گفتگوی اختصاصی شاهد صالح شهر با مسئول کتابخانه قائم صالح شهر بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مسئول کتابخانه قائم صالح شهر در گفتگویی با ما گفت : فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به تمام همشهریان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم و امیدوارم نه تنها این هفته بلکه در تمامی روزهای سال بتوانیم از کتاب بهره کافی را ببریم .

سرکار خانم اقبالی در پاسخ به اینکه کتابخانه از چه سالی فعال شده و چند جلد کتاب دارد اظهار داشت : کتابخانه قائم صالح شهر از سال 1388 کار خود را آغاز کرده و حدود 8 هزار جلد کتاب دارد .

ایشان در ادامه افزود : این کتابخانه حدود 600 عضو دارد و سالن مطالعه جهت خواهران و برادران با امکانات و سرویس های بهداشتی مجزا و یک بخش نیز جهت استفاده کودکان و خردسالان وجود دارد که می توانند همه روزه از آن استفاده نمایند .

وی در ادامه عنوان کرد : اعضای محترم کتابخانه کتاب و نشریات زیادی در اختیار دارند و میتوانند از آنها استفاده نمایند ولی کمبودهای زیادی نیز در کتابخانه وجود دارد که می توان به نبود اینترنت ، کمبود میز و صندلی ، نبود کامپیوتر جهت استفاده اعضاء ، آبسرد کن و حتی این مجموعه از گاز کشی جهت وسایل گرمایشی و کار در زمستان نیز برخوردار نیست و در فصول سرمای سال قابل استفاده نخواهد بود و مطالعه را برای این اعضاء سخت نموده است .

مسئول کتابخانه قائم صالح شهر در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی در هفته کتاب و کتابخوانی آماده کرده اید ، گفت : دیدار با امام جمعه شهرستان و فرماندار محترم ، نواختن زنگ مطالعه در مدارس ابتدایی در صالح شهر ، تعیین همیار کتابخانه در مدارس بخشی از برنامه های هفته کتابخوانی خواهد بود و همچنین همشهریان محترم میتوانند با مراجعه به کتابخانه ، بصورت رایگان عضو این کتابخانه گردند .

خانم اقبالی از دغدغه و سرانه کم مطالعه در شهر سخن گفت و عنوان کرد : سرانه مطاله در بین همشهریان بسیار پایین است و استقبال از کتابخانه به خوبی صورت نگرفته است و این باعث شده تا امکانات و تسهیلات لازم به کتابخانه داده نشود و حتی نتوانیم کتابخانه را در دو شیفت صبح و عصر جهت استفاده اعضاء فعال نمائیم .

مسئول کتابخانه صالح شهر در پایان به سخن مقام معظم رهبری مدظله العالی اشاره کرد و گفت مقام معظم رهبری فرمودند امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است؛ و در اینجا بر خود لازم میدانم از مسئولین محترم درخواست کنم تا همکاری های لازم را در جهت رفع این مشکلات داشته باشند تا همه با هم بتوانیم سرانه مطالعه در شهر را بالا برده و کتابخوانی را در بین مردم ترویج دهیم .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

برنامه طوایف بختیاری

https://cafebazaar.ir/app/android.bakhtiariiiii9/?l=fa

 برنامه سیب

https://cafebazaar.ir/app/android.sib12220/?l=fa

برنامه اموزش اسکرچ

https://cafebazaar.ir/app/android.scratch1231/?l=fa

آموزش حرکات بدنسازی

https://cafebazaar.ir/app/android.badansazi122234m/?l=fa



نماینده مردم شریف شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه : به گتوندی بودن قیصر افتخار میکنیم و این یک واقعیت تاریخی است.

سردار گیلانی : کنگره قیصر با رویکرد ملی باید برگزار گردد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر شنبه در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور افزود: قیصر از جمله شاعرانی است که حامی بزرگ ولایت بود.
محمد جوروند ادامه داد: همه شاعران بزرگ ایران زمین به شرافت ، انسانیت و ویژگی بارز انسانی قیصر اذعان دارند و نجابت و شرافت در اشعار این شاعر فقید برای همگان واضح است.
وی با اشاره به فرصت کم مسئولیت خود در منصب مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستانگفت:امیدواریم در سال آینده کنگره کشوری در شهرستان گتوند در سالگرد درگذشت این شاعر بزرگ برگزار شود.
وی همچنین افزود: برای ساخت بنای آرامگاه دکتر قیصر امین پور زحمات زیادی کشیده شده است و ضمن اینکه توسعه و تکمیل بنای آرامگاه این شاعر فرهیخته نیز در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه قیصرامین پور متعلق به جهان اسلام ، ایران و فارسی زبان ها است به گتوندی بودن او افتخار می کنیم و این یک حقیقت و واقیت تاریخی است .
سهراب گیلانی افزود: قیصر شخصیتی ملی بلکه در رشته خودش فرا ملی است و افتخار می کنیم به این بزرگمرد شاعر معاصر ملی تاریخی و شخصیت او به قدری بزرگ است که رهبر معظم انقلاب از او تقدیر کردند.
وی تاکید کرد: مسئولان کشوری و استانی باید کنگره قیصر را با رویکرد ملی برگزار کنند تا برای نسل های آینده باقی بماند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان با اشاره به وضعیت آرامگاه دکتر قیصر امین پور بر توسعه این بنا تاکید کرد و افزود: آرامگاه قیصر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .
در ادامه این مراسم شعرای استان خوزستان به شعر خوانی پرداختند و در پایان این مراسم از شعرای برتر تجلیل بعمل آمد.
به گزارش کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی نیز به مناسبت نهمین سالگرد دکتر قیصر امین پور با حضور استاد غلامحسین امیر خانی رئیس انجمن خوشنویسان کشور در تالار همایش های قیصر امین پور در زادگاه وی گتوند برگزار شد و هنرمندان و خوشنویسان استان خوزستان آثار خود را به نمایش گذاشتند.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار او هستند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در تاریخ 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

عضو شورای اسلامی صالح شهر و نایب رییس شورای اسلامی شهرستان گتوند از پیگیری های مجدد خود در خصوص رفع مشکل مخابرات صالح شهر طی جلسه ای در شرکت مخابرات روز چهارشنبه پنجم آبان ماه  خبر داد، بلیوند افزود امروز در دیدار با آقای جلیلی رییس دفتر مدیر عامل شرکت مخابرات استان خوزستان و همچنین آقای خدایی از مسولین فنی مخابرات استان خوزستان  در شرکت مخابرات اهواز مشکلات موجود  مطرح شد، و آقایان جلیلی و خدایی  در خصوص مشکلات بوجود آمده در مخابرات صالح شهر و حل نشدن این مشکل تا به حال از مردم شریف صالح شهر عذر خواهی کردند و در این راستا دستور رسیدگی هر چه بیشتر و سریعتر را  صادر کردند.

گفتنی است آقای بلیوند در این جلسه افزود که انتظار میرود در اولین فرصت مشکل مخابرات مرتفع گردد و خدمات تلفن خانگی، اینترنت برای مردم که از نیازهای ضروری مردم این شهر هست هر چه سریعتر فعال گردد.



تاريخ : 8 / 8 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته زینبیه صالح شهر افتتاح گردید .

در آیین افتتاحیه این مراسم برادر محمد آسیابانی مداح خوب شهرستان گتوند در جمع برادران و خواهران و مادران گرامی به روضه خوانی و مداحی پرداختند .

گفتنی است این زینیبه با زحمات فراوان مردم خوب صالح شهر و خانواده محترم سرداری نسب بنا گردیده است و از این پس این زینبیه را با نام زینبیه مرحوم احمد سرداری نسب خوانده خواهد شد .

زینبیه مرحوم سرداری نسب جهت برگزاری مراسمات عزاداری ، مذهبی و برنامه های فرهنگی ویژه خواهران مهیا و آماده گردیده است .

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 8 / 1395برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ورزشکار صالح شهری در مسابقات استانی کشتی آزاد قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد .

میلاد قنبری که در وزن 57 کیلوگرم با رقیبان خود کشتی گرفته بود توانست با گرفتن کشتی های خوب بر رقیبان غلبه کن و مدال طلای این وزن را بر گردن آویزد .

میلاد قنبری که حدود 10 سال است به این ورزش روی آورده توانسته است مدال های متعددی در این مسیر کسب کند .

گفتنی است جوان صالح شهری پس از کسب این مقام ، به مرحله انتخابی کشوری نیز راه یافته است .

مدیریت سایت برای این جوان موفقیت روز افزون و رسیدن به رتبه های بالاتر و قهرمانی جهان و المپیک را آرزو دارد .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 8 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت:نهمین همایش شعر بزرگداشت قیصرامین پور با عنوان در کوچه آفتاب همزمان با سالگرد در گذشت این شاعر بزرگ در زادگاه وی برگزار می شود.

دکتر قیصر امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
محمدعلی اسدی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش هشتم آبانماه با حضور شاعران و نویسندگان صاحب نام کشور و نیز مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش های قیصر امین پور گتوند برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد:سخنرانی،شعر خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب ، عکس و کارگاه خوشنویسی همچنین حضور بر مزار آرامگاه قیصر امین پور از جمله برنامه های این همایش یک روزه است.
وی همچنین دیدار با خانواده قیصر امین پور و رونمایی ازکتاب مجموعه شعر ردپای پاییز که به همت یکی از شعرای گتوند گردآوری شده را از دیگر برنامه های این همایش برشمرد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب ، آینه های ناگهان ، گل ها همه آفتابگردانند و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان و همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم برای نوجوانان ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی از دیگر آثار قیصر امین پور می باشند.



تاريخ : 2 / 8 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سردار گیلانی ، سهراب گیلانی در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان گتوند به تبادل اطلاعات با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پرداخت.
در این جلسه که با حضور جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در محل دفتر نهاد نماینده شهرستان گتوند برگزار گردید ، باتوجه به در پیش بودن هشتم آبان ماه سالروز درگذشت زنده یاد قیصرامین پور بر هرچه با شکوه تر برگزار شدن همایش بزرگداشت این چهره ماندگار عرصه شعر و ادب ایران اسلامی تاکید شد.
هم چنین بحث و بررسی های لازم در خصوص برگزاری نهمین همایش شعر در کوچه آفتاب انجام گرفت و برپایی نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی توسط انجمن های محترم استان و شهرستان مورد تصویب قرار گرفت.