تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - فرماندار ویژه دزفول گفت: به منظور تامین امنیت و برخورد با متخلفان طرح نگهبان محله با استفاده از نیروهای بسیجی در دزفول اجرا می آید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا عبدالرضا احسانی نیا در جلسه شورای اداری افزود:اجرای این طرح با همکاری نیروی مقاومت بسیج گامی در راستای تامین امنیت و جلوگیری از وقوع جرائم و سرقت است.

وی اظهار داشت:طرح نگهبان محله بزودی از منطقه فرهنگ شهر و بهاران دزفول آغاز و بتدریج به سایر مناطق شهر گسترش می یابد.

فرماندار دزفول مشارکت بسیجیان در اجرای طرح نگهبان محله را در افزایش ضریب امنیت شهرستان موثر دانست و گفت:هزینه هر خانوار بابت اجرای طرح نگهبان محله ماهانه پنجاه هزار ریال می باشد.

 

 



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

. إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجارِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبْیدِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَ هِیَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ.
همانا عدّه اى خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوى بهشت عبادت مى كنند كه آن یك معامله و تجارت خواهد بود و عدّه اى دیگر از روى ترس، خداوند را عبادت و ستایش مى كنند كه همانند عبادت و اطاعت نوكر از ارباب باشد؛ و طائفه اى هم به عنوان شكر و سپاس، از روى معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستایش مى نمایند؛ و این ، عبادت آزادگان است كه بهترین عبادات مى باشد.

 تحف العقول: ص 177، بحارالأنوار: ج 75، ص 117، ح 5

إنَّ أجْوَدَ النّاسِ مَنْ أعْطى مَنْ لا یَرْجُوهُ، وَ إنَّ أعْفَى النّاسِ مَنْ عَفى عَنْ قُدْرَة، وَ إنَّ أَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.
همانا سخاوتمندترین مردم آن كسى است كه كمك نماید به كسى كه امیدى به وى نداشته است. بخشنده ترین افراد آن شخصى است كه(نسبت به ظلم دیگرى با آن كه توان انتقام دارد) گذشت نماید. صله رحم كننده ترین مردم و دید و بازدید كننده نسبت به خویشان، آن كسى ست كه صله رحم نماید با كسى كه با او قطع رابطه كرده است.

نهج الشّهادة: ص 39، بحارالأنوار: ج 75، ص 121، ح 4

 النّاسُ عَبیدُالدُّنْیا، وَ الدّینُ لَعِبٌ عَلى ألْسِنَتِهِمْ، یَحُوطُونَهُ ما دارَتْ بِهِ مَعائِشَهُمْ، فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ.
افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبانشان گردیده است و براى إمرار معاش خود، دین را محور قرار داده اند ـ و سنگ اسلام را به سینه مى زنند. پس اگر بلائى (همانند خطرـ مقام و ریاست، جان، مال، فرزند و موقعیّت، ...) انسان را تهدید كند، خواهى دید كه دین داران واقعى كمیاب خواهند شد.

محجّة البیضاء: ج 4، ص 228، بحارالأنوار: ج 75، ص 116، ح 2

إعْمَلْ عَمَلَ رَجُل یَعْلَمُ أنّه مأخُوذٌ بِالاْجْرامِ، مُجْزى بِالاْحْسانِ.
كارها و أمور خود را همانند كسى تنظیم كن و انجام ده كه مى داند و مطمئن است كه در صورت خلاف تحت تعقیب قرار مى گیرد و مجازات خواهد شد. و در صورتى كه كارهایش صحیح باشد پاداش خواهد گرفت.

بحارالأنوار: ج 2، ص 130، ح 15 و ج 75، ص 127، ح 10



به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بهاره افشاری کار خود را با بازی در فیلم سینمایی ناف (1381) آغاز نموده و تا کنون در فیلم‌های متعددی نقش آفرینی کرده که از مهمترین آنها می‌توان به سه درجه تب، پایان ‌نامه، ازدواج در وقت اضافه، خیابان بیست و چهارم، زندگی شیرین، کلبه، تسویه حساب و صد سال به این سال‌ها و همچنین مجموعه های تلویزیونی روزگار قریب، او یک فرشته بود، فاصله‌ها، دست بالای دست و مرد نقره‌ای اشاره کرد.


نفیسه روشن نیز در سال 81 با حضور در مجموعه تلویزونی مجموعه "کمکم کن" به کارگردانی قاسم جعفری کارش را آغاز کرد و تاکنون در بیش از 15 مجموعه تلویزیونی از جمله "پنج کیلومتر تا بهشت", "دارا و ندار", "ساختمان 85", «ماه عسل", "اغما" و "روزگار قریب" و بیش از 10 تله فیلم و 5 شبکه خانگی حضور داشته است. وی همچنین در فیلمهای سینمایی چون «مادر زن سلام» کاظم معصومی نقش آفرینی کرده است.

 



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

طي احكام جداگانه اي از سوي دكتر حجازي استاندار خوزستان، آقاي صادق خلج به سمت معاون برنامه ريزي فرمانداري اهواز و همچنين آقاي قدرت الله اماني پور به سمت معاون سياسي فرمانداري اهواز منصوب شدند .

استاندار خوزستان در اين احكام آورده است:

اميد است با توجه به تجارب و شايستگي شما در راستاي تحقق اهداف كريمه جمهوري اسلامي ايران، در اجراي دقيق وظايف محوله موفق و مويد باشيد.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی دزفول به عزاداران حسینی توصیه کرد برای حفظ سلامت ، اصول بهداشتی را در تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری رعایت کنند.

علی افشه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هیات های عزادار در تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی و نذورات در مساجد،تکایا و هیات ها باید اصول و ضوابط بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی افزود:با توجه به احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماریهای عفونی روده ای رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی ، محیطی و مواد غذایی در ایام عزاداری ماه محرم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد:افرادی که وظیفه تهیه و توزیع آب، چای و موادغذایی بین عزاداران را دارند باید دارای کارت معاینه پزشکی معتبر بوده ودر هنگام ارائه خدمات، بهداشت فردی را رعایت کنند.
افشه بر مصرف مواد غذایی بسته بندی شده برای حفظ سلامت تاکید کرد و گفت:باید دقت کرد مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی بوده ضمن اینکه فرآورده های خام دامی نیز دارای مهر معتبر بهداشتی باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت:روغن مصرفی در پخت غذا و نذری باید روغن مایع دارای مجوز ساخت با ترانس پایین بوده ضمن اینکه از نمک های ید دار بسته بندی شده استفاده شود.

وی افزود:در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی (بر پایه نشاسته) یا ظروف آلومینیومی یکبار مصرف استفاده شود.

افشه ضمن هشدار نسبت به توزیع هرگونه مواد دخانی در مراسم مذهبی از هیات های عزادار خواست دام نذری را در محل های تعیین شده با هماهنگی دامپزشکی ذبح و قربانی کنند.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت جوانان بنی هاشم که چند سالی است از جمعی از جوانان عاشق به امام حسین (ع) و دوست دار قمربنی هاشم (ع) با هزینه های شخصی تشکیل شده است ، از تکایای فعال در محرم می باشد .

به همین مناسبت امشب راس ساعت 19:30 دقیقه شب در خیابان امام خمینی (ره) صالح شهر مراسم زیارت عاشورایی را برگزار می کند که در این مراسم حاج آقا طلاوری سخنران ، و محمد آسیابانی مداح این مراسم می باشند . امیدواریم که با شرکت در این مراسم معنوی بینش حسینی یعنی وابستگی فکری و عملی به تمامی اعتقادات امام حسین (ع) و تبعیت زینب وار از آن داشته باشیم .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مطلب زیر به نقل از وبلاگ قوم نگاری آقای محمد زاده صفری است که از کتاب نخل گردانی استاد بلوک باشی می باشد .

شیدونه شوشتری ها مانند ضریح زیارتگاه یا حجله حضرت قاسم است . آن را از چوب با چهار دیواره به نام طاق می سازند . هر یک از دو دیواره پیش و پس آن یک در ، و دو دیواره جانبی آن هریک دو در مشبک دارند. این ضریح بر روی دو تخت چوبی مربع مستطیل پایه دار وصل است. سقف شیدونه نیز مشبک است وروی آن یک گنبد فراز آمده است ، در پیش روی شیدونه یک طارمی کوچک سقف دار با دو ستون چوبی هست که ستون ها روی تخت ها استوار شده اند. رویه طاق ها یا دیواره ها و گنبد و گلدسته ها و طارمی را رنگ آمیزی و نقاشی کرده و بازرورقهای طلایی و نقره ای پوشانده اند . بر کتیبه های دورادور شیدونه اشعاری مذهبی ، به ویژه ابیاتی از شعر معروف محتشم کاشانی ، با خطی زیبا نوشته اند. 

شیدونه را روز هشتم محرم با پارچه های رنگین و گوی های رنگارنگی به نام ((تخم سیمرغ)) تزئین می کنند و می بندند. دسته های عزادار هر محله شیدونه تزئین شده محله خود را در روز تاسوعا و عاشورا از حسینیه شان بر می دارند و در پیشاپیش دسته های عزاداری با خود حمل می کنند. از این رو تاسوعا و عاشورا به روز ((شیدونه وردارون )) ( =شیدانه برداران، شیدانه برداشتن و حمل کردن ) معروف است .

برای برداشتن و حمل شیدونه چند مرد تنومند دو تیره چوبی کلفت و بلندی را که در  زیر شیدونه به تخت ها بسته اند ، می گیرند و بلند می کنندو روی شانه های خود می گذارند. شیونه کشان شیدونه را همراه با نوای مخصوص دهل و سرنا و طبل و سنج حرکت می دهند . عصر روز تاسوعا شیدونه را از حسینیه به مزار براءابن مالک ، و صبح روز عاشورا آن را به مزار امامزاده عبدالله در بیرون از شهر می برند و باز می گردانند. در راه چند جا شیدونه کش ها شیدونه را روی چهار پایه های مخصوص می گذارند و خستگی در می کنند یا جای خود را با دیگران عوض می کنند . هنگامی که شیدونه روی چهار پایه ها هست ، افراد دسته سینه زن و عزادار دور آن می دوند و (( یزله می کنند)) یعنی شعار می دهند . مثلا" می گویند (( صاحب شیدونه شیر نری یه )) یعنی صاحب شیدونه شیر نری است . این اشاره به سالار شهیدان امام حسین ( ع ) است . بنابر رسم معمول ، اهالی محله ای که شیدونه دارند روز تاسوعا و عاشورا حلوا می پزند و در نان تافتون می گذارند و می پیچند و میان عزاداران پخش می کنند. ( بلوک باشی . علی . نخل گردانی. 1383. تهران . دفتر پژو هشهای فرهنگی .چاپ دوم )

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کم کم محرم از راه رسید و در هر کوچه و محله داربستهای فلزی سر هم شدند و تکایای محرم با عطر اسپند و پرچمهای سیاه همه شهر را با نوای حسینی عجین کرد. بزرگ و بزرگتر می شویم اما هیئت محله همچنان هر محرم پر رونق تر از قبل چادر سیاه بر سر می کشد و میزبان عزاداران حسینی از تمامی قشرهای مردم است.

به راستی این چه سنتی است که گذر ایام گرد فراموشی بر آن برجای نمی گذارد و عاشقان حسینی هر محرم به یاد دلاوریهای سردار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) رخت سیاه بر تن می کنند و از عمق جان بر سر و روی خود کوفته و بر مظلومیت حسین(ع) و خاندانش مویه می کنند.

محرم که از راه می رسد، سر و روی شهر هم تغییر می کند. سر در خانه ها و ادارات پرچمهای سیاه بالا می رود و تکایا یکی پس از دیگری آماده استقبال از ماه محرم می شوند.

محبان اهل بیت در صالح شهر نیز مانند سایر مسلمانان جهان بطور مداوم و مستمر این عزاداری ها را برگزار میکنند . لازم به ذکر است که در صالح شهر بعضی از هیئت ها که مکان مناسب برای عزاداری ندارند ، در خیابان به اجرای مراسم خود مپردازند . این مراسمات به صورت زنجیر زنی و سینه زنی صورت می گیرد .

امدواریم این قلیل عزاداری از ما قبول باشد .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری 16 هزار و 800 تن لوبیای خشک از سطح مزارع استان تولید شود.

  به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد اظهار داشت: لوبیای بهاره در اسفند و فروردین کاشته و در اواخر خرداد و تیر برداشت می‌شود و لوبیای کاشت تابستانه که عمده کشت استان را به خود اختصاص می‌دهد از مرداد ماه آغاز و  برداشت آن از مهر ماه تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 91 ـ 90 ، 14 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت لوبیا رفته است، پیش‌بینی کرد که این سطح در سال زراعی 92 ـ 91 به 15 هزار هکتار برسد.

قاسمی‌نژاد گفت: کل دوره برداشت معمولاً هفت چین است که میانگین برداشت محصول سبز در حدود 5 تن در هکتار و برداشت محصول خشک در حدود 1.2 تن در هر هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی شهرستان‌های اهواز، شوشتر و دزفول را از مناطق عمده کشت لوبیا در سطح استان ذکر کرد و افزود: برداشت لوبیا کاملاً  سنتی و با دست انجام می‌گیرد.

به گفته وی، این محصول علاوه بر مصرف درون استانی به سایر استان‌ها و به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

 



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر کفت: پرداختن به شبهات و پاسخ گفتن اصولی به آن‌ها باید در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حیدر شهریاری عصر امروز در مراسم گفتمان دینی شهرستان شوشتر اظهار داشت: پرداختن به شبهات دینی و مشکلات اعتقادی در نسل جوان می‌تواند آینده اعتقادی جامعه را تضمین کند و به این دلیل باید کوشید تا مبلغان به صورت اصولی و با مطرح کردن مباحث عقلی به این مسائل بپردازند.

لطفاً ادامه مطلب رو بخونید ....



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: کارگردان هنری مستند علامه شیخ شوشتری از آماده‌سازی این مستند برای پخش در شبکه خوزستان تا دو ماه آینده خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مهرداد حق‌شناس ظهر امروز در آخرین سکانس‌های فیلمبرداری مستند علامه شیخ شوشتری اظهار داشت: با برخی مراجع تقلید و آیات عظام در قم برای فیلمبرداری اظهارات آن‌ها هماهنگ شده است و در روزهای آینده تیم مستندساز در قم حضور خواهد یافت.

وی افزود: در این باره با آیات عظام شیخ جعفر سبحانی، آیت الله رضا استادی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله دین پرور و آیت الله خزعلی هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا در اسرع وقت پس از سپری شدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در قم حاضر شده و اظهار نظرات این مراجع عالیقدر را برای مستند علامه شیخ شوشتری ضبط کنیم.

این کارگردان هنری درباره مراحل ساخت این مستند تاکید کرد: برای ساخت این مستند تلاش‌های زیادی انجام شده و بسیاری از کارشناسان همفکری‌ با این گروه را بر عهده داشته‌اند.

 



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بارش باران دوباره پس از وقفه کوتاه از باران قبلی دوباره شروع به باریدن کرد و فضای صالح شهر را پر از بوع عطر و گل و گیاه کرد . به امید بارش های دیگر ....

كاش بارانی ببارد قلبها را تر كند
بگذرد از هفت بند ما صدا را تر كند



قطره قطره رقص گیرد روی چتر لحظه ها
رشته رشته مویرگهای هوا را تر كند


بشكند در هم طلسم كهنه ی این باغ را
شاخه های خشك بی بار دعا را تر كند



مثل طوفان بزرگ نوح در صبحی شگفت
سرزمین سینه ها تا نا كجا را تر كند


چترها تان را ببندید ای به ساحل مانده ها
شاید این باران كه می بارد شما را تر كند



به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس ، ناصر نوری‌خواه ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: برای کنترل قیمت‌ها باید نظارت‌ها به صورت مستمر بر بازار اعمال شود و در این باره باید اقدامات سریعی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام باید هیئت‌های مذهبی و نذورات مردمی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند و در بازار نیز باید نظارت‌ها به طور مستمر انجام شود تا مردم در تامین مایحتاج زندگی دچار مشکل نشوند.

نوری‌خواه همچنین با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی شهروندان با اولویت ارزاق عمومی و کالاهای پر مصرف افزود: تامین اقلام مصرفی و مایحتاج زندگی مردم باید در اولویت قرار گیرد و هیچگونه کمبودی در عرضه این کالاها و خدمات به شهروندان نباید وجود داشته باشد.

معاون فرماندار گتوند همچنین خواستار همکاری ادارات در تحقق و ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم در عرضه کالا و خدمات و مایحتاج ضروری شهروندان شد و خاطر نشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت برای افزایش کیفیت  نان و واحدهای نانوایی باید اقدامات لازم را انجام دهد و عرضه نان خانگی را نیز ساماندهی نماید.

نوری‌خواه تاکید کرد: در شهرستان گتوند نظارت‌های خوبی انجام شده است ولی باید در این باره تلاش کرد تا نظارت‌ها به صورت مستمر و دائمی باشد.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

استشمام بوی سیب از حرم امام حسین(ع)، ویژگی عجیبی است که چند کتاب معتبر به آن اشاره کرده اند.

مجله مهر: «بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا». این نوحه مشهور و محبوب را در سالهای اخیر بارها شنیده ایم. اما بوی سیب چه ارتباطی با حرم امام حسین(ع) دارد؟ آیا درست است که می گویند از قتلگاه و ضریح مطهر امام حسین(ع) می شود عطر سیب استشمام کرد؟

نگاهی به منابع روایی و کتابهای معتبر شیعی، راز بوی سیب را این طور می گشاید:

در کتاب شریف «بحارالانوار» جلد 43 ، صفحه 289 ماجرای عطر سیب به نقل از «حسن بصری» و «ام سلمه» این طور آمده است :«حسنین وارد شدند بر رسول خدا، و جبرئیل در نزد آن حضرت بود. پس ایشان در اطراف او گردیدند، به گمان این که دحیه‏ی کلبی است. جبرئیل، دست خود را حرکت داد، مانند کسی که از کسی چیزی بگیرد. پس سیبی و بهی و اناری آورد و به ایشان داد. روی ایشان از خوشحالی برافروخت و دویدند به نزد جد خود. حضرت از ایشان گرفت و بویید و فرمود: بروید نزد پدر و مادر خود. پس رفتند و هیچ یک از آن نخوردند تا این که پیغمبر به نزد ایشان رفت و همه با هم خوردند، و هر چند از آن می‏خوردند، به حال خود عود می‏نمود (بازمی‏گشت) و به همین حالت بود، تا زمانی که حضرت فاطمه علیهاالسلام وفات نمود. حسین علیه‏السلام فرمود: که انار، مفقود شد، و چون امیرالمؤمنین علیه‏السلام شهید گشت، به، مفقود شد، و سیب به حال خود بود، تا وقتی که آب را به روی ما بستند. پس چون تشنگی بر ما غالب می‏شد، آن را بو می‏کردم، اندکی تشنگی من ساکن می‏شد. عاقبت، چون تشنگی من به نهایت رسید، دندان بر آن فشردم و یقین به هلاک نمودم. حضرت سجاد علیه‏السلام می‏فرماید که این سخن را از پدر بزرگوارم شنیدم یک ساعت قبل از شهادتش، و چون شهید گردید، بوی سیب از محل شهادتش استشمام می‏شد، ولی خودش را نیافتند، و این رایحه، در آن محل باقی است، و هر کس از زواربخواهد استشمام رایحه‏ی آن را نماید، در وقت سحر، به زیارت رود که اگر از مخلصین باشد، آن را استشمام خواهد نمود.»

مشابه این داستان را هم «ابن شهر آشوب» در کتاب «مناقب» جلد 3 ، صفحه 391 .بیان کرده است. ماجرای عطر سیب در کتاب منتهی الآمال نیز آمده است.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت عزاداران پهونده سفلی صالح شهر در گفتگو با نشریه اینترنتی صالح شهر گفت : در ششم  ، هفتم ، هشتم و تاسوعا و صبح عاشورا این هیئت برنامه های شبیه خوانی خود را به اجرا در می آورد .

این هیئت خاطر نشان کردند :  در عصر روز هشتم محرم تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) و روز نهم محرم تعزیه حضرت عباس (ع) و روز عاشورا تعزیه امام حسین (ع)شبیه خوانی می گردد . تعزیه های روز ششم و هفتم هنوز مشخص نشده اند ولی از بین تعزیه های طفلان مسلم ، حر (ع) ، مسلم (ع) ، موسی بن جعفر ، 2 تعزیه انخاب می شود .

هیئت عزادارن پهونده سفلی صالح شهرهمچنین اعلام کردند در صبح روز عاشورا تعزیه فاجعه خونین کربلا و شهادت امام حسین ( ع ) و یاران این امام ، شبیه خوانی و اجرا می گردد .

همه ساله این مراسم در حسینیه صاحب الزمان (عج) و به مدت پنج روز به اجرا در می آید که جمع کثیری از مردم شاهد اجرای زنده شبیه خوانی در این ایام می باشند . همچنین تصویربرداران این هیئت از اجرای مراسم شبیه خوانی فیلمبرداری  می نمایند .

 



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 17 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پس از کناره گیری تیم پاس از دوره مسابقات این شهر ، تیم های مختلفی که در این سری از مسابقات قرار دارند به دنبال بازیکنان این تیم هستند . یکی از این بازیکنان محمد امام قلی زاده است که از مهاجمان برجسته و آینده دار این شهر می باشد . این بازیکن که تا سال دیگر با تیم پاس قرارداد دارد ، سرپرست تیم کشاورز بدنبال گرفتن رضایت نامه این بازیکن از مسئولین تیم پاس هستند .

به گفته سرپرست تیم پاس رضایت نامه این بازیکن صادر نخواهد شد و گفته میشود به این بازیکن در مسابقاتی که قرار است در اوایل اسفند ماه 91 برگزار شود نیاز مبرم دارد .



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 17 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم شیرخوارگان ابا عبدالله الحسین (ع) امروز عصر در مسجد سید آقامیری در صالح شهر برگزار گردید ، در این مراسم با شکوه که تعداد کثیری از مادران به همراه فرزندان خرد سال خود شرکت داشتند 2 ساعت به طول انجامید . این مراسم چندین سال است که توسط هیئت امنای این مسجد برگزار می گردد که با زحمات فراوان عاشقان اهل بیت (ع) هر ساله با شکوه و عظمت خاصی اجرا میشود . امید میرود که این مراسم در تمامی مساجد و هیئت های مذهبی این شهر با کمک و همیاری مسئولین محترم صالح شهر برپا شود .



حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی می‌گوید: عشایر اصلی‌ترین تولید کنندگان گوشت کشور هستند و 21 درصد گوشت خوزستان را تامین می‌کنند، واحد دام و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از این دامداران حمایت و یارانه به آن‌ها پرداخت کند.

وی می‌افزاید: در سال‌جاری تنها تولیدکنندگان شیر یارانه دریافت کرده‌اند و هیچ توجهی به تولیدکنندگان گوشت نشده است این چنین است که آنها برای تغذیه دام خود به روش‌های دیگری روی آورده‌اند.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌کند: در مدتی از نیمه دوم سال که عشایر در خوزستان حضور دارند بیش از 7 هزار تن علوفه برای دام‌های آنها نیاز است و تامین این میزان علوفه در خوزستان کاری بسیار دشوار است زیرا خشکسالی مشکلات زیادی برای مراتع به وجود آورده است.

وی می‌افزاید: خوزستان محل کوچ عشایر هشت استان است و بیش از یک میلیون و 950 هزار راس دام سبک با این عشایر به خوزستان می‌آید. این آمار 37 درصد کل دام‌های سبک خوزستان و 9 درصد دام‌های سبک کشور است که برای سیر کردن این دام‌ها باید علوفه مناسب در اختیار عشایر قرار گیرد.

 



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گتوند یک بره  با هشت پا در گتوند متولد شد.

دکتر محمد کجباف که عمل سزارین روی مادر این بره را انجام داده است در این خصوص گفت: این بره دارای دو تنه و چهار دست و چهار پا و یک سر بوده که دو تنه از ناحیه سینه به یکدیگر چسبیده بودند .

دکتر کجباف در ادامه گفت این ناهنجاری پلی ملیا نامیده می شود که به معنای نوزادی که اندامهای حرکتی آن بیش از حد نرمال است می باشد.

وی افزود: برخی عوامل بروز این ناهنجاریهای ژنتیکی و ارثی ، مصرف برخی داروها از قبیل ضد انگلها و دوز پایین برخی ضد التهابهای استروئیدی در دوران یک سوم ابتدای آبستنی ، مصرف برخی علوفه ها مثل شبدر شیرین که دارای سطح بالایی از مواد مشابه هورمونی و بروز برخی بیماریهای تب زا در سه ماهه اول آبستنی هستند.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم گتوند در حمایت از مردم مظلوم غزه بعد از نماز جمعه به راهپیمایی  پرداختند و حملات وحشیانه صهیونیست ها رابه نوار غزه محکوم کردند.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

وبلاگ صالح شهر با مدیریت  آقایان جوری فر و حفیظی توانسته  است که یک سال به طور مداوم و مستمر اطلاعات و خبرهای صالح شهر رو به مخاطبین اینترنتی خود ارائه دهد ، که ما هم به نوبه خود از این دوستان عزیز تشکر و قدردانی میکنیم و امیدواریم که این وبلاگ بتواند سالها پایدار و برقرار بماند .



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسن معجونی» به همراه رضا فیض نوروزی و نادر سلیمانی به ‌فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» پیوستند.

 

(حسن معجونی) کار خود را با تئاتر آغاز کرده و در طول 15 سال حضور،‌ در بیش از بیست نمایش نقش‌آفرینی کرده است.

وی سال 86 با بازی در فیلم‌های «کنعان» و «همیشه پای یک زن در میان است» وارد سینما شد و تا‌کنون در فیلم‌هایی چون «پاداش»، «خیابان‌های آرام» و «برف روی کاج‌ها» نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین حسن معجونی در مجموعه تلویزیونی «مسافران» ساخته رامبد جوان حضور داشته است.



به گزارش فارس، «رضا فیض‌نوروزی» نیز که فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آریزونای آمریکا است، در سال 76 با حضور در مجموعه تلویزیونی «کاکتوس 1» ساخته محمدرضا هنرمند کارش را آغاز کرد و تاکنون در بیش از 13 مجموعه تلویزیونی از جمله «مرد هزار چهره»، «قهوه تلخ»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «رویای ناتمام» حضور داشته است. وی همچنین با بازی در فیلم سینمایی «شبیخون» جمشید آهنگرانی وارد سینما شد و در بیش از 12 فیلم سینمایی چون مومیایی 3، علی و دنی، مربای شیرین، عشق فیلم و چهارچنگولی نقش آفرینی کرده است.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند خبرگزاری مهر: فرماندار گتوند گفت: روند سخت و ساز در مسکن مهر شهر صالح شهر از توابع این شهرستان مناسب است ولی برخی موانع باید از راه برداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدپورصبح چهارشنبه در بازدید از مسکن مهر صالح شهر گتوند با اشاره به روند مطلوب پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر شهر صالح شهر اظهار کرد: خوشبختانه مسکن مهر صالح شهر در دو فاز در حال اجراست و مشکلات و مسائلی که در رابطه با فاز سوم وجود دارد نیز باید مرتفع شود.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید.....



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فتح الله دهکردی معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع زیرزمینی سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های توسعه کشاورزی و تامین آب تاکنون 539 درخواست مجوز بهره برداری از چاه به سازمان آب و برق ارسال شده که از این تعداد با 344 درخواست موافقت شده است.

وی با بیان اینکه در حدود 881 چاه غیر مجاز در استان خوزستان وجود دارد، گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به دنبال صدور پروانه برای این چاه ها و تبدیل کردن آنها به چاه های دارای مجوز و مجاز هستیم.

دهکردی با بیان اینکه بیشترین تعداد چاه های غیر مجاز در شهرستان شوش با 434 حلقه است، افزود: در شهرستان گتوند نیز 144 حلقه، بهبهان 108 حلقه و دزفول نیز 86 حلقه چاه غیر مجاز هستند.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 معاون فرماندار گتوند از کشف 370 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، ناصر نوری‌خواه صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گتوند با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و ضوابط گفت: نیروی انتظامی شهرستان گتوند درباره کشفیات قاچاق کالا در منطقه به ویژه در زمینه سیگار و سوخت آمار قابل توجهی اعلام کرده که امید است این روند مبارزه سخت‌گیرانه تداوم داشته باشد.
معاون فرماندار گتوند خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور و شرایط جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم عوامل نظارتی و بازرسی با حضور گسترده در بازار باید از قاچاق کالاها پیشگیری کرده و زمینه را برای افراد سودجو ناامن کنند.

وی همچنین با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: تیم نظارت و بازرسی شهرستان متشکل از ادارات و نهادهای مختلف حسب برنامه زمانبندی معین شده بر وضعیت بازار نظارت و نتیجه را به دبیرخانه ارائه خواهند کرد.

نوری‌خواه خاطر نشان کرد: مبارزه جدی با قاچاق می‌تواند به نوعی شرایط بازار را متعادل کند و حمایتی از تولید کننده و مصرف کننده باشد.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز جمعه در شهر صالح شهر یک سری مسابقات پرس سینه در سالن ورزشی صالح شهر برگزار گردید . در این مسابقات ورزشکارانی از شهرهای مختلف از جمله صالح شهر ، اندیمشک ، گتوند ، ترکالکی و ....حضور داشتند . که در این مسابقات به مقامهای اول تا سوم هر وزن جوایز نفیسی اهداء گردید .



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری اولین یادواره 5 شهید پایگاه صاحب الزمان (عج) و یادبود شهدای صالح شهر روز پنجشنبه در حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار شد . در این مراسم ابتدا جناب سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند خیرمقدم عرض نمود و تشکر از تلاش بی شائبه حوزه یکم امام حسین (ع) و بسیجیان که باتلاش خود توانسته بودند فضایی در خور شان شهدا به بازدید همگان قراردهند . بعد از سخنان ایشان ، سردارگیلانی بر روی سن رفتند و بعد از سخنانش به مدعوین تبریک و تهنیت و همچنین بخاطر فرارسیدن ایام محرم الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان به همگان تسلیت عرض نمودند. دراین مراسم باشکوه یکی از مداحان اهل بیت بانام حاج آقا کوثریان حضور داشتند که با مداحی خود یاد و خاطره شهدا را در دل مردم زنده کردند و در نهایت با چند دقیق سینه زنی اشک مردم را بخاطر شهادت امام حسین (ع) سرایز کردند . و در بخش آخر این برنامه نامه ای به پدر شهید توسط خواهر عزیزمان خانم آفرین قرائت گردید  .

امیدواریم که این مراسمات در کلیه پایگاه های این شهر به خوبی برگزار شود تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان بزرگ باشیم . و همیشه یاد و خاطرشان در دلمان زنده نگه داریم .



تاريخ : 24 / 8 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: امام جمعه گتوند گفت: سند چشم‌انداز توسعه هدفمند شهرستان گتوند باید تدوین شود و در این راستا همه مدیران شهری باید تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، حجت‌الاسلام سید حسین علوی اصل صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گتوند اظهار داشت:برای توسعه شهری در گتوند باید سند توسعه این شهر تدوین شود و این سند باید در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و علمی تدو.ین و به اجرا درآید.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 8 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - در اقدامی عجیب در دزفول نوزادی هفت ماهه به عضویت کتابخانه عمومی پذیرفته شد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی دزفول ، کارت عضویت این نوزاد هفت ماهه که مهدخت نادر لطیف نام دارد ، به عنوان کوچکترین عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان در هفته کتاب صادر شد.

والدین این نوزاد هدف از اینکار را مانوس کردن فرزند خود با محیط کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی از بدو تولد عنوان کردند



تاريخ : 24 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سلام من به محرم

 

ســـلام مــن بــه مـحـرم، مـحـرم گــــل زهــرا

بـه لطـمه هـای ملائـک بـه مــاتـم گــل زهـرا

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه تشنـگی عـجـیـبـش

بـه بـوی سیـب زمـینِ غـم و حـسین غریـبش

سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی

به چشم کاسه ی خون وبه شال ماتم مـهـدی

سـلام من بــه مـحـرم  بـه کـربـلا و جـلالــش

به لحظه های پـرازحزن غرق درد و ملامش

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه حـال خستـه زیـنـب

بـه بــی نـهــایــت داغ  دل شـکــستــه زیـنـب

سلام من به محرم به دست ومشک ابوالفضل

بـه نـا امیـدی سقـا بـه سـوز اشـک ابوالفضل

 سـلام مـن بـه مـحـرم بـه قــد و قـا مـت اکـبـر

بـه کـام خـشک اذان گـوی زیـر نـیزه و خنجر

سلام من به محرم به دسـت و بـا زوی قـاسم

به شوق شهد شهادت حنـای گـیـسـوی قـاسم

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه گـاهـواره ی اصـغـر

به اشک خجلت شاه و گـلـوی پـاره ی اصـغـر

سـلام مـن بـه مـحـرم به اضـطـراب سـکـیـنـه

بـه آن مـلـیـکـه، کـه رویش ندیده چشم مدینه

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه عـا شـقـی زهـیـرش

بـه بـاز گـشـتـن حُر و عروج خـتـم به خیرش

سلام من بـه محرم  بـه مسـلـم و به حـبـیـبش

به رو سپیدی جوُن و به بوی عطر عجیـبـش

سلام من بـه محرم  بـه زنگ مـحـمـل زیـنـب

بــه پـاره، پـاره تــن بــی سـر مـقـابـل زیـنـب

سلام من به محـرم  به شـور و حـال عیـانـش

سلام من به حسـیـن و به اشک سینه زنـانش

         السلام علی الشیب الخضیب السلام علی الخد تریب السلام علی البدن السلیب السلان علی الثغر المقروع السلام علی الراس المرفوع