تاريخ : 27 / 6 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

    پیامبر اکرم (ص) :

   رحمت خدا بر پدرى كه داراى دخترانى است! دختران، با بركت و دوست داشتنی اند و پسران، مژده آورند. دختران باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند.

مستدرك الوسائل، ج 15، ص 115، ح 17700

  ----------------------------------

  پیامبر اکرم (ص) :

 

  دختران ، دلسوز ، مددكار و بابركت‏ اند . هر كس یك دختر داشته باشد ، خداوند ، او را پوششى از دوزخ قرار میدهد و هر كس دو دختر داشته باشد ، به خاطر آن وارد بهشت میشود و هر كس سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد ، جهاد و صدقه از او برداشته می‏شود .

   كنز العمّال ، ح 45399

 من از تو گلبنی بهتر ندیدم

ز تو باغ گلی خوشتر ندیدم

میان این همه گلهای عالم

گلی خوشبوتر از دختر ندیدم

----------------------------------------

روز دختر به تمام مسلمان جهان و بخصوص مردم صالح شهر مبارک باد.

ان شاالله حضرت معصومه الگوی زندگی تون باشه



تاريخ : 27 / 6 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بسم رب شهداء و صدیقین

 

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ‏ای از برجسته‏ ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده‏ ترین و نفیس ‏ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‏ بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‏ها بداند

هفته دفاع مقدس برهمه ارتشیان ،سپاه پاسداران،بسیج ونیروهای مردمی وباایمان وبخصوص مردم شهیدپرور صالح شهر که 27 شهید گرانقدر ووالامقام را به انقلاب تقدیم و خودرا برای اسلام وقرآن آماده کرده اند مبارک باد..

 



تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فشار خون

فشار خون (blood pressure) به نیرویی گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم اصلی حیات است.فشار یک مفهوم فیزیکی است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» یک مایع متحرک است.

فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها و به رگ‌ها کم می‌شود. اصولا فشارخون در بخشهای مختلف سیستم گردش خون متفاوت است ولی در اندازه گیری، فشار خون به دو نوع فشارخون سیستولی و دیاستولی مجزا می‌شود. فشار خون سیستولی معمولاً به فشار خونی که در سرخرگ‌های سیستمیک است گفته می‌شود و فشارخون دیاستولی به فشارخون ورید اجوف. فشارخون در سیستم گردش خون ریوی کمتر است. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند. با این‌که خیلی از فشارسنج‌های فعلی دیگر از جیوه استفاده نمی‌کنند، فشار خون هنوز در تمام دنیا با mmHg یا میلیمتر جیوه اندازه‌گیری می‌شود.

 

جهت مشاهده کامل متن برروی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بیماری قند مرض قند یا دیابت شیرین : به انگلیسی: Diabetes mellitus یک اختلال مزمن متابولیک یا سوخت و سازی در بدن است که سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل قندها کاهش می‌یابد. از این‌رو میزان قند خون افزایش می‌یابد. در تعریف سازمان بهداشت جهانی٬ دیابت یک بیماری است که در آن بدن یا دچار کمبود انسولین است یا انسولین تولیدی را به درستی مصرف نمی‌کند. انسولین یک هورمون است که برای تبدیل قند و نشاسته و کربوهیدرات به انرژی مورد نیاز در سلول‌های بدن ضروری و مورد نیاز است. عوامل به وجود آورنده دیابت هنوز هم ناشناخته است البته عوامل ژنتیکی و چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت دارند. طبق نظر سازمان جهانی دیابت اندازه‌گیری قند خون جهت غربالگری توصیه می‌شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جهت امنیت و رفاه حال دانش آموزان و با آغاز سال تحصیلی 92-91 ،  شورای اسلامی صالح شهر و شهرداری محترم ، اقدام به خط کشی معابر درب های ورودی  مدارس این شهرجهت تردد دانش آموزان نموده است .

 

به امید صالح شهری بهتر

 



تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ما مردم صالح شهر نیز :


به نمایندگی از همه مسلمانان دنیا فارغ از هر حزب،گروه،ملیت،مذهب

اهانت فیلم ساز صهیونیست آمریکایی تبار را به پیامبر اسلام و نهایتاً کل

مسلمین جهان  ، را محکوم و از آمریکا مترسک دست اسراییل ابراز نفرت و

انزجار می نماییم.

دفاع از اسلام    ***     محکومیت آمریکا     ***     مرگ بر اسراییل



تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مصطفی رضایی نوجوان صالح شهری  در پی درخشش خود در سطح  مسابقات نونهالان و نوجوانان استان خوزستان و کسب عناوین متعدد قهرمانی  در سطح شهرستان و استان خوزستان با دعوت رسمی تیم هیئت تکواندو استان مرکزی به این تیم پیوست. در پی دعوت مسئولین تیم هیئت تکواندو استان مرکزی از مصطفی رضایی و حضور این بازیکن در سر تمرینات این تیم و انجام مذاکرات اولیه با این تیم اراکی  مربیان و مسئولین موفق به جلب رضایت این بازیکن شده و باعقد قراردای رسمی این بازیکن را جهت حضور در مسابقات کشوری ،به عضویت تیم خود در آوردند.ضمن آرزوی موفقیت برای این ورزشکار عزیز در میادین مختلف انشاا... شاهد موفقیت دیگر ورزشکاران عزیز شهرمان در میادین مختلف ورزشی باشیم.

خبر : صالح شهر نیوز

 

 

 

 

 



تاريخ : 24 / 6 / 1391برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، قدرت‌اله امانی‌پور پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: ساخت کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرهای تابعه شهرستان گتوند سرعت می‌گیرد و برای این مهم اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.وی افزود: در سال‌جاری اعتباری معادل سه میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات مربوط به تملک دارایی‌ها به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند اختصاص یافته است.
وی درباره نحوه اختصاص این اعتبار خاطر نشان کرد: از این اعتبار دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای تکمیل کتابخانه‌های ترکالکی و صالح شهر، یک میلیارد ریال برای احداث ساختمان کتابخانه‌های شهرهای سماله و جنت مکان و 500 میلیون ریال نیز برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص یافته است.
فرماندار گتوند همچنین به سهم نیم درصد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در سال 90 شهرداری‌های شهرهای گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله و جنت مکان بابت سهم نیم درصدی که باید به اداره کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند جمعا 80 میلیون ریال پرداخت کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.وی خاطر نشان کرد: باید از کتابخانه‌های عمومی که مکانی برای پرورش نسل فرهیخته آینده جامعه است حمایت کرد و در این باره گام‌های مثبتی برداشت.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 15 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

در حادثه ی ناگواری که ظهر امروز رخ داد، یک نوجوان صالح شهری در کانال های آب کشت و صنعت کارون در حوالی شهر جان سپرد.

 



ادامه مطلب