تاريخ : 28 / 11 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در این جشنواره نرات اول تا سوم 6 پایه ابتدایی و چند پایه شرکت داشتند.

ابتدا علیدادی رییس اداره در مورد عملکرد آموزگاران تلاشگر توضیح داد ، سپس مهرابی زاده در مورد انتظارات آموزش و پرورش از آموزگاران تلاشگر دقایقی صحبت کرد.

در ادامه بساک کارشناس آموزش ابتدایی به جمع بندی مطالب جلسه پرداخت .

در پایان جلسه از طرف اداره به 21 نفر از برگزیدگان تلاشگر لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

از معلمان صالح شهر آقایان علی محمدی ، جاویدانه ، صالحی ، حسنی و خانم بوستانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند تجلیل شد

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 11 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش تصویری مراسم استقبال از جانباز مدافع حرم در صالح شهر محمد عبدالهی گماری

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب

جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی شهرستان گتوند : اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد

ملت شهید پرور ایران اسلامی مردم قهرمان و شهید پرور شهرستان گتوند اهالی محترم شهرها و روستاها ، امروز زاد روز خجسته پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مجاهدت ملت بزرگ و انقلابی ایران است . سی و هشتمین بهار پیروزی را به شما تبریک عرض نموده از خدای بزرگ می خواهم عوامل پیروزی انقلاب اسلامی که همانا رهبری امام (ره) ، ایمان و وحدت مردم است را جهت استمرار این شجره طیبه پایا و مانا بفرماید . امروز به شکرانه این پیروزی در راهپیمایی عظیم 22 بهمن برای شکوه و عظمت این نعمت الهی ، با ایمان ، وحدت و اطاعت از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) هم پیمان خواهیم شد . و با مشت گره کرده به دهن بد خوهان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم کوبید و استکبار جهانی بداند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و با حضور گسترده در دو رویداد مهم و سرنوشت ساز راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به جهانیان ثابت خواهیم کرد ما توانستیم در عرصه های بین المللی در مقابل استکبار جهانی به پیروزی برسیم و ثابت کنیم جاء الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان زهوقا .

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند در ادامه این پیام مراسمات و برنامه های این دهه را تشریه نمودند .

برگزاری جشنهای روستایی عشایری در بخش مرکزی شهرستان گتوند در دهه فجر انقلاب اسلامی مراسمات شادی و سرور در روستاهای بخش مرکزی شهرستان گتوند ، در روستاهای کوشکک با همکاری شورا و دهیاری و حوزه مقاومت بسیج مقداد شهر جنت مکان و در روستاهای چغامله با همکاری بسیج و مدیران مدارس و شورا و دهیاری و در دهستان کیارس با حضور مدیران ادارات خدمات رسان آب روستایی بنیاد مسکن و ارشاد اسلامی و رییس کمیته عشایری و روستایی دهه فجر مهندس تاجوند و مدیریت آموزش و پرورش عشایر جناب آقای قنبری در شهرک پل پرزین همراه با جشنواره سنتی غذای محلی توسط دانش آموزان و اهداء جوایز به نفرات برتر اجرا گردید و جشنواره بازی های بومی محلی با حضور عشایر شهرستان در دهستان کیارس روستای سلامگاه با همکاری حوزه بسیج عشایر شهرستان با حضور مدیران ادارات و نهادها فرماندهی سپاه ناحیه گتوند اجرا گردید

 

 



تاريخ : 22 / 11 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

متن کامل سخنرانی حجت السلام والمسلمین جمال ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند در راهپیمایی 22 بهمن 1394 در صالح شهر

حجت السلام و المسلمین جمال که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشتند در ابتدای سخنرانی خود گفتند : بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) فرمود انقلاب به همه دنیا عرضه شود و بدانید انقلاب محدود به ایران نیست چرا که اسلام محدود به یک کشور نیست . همانطور که پیغمر اسلام (ص) متعلق به سرزمین حجاز نبوده و دین اسلام ختم ادیان بود و تجمیع کل دین ها و رسالت ها بوده است .

کتاب قرآن در واقع جمع کتاب نوح (ع) ، صحف ابراهیم (ع) ، تورات موسی و انجیل عیسی است و همه ادیان ها را شامل می شود . پیغمبر برای جامعه بشریت رسالت را عرضه فرمود و این انقلاب شکوهمند در راستای رسالت پیغمبر مکرم اسلام و دین اوست .

انقلاب ما از درون قرآن نشات گرفته چون قرآن متعلق به بشریت است اگر میبینید امروزه جمعی از بشریت نسبت به قرآن دور مانده اند ناشی از جهالت جامعه بشریت است . حاکی از ظلم و ستیزه هایی است که مستکبران بر جامعه بشری احاطه کرده است . تمام این مستکبران و در راس آنها آمریکا می داند در این قرآن چه نهفته است و چگونه کتابی است . آیا سازمان موصاد اسرائیل و سازمان سیا و انگلیس و آلمان و فرانسه نمیدانن اسلام به چه معناست؟

ایشان در ادامه سخنان خود به روایتی از دوران مظلومیت حضرت علی (ع) اشاره فرمودند و گفتند در این زمان نیز طاغوت و استکبار هم معاویه بود و به بدگویی از علی (ع) می پرداختند و میگفتند استکبار جهانی و در راس آنها امریکا و اسرائیل نیز از ترس قدرت حقایق را بازگو نمی کنند .

آِیا وهابیت و آل صعود پلید و خائنین به حرمین نمی دانند حق با شیعه ناب محمدی می باشد ؟ چرا می دانند که وهابیت مولود دست اسرائیل و انگلیس و آمریکا هستند و میداتنند که شیعه حق است و از ترس قدرت حقایق را انکار می کنند.

حضرت امام (ره) می دانست که این انقلاب و اسلام باید به دنیا تزریق شود و پرچم اسلام در تمام دنیا برافراشته شود . این اسلام محدود به ایران و خاورمیانه نیست و متعلق به تمام دنیا می باشد و ندای آن باید در تمام دنیا حتی در کره مریخ و ماه نیز سر داده شود .  

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اظهار داشتند : حضرت امام (ره) ، بنیانگذار انقلاب حق عظیمی بر گردن فرد فرد ما دارد امام فرمود ای امت ای مردم این انقلاب مال شماست و مالک آن شمائید . این شمایید که برای این انقلااب جان دادید ، خون دادید ، مال دادید . ایشان فردی متواضع بود و توصیه اکیدی به فرزندان نمودند و ورود در پست و مقامی ننمائید و این رویه در مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز وجود دارد و به کرات بیان نمودند که انقلاب متعلق به مردم می باشد .

ایشان در ادامه از ایثارگری شهدا و جانبازان سخن گفتند و فرمودند این شهدا بودند که با خونی که در راه دین دادند ، این انقلاب را نصیب ما کردند . پس مالک حقیقی مردم هستند و شرع اسلام نیز این را بیان می فرمایند .

حجت اسلام والمسلمین حاج آقا جمال در توصیه ای به مردان و زنان گفتند : پدران و مادران ، خوهران و برادران ، به نونهالان و جوانان و نوجوانان که آن روز انقلاب را درک نکرده اند بگوئید که این اسلام و انقلاب چگونه بدست آمده است ، این روزهای سخت را برای این عزیزان تداعی فرمائید .

ایشان در ادامه افزود : حضور جوانان ما در سوریه و شهادت این عزیزان افتخاری است برای این انقلاب و با توجه به اینکه رسالت پیغمبر اسلام (ص) این را حکم می کرد ، این جوانها نیز با حضور خود در سوریه و کشورهای مسلمان و برادران ما به مقام والای شهادت نائل می آیند و خداوند اجر این عزیزان را خواهد داد . اینان با سپر قرار دادن سینه خود در برابر ظالمان به دنیا فهماندند که مسلمان زیر بار هیچ ظلمی قرار نخواهد گرفت .

ایشان در ادامه سخنرانی خود از گروه تروریستی داعش گفتند و اظهار داشتند این گروه ها به ظاهر مسلمان هستند و اینان تنها نقشی از اسلام دارند و همانند سپاه معاویه می باشند . این گروه دست به بدترین جنایت ها میزنند و به کودکان و زنان هم رحم نمی کنند و این ها را با فجیع ترین شکل از بین می برند . اینها خائنین به دین و اسلام و حرم هستند .

حجت السلام و المسلمین جمال در آخر از اهمیت و حساس بودن انتخابات 7 اسفند گفتند و فرمودند : انتخابات پیش روی ماست و عظیم و حساس می باشد و ما باید هوشیار و آگاه باشیم . تا بتوانیم این عرصه مهم را نیز پشت سر بگذاریم و مردم نشان دادند که در روزهای سخت شجاع و فهیم هستند .

امروزه یاد شهدا ، و ایثارگران و جانبازان و شهدای حرم را در این روز جشن ملی ایران 22 بهمن باید پاس بداریم و این سخن مردم است که همیشه بیدار هستند و با امام راحل (ره) و ولایت فقیه بیعت نموده اند . من از همه شما عزیزان و خواهران و برادران و مسئولین محترم شهری و شهرستان تشکر می نمایم که حضور پرشوری داشتید . والسلام و علیکم و رحمته الله و برکاته



تاريخ : 21 / 11 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس شورای اسلامی صالح شهر در گفتگویی از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه صالح شهر خواستند تا در راهپیمایی 22 بهمن ماه 1394 با حضور خود حماسه ای دیگر خلق نمایند .

حاج امیر زمانی  ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک دهه  مبارک فجر و یوم ا... 22 بهمن افزود :  روز تبلورشکوه و ایثار مردم  همیشه سرافراز  و آزاده  جمهوری اسلامی ایران در این روزهای عزیز و میمون ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با تاسی از آموزه های اسلام ناب محمدی( ص) رژیم طاغوتی  استبداد و استکبار را در هم پیچیدند و روح امید و احساس غرور و خود باوری را در کشور زنده و بر قله های افتخار درخشیدند.

وی در ادامه اظهار داشت  : نتیجه حضور در راهپیمایی این روز ، بیعت با ولایت فقیه ، شهدا و آرمان‌های والای امام راحل (ره) خواهد بود و مستکبران را ناامید خواهند نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر صالح شهر در پایان گفت : راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور راس ساعت 9 صبح از ورودی مسجد جامع صالح ، خیابان بسیج ، کند رو ، خیابان امام (ره)  شهرآغاز خواهد شد.



تاريخ : 14 / 11 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند گفت: برای نخستین‌بار نمایشگاه کتاب ویژه بانوان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر با بیش از ۲ هزار جلد در گتوند آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گتوندنیوز سید مجید صالحی امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه کتاب در گتوند با تشکر از حرکت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در راستای توجه به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین بانوان در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: بانوان به‌عنوان نیمی از این جامعه در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه تاثیر زیادی دارند.

فرماندار گتوند با دعوت از بانوان جهت حضور در این نمایشگاه کتاب؛ افزود: بانوان با حضور خود در این برنامه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی نقش موثری را در توسعه جامعه ایفا می‌کنند.

همچنین لازم بذکر است این نخستین نمایشگاه کتاب ویژه بانوان در سطح شهرستان گتوند است که در محل کتابخانه ی عمومی شهید علیجان امامی شهرستان گتوند دایر شده است و در آن بیش از ۲ هزار جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون به‌نمایش در آمده است.

کتاب‌های موجود با ۴۰ درصد تخفیف به بازدیدکنندگان عرضه می شود.

نمایشگاه هر روز از ساعت هشت صبح تا پنج عصر پذیرای علاقمندان به کتاب است و تا ۲۴ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.



دکتر یوسف بهداروندی مدیر شبکه بهداشت گتوند در نشستی با اعضای شورای شهرستان گتوند گفت : پویایی و سرزندگی مردمی گتوند می تواند راهی برای برون رفت از بن بست باشد و شهر را عملا زنده نگه دارد و ما مسئولان باید به مردم پاسخگو باشیم و از این جهت از این نشست و پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم خوشحالم .

20160201_133812دکتر بهداروندی در ابتدا با اشاره به موضوع استخدامی بیمارستان گتوند گفت : در بحث استخدامی کادر بیمارستان ، کل جمعیت شهرستان به عنوان بومی در نظر گرفته شده است و تراکم پذیرفته شدگان هر شهر را نتایج آزمون مشخص کرده است و هیچ فرد یا ارگانی توان دخالت در آن را نداشته است .

در ادامه مدیر شبکه بهداشت گتوند قانون نانوشته ی دولت یازدهم  که همان زیر سوال بردن دولت قبل بود را زیر پا نهاد و گفت : در زمان افتتاح بیمارستان نباید کسی گمان کند که بنده کار را انجام داده ام و ” قاعدتا زحمات مدیر قبلی و مدیران قبل تر و کارمندان فعلی و قبلی سهم عمده ای از ساخت بیمارستان را عهده دار بوده اند ” که جا دارد از زحمات و پیگیری هایشان تقدیر کنم .

وی با اشاره به زمان افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی کاروند گتوند گتوند : با توجه به برخی اقدامات باقی مانده نمی توانیم زمان دقیقی برای افتتاح بیمارستان اعلام کنیم ولی قطعا افتتاح در امسال خواهد بود و درصورتی که کارها طبق روال پیش برود ممکن است در روزهای آخر دهه ی مبارک فجر نیز بیمارستان افتتاح شود .

دکتر بهداروندی همچنین بیان داشت : بیمارستان تنها زمانی افتتاح می شود که کار بصورت صد در صد پایان پذیرفته باشد و افتتاح صوری به هبچ وجه در کار نخواهد بود .

وی در پایان چندین نکته را یادآور شد و  ” مهمترین مانع توسعه ی خدمات درمانی بهداشتی را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد”  و ” از طرح ساماندهی خیرین جهت تسریع در پیشبرد امور خبر داد”  و به مردم نوید داد که ” حجم خدمات دهی در زمینه ی بهداشت دهان و دندان در گتوند بزودی هم از جنبه ی کمی و هم از جنبه ی کیفی افزایش خواهد یافت”  .



سعید کریمی نوجوان صالح شهری قهرمان مسابقات دوی صحرا نوردی شهرستان گتوند گردید

علی اکبر برزگر در گفتگویی با ما گفت : بمناسبت دهه مبارک فجر و آغاز این دهه یک سری مسابقات دوی صحرانوردی برگزار که در این مسابقات بیش از 40 ورزشکار در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان گتوند و عضو سابق تیم ملی دوومیدانی کشور در ادامه افزود : در این مسابقات که امروز صبح در شهرستان گتوند برگزار گردید نفرات اول تا سوم در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و همچنین ورزشکار برتر سال و ورزشکار اخلاق این دوره از مسابقات مشخص شدند که در پایان به این ورزشکاران جوایز نفیسی اهداء گردید .

برزگر که خود دارای چندین عنوان قهرمانی استان و کشور می باشد گفت : مسابقات در سطح خوبی برگزار گردید و آینده خوبی را در آینده برای این جوانان و نوجوانان خواهم دید .

قهرمانان این دوره از مسابقات :

مقطع ابتدایی :

1)       سعید کریمی (صالح شهر)

2)       سامان گتوندی (گتوند)

3)       علی عسکر (گتوند)

مقطع راهنمایی :

1)       محمد رضا وردی پور (سماله)

2)       حسین حسینوند(کایدان)

3)       محمد رضایی(کایدان)

دونده کار برتر سال 94 محمد رضا وردی پور از شهر سماله و دونده کار اخلاق علی عسکری از شهرستان گتوند

ما هم به نوبه خود این عنوان قهرمانی را به نوجوان صالح شهری ، خانواده محترم ایشان و همچنین دبیر زحمتکش جناب آقای روح الله خواجه زاده تبریک عرض نموده و برای این عزیز آرزوی سلامتی به همراه موفقیت های روز افزون از خداوند متعال خواستاریم.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

مهندس رستمی شهردار صالح شهر در پیامی آغاز دهه مبارک فجر را به محضر مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران بویژه مردم شهید پرور و ولایتمدار صالح شهر تبریک گفت .

شهردار صالح شهر در ادامه افزود : دهه فجر‌ سرآغاز دوباره طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. روز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان روزی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ایران ثبت شده است انقلابی که رساترین فریاد تاریخ بوده که امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بوده است، که در آن ملت انقلابی ایران، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست داده و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، شهیدان انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، ایام فرخنده و خاطره انگیز دهه مبارک فجر را محضر مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران بویژه مردم شهید پرور و ولایتمدار صالح شهر تبریک می گویم.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر به بیان برنامه‌های متنوع  انقلاب در صالح شهر پرداخت و اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب به‌ مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی روز دوشنبه 12  بهمن ساعت 9 صبح در آموزشگاه پروین اعتصامی به صدا در می‌آید.

مهندس رستمی، از برگزاری مسابقات فوتسال بین ادارات، نصب تابلو شهدا در ورودی شهر و افتتاح پروژه ساماندهی ورودی شهر که شامل 4 هکتار فضای سبز، مجموعه بازی کودکان، زمین والیبال و بدبینتون، بمناسبت دهه مبارک فجرخبردادند.

شهردار صالح شهر در پایان به برگزاری مراسم عظیم راهپیمایی 22 بهمن سالهای گذشته در صالح شهر اشاره کرد و گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی صالح شهر همچون سال‌های گذشته حضور حداکثری خود را در مراسم بزرگ راهپیمایی 22 بهمن اعلام می‌کنند.



تاريخ : 13 / 11 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

۱۲ بهمن آغاز دهه فجر و خاطره استقبال تاریخی از امام خمینی(ره)‌ گرامی باد

مردم ایران در ۱۲ بهمن سال ۵۷ حماسه بی سابقه ترین استقبال تاریخ معاصر را رقم زدند استقبال از مردی که نه تنها مرجع و مراد بود، بلکه رهبری بود که نمونه ای از حکومت اسلامی را در نظام جهانی بنیان گذاشت و این گونه شد که "حق آمد و باطل رفت"

زنگ انقلاب روز گذشته به صورت نمادین با شرکت مسئولان شهرستانی و شهری در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی صالح شهر به صدا در آمد.

در این مراسم با شکوه که بخشدار مرکزی شهرستان ، اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم و جمعی از مردم ولایتمدار صالح شهر حضور داشتند ، برنامه های متنوعی از سوی مدیریت محترم آموزشگاه پروین اعتصامی و دانش آموزان به اجرا در آمد و در پایان این مراسم زنگ انقلاب توسط بخشدار محترم مرکزی به صدا در آمد .

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی نیز دایر گردیده بود که تصاویری از آن را مشاهده می کنید .

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوندنیوز : سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز از برگزاری دومین یادواره ی بزرگ شهدای شهرستان گتوند خبر داد .

سرهنگ مجید کنگری

سرهنگ کنگری با بیان این خبر افزود :  این یادواره به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ی سرداران و ۳۴۷ شهید شهرستان گتوند در روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه برگزار می شود .

وی در ادامه افزود : این یادواره در سالن ۹ دی سپاه ناحیه ی گتوند و با حضور پرشور خانواده های شهدا ، ایثارگران جانبازان ، آزادگان و مردم شهید پرور شهرستان گتوند برگزار می شود .

فرمانده سپاه ناحیه گتوند با بیان هدف برگزاری این یادواره بیان داشت : تجلیل از رشادت ها و ایثارگری های شهدا ، رزمندگان ، جانبازان و ایثارگران  هشت سال دفاع مقدس و انتقال مفاهیم انقلاب و اسلام به نسل بعد از جمله اهداف برگزاری این همایش است .

سرهنگ کنگری همچنین تصریح کرد : امروز کسی نمی تواند منکر این موضوع باشد که امنیت و آسایش امروزمان را مرهون تلاش ها و ایثارگری های شهیدانی هستیم که به فرمان مولایشان علیه استکبار جهاد کردند و در دفاع از کیان اسلامی جان فشانی ها کردند و خود را در تاریخ ماندگار ساختند .

وی در پایان سپاسگذاری از مردم گتوند را وظیفه ی مسئولان دانست و گفت : مردم گتوند هم در دوران انقلاب و هم در دفاع مقدس همراه و هم پای انقلاب گام برداشتند و امروز نیز در عرصه ی جنگ نرم ، جنگ اقتصادی و سیاسی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند و همچنان در مقابل حربه های نوین دشمن ایستادگی می کنند .



فرماندار گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : کمیته های ده گانه را چندین روز قبل از دهه ی فجر فعال کردیم و مصوباتی را در خصوص دهه فجر داشته ایم و تاکید شده است که نمایشگاه ها و جشن ها و جشنواره هایی چه در مرکز شهر و چه در حومه با موضوعیت دهه فجر و انقلاب اسلامی برگزار شود .

سید مجید صالحی فرماندار گتوندسید مجید صالحی در ادامه افزود : انقلاب ما در قرن بیستم منحصر به فردترین انقلاب انقلاب بوده است و یکی از مسائلی که این انقلاب را بی همتا کرده است مذهبی بودن آن و نقش برجسته ی مذهب در شکل گیری و تداوم این انقلاب بوده است .

وی با بیان اینکه کمتر کسی تصور می کرد یک انقلاب بتواند با انگیزه ی مذهبی شکل بگیرد و به موفقیت برسد گفت : در آن شرایط که دنیا به دو قطب تبدیل شده بود ، رخداد اینگونه انقلابی با رهبری مردی معنوی برای جهانیان باور نکردنی بود .

صالحی همچنین با اشاره به اینکه صحبت راجع به اهمیت دهه ی فجر تمام شدنی نیست تصریح کرد : حداقل وظیفه ی ما انتقال مفاهیم انقلاب و اتفاقات و از خودگذشتگی ها برای به ثمر رسیدن این مهم بوده است تا از این طریق انقلاب را به نسل های آینده منتقل کنیم .

فرماندار گتوند در پایان تاکید کرد : با توجه به شرایط ویژه ای که بر منطقه حکمفرما است و با توجه به تشنج ها موجود حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پس از آن شرکت در انتخابات هفتم اسفند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از همه ی مردم می خواهم که در این دو عرصه ی مهم حضور فعال داشته باشند .



دیدار جمعی از بانوان صالح شهر با مادر شهیدان نوری بمناسبت سالروز شهادت شهید محمد نوری

مادر شهيدان نوري: روي سنگ قبرم بنويسيد از مسئولين انتظار دارم به فكر مردم و اشتغال جوانان باشند.

يكي از راه‌هاي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان  ديدار از پدر و مادران شهدا مي‌باشد، ديدار از خانواده‌هاي شهدا افتخار بزرگي براي اين نسل مي‌باشد به همين منظور در سالروز شهادت شهيد محمد نوري جمعي از بانوان صالح شهر به ديدار مادر شهيدان نوري رفتند.

خانواده شهيدان نوري با تقديم كردن 2 شهيد و چندين جانباز دين خود را به انقلاب ادا نموداند، كه شهداي اين خانواده به نام شهيد محمد نوري كه در عمليات  كربلاي 5 در منطقه شلمچه و شهيد غلامحسين نوري كه در عمليات كربلاي 4 از ناحيه ريه و چشم شيميايي شده بود و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به درجه شهادت رسيد.

در اين ديدار مادر بزرگوار شهيدان نوري، ضمن خوش آمد گويي به بازگو كردن نقش خانواده‌هاي شهدا در دوران دفاع مقدس پرداخت.

اين مادر شهيد با بيان اينكه من همه‌ي شهداي صالح شهر را از خود مي‌دانم و با آمدن هر شهيد به صالح شهر براي آنها گريه كرده و با خانواده‌هاي آنها ابراز  همدردي نموده‌ام.

وي خطاب به بانوان حاضر در نشست گفت سعي كنيد فرزندان خود را عاشق امام حسين(ع) و ولايت تربيت كنيد. و مي خواهم من به عنوان مادر شهيد وصيت كنم كه همان‌گونه كه در ابتداي انقلاب جوانان مطيع امام (ره) بودند شما نيز مطيع و فرمانبر مقام معظم رهبري باشيد و قدر ولايت را با تمام وجود بدانيد.

در خواستم اينست كه بعد از مرگم بروي سنگ قبرم بنويسيد تا مسئولان هميشه بدانند كه بايد به فكر مردم و اشتغال جوانان باشند صندلي كه به آن تكيه داده‌اند قيمت زيادي دارد زيرا براي اينكه مسئولان به اين صندلي برسند خون‌هاي جوانان زيادي ريخته شده است.

لطفاً ادامه مطلب را ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 11 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از خوز نیوز : نایب رئیس شورای اسلامی جنت مکان گفت: تغییر مسیر رودخانه در جنت مکان از توابع شهرستان گتوند منجر به خشک شدن جنگل اطراف این شهر شد.
سیف‌الله شادمان امروز اظهار کرد: سال‌ها پیش جنگل اطراف جنت مکان بسیار سر‌سبز، زیبا و انبوهی از درختان با قامتی بلند را دارا بود اما امروزه متأسفانه اجرای طرح‌های کشاورزی صنعتی، طرح‌های گاز‌رسانی، سد‌سازی، راه‌سازی و عمرانی منجر به تغییر مسیر رودخانه جنت مکان شده که این خود باعث تخریب و خشک شدن جنگل اطراف شهر شده است.
وی افزود: این جنگل در گذشته مملو از انبوه درختان بود به گونه‌ای که به‌خاطر وجود زیستگاه احشام کسی جرأت رفتن به آنجا را نداشت اما در حال حاضر با از بین رفتن درختان اثری از جنگل سرسبز گذشته نیست به‌طوری که عشایر در آن محل چادرهای خود را بر‌پا نموده و اسکان کرده‌اند.
نایب رئیس شورای اسلامی جنت مکان با اشاره به نابودی جنگل اطراف شهر تصریح کرد: اسکان عشایر در این منطقه خود مشکلات و معضلاتی را به‌بار آورده است چرا که آنها، منطقه را به محل چرای دام‌هایشان تبدیل کرده‌اند همچنین با قطع درختان و روشن کردن آتش جهت پخت غذا و ایجاد گرما در فصل زمستان اندک درختانی هم که وجود داشت از بین برده‌اند.
وی با تأکید بر این که توسعه پایدار بر سه محور انسان، اقتصاد، و محیط استوار است گفت: حفاظت از جنگل‌ها همواره و در تمام ادوار جزو وظایف دولت‌ها بوده بر همین اساس جهت رسیدگی به این معضلات، نامه‌نگاری هایی شده اما تاکنون اقدامات اساسی از سوی دستگاه‌های مربوط صورت نگرفته است.
شادمان در پایان تأکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان با توجه به هشدار‌های کارشناسان و متخصصان این حوزه و روند تند خراب شدن جنگل ها توجه داشته باشند تا از تاثیرات منفی مختلف بر شرایط اجتماعی و اقتصادی آن کاسته شود.



گتوندنیوز: سال‌هاست که گتوند دیگر یک شهر وابسته و یا حومه‌ی شهر دیگری نیست و تبدیل به یک شهرستان شده است و به عبارتی مستقل شده است و این موضوع می طلبد که ادارات آن نیز بصورت مستقل فعالیت داشته باشند .
سید مجید صالحی فرماندار گتوند
با وجود اینکه گتوند چندین سال است که مستقل شده است ولی هنوز وجود دارد اداراتی که به‌صورت مشترک با شوشتر اداره می‌شوند که با توجه به وسعت یافتن این دو شهر طی این چند سال لازم است هرچه زودتر این ادارات نیز مستقل شوند تا هم از رفت و آمد های ارباب رجوع و … کاسته شود و هم اینکه کارایی این ادارات افزایش یابد.

یکی از این ادارات که پس از این همه سال هنوز هم به‌صورت مشترک اداره می‌شوند اداره‌ی اوقاف است که از یک طرف وجود تعداد زیاد بقعه‌ها و امام زاده‌ها در این دو شهر  و از طرف دیگر افزایش زائران این مکان‌های مقدس ضرورت تفکیک این اداره را نسبت به گذشته دو چندان کرده است .

سید مجید صالحی فرماندار گتوند در این خصوص در گفتگوی اختصاصی با گتوندنیوز گفت: چندی پیش جلسه‌ای با مدیر کل اداره‌ی اوقاف استان و با حضور رئیس شورا و شهردار گتوند در محل فرمانداری برگزار کردیم و نتایج راضی کننده از این جلسه به دست آمد.

صالحی در ادامه افزود: از نظر حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف استان خوزستان یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه استقلال اداره‌ی اوقاف گتوند از شوشتر، بحث مکان جهت راه اندازی این اداره بود که با وعده‌های شورای شهر و شهرداری گتوند این مانع نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

وی همچنین بیان داشت: بنده به جد پیگیر این موضوع هستم به شکلی که قبل از کلنگ زنی طرح توسعه‌ی امام زاده محمد ابن زید گتوند در حضور مدیر کل و رئیس اداره‌ی اوقاف شوشتر نیز این موضوع را به عنوان یک خواسته‌ی به حق مطرح کردم.

صالحی در پایان گفت: انشاء ا… این هفته‌ای جلسه‌ای با مدیر کل اوقاف استان در این خصوص برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی از این جلسه حاصل شود.