سید محمد سادات ابراهیمی نماینده محترم شهرستان های شوشتر ، گتوند و حومه در مجلس شورای اسلامی در پیامی انتصاب منوچهر بهداروند را که به عنوان عضو شورای راهبردی شمال استان خوزستان منصوب گردیده بود ، تبریک گفت . متن این پیام بدین شرح است :

جناب اقای منوچهر بهداروند؛
بدینوسیله انتصاب جنابعالی را بعنوان عضو شورای راهبردی بنیاد فرهنگی صبح قریب در شمال استان خوزستان که نشان از شایستگی شما دارد را صمیمانه تبریک عرض می نماییم.
امید است با توجه به تعهد و علاقه مندی حضرتعالی به عرصه های فرهنگی و اجتماعی، بیش از پیش منشا خدمات باشید.
موفقیت روزافزونتان را در تمام مراحل زندگی از درگاه ایزدمنان خواستاریم.
(دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شریف شهرستان های شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی)



تاريخ : 26 / 8 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نخستین یادواره شهدا آبروی کوچه ، افتخار محله شامگاه روز گذشته در محله ی معطر به عطر ۴۱ شهید گران قدر دوران دفاع مقدس برگزار شد.

یادوراه ابروی کوچه

به گزارش گتوندنیوز نخستین یادواره شهدا آبروی کوچه ، افتخار محله شامگاه روز گذشته در محله ی معطر به عطر ۴۱ شهید گران قدر دوران دفاع مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان گتوند همراه بود و یاد و خاطره شهید خدامراد توکلی کوچک ترین جهادگر کشور در دوران دفاع مقدس و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گرامی داشته شد.

غلامرضا استادی مسئول ستاد نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : این یادواره به عنوان یادواره خدامراد توکلی که کوچک ترین سنگر ساز بی سنگر در کشور است برگزار گردید.

استادی در ادامه افزود : برگزاری این یادواره ها در شهرستان گتوند مقدمه ای برای برگزار یادواره بزرگ ۳۴۷ شهید شهرستان گتوند است که در بهمن ماه برگزار میشود.



تاريخ : 26 / 8 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 26 / 8 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرمانده سپاه گتوند: بمب گزاری ها و ناامنی ها در فرانسه نشان می دهد که افراد تربیت شده توسط خودشان اکنون در حال بازگشت به کشورهایشان هستند و باید گفت که انفجار پاریس دست پخت استکبار و حامیان تروریست ها است که این جنایت ها را انجام می دهند.

فرمانده سپاه گتوندسرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : چندین سال است که استکبار جهانی به نیابت از خود نیروهایی به عنوان گروه های تکفیری برای کشتن آدم های بی گناه به کشورهای سوریه و عراق فرستاده است.

سرهنگ کنگری با اشاره به سکوت معنا دار مجامع بین المللی نسبت به جنایات  تکفیری ها افزود : بمب گزاری ها و ناامنی ها در فرانسه نشان می دهد که افراد تربیت شده توسط خودشان اکنون در حال بازگشت به کشورهایشان هستند و باید گفت که انفجار پاریس دست پخت استکبار و حامیان تروریست ها است که این جنایت ها را انجام می دهند.

فرمانده سپاه ناحیه گتوند بیان کرد : با وجود نیروهای نظامی پر قدرت در مرزهای ایران تروریست ها نمی توانند هیچ ضربه ای به جمهوری اسلامی بزنند و همه در حوادث صفی آباد دزفول شاهد بودند که پس از ۱۰ روز تروریست های کوردل توسط سربازان گمنام امام زمان گرفتار شدند.



تاريخ : 25 / 8 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از آموزشگاه راهنمایی پروین اعتصامی ، مريم بساك دانش آموز پايه سوم ، رتبه سوم مسابقات كشوري ووشو كه در تهران برگزار گرديد را كسب كرد.

مریم بختیاروند دانش آموز پایه ی سوم این آموزشگاه در مسابقات دومیدانی شهرستان گتوند مقام سوم منطقه را کسب کرد .

 



تاريخ : 25 / 8 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رییس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان گتوند گفت:جوان گتوندی که به دنبال کندوی عسل به کوهستان های شمال این شهرستان رفته بود بر اثر سقوط از کوهستان جان باخت

به گزارش شوشترآنلاین، محمد نصیری شامگاه اظهارکرد: ساعت ۱۹روز یکشنبه پس از تماس با فوریت های پزشکی در خصوص این حادثه،بلافاصله اکیپ های هلال احمر و فوریت های پزشکی به محل اعزام شدند.

وی افزود:علی رغم صعب العبور بودن منطقه و تاریک شدن هوا اکیپ های اعزامی در اولین فرصت به محل رسیدند.

رییس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان گتوند تصریح کرد: با تلاش های نیروهای امدادی متاسفانه جسد بی جان این جوان گتوندی راس ساعت ۲۲ از پایین کوهستان بالا کشیده شد.

نصیری اضافه کرد:این جوان ۲۴ساله گتوندی به همراه دوستش قصد دسترسی به کندوی عسل طبیعی داشت که متاسفانه بر اثر بریده شدن طناب از کوهستان سقوط کرد و جان باخت.



تاريخ : 25 / 8 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 24 آبان ماه نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری و کانون های شهدای فکه و جامع با حضور مسئولین شهرستانی در محل فرهنگسرای اندیشه شهرستان گتوند افتتاح شد.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نمایشگاه اظهار داشت : این نمایشگاه کتاب شامل 2000 نسخه کتاب های مذهبی ، اجتماعی ، کودکان و نوجوانان ، غرفه مطبوعات و نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی از هنرمندان گتوند می باشد.

اسدی نیز گزارشی از اهدای کتاب به مرکز فرهنگی و هنری، مساجد و ادارات شهرستان که از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اهدا گردیدیا حاضرین ارائه نمودند.

مهندس سید مجید صالحی فرماندار شهرستان گتوند ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب ،از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند بابت برپایی این نمایشگاه قدردانی نمودند خواستار برپایی نمایشگاه های بیشتر در طول فصول سال شدند

مهندس صالحی افزود: مشکلات جامعه ما این است که از کتاب وکتابخوانی فاصله گرفته ایم و اهمیت چندانی به آن نشان نمی دهیم ولی بلعکس در کشور های دیگر  به فرهنگ  کتاب وکتابخوانی اهمیت زیادی می دهند و در کشور ما نیاز به ترویج کتاب و کتابخوانی بیشتر می باشد.

صالحی افزود:  دستگاه های فرهنگی شهرستان می بایست از نویسندگان، نخبگان فرهنگی که در امور کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند حمایت کنند.

وی افزود: در شهرستان گتوند فعالیت در سطح کتاب و کتابخوانی قابل تقدیر است و دراین شهرستان کوچک و کم جمعیت نخبگان قابل توجهی، درسطح کشور داریم که هائز اهمیت است  و باید از این نخبگان بخصوص در فرهنگ کتاب وکتابخوانی استفاده و تقدیر بعمل آید .

 یوسف علیدادی مولف کتاب  موانع و راهکارهای اجرای ارزشیابی مستمر در مدارس : ضمن تبریک بمناسبت هفته کتاب افزودند: مهم ترین آسیب جامعه ما پایین بودن سطح فرهنگ جامعه است و جامعه ای که سطح سواد و دانایی اش بالا برود سطح فرهنگ جامعه آن کشور نیز بالا می رود بنابراین نیاز است که سرانه مطالعات بالا برود و فقط به دنبال کتابهای تحصیلی و داشتن مدرک بالا نباید رفت.

وی افزود: موقعه ای سطح سواد جامعه بالا می رود که فرهنگ عمومی و سطح مطالعه آن جامعه بالا برود و نیاز است که ارگان های مختلف در زمینه های فرهنگی درطول سال اینچنین نمایشگاه هایی برپا کنیم و فرهنگ جامعه را بلا ببریم.

گفتنی است : این نمایشگاه تا یک هفته برای عموم برپا می باشد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 8 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
افتتاح شعبه بنیاد فرهنگی صبح قریب در استان خوزستان

با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی صبح قریب شعبه این بنیاد در استان خوزستان راه اندازی شد. دراین جلسه میرنام مسول دفترارتباطات استان خوزستان گزارشی ازساختار وراهبردها واسترازی تعین اعضا شوراها ارائه نمود وی گفت شورا متشکل ازقومیتها واقشار مختلف می باشد که در سطوح و گروههای سنی مختلف بویژه روحانیت معزز و فرهیختگان انتخاب شده اند وی با ارج نهادن به زحمات عزیزانی که تاکنون دراین مسیرتلاش کرده اند گفت: ازتجارب وتوانمندیهای آنها درجهت تحقق اهداف ومنظورها استفاده خواهد شد

در ادامه این جلسه سید رضا میرزاده مدیرعامل بنیاد با تقدیراززحمات همه عزیزان اهداف ،منشوروتاریخچه بنیاد فرهنگی صبح قریب رادرپنج محورتشریح نمود و گفت: شعب بنیاد دربرخی استانها نیزتدریجا راه اندازی می شود وی همچنین درخصوص احکام صادره وچگونگی ان توضیحاتی را ارائه کرد

دراین جلسه احکام شورای مرکزی و شوراهای شمال وجنوب توسط مدیرعامل بنیاد تحویل افراد گردید و در این بین منوچهر بهداروند جوان صالح شهر نیز به عنوان عضو شورای راهبردی استان خوزستان به مدت یک سال گردید .



تاريخ : 24 / 8 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوندنیوز: خطیب موقت نماز جمعه گتوند گفت : تذکرات پی در پی  و مکرر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به مسائل مهم کشور نشان دهنده بی توجهی مسئولان نسبت به توصیه های ایشان است.

IMG_1672-300x225حجت الاسلام و المسلمین حجت صالحی امام جمعه موقت گتوند در خطبه های نماز جمعه گتوند اظهار داشت : تذکرات پی در پی و مکرر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به مسائل مهم کشور نشان دهنده بی توجهی مسئولان نسبت به توصیه های ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی در ادامه افزود : مسئولان کشور توصیه های رهبر انقلاب و همچنین ۹ شرطی که ایشان برای پذیرش برجام قرار دادند را باید جدی بگیرند و نادیده گرفتن توصیه های ایشان از سوی مسئولان مربوطه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

وی همچنین تصریح کرد : تفاوت در حقوق دریافتی کارکنان دولتی مصداق بارز نا عدالتی اجتماعی محسوب می شود؛ چرا ۲ نفر با ۱ مدرک تحصیلی یکسان و در یک شرایط مساوی باید حقوقی با ۱۰ برابر اختلاف دریافت کنند؟ این موضوع قابل پذیرش نیست و باید از سوی مراجع ذی ربط پیگیری شود.

خطیب موقت نماز جمعه گتوند در خصوص رسیدگی به تخلفات به اصناف و بازاریان گفت : گاهی دیده می شود که برخی مغازه ها با نظارت شدید از سوی مراکز مربوط مواجه می شوند و برای ۱۰۰۰ تومان ممکن است مفازه ای تعطیلی شود اما مغازه دیگر تخلفات بسیار بزرگ تری را مرتکب می شود که فقط یک تذکر دریافت می کند و این یک امر قابل قبول نیست و باید با همه متخلفان به یک صورت برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی عنوان کرد : مردم انتظار دارند تا محصولات موجود در بازار هر سال بهتر از سال های قبل باشد و کیفیت آنها بالا تر برود که ما در بحث صنعت خودرو شاهد این امر نیستیم و و محصولات وارد شده به بازار در شان مردم و در شان نظام اسلامی نیست و خصوصا این وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو که در یک کلام باید گفت حمایت از تولید داخلی چین است.



تاريخ : 23 / 8 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ، اولین آزمون سراسری قرآن و عترت در سالن اجتماعات اداره ارشاد گتوند برگزار گردید .

این آزمون صبح روز جمعه و از ساغت 8 و 30 دقیقه با حضور 61 نفر که ثبت نام آنها در مهرماه 94 و بصورت اینترنتی انجام شده بود ، صورت پذیرفت .

گفتنی است که اولین آزمونی است که در این سطح در شهرستان گتوند و توسط موسسه قرآن و عترت احزاب و همچنین اداره ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می گردد.



تاريخ : 23 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 *کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام 

خانواده های محترم رجبی گماری

ضایعه درگذشت برادر مهربان و مومنتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می نماییم خداوند متعال روح پاکش را با مولا علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید. ان شاءالله



تاريخ : 22 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوند نیوز روز گذشته تصادفی در گتوند در محل ۳ راه سله چین بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه نیسان رخ داد .

در این حادثه یک نفر ( راننده ی پراید ) در دم جان داد و ۳ نفر دیگر به بیمارستان های شهرهای همجوار منتقل شدند .

به گفته ی یکی از همراهان ، یکی از سرنشینان پراید که یک خانم بوده است در مسیر بیمارستان دزفول فوت می کند که پس از تلاش تیم پزشکی احیا می شود ولی پس از گذشتن مدتی مجددا فوت می کند .

تعداد قربانیان این حادثه به دو نفر رسیده است و دو نفر دیگر مصدوم شده اند .

لطفاً تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید....



ادامه مطلب

بهداشت روان، دانش و هنری است كه به افراد كمك می‌كند تا با ايجاد روش هايی صحيح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محيط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب‌تری را برای حل مشكلاتشان انتخاب نمايند.

خانم شفیعی زاده در گفتگویی با ما گفت : دهم اکتبر مصادف با نوزدهم مهر ماه از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است.در ایران هفته پایانی مهر ماه (24 لغایت30 مهر) به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییرو اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد. 

مدیر آموزشگاه پروین اعتصامی در ادامه افزود : به همین مناسبت نمایشگاه و کلاسهای آموزشی و آگاهی به همت دبیران و دانش آموزان و با کمک اداره بهداشت شهرستان گتوند برگزار گردید و در پایان به جمعی از دانش آموزان که روزنامه دیواری به همین مناسبت تهیه کرده بودند ، هدایایی اهداء گردید .

عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور تمامی اعضای شورا ی فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه شهرستان گتوند برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوندضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل را ارائه نمودنند و دستورکار جلسه راکه شامل تشکیل ستاد برگزاری مراسمات محرم و بررسی اولویت های فرهنگی ارئه شده توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی را بیان نمودند.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای شاه آبادی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی در خصوص روز فرهنگ عمومی اظهار داشتند. داشتن فرهنگ عمومی اسلامی در جامعه ما به دلیل پایبندی به ارزشهای و سنت های دین اسلام است و در حقیقت  اتکای ما به منبع این اسلامی می باشدو این فرهنگ را اباحیگری تهدید می کند چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی  تحت عنوان شبیح خون فرهنگی  از آن نام می برند لذا ما باید در این شورا با اهتمام بیشتر در جهت ارتقاع سطح فرهنگ  مصوبات و برنامه ی خوب و مهمی داشته باشیم و ضمن دسته بندی اولویت های فرهنگی نواقص و مشکلات را تبدیل به فرصت نماییم .

مهندس مجید صالحی فرماندار ونایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند نیز بیان داشتند اولویت های که درشورای فرهنگ عمومی مشخص شده است می توان راه گشا ومفید باشد درعین حال که باید مراقب بود در کار نهاد های متولی این امور نیز تداخلی بوجود نیابد بلکه کمک رسان آن نهادها و ادارات در جهت اجرای وظایف آنها باشد و از اعضای شورا خواستند که در جهت اجرایی نمودن مصوبات جلسه شورا همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

درادامه دیگر اعضای شوای فرهنگ عمومی به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

گفتنی است مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورخ 11 آبان ماه سالجاری بدین شرح می باشد:

1-    مشخص نمودن ترتیب اولویت های فرهنگی

2-    مشخص نمودن دستور کار جلسه بعدی ( آگاه سازی نسبت به مضرات شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی)

 

لطفا عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 8 / 1394برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی در روز سیزدهم آبان دانش آموزان این آموزشگاه هم نوا با دانش آموزان سراسر کشور روز سیزدهم آبان را جشن و فریاد مرگ بر آمریکا را سر دادند.

علاوه بر برگزاری مراسمات مناسب با این ایام ، این دانش آموزان در راهپیمایی خود در شهر صالح شهر که به همین مناسبت برگزار گردیده بود ، حضور یافتند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 8 / 1394برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز رزمایش دو روزه الی بیت المقدس (مدافعان حرم ) در منطقه عمومی امامزاده محمدبن زید(ع) در  شهرستان گتوند برگزار شد.

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در حاشیه این رزمایش گفت: رزمایش الی بیت المقدس سال ۹۴ به نام رزمایش مدافعان حرم با حضور چهار گردان رزمی و حضور بیش از ۶۰۰ بسیجی گردان های الی بیت المقدس در گتوند برگزار گردید.

سرهنگ مجیدکنگری در خصوص هدف از برگزاری این رزمایش گفت: این رزمایش موجب حفظ آمادگی بسیجیان شده و نیروها آموخته های خود و روش های نوین رزمی جهت دفاع از کوی و برزن را در فضایی شبیه به میدان واقعی نبرد اجرا کردند.



تاريخ : 14 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم راهپیمایی 13 آبان در صالح شهر هم‌زمان با سایر شهرهای کشور با حضور اقشار مختلف مردم ، دانش آموزان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان امسال با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، آمریکا مرگ به نیرنگ تو برگزار شد.

مراسم ویژه تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان در صالح شهر از ساعت 9:30 صبح آغاز و سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در این مراسم سخنرانی کرد.

در پایان این مراسم که از مدرسه بیهقی تا مسجد جامع ادامه داشت ، فرمانده محترم سپاه ناحیه شهرستان گتوند سخنران این مراسم گفت : با اتحاد مردم و رهنمودهای امام راحل در سال 57 شاه سرنگون شد و از طریق تسخیر لانه جاسوسی راه نفوذ آنها مسدود شد و به دنبال آن ملت‌های مظلوم جهان اعتماد به نفس پیدا کردند.

سرهنگ کنگری گفت : 13آبان بهترين روز براي سردادن شعار مرگ بر آمريکا است و افزود : اقشار جامعه بخصوص دانشجويان و دانش آموزان رهرو امام راحل بايداز لحاظ هوشياري وبصيرت هميشه يک گام از آحاد جامعه جلوتر باشند و توطئه هاي تبليغاتي دشمنان انقلاب اسلامي ايران را بشناسند.



تاريخ : 14 / 8 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بخشدار محترم مرکزی شهرستان گتوند در پیامی گرامیداشت یوم الله 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوی را به دانش آموزان و دانشجویان و مردم فهیم ایران اسلامی خاصه دانش آموزان شهرستان و مردم شهرستان گتوند تبریک گفت.

 متن این پیام بدین شرح است :

          امروز دانش‌آموزان باید سعی کنند تاریخ انقلاب اسلامیمان را و نقش وحدت بین خودشان و دانشگاهیان با روحانیون بیاموزید.

امام خمینی (ره)

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند .

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان ، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان و دانش آموز بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند همچنین در آخر اشاره ای به تبعید حضرت امام خمینی (ره ) و تسخیر لانه جاسوسی نمودند و از دانش آموزان و جوانان خواست حمایت قاطعانه ای از منویات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بنمایند .

با فرا رسیدن این روز بر خود لازم و واجب میدانم این روز را به تمامی دانش آموزان ایران اسلامی علی الخصوص دانش آموزان شهرستان گتوند و حومه تبریک و تهنیت عرض بنمایم و ان شاءالله 13 آبانی که برگ زرین  و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی میدرخشد ، این دانش آموزان ادامه دهنده راه و رشادت های آن بزرگواران  باشند .

 



طی حکمی از سوی فرامرز کیانی زاده ،مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان،امیدوار جمالپور رئیس اداره ورزش و جوانان گتوند با حفظ سمت ، به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی منصوب شد.

به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند ، طی حکمی از سوی فرامرز کیانی زاده ،مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان،امیدوار جمالپور با حفظ سمت ، به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی منصوب شد.

متن حکم ایشان به شرح زیر است:

جناب آقای امیدوار جمالپور

با سلام و احترام

احترما پیرو ابلاغ سرپرستی شهرستان گتوند به شماره ۱۱۹۸۵/۱/۲۰۹ مورخ ۲۷/۷/۹۳ بدینوسیله همزمان سرپرستی اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی به شما محول می نماید.امید است در انجام وظایف محوله با اتکال به عنایات خداوند متعالی و با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود و با همدلی،تلاش و مساعدت مسئولین ارجمند آن شهرستان در راستای تحقق اهداف و راهبردهای این اداره کل موفق و موید باشید.

فرامرز کیانی زاده-مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان



فرمانده سپاه ناحیه گتوند : مردم کوی شهید سلطانی از سال ۱۳۶۱ در پی حمله هم جانبه رژیم بعثی به ایران از شهرستان های دشت آزادگان ، هویزه و بستان به این منطقه اعزام و سکونت پیدا کردند.

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند گفت : مردم کوی شهید سلطانی از سال ۱۳۶۱ در پی حمله هم جانبه رژیم بعثی به ایران از شهرستان های دشت آزادگان ، هویزه و بستان به این منطقه اعزام و سکونت پیدا کردند.

کنگری در ادامه افزود : جمعیت کوی شهید سلطانی ۳ هزار نفر می باشد  که اکثر مردم آن به شغل کشاورزی مشغول می باشند و با توجه به فاصله  اندک با شهر گتوند جزئی از  این شهر محسوب می شود.

وی تصریح کرد : در سال ۱۳۶۵ بعد از آنکه رژیم بعث نتوانست در جبهه ها کاری از پیش ببرد به نیت بمباران سد گتوند به این منطقه آمدند و در کنار آن شهرک شهید سلطانی هم استقرار داشت که مردم را نیز بمباران کردند که در این حادثه ۱۲ نفر از مردم ما به شهادت رسیدند و ۲۲ نفر هم زخمی شدند.

فرمانده سپاه ناحیه گتوند بیان کرد : تا امروز این مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند و کوی شهید سلطانی با داشتن مردمان خوب و مسجد و پایگاه فعال در سطح شهرستان جوانان خوبی را تربیت کرده اند و ما وحدت و همدلی آنان را با مردم گتوند می بینیم.



تاريخ : 9 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کسانی که در سوریه به دنبال صلح می گردند خود دستشان تا مرفق آلوده به خون است/حکم اعدام شیخ نمر یک سناریو عربستانی صهیونیستی است

گتوندنیوز: امام جمعه گتوند: مروز کسانی که برای حمایت از مردم سوریه مذاکره می کنند خود دستشان تا مرفق به خون مردم مسلمان و بی گناه آغشته است و همه می دانند که آبی از این شعله گرم نمی شود.

شاه ابادی

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه آبادی امام جمعه گتوند گفت : زیاده خواهی های اسرائیلی ها تمام ندارد و این شهرک سازی ها نشان دهنده این امر و نقض قوانین بین المللی است و امروزه شاهد هستیم که چگونه در مقابل جوانانی که جز سنگ سلاحی ندارند می ایستند و آنها را می کشند.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی در ادامه افزود : امروز کسانی که برای حمایت از مردم سوریه مذاکره می کنند خود دستشان تا مرفق به خون مردم مسلمان و بی گناه آغشته است و همه می دانند که آبی از این شعله گرم نمی شود و کسی به عادل الحبیر پررو که امروز دنبال صلح در سوریه می گردد بگوید که ای بچه وهابی امروز در یمن و بحرین چه خبر است؟

وی همچنین تصریح کرد : دفاع و حمایت از مقاومت یکی از اصول اساسی انقلاب ما است و تمام برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به مقاومت یک خیال خام است زیرا این جزو اصول تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی می باشد.

خطیب نماز جمعه گتوند بیان کرد : صادر کردن حکم اعدام برای شیخ نمر روحانی مبارز شیعه در عربستان یک سناریو عربستانی صهیونیستی است و این ترس حاکمان سعودی را نشان می دهد و این حکام آلزایمری عربستان باید بدانند که خون های پاک شهدای شیعه استمرار قیام عاشورا است.



تاريخ : 9 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش بزرگداشت هشتمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور شاعر صاحب نام خوزستانی با عنوان در کوچه آفتاب در زادگاه این شاعر در شهر گتوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرماندار گتوند پنجشنبه شب در این آیین از قیصر امین پور به عنوان یکی از پیشتازان شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نام برد و گفت:قیصر برجسته ترین شاعر دفاع مقدس است.
سیدمجید صالحی به جایگاه والای این شاعر فرهیخته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: قیصر با به یادگار گذاشتن آثار زیادی از خود خدمات ارزنده ای به فرهنگ و ادب کشور کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده با برنامه ریزی بهتر همایش بهتری برای قیصر امینپور برگزار شود و بیشتر به جایگاه رفیع این شاعر متعهد و انقلابی پرداخته شود .
حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر وگتوند نیز در این آیین ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان به خاطر برگزاری برنامه همایش شعر قیصر افزود:خوشبختانه امسال برنامه ای بهتر ومتفاوت تر از سالهای گذشته به مناسبت سالگرد در گذشت این شاعر بزرگ برگزار شد.
وی افزود:گتوند از جمله شهرستانهای مهم وتاثیرگذار استان خوزستان می باشد که شخصیت های بزرگی را درطول تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم نظام وانقلاب کرده است .
سادات ابراهیمی قیصر امین پور را یکی از چهره های شاخص و ماندگار کشور معرفی کرد و افزود:آوازه این شاعر جهانی شده است.
همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیران ومسوولان شهرستان گتوند واهالی فرهنگ وهنر که به احترام قیصر دراین مراسم حضور پیدا کردند گفت:تلاش می شود تا سال آینده با دعوت از شخصیت های ملی و فرهنگی کشور همایش بزرگداشتی در شان این شاعر بزرگ در گتوند برگزار شود.
در این آیین شاعران استانی با موضوع قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین حماسه کربلا و عاشورا به شعرخوانی پرداختند و پیام دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد این شاعرگرانقدر توسط سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتروگتوند قرائت شد.
در هشتمین سالروز در گذشت قیصر امین پور آرامگاه این شاعر نامی با صرف اعتباری افزون بر 4،5 میلیارد ریال در ورودی شهر گتوند افتتاح شد.
عملیات ساخت آرامگاه قیصر امینپور با زیربنای دو هزار و 200 مترم مربع از سال 1391 آغاز شده بود.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر آنجا پیوست و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار او هستند.
دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه 1338 در گتوند متولد شد و در هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.
7278/6068



تاريخ : 6 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
هشتمین همایش شعر «در کوچه آفتاب» پنج شنبه هفتم آبان ماه در گتوند برگزار می شود

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر قیصر امین پور در نظر دارد، هم زمان با فرا رسیدن هشتمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور، شاعر انقلاب و دفاع مقدس، همایش شعر «در کوچه آفتاب» را برگزارکند.

براساس این گزارش، این همایش با حضور شاعران، نویسندگان، فرهیختگان ادبی و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.



تاريخ : 6 / 8 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج.
بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید.
با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.
بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند ، فراهم کنید.
مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد.
کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند.
خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال .
بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید . با سماحت و مدارا.
فرمود:" سنة من نبیه" که ظاهر عبارت است از : "مداراه الناس" . ممکن است ظاهر زننده ای داشته باشد ؛ داشته باشد .

بیانات مقام معظم رهبری در باره کانون های فرهنگی هنری مساجد.
(19 مهر ماه 91 . خراسان شمالی )