تاريخ : 30 / 10 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم تودیع معارفه رئیس آبفا شهرستان گتوند روز گذشته برگزار گردید .

در این مراسم که با حضور گرامی پور رئیس بهره برداری استان ، کیانی رئیس حراست استان ، جعفری مشاور مدیر آبفار استان ، موسوی رئیس شورای شهرستان و تعدادی از مسئولین شهرستان برگزار گردید ، آقای رستم عبدالله پور بعنوان رئیس آبفا شهرستان گتوند منصوب شد .

گفتنی آقای رستم عبدالله پور مدت 14 سال عضو شورای صالح شهر ، و رئیس شورای شهرستان و کارمند آبفار شهرستان گتوند بوده است .

همین جا برای این عزیز آرزوی موفقیت روز افزون را از خداوند متعال خواهانیم .



از مدیر کل میراث فرهنگی استان میخواهم به جد و به سرعت مدیر جدید میراث فرهنگی گتوند را معرفی نماید

گتوندنیوز : سید محمد سادات ابراهیمی : انجمن های مردم نهاد باید در گتوند تقویت بشود و مسولین و اصحاب رسانه در این خصوص باید پیگیری کنند .

سید محمد سادات ابراهیمیسید محمدسادات ابراهیمی نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار گتوند نیوز در خصوص بحث گردشگری شهرستان و تپه باستانی چغا  و فضای بد آن که اکنون محلی برای چرای گوسفندان و فضای مناسبی برای کشیدن قلیان تبدیل شده گفت با قولی که مدیر کل میراث فرهنگی استان داده اند قرار است این اداره در شهرستان مجددا آغاز بکار کند تا دیگر شاهد تخریب آثار باستانی با قدمت و باارزش شهرستان نباشیم .

سادات ابراهیمی گفت : متاسفانه پس از مدتی از راه اندازی اداره ی میراث فرهنگی در گتوند مسوول آن بازنشسته شد و بحث فرد جایگزین مطرح شد و از آنجایی که میراث فرهنگی در بحث نیرو انسانی دچار مشکل است متاسفانه این اداره هنوز راه اندازی نشده است .

وی در ادامه تصریح کرد : تشکیل نشدن اداره ی میراث فرهنگی شروعی برای تخریب آثار باستانی است و در عین حال از طریق همین رسانه از مدیر کل میراث فرهنگی استان می خواهم که به جد و سرعت مدیر جدید اداره ی میراث فرهنگی گتوند را معرفی نماید .

وی گفت : انجمن های مردم نهاد باید در گتوند تقویت بشود و مسولین و اصحاب رسانه در این خصوص باید پیگیری کنند و همچنین با عده ای از جوانان خوش ذوق و صاحب نظر ، همانند سایر شهرستان ها انجمن دوست داران میراث فرهنگی تشکیل بشود و بنده و فرماندار جدید هم حمایت خواهیم کرد و خود مردم هم باید در صحنه بیایند و از تخریب این آثار جلوگیری کنند.



سرآغاز سخن نام خدایی است ***که غفار و خطاپوش و کریم است

در مخصوص رحمت را کلیدی است***که بسم الله الرحمن الرحیم است

مقام معظم رهبری مدظله العالی ، توجه به فرهنگ را یکی از وظایف خطیر مسئولان می دانند و با توجه به این مهم و تاکید حضرت امام ، ریاست محترم اداره ارشاد اسلامی شهرستان گتوند جناب آقای اسدی نیز بر این مقوله مهم در سطح شهرستان تاکید فراوان داشته و جهت پیشبرد آن تلاش ها و زحمات بی شائبه ای داشته اند و با برنامه ریزی مدون فرهنگی که تا کنون انجام داده اند خروجی قابل قبولی از این برنامه ها در سطح شهرستان را مشاهده مینمائیم .

مدیر مسئول و سردبیر نشریه شاهد صالح شهر نیز بعنوان کوچکترین عضو این گروه ، تقدیر و سپاس خالصانه ای دارم حضور جناب آقای محمد علی اسدی و همچنین از سایر فعالان عرصه فرهنگی در اداره ارشاد شهرستان و سردبیران دو نشریه دیگر شهرستان ، و امید آنکه بتوانیم این مسیر را باچشمانی باز و حمایت های بیشتر مسئولین استان و شهرستان ادامه دهیم . 

اگریادتان بود و باران گرفت * دعایی به حال بیابان کنید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان گتوند با توجه به فراخوان نشریات تجربی وابسته به کانون های فرهنگی هنری مساجد گتوند 3 نشریه از کانون های فرهنگی هنری شامل «نشریه آوای شهر» کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء ، «نشریه شاهد» کانون فرهنگی هنری شاهد، «نشریه حرف آخر عشق» کانون فرهنگی هنری شهدای فکه به دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری در تهران ارسال گردید که از بین داوری آثار ، نشریه شاهد بعنوان نشریه منتخب در جشنواره منطقه ای وبلاگ نویسی و نشریات تجربی (محراب قلم)برگزیده شد و در مورخ 25 دیماه در یاسوج مفتخر به لوح تقدیر وجایزه نقدی گردید لذا این موافقیت را به مدیر مسئول نشریه شاهد تبریک عرض می نماییم واز دیگر نشریات جهت شرکت در این جشنواره تشکر و قدردانی بعمل می آید.  



تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از خبرگزاری تسنیم آئین تودیع هوشنگ محمد‌پور فرماندار سابق و سید مجید صالحی سرپرست جدید فرمانداری گتوند روز چهارشنبه 24 دی ماه با حضور مدیران ارشد استانی و مدیران شهرستان برگزار شد.

صالحی، پیش از این سابقه حضور در بخشدار گلگیر، بخشدار مرکزی و معاونت فرمانداری مسجدسلیمان را داشته است.

سید مجید صالحی متولد 1348 در شهرستان مسجدسلیمان، دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند و فرج الله خبیر در مراسم تکریم و معارفه فرماندار گتوند حضور داشتند.



تاريخ : 17 / 10 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند در مورخ 15 دی ماه  93 جلسه ای با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول و اعضای انجمن تئاتر در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار گردید . در این جلسه حاضرین به بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان تئاتر و ارائه راه کارهای لازم جهت رفع این موانع ، پیشنهاد و تصمیم گیری در خصوص هر چه بهتر برگزار نمودن برنامه ها سال جاری و ارتقاء هنر تئاتر این شهر ستان پرداختند.

دراین جلسه محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند با بیان این مطلب که همه هنرمندان این عرصه باید توان و تلاش خود را در ایجاد همدلی و  همبستگی کامل جهت پیشبرد اهداف از لحاظ کمی و کیفی آموزشی و برگزاری برنامه های مرتبط بکار گیرند، وان شاءالله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم، با تمام توان در این عرصه حمایتهای لازم را انجام خواهد داد .

محمد علی اسدی در ادامه به تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری در شهرستان گتوند اشاره کرد و یادآور شد: انجمن‌های شعر و داستانی ، انجمن دوستداران فردوسی ،انجمن هنرهای تجسمی، انجمن نمایش، انجمن خوشنویسی ، ، انجمن موسیقی وکانون فیلم وعکس  در این شهرستان فعال است.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر گردید که هنرمندان جهت جذب استعدادهای عرصه تئاتر  با همکاری اداره آموزش وپرورش در مدارس شهرستان حضور یابند.



رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر گفت: کمک هزینه خرید جهیزیه به ۱۵۷ نفر از دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان پرداخت شد.

بیژن بلیوند اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی‌ (ره)، با هدف یاری کردن محرومان و مستضعفان‌، امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن محرومان تشکیل شده است‌.
وی افزود: فراهم کردن امکانات لازم به منظور خود اتکاء نمودن افراد و خانواده‌های تحت حمایت و سایر نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال، اعطای وام، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه خدمات لازم در حد امکان از وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر عنوان کرد: به ۱۵۷ نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه داده شد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات مسکن بیان کرد: در بخش مربوط به تسهیلات مسکن می‌توان به بیش از ۵۰ فقره تسهیلات در زمینه تعمیر مسکن و مقاوم سازی خانه‌های روستاییان که به ترتیب ۱۵۰ میلیون ریال و ۳۵میلیون ریال به مددجویان و متقاضیان اعطا شده است، اشاره کرد.
بلیوند به اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر اشاره و بیان کرد: مبلغ ۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برای ۹۱ طرح اشتغال‌زایی در موضوعات مختلفی مانند خدماتی، دامپروری، کشاورزی، خرید خودرو به مددجویان وام اعطا شده است.
وی به آموزش مددجویان در رشته‌های مختلف اشاره و گفت: به ۹۰ نفر از مددجویان تحت پوشش با هزینه بالغ بر ۲۳ میلیون ریال در رشته‌های مختلف مکانیک، کامپیو‌تر، حسابداری، برقکاری و پرورش قارچ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.



تاريخ : 13 / 10 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عباس حسنیحجت الاسلام عباس حسنی امام جمعه موقت گتوند در خطبه های نماز جمعه اشاره به بیست سومین اجلاس سالیانه نماز کرد وگفت : تا بحال تلاش های زیادی صورت گرفته هم در مدارس هم دانشگاه ها هم نمازخانه بین راهی اما رهبر انقلاب در سخنان خود در این باره تاکید کردند که باید در ترازوی نگاه واقع بینانه به مسئله بنگریم.ببینیم آثار این تلاش ها در رفتار نماز گزاران به چه شکل بوده ، اقدامات مسولین را نگاه کنیم ، وضعیت نماز در مدارس و دانشگاه ها  را بررسی کنیم و ضعف ها را بشناسیم.

وی تصریح کرد برگزاری اجلاس و همایش خوب است اما نباید در همین دو روز خلاصه شود و باید مشکلات را بررسی و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.وی گفت یکی از مشکلات شهرستان گتوند در این زمینه نبود روحانی است که مراجعات زیادی هم به ما شده و ما انتظار بیشتری از طلاب شهرستان داریم و از آنها می خواهیم تا در منطقه حضور داشته باشند.

خطیب نماز جمعه به سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه اشاره کرد و افزود برطرف کردن موانع ازدواج جوانان یک امر ضروری است.مسولین و مردم در جهت آسان کردن ازدواج جوانان برنامه ریزی کنند ، بانک ها هم همکاری لازم را برای پرداخت وام ازدواج انجام دهند تا این امر برای جوانان آسان شود.

امام جمعه به معیار های غلط جامعه در امر ازدواج پرداخت و گفت توجه به ایمان شخص در این امر مهم است زیرا ایمان نقطه پایداری زندگی است.



در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای اداری واحد شوشتر رئیس این واحد دانشگاهی ضمن تاکید بر کار و تلاش مضاعف در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه،همدلی، اخلاص و نگرش فراجناحی را مهمترین رمز موفقیت عنوان کرد. به گزارش سایت خبری پیک شوشتر ، دکتر غفار پوربختیار ضمن تحلیل آخرین وضعیت واحد شوشتر در حوزه های مختلف بر ضرورت کلان نگری و برنامه ریزی دقیق و منطقی در راستای شکوفایی این واحد دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی صحنه حضور مجاهدانه و تلاش جهادی در عرصه های مختلف است.

وی ضمن توصیه به مسؤلان و اعضای هیات رئیسه بر تلاش مضاعف در مسیر رشد و سرزندگی دانشگاه گفت: تبدیل علم به ثروت با توجه به پتانسیلهای بسیار خوبی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد باید بیش از پیش و به طور جدی مد نظرقرار گیرد تا به مرور وابستگی مالی به شهریه دانشجویی کاهش یابد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر بر ضرورت مطالعه و بررسی کارشناسانه طرحهای اقتصادی و درآمدزا تاکید و خاطرنشان کرد : طرحهای مختلفی در این زمینه تحت بررسی است که در صورت نهایی شدن مطالعات ، عملیاتی خواهد شد و قطعا سهم بسزایی در تحولات مختلف در دانشگاه خواهد داشت.

دکتر پوربختیار با اشاره به بسترها و امکانات بسیار مناسب و کم نظیر واحد شوشتر ، توسعه پایدار و بنیادین تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته های کاربردی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد را از سیاستهای مهم و استراتژیک واحد شوشتر برشمرد و خاطرنشان کرد : همه بدنه این مرکز علمی باید در تحقق آن تلاش کنند.



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال کشور ، از سوی سرمربی تیم ملی نوجوانان 20 بازیکن به اردوی آماده سازی دعوت شدند. نفرات دعوت شده باید عصر روز سه شنبه 16 دی ماه راس ساعت 14 خود را در مهمانسرای شماره 1 در آکادمی ملی فوتبال به کادر فنی معرفی کنند. 

اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:
میلاد نجفی – اردبیل
مهرداد زارعی – قزوین
امیرحسین اسماعیل زاده ، عارف محمدعلی پور – مازندران
 طاها شریعتی، محمدرضا میرزاده، امیرحسین حسین پور – تهران
محسن معظمی گودرزی – اصفهان
محمدرضا گلی – ایلام
محمد شریفی – بوشهر
متین شریفی، ارشیا عباسی – البرز
وحید نامداری، معراج اسماعیلی، علیرضا سواری، علی غلام زاده، بنیامین زمانی و محمدرضا غبیشاوی – خوزستان
ذبیح اله کوهکن – سیستان و بلوچستان
حمیدرضا اکبری – فارس

لازم به ذکر است، تیم ملی نوجوانان از 20 تا 26 دی جهت حضور در تورنمنت چهارجانبه به قطر می رود.

علی غلامزاده که در پست دروازه بان قرار است در تیم ملی به میدان برود از تیم فولاد خوزستان در رده سنی نوجوانان به این مسابقات دعوت شده است .

برای این دوست و همشهری آرزوی موفقیت می نمائیم .

 



تاريخ : 10 / 10 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در حاشیه ی برگزاری مراسم ۹ دی در گتوند از برخی از مسئولین شهرستان خواسته شد تا اولین جمله ای را که درباره ی ۹ دی در ذهنشان می آید بیان کنند .

 9 دی گتوند

رحمت کلانتررشیدی مدیر کمیته امداد گتوند : روز بصیرت مردمی

جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی : روز پیوند مردم با ولایت فقیه

محمدعلی اسدی رییس اداره ارشاد : روز حماسه ملی

مردانی رییس اداره راه و شهرسازی: مرگ بر سران فتنه

حاتمی رییس بنیاد شهید: نهم دی حماسه ای بود که مردم آفریدند

بهزاد جعفرزاده معوان پرورشی اداره آموزش و پرورش: روز بصیرت و میثاق با ولایت

هوشنگ محمدپور فرماندار: یکی از روزهای حماسه ساز انقلاب اسلامی است و روز تجدید پیمان بین امام و امت که باید بین مردم ما به یادگار بماند

محسن شکری زاده شهردار: نهم دی روز اعلام ولایت مداری مردم شریغ ایران و الترام به اصل ولایت فقیه است.



تاريخ : 10 / 10 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر روز گذشته در محور شوشتر - دزفول حوالی صالح شهر ، پس از برخورد یک دستگاه پراید با موتورسیکلت یک کشته بر جای گذاشت .

در این حادثه که ساعت 14:00 روز سه شنبه اتفاق افتاد ، پس از عبور کاروان عروسی از سمت دزفول به صالح شهر سرنشین موتور با از دست دادن تعادل خود به سواری پراید برخورد کرد و در دم جان باخت .

حادثه توسط پلیس آگاهی در دست بررسی است .



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این شعر را تقدیم میکنم به روح مهندس محمد بنوتی

 محمد جان ، ز داغت دل به خون است/  ز پرپر گشتنت ، ماتم فزون است / حنای شادیت را بسته مادر / ولی افسوس که دستت غرق خون است / بهارت شد چه زود همرنگ پاییز / ز سوز رفتنت جان ها برون است / بیاد خنده هایت ، قلب ما سوخت / به قلب هر رفیقت ، زخم فزون است / نبیند هیچکسی داغ برادر / که داغ یک جوان ، حد جنون است / فراموشت نخواهیم کرد ، محمد / همیشه یاد تو در قلب مصون است.

 

یادش گرامی باد

شاعر : نیما امامقلی زاده

با عرض تسلیت بمناسبت سالروز درگذشت جوان ناکام محمد بنوتی که بر اثر سانحه تصادف سال 92 همراه با 11 تن دیگر از دانشجویان صالح شهری دعوت حق را لبیک گفتند .



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجه الاسلام عباس حسنی امام جمعه موقت گتوند در گفت و گو با خبرنگار گتوندنیوز گفت قضیه نه دی یک حماسه است و قطعا این حماسه در تاریخ ماندگار است

حجه الاسلام حسنی افزود قرار گرفتن جامعه در شرایط سخت و وارد شدن مشکلات هم از خارج و هم از داخل کشور را تهدید می کرد و در این بین حرکت هوشمندانه  مردم که به دلیل تبعیت از امر ولایت و هدایت گری صبورانه رهبری باعث ایجاد حماسه شد و حماسه ای که فتنه ها را درهم می شکند قطعا در تاریخ ماندگار است.

وی همچنین گفت وقتی حادثه سال ۷۸ را با فتنه ۸۸ مقایسه می کنیم میبینیم مدیریت این حادثه ها از خارج است و عده ای سعی دارند که به دلخواه آنان عمل کنند و به کشور و نظام ضربه بزنند و قطعا الان هم در این فکر هستند و برای انجام این برنامه ها ابتدا باید حماسه ای مثل نه دی را در ذهن مردم به فراموشی بسپارند تا بتوانند به خواسته های خود برسند ولی همیشه با هدایت های رهبری این نقشه ها نقش بر آب می شوند.

حجه الاسلام حسنی تصریح کرد علت وقوع این فتنه ، برنامه ریزی های استکبار بوده زیرا آنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارند و به طرق مختلف نظیر حادثه کوی دانشگاه یا انتخابات سعی در ضربه زدن به نظام داردند که در این میان عده ای متوجه می شوند و عده ای هم فریب می خورند ولی همه باید بدانند هدف اصلی مبارزه با نظام اسلامی است نه آرای مردم .

امام جمعه موقت در ادامه بیان داشت مهمترین خسارتی که فتنه برای نظام ما داشت ، امیدوار کردن دشمنان بود زیرا دشمنان در تمام این سالها به طرق مختلف جلو می آمدند ولی شکست می خوردند و در سال های اخبر شکست خود را اعلام کرده بود ولی در فتنه ۸۸ عده ای که انتظار نمی رفت اینگونه برخورد کنند دشمن را امیدوار کردند که این یک خسارت بزرگ برای نظام بود.

حجه الاسلام حسنی در ادامه با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه گفت جامعه اسلامی زنده که در آن ولایت فقیه است مثل یک انسان زنده در برابر خطرات و بیماری ها بیمه است و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم زیرا ما شاهد حرکات و اقداماتی در سایر کشور ها مانند کشور های همسایه توسط مردم هستیم ولی با نبود ولی فقیه با شکست مواجه می شوند.

وی در پایان با اشاره به پیروزی های مردم عراق در برابر داعش گفت اینها ثمرات تبعیت از مرجعیت است همچنین در لبنان ، عامل موفقیت حزب الله بوسیله پیروی آنان از سید حسن نصرالله می باشد و مسولین و مردم باید قدر این نعمت را بدانند و از ولایت تبعیت بکنند تا خطری کشور را تهدید نکند.



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بسمه تعالی

ملت رشید ایران اسلامی در سه دهه حیات پر برکت نظام جمهوری اسلامی روزهای تلخ  و شیرین گوناگونی را تجربه کرده است. به موازات هر دسیسه و تقابل دشمنان آشکار و پنهان با این انقلاب ، مردم مومن و سلحشور ایران اسلامی با توجهات و اشاره ولی فقیه زمان تحت رهبری های امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العطمی خامنه ای و با بصیرت انقلابی تمام توطئه ها را ناکام ساخته اند.

نهم دی ماه سال  88 به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر از حماسه کشور ایران ، پیام ولایت مداری ملت رابه جهانیان فریاد زد و مردم با حضور پر شکوه و یکپارچه در راهپیمایی آن روز عظیم نشان داد که توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی نخواهند توانست حرکت آنها را در ادامه راه شهدا و امام شهيدان لحظه ای کند و یا متوقف کند . سالروز این حماسه بزرگ و بصیرت ملی را تبریک عرض می کنم. اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت مجدد سالروز یوم الله 9 دی از عموم مردم شهرستان گتوند دعوت می نماییم با مشارکت گسترده در مراسم مختلف بزرگداشت این روز به یاد ماندنی وحدت و انسجام خود را بار دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذارند تا بیش از پیش امید بخش ملت های مسلمان خط مقدم بیداری اسلامی در ادامه مقاومتشان برابر نظام سلطه جهانی باشند.

محمود بلیوند نایب رییس شورای شهرستان و عضو شورای شهر صالح شهر



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 6 آذرماه  نمایشگاه عکس  توسط ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی ، بهزیستی ،شهرداری ، نیروانتظامی و سپاه ناحیه گتوند بمدت یک روز در پارک اندیشه برپا گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند، بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آسیب های اعتیاد بر بنیان خانواده ها تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری  نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد آگاه سازی جامعه به ویژه جوانان از اثرات مخرب و پیامدهای منفی استفاده از مواد مخدر دانستند و افزودند : در این نمایشگاه تعداد 20 تابلو عکس با موضوع معضل اعتیاد به مواد مخدر در جامعه با هدف ارتقای سلامت جامعه و آگاه سازی خانواده ها به ویژه جوانان از آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در معرض بازدید عموم شهروندان به ویژه دانش آموزان ، قرار گرفته است .

عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب

با حضور معاون زمین و حفاظت جنگلبانی و منابع طبیعی کشور آقای مهندس منصور و همچنین مدیرکل جنگلبانی و منابع طبیعی استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ پروژه آبخیزداری (عملیات بیومکانیک و بیولوژیک) کیارس و پل پرزین به زمین زده شد.

نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : پس از این کلنگ زنی بازدیدهایی از مناطق مختلف صورت گرفت که نهایتا جلسه ی مشترکی با حضور مسئولین مختلف صورت گرفت که در این جلسه مقرر شد که کمک اعتبارات پروژه های ملی شهرستان های شوشتر و گتوند از جمله پروژه های کیارس و پل پرزین ،کرایی و راهدار ، شهید مدرس قرار شد این اعتبارات در سال ۱۳۹۴ افزایش پیدا کنند.

سادات ابراهیمی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و تصریح کرد : در خصوص حفاظت از جنگلهای شهر سرداران ، بخش عقیلی ، چمترخان و عرب حسن مقرر شد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و جنگلبانی استان امکانات خود را این حوزه ها افزایش دهد و نسبت به افرادی که به قطع کردن جنگل میپردازند برخورد قاطع کند ، همچنین درباره مناطقی که خاک آنها زمینه ی مستعدی برای رسوب دارند قرار شد عملیات آبخیزداری در این مناطق تشدید شود.

وی افزود : در این جلسه  پیشنهاد شد که مطالعات طرح آبخیزداری بعضی از طرحها مجدد انجام شود که از جمله آن مناطق میتوان به آبگرمک سفلی ، آبگاه ،کوه زر و ماهور و سایر مناطقی که پنانسیل احداث آبخیزداری را دارند مجدد انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس در مورد مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی و همچنین جهاد کشاورزی گفت : همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص اراضی کشاورزان دشت بزرگ و اسکان عشایر منطقه شعیبییه و  مشکلات روستای کاظم و روستاهای شعیبییه که سالها روستاییان با اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مشکل داشتند در اسرا وقت حل شود و تصمیم گیری لازم انجام شود.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: طرح هایی که از طرف دولت و منابع ملی تامین اعتبار میشود نیاز به مشارکت مردم در جهت حفظ و بهره برداری بهینه از این سرمایه های ملی که در منطقه هزینه میشود را دارد.

منبع : سفیر شوشتر



به گزاری روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 26 آذر ماه همایش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در مدرسه راهنمایی دخترانه پروین اعتصامی  در شهر صالح شهر توسط کانون فرهنگی هنری جامع و با همکاری اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان گتوند برگزار گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تشريح اثرات و عواقب سوء مصرف مواد مخدر با مخاطب قرار دادن والدين به عنوان محكم‌ترين و اصلي‌ترين پايگاه‌هاي تربيتي جوانان و نوجوانان بيان داشت: خانواده يكي از مهمترين پايه‌هاي شكل‌گيري شخصيت فرد درجامعه مي‌باشد تقويت اعتماد به نفس در فرزندان ما قدرت نه گفتن آنها را بسيار بالا مي‌برد و لازمه اين كار اين است كه بايد تكاليف و انتظاراتي را كه از فرزندان خود داريم در حد توان آنها باشد.

در ادامه آقای صادق ممبینی مسئول فرهنگی هنری سپاه ناحیه گتوند: با به تصوير كشيدن آسيب‌هاي ناشي از اعتياد و ارائه مطالب در خصوص تربيت فرزندان و كنترل آنان سعي كردند والدين دانش آموزان حاضر در اين همايش را از عواقب سوء مواد مخدر آگاه سازند.

ممبینی افزود: آسيب‌هاي كه مواد مخدر به جامعه ميزند بزرگ و كوچك نمي‌شناسد سعي كنيم كه با آسيب‌هاي ناشي از آنها به واضح آشنا شويم و ميزان شناخت خود را از فرزندانمان بالا ببريم نه اينكه آنها را در مقاطع حساس رها كنيم و زماني كه به دام اعتياد گرفتار شدند آنها را مورد ملامت و توبيخ قرار دهيم.

وي افزود: بنابراين توجه و حمايت والدين و خانواده ها به فرزندان خصوصاً در دوران حساس نوجواني تاثيرات مطلوبي بر مصون ماندن آنان از بيراهه رفتن و بناي يك زندگي سالم دارد لذا بر همه ما تكليف است در جهت هوشياري جوانان و نوجوانان بكوشيم كه قطعاً ثمره اين تلاش جامعه عاري از اعتياد است .

گفتنی است: در این همایش نمايشگاه عكسي هم در همين رابطه از سوي کانون فرهنگی هنری جامع برپا تا مدعوين با آثار و عواقب سوء مصرف مواد مخدر بيشتر آشنا شده و هوشيارانه تر فرزندان خود را كنترل كنند.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب