تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر و حدود 4 سال تبدیل به شهر گردیده است .

این شهر که در مسیر جاده اصلی شوشتر – دزفول قرار دارد فاقد یک جایگاه سوخت می باشد که در طی سال های قبل پیگیری هایی از سوی مسئولین محترم و تعدادی از مردم عزیز صالح شهر گردیده است .

ولی متاسفانه تا کنون نتیجه ی قابل قبولی برای این شهر بدست نیامده است .

این در حالی است که طی روزهای گذشته وبلاگی با نام نگین برنا مدارکی دال بر واگذاری جایگاه سوخت صالح شهر به آقای اکبری زاده ، بر روی فضای مجازی منتشر گردیده است .

متن این نامه ها که بصورت واضح و خوانا درج گردیده ، از طرف شورای محترم اسلامی صالح شهر ، فرماندار محترم شهرستان ، بخشدار مرکزی شهرستان ، مدیر کل ارزیابی بازرسی و پاسخگویی به شکایات ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می باشد .  

آیا مسئولین صالح شهر در امر واگذاری این جایگاه کم کاری کرده اند ؟ یا اینکه زمین مناسب جهت ساخت این جایگاه وجود نداشته است؟

امید میرود که مسئولین محترم صالح شهر این مسئله که از اهم مسائل صالح شهر می باشد ، هرچه سریعتر حل نموده تا مردم عزیز صالح شهر از امکان جایگاه سوخت بهره مند گردند.   



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سلام گتوند به نقل ازخبرگزاری فارس از گتوند ، حجت الاسلام سید حسین علوی اصل در خطبه های نماز جمعه که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا ، مسئولان ادارات آب و برق و نانوایی ها مواظب باشند مشکلی برای مردم روزه دار بوجود نیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان نسبت به تشدید بازرسی ها بر نانوایی های شهرستان اقدام کند و با متخلفان برخورد کند، چراکه با توجه به گرمای هوا کیفیت نان در برخی مناطق شهرستان بسیار افت داشته است.

 

علوی اصل افزود: در ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم با تمرین تقوا از فرصت خودسازی که خداوند به ما داده است نهایت استفاده را بکنیم.

 

وی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن میلاد پربرکت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به هفته اکرام و اطعام ایتام اشاره نمود و از عموم مردم برای کمک به ایتام دعوت کرد.

 

امام جمعه گتوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تشخیص حق و باطل توسط انسان مسلمان گفت: زمانیکه انسان تقوا داشته باشد و خدا را مد نظر داشته باشد آن زمان حق و باطل قابل تشخیص خواهد بود.

 



با بالارفتن دمای هوا در استان خوزستان و مناطق بالادستی سد گتوند علیا، رسیدگی به اعتراض مردم این منطقه به سرگردانی و بلا تکلیفی خود وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از ایبنانیوز، روستاییان و عشایر بختیاری مخزن سد گتوند علیا که مجبور به ترک خانه های خود شده و هفته گذشته تجمع اعتراض آمیزی در مقابل فرمانداری لالی داشتند، با وعده ی مساعد فرماندار لالی به استانداری خوزستان در اهواز فراخوانده شدند.

در جلسه مورخ 92/3/24 آوارگان سد گتوند با مسئولان اداره کل بازرسی استانداری خوزستان، بار دیگر موضوع عدم تمکین مسئولین شرکت آب و نیرو در قبال تعهدات خود در مناطق پیرامون ساختگاه سدهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

توژی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان پس از استماع گزارش فرماندار شهرستان لالی و نمایندگان روستاهای منطقه، ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده و طولانی شدن روند رسیدگی به آوارگان سدسازی در خوزستان گفت: بازرسی استانداری گزارش مبسوطی از احوال مردم منطقه تهیه و تقدیم استاندار خوزستان کرده است.

توژی همچنین گفت: در اسرع وقت کمیته ای متشکل از همه طرفهای مسئول تشکیل و از نماینده ی شرکت آب و نیرو، اهالی محل، معتمدین، سازمان آب، فرمانداری و... خواسته می شود که در این جلسه مسئله آوارگان سد گتوند علیا بصورت ریشه ای حل گردد.

علی یوسفی نماینده مردم منطقه آبماهیک در این خصوص به گزارشگر ایبنانیوز گفت: درحالیکه مجموعه استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان لالی تلاش بسیاری در این قضیه نموده اند اما متاسفانه سنگ اندازی برخی مسئولین شرکت آب و نیرو شاغل در سد گتوند علیا موجب طولانی شدن قضایا شده است.

یوسفی با ابراز گلایه از عملکرد اسماعیل جلیلی و سادات ابراهیمی نمایندگان شهرستانهای مسجدسلیمان و گتوند، گفت: متاسفانه نمایندگان مردم منطقه جدیت چندانی در امور آوارگان سد گتوند علیا نشان نمی دهند و به محض انتصاب، بجای پرداختن به موضوعات حیاتی منطقه وقت خود را صرف امور سیاسی می نمایند.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار گتوند گفت: ساحل رودخانه کارون در سطح شهر گتوند ایمن‌سازی شده است و نگرانی خاصی در این باره وجود ندارد.
محسن شکری‌زاده اظهار کرد: ساحل رودخانه کارون در شهر گتوند محلی برای شنای مردم است و به این دلیل ایمن‌سازی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
‌وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی ساحل رودخانه کارون در گتوند انجام شده است، گفت: پیش از فرارسیدن ایام گرم سال در این شهر و در ساحل رودخانه علائم هشدار دهنده و شنا ممنوع نصب شده است و تدارک تیم‌های امدادی نیز برای این روزها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه باید کوشید تا جان مردم حفظ شود، خاطر نشان کرد: به دنبال حفظ جان مردم هستیم و باید پیش از وقوع حادثه برای آن برنامه‌ریزی کرد و به این منظور تلاش می‌کنیم تا خطری جان مردم را تهدید نکند.
شکری‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری گتوند در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است، گفت: کوشیده‌ایم تا با ساختن پارک ساحلی این شهر گامی در راستای ایمن‌سازی رودخانه و سواحل موجود در شهر گتوند برداریم.
وی عنوان کرد: پارک ساحلی گتوند در شرایط کنونی آماده بهره‌برداری است و مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و امیدواریم در اسرع وقت برای استفاده عموم مهیا شود.
شهر گتوند از نخستین شهرهایی است که پس از رهاسازی آب از سدگتوند از سواحل مختلفی در کنار رودخانه کارون بهره‌مند است.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرهای مختلف خوزستان مدتهاست که نان باکیفیت نخورده‌اند و مجبور هستند از نان های بی‌کیفیت عرضه شده مصرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی در خصوص کیفیت پائین نان اظهار کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر مردم خوزستان مجبور نباشند هیچ یک از آنها نان فعلی عرضه شده در نانوایی‌های استان را خریداری نمی‌کردند زیرا واقعا مصرف این نان‌ها عذاب‌آور و آزاردهنده است.

وی ادامه داد: البته برخی نانوایی‌های هستند که نان با کیفیت تحویل مردم می‌دهند اما تعداد آنها بسیار اندک است و در کل وجود آنها رضایت نسبی در استان ایجاد نکرده است. حتی مردم ترجیح می‌دهند که نان خود را از برخی نانوایی های خانگی تامین کنند که البته بهداشت با اینگونه نانوایی‌ها برخورد می‌کند و امکان فعالیت به آنها نمی دهد.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه کفیت پائین نان در استان به دلیل ضعف در ساختارهای نظارتی در این صنف است، عنوان کرد: با در نظر گرفتن این مسئله که استان خوزستان بخش عمده ای از گندم کشور را تامین می‌کند اما به دلیل حیف و میل‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد ما شاهد کیفیت پایین آرد گندم نیز در خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در این بخش به دنبال چاره اندیشی باشند، اظهار کرد: مسئولان باید در این بخش به بررسی بپردازند و نانوایان متخلف در استان را شناسایی کنند و با قاطعیت با آنها برخورد شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا هر زمان که ما در حوزه نظارت دارای ضعف باشیم شاهد تولید نان بی کیفیت در استان نیز هستیم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: تا چه زمان مردم خوزستان باید حسرت نان‌های سایر استان‌ها را بخورند و معمولا در سفر به سایر استانها همواره از وجود نان با کیفیت در سایر استانها با حسرت صحبت می‌کنند.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
 شوشتر با ۴۸ درجه گرمترین شهر جهان و بوینس ایرس ارژانتین با ۳ درجه زیر صفر سردترین شهر جهان بوده وگرمای تهران به به قوت خود باقی است .

شوشتر  ایران با نوسان ۴۸ و ۲۶ درجه گرمترین شهر جهان است.
 بوینس ایرس ارژانتین با ۰ و ۳ درجه زیر صفر سردترین شهر جهان است.
تهران با نوسان۳۷ و ۲۳ درجه گرمتر می شود.
مکه با ۴۳ و ۲۸ درجه در نوسان است.
دمای هوای رم بین۳۱ و ۲۱ درجه در نوسان است.
دمای هوای پاریس بین ۲۶ و ۲۲ دجه در نوسان است.
دمای هوای لندن بین ۲۵ و ۲۲ درجه در نوسان است.


تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به اطلاع همشهریان محترم صالح شهری میرساند ، گار شهر صالح شهر تا اطلاع ثانوی قطع می گردد .

علت و مدت قطعی گاز از سوی مسئولان مربوطه در حال پیگیری است .  

 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص طب سنتي گفت: مصرف عرقيجات در ماه رمضان توصيه نمي‌شود، زيرا اين نوشيدني‌ها خنك كننده كبد هستند و نه خنك‌كننده بدن.  
اقباله ذاكر حسيني  با تاكيد بر مصرف نوشيدني‌هاي ولرم در وعده‌هاي افطار، اظهار كرد: به دليل طبع سرد بدن لازم است در وعده افطار از نوشيدني‌هاي ولرم همراه با مواد داراي قند طبيعي مانند خرما، عسل يا انگور شيرين استفاده شود، چرا كه اين مواد شيرين علاوه بر تنظيم قندخون بدن خاصيت سم‌زدايي نيز دارند.  
وي درباره مواد غذايي پيشنهادي در ماه رمضان كه به رفع عطش كمك مي‌كنند، بيان كرد: دم كردن برگ خشك نعناع و يا مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت و نوشيدن آن بين افطار تا سحر موجب رفع تشنگي خواهد شد.  
ذاکر حسيني افزود: در ميان عرقيات تنها كاسني خاصيت خنك‌كنندگي بدن را دارد، از اين رو پيشنهاد مي‌شود نوشيدني هايي مانند خاكشير را با كمي كاسني و گلاب مخلوط كرده و سپس استفاده كرد.  
اين متخصص طب سنتي، تمبر هندي را به عنوان يكي از مواد غذايي مفيد در ماه رمضان معرفي كرد و گفت: خيس دادن تمبر هندي و صاف كردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت، نوشيدني مفيدي براي رفع يبوست در ماه رمضان محسوب مي‌شود.  
وي افزود: مي‌توان از دم كرده ليمو عماني و همچنين مخلوط زردآلوي تازه همراه عسل نيز به عنوان مواد غذايي مناسب جهت رفع عطش و سنگيني معده استفاده کرد.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس هیئت فوتبال گتوند گفت: تیم فوتبال کشاورز گتوند قهرمان مسابقات فوتبال بزرگسالان در این شهرستان شد. امیدواریم که مسئولان امر به ویژه فرماندار شهرستان در این خصوص همکاری لازم را با تیم‌های فوتبال انجام دهند.

 

به گزارش سلام گتوند بهزاد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقات با حضور 10 تیم  و در قالب 44 مسابقه به مدت سه ماه برگزار شده است.

 

وی افزود: در پایان تیم‌های کشاورز و شاهین به فینال رقابت‌ها راه پیدا کردند که در بازی فینال تیم کشاورز با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

 

رئیس هیئت فوتبال گتوند تصریح کرد: آقای گل این رقابت‌ها نیز رضا بشیری از تیم پیام بود که در پایان مسابقات از وی تقدیر به عمل آمد.

 

جعفرزاده در ادامه اضافه کرد: مسابقات فوتبال در گتوند بر اساس تقویم سالیانه بوده و هم اکنون نیز مسابقات رده نوجوانان در حال برگزاری است.

 

رئیس هیئت فوتبال گتوند در مورد مشکلات در این بخش افزود: یکی از مشکلات عدیده تیم‌های فوتبال در گتوند مشکلات مالی است که بسیار حاد است و باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشید.

 

جعفرزاده با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این زمینه گفت: امیدواریم که مسئولان امر به ویژه فرماندار شهرستان در این خصوص همکاری لازم را با تیم‌های فوتبال انجام دهند.

 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند گفت: شوراها از پافشاری و اجرای پروژه‌های غیر اصولی خودداری کنند.

به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، هوشنگ محمدپور عصر امروز در نشست با اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهرهای تابعه گتوند با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: معتقدم با توجه به زمان باقیمانده تا آغاز به کار شورای چهارم اعضای منتخب با تشکیل جلسات با یکدیگر هماهنگی خود را افزایش دهند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت همدلی بین اعضای شوراها افزود: اعضای شوراها باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تجربه شوراهای قبلی به میدان بیایند و تلاش کنند با تنظیم و تقسیم وظایف بین اعضا رضایت‌مندی مردم را جلب کنند.

فرماندار گتوند به اهمیت انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار بسیار مهم است و مسائل قومی و محله‌ای نباید در عملکرد شورا تاثیر داشته باشد ضمن اینکه ویژگی‌های یک شهردار را باید مد نظر داشته باشید و یک شهردار متخصص در امور عمرانی و شهری و شهرسازی انتخاب کنید.

محمدپور با اشاره به شرایط شهردار موفق گفت: عدم شناخت وظایف و عدم تسلط به شرح وظایف شوراها و شهرداری‌ها باعث بسیاری از مشکلات به وجود آمده در برخی شوراهاست.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان گتوند با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب توسط شوراها ادامه داد: شوراها از پافشاری و اجرای پروژه‌های غیر اصولی خودداری کنند.

فرماندار گتوند خاطر نشان کرد: عملکرد خود را هر 6 ماه یک بار ارزیابی کرده و گزارش عملکرد به مردم بدهید تا عموم مردم از کارها و فعالیت‌های انجام شده مطلع شوند.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند از برگزاری جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام گتوند باقر ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان گتوند برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن، چهارشنبه شب دوم مرداد ماه سال جاری مصادف با 15 رمضان ساعت 22  با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

 مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشن از هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است، خاطر نشان کرد: در این باره تلاش کرده‌ایم تا این جشن به عنوان محوری‌ترین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان گتوند باشد.

 وی ادامه داد: این جشن همچون سالیان گذشته با حضور و مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود و شامل پخش شیرینی و شربت و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت و برگزاری مسابقات فرهنگی و سخنرانی حجت‌الاسلام ممبینی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی گتوند خواهد بود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا محتوای این جشن با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد، گفت: با توجه به مشارکت گسترده مردم و به ویژه جوانان در این مراسم تلاش شده است تا برای شناخت امام حسن(ع) به نسل جوان تلاشی مضاعف انجام شود.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند از جمع آوری 500 میلیون ریال زکات در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

 
حجت الاسلام ˈ علی نظر ممبینی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز برداشت گندم تاکنون این مقدار زکات در شهرستان گتوند جمع آوری و معادل آن به مودیان زکات پرداخت شده است.

ممبینی افزود: با تمهیداتی که دولت در سال 92 اندیشیده معادل زکات بدون تأخیر در اختیار مودیان زکات قرار می گیرد تا صرف مساجد و افراد نیازمند شود.
وی گفت: با تلاش روحانیون ،ائمه جماعات و انجام فعالیت های تبلیغی در مناطق روستایی فریضه زکات در جامعه احیاء شده و مردم شریف و متدین توجه ویژه ای به این مسأله دارند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گتوند تصریح کرد: شهرستان گتوند برخلاف وسعت کم در سال های اخیر همواره رتبه اول جمع آوری زکات در استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فعالیت در خوزستان روحیه ایثارگری می طلبد
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شوشتر با اشاره به همزمانی ماه روزه داری و گرمای شدید و شرجی در خوزستان گفت: فعالیت کارکنان و انجام امور ارباب رجوع در این شرایط روحیه ایثارگری می طلبد.

حجت الاسلام سید محمود سادات ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعطیل نشدن ادارات و سازمانها در استان خوزستان با وجود گرمای بسیار شدید، عنوان کرد: ما از لحاظ قانونی در این مورد هیچ گونه خلائی نداریم و قانون تشخیص درست این قضیه را برای قانونگذار در یک چارچوب معین تعریف کرده و مسئولان باید قانون را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه، انجام کار ارباب رجوع در شرایط بد آب و هوایی توسط کارکنان ادارات خوزستان نیازمند روحیه ایثارگری است، افزود: مسئولان اجرایی باید با افزایش حقوق و دریافت حق بدی آب و هوا و ارائه تسهیلات رفاهی این از خودگذشتگی کارکنان ادارات و سازمانهای خوزستان را جبران کنند.
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته ما از مسئولان این است که قانون را رعایت کنند، عنوان کرد: در زمانی که دمای هوا از حد نرمال بالاتر می رود طبیعتا راندمان کاری کارکنان ادارت نیز به همان نسبت پائین می آید، به همین دلیل در صورت گرمای بسیار زیاد باید ادارت استان خوزستا ن تعطیشوند.
سادات ابراهیمی با تاکید بر اینکه مسئله گرمای هوا باعث به وجود آمدن نوعی تضاد می شود، یادآور شد: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که باید کار ارباب رجوع در ادارات انجام شود و ازطرفی در صورت گرمای زیاد وضعیت کارکنان ادارات بسیار سخت می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دمای هوای استان خوزستان این روزها بسیار بالا رفته به گونه ای که شهرستان شوش در هفته گذشته رکورد 52 درجه را زد.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دیدار فرماندار با اعضای منتخب شورای شهر صالح شهر

عصر دیروز جلسه ای با عنوان ، جلسه هماهنگی و آشنایی بیشتر منتخبین با فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گتوند برپا گردید ، که در این جلسه کلیه اعضای شورای اسلامی صالح شهر به همراه تمام اعضای منتخب شورای شهرستان حضور داشتند .

مهندس محمدپور با بیان این مطلب که همیاری و مشورت جزء ارکان اصلی مسیر اعضای شورا خواهد بود گفت : اعضای شورا نیز باید در ابتدا بتوانند تعامل را در بین خود برقرار نمایند .

در همین راستا اعضای منتخب شورای صالح شهر به پاره ای از مشکلات اساسی شهر نیز پرداختند .



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اه شعبان و در آستانهٔ ماه رمضان خطابه مهمی ایراد فرموده‌اند.

حضرت امام رضا(ع) از پدر گرامی خود و او از پدران بزرگوارش، و آنان هم از امیرالمؤمنان امام علی(ع) نقل کرده‌اند که آن حضرت چنین فرمود: یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانهٔ ماه رمضان پیامبر خدا، خطاب به ما، خطبهٔ مهمی خواند که مضمونش چنین است:

۱- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

۲- ماهی است که از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت‌تر است.

۳- روزهایش ارزشمندترین روزهاست.

۴- شب‌هایش با فضیلت‌ترین شب‌هاست.

۵- ساعت‌هایش از همهٔ ساعت‌ها ارزشمند‌تر و ارجمندتر است.

۶- ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده‌اید.

۷- و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است.

۸- نفس‌های شما در ماه رمضان تسبیح است.

۹- و خوابتان عبادت خداست.

۱۰- و عمل شما مورد قبول درگاه خداست.



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص تغذيه گفت: بهترين روش براي باز كردن روزه در ماه رمضان خوردن غذاهاي سبك در وعده افطار و مصرف غذاهاي سنگين در وعده سحري است.
دکتر فريده شيشه‌بر اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود، يعني طولاني بودن مدت روز در رمضان امسال، فاصله زماني ميان افطار و زمان خواب و حتي سحري بسيار كوتاه است؛ بنابراين بايد مواد غذايي مصرفي در اين فاصله زماني به گونه‌اي باشد كه علاوه بر تامين تركيبات مورد نياز بدن، از چاقي مفرط و ضعف بدنی روزه‌داران جلوگيري شود.
وي درباره غذاهاي مناسب براي وعده افطار روزه داران گفت: بهترين و كارآمدترين شيوه باز كردن افطار از نظر كارشناسان آغاز كردن وعده افطار با غذاهاي سبك مانند شير، خرما، نان و پنير به همراه گردو و يا خيار و گوجه است. پس از آن نيز تا هنگام خواب بايد از ميوه هاي مختلف فصل به منظور تامين آب مورد نياز بدن استفاده شود، چرا كه مایعاتی مانند آب، شربت و چاي به سرعت از بدن دفع مي‌شوند ولي ميوه‌ها ذخيره خوبي براي آب مورد نياز بدن در طول روز هستند.
اين متخصص تغذيه غذاهاي كامل و كافي را براي وعده سحري پيشنهاد كرد و ادامه داد: خوردن برنج و خورشت و يا هر غذاي سالم و كاملي در وعده سحري موجب مي‌شود فرد در طول روز دچار ضعف و بي‌حالي نشود.
شيشه‌بر ‌در توصيه به كساني كه به دليل مهماني‌هاي ماه رمضان قادر به خوردن غذاي سبك در وعده‌هاي افطار نيستند، گفت: از آنجايي كه ميل انسان، نياز بدن اوست، بسياري از افراد در ماه رمضان با مصرف بیش از حد غذا و شيريني‌ از يك طرف و كم تحركي از طرف ديگر دچار چاقي مي‌شوند؛ از اين رو توصيه مي‌شود ميان باز كردن افطار با چاي و يا شير گرم به همراه خرما و صرف غذاي اصلي حدود نیم ساعت فاصله داده شود تا از ولع اوليه فرد كاسته شود.
وي تاكيد كرد: نوشيدني كه روزه‌دار، روزه خود را با آن باز مي كند حتما بايد گرم باشد؛ زيرا در طول روز معده روزه‌دار جمع مي‌شود و خوردن نوشيدني سرد، اين جمع شدگي را بيشتر خواهد كرد. خوردن خرما نيز كه داراي قند طبيعي است، قند خون فرد را بالا برده و ضعف وي را برطرف مي‌كند.
اين متخصص تغذيه با اشاره به مناسب بودن مصرف غذاهاي ايراني براي ماه رمضان، تصريح كرد: غذاهاي ايراني شامل برنج و انواع خورشت‌ها با دارا بودن فيبر، كربوهيدرات، گوشت و تركيبات مورد نياز بدن در صورتي كه در تهيه آنها از روغن و نمك به طور متعادل استفاده شود، منبع غذايي مناسبي براي روزه‌داران هستند.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
این حالاتى که شما در کسانى مثل امام رضوان‌اللَّه‌علیه در سنین بین هشتاد و نود سالگى مى‌بینید، ادامه‌ى حالات جوانى ایشان است. چون امام، تقریباً ۷۹ ساله بودند که به ایران آمدند و جمهورى اسلامى شروع شد؛ یعنى امام از نزدیک هشتاد سالگى این مسؤولیتهاى سنگین را شروع کرده‌اند! وقتى که همه‌ى انسانها در این سنین، بازنشسته مى‌شوند و اهل افتادن در یک گوشه و در بستر و بى‌رغبتى و بى‌نشاطى نسبت به همه‌ى کارها؛ امام در آن سن، بزرگترین کارهاى عالم را شروع کردند. اداره‌ى یک کشور، بلکه ایجاد یک نظام و قدم به قدم پیش بردن این نظام! این از جهت مشاغل و مسؤولیتهاى مهم.

امام رضوان‌اللَّه‌علیه، از جهت معنوى هم همین‌طور بودند. بنده این را مکّرر گفته‌ام. معمولاً امام در ماه رمضان، دیدار نداشتند. البته ما گاهى بین ماه رمضان مى‌رفتیم و با ایشان ملاقات مى‌کردیم – افطارى، یا به دلیل دیگرى پهلوى ایشان بودیم؛ یک بار یا دو بار – اما غالباً مردم ایشان را نمى‌دیدند؛ ما هم کمتر از معمول مى‌دیدم. بعد از ماه رمضان که انسان ایشان را مى‌دید، در یک دیدار و ملاقاتى که با مردم حرف مى‌زدند، آدم به طور محسوس مى‌فهمید که ایشان در این یک ماه، نورانیتر شده‌اند آدم، این را حس مى‌کرد. پیرمرد هشتاد و چند ساله – نزدیک نود ساله – این یک ماهه حرکت مى‌کرد و پیش مى‌رفت! همیشه در حال حرکت بودند؛ امّا ماه رمضان، بیشتر و جدّیتر! چون میدان، میدان مناسبترى است.

در دیدار تعدادی از دانشجویان تشکّلهای اسلامی در مراسم افطاری شب بیست‌و‌سوم ماه رمضان ۱۳۷۶/۱۱/۰۱



تاريخ : 18 / 4 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اتحادیه نانوایان و صنوف همگن شهرستان گتوند گفت: سه نانوایی به دلیل تخلف مکرر و عدم توجه به تذکرات و هشدارهای صادر شده پلمپ شده است.

سید محمود مرعشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ممنوعیت استفاده از افزودنی‌هایی مانند جوش شیرین به خمیر نان در سطح شهرستان و در بازرسی‌های انجام شده سه نانوایی در این باره متخلف شناخته شده و برای پلمپ آنها اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه باید در این مورد به مردم اطلاع‌رسانی شود، خاطر نشان کرد: در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و پس از پلمپ این واحدهای صنفی با نصب پلاکادر در محل در این باره اقدام می‌شود.

مرعشی با اشاره به اینکه به نانوایی‌ها در این زمینه هشدار داده شده است، گفت: در این زمینه با برگزاری کلاس‌های آموزشی به نانوایی‌ها هشدار و تذکرهای لازم داده شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان و صنوف همگن شهرستان گتوند خاطر نشان کرد: در شهرستان گتوند کلاس‌های آموزشی متعددی برای آموزش برگزار شده است و بطور حتم این کلاس‌ها ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: کلاس‌های برگزار شده در این زمینه با هماهنگی با فنی و حرفه‌ای و اتحادیه امور صنفی برگزار شده است و در تلاش هستیم تا برگزاری این کلاس‌ها ادامه پیدا کند.

مرعشی افزود: متخلفان در این زمینه علاوه بر تعطیلی صنوف متخلف به پرداخت جریمه‌های نقدی سنگین نیز محکوم می‌شوند که این احکام در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.



تاريخ : 18 / 4 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز روز جمعه مسابقات سوکیوکوشین انتخابی کشور در دو بخش کمیته و کاتا در شهر اهواز برگزار شد و ورزشکاران گتوند مقام اول را کسب کردند .

 هادی فرج پور مربی کیوکوشین گتوند گفت : در این مسابقات که در روز جمعه برگزار شده بود تعداد 255 نفر رزمی کار در قالب 11 تیم در این مسابقات شرکت کرده بوده اند .

 وی اظهار داشت ورزشکاران گتوند موفق به کسب مقام های اول در دو بخش کمیته و کاتا شدند و به مسابقات کشوری راه یافتند .

 فرج پور همچنین گفت کیوکوشین کاران گتوندی در تمام رده های سنی مدال کسب کردند که در نهایت 4 مقام اول ، 7 مقام دوم و 13 مقام سوم را به ارمغان آوردند .

 وی در پایان اسامی مدال آوران گتوندی را به شرح ذیل اعلام کرد :

 مقام اول :ارشیا منصوری. محمدجواد رضایی.اسماعیل دهداری.امین اسدی پور

 مقام دوم:امیر طالبی. دانیال اقبالیان. رضا تقی زاده. رضا زاهدی. امیرمحمد صالحی. حمید موسایی. رسول محبوب زاده.

 مقام سوم:مجتبی محمد زاده. رضا حسن زاده. اسماعیل حسینی. علی نیک پور. بهروز حسینی. علی بوعذار. علی ابراهیم وند. حسین جلکانی. امیرارسلان رضایی. محمد تاجدی. محمدرضاترکالکی. امین حسینی و سعید یزدان پناه



تاريخ : 15 / 4 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جوان صالح شهری رتبه 3 رقمی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

حسین امیرخواه یکی از جوانان آینده دار  صالح شهر در کنکور سراسری سال 1392 در مقطع کارشناسی ارشد رتبه 440 کشوری را کسب نمود .

ایشان در  مقطع  کارشناسی در رشته مهندسی صنایع در ترم آخر مشغول به تحصیل  می باشند .

با آرزوی موفقیت و سربلندی بیشتر برای این جوان و سایر جوانان برومند صالح شهر ، امید میرود که بتوانیم از استعدادهای اینچنین جوانانی در سطح شهرستان و شهر صالح شهر جهت  پیشرفت و پیشبرد شهرمان استفاده شایانی بنمائیم .



عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت با هدف تأمین کالاهای اساسی مردم در ماه رمضان، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی به اقشار آسیب‌پذیر کمک کند.

به گزارش سلام گتوند به نقل از خانه ملت؛ سید‌محمد سادات‌ابراهیمی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازو کار مشخصی در برگزاری نمایشگا‌ه‌های عیدانه یا ضیافت به مظور رفع مایحتاج اساسی مردم دیده نشده است، افزود: نداشتن سازو کار یکی از معایبی است که اقبال عمومی را برای استقبال از این‌گونه نمایشگاه‌ها کاهش می‌دهد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه‌ها و فصول خاصی از سال می‌تواند موجب شوک اقتصادی بر بازار شود، تصریح کرد: مقطعی بودن برگزاری نمایشگاه‌ها برای زمان کوتاهی ارامش را به بازار هدیه کرده و پس از آن آشفتگی را گسترش می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت با هدف تأمین کالاهای اساسی مردم در ماه رمضان، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی به اقشار آسیب‌پذیر کمک کرده و بار گرانی‌ها را از دوش مردم کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تفاوت قیمت محصولات و کالاهای ارائه شده در نمایشگاه ها با بازار برای رفع مایحتاج اساسی مردم، افزود: کاهش قیمت کالاها و محصولات مورد نیاز مردم  در نمایشگاه ها محسوس است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: نظارت بر چگونگی عرضه کالاها و محصولات در نمایشگاه ها کیفیت آن‌ها را نیز تضمین کرده و موجب رغبت بیشتر مردم به خرید می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس، با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه ها می‌تواند دست دلالان و سود‌جویان را برای مدت مشخصی از قیمت گذاری در بازار کوتاه کند، یادآور شد: دائمی شدن نمایشگاه‌ها در تمام سال می‌تواند برای همیشه دست دلالان در فرآیند قیمت‌گذاری را کوتاه کند.



تاريخ : 14 / 4 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم 4 شهر استان خوزستان امروز بصورت آزمایشی از گیرنده های دیجیتال رادیو و تلوزیونی بهره مند شدند .

به نقل از واحد مرکزی خبر مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه امروز گیرنده های دیجیتال در 4 شهر خوزستان بصورت آزمایشی به بهره برداری رسید گفت: ارائه آزمایشی این خدمات ، خدمتی دیگر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ولایتمدار استان خوزستان است .
وی خاطرنشان کرد: به منظور گسترش پوشش و افزایش کیفیت صدا و تصویر در استان به زودی در شهرهای هویزه، دشت آزادگان، ایذه، باغملک و شوش نیز این سیستم راه‌اندازی می‌شود.
حیدری افزود : با بهره برداری از این گیرنده ها جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر از شهروندان شهرهای شوشتر، اندیمشک ، دزفول و گتوند می توانند 20 شبکه تلویزیونی و 20 شبکه رادیویی را به صورت دیجیتال دریافت کنند .
با راه اندازی آزمایشی گیرنده های دیجیتال بیش از 58 درصد جمعیت استان از خدمات سیستم دیجیتال بهره مند می شوند.



تاريخ : 12 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

منصور قنبری رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان گتوند شد .

منصور قنبری پس از چندین سال فعالیت در اداره ثبت و اسناد شهرستان شوشتر ، امروز به عنوان رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان گتوند معرفی گردید .

جا دارد در اینجا از جناب آقای ناصری کیان رئیس قبلی اداره ثبت و اسناد شهرستان گتوند تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آورد .

 



تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار گتوند گفت: اصلی‌ترین مشکل شهرداری‌ها در شرایط کنونی عدم توانایی در پرداخت حقوق‌های معوقه است و باید در این زمینه شهرداری‌ها را یاری کرد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از خوز نیوز محسن شکری‌زاده اظهار کرد: عدم توانایی شهرداری‌ها در پرداخت حقوق‌های معوق باعث شده است تا مجموعه شهرداری‌ها به صورت خموده فعالیت‌های عمران شهری را پیگیری کنند و در این زمینه باید توجه داشت که روز به روز این معوقات بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به میزان حقوق‌های معوق شهرداری گتوند گفت: در شرایط کنونی شهرداری گتوند هفت ماه حقوق معوق دارد که این میزان در سال‌ گذشته 9 ماه بوده است.

شکری‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش زیادی برای کاهش این حقوق‌های معوق شد، گفت: در سال گذشته شهرداری گتوند 14 حقوق پرداخت کرده است که از این تعداد 12 حقوق به ماه‌های سال گذشته و دو حقوق به معوقات اختصاص داشته است.

شهردار گتوند با اشاره به میانگین پرداخت حقوق در شهرداری گتوند گفت: در سال‌های گذشته میانگین پرداخت حقوق در شهرداری گتوند 40 تا 45 روز یک‌بار بوده است ولی در شرایط کنونی این میزان به 28 تا  32 روز یک‌بار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد می‌تواند به نحوی باعث توانمندی شهرداری در پرداخت حقوق‌های معوق شود، گفت: شهرداری گتوند در راستای افزایش درآمدهای جاری تلاش زیادی کرده است و در سال گذشته بیش از 8 میلیارد ریال بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده درآمدزایی داشته است.

شکری‌زاده با تاکید بر اینکه مردم باید شهرداری را یاری کنند، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته همکاری مردم در پرداخت عوارضات شهرداری بسیار خوب بوده است و همین امر باعث توانمندی شهرداری در خدمت‌رسانی بیشتر و پرداخت حقوق‌های معوق کارکنان و پیمانکاران شده است.



تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم افتتاحيه كلاس‌های طرح نشاط و تعالی روز يكشنبه، 9 تيرماه در محل نمازخانه سپاه گتوند برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مراسم افتتاحيه كلاس‌های طرح نشاط و تعالی روز يكشنبه، 9 تيرماه در محل نمازخانه سپاه گتوند و با حضور امام‌جمعه شهرستان، معاون فرماندار، فرماندهان حوزه و پايگاه‌های مقاومت بسيج، هئيت‌ا‌‌مناء مساجد و ديگر مسئولان برگزار شد.

يادآور می‌شود، تاكنون بيش از 1000 نفر در طرح نشاط و تعالی شهرستان گتوند ثبت نام كرده‌اند و اين ثبت نام كماكان نيز ادامه دارد.



تاريخ : 10 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر:

درگفتگو با سرکار خانم احمدی عضو گروه موسسه خیریه آهنگ هستی ، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدرنمایشگاه بزرگ مواد مخدر در صالح شهر برگزار می گردد .

 

احمدی با بیان این مطلب که زمان برگزاری این نمایشگاه روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 14 بعد از ظهردر محل مسجد جامع صالح شهر واقع در خیابان امام خمینی (ره) خواهد بود گفت : هدف از برگزاری این نمایشگاه  ارتقاء آگاهی عمومی از فعالیت های انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر وکاهش مصرف آن برگزار گردیده است .

لازم به ذکر است : موسسه آهنگ هستی از فعالترین گروه های فرهنگی اجتماعی صالح شهر می باشد که سالانه چندین برنامه و نمایشگاه بزرگ در سطح این شهر بمناسبت های مختلف برگزار می نماید .



تاريخ : 9 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسابقات فوتبال رده بزرگسالان که از تاریخ 5 فروردین 92 در شهرستان گتوند آغاز گردید در نهایت با قهرمانی تیم کشاورز به کار خود پایان داد

این مسابقات در قالب یک گروه 10 تیمی برگزار گردید که به ترتیب چهار تیم کشاورز و توحید و شاهین و خلیج فارس از گروه بالا آمدند.

بازی تیمهای کشاورز و خلیج فارس گلی در بر نداشت که با کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی تیم خلیج فارس مغلوب تیم کشاورز گردید.

بازی تیمهای توحید و شاهین با نتیجه 3 بر1 به سود شاهین به پایان رسید که در نتیجه دو تیم کشاورز و شاهین به فینال این دوره از مسابقات راه یافتند.

بازی فینال در تاریخ 3/4/92 برگزار شد که تیم کشاورز با 2 گل مسلم صفدری و علی کریمی موفق به شکست تیم شاهین شد و توانست عنوان قهرمانی را ازآن خود کند.

تیم فوتبال کشاورز در نهایت با 1 باخت و 1 مساوی و 7 برد کار خود را با قهرمانی در این مسابقات به پایان رساند.



تاريخ : 9 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: مجتمع فرهنگی اداری تبلیغات اسلامی با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در شهرستان گتوند افتتاح شد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از ایرنا ˈ آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایریˈ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در حاشیه این افتتاحیه از مسوولان شهرستان گتوند برای احداث این مجتمع تقدیر و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این مجتمع فعالیت های فرهنگی در این شهرستان رونق یابد.

حجت الاسلام ˈ محمد حسین بلکˈ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان نیز گفت: این مجتمع با زیربنای 540 متر مربع در سه طبقه احداث شده و برای ساخت آن اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همچنین افزود: این مجتمع هدیه ای معنوی برای مردم فرهنگ دوست و ولایت مدار گتوند است که با استفاده از این مجتمع می توان به رونق هرچه بیشتر کارها و امور فرهنگی ، دینی و مذهبی در این شهرستان کمک کرد.

مجتمع فرهنگی اداری تبلیغات اسلامی گتوند در مدت 18 ماه در کوی ولی عصر (عج) این شهرستان احداث شده است.