تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روزنامه ی نورخوزستان: فرماندار گتوند گفت: فرهنگ مطالعه باید در سبد زندگی روزانه همه مردم قرار گیرد. هوشنگ محمدپور در جلسه ای که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور پرسنل اداره کتابخانه های عمومی گتوند برگزار شد با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: در کنار فعالیتهای مختلف زندگی روزانه ، مطالعه کتاب نیز باید در بین مردم جا بیفتد و برای این امر باید بستر و زمینه لازم فراهم شود. وی همچنین با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالیتهای اداره کتابخانه های عمومی گتوند افزود: با امکانات موجود و وضعیت فعلی نیز می توان کارهای زیادی را در بحث کتاب و کتابخوانی انجام داد و باید با بررسی و نیاز سنجی و برنامه ریزی مناسب و البته رعایت اولویتهای اصلی و فرعی اقدام نمود. محمدپور تصریح نمود: شرایط و وضعیت کتابخانه های عمومی گتوند در مقایسه با شهرهای هم تراز در وضعیت مناسبی قرار دارد اما لازم است تا در این خصوص بازهم فعالیتها ادامه داشته باشد. مسعود خلیلی رییس اداره کتابخانه های عمومی گتوند نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت کتابخانه های تحت پوشش این اداره و برنامه های آینده ارائه نمود. گفتنی است در این دیدار صمیمانه پرسنل اداره کتابخانه های عمومی گتوند به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون چگونگی بهبود وضعیت کتابخانه ها پرداختند.



تاريخ : 28 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو سایت شهرداری صالح شهر با مسعود خلیلی مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند

مدیر كتابخانه های عمومی شهرستان گتوند ازعضویت رایگان دركتابخانه های عمومی شهرستان طی هفته كتاب وكتابخوانی خبرداد.

به گزارش شاهد به نقل از شهرداری صالح شهر: آقای خلیلی مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند در گفت وگو با سایت شهرداری صالح شهر بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی اظهار  داشت با توجه به تاکید کلیه مدیران ومسئولین به ترویج فرهنگ کتابخوانی ، کتاب یکی از ارزشمند ترین ابزارها برای رشد وپیشرفت یک جامعه است وفرهنگ کتابخوانی باید در سطح کل شهرستان فراگیر شود.
وی اظهار داشت کتابخانه عمومی قائم (عج) صالح شهر در بهمن 1388 افتتاح شده  همچنین این اداره نسبت به راه اندازی چهار کتابخانه مشارکتی در مساجد ومدارس صالح شهر اقدام نموده ودرحال حاضر فعال می باشند وی افزود با توجه به وجود استعداد های بالا و وجود جوانان علاقه مند ،این شهر نیاز به توجه بیشتر دارد و انتظار می رود با همت مسئولین مربوطه  وتامین اعتبار هرچه سریعتر ساختمان کتابخانه عمومی صالح شهر به بهره برداری برسد .مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند از شهردار واعضای شورای اسلامی بخاطر مساعدتهای لازم تقدیر وتشکر کردند.
مهندس رستمی شهردار صالح نیز اظهارداشت برنامه های هفته کتاب باعث تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده و می تواند بسیار موثر باشد.وی افزود با توجه به مراجعه اهالی مخصوصا" جوانان به شهرداری مبنی بر دو شیفت کردن ساعات کار کتابخانه  وکمبود فضای لازم کتابخانه عمومی قائم(عج)اظهار امیدواری کردند  با  تلاش مدیریت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان این مشکل  مرتفع گردد.



تاريخ : 28 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مهر:مسوول روابط عمومی بیمارستان دزفول روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نوزاد که ششم آبان متولد شد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان این بیمارستان بستری بود.

فرهاد سخاوتˈ افزود: در این مدت یک تیم پزشکی در حال مراقبت از این نوزاد بودند ولی نوزاد به دلیل مشکلات جسمی فراوان فوت کرد.

نوزاد دو سر ایرانی درگذشت + عکسوی زنده نگه داشتن سیزده روزه این نوزاد ناقص الخلقه را یک پدیده نادر در علم پزشکی در جهان خواند و گفت: چنین نوزادانی معمولا چند ساعت پس از تولد می میرند اما این نوزاد دختر مدت زمان زیادی زنده ماند که در نوع خود بی نظیر است.

وی گفت: انتظار می رفت تیم پژوهشی از تهران و حتی خارج از کشور از این نوزاد برای مطالعه و پژوهش استفاده کنند ولی اینگونه نشد.

ˈفریدون جعفریانفرˈ مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز تاریخ فوت این نوزاد ناقص الخلقه را نوزدهم آبان عنوان کرد و گفت: تاخیر در اعلام خبر فوت این نوزاد ناشی از کم اهمیت دانستن این موضوع و عدم اطلاع به موقع خبر مرگ در بیمارستان است.

یک زن ۳۰ ساله در دزفول در روز ششم آبان و در سومین بارداری خود، نوزاد ناقص الخلقه ای با دوسر، یک قلب، دوریه، دوستون فقرات و یک لگن به دنیا آورد.



دزفول -ایرنا- رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند گفت:80 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان موجود است.

به نقل ازایرنا ˈ مسعود خلیلی ˈ روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان گتوند افزود:توسعه کتابخانه ها در گتوند رشد چشمگیری داشته به گونه ای که تعداد کتابخانه ها در این شهرستان به 17 باب رسیده است.
وی تعداد کتابهای این کتابخانه ها را 80 هزار جلد کتاب دانست و پیش بینی کرد تا پایان امسال این رقم به 120 هزار جلد برسد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی گتوند در این دیدار ضمن تقدیر از حمایتهای امام جمعه این شهرستان از کتابخانه های عمومی افزود: با وجود اقدامات انجام شده نیازمند مشارکت ، همکاری و همفکری مردم هستیم.
حجت الاسلام ˈ سید حسین علوی اصل ˈ امام جمعه گتوند نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از فعالیتهای انجام شده گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن باید تلاش شود تا فرهنگ مطالعه بیش از پیش در بین مردم بخصوص جوانان نهادینه شود.
وی افزود: خدمت در حوزه کتاب و کتابداری دارای ارزش والایی است و همه کتابداران اجر و پاداش ویژه دارند.
وی اظهار داشت:باید تلاش شود کتابهای با کیفیت و مفید در کتابخانه ها ارائه شود تا مخاطبان با مطالعه این کتابها به سوی رشد و ترقی سوق یابند.
در این دیدار پرسنل کتابخانه های عمومی گتوند به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون کتاب و کتابداری و مشکلات کتابخانه ها پرداختند.



تاريخ : 28 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فرماندار گتوند از آغاز مجدد طرح برخورد با دامداران فاقد پروانه چرای دام در این شهرستان خبر داد.
به نقل از فارس ، هوشنگ محمدپور پیش از ظهر امروز در جلسه کنترل کوچ و پروانه چرای دام که در سالن اجتماعات فرمانداری گتوند برگزار شد با اشاره به برخی مشکلاتی که برای دامداران وجود دارد خواستار حل مسائل و مشکلات مهم و اولویت‌دار این قشر شد.

وی افزود: باید مشکلات اساسی کوچ عشایر را بررسی کنیم و برای رفع آنها برنامه ارائه شود و همه دستگاه‌های متولی در این زمینه وظیفه دارند تا فعالیت خود را در این زمینه گزارش کنند.

*صدور کارت پروانه چرا برای دامداران در پلاک‌های مختلف

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند نیز در این جلسه در خصوص روند ممیزی مراتع و دستورالعمل ممیزی و صدور کارت پروانه چرا برای دامداران در پلاک‌های مختلف توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تنها در راستای اجرای قانون در چراگاه‌های شهرستان فعالیت می‌کنیم.

امیرحسین رحیمی‌نیا اظهار کرد: با تمام دامداران دارای پروانه چرا که دام مازاد بر پروانه چرای دام در مراتع دارند و همچنین دامداران فاقد پروانه چرا برخورد قانونی و لازم انجام می‌شود. 

وی عنوان کرد: برای مبارزه با دامداران فاقد پروانه چرا قانونی جامع وجود دارد و در این زمینه می‌کوشیم تا قانون اجرا شود و مشکلات به حداقل کاهش یابد.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند خاطرنشان کرد: حفاظت از مراتع و چراگاه‌های شهرستان وظیفه قانونی است و می‌کوشیم تا در این زمینه قانون به طور کامل اجرا شود.



حضور امام جمعه محترم شهرستان گتوند ، فرماندار محترم و جمع کثیری از همراهان و مسئولین محترم شهرستان شب گذشته در صالح شهر

مراسم روضه خوانی امام حسین (ع) در شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ممبینی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند در حسینیه صاحب الزمان (عج) صالح شهر برگزار گردید . این مراسم در ابتدا با برگزاری نماز جماعت آغاز گردید و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین ممبینی به سخنرانی پرداختند.  

حجت الاسلام ممبینی در سخنان خود در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی و تعزیه در سطح صالح شهر در تکایا ، مساجد و حسینیه ها خبرداد و شرح کاملی از چگونگی برگزاری این مراسم ایراد نمودند.

در ادامه این مراسم با شکوه تعریف کاملی از واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را برای حسینی دوستان صالح شهر سخنرانی نمودند.

این مراسم با شکوه ، با سینه زنی و مداحی ، مداح اهل بیت حاج آقا منجزی  و همچنین ضیافت شام به پایان رسید .

ضمناً این مراسم به میزبانی خانواده آقای حاج کیامرث بهداروند تدارک دیده شده بود .



تاريخ : 27 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تعزیه در صالح شهر که حدود 70 سال و بدون وقفه در حال اجراست بی شک یکی از بهترین و برترین برنامه های فرهنگی - مذهبی در سطح صالح شهر و تمام منطقه می باشد . اجرای این تعزیه توسط عده ای از عاشقان به اهل بیت و امام حسین (ع) صالح شهری ست که هرساله با کمترین امکانات و بیشترین تاثیرگذاری در این شهر برگزار میگردد . مشتاقان این تعزیه از اکثرشهرهای منطقه دیمچه می باشند که هرساله به تماشای این مراسم فرهنگی مذهبی می نشینند .

شروع مراسم تعزیه از روز چهارم محرم هرساله آغاز و تا روز عاشورا با اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع) به پایان میرسد .

امید میرود تا مسئولین مربوطه در صالح شهر و شهرستان و همچنین ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند جناب آقای اسدی که الحق والانصاف به تعزیه بعنوان یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی - مذهبی  نگاه می نمایند ، بتوانند این کار فرهنگی را با دیدی روشنتر نگاه کرده و در جهت هرچه بهتر نمودن آن گامی موثر بردارند .

عکس هایی از تعزیه در صالح شهر

ادامه مطلب نمایش بیشتر عکس ها

 

 



ادامه مطلب
از اواخر وقت فردا به بعد با شکل گیری سامانه فعال دینامیکی لایه میانی جو و هماهنگی آن با نفوذ زبانه کم‌فشار جنوب غربی به تدریج شاهد ابرناکی و سپس ریزش‌های جوی قابل‌توجهی همراه با رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه در روزهای دوشنبه تا چهار‌شنبه در استان خواهیم بود

به گزارش خوزنیوز، سازمان هواشناسی اعلام کرد: الگوی نقشه‌های پیش‌یابی سطح زمین و سطوح فوقانی جو طی امروز و فردا استقرار وضعیت پایدار را برای استان نشان می‌دهد. اما پس از آن از اواخر وقت فردا به بعد با شکل گیری سامانه فعال دینامیکی لایه میانی جو و هماهنگی آن با نفوذ زبانه کم‌فشار جنوب غربی به تدریج شاهد ابرناکی و سپس ریزش‌های جوی قابل‌توجهی همراه با رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه در روزهای دوشنبه تا  چهار‌شنبه در استان خواهیم بود.
همچنین در شبانه روز گذشته امیدیه و بهبهان با  دمای ۲۷و  دهدز با ۸درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان  گزارش شده‌اند.

حداکثر دمای اهواز به ۲۵ و حداقل به ۱۲درجه سانتی گراد خواهد رسید.



تاريخ : 26 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- ایرنا- به مناسبت محرم ،نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان گتوندی با عنوان خط سرخ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برپا شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این نمایشگاه شامل 20 اثر از آثار خوشنویسی هنرمندان گتوند می باشد.

ˈمحمدعلی اسدیˈ هدف از برپایی این نمایشگاه را زنده نگهداشتن یاد و خاطره واقعه کربلا عنوان کرد و افزود:این نمایشگاه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و کانون بسیج هنرمندان این شهرستان به مدت یک هفته برپاست.
** سرپرست جدید انجمن شعر شهرستان گتوند معرفی شد
سجاد خسروی به عنوان سرپرست جدید انجمن شعر شهرستان گتوند معرفی شد.
به گفته ˈمحمدعلی اسدیˈ پس از استعفای ˈرضایی گماریˈ مسوول پیشین انجمن شعر گتوند که مدت پنجسال مسئولیت این انجمن را بر عهده داشت سجاد خسروی بعنوان سرپرست جدید انجمن شعر این شهرستان و مسوول انجمن ادبی قیصر امین پور معرفی شد.

نشست هفتگی انجمن شعر گتوند روزهای جمعه برگزار می شود.



تاريخ : 26 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ایرنا- مسوول امور بانوان فرمانداری گتوند گفت: امکانات ورزشی این شهرستان متناسب با نیاز بانوان علاقه مند به ورزش نیست.

به گزارش ایرنا ˈ نرگس اسکندری ˈ روز شنبه در نشست کمیسیون امور بانوان که در سالن جلسات فرمانداری گتوند برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش ورزش بانوان گفت: در شهرها و روستاهای شهرستان گتوند، بانوان با نبود یا کمبود فضای ورزشی مواجه اند که این امر باعث بروز مشکلاتی برای بانوان شده است.

وی خواستار توسعه ورزش بانوان در این شهرستان شد و افزود: وجود باشگاههای مختلف ورزشی ویژه بانوان موجب گسترش ورزش در بین این قشر می شود ضمن اینکه برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان در سطح شهرستان نیز از راهکارهای گسترش فعالیت های ورزشی بین بانوان است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

بررسی وضعیت باشگاه های ورزشی بانوان،وضعیت هیأت های ورزشی فعال،نیمه فعال و غیر فعال بانوان، مشکلات سالن های ورزشی و زمان فعالیت آنها ، ورزش دختران دانش آموز و پیگیری اجرای روشنایی مسیر پیاده روی کمربندی گتوند از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.



پیام تبریک امین دادور عضو شورای اسلامی به دختران نوجوان قهرمان در مسابقات کشوری ووشو :

کسب مدال‌های افتخار آفرین مقام‌ سوم مسابقات کشوری در رشته ووشو سرکار خانم مریم بساک و زهرا عزیزی ، نشانه بارزی از توان فوق العاده و استعداد سرشار ورزشی جوانان صالح شهری مایه مباهات و شایسته تقدیر است."

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف صالح شهر ، ضمن تبریک به این نوجوانان و جامعه ورزشی شهرستان در مسیر کسب این موفقیت غرور آفرین، توفیق و سربلندیتان را در پیمودن این مسیر از خداوند یکتا مسئلت می‌نمایم.

عضو شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرده است که با همت همه مسئولین و رفع مشکلات و تنگناها و فراهم آمدن امکانات کافی جهت بروز و ظهور استعدادهای شگرف و بالقوه جوانان این دیار در امر ورزش، شاهد سربلندی و پیشرفت همه دختران و پسران عزیز ورزشکار صالح شهر در رشته‌های مختلف ورزشی و مسابقات گوناگون بین‌المللی باشیم.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پیام تبریک محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر به ورزشکار زن قهرمان کشوری صالح شهر

سرکار خانم مریم بساک کسب مقام سوم کشوری ووشو را به شما ، خانواده محترمتان و همچنین جامعه ورزشی شهرستان گتوند خاصه صالح شهر تبریک عرض میکنم . و همچنین جا دارد تشکر ویژه ای از سرکار خانم رئیسی مربی دلسوز ایشان را داشته باشیم و این موفقیت را نیز به ایشان تبریک عرض بنمائیم.

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر

 

گفتنی است : 

خانم مریم بساک جزء تیم استان خوزستان در مسابقات کشوری ووشو سبک نن جوآن که در تهران برگزار گردید توانست مقام سوم در بخش ساندا را کسب کند.

تیم استان خوزستان که با 35 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود موفق به کسب مقام نخست گردید.



حضور نماینده محترم شهرستان در مجلس جناب آقای حجه السلام و المسلمین سادات ابراهیمی به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر صالح شهر ، در هیئت عزاداران پهونده سفلی و همچنین در ساختمان مختص گروه تعزیه این هیئت عزادارای .

 



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی گتوندنیوز : نماینده ی مردم شوشتر و گتوند : با بازگشت دانشجویان ستاره دار موافقم مگر اینکه آن دانشجو در دادگاه های معتبر کشور محکوم شده باشند .

سادات-ابراهيمي-گتند-6345

سید محمد سادات ابراهیم ، نماینده ی مردم گتوند و شوشتر در مجلس شوراسی اسلامی در گفتگو با گزارشگر گتوندنیوز گفت  : همه باید به اجرای قانون پایبند باشیم و انجام کارهای فراقانونی را محکوم کنیم که تقریبا می شود گفت موضع بازگشت دانشجویان ستاره دار یک موضوع فراقانونی است .

سادات ابراهیمی با اشاره با تاکیدات رهبری بر حفظ آزادی مشروع  سیاسی و اجتماعی افزود : از نظر بنده هیچ گونه منع قانونی برای بازگشت دانشجویان ستاره دار وجود ندارد .

وی در ادامه افزود : از آنجا که این دولت ، دولتی اعتدال گراست از قبل انتظار می رفت که با اینگونه برخوردهای افراطی ( منع دانشجویان ستاره دار از ادامه ی تحصیل ) برخورد کند .

وی همچنین تصریح کرد تمام دستگاه های مختلف باید با افراد خود سر ، که مانع اجرای قانون می شوند تا به آرزوهای سیاسی و اقتصادی برسند برخورد کنند .



تاريخ : 21 / 8 / 1392برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت ایام محرم،مردم بخش مرکزی شهرستان گتوند با برگزاری آیین های عزاداری در سوگ و ماتم سرور وسالار شهیدان هستند.

بخشدار مرکزی گتوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:به مناسبت دهه اول محرم برنامه های متعددی در سطح شهرها وروستاهای بخش مرکزی این شهرستان در حال برگزاری است.
ˈ جهانگیر حیدری پورˈ برگزاری آیین های سنتی نوحه خوانی و عزاداری در سطح روستاهای بخش مرکزی را از جمله برنامه های این بخش عنوان کرد و گفت: با پیگیریهای به عمل آمده و هماهنگی های ایجاد شده با اداره تبلیغات اسلامی مبلغین مجرب به روستاها اعزام شده وآیین های عزاداری در حال برگزاری است. که در اینجا جا دارد از حجه السلام والمسلمین حاج آقا ممبینی نیز تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آید .
وی اظهار داشت: سخنرانی ،عزاداری ، روضه خوانی و سینه زنی در رثای قافله سالار کربلا در مساجد و تکایا ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مذهبی پیرامون واقعه کربلا و فلسفه قیام عاشورا از جمله برنامه هایی است که در سطح شهرها و روستاها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
حیدری پور افزود: در روز تاسوعاو عاشورا نیز همزمان با سراسر کشور دسته جات عزاداری در سطح روستاها و شهرها به سمت گلزار های شهدا و بقاع متبرکه به حرکت در می آیند.



تاريخ : 21 / 8 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفتند: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات کشاورزی بین استانها توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی با بیان اینکه مبلغ مذکور برای خرید ۵۰۰ دستگاه کمباین، ۱۰۰۰ دستگاه تراکتور سنگین و نیمه سنگین و ادوات کشاورزی بین استانها توزیع شده است اظهار داشتند: سهم استان خوزستان از اعتبارات موجود ۴۶ میلیارد تومان است، که هر چند اقدامی مثبت از سوی دولت تدبیر و امید می باشد اما با توجه به کاستی های موجود درخوزستان بسیار ناچیز می باشد.

ایشان با اشاره به نیاز ادواتی کشور در حوزه کشاورزی به دلیل فرسودگی ماشین آلات و مکانیزاسیون تصریح کردند: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از عمده مشاغل کشور به شمار می رود، فرسودگی و کارایی برخی ادوات کشاورزی را می توان با ارائه تسهیلات مناسب جبران و برطرف نمود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که دولت باید به بخش کشاورزی به شکل ویژه ای نگاه کند، افزودند: در سالیان گذشته این بخش آسیب های جدی از وقوع خشکسالی دیده است و با توجه به اینکه اثرات نامطلوب ناشی از خشکسالی، تا چندین سال در کشور ادامه خواهد یافت، بنابراین هم دولت و هم مجلس باید سیاست های متوالی برای حمایت از بخش کشاورزی در سال های پس از وقوع خشکسالی داشته باشند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان تاکید کردند: همچنان که در بخش صنعت، دولت تمامی هزینه ها را پرداخت می کند و زیرساخت های لازم برای یک کارخانه را فراهم می کند، در بخش کشاورزی نیز باید دولت برای تامین زیر ساخت ها وارد عمل شود.



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول -فرماندار گتوند گفت:در راستای طرح نهضت سبز، درختکاری میدان غدیر تا شهر جنت مکان شهرستان گتوند آغاز شد.

به گزارش ایرنا ˈهوشنگ محمدپورˈ روز گذشته در نشست ستاد نهضت سبز این شهرستان با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز بر همکاری ادارات و مردم در این راستا تاکید کرد.
وی افزود:با اجرای این طرح از میدان غدیر در ورودی شهر گتوند تا سه راهی گتوند –شوشتر- دزفول بطول 10 کیلومتر درختکاری می شود.
وی گفت:در مرحله اول این طرح درختکاری یک کیلومتر به سمت ورودی شهر جنت مکان آغاز شده است.
ˈامیرحسین رحیمی نیاˈ سرپرست اداره منابع طبیعی گتوند نیز در حاشیه این نشست به فعالیت های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند اشاره کرد وگفت:طرح های متعددی برای توسعه فضای سبز و درختکاری در عرصه های منابع طبیعی پیش بینی شده که با تخصیص اعتبار اجرایی می شود.



حضور امام جمعه محترم شهرستان اهواز و جمع کثیری از همراهان و مسئولین محترم شهرستان و استانی شب گذشته در صالح شهر

مراسم روضه خوانی امام حسین (ع) در شب هفتم محرم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه اهواز در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر برگزار گردید . این مراسم در ابتدا با برگزاری نماز جماعت آغاز گردید و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به سخنرانی پرداختند.  

حجت الاسلام حسن زاده در سخنان خود در خصوص واقعه سوزناک عاشورا گفت: امام حسین (ع) با علم و آگاهی از کشته شدن در این راه و بمنظور زنده نگهداشتن اسلام و تشیع در این مسیر قدم گذاشتند .
وی با اشاره به لزوم زنده نگهداشتن قیام عاشورا گفت : بعد از گذشت بیش از 1300سال از آن واقعه دردناک مشاهده میکنیم که هنوز عشق به حسین (ع) و خاندان پاکش ذره ای در دل مردم کاسته نشده بلکه روز به روز بر هواداران قیام حسینی افزوده می گردد.

این مراسم با شکوه ، با سینه زنی و مداحی و همچنین ضیافت شام به پایان رسید .



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در صبحگاه مشترک فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوشتر اظهار داشتند: امنیت در شمار نعمت‌هاى بزرگى است که انسان تا از آن نعمت‌ محروم نباشد قدر آن را نمی‌داند، در سایه وجود امنیت است که کشور پیشرفت می‌کند.

ایشان افزودند: عرصه خدمات نیروی انتظامی بسیار گسترده است، خادمان مردم در این عرصه در برابر هجوم دشمن جان خود را برای امنیت ملت فدا می‌کنند و ما وظیفه داریم قدردان این ایثار باشیم.

نماینده مردم در مجلس نهم عدم اطلاع رسانی به مردم نسبت به زمینه‌های وقوع جرم در سطح جامعه را یکی از مهم‌ترین عوامل رخداد یک جرم دانستند و افزودند: با رعایت نکات ایمنی از سوی تمام گروه‌ها و اقشار جامعه به راحتی می‌توان جرائم و تخلفات را کاهش داد و این موضوع با آموزش و فرهنگ‌سازی دقیق و مشارکت همه و توجه به هشدارهای مراکز انتظامی قابل دسترسی است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی ابراز امیدواری کردند: نیروی انتظامی با افزایش ارتباطات مردمی نسبت به تکریم ارباب رجوع توجه بیشتری کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در پایان تاکید کردند: تا از طریق فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مسائل و مشکلات موجود پاسگاه ها و مراکز انتظامی در منطقه و کمبود تجهیزات، پیگیری های لازم را انجام دهند.

همچنین در این مراسم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوشتر ضمن گزارش عملکرد ناجا در شوشتر به مسائل و مشکلات موجود  در شهرستان اشاره کردند.

خاطر نشان می شود: در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی، فرماندار شوشتر، مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شوشتر و پرسنل ناجا نیزحضور داشتند.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اهدای دو دستگاه شناسایی وضعیت نوزاد (سونی کیت ) توسط نیکوکاران گتوندی به زایشگاه این شهرستان خبر داد.

به نقل از سلام گتوند ˈفریدون جعفریانفرˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:سه نفر از نیکوکاران شاغل در حوزه سلامت شهرستان گتوند در اقدامی خیرخواهانه این دو دستگاه را به زایشگاه شهرستان گتوند اهدا کردند.

وی افزود:بیژن حسین پور،امیر لرزاده و فریبا بختیاری زاده سه نیکوکاری هستند که این دو دستگاه را به زایشگاه گتوند اهدا کرده اند.



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود.این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی - شیعی و بیشتر دربارهٔ کشته‌شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.

این نمایش مذهبی هر ساله و حدود 70 سال است که در صالح شهر (شهرک شهید چمران) بمناسبت محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش گذاشته می شود . که جمع کثیری از مشتاقان به امام حسین و اهل بیت آن حضرت از صالح شهر ، شهرستان گتوند و حومه به تماشای واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن این امامان بزرگوار می نشینند.

در این ایام تعزیه هایی از جمله شهادت امام حسین (ع) ، شهادت حضرت عباس (ع) ، شهادت حر ، شهادت مسلم و طفلان آن حضرت (ع) ، تعزیه علی اکبر و حضرت قاسم (ع) و ... اجرا می گردد .

در ادامه برنامه های این ایام راس ساعت 20:00 امشب تعزیه موسی بن جعفر (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) و توسط هیئت عزاداران پهونده سفلی برگزار خواهد شد .که ان شاءا... ثوابی از این کار فرهنگی - مذهبی به روح پر فتوح روضه خوان امام حسین و این هیئت مذهبی مرحوم آ سید علاءالدین صدرالموسوی خواهد گردید . 

عکس هایی از این تعزیه متعاقبا در این سایت درج خواهد شد .



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پیام تبریک محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر به ورزشکار زن قهرمان کشوری صالح شهر

سرکار خانم زهرا عزیزی کسب مقام سوم کشوری ووشو را به شما ، خانواده محترمتان و همچنین جامعه ورزشی شهرستان گتوند خاصه صالح شهر تبریک عرض میکنم . و همچنین جا دارد تشکر ویژه ای از سرکار خانم رئیسی مربی دلسوز ایشان را داشته باشیم و این موفقیت را نیز به ایشان تبریک عرض بنمائیم.

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر

 

گفتنی است : 

خانم زهرا عزیزی جزء تیم استان خوزستان در مسابقات کشوری ووشو سبک نن جوآن که در تهران برگزار گردید توانست مقام سوم در بخش ساندا را کسب کند.

تیم استان خوزستان که با 35 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود موفق به کسب مقام نخست گردید.

 



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در مسجد سید محسن آقامیری صالح شهر برگزار شد.

در این آئین معنوی مادران صالح شهری در حالی که نوزادان خود را بر دستان و آغوش داشتند با بلند کردن آنها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سردادند و کودکان شیرخوار صالح شهری لباس‌های متحد شکل سبز بر تن کرده و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) بر پیشانی بسته بودند.

طبق سنتی دیرینه شرکت کنندگان، درهمایشی که به نام طفل شیرخواره سید الشهدا (ع) برپا شد، فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کرده و برای سلامت و سعادت آنان، شهید نوزاد کربلا را نزد خداوند متعال واسطه قرار می‌دهند.

مداحان نیز در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

عکس قبل از شروع مراسم

 

 

 

 



مراسم سیزدهم آبان روز دانش آموز وتسخیر لانه جاسوسی ، در مدرسه راهنمایی شهید دستغیب با حضور  بخشدار مرکزی شهرستان گتوند،مهندس رستمی شهردار واعضای شورای اسلامی صالح شهر ،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر وتعدادی از معلمین ودانش آموزان  برگزار گردید.

در ابتدای مراسم علی امیری مدیرت مدرسه شهید دستغیب از حضور کلیه مسئولین وحاضرین درمراسم تقدیر وتشکر کردند.

در ادامه این مراسم جهانگیر حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان درخصوص اهمیت روز دانش آموز واتفاقات مهم این روز سخنرانی نمودند.و این روز را یکی از مهمترین روزهای سال دانستند و افزودند روز سیزده آبان، روز شگفتی است! روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است.

در آخر دانش آموزان نیز  مقاله وشعر به همین مناسبت ارائه کردند.مراسم با اجرای نمایش محلی توسط دانش آموزان خاتمه یافت.



تاريخ : 14 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه تزئینی در دولت قبل به بخش ورزش باعث وارد شدن خسارت‌های زیادی به این بخش شد و باید این نگاه در دولت جدید برطرف شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: گماشتن افراد کم‌تجربه به وزارت ورزش و جوانان باعث شد تا نگاه تزئینی در این بخش زیان‌های زیادی در بر داشته باشد، زیرا کمی تجربه باعث مدیریت آزمون و خطا می‌شود و تنها زیان در این زمینه به بخش ورزش وارد می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی ورزش کشور گفت: باید برای سامان‌دهی بخش ورزش نگاه مدیریتی و ورزشی به این بخش وارد شود و باید از افراد باتجربه و پرتلاش استفاده کرد تا بتوان به آینده ورزش کشور امیدوار بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلوگیری از انتخاب افراد کم‌توان، کم‌تجربه در بخش ورزش و نگاه سیاسی به این بخش باعث می‌شود تا روز به روز ورزش کشور به افول نزدیک شود و باید این شرایط در بخش ورزش اصلاح شود.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال فردی توانمند در این زمینه است، تاکید کرد: دولت در این باره بسیار همراه است، ولی باید توجه داشت در این بخش نیازمند نیروی متخصص و ورزشی هستیم و نیازی به گماشتن قهرمانی به این سمت نداریم.

وی تاکید کرد: باید بکوشیم تا دید تخصصی را به ورزش تقویت کنیم و در این زمینه مجلس تلاش دارد تا فردی متخصص و آشنا به ورزش را در این سمت جای دهد تا به آینده روشن ورزش امید پیدا شود.

این مسئول اذعان داشت: سامان‌دهی به شرایط ورزش، تقویت روحیه نشاط در جامعه و رشد ورزشی کشور در جایگاه‌های بین‌المللی از جمله اهداف وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جمعه گتوند ، یوم الله سیزده آبان را نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران دانست و گفت:راهپیمایی سیزده آبان با شکوه خاص برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بنا به فرموده مقام معظم رهبری ˈمردم ایران امسال نیز چون سالهای گذشته با حضور در راهپیمایی 13 آبانماه مواضع خود را به جهانیان نشان خواهند دادˈ.
امام جمعه گتوند گفت:تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری خود دست برندارد ملت ایران فریاد ˈمرگ بر آمریکاˈ سر می دهد.
وی افزود: مردم شهرستان گتوند فردا همگام با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی 13 آبان شعار ˈ مرگ بر آمریکاˈ سر داده و خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی به گوش جهانیان می رسانند.



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هرساله هیئت عزاداران گمار علیا مراسم شیرخوارگان حسینی را بمناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ص) طفل 6 ماهه و تیر خورده کربلا در صالح شهر  برگزار می نماید .

این مراسم که یکی از بهترین مراسمات مذهبی اجرا شده در سطح شهرستان و حومه می باشد ، چندین سال است که توسط جمعی از مشتاقان به اهل بیت و هیئت امنای مسجد آقامیری برگزار می گردد .

مراسم شیرخوارگان محرم سال 1392 در تاریخ 1392/08/17 روز جمعه ساعت 14 در مسجد سید محسن آقامیری با مداحی محمد آسیابانی ، علیرضا مهدی پور و محسن منجزی برگزار خواهد شد .

از مشتاقان و همشهریان عزیز دعوت به عمل می آید تا در این مراسم مذهبی و معنوی حضور به هم رسانند . ضمناً همشهریان گرامی میتوانند نذورات خود را امروز به مسئول برگزاری این مراسم در مسجد سید محسن اقامیری تحویل نمایند .



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: پرداخت غرامت اصلا مجازاتی کافی برای دستگاه‌های متخلف نیست و به این دلیل مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار نظری صریح کرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی دستگاه متخلف که باعث وارد شدن خسارت به رودخانه و یا محیط زیست می‌شود باید علاوه بر پرداخت خسارت‌های وارده به محیط زیست، آلودگی‌های ایجاد شده را نیز مانند روز پیش از واقعه برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه خاک بسیار ارزشمند است، گفت: خاک ارزش بسیار زیادی دارد و به این دلیل باید از آن حفاظت شود و تنها پرداخت غرامت کشته شدن چند ماهی در آب رودخانه اصلا قابل قبول نیست.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه در برابر آیندگان مسئول هستیم، گفت: باید به آیندگان پاسخ بدهیم و به این دلیل حفاظت دقیق از داشته‌های زیست محیطی اصلی‌ترین اقدامی است که می‌توان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به انسان و طبیعت به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: نباید به خوزستان و محیط زیستش بی‌تفاوت بود و باید در راستای رفع مشکلات به وجود آمده کوشا بود.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان توانمندی‌های زیادی در بخش محیط زیست دارد و باید از این داشته‌ها حفاظت شود و جلوی تخریب این داشته‌ها را گرفت./



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر ، اولین دیدار عمومی اعضاء چهارمین دوره ی شورای اسلامی صالح شهر جمعه 10/8/ 1392 بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور شهروندان و مسئولین صالح شهر در مسجد جامع برگزار گردید. در این مراسم كه روحانی جدید شهر، حاج آقا داورنیا نیز معارفه شد و مجید علیزاده مجری آن بود ابتدا آیاتی از قرآن كریم توسط خدایار علائی قرائت شد و سپس حاج آقا فرج پور از طرف سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند سخنرانی نمود. در ادامه برنامه محمدرضا بنیاد زاده رئیس شورای اسلامی صالح شهر به تشریح جایگاه شورا پرداخت و ضمن ارائه ی گزارشی از عملكرد حدوداً دوماهه شورا، وعده برگزاری دیدارهای عمومی شش ماه یك بار با شهروندان را داد. در پایان مراسم نیز با اهدا لوح و یك جلد قرآن كریم از اعضاء سومین دوره شورای اسلامی صالح شهر تقدیر و تشكر به عمل آمد.



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با توجه به جمعیت بیش از ده هزار نفری صالح شهر و توسعه شهری آن ، مطمئنا نیاز به اطلاع رسانی شماره های ضروری در سطح شهر از جایگاه بالایی برخوردار خواهد بود . داشتن این شماره ها می تواند جلوی تعداد زیادی از حوادث و اتفاقات ناگهانی را در سطح شهر بگیرد که امیدواریم مسئولین محترم مربوطه به فکر چاره اندیشی جهت این امر مهم باشند .

در زیر تعدادی از شماره های ضروری که می تواند در زمان و مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد به اختصار بیان گریده است :

درمانگاه-آژانس جاده ای (فوریت های پزشکی) – پاسگاه – آتشنشانی – اتفاقات برق – اتفاقات گاز- دفتر شهرداری – دفتر شورای اسلامی – دفتر روحانیت (خانه عالم) – حوزه یکم امام حسین (ع) – پایگاه های مستقر در شهر – دفاتر مدارس و ...