تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
تار مو حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد سطح استرس در افراد مسن است که می توان از آن برای تعیین میزان خطر ابتلا به بیماری قلب در این افراد استفاده کرد.
به گزارش افکارنیوز، برخلاف آزمایش خون که میزان هورمون استرس را در یک نقطه خاص زمان مشخص می کند، آنالیز موی سر می تواند برای مشاهده سطح هورمون استرس کورتیزول در طول یک دوره چند ماهه مورد استفاده قرار گیرد.
این راهبرد به محققان امکان می دهد تا درک بهتری از تنوع سطح کورتیزول داشته باشند.
این مطالعه نشان داده است سالمندانی که در بلند مدت سطح بیشتری از هورمون استرس کورتیزول داشتند، احتمالا بیش تر به بیماری قلبی و عروقی مبتلا بودند.
"لورا ماننشیجن" مجری این تحقیقات از دانشگاه روتردام در هلند گفت: مطالعات ما حاکی است مانند فشار خون بالا یا چربی شکمی، افزایش سطح کورتیزول سیگنال مهمی است که میزان خطر بیماری قلبی را در افراد نشان می دهد.
به گفته وی و از آنجا که موی سر اطلاعاتی را درباره چگونگی تغییر سطح کورتیزول در طول زمان دریافت می کند پس بررسی موی سر می تواند ابزار بهتری برای ارزیابی خطر بروز بیماری قلبی باشد.
این مطالعه میزان کورتیزول را در یک گروه ۲۸۳ نفره بین ۶۵ تا ۸۵ ساله را بررسی کرد.
محققان از نمونه سه سانتی متری موی سر گرفته شده از مناطق نزدیک به پوست سر استفاده کردند و توانستند میزان کورتیزول را طی یک دوره سه ماهه اندازه گیری کنند.
افرادی که میزان زیادی کورتیزول در موی سر خود داشتند، بیشتر از سایرین سابقه بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، بیماری شریان محیطی و دیابت از خود نشان دادند.
این یافته ها نشان دهنده ارتباط مشخص بین افزایش مزمن سطح کورتیزول و بیماری قلب و عروق است.
kتایج این تحقیقات قرار است در نشریه The Endocrine Society`s Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (JCEM) منتشر شده است.


تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در آستانه انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم که هم به جهت حضور و تأثیر گسترده و سرنوشت ساز این شوراها در سراسر کشور و هم به این جهت که در صورت سهل انگاری، ممکن است این انتخابات بتواند زمینه ساز ورود و نفوذ جریانهای ناسالم به صحنه های اجرائی و سیاسی کشور شود، از اهمیّت خاصی برخوردار است و مردم(چه هیأتهای اجرائی و نظارت و چه رأی دهندگان) باید با دقّت و حسّاسیّت بیشتری با آن روبرو شوند.
در اصل یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین آمده است:"برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همكاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلّی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد كه‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ كنند."، از طرفی طبق مواد 4 و 7 قانون شوراها، اعضای شوراهای اسلامی در هر روستا بین 3 تا 5 نفر و در شهرها بین 10 تا 33 نفر(اصلی و علی البدل)خواهند بود که با افزودن بیش از 25000 دهیار و 2000 شهردار به آنان، جمعیّتی چند صد هزار نفری از نخبگان منتخب مردم را تشکیل می دهند که به مدّت 4 سال می توانند به مسائل و مشکلات محلّ زندگی خود پرداخته و ضمن تصمیم گیری و برنامه ریزی و انتخاب فردی شایسته به عنوان دهیار یا شهردار، بر اداره امور و پشبرد برنامه ها توسط منخب خود، نظارت فعّال و مؤثّر داشته باشند. حال اگر مردم به انتخابات شوراها اهمیّت داده و شایسته ترین ها را برای عضویّت در شورای اسلامی روستا و یا شهر خود برگزینند، می توانند اثرات انتخاب صحیح خود را در رفع مشکلات محل زندگی و ارتقاء رفاه خود و نزدیکانشان ملاحظه کنند، همچنانکه تجربه انتخابات شوراها در 3 دوره گذشته نیز تأیید می کند که در هر روستا و شهر که مردم نسبت به این انتخابات حسّاسیت نشان داده و در انتخاب اعضاء شورا، مصالح عمومی را بر گرایشات قومی و گروهی ترجیح دادند و به تشکیل شورائی توانمند و دلسوز کمک کردند، تحّولات مثبتی را در کلّیه امور محل زندگی خود شاهد بودند، و در مناطقی که این انتخابات مورد بی توجّهی قرار گرفت و یا در ا نتخاب اعضاء شورا، مصالح عمومی فدای وابستگیهای قومی و گروهی شد، یا از حضور 4 ساله شورا و دهیار و شهردار منتخب آنان نتیجه ای حاصل نگردید و یا این مجموعه خود به عامل بروز مشکلات متعدّد برای مردم، منطقه و کشور تبدیل شد که نمونه های آن در سراسر کشور قابل اشاره است.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با صدور حکمی از طرف استاندار خوزستان حیدر سیدی به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان باوی منصوب شد. وی پیش از این به مدت 12 سال مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهواز بود و تجارب مدیریتی مختلفی در شهرهای استان را دارد. پیشنهاد فرماندار شدن سیدی به وزارت کشور ارسال شده و پیش بینی می شود تا دو سه روز دیگر حکم وی از وزارت کشور به استان ابلاغ شود.
فرماندار سابق باوی، دشتی نژاد بود که هم اکنون سرپرست فرمانداری شهرستان کارون است و حکم فرماندار شدن وی نیز از سوی وزیر کشور به خوزستان ارسال خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عملیّات اجرائی چهارمین دوره انتخابات شوراهاب اسلامی شهر و روستا که با صدور دستور وزیر کشور برای انتشار آگهی ثبت نام از داوطلبان و تشکیل هیأتهای اجرائی در 21 فروردین آغاز شده بود، روز گذشته، با شروع ثبت نام از داوطلبان وارد مرحل بعدی خود شد. براساس "قانون اصلاح قانون تجمیع انتخابات" مصوب 2 تیرماه 1389، با افزایش طول دوره سوم شوراهای اسلامی، انتخابات این دوره از شوراها همزمان با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری برگزار می گردد و همین مسأله موجب شده است که انتخابات شوراها تحت الشّعاع قرار گیرد و علیرغم اهمیّت آن، مورد کم توجّهی قرار گرفته ، طمع قدرت طلبان مطرود جامعه را برای ورود و نفوذ در شوراها تحریک کند.
طبق اصول هفتم و یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شوراها به عنوان ارکان تصمیم گیری و نظارت بر اداره امور کشور شناخته شده و لذا نقشی تعیین کننده در سرنوشت کشور دارند و بطوریکه پیش بینی می شد و تجربه نیز نشان داده است شوراها می توانند زمینه ساز کشف و تربیت مدیران و دستیابی جریانات سیاسی به ارکان قدرت در کشور شوند.
شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین جلوه های واگذاری کار مردم به خود آنها بوده و برای برنامه ریزی جهت رفع مشکلات و پیشرفت امور مناطق توسط منتخبین همان مناطق تشکیل می شود و لذا از اعضای شوراها انتظاری جز همدلی با یکدیگر برای خدمت صادقانه نیست، امّا تجربه 3 دوره این شوراها نشان داده است که هرگاه مردم اشخاص صدیق و عاشقان خدمت را به عضویت شوراها برگزیده اند، همدلی در جهت خدمت به مردم شکل گرفته و اعضاء در فضائی صمیمی به رفع مشکلات و پیشبرد برنامه ها پرداخته اند، امّا در مناطقی که، مردم تحت تأثیر تبلیغات و یا بدلیل وابستگیهای قومی و گروهی، افراد دنیا پرست و قدرت طلب را انتخاب کرده اند، شورائی با تشتّت آراء بوجود آمده که خود به کانونی مشکل آفرین تبدیل شده است.
کم توجّهی مردم و رسانه ها به مسأله انتخابات شوراها، به دلیل همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری از یک طرف و عدم وجود نهاد پرقدرت و صاحب صلاحیّتی همچون شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویّـت در شوراها و نظارت دقیق بر اجرای انتخابات آن، می تواند محرّک بسیاری از افراد و جریانهای فرصت طلب، برای ورود به صحنه کم درد سر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد. این افراد و جریانها که بدلیل عدم تقیّدات شرعی از ثروتهای بادآورده نیز برخوردار بوده و از فریبکاری نیز ابائی ندارند، ممکن است که با تبلیغات فراوان به جلب رأی مردم و عضویّت در شوراها موفق شده و تجربه تلخ برخی شوراهای گذشته را مکرّر کنند، لذا باید در افشای این افراد و جریانها کوشید و ما انشاا... چنین خواهیم کرد.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تیم کشاورز(شهرداری گتوند) بازی اول خود را با موفقیت به پایان رساند

به گزارش گتوندنیوز، از سری مسابقات فوتسال لیگ3 (زیر گروه کشور) امروز 28 فروردین 92   تیم کشاورز(شهرداری گتوند)  موفق شد با نتیجه 3 بر 2  از سد نماینده اراک بگذرد  و  اولین پیروزی خود را کسب کند

در این بازی مسلم صفدری و رضا نصیری  برای تیم کشاورز گلزنی کردند ..

 تیم کشاورز فردا و پس فردا به ترتیب با نماینده مشهد و نمایند ای از لرستان به میدان می رود که نتیجه آن  در همین خبر  اعلام خواهد شد ....

کشاورز(شهرداری گتوند) - نماینده مشهد 

کشاورز(شهرداری گتوند) - نماینده لرستان

 ضمنا تیم فوتسال برنای خوزستان  که  در فصل جاری دو  بازیکن از شهرستان گتوند به نام های اصلان محراب پور و سجاد صفدری را به خدمت گرفته است جمعه 92/1/30 ساعت 16 به مصاف تیم بندر عباس می رود که این بازی از شبکه خوزستان بصورت زنده پخش خواهد شد.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکی از عواملی که در جریان انتخابات نقش و جایگاه مهمی دارد، سالم سازی فضای انتخابات می باشد.
سالم‌سازی فضای انتخابات پیامدها و نتایج متعدد مفیدی در جامعه دارد. این مسئله باعث انجام هرچه باشکوه تر انتخابات و حضور گسترده مردم در آن می شود، از طرف دیگر علاقه مردم به انجام تحقیق برای انتخاب نامزدهای مورد نظر زیاد می شود و افراد اصلح و شایسته و عالم به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه از طریق انتخاب های مردمی گزینش می‌شوند. بنابراین یکی از نتایج سالم سازی فضای انتخاباتی در انتخاب نمایندگان متعهد به کشور و ملت نمایانگر است.
حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات که از پیامدهای سالم سازی فضای انتخابات است، باعث شکست برنامه های دشمنان کشور می گردد، اشتیاق مردم به فعالیت های سیاسی نشانگر آگاهی آنان از مسائل مختلف جامعه و آشنایی آنان از موقعیت حساس کشور در عرصه جهانی است. در واقع انتخابات و حضور مردم در آن و انتخاب نمایندگان متعهد به کشور، در توسعه همه جانبه جامعه نقش زیادی دارد و این مسائل می تواند از طریق سالم سازی انتخابات انجام گیرد، سالم سازی فضای انتخابات از طرق مختلف می تواند صورت گیرد، در اینجا به برخی از این راهکارها اشاره می شود:
نقش عملکرد احزاب در سالم سازی فضای انتخاباتی: با توجه به فعالیت نزدیک به 250 حزب در ایران، فعالیت‌های گروه‌ها و جناح‌های سیاسی می تواند نقش مهمی را در انتخابات داشته باشد. این گروه ها در معرفی نامزد پیشنهادی خود به افکار عمومی و ایضاح عملکرد آنان در جهت برنامه‌ریزی در راستای رفع دغدغه‌های عمومی به پویایی و رقابتی نمودن فضای انتخابات کمک نموده و می توانند با امیدوار‌سازی مردم به سالم‌سازی فضای انتخابات در کشور یاری رسانند. از طرف دیگر فعالیت ها و گرایش های مختلف این احزاب می‌تواند افکار و اندیشه های سیاسی جوانان را که معمولاً انگیزه‌های سیاسی متفاوتی دارند، به سوی انتخاب نامزد مورد نظر جلب کند. در واقع احزاب و گروه های سیاسی نقش و جایگاه حساسی در انتخابات دارند و با رقابتی نمودن عرصه انتخابات می توانند به پویایی جریان و فضای انتخابات کمک نمایند. لذا در اینجا وظیفه خطیری بر دوش گروه های سیاسی است که با شرکت گسترده در انتخابات و معرفی نامزد پیشنهادی خود به افکار عمومی صورت می گیرد.
نقش مسئولین در سالم سازی و هدایت جریان انتخابات:
مسئولین و دیگر دست اندرکاران عرصه سیاست می توانند فضای انتخابات را پرشکوه تر و غنی تر سازند. هیئت‌های اجرایی در برگزاری ایمن انتخابات نقش قابل توجهی را ایفا می نمایند. فرمانداران و بخشداران به عنوان رؤسای هیئت‎های اجرایی دارای وظایف حساسی می‌باشند که احاطه کامل و نظارت بر حوزه‎های اصلی و فرعی انتخابات از جمله آنها است. با برپایی دوره‌های توجیهی و آموزشی برای هیئت های اجرایی می توان به ارتقای سطح آگاهی و عملکرد این هیئت‌ها در سلامت انتخابات دست یافت. مسئولین نقش مستقیم و غیر مستقیم در انتخابات دارند، آنها از یک طرف باید زمینه های حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم سازند و از سوی دیگر آنان را با مسائل سیاسی ملی و فراملی آشنا ساخته و جریان انتخاب فرد اصلح و متعهد به جامعه را عملی سازند. بازسازی اعتماد عمومی و بازخورد آن در سالم سازی انتخابات: باز‌سازی اعتماد عمومی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش بسزایی را ایفا می‌نماید. برای جلب اعتماد عمومی و اعاده آن به متن جامعه می‌توان تدابیری چون شفاف‌سازی اطلاع رسانی، ایجاد فضای صادقانه برای گفتمان، برگزاری انتخابات بدون حاشیه و چالش، بی‌طرفی مسئولین اجرایی نسبت به جریان انتخابات را اتخاذ نمود. بازسازی اعتماد عمومی در سالم سازی انتخابات نقش زیادی دارد و از جهات مختلف موجب افزایش اقبال عمومی مردم در انتخابات و جریان سالم و طبیعی آن می گردد. بدین ترتیب سالم سازی فضای انتخابات از روش های مختلف می تواند صورت گیرد که پیامد آن حضور گسترده مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه است.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پروژه احداث بیمارستان 210 تخته‌خوابه جایگزین بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر متوقف شده و عملیات محوطه‌سازی بیمارستان گتوند نیز متاسفانه بسیار کُند پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: بیمارستان 210 تخته‌خوابه جایگزین بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر متوقف شده است و به مشکلات مالی برخورده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکلات این بیمارستان اقدامی عملی شود، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات نقدینگی این بیمارستان اقدامی عملی شود و در این راستا همه مسئولان به‌ویژه شخص وزیر بهداشت و درمان در این باره اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای این بیمارستان در بودجه جاری کشور اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات نقدینگی دولت در سال‌جاری تذکراتی به وزیر بهداشت در صحن علنی داده شده است و منتظر ترتیب اثر این تذکرات هستیم و از همه ظرفیت‌های نظارتی نماینده برای این مهم استفاده خواهم کرد.

 

*بیمارستان گتوند معطل افتتاح است

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان 32 تخته‌خوابه گتوند در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارد و باید در اسرع وقت تکمیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات این بیمارستان خریداری شده است، گفت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و تنها مشکل آن مسئله محوطه‌سازی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در اسرع وقت مشکلات این بیمارستان برطرف شود و برای بهره‌برداری آن سرعت عمل باید همراه شود تا مشکلات مردم در اسرع وقت برطرف شود.

 

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان شوشتر و گتوند هردو مصوبه هیئت دولت را دارند و مشکل خاصی برای احداث آن‌ها وجود ندارد.

 

*شهرهای تازه تاسیس شوشتر مشکلات بهداشتی متعددی دارند

 

سادات ابراهیمی با اشاره به مشکلات موجود در شهرهای تازه تاسیس شوشتر گفت: شهرهای گوریه، شرافت، سماله، سرداران، صالح‌شهر، جنت‌مکان، ترکالکی و... از نظر بهداشتی ارتقا نیافتند.

 

وی با اشاره به اینکه باید در اسرع وقت برای رفع نیاز‌ها در این مناطق اقدامی جدی انجام شود، گفت: باید برای ارتقای خانه‌های بهداشت به مراکز بهداشتی و تجهیز این مراکز اقدام شود.



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عاشقان اهل بیت (ع) درجای جای شهر صالح شهردر سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با برپایی آیین های عزاداری به سوگ نشستند.

ارادتمندان به ساحت مقدس یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) شب گذشته با حضور دراماکن متبرکه همچون حسینیه صاحب الزمان (عج) ، مسجد حضرت محمد (ص) ، مسجد امام حسین (ع) ، مسجد جامع صالح شهر ، مسجد امام رضا (ع) و سایرمساجد شهر با برپایی آیین های سوگواری و عزاداری ، عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

 



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برای اینکه بتوانیم این شهر را آباد ببینیم باید ما مردم ، صالح شهر را حمایت نماییم.

صالح شهر دارای بعضی مشکلات و عقب افتادگیهایی میباشد ولی این مشکلات قابل حل میباشند که عزم همه مردم و مسئولین را جهت رسیدن به داشتن صالح شهری  مطلوب را می طلبد.

چه کسی بهتر از مردم صالح شهر میتوانند مسئولین را در رفع این مشکلات یاری رسانند . چه صالح شهریهایی که در این شهر هستند و چه آنهایی که از صالح شهر رفته اند . پس گوشه گیری ننماییم و همه مردم صالح شهر آستینها را باید بالا بزنند تا آبادانی آن را شاهد باشیم . همت مردم در کنار تلاش مسئولین حتما میتواند موفقیت آمیز باشد.

 



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
سید جعفر حجازی پیش از ظهر شنبه در شورای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: کارگروه کشاورزی هفته آینده با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه خواهد داد تا مشکلات طرحهای کشاورزی این استان با حضور رئیس جمهور و احتمالا وزیر کشاورزی مورد بررسی قرار بگیرد.
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه هفته‌آينده هيات دولت طي سفر استاني در خوزستان حضور مي‌يابد، جلسه بعدي كارگروه طرح توسعه كشاورزي با حضور رييس‌جمهور برگزار خواهد شد.
 سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه كشاورزه كه امروز (24 فروردين‌ماه) در محل استانداري برگزار شد، عنوان‌كرد: سازمان جهاد كشاورزي و معاونت برنامه‌ريزي استانداري بايد با مديران جهاد كشاورزي شهرستان‌ها و فرمانداري هماهنگ باشند تا طرح‌هاي مصوب جديد را به ستاد استاني ابلاغ كنند. اين امر در جذب منابع اعتباري به ما كمك مي‌كنند.
وي افزود: با توجه به اين‌كه بانك كشاورزي در چند روز اخير طرح‌هاي كشاورزي زيادي را به مرحله پرداخت رسانده، بايد آمار و اطلاعات طرح‌هاي جديد را از بانك كشاورزي گرفته و به‌كارگروه استاني ابلاغ شود.
استاندار خوزستان اظهارداشت: تشكيل كارگروه كشاورزي با حضور هيات دولت فرصت خوبي است و هرچه پرونده‌هاي پرداختي بيشتري ارائه شود، اعتبارات بيشتري جذب خواهد شد.
حجازي بيان‌كرد: بخش تعاون و اداره‌كل شيلات بايد تكليف مجتمع‌هاي شيلاتي آزادگان و شهيد احمديان را با برداشتن موانع و مشكلات روشن كند. هم‌اكنون 5 هزار هكتار طرح شيلاتي در خوزستان وجود دارد كه هنوز به نتيجه نرسيده است.
وي ادامه‌داد: سال‌گذشته 18 هزار تن ماهيان گرمابي در استان توليد شد و اين در حالي است كه امسال 38 هزار تن ار اين نوع ماهيان به توليد رسيد. با وجود استعدادها و قابليت‌هاي استان در اين زمينه، با راه‌اندازي مجتمع‌هاي شيلاتي، توليد ماهيان گرمابي به 50 هزار تن خواهد رسيد كه اشتغال و درآمد بالايي را به دنبال خواهد داشت.
همچنين كيخسرو چنگلوايي، رييس جهاد كشاورزي خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: تاكنون 8 هزار و 523 طرح مصوب شده و 7 هزار و 777 طرح به ارزش بيش از 7 هزار و 224 ميليارد ريال جهت پرداخت به بانك‌هاي عامل معرفي شدند.
وي گفت: 6 هزار و 234 طرح به ارزش 3 هزار و 636 ميليارد ريال نيز به مرحله‌ي عقد قرارداد رسيده و مبلغ تسهيلات پرداختي به 5 هزار و 405 طرح، بيش از 2 هزار و 689ميليارد ريال است.


تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با همت مردم صالح شهر و مسئولین ، صالح شهر را آباد میکنیم . واقعیت این است که تنها دولت و مسئولین نمیتوانند گرفتاریهای صالح شهر را برطرف نمایند و باید مردم هم در این امر کمک نمایند و هرکجا که مسئولین از مردم یاری خواستند ما نیز در کنار مسئولین حضور پیدا نماییم و با گذاشتن وقت و انرژی در ساختن و آباد کردن صالح شهر کمک نماییم .

صالح شهر پیشرفته و آباد خواهد شد ولی یادمان نرود که بدون حضور مردم نمیتوان به آنچه آرزو داریم برسیم .

 

 



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حسین چلوی زاده کاندیدای انتخابات شورای شهر صالح شهر شد .

حسین چلوی زاده فرزند امیرحسین و متولد ۱۳۵۹ از صالح شهر می باشد .

وی دارای مدرک کاردانی مدیریت دولتی می باشد .

حسین چلوی شعار انتخاباتی خود را : خدمت ، پیشرفت و آبادانی صالح شهر ذکر نموده است .



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روزنامه ی نورخوزستان: امروز، روز جهانی بهداشت و آغازین روز هفته سلامتی در ایران است، در این روز و هفته شاخصهای سلامتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، برای فراهم کردن زمینه های ارتقاء سلامت جامعه و افزایش مشارکت همگانی در امر سلامتی کوشش می شود و از د ست اندرکاران امور بهداشتی و درمانی تقدیر بعمل می آید.
سلامتی از مهمترین مسائل هر جامعه و اساس زندگی سالم و توسعه پایدار را تشکیل می دهد و لذا بمنظور ارتقاء سلامتی مردم جهان، در 18 فروردین 1327، بنا به پیشنهاد چین و برزیل، سازمان جهانی بهداشت پاگرفت و چند ماه بعد، با پیشنهاد ایران، روز تأسیس این سازمان، به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شد.
اگرچه در گذشته سلامت تنها در عدم وجود بیماری جسمی خلاصه می شدو نظام سلامت بر محور درمان می چرخید و در بسیاری از کشورها و از جمله در کشور ما هنوز هم در تأمین سلامت مردم بر بهره گیری از داروها و تجهیزات گرانقیمت پزشکی تأکید میشود، امّا امروزه سلامتی تنها در نبود بیماری جسمی و تأمین سلامت تنها در درمان، آنهم درمانهای پرهزینه خلاصه نمی شود، بلکه آنچه مورد نظر است مجموع سلامتی جسمی، روانی، منزل، محل کار، ارتباطات اجتماعی، محیط زیست و مانند آنست که سلامتی کامل جامعه از آن حاصل می گردد و زیربنای اصلی اعمال عبادی، فعالیتهای اقتصادی و پیشرفت پایدار خواهد بود و دستیابی به سلامت کامل که تأمین رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی را شامل می شود و دامنه ای بسیار وسیع دارد جز با رعایت بهداشت یعنی بکارگیری علم و هنر پیشگیری از بیماریها، در همه ابعاد آن، میسر نیست.
سازمان جهانی بهداشت که معمولاً اهداف بهداشتی خود را در قالب کنترل و آموزش بهداشت عمومی، سالم سازی محیط زیست و ایجاد و تقویت خدمات درمانی برای تأمین حداکثری امکانات بهداشتی تعقیب می کند، به منظور یادآوری اهمیّت مسأله بهداشت و جلب مشارکت همگانی، با انتخاب موضوعی مهم که پیام آور بهداشت و سلامتی برای جوامع بشری است و ارسال یک پیام، روز جهانی بهداشت را گرامی میدارد.شعار انتخاب شده امسال برای روز جهانی بهداشت"فشار خون را جدی بگیریم" است تا ضمن آشنا شدن مردم با این بیماری خطرناک که یک سوّم بزرگسالان جهان با آن دست بگریبانند و از عوامل اصلی سکته های قلبی و مغزی است، راههای پیشگیری آسان و کاهش سرانه درمان آن آموزش داده شود.
اهمیت مسآله بهداشت و سلامتی، و نقشی که انسانهای سالم در پیشبرد اهداف جامعه ایفا می کنند ایجاب می کند که ضمن تمرکز بر معرفی شاخصهای بهداشتی و آموزش مردم در این زمینه در روز جهانی بهداشت و هفته سلامتی، تنها به این روز و هفته اکتفا نشود و در تمام طول سال مسأله سلامتی و راههای ارتقاء آن در دستور کار دستگاههای مختلف قرار گیرد.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دبير انجمن صنفي كارخانجات آرد خوزستان گفت: قيمت آرد براساس قيمت گندم تعيين مي‌شود و با توجه به اين‌كه امسال قيمت خريد تضميني هر كيلوگرم گندم از كشاورز 650 تومان اعلام شده، قيمت آرد نيز افزايش مي‌يابد.

حسنعلي نويدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌كرد: ميزان مصرف آرد خيلي كاهش يافته است، به طوري كه در ماه‌هاي پاياني سال 91 به دليل كم كردن سرانه آرد هر فرد مصرف آرد نيز كاهش يافته است.

وي افزود: سال 91 ماهانه 42 هزار تن آرد مصرف استان مي‌شد، يعني سال‌گذشته 500 هزار تن آرد در خوزستان مصرف شد.

دبير انجمن صنفي كارخانجات آرد خوزستان بيان‌كرد: خوشبختانه ميانگين توليد گندم در استان بيش از مصرف و دو برابر مصرف آرد است.

نويدي اظهاركرد: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم آرد براساس قيمت خريد تضميني گندم سال‌گذشته 550 تومان است.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رييس مركز اورژانس دزفول از كشته و زخمي شدن 9 نفر در يك حادثه تصادف خبر داد.
 دکتر علي‌رضا مرساقیان اظهار كرد: در اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه كاميون در محور دزفول - شوشتر و در نزدیکي صالح شهر، 8 نفر زخمي شدند و یک نفر نيز جان خود را از دست داد.
وي افزود: این تصادف که در حد فاصل صالح شهر و پمپ بنزین، در ساعت 7 صبح روز 19 فروردین(ديروز) به وقوع پیوست، موجب کشته شدن راننده مینی‌بوس و زخمی و بستری شدن 8 نفر ديگر شد.
مرساقیان گفت: مصدومان اين حادثه توسط اورژانس 115 به بیمارستان گنجويان دزفول منتقل شدند.



اکنون که این اختیار به شما سپرده شده که نسبت به صلاحیت افراد در چارچوب قوانین اظهارنظر کنید باید با حساسیت بالا نسبت به این کار اقدام شود زیرا هرگونه تخطی در این کار به نوعی تضییع حق الناس است و ما باید در پیشگاه خدا جوابگوی این رفتار خود باشیم / امیال شخصی و هوای نفس نباید وارد کار تائید صلاحیت افراد شود و در این کار افرادی که مسئول تائید صلاحیتها هستند باید آخرت خود را در نظر بگیرند
رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان خوزستان گفت: افراد مسئول تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات، باید امیال شخصی خود را در تائید صلاحیت اشخاص فراموش کنند.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی شامگاه شنبه در همایش روسای هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان خوزستان اظهار کرد: رعایت قانون و مقررات از سوی رهبران انقلاب از جمله امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید قرار گرفته و موارد فراوانی در خصوص حساسیت آنها در خصوص رعایت قانون وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس تمام دست اندرکاران کشور از جمله برگزارکنندگان انتخابات شورای اسلامی باید رعایت قانون و دفاع از حقوق مردم را در راس برنامه های خود قرار دهند به همین دلیل من افراد حاضر را به رعایت جدی و بدون نقص قانون در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت می کنم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون که این اختیار به شما سپرده شده که نسبت به صلاحیت افراد در چارچوب قوانین اظهارنظر کنید باید با حساسیت بالا نسبت به این کار اقدام شود زیرا هرگونه تخطی در این کار به نوعی تضییع حق الناس است و ما باید در پیشگاه خدا جوابگوی این رفتار خود باشیم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: امیال شخصی و هوای نفس نباید وارد کار تائید صلاحیت افراد شود و در این کار افرادی که مسئول تائید صلاحیتها هستند باید آخرت خود را در نظر بگیرند.

رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: باید به گونه ای برای این انتخابات برنامه ریزی کنیم که یک حماسه سیاسی دیگر در این انتخابات خلق کنیم ضمن اینکه همه سلایق سیاسی نیز باید در این انتخابات به صورت فعال حضور داشته باشند.



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسابقات فوتسال لیگ دو کشوری تیم برنا خوزستان در شهرکرد به مصاف مقاومت این استان رفت . و در یک بازی نزدیک تا دقایق بازی  در در حالی که تا سه دقیقه به پایان نیمه ی اول مانده بود تیم مقاومت روی غفلت بازیکنان برنا به اولین گل خود رسید.

در آغاز نیمه ی دوم تیم برنا فشار زیادی روی دروازه ی مقاومت آورد ولی در دو ضد حمله تیم مقاومت به دو گل رسید و بازی را  ۳-۱ به سود خود پیش برد .

تیم برنا با درخشش بازیکنان گتوندی در حالی که ۲ دقیقه ی پایانی بازی برای دو تیم بسیار مهیج و هیجانی  بود . سپس اصلان محراب پور با پاس زیبای سجاد صفدری  گل چهارم را وارد دروازه ی مقاومت کرد ، و بازیکنان گتوندی ۳ امتیاز شیرین را برای این تیم بدست آوردند .

سجاد صفدری و اصلان محراب پور از بهترین بازیکنان فوتسال خوزستان که  در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید برای این دو  بازیکن خوب فوتسال خوزستان  آرزوی موفقیت داریم .



تاريخ : 19 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش بزرگ پیاده روی ، با حضور صدا و سیما و جوایز ارزنده ای همچون خودروی پراید در گتوند برگزار میشود .

به گزارش گتوندنیوز همایش بزرگ پیاده روی با هدف ارتقای فرهنگ پیاده روی و سلامت خانواده ، روز جمعه 23 فروردین ماه ساعت 7 صبح برگزار می گردد.

این برنامه که با کمک فرمانداری شهرستان گتوند انجام خواهد شد از محل قبور مطهر شهدای گمنام واقع در پارک گلستان آغاز و تا پل دکتر قیصر امین پور ادامه دارد .

به گزارش گزارشگر گتوندنیوز جوایز نفیس و ارزنده ای نیز در نظر گرفته شده است که جایزه ی ویژه ی این برنامه یک دستگاه خودرو ی پراید است و همچنین جوایز دیگری از قبیل کمک هزینه ی سفرهای زیارتی مکه مکرمه ، عتبات عالیاات و مشهد مقدس و ... در نظر گرفته شده است .

همچنین همشهریان محترم می توانند برای دریافت تعرفه جهت شرکت در قرعه کشی به اداره ی ورزش و جوانان گتوند واقع در ورزشگاه تختی گتوند مراجعه کنند .



تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم توصیه کرد مطابق شعار امسال سازمان بهداشت جهانی فشار خون را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی اقتصاد ظهر امروز شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: هیئت ایرانی در سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و به همین نسبت هم وظیفه ما در برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت بیشتر و سنگین تر می شود.

وی افزود: «فشار خون را جدی بگیریم» عنوان شعار امسال  سازمان جهانی بهداشت است به همین دلیل این شعار یکی از محورهای برنامه های هفته سلامت در سال جاری در استان خوزستان به شمار می رود.

اقتصاد تصریح کرد: هر ساله 7.5 میلیون مرگ و میر بر اثر فشار خون بالای افراد به وقوع می پیوندد که این آمار 12.8 درصد از مرگ و میر سالانه در جهان را شامل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز  عنوان کرد: تخمین های بین المللی نشان می دهد که 1.3 افراد میانسال به فشار خون بالا مبتلا هستند. همچنین 51 درصد از سکته های مغزی منجر به مرگ بر اثر فشار خون بالا به وقوع می پیوندند و 45 تا 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری قلبی در اثر فشار خون بالا از دنیا می روند.

اقتصاد تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در سال 1390 در شهر  تهران بر روی 15 هزار نفر صورت گرفت؛ مشخص شد که 20 درصد افراد بزرگسال و 12.7 درصد از  کودکان به درجاتی از فشار خون بالا مبتلا هستد که این وضع می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد.

وی گفت: به علت افزایش فشار خون بالا به افراد توصیه می شود که به صورت دوره ای فشار خون خود را بررسی کنند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین اظهرا کرد: در هفته سلامت برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشنواره غذا، مسابقات فرهنگی در سطح دانشگاه، عیادت از بیماران و سایر پروژه های دیگر  به صورت پراکنده در استان انجام می شود.

وی افزود: شروع مراسم های هفته سلامت با نواختن زنگ سلامت در صبح روز 18 فروردین در مدارس و آموزشگاه ها آغاز می شود.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت کشور مبتلا به فشار خون است، اعلام کرد: فشارخون ، سومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود.

به گزارش زلال نیوز ، ˈفاطمه رخشانیˈ روز دوشنبه در نشست خبری هفته سلامت (18 تا 24 فروردین سال 92) گفت: از هر پنج نفر از افراد بالای 30 سال در کشور ، یک نفر مبتلا به فشارخون است و 50 درصد مبتلایان به فشارخون از بیماری خود اطلاع ندارند.
وی افزود: نیمی از مبتلایان به فشار خون تحت درمان و نیمی دیگر از آنان داروهای خود را به درستی مصرف نمی کنند.
رخشانی با بیان اینکه جمعیت شهری کشور دو برابر جمعیت روستایی به فشار خون مبتلا است، افزود: فشارخون یکی از دلایل اصلی سکته های مغزی در کشور است.
رخشانی تصریح کرد هر روز دنبال راه اندازی تخت های مراقبت های ویژه ICU و CCU در کشور هستیم درحالیکه باید ببینیم مردم به چه دلیلی بخاطر این عارضه ها بستری می شوند.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

از امام رضا(ع) هم روایات متعددی درباره مقام و جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) نقل شده است.  آن حضرت از پدران بزرگوار خود از علی(ع) نقل می کند که پیامبر خدا به من فرمود: ای علی! عده ای از بزرگان قریش، مرا درباره ازدواج فاطمه، سرزنش کرده و گفتند: فاطمه را از تو خواستگاری کردیم، او را از ما دریغ داشتی به همسری علی درآوردی. به آنها گفتم: به خدا سوگند! من از پیش خود در این باره مخالفت نکردم و به نظر شخصی او را به ازدواج علی در نیاوردم، بلکه خداوند با ازدواج شما مخالفت و با ازدواج علی موافقت فرمود. جبرئیل بر من نازل شده و گفت: ای محمد! خداوند عزوجل می فرماید: اگر علی(ع) را نمی آفریدم، روی زمین کفو و هم شأنی برای دخترت فاطمه یافت نمی شد. نه فقط امروز، که از زمان آدم تا انقراض عالم، فاطمه کفوی نداشته است و نخواهد داشت.(1)
برتری فاطمه(س) بر همگان؛
همسری با فاطمه زهرا(س) آن چنان سبب کمال و برتری و مباهات است، که امام رضا(ع) از پدر و اجداد گرامیش نقل می کند که پیامبر به علی (ع) فرمود: سه فضیلت به تو داده شده که به من داده نشده است. علی (ع) عرض کرد: چه چیزهایی به من داده شده است. پیامبر (ص) فرمود: تو پدرزنی همچون من داری، که من چنین پدرزنی ندارم، همسری چون فاطمه به تو داده شده، که به من داده نشده است، حسن و حسین به تو داده شده، که به من داده نشده است.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گرما زدگی بیشتر در آب و هوای گرم و بعد از فعالیت‌های سنگین رخ می‌دهد، و سالخورده‌ها، شیرخواران و کودکان، ورزشکاران و سربازان بیشترین افرادی هستند که در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند .

به گزارش خبرآنلاین،وزارت بهداشت در اطلاعیه ای شیوه های درمان گرمازدگی را اعلام کرده است:
- وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، آب زیادی بنوشید.
- موقعی از روز را که هوا خیلی گرم است (مثل سر ظهر و بعد از ظهر) در منزل یا یک جای خنک استراحت کنید و بیرون نیایید.
- وقتی جلوی آفتاب کار می کنید، روی سرتان کلاه بگذارید که بهتر است لبه دار باشد تا روی صورتتان سایه ایجاد کند . سر شما نسبت به گرما حساس است.
- در هوای گرم لباس های گشاد ، نازک و رنگ روشن بپوشید. لباس کتان از همه بهتر است ، زیرا باعث می شود هوا به راحتی از آن عبور کند و عرق شما خشک شود.
- سعی کنید وعده های غذایی تان را سبک و به مقدار کم میل کنید.
- در آب و هوای گرم یا مرطوب فعالیت شدیدی انجام ندهید به خصوص اگر به این آب و هوا عادت ندارید.
- به میزان کافی بخوابید و میوه‏ها و سبزی‏های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبیق دهد.
- بدن خود را خنک نگه دارید. اگر می‏توانید جلوی آفتاب نروید، در سایه راه بروید یا از یک سایبان مثل ‏چتر استفاده کنید، کرم ضدآفتاب بزنید، سعی کنید فعالیت‏ها و کارهای بیرون خود را در اوقات خنک‏تر روز انجام دهید.
- ورزش و فعالیت بدنی کمتری در گرما انجام دهید، مخصوصاً اگر باعث می شود عرق زیادی کنید.
- همیشه آب و مایعات کافی بنوشید. حداقل 3 لیتر در روز مایعات بنوشید و اگر میزان فعالیت‏تان زیاد است، کم‏کم آن را به 4 تا 5 لیتر برسانید. اگر فعالیت‏ ورزشی شدید دارید یا خیلی عرق می‏کنید، مصرف آب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به ازای هر یک ساعت ورزش، یک لیتر نوشابه‏های ورزشی که حاوی الکترولیت‏ها و املاح هستند، را استفاده کنید.
- از مصرف داروهای آمفتامین، آنتی هیستامین ، ضدافسردگی‏ها و سایر داروهایی که روی اعمال حیاتی بدن شما تاثیر می‏گذارند، خودداری کنید.
- کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‏های پوستی و غدد از گروه های مستعد برای ابتلا به بیماری‏های ناشی از گرما هستند.
- اگر فردی در اثر گرما دچار تهوع، گیجی، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز یا سرد و مرطوب، تب ، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس شد، او را هر چه سریع‏تر به بیمارستان یا درمانگاه برسانید. گرما‏زدگی شدید، می‏توند فرد را بکشد.

 



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهروندان صالح شهر طبق سنت هر ساله 13 فروردین ، روز ( سیزده بدر) را به دامان طبیعت و مناطق سرسبز در بخش های مختلف این شهر رفتند.

نخستین ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه مردم برای برگزاری آیین سنتی (سیزده بدر) همراه با اعضای خانواده و بستگان خود از منازل خارج شده و به بیرون از شهر سفر کردند.

جمعی از شهروندان این روز را در مناطق سرسبز شهرمان سپری کردند.



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرایط دمایی در شهرهای خوزستان به‌قدری است که گردشگران در شهرهای مختلف خوزستان به شهرهای ساحلی پناه آورده‌اند و گردشگری همراه با حضور در سواحل رودخانه‌ها را در دستور کار خود در دهمین روز بهار قرار داده‌اند.

بر این اساس، گردشگران در شهرهای شمالی خوزستان یا به سوی شهرهای ایذه و دهدز که شهرهای سردسیری هستند در حال حرکتند و یا به سوی شهرهای شوشتر، دزفول و شوش حرکت می‌کنند.

گردشگران در حال سفر در خوزستان از صبح امروز با روشن کردن کولرهای خودروهای خود در بهار یادی از تابستان کردند و برخی نیز در کنار چادرهای هلال احمر به‌دلیل گرمای هوا توقف کرده‌اند.

در شهرهای شوشتر، دزفول و شوش مردم برای گذران ساعاتی خوش به کنار رودخانه‌های کرخه، دز و کارون می‌روند و دمی در خنکای این شهرها ساعتی را به تفریح می‌پردازند.

*افزایش دما ادامه دارد

شرایط دمایی در شهرهای مرکزی و جنوبی خوزستان نشان‌دهنده گرم شدن هوا در روزهای آینده است و به این دلیل گردشگران در شهرهای خوزستان سردرگم شده‌اند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در این باره می‌گوید: با توجه به عبور خط ناپایدار ضعیف لایه میانی جو طی امروز و فردا شاهد افزایش ابر در سطح استان خواهیم بود.

بهرام جنتی در این باره خاطر نشان می‌کند: در سطح زمین نیز زبان‌های سیستم پرفشار برروی منطقه فعال خواهد بود و به این دلیل شاهد افزایش دمای نسبی شهرهای خوزستان هستیم.

وی تاکید می‌کند: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و همراه با غبار محلی همراه خواهد بود و این وضعیت تا یکی دو روز آینده ادامه دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان می‌کند: جهت باد در این روزها غربی تا شمال غربی، سرعت باد ۱۵ تا۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

*کار برای راهیان نور دشوار شد

گرمای هوا و تابش شدید خورشید در مناطق عملیاتی خوزستان کار را برای زائران سرزمین‌های نور دشوار کرده است و به این دلیل زائران در مناطق عملیاتی خوزستان با وضعیت سختی مواجه شده‌اند.

گرمای هوا و غبار محلی در شرایط کنونی وضعیت جبهه‌های حق علیه باطل را برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تداعی می‌کند که در مناطق عملیاتی این استان و رمل‌های داغ صحراهای متبرک به خون شهدا به دفاع از خاک ایران اسلامی پرداخته‌اند.

شاید گرمای هوا بر فعالیت‌ها در شهرهای خوزستان تاثیر گذاشته باشد ولی تنور داغ فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی را در مناطق عملیاتی خوزستان را گرمتر کرده است.

*بازارها همچنان شلوغ است

گرمای ۳۵ درجه در شهرهای خوزستان در دهمین روز بهار برای هر گردشگری در خوزستان تعجب آور است ولی این شرایط آب و هوایی باعث نشده تا بازارها و مناطق تفریحی استان کم‌رونق شوند.

بازار خرید سوغات در شهرهای شمالی به ویژه شوشتر و دزفول به قدری شلوغ است که گردشگران در بازار قدیم دزفول و بازار مرکزی شوشتر برای خرید سوغات‌های خوراکی این دو شهر تاریخی صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

شاید گرمای هوا در روزهای آینده بار دیگر افزایش یابد ولی قطعا حضور گردشگران و کاروان‌های راهیان نور در شهرهای استان کاهش نمی‌یابد، بلکه به دلیل رسیدن به روزهای پایانی سال و روز طبیعت جاده‌های خوزستان پرتردد‌تر نیز خواهند شد.



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند:

توجه به تولید ملی سرآغاز حماسه اقتصادی است

 نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به تولید ملی سرآغاز حماسه اقتصادی است و باید همه دستگاه‌های دولتی به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: تولید ملی در سال‌جاری نیازمند توجه بیشتری است و باید برای ایجاد حماسه اقتصادی به تولید ملی بهای بیشتری داد.

 وی افزود: تولید ملی ابتدایی برای ایجاد خودکفایی است و به این دلیل رهبر معظم انقلاب در این باره بارها تذکر داده و سال91 را به این نام مزین کردند تا توجهات به این بخش بیشتر شود.

لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر کل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از دبیرخانه ستاد دايمی تسهیلات سفرهای استان خوزستان گفت: خوزستان تاریخ و تمدن و فرهنگ کشور ما را به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سیروس ابراهیمی در سفر به استان خوزستان پس از بازدید از شهرستان‌های  اندیمشک و شوش به شهر اهواز سفر و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان با اعضای دبیرخانه ستاد دیدار کرد.

وی در این نشست ضمن تشکر از مجموعه میراث فرهنگی استان خوزستان در ایام نوروز و تاکید بر وحدت و همبستگی کارکنان میراث فرهنگی سراسر کشور خاطرنشان كرد: خوزستان با دارا بودن آثار و ابنیه تاریخی و جهانی یکی از استان‌هایی است تاریخ و تمدن کشور ما را به رخ جهانیان می‌کشاند که دیدن آثاری همچون سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر، آسیاب‌های آبی دزفول و پل‌های ستبری همچون پل ساسانی دزفول، محوطه‌های تاریخی و باستانی شوش، چغازنبیل شوش و دیگر نقاط تاریخی انسان را به  وجد می‌آورد.

ابراهیمی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور طی 9 سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های گردشگری در جهت توسعه بخشیدن به زیرساخت‌های گردشگری داشته است. همچنین در ایجاد و توسعه موزه‌ها، احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ شده گام‌های بسیار موثری برداشته است. نيز در حوزه مرمت، احیا و بازسازی آثار تاریخی همت گمارده که جا دارد از همه مجموعه میراث فرهنگی در سراسر کشور قدردانی و تشکر كرد.

در این نشست پرویز پورفرخی (مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان) گزارشی از عملکرد ستاد دايمی تسهیلات سفرهای استان خوزستان ارايه کرد.



تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- دکتر ˈمحمود احمدی نژادˈ از نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول دیدن کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس جمهوری که ظهر روز شنبه برای دیدار از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به خوزستان سفر کرده ، دقایقی پیش وارد پایگاه چهارم شکاری دزفول شد.
وی در بدو ورود به نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در این پایگاه با استقبال بازدید کنندگان از این نمایشگاه روبرو شده و به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.
همزمان با ورود رییس جمهوری به نمایشگاه هوایی راهیان نور ، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی به پرواز در آمده و به اجرای حرکات تاکتیکی و نمایشی پرداختند.
رییس جمهوری همچنین ساعاتی پیش در جمع زائران راهیان نور در منطقه عملیاتی چذابه حضور یافت.
دکتر احمدی نژاد ظهر روز شنبه از طریق پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول وارد خوزستان شد.



تاريخ : 10 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ جوانان صالح شهر :

در حالی که حدود سه ماه دیگر به انتخابات شورای شهر و روستا  فرصت باقیست ، تب حضور شخصیت‌های جوان برای تصدی شورای شهرمان بالا گرفته است .

شنیده ها حاکی از این است که حضور برخی از جوانان شهرمان در این انتخابات به گوش می رسد .

اسامی برخی از این کاندیدهها به شرح ذیل می باشد :


      بهروز عبدی زاده                       -  حجت محمدی                                 -   مهدی مردانی

 

 

     مجید بنوتی                              -  علی اسپره                                         -  غلام پورمهدی

 

 

  علی امیری                                 -  حسن کرمی                                        -  محمدرضا بنیادزاده

 

 

   حجت عبدالهی                           -  روح الله خواجه زاده                        -  محمدعلی زارع

 

 

-  حاتم نجفی                                   -  عبدالرضا علی پور (گرگعلی پور       -  محمود بلیوند

 

 

  عبدالحسین بهداروند                  - رضا جلکانی                                       -  سعید شعبانزاده

 

-   عباس جمالپور                             -  محمد بهداروند

++++ پنج عضو شورای گذشته و ................

 



گردهمایی عشایر عرب و بختیاری خوزستان به منظور اعلام وحدت و همبستگی خود با ولایت فقیه صبح امروز در گتوند برگزار شد.

در این گردهمایی که به منظور حفظ و تقویت وحدت و همبستگی قومیتها با حضور بزرگان وسران تیره ها و طوایف عشایر عرب و بختیاری در شهرستان گتوند برگزار شد ، عشایر عرب و بختیاری خوزستان ضمن اعلام وحدت و همبستگی خود با ولایت فقیه ، با آرمانهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند

در این مراسم همچنین جمعی از شعرا، هنرمندان ، دانشگاهیان و پژوهشگران آثار خود را در زمینه تعامل و تبادل فرهنگی و راهکارهایی برای تقویت وحدت قومی و همبستگی ملی در این گردهمایی ارائه کردند



تاريخ : 10 / 1 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش بزرگ پیاده روی خانواده با همکاری فرمانداری ،شرکتها ،سازمانها،ادارات وشهرداریهای شهرستان گتوندبرگزار می شود.

زمان :جمعه 1392/1/23 ساعت 7/30صبح

محل شروع:ابتدای پارک گلستان شهدای گمنام گتوند

محل پایان:مسیر پل دکتر قیصر امین پور گتوند

کلیه همشهریان محترم میتوانند جهت دریافت تعرفه شرکت درقرعه کشی جوایز  به شهرداری وشورای اسلامی صالح شهر مراجعه نمایند.

                                                        روابط عمومی شهرداری صالح شهر