برگزاری و گردهمایی فرهنگی طایفه مدوزینی از ایل بهداروند در صالح شهر با ضیافت افطاری

شب گذشته گردهمایی با ضیافت شام و افطاری در صالح شهر برگزار گردید که هدف از این گردهمایی ایجاد وحدت بین اقوام مختلف بختیاری اهم از چهارلنگ و هفت لنگ بوده است.

تصاویری از این گردهمایی در زیر میبینید:

لطفاً تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 3 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند و حومه در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت کردند.
حجت السلام شاه آبادی امام جمعه گتوند در خطبه اول خود ضمن بیان فضایل ماه مبارک رمضان درباره هوا پرستی و کنترل شخص و هویت ایمانی ودینی افراد سخنانی را بیان داشتند .

در بخش بعدی از خطبه های خود ،بیانات خود را حول موضوع دیدار اخیر رهبری با مسئولین کشوری قرار داشتند و فرمایشات ایشان را خطاب به مسئولین
یادآوری کردند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبری خطاب به مسئولین شهرستان گتوند و نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند بیان داشتند که کارگاه های تولیدی رو به تعطیلی رفته و بی کاری ضرر جدی به مسائل خانوادگی زده و ظرفیت کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است که این مسائل باید مد نظر مسئولین باشد .
گفتنی است بعد از نماز جمعه امروز مراسم جز خوانی قران کریم برگزار شد و همچین در حاشیه نماز امروز نیز نمایشگاه عکسی با موضوع اعتیاد برگزار گردید.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

به نقل از گتوند نیوز : به مناسبت آغاز هفته‌ی مبارزه با مواد مخدر، سید مجید صالحی فرماندار گتوند با حضور در نماز جمعه در سخنانی گزارشی از عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گتوند را ارائه کرد.

IMG_5293_002سید مجید صالحی فرماندار گتوند امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: مواد مخدر و استفاده از روان‌گردان‌ها منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی در شهرستان است و با کاهش گرایش به مواد مخدر می‌توان تعداد زیادی از معضلات اجتماعی را حل کرد.

صالحی در ادامه افزود: درآمد حاصل از مواد مخدر در دنیا بعد از نفت، فروش اسلحه و توریسم در رده‌ی چهارم جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نوع روان‌گردان شناخته‌شده است گفت: علی‌رغم شعارهای آمریکایی‌ها در مبارزه با مواد مخدر می‌بینیم حضور آمریکا در افغانستان نه تنها باعث کاهش تولید مواد مخدر در این کشور نشد بلکه تولید آن را نیز افزایش داد و امروزه حرکت تولیدکنندگان مواد مخدر به سمت مواد مخدر صنعتی مانند شیشه رفته است.

وی همچنین با بیان آمارهایی در این خصوص گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور به عنوان همسران و فرزندان افراد معتاد درگیر این موضوع هستند و روزانه ۱۰ نفر در کشور جان خود را به دلیل اعتیاد از دست می‌دهند.

فرماندار گتوند در ادامه علل گرایش به مواد مخدر را برشمرد و گفت: کاهش کنترل بر فرزندان بخصوص نوجوانان و جوانان، ضعف اعتقادی، تأثیر هم سن و سالان، بی اطلاعی از پیامدهای استفاده از مواد مخدر  و کمبود مراکز مشاوره‌ای از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف کنندگان مواد مخدر است.

سید مجید صالحی در پایان برخی اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال ۹۴ تا کنون را به شرح زیر برشمرد: برگزاری ۱۴ جلسه‌ی شورای مبارزه با مواد مخدر، کشف و ضبط ۴ کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری ۱۹ خرده فروش، دستگیری ۸۰ معتاد برگزاری چندین نمایشگاه و مانور و توزیع بروشورها و بنرها با موضوعیت و محوریت مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات این شورا بوده است.



تاريخ : 28 / 3 / 1395برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ مدرسه پروین اعتصامی ، دانش آموزان آموزشگاه پروين اعتصامي در مسابقات خوارزمي ،در زمينه ي كارآفريني رتبه ي اول منطقه راكسب و در مرحله ي استاني شركت كردند. با سپاس از زحمات مدير، دبيرمربوطه خانم افشار ودانش آموزان عزيز. به اميد موفقيتهاي بيشتر.



جمعی از کارکنان و ریاست محترم جهاد کشاورزی شهرستان گتوند بمناسبت هفته جهاد کشاورزی با خانواده شهید تاجدی و همچنین با امام جمعه محترم شهرستان گتوند دیدار کردند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

به گزارش گتوندنیوز محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر از عدم رسیدگی اداره برق شهرستان گتوند و نبود شبکه برق در فازدوم  مسکن مهر و خیابان شهید بهشتی از منازل بنیاد مسکن انتقاد کرد.

b66f5555555555بلیوند در ادامه بیان داشت : فازدوم مسکن مهر و خیابان شهید بهشتی از منازل  بنیاد مسکن که حدود چهار سال است  ساخته شده اند فاقد شبکه برق می باشند و این امر مشکلات زیادی برای ساکنان این بخش به عمل آورده است .

وی همچنین بیان داشت : تعداد خانوار هایی که در مناطق مذکور و بدون برق زندگی می کنند به ۲۰ خانوار می رسد .

بلیوند با بیان اینکه در تامین روشنایی برخی معابر صالح شهر سهل انگاری صورت گرفته است یادآور شد :  علیرغم اینکه اين موضوع چندین بار از طریق شورای شهر پیگیری شده ولی اداره برق شهرستان اقدامات موثری انجام نداده است .

عضور شورای صالح شهر در پایان گفت : برخی از خیابان های بافت قدیم شهر با نوسانات برق و کمبود ترانس مواجه هستند، و این چند سال است که اداره برق حتی یک لامپ برای معابر نصب نکرده است لذا انتظار میرود با توجه به فصل گرما این موارد در اولویت آن اداره قرار گیرد و مردم صالح شهر و اهالی مسکن مهر و بنیاد مسکن از نعمت برق برخوردار شوند .



نماینده مردم شوشتروگتوند گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که در دو شهرستان حجم قابل توجهی نیروی آماده به کار داریم که برای آنها شغلی وجود ندارد.

photo_2016-06-10_18-28-21

به گزارش شوشترروز، سهراب گیلانی در جلسه ای که با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شوشتر وجمعی از کارآفرینان و صنعتگران داشت اظهارداشت: توسعه یک موضوع بسیار ویژه، تخصصی و حساس است.

وی برگزاری  این جلسات را مهم  دانست و افزود: برگزاری این جلسه به معنی اهمیت موضوع تولید و بخش خصوصی است.

شهرک های صنعتی از کار افتاده باید تعمیر و جانی دوباره بخشید

گیلانی تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات صنعتگران و کار آفرینان شوشتر و گتوند مشکل کار و تولید داخلی در این دو شهرستان تا حدودی قابل حل است.

نماینده مردم شوشتروگتوند با اشاره به این که باید با منطق و قانون پیش رفت افزود: نباید تمام تقصیرها بر گردن دولت و بانکها گذاشت و شما می توانید با مشاوره درست و با همدلی و وحدت این بحران را حل نمایید.
سهراب گیلانی در خاتمه خواستارشد تا صنعتگران مشکلات خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند تا با رفع مشکلاتشان شهرک های صنعتی از کار افتاده را تعمیر و جانی دوباره بخشند.

همچنین در این جلسه صنعتگران عمده مشکلات خود را که باعث از کار افتادن چرخه صنعت شده مطرح کردند که مهمترین آنان به شرح ذیل می باشد:

– بررسی و ارائه راهکار به منظور راه اندازی مجدد واحد های نیمه تعطیل

– تشکیل کمیته های کارشناسی مشترک به منظور بررسی دقیق تر مشکلات

– بررسی و ارائه راهکار جهت کمک به بنگاه های صنعتی که تسهیلات معوق دارند

– رفع موانع و کمک به متولیان صنعت احداث



تاريخ : 23 / 3 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کاووس مقامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی در راستای توسعه و آبادانی روستاها دانست و افزود:برای مقاوم سازی این تعداد مسکن روستایی در گتوند 31میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار از منابع استانی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به روستاییان دو بخش عقیلی و مرکزی در شهرستان گتوند پرداخت شده است اضافه کرد:به هر متقاضی برای مقاوم سازی مسکن مبلغ 150میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت 12ساله از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گتوند با اشاره به اینکه طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی با هدف به حداقل رساندن آسیب‌ها و تلفات جانی و مالی در بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه انجام شده است گفت : مردم در مناطق روستایی شهرستان در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود باید مشارکت داشته و مسئولان را در این راستا کمک کنند.
مقامی در ادامه با اشاره به اینکه پارسال 32 واحد مسکن مهر درقالب گروه ساخت جهت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی احداث شده است افزود: از این تعداد 20واحد به مددجویان کمیته امداد و 12 واحد دیگر به خانواده های تحت پوشش اداره بهزیستی واگذار شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گتوند به تعداد سندهای مالکیت صادر شده در این شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: پارسال 380 جلد سند مالکیت املاک مسکونی و تجاری در روستاها و شهرهای تابعه شهرستان گتوند صادر شده است که این روند امسال نیز ادامه دارد.
شهرستان گتوند درشمال استان خوزستان با 74هزار نفرجمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند،صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان،سماله و نیز 45 روستا می باشد.



تاريخ : 23 / 3 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته گتوند افزود: مجلس زنده مجلسی است که در موقعیت های حساس پشتیبان این ملت باشد.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارکرد: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانونگذاری، و در واقع ریل گذاری برای حرکت دولت است.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: انقلاب ما یک حادثه و جریان اتفاقی نبود بلکه ریشه در باورهای دینی دارد.
وی ایمان به هدف الهی پیغمبر(ص)، ایمان به همراهی مردم و نصرت الهی را از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) برشمرد و اضافه کرد: در پایبندی به دین و ارزش های دینی،امام متعبد است و بنده خداست.
خطیب جمعه گتوند ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد در چهارچوب منافع مادی، سیاسی،اجتماعی و یا قبیله ای، باورهای دین را می پذیرند و هر جایی که منافع به سودشان است باور می کنند و در جایی که به سودشان نباشد باورهای دینی را رد می کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: انقلاب اسلامی ما به یک تاریخ محدود از سال 42 تا امروز نیست بلکه رهبر معظم انقلاب شاخص هایی رابرای این انقلاب بیان کرده است و ما باید انقلاب را در این شاخص ها ببینیم.
حجت الاسلام شاه آبادی پایبندی به ارزش های مبنایی و اساسی اسلام ناب محمدی(ص)، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، سیاسی، اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی که مهمتر از همه است و استقلال امنیتی، حساسیت در برابر دشمن و کار و نقشه دشمن و تبعیت نکردن از آن، تقوای دینی و سیاسی را از شاخص های انقلابی رهبر معظم انقلاب بیان کرد.
امام جمعه گتوند در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: ایشان بانوی بزرگ و الگویی برای زنان مسلمان است و فقط نه در بعد اقتصادی بلکه در موقعیت های حساس دلسوز و غمخوار و پشتیبان پیغمبر(ص) بود و نخستین زن مسلمانی بود که زمینه را برای زندگی و تبلیغ پیغمبر(ص) آماده کرده بود.
وی در ادامه به 27خرداد روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 اشاره کرد و افزود:گتوند با وجود موقعیت ویژه کشاورزی و منابع آب فراوان می تواند یکی از قطب های مهم کشاورزی خوزستان باشد ولی به خاطر نبود توجه به این شهرستان متاسفانه مشکلات زیادی در بخش کشاورزی داریم و خواستار حمایت و نگاه ویژه دولت و مسئولان به این شهرستان هستیم.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه نداشتن میدان تره بار، نبود نظارت بر کشت و کار، نبود کارگاه های صنایع تبدیلی را از آسیب های کشاورزی این شهرستان نام برد و بر نظارت و پیگیری بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و تعاونی های روستایی تاکید کرد.



تاريخ : 22 / 3 / 1395برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سیدمجید صالحی روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آبرسانی روستاهای عقیلی و تاسیسات آب جنت مکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش عقیلی توسط اداره آب و فاضلاب روستایی گتوند از سال 1388 شروع شده و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی است که قرار است فاز اول و دوم این مجتمع در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تملک دارایی ، منابع استانی آبرسانی به روستاها ، بودجه سال 90 ، ماده 100 قانون بخشی از مقررات دولت،ماده 12 سازمان مدیریت بحران، ماده 180 برنامه پنجم و صندوق توسعه ملی تامین شده است افزود: برای اجرای این پروژه 17میلیار ریال اعتبار تامین شده است.
فرماندار گتوند خاطر نشان کرد:با تکمیل این پروژه 21روستا و شهرسماله در بخش عقیلی گتوند از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
صالحی در ادامه از توسعه و بازسازی تاسیسات آب جنت مکان - چغامله خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 88 آغاز شده است و با 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد وفاز اول این پروژه در هفته دولت افتتاح شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان گتوند با بیان اینکه جهت اجرای این پروژه بیش از 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص توسعه استان، تملک دارایی، 2درصد درآمد نفت ، ماده 180نمایندگان درسال 93 و ماده 180قانون برنامه پنجم هزینه شده است افزود: با بهره برداری از این طرح چهار روستا و نیز شهر جنت مکان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
صالحی با تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند اظهار داشت:گام نخست طرح آبرسانی به شهر جنت مکان وسماله و 25 روستای شهرستان گتوند شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در طرح جنت مکان و 2 حلقه چاه در طرح عقیلی همچنین تجهیز و اجرای شبکه انتقال ، مخزن هوایی ، نصب انشعاب آب خانگی و سایر بخش ها می باشد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهرگتوند،صالح شهر،ترکالکی، جنت مکان ، سماله و نیز 45 روستا می باشد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آغاز ثبت نام از تنیس بازان در جام رمضان صالح شهر از امروز

به اطلاع کلیه ورزشکاران در رشته تنیس می رساند که بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، یک سری مسابقات تنیس روی میزجهت برادران برگزار میگردد .

علاقمندان به این رشته جذاب می توانند جهت ثبت نام خود با حضور در حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) با ذکر نام و نام خانوادگی و تلفن همراه در این مسابقات ثبت نام و منتظر گروه بندی طی روزهای آینده باشند .

این سری از مسابقات به همت حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) و میزبانی پایگاه امام حسن عسکری (ع) برگزار خواهد شد.



تاريخ : 22 / 3 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دیدار با خانواده شهید جعفری در شهر ترکالکی با حضور ریاست محترم بنیاد شهید گتوند و همرزمان شهید

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گروه آهنگ هستی صالح شهر یکی از گروهای فعال با فعالیت های فرهنگی در صالح شهر سالیانه چندین برنامه متنوع برگزار میکند .

سرکار خانم احمدی عضو این گروه امروز در پیامی خبر از برگزاری کلاس اموزش زندگی خانواده در صالح شهر خبر داد .

این کلاس آموزشی امروز در حالی ساعت 18:00 در دارالقران برگزار می گردد که شرکت برای بانوان صالح شهر آزاد می باشد و می توانند جهت استفاده از این برنامه حضور پیدا کنند .

گفتنی است استاد کریم سخنران و مدرس این کلاس آموزشی خواهد بود و در زمینه ارتباط فرزندان با والدین ، سبک زندگی خانواده و فرزندان سخن خواهد گفت .



تاريخ : 18 / 3 / 1395برچسب:, | 5 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مژده ای منتظران ماه خدا آمده است / ماه شب‌های مناجات و دعا آمده است ماه دلدادگی بنده به معبود رسید / بر سر سفره شاهانه گدا آمده است…..

رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است.

نگوییم؛ رمضان آمد بگوییم ماه رمضان آمد

رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (ع) نقل روایت می‌کند و می‌گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (ع) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی‌رود و نمی‌آید که شیء زائل و نابود شدنی می‌رود و می‌آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می‌باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (س) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (ع) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی‌دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

لطفاً متن کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 3 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوندنیوز به گفته ی منابع آگاه , ایرج عسکرزاده از مدافعان حرم حضرت زینب در سوریه امروز در یک درگیری از چند ناحیه زخمی شد .

6666664444_56436bafbf194_574703a6c711d_57543f639b27fطبق اطلاعات رسیده این مدافع حرم از ناحیه ی دست و پا تیر خورده است و در حال حاضر در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده و در حال درمان است .

حال عمومی وی مساعد گزارش شده است .

در صورت دریافت جزئیات بیشتر این خبر بروز می شود .



تاريخ : 16 / 3 / 1395برچسب:, | 5 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم بزرگداشت یاد و خاطر حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در صالح شهر برگزار گردید .

در این مراسم که در ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط برادر علایی آغاز گردیده بود سپس با سخنرانی امام جماعت محترم صالح شهر ادامه یافت .

در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین شهری ، اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر ، خانواده محترم شهدا ، جانبازان و ایثارگران ، بسیجیان و مردم خوب و همیشه در صحنه صالح شهر حضور داشتند ، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند .

حجه السلام والمسلمین حاج آقا داور نیا در این سخنرانی از صدر اسلام سخن به میان آورد و افزود اسلام به معنی تسلیم در برابر خداست. اسلام دین قانون و عمل است . اسلام سریع‌ترین دین از لحاظ گسترش و رشد در میان ادیان دنیا است. اسلام رحمانی به دنبال کسب رضایت خداوند است، چرا که اسلام یعنی تسلیم خداوند بودن. مهمترین هدف مسلمان کسب رضایت پرودگار است. زندگی اسلامی زندگی است که خداوند معنای آن، داور آن، و غایت و هدف آن است. مؤمن واقعی به دنبال رضوان خدا است.

ایشان در ادامه به مجاهدت های زیادی که حضرت امام خمینی (ره) انجام دادند اشاره کردند و گفتند : اقتدار و عزت امروز ایران مرهون مجاهدت‌های امام، شهدا و رهبری است و راه و مکتب آن حضرت باید برای نسل جوان تبیین شود.

امام جماعت صالح شهر در پایان این سخنرانی از جنایات هولناک و وحشتناک داعش در سوریه و عراق سخن گفت و افزود : این گروه تروریستی جان هزاران کودک و زن و مرد را با افکار پلید و نابخردانه خود میگیرد و این کار ناپسندانه که به نیات مختلف و نقشه های شوم و ننگین آمریکا و اسرائیل صورت گرفته از دید خداوند بدور نخواهد ماند و به زودی نیست خواهد شد .

این مراسم با مداحی و سینه زنی مداح خوب اهل بیت حاج مجید علیزاده به پایان رسید .

 



تاريخ : 14 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر : مهندس اردشیر رستمی شهردار صالح شهر از نامگذاری 28 مورد از خیابانهای سطح شهر به نام مقدس شهدا خبر داد. وی با تاکید بر مقام شامخ شهدا افزود: حفظ یاد و نام شهدا در میان شهروندان و به خصوص نسل جوان از طریق نامگذاری یکی از وظایف مدیریت شهری است و به این دلیل با هماهنگی های انجام شده شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری و طی درخواست خانواده معظم شهدا از طریق مبادی قانونی   28 مورد از معابر شهربه نام شهدا مزین شد.

وی هدف از این اقدام را در راستای احترام به حقوق شهروندی، پاسخگویی به انتظارات و توقعات همشهریان دانست و اظهار داشتند اولویت نامگذاری معابر عمومی برای حفظ ارزش های نظام و انقلاب با نام شهدا است.

مهندس رستمی، با اشاره به تأثیر نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر به نام شهدا، در شکل گیری هویت افراد بیان داشت: تلاش برای معرفی شهدا به عنوان بهترین انسان‌ها و الگو به جوانان با روش های مختلف ضروری است چرا که شهدا با منش خود راه درست زیستن را به همه آموزش می دهند.

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در اجرای این اقدام اعلام کرد و گفت: تبیین این آموزه ها در جامعه و نمود پیداکردن عینی آن در نامگذاری ها می تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

به گزارش ایرنا سیدمجید صالحی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان گتوند افزود:در سالهای گذشته به رغم پتانسیل بالای این شهرستان اقدام و سرمایه گذاری مناسبی برای اشتغالزایی در گتوند صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: شواهد و مدارک حاکی از آن است که وضعیت مناسبی از لحاظ اشتغال در سطح شهرستان نداریم و جوانان و افراد تحصیل کرده بیکار زیادی در سطح شهرستان به مراکز کاریابی و ادارات مربوطه مراجعه می کنند.
صالحی به سهم دستگاهها در اشتغال زائی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : صندوق کارآفرینی امید، بهزیستی ، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی امکانات وتسهیلات جهت اشتغال پایدار و رفع مشکل بیکاری در این شهرستان را به متقاضیان پرداخت کنند.
فرماندار شهرستان گتوند افزود:لازم است با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی دستگاههای ذیربط میزان بیکاری در آینده در شهرستان کاهش یابد و ما شاهد رونق فضای کسب و کار و اشتغال مردم شهرستان به ویژه جوانان باشیم.
صالحی ضمن تاکید بر برگزاری نشست های شورای اشتغال شهرستان طبق برنامه مدون و منظم، بر لزوم دقت نظر مسئولان شهرستان در راستای توجه به افراد بیکار برای بهره مندی از یک شغل مناسب تاکید کرده و خواستار سرعت عمل در رفع مشکلات این افراد شد.

لطفاً متن کامل و عکس را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 3 / 1395برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 کاریکاتوریستم : میلاد خیاط



تاريخ : 3 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بیتا زنگنه دختر خانم خردسال خوزستانی است که به قول خودش شیعه زاده ای عاشق اهــل بیت علیهم السلام است . وی در برنامه های مختلف فرهنگی و جشن ها و اعیاد مذهبی در سـطح  استان خوزستان ، در صحنه حاضر شده وبا اجرای برنامه شعرخوانی و شاهنامه خوانی همراه با دکلمه موجب اعجاب  همشهریان گشته و توجه بسیاری از خانواده ها و مسئولین را به خود جلب نموده است . بیتا به گفته خودش هشت سال دارد و تک فرزند است ، خــانواده او  ساکن صالح شهر گتوند و پدرش در بخش ام  دی اف  سازی کار میکند .  بیتا از سه سالگی به کمک  مادرش در خانه شعر خوانی و حفظ اشعار را شروع کرده و تا کنون موفق شده بالغ بردوهزار بیت از سروده های شعرای بزرگ میهنمان را از بر کند . استعـــداد فوق العاده بیتا در یادآوری اشعار و انجام مشاعره است ، بطوری که قادر است برای دفعات مـــکرر و طولانی در روی صحنه و در برابر چشمان بهت زده تماشاچیان به خواندن ابیات شعر بر  اســـاس آخرین حرف بیت ارائه شده ادامه دهد . نحوه قرائت شعراویعنی دکلمه روی صحنه وجــــــلوی دوربین تلویزیون نیزاز نکاتی است که هربیننده ای رامجذوب میسازد.او می تواندباحرکات دست و صورت و هماهنگی چهره با احساس، هر شعررا به گونه ای بخواندکه مخاطب براحتی بـــا آن ارتباط برقرارکند وخصوصاً در خواندن شعرهای حماسی دینی ومیهنی از تبحرخاص وخـــدادادی برخورداراست.موفقیت  بیتا در این سن کم ، از یک سو بیانگر استعدادذاتی وی وقــــدرت نفـــوذ تربیت والدین درفرزندان است وازسوی دیگرنشانـگر  وجود استعدادهای فراوان در جای جـــــای میهن اسلامی و خصوصاً مناطق به ظاهر محروم روستایی است .  با وجود منابع بسیارغنی درادبیات کشورمان، حیف است که به این استعدادها توجه نشود، و بــر مربیان و والدین است که درانجام وظایف تربیتی و کمک به شکوفا گشتن این استعدادهای گمنام همت نمایند . محمد علی زنگنه 37 ساله مـهندسی کشاورزی و زیبا جمشیدوند خانه دار ، پدر و مادر بیتا این نونهال نخبه خوزستانی ضمن شکر به درگاه خداوندی بــــخاطر نعمت وجــود این فرزند شایسته ، به ما گفتند که در تربیت و پرورش بیتا ازهیچ تلاشی فروگذارنکرده انـــد و خصوصاً مادرش در هدایت و راهنمایی او سهم زیادی داشته است . امـا از این مرحله بــه بــعد احساس میشود که بیتا خانم باید زیر نظر مــربیان  ویژه در سطوح بالاتری قرار گیرد تا بتوانــد به صورت علمی و برنامه ریزی شده پله های ترقی را طی نماید . به همین خاطـر  از مسئولــین آموزش وپرورش و یا هرکس دیگری که دراین زمینه احساس مسئولیت میکند مثلاً مرکز ملی  پرورش استعدادهای درخشان انتظار دارد نسبت به جذب ، هدایت ، و پرورش این نــوجــوان  اقدام و یا به هر طریق به والدین او کمک نمایند .
این گزارش حاکیست ، بیتای خردسال به ما گفت که از پدر و مادر بزرگوار و مربیان زحمـتکش و تمام هم استانی ها و مردم  عزیز شهرم صالح شهر و همچنین نشریه شاهد شهرستان گتــوند و صالح شهر که مشوق او بوده اند تشکر می کند و تصمیم  دارد در آینده با حـفظ همــین روحـیه علاقه مندی به شعر و ادبیات ، در رشته پزشکی درس بخواند .

نشریه شاهد برای این هم استانی و هم شهری جوان و تمامی استعدادهای کشف شـده و نــشده  ایران اسلامی آرزوی توفیق و  سربلندی دارد .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

چهارمین دوره مسابقات والیبال صالح شهر که از طرف هیئت ورزشی صالح شهر برگزار گردیده بود تیم خوب کشاورز شهرک نهضت بر سکوی قهرمانی ایستاد .

در این دوره از مسابقات که 8 تیم و در دو گروه a و b شرکت کرده بودند تیم های فولاد و عقاب از صالح شهر و تیم کشاورز شهرک نهضت و پاس حمزه به دوره نیمه نهایی راه یافتند که پس از رودررویی با هم به صورت ضربه دری تیم های پاس شهرک حمزه و تیم شهرک نهضت به فینال راه یافتند .

فینال این مسابقات که در روز جمعه برگزار گردیده بود تیم کشاورز شهرک نهضت توانست با یک بازی خوب و حرفه ای 3 ست را ازآن خود کند و قهرمان شد .

نتیجه ست های بازی فینال :

ست ها :               s4     s3      s2     s1

پاس شهرک حمزه : 25     23     26     11

کشاورز نهضت :      22     25     28     25

گفتنی است در پایان این مسابقات سید سعید موسوی از تیم پاس شهرک حمزه به عنوان بهترین بازیکن اخلاق شناخته شد و هدیه ای نیز به او تقدیم شد . همچنین داوران این مسابقات آقایان فرهاد زمانی ، مرتضی زلقی ، امیر عسکری و امین زمانی نیز تقدیر شدند .



تاريخ : 1 / 3 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند- ایرنا - مدیر تعاون روستایی گتوند گفت: 35 هزار تن محصول گندم از کشاورزان این شهرستان تاکنون خریداری شده است. .

  احمد حفیظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:محصول گندم خریداری شده از کشاورزان گتوند از 2 نوع معمولی و دروم می باشد که به مراکز خرید تحویل شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول گندم در گتوند به میزان 23 هزار هکتار به صورت آبی و دیم افزود:پیش بینی می شود بیش از 36 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
وی افزود: با توجه به بارندگی مناسب در سال زراعی جاری و آب و هوای مناسب کیفیت محصول گندم مطلوب بوده و شاهد عملکرد خوبی از مزارع شهرستان هستیم بطوری که نسبت به پارسال تا امروز 59 درصد افزایش خرید داشته ایم.
مدیر تعاونی روستایی شهرستان گتوند تصریح کرد:با برنامه ریزی انجام شده در شهرستان گتوند سه مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی در شهر گتوند شمشاد جنت مکان و مرکز خرید عقیلی در روستای بدیل فعال اند.
حفیظی با اشاره به فعالیت شبانه روزی مراکز خرید گندم در این شهرستان گفت:خرید محصول گندم دیم به پایان رسیده و خرید گندم آبی ادامه دارد.
این مقام مسئول بیان کرد:گندم خریداری شده به استان یزد و همچنین سیلوی مکانیزه و بتنی کارخانه آرد شوشتر ارسال می شود.
مدیر تعاونی روستایی شهرستان گتوند در پایان افزود:گندم معمولی شامل آتیلا، وریناک، کریم، چمران2 و گندم دروم شامل دروم و d79 می باشد.
براساس نرخ تعیین شده از سوی دولت گندم معمولی هر کیلوگرم 12 هزار و 700 ریال و گندم دروم نیز هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.
خرید تضمینی گندم از نیمه فروردین ماه در شهرستان گتوند آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های کشاورزی استان خوزستان به شمار می آید.

لفطاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 3 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شورای ورزشی صالح شهر به سرپرستی آقای علی بهداروند از اوائل سال 1394 برای شروع و برگزاری هر چه بهتر مسابقات ورزشی در این شهر تلاش کردند که در ابتدا با ابلاغ به همه دسته جات ورزشی خواستار اقدام به بیمه کردن بازیکنان آن دسته جات تیم ها شد مسابقات ورزشی در ابتدا با مسابقات والیبال شروع شد در سال گذشته مسابقات والیبال در سه رده سنی بزرگسالان با حضور 6 تیم در هر دوره برگزار شد که بعد از پایان مسابقات با اهدای جوایز کاپ های قهرمانی از تیم های اول تا سوم تقدیر به عمل آمد .

در مسابقات فوتبال که در سه دوره و در رده های جوانان با عنوان هفته دفاع مقدس در تابستان با حضور 5 تیم برگزار شد که در پایان تیم عقاب صالح شهر قهرمان مسابقات شد و همچنین مسابقات فوتبال چمنی مصنوعی در آذر ماه با عنوان هفته بسیج با حضور 10 تیم در دو گروه 5 تیمی برگزار شد که در پایان دسته ورزشی شاهین با برتری در ضربات پنالتی تیم فوتبال کشاورز را شکست داد و قهرمان مسابقات شد که با اهدا کاپ و جوایز قهرمانی از تیم ها تقدیر به عمل آمد .

و آخرین مسابقات سال 1394 مسابقات فوتبال بزرگسالان دهه مبارک فجر که از اواسط بهمن ماه با حضور 5 تیم شروع شد که در نهایت تیم فوتبال پرسپولیس با کسب 10 امتیاز از 4 بازی قهرمان این مسابقات شد و کاپ قهرمانی را کسب کرد .



بسمه تعالی

(( من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ))

اینجانب بر خود لازم میدانم تا از زحمات برادر بسیجی جناب حسن خسروزاده فرمانده سابق حوزه یکم امام حسین (ع) تشکر کنم که انصافاً در دوران ایشان در حوزه مقاومت بسیج از حیث کار فرهنگی و معنوی تلاشی مضاعف نموده تا شهر از آن بهره مند شود . لذا برای این برادر عزیز در مسئولیت های آینده آرزوی موفقیت دارم . همچنین به برادر بزرگوار جناب آقای مقامی فرمانده محترم جدید حوزه یکم امام حسین (ع) تبریک عرض میکنم و آرزوی توفیق برای این برادر عزیز دارم

محمود بلیوند عضو شورای شهر صالح شهر



مراسم توديع و معارفه فرمانده بسيج حوزه یکم امام حسین صالح شهر (ع) با حضور سرهنگ کنگری فرماندهی ناحیه شهرستان گتوند ، سرگرد کهنکی جانشین ناحیه گتوند ، اعضای شورای حوزه و فرماندهان پایگاه ها ، اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر و جمعی از بسیجیان و اهالی شهر صالح شهر برگزار شد.

در اين مراسم که چهارشنبه شب برگزار گردید ، آقاي رشید مقامی به عنوان فرمانده جديد حوزه امام حسین (ع) معرفي شد و از زحمات آقاي حسن خسروزاده فرمانده سابق بسيج نيز تقدير به عمل آمد.

فرمانده جدید این حوزه در پایان این مراسم ضمن عرض سلام و تشکر از حضور بسیجیان و مردم صالح شهر در این مراسم از آنها خواست تا جهت موفقیت در این مسیر به کمک این عزیزان نیاز مبرمی خواهد داشت و ان شاءالله این کار را از همین ابتدا با قدرت آغاز خواهیم کرد و از فرماندهی قبلی نیز بخاطر زحمات کشیده شده طی این 4 سال تقدیر و تشکر نمود .

گفتنی است بسیجی حسن خسروزاده از این پس به کار خود در حوزه مقداد شهر جنت مکان ادامه خواهد داد که برای این عزیز آرزوی موفقیت می نمائیم .