تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن میلاد بانوی دو عالم، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) شنبه شب در حسینیه صاحب الزمان (عج) در صالح شهر برگزار شد.

مردم ولایتمدار شهر صالح شهر در خجسته میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور در حسینیه صاحب الزمان (عج)  آیین جشن و سرور برپا کردند.

مولودی خوانی ، دعا و سخنرانی توسط حجه السلام والمسلمین حاج آقا داور نیا امام جماعت صالح شهر ، از این برنامه ها به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

 



با توجه به شروع فصل گرما و استفاده زیاد از وسائل سرمایشی در این فصل مسئولین باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا شهروندان و مردم شهرستان بتوانند از این وسایل استفاده نمایند و قطعی برق نداشته باشند .

در این باره آقای محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای شهرستان گفت :

از مسئولان شهرستان گتوند خاصه مدیریت اداره برق شهرستان انتظار می رود ، با توجه به آغاز گرما در استان تمهیدات لازم را جهت بهبود وضعیت برق در شهرستان اتخاذ نمایند . گفتنی است شهرهای گتوند ، سماله ، ترکالکی ، جنت مکان ، صالح شهر ، روستاهای بخش عقیلی و مرکزی کمبود ترانس برق دارند . و در تابستان با قطعی و افت فشار زیاد مواجه هستند . لذا از مسئولین ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار محترم ، بخشداران محترم مرکزی و عقیلی ، مدیریت اداره برق شهرستان ، انتظار ویژه داریم که جهت تامین ترانس برق ، در استان پیگیری لازم را انجام دهند . تا مردم شریف شهرستان گتوند و حومه در تابستان با قطعی برق مواجه نشوند .

با تشکر

محمود بلیوند

عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای شهرستان

 



منوچهر بهداروند جوان صالح شهری بعنوان عضو شورای راهبردی دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در استان خوزستان انتخاب گردید .

نماینده محترم شهرستانهای شوشتر - گتوند و حومه در پی انتخاب آقای منوچهر بهداروند بعنوان عضو شورای راهبردی دکتر محسن رضایی در استان خوزستان پیام تبریکی ارسال نموده اند ، که متن پیام بدین شرح است : 

 

 

بسمه تعالی

جناب آقای منوچهر بهداروند

سلام علیکم

انتصاب شایسته جنابعالی را بعنوان عضو شورای راهبردی دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در استان خوزستان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در این عرصه موفق و موید باشید .

والسلام و علیکم والرحمه الله البرکاته

سید محمد سادات ابراهیمی

 

 



طی حکمی از سوی سازمان بهزیستی استان خوزستان سرکار خانم مریم فرهمند از صالح شهر بعنوان عضو هیئت رئیسه کانون توسعه مهد های کودک سازمان بهزیستی استان خوزستان منصوب گردید .

خانم مریم فرهمند یکی از جوانان فعال در زمینه مسائل فرهنگی در سطح شهرستان گتوند می باشد که تا به حال توانسته است گام های مثبتی در راه مسائل فرهنگی شهرستان بردارد .

لازم به یادآوری است خانم مریم فرهمند که کارشناس ارشد مشاوره می باشد 11 سال بعنوان فرمانده پایگاه بسیج خواهران ام السلمه صالح شهر ، مشاور امور بانوان ، مدیر مهد کودک صالح شهر ، نماینده کانون های مهد کودک شهرستان گتوند ، و همچنین در حال تدریس در دانشگاه می باشد .

مدیریت این سایت انتخاب شایسته را که نشان از توانمندی و شایستگی ایشان دارد ، به فال نیک گرفته و از خداوند متعال در این مسئولیت مهم برای ایشان آرزوی توفیق و خدمتگذاری مسالت می نماید .

 

 



تاريخ : 26 / 1 / 1393برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عملیات گاز کشی مدرسه راهنمایی دخترانه پروین اعتصامی صالح شهر از امروز آغاز گردید .

خانم شفیعی مدیریت این مدرسه در این خصوص گفت : با همت مسئولین مربوطه و تلاشهای خیرین صالح شهر از امروز این عملیات آغاز گردیده است که امیدواریم به زودی گاز کشی تمام بخش های این مدرسه به اتمام برسد .

خانم شفیعی زاده یکی از مدیران فعال مدارس صالح شهر است که جا دارد تقدیر و تشکر ویژه ای از ایشان به عمل آید .

 

 



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای شهرستان در پی درگذشت فرزند مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان خوزستان پیام تسلیتی ارسال نمودند .

متن این پیام بدین شرح است :

بسمه تعالی

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

جناب آقای مهندس محمد تقی زاده مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان خوزستان

ضایعه درگذشت فرزند دلبندتان را از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آنمرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای جنابعالی و خانواده محترم صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم .

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان گتوند



تاريخ : 21 / 1 / 1393برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فرماندار گتوند با اعلام این خبر گفت: محور شوشتر دزفول از ابتدای صالح شهر تا کیلومتر 18 روکش آسفالت می گردد. هوشنگ محمد پور بدون اشاره به اعتبار ریالی این پروژه خاطر نشان کرد: پس از لکه گیری و کاتر بخش های آسیب دیده جاده به زودی عملیات روکش آسفالت گرم این محور اجرا خواهد گردید. وی در ادامه اظهار داشت اداره راه و ترابی این شهرستان تمام تلاش خود را جهت تعمیر و نگه داری راه های این شهرستان به کار گرفته است و در حال حاضر اکثر محورهای اصلی این شهرستان از جمله محور شوشتر-دزفول(حوزه گتوند) با نصب تابلوهای هشدار دهنده و علائم راهنمایی و رانندگی برای تردد و بهره برداری فعال و زیر ترافیک معمول قرار دارند. گفتنی است جاده شوشتر دزفول پرتردد ترین محور اصلی شمال استان خوزستان است.

تاريخ : 21 / 1 / 1393برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر و رئیس شورای شهرستان اطلاع داد که از این پس کلیه همشهریان محترم صالح شهری می توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام خود را در قبال هیچگونه وجهی به ایشان تحویل داده تا مراحل ثبت نام را انجام دهند . 

این عضو شورا هدف از انجام چنین کاری را کمکی هر چند ناچیز به خانواده های تحت پوشش کمیته ، بهزیستی و خانواده های کم درآمد اعلام نموده است .

تلفن : 09163048990

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 23 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ساعتی پیش طی برخورد یک دستگاه نیسان باری و یک دستگاه پژو پارس در جاده شوشتر - دزفول در 3 کیلومتری صالح شهر 2 کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت .

به گفته شاهدان عینی این حادثه در پی بی احتیاطی و سبقت غیر مجاز راننده سواری پژو پارس رخ داد که راننده این ماشین و راننده نیسان باری در جا کشته شدند و نفر عقب ماشین پارس به بیمارستان دزفول منتقل گردید . 

پس از برخورد این دو دستگاه اورژانس جاده ای و ماشین آتش نشانی صالح شهر و گروه های امدادی از شهرستان دزفول سریع به محل حادثه اعزام گردیدند و یک نفر مصدوم را به بیمارستان اعزام کردند. 

این جاده از مسیرهای پرتردد شمال خوزستان می باشد که هر ساله اتفاقات ناگواری رخ میدهد که در دلخراش ترین تصادف سال گذشته در پی برخورد یک دستگاه مینی بوس با تریلر باری 12 تن از دانشجویان صالح شهر کشته شدند .



مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت  و هفته سلامت با همت مسئولین در مدرسه پروین اعتصامی صالح شهر  برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان مطالب و اشعاری در مورد سلامت انسان ها و روز سلامتی بیان کردند .

خانم شفیعی مدیریت این آموزشگاه ضمن تبریک این روز گفت : امیدواریم دانش آموزان عزیز معنی و مفهوم این روز را به خوبی درک کرده و بتوانند در تمام سال الگوی مناسبی در جهت حفظ سلامتی و رعایت بهداشت برای دیگران باشند . 

مدیر آموزشگاه در ادامه در خصوص مسائل بهداشتی ورعایت بهداشت فردی وعمومی با دانش آموزان صحبت نمود و از زحمات نمایندگان بهداشت  آموزشگاه تقدیر وتشکر بعمل آمد.



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمود بلیوند رئیس شورای اسلامی شهرستان گتوند ، طی متنی ازمسئولین و مردم فهیم شهرستان گتوند جهت زحمات فراوان در سال 1392 تشکر و قدردانی نمود .

متن این پیام به شرح زیر است :

بسمه تعالی

( خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمت الهی برای مسئولان کشور میدانم ) مقام معظم رهبری

سال 1393 را به مسئولان خدمتگذار و ولایتمدار شهرستان شهید پرور گتوند تبریک عرض می کنم.

بر خود لازم میدانم بعنوان عضوی از شورای شهرستان گتوند از زحمات و حمایت های دلسوزانه پدر معنوی شهرستان حضرت حجه السلام و المسلمین علوی اصل امام جمعه محترم شهرستان ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی حجه اسلام و المسلمین سادات ابراهیمی ، فرماندار محترم ، معاون محترم فرماندار ، بخشداران بخش مرکزی و عقیلی و مدیران سایر ادارات شهرستان به پاس یک سال تلاش بی وقفه تشکر کنم .

و در پی این تشکر از سایر مسئولین شهرستان از طرف شورای شهرستان ، و شورای شهرهای گتوند ، ترکالکی ، سماله ، صالح شهر ، جنت مکان ، و شورای بخش مرکزی و عقیلی انتظار داریم در سال 93 که به گفته مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است ، در کنار شوراهای شهرها و روستاها به مردم نجیب و شریف شهرستان گتوند و حومه خدمت مطلوب تر ارائه دهیم .

و بتوانیم آن رسالتی که خدمت کردن به مردم است را به نحو شایسته ارائه دهیم ، تا بتوانیم رضای خلق که همانا رضایت خداوند متعال می باشد را فراهم نمائیم .

در پایان لازم میدانم به فرامین مقام معظم رهبری همه مسئولین و شورای شهرها و روستاها پیرو نامگذاری سال 93 بنام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنیم و به نوبه خود زمینه ساز محقق شدن این شعار باشیم .

من ا... التوفیق

محمود بلیوند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گتوند



تاريخ : 18 / 1 / 1393برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر در مجلس از آغاز به کار شرکت کاغذسازی کارون شوشتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شرکت به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز  اظهار کرد: شرکت کاغذسازی کارون شوشتر که از سال‌‌های گذشته فعالیتی نداشته و تعطیل شده است در سال‌جاری با فعالیت بخش خصوصی متخصص و پرتوان بار دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه این شرکت توانمندی تامین بخشی از نیاز داخلی کشور را دارد، تاکید کرد: آغاز به کار شرکت کاغذسازی کارون شوشتر باعث می‌شود علاوه بر تامین نیاز داخلی و عدم خروج ارز از کشور اشتغال پایدار در این منطقه ایجاد ‌شود که به این دلیل باید از راه‌اندازی این شرکت حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه شهر شوشتر توانمندی توسعه این شرکت را دارد، گفت: این شرکت به دلیل مجاورت با کشت و صنعت کارون و تامین مواد اولیه آن توسط بازمانده‌های نیشکر توانمندی توسعه و گسترش را دارد و به این دلیل باید کوشید تا این شرکت رونق گرفته و توسعه یابد.
سادات ابراهیمی با اشاره به میزان اشتغال این شرکت در نخستین گام راه‌اندازی تاکید کرد: در مرحله نخست این شرکت نیاز به 40 نیروی کار دارد که اولویت جذب نیرو با نیروهای اخراج شده از این شرکت است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه شرکت‌های نظیر کاغذسازی کارون باعث می‌شود تا اقتصاد شهرستان شوشتر پویاتر و مشکلات اقتصادی در این شهرستان کمتر باشد و به این دلیل باید تلاش کنیم تا روز به روز شرکت‌های تولیدی در حاشیه این شهرستان بیشتر شوند و این مسئله تنها با حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی میسر است.



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با خانواده محترم شهید مهندس محمدپور در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر ویژه نوروز 93

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/d012-Dosdc1.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با دکتر پوربختیار محقق و پژوهشگر تاریخ و ایل بختیاری در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/b15e-6-11.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بمناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و دردانه عالم هستی ، مردم صالح شهر اقدام به برگزاری مراسم عزاداری نمودند .

در این مراسم که در حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار گردید ، ارادتمندان به اهل بیت (ع) با برپایی سوگواری و عزاداری عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این عزاداری مداحان برادر محمدآسیابانی و مجید علیزاده ، سخنران حاج آقا داور نیا امام جماعت صالح شهر و بمدت 4 شب برگزار گردید.



دزفول-ایرنا- نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای چهار بانده کردن جاده اهواز - شوشتر - دزفول خبر داد و گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 100 میلیارد ریال می باشد.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدسادات ابراهیمیˈ روز دوشنبه در جریان بازدید معاون پارلمانی و حقوقی وزارت راه وشهرسازی از جاده های شوشتر و گتوند(صالح شهر)9 به خبرنگار ایرنا افزود:در این سفر جاده های شوشتر و گتوند و جاده های روستایی مورد بازدید قرار گرفت و مشکل چهار بانده کردن جاده اهواز،ملاثانی،شوشتر ،گتوند و دزفول مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت:این پروژه از جمله طرح های ملی بوده که به دلیل کمبود اعتبار در سال گذشته پیشرفت چندانی نداشت.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود:
ˈعلیرضا محفوظیˈ در این بازدید برای تکمیل و روکش آسفالت این جاده قول مساعد داد.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی اظهار داشت:معاون وزیر دربازدید از جاده های روستایی نیز قول تأمین 10 میلیارد ریال برای تکمیل و ایمن سازی جاده های روستایی شوشتر و گتوند را داد.
وی گفت:این اعتبار از محل 9 هزار میلیارد ریال که برای تهیه قیر و تکمیل جاده های روستایی در نظر گرفته شده تأمین خواهد شد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود:در این سفر پل شور عقیلی با 30 سال قدمت مورد بازدید قرار گرفت و مقرر گردید از محل بودجه امسال اعتباری برای ایمن سازی این پل اختصاص یابد.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته در پی حادثه تصادف اخیر که سرپرست ورزش صالح شهر نیز در این حادثه از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود ، سری به ایشان زدیم که پس از حضور ما عبدالحسین غلامزاده پیشکسوت و سرپرست سابق فوتبال صالح شهر حضور پیدا کردند و به این بهانه به گفتگویی با این دو پرداختیم .

در این گفتگو آقای غلامزاده سرپرست سابق فوتبال صالح شهر از جوانان فوتبالیست و علاقمند به این ورزش در صالح شهر توضیحاتی دادند و گفتند : ما در سالهای قبل توانستیم با زحمات فراوانی و بدون هیچگونه چشم داشتی چندین دوره مسابقات فوتبال برگزار نمائیم که به یاری خداوند بزرگ پس از حضور آقای علی بهداروند نیز که در آن زمان با ما همکاری می کردند ، فوتبال و ورزش در صالح شهر رونق گرفته و نشاط و هیجان را در چهره این ورزشکاران می توان مشاهده نمود .

در ادامه آقای بهداروند که در تصادف اخیر از ناحیه دست دچار شکستگی و تحت عمل قرار گرفته بودند ، از اختصاص ندادن بودجه به ورزش صالح شهر توسط تربیت بدنی گتوند گله مند بودند و افزود ورزش رکن اصلی روحیه و نشاط در بین جوانان است و ما باید بتوانیم این روحیه را در بین آنها حفظ نمائیم .

علی بهداروند در ادامه افزود : از شرکتها و کارخانجاتی که به نحوی نزدیک به شهر صالح شهر هستند از جمله شرکت لاستیک خوزستان و شرکت بزرگ کشت و صنعت کارون شوشتر نیز تقاضای کمک و مساعدت داریم تا بتوانیم مسابقات بهتری و مسابقات را در رشته های بیشتری حتی در بخش بانوان برگزار نمائیم .

ایشان بار دیگر از کلیه کسانی که در امر برگزاری مسابقات صالح شهر همکاری نمودند تشکر کرد و همچنین تشکر ویژه ای از اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار صالح شهرو مردم این شهر داشتند .

ما هم برای این دوست عزیز از خداوند بزرگ طلب شفای عاجل می نمائیم .



تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس جمهور بعد از اتمام جلسه امروز هیأت دولت با حضور در بین خبرنگاران، سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پس از پایان نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۹۳ به همراه حجت‌الاسلام المسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در حیاط ساختمان نهاد ریاست جمهوری در بین خبرنگاران حاضر شد و سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت روز بزرگداشت پروین اعتصامی شاعر پرآوازه ایران که نمادی از زنان هنرمند ایرانی است وبه افتخار نام زیبای مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی ، بزرگداشت این شاعر گرانقدر برگزار گردید.

در این مراسم که مسئولان این مدرسه و دانش آموزان حضور داشتند ، وبلاگ مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی نیز راه اندازی و افتتاح گردید.

در ادامه این بزرگداشت به دانش آموزانی که نام پروین داشتند هدیه ای به رسم یادبود اهدا گردید .

در آخر این برنامه مدیریت محترم این مدرسه از تمام کسانی که در راه کسب موفقیت این مدرسه تلاش نمودند و همچنین آقای مجتبی رحیمی نیا به جهت راه اندازی وبلاگ این مدرسه ، تشکر و قدردانی ویژه به عمل آوردند . 



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته سوم فروردین منطقه ی دشت زیلایی واقع در جاده مسجدسلیمان - لالی (پس از گردنه روستای گاوادارن) پذیرای برگزاری همایش بزرگی بود که منجزی ها میزبانی آن را به عهده گرفته بودند .

در این همایش هنرمندانی از نقاط مختلف به هنرنمایی پرداختند تا گوشه هایی از فرهنگ بختیاری را به نمایش بگذارند .

هدف از برگزاری چنین برنامه هایی تقویت اتحاد ملی و روحیه نشاط و سر زندگی در خانواده های بختیاری است.



تاريخ : 1 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳: امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می‌کنیم . به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد. ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان و آحاد مردم ضروری است. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه بر مردم، در هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند. ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادى که به کمک مسئولان و مردم شکوفایى پیدا کند، و فرهنگى که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حرکت بزرگ کشور و ملت ما را معین کند. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست به دست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه جدیدی از سلسله طولانی مدیریت کشور شکل گرفت. رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه حماسه اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید. ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه لازم برای تلاش مضاعف فراهم است. حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.