تاريخ : 30 / 4 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهداء لوح تقدیر از طرف امام جمعه محترم شهرستان به مهندس رستمی شهردار صالح شهر در پی نصب تمثال شهداء در ورودی شهر و همچنین نام گذاری خیابانهای صالح شهر با نام شهدای معظم این شهر .



تاريخ : 30 / 4 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گتوند با حضورحجه الاسلام والمسلمین شاه آبادی امام جمعه محترم شهرستان گتوند و دیگر اعضاء به میزبانی شهرداری صالح شهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان گتوند در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت تکریم ارباب رجوع و وجدان کاری در صالح شهر برگزار شد اظهار داشتند از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در احیاء و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان باید بهره ببریم.

وی همچنین اظهار داشتند:  استفاده از اجرای طرح لسانی و نوشتاری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد. برگزاری جلسات هماهنگی و همفکری ، ایجاد کلاسهای آموزشی و توجیهی از دیگر موارد پیشنهادی در این جلسه بود.

 در این جلسه هر یک اعضاء گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تکریم ارباب رجوع در جهت ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان ارائه دادند .

 

 



تاريخ : 29 / 4 / 1395برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته و در بازی افتتاحیه جام فوتبال نوجوانان صالح شهر تیم خوب شاهین توانست با 4 گل وحدت را شکست دهد .

در این دیدار که از ساعت 19:00 در زمین پرسپولیس برگزار گردید تیم نوجوانان شاهین با گلهای سهیل زمانی (2 گل) ، محمد انوشه (1 گل) و محمد امین علایی (1 گل) از سد تیم وحدت بگذرد و 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند .

این مسابقات امروز با دیدار تیم های دربی پرسپولیس و استقلال ادامه خواهد داشت .

لطفاً تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 4 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آغاز مسابقات فوتبال نوجوانان و جوانان در صالح شهر از فردا

مسابقات فوتبال نوجوانان و جوانان صالح شهر باحضور6 تیم در زمین تیم دسته فرهنگی ورزشی پرسپولیس برگزار میگردد .

6 تیم حاضر در این مسابقات استقلال ، پاس ، پرسپولیس ، شاهین ، کشاورز و وحدت می باشند که از روز دوشنبه   28/04/95 به مصاف هم خواهند رفت .

بازی های نوجوانان متولدین 01/01/1380 به بعد

و بازی های جوانان متولدین 01/01/78 به بعد

برنامه هفته اول مسابقات نوجوانان

* دوشنبه ( افتتاحیه ) 04/28  وحدت . شاهین

* سه شنبه04/29 پرسپولیس . استقلال

* چهارشنبه04/30 پاس . کشاورز

برنامه هفته دوم متعاقباً اعلام خواهد شد



به گزارش سایت خبری پیک شوشتر ، ظهر پنجشنبه دفتر نهاد نمایندگی سهراب گیلانی در شوشتر با حضور استاندار خوزستان به صورت رسمی افتتاح شد .

تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 4 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عکس های منتشر شده طی سال گذشته ثبت و ضبط شده اند .

کتاب و کتابخوانی در کتابخانه قائم صالح شهر

زمین چمن مصنوعی در پارک ورودی صالح شهر

لطفاً عکس ها و تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

شب گذشته هیئت رزمندگان شهرستان گتوند با خانواده شهید بزرگوار روح ا... پورعلیداد دیدار کردند .

در این دیدار که در جمعی صمیمی و دوستانه صورت گرفت ، تعدادی از رزمندگان ، مداحان و بسیجیان شهرستان در منزل این شهید بزرگوار اقدام به خواندن زیارت عاشورا ، مداحی ، خاطره گویی از شهید روح ا... پورعلیداد و تفسیر آیاتی از قرآن کریم ، نمودند .

گفتنی است شهید روح ا... پورعلیداد (عزت الله) فرزند عیسی پورعلیداد می باشد که متولد 1348 و تاریخ شهادت ایشان سال 1370  و محل شهادت جانباز شیمیایی عملیات کربلای 5 می باشد. 

خانواده شهید پورعلیداد و پرده شناس تقدیر و تشکر ویژه ای از حضور رزمندگان و دیدار با این خانواده کردند .

شهرستان گتوند 300 شهید و صالح شهر از توابع شهرستان گتوند 28 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 4 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگوی ویژه با فرماندار شهرستان گتوند در روزنامه همشهری کشور چاپ و انتشار 20 تیر 95

صالح‌شهر بانک و عابربانک ندارد 

نویسنده: میلاد گل‌داری خبرنگار همشهری
شاید برایتان سخت باشد بخواهید تصور کنید در شهری زندگی می‌کنید که نه بانک دارد و نه عابربانک. آن هم در عصری که فناوری لحظه‌ای در حال پیشرفت و توسعه است...1395/04/20
 شاید برایتان سخت باشد بخواهید تصور کنید در شهری زندگی می‌کنید که نه بانک دارد و نه عابربانک. آن هم در عصری که فناوری لحظه‌ای در حال پیشرفت و توسعه است.  در این بحبوحه که همه شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات دوست دارند پیش‌قراول در امر ارتقای سطح فناوری خود و راحتی هرچه بیشتر جامعه هدفشان باشند، شهرهای کوچکی نیز یافت می‌شوند که مردم آن حتی از داشتن یک شعبه بانک و دستگاه عابربانک محروم هستند.  احداث شعبه بانک در شهر‌ها نیاز به یک حد نصاب جمعیتی دارد ولی هر وقت می‌بینیم یک شهر با جمعیت ۱۵ هزار نفر از داشتن بانک محروم است و شهری با جمعیت یک‌سوم آن، بانک دارد، پی می‌بریم انگار عواملی مهم‌تر از جمعیت، برای احداث بانک در شهر‌ها دخیل است. احتمالاً درست حدس زده‌اید: سوددهی مطلوب.   «صالح‌شهر» از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند در ۲۷ کیلومتری شمال شرق شوشتر، ۲۳ کیلومتری غرب شهرستان گتوند، و در کنار جاده منتهی به شهرستان‌های دزفول– شوشتر قرار دارد. این شهر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و سال ۸۷ رسما صاحب شهرداری شد.  صالح‌شهر محروم از داشتن حتی یک شعبه بانک است و همین مسأله هم به معضل و چالشی جدی برای شهروندان آن تبدیل شده است. این در حالی است که «ترکالکی» و «جنت‌مکان»، دیگر شهرهای گتوند، و «شرافت» شهری از شوشتر، با جمعیتی در حدود یک‌سوم صالح‌شهر، از وجود بانک بهره‌مند هستند.
یک شهر و یک صندوق قرض‌الحسنه
یک شهروند صالح‌شهری به همشهری می‌گوید: در صالح‌شهر فقط یک صندوق قرض‌الحسنه وجود دارد . این صندوق یک عابربانک دارد که امکان دریافت وجه ندارد و برای استفاده از دیگر خدمات آن نیز در برخی اوقات یا خراب است، یا قطع یا خاموش.   «رحیم» می‌افزاید: صالح‌شهر با ۱۵ هزار نفر جمعیت بین ۳ شهرستان واقع شده و یک بانک ندارد. در حالی که برخی شهرهای نزدیک به صالح‌شهر با جمعیتی کمتر، بانک و عابربانک دارند.  وی بیان می‌کند: مردم صالح‌شهر برای انجام کارهای بانکی یا دریافت وجه با مشکل جدی مواجه هستند و ‌گاه اگر همکاری مغازه‌های این شهر نباشد یا نیاز به دریافت مبلغ زیاد باشد، مجبورند برای انجام کار خود، چندین کیلومتر را طی کنند و به گتوند یا شوشتر بروند. حالا تصور کنید فردی که شب‌هنگام نیاز به پول پیدا می‌کند، چه باید کند؟  رحیم اضافه می‌کند: مغازه‌داران صالح‌شهری نیز در صورت تمایل به همکاری با شهروندان، برخی از آن‌ها به صورت رایگان و به قصد خدمت این کار را انجام می‌دهند، و برخی دیگر نیز مبلغی را به عنوان کارمزد کسر می‌کنند که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است.
در حال رایزنی هستیم
فرماندار گتوند در این باره به همشهری می‌گوید: در حال پیگیری این موضوع و رایزنی با یکی از بانک‌ها هستیم تا در صالح‌شهر شعبه‌ای احداث و دستگاه عابربانک را نیز راه‌اندازی کند.   «سیدمجید صالحی» می‌افزاید: ماه گذشته جلسه‌ای هم با اعضای شورای اسلامی صالح‌شهر برگزار کردیم و از آن‌ها درخواست کردم تا در این رابطه تا حصول نتیجه، همکاری داشته باشند.
صالحی با اشاره به اینکه ملاک و معیار احداث شعبه بانک به ویژه در شهرهای کوچک، موضوع سوددهی است، بیسان می‌کند: بانک‌های زیادی بوده‌اند که به دلیل تأمین نشدن سود مورد انتظارشان، شعبه‌های خود را از سطح شهرهای کوچک جمع کرده‌اند. با این بانکی که رایزنی کرده‌ایم کمتر به این مسأله توجه کرده و آن‌ها را تقریباً مجاب کرده‌ایم برای انجام خدمت، شعبه‌ای در این شهر مستقر کنند.
پیگیری تا رسیدن به نتیجه
فرماندار گتوند ادامه می‌دهد: یکی از موارد مهمی که در رایزنی با بانک‌هایی که داشتیم بر آن تأکید کردیم، وجود شعبه بانک در شهرهایی با جمعیت کمتر همچون ترکالکی و جنت‌مکان گتوند بوده است.
فرماندار گتوند اظهار می‌کند: پیگیری این موضوع به واحد برنامه‌ریزی فرمانداری گتوند محول شده است و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه، ادامه خواهد داشت.
نقش کم‌رنگ بانک‌های دولتی
اینکه بانک‌ها دنبال سود هستند، موضوعی طبیعی است و سودآوری برای این بنگاه‌های تجاری معقول به نظر می‌آید ولی آیا برخی مناطق کشورمان که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند و مبادلات مالی زیادی ندارند، باید از خدمات بانکی محروم شوند؟  آیا نمی‌توان از بانک‌های دولتی که وظیفه خدمتگزاری‌شان پررنگ‌تر از جنبه‌های کسب سودشان است، توقع داشت ارائه خدمات بانکی به این مردم را مد نظر داشته باشند؟
هرچه هست، اگر حدود ۱۵ هزار نفری که در این شهر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌گیرند را حساب کنیم، ماهانه بیش از ۶۸۲ میلیون تومان پول به حساب بانک‌های مختلف حوالی صالح‌شهر واریز می‌شود و شاید بخش عمده‌ای از آن در اختیار یک یا دو بانک خاص باشد؛ آیا سود این پول و ارج نهادن به خدمات مردم زحمتکش این منطقه، جواب افتتاح یک شعبه با دستگاه عابربانک را نمی‌دهد؟


تاريخ : 19 / 4 / 1395برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی درخطبه های نمازجمعه گتوند به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید فطردر جمع نمازگزاران درباره حقوق های نجومی و پرداختی های غیرمتعارف به برخی افراد و برداشت های نامشروع از بیت المال اشاره کرد و خواستار ورود و برخورد جدی دولت و قوه قضاییه با افراد متخلف شد.
وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص عزل و مجازات مقصران این مساله(حقوق های نجومی) اشاره کرد و افزود: برداشت های نامشروع خیانت به آرمانهای انقلاب است.
خطیب جمعه گتوند به دیگر بیانات و تاکیدهای مقام معظم رهبری در مورد شناسایی آسیب های ناشی از اشرافی گری اشاره و بر برخورد با متخلفان و پدیده اشرافی گری تاکید کرد.
حجت الاسلام شاه آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 18تیرماه سالروز کشف توطئه آمریکایی کودتای نوژه در پایگاه نیروی هوایی همدان در سال 1359، ادامه داد: توطئه ای که قرار بود وابستگان به آمریکا و رژیم پهلوی با به تصرف گرفتن پایگاه شهید نوژه ، حمله هوایی به مراکز حساس تهران از جمله جماران و محل حضور حضرت امام خمینی(ره) داشتند، با هوشیاری و با عنایت الهی این توطئه خنثی شد.
امام جمعه گتوند به 21 تیرماه سالروز توطئه شوم کشف حجاب توسط رضا خان اشاره کرد و اظهار کرد: در 21 تیرماه سال 1314، مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس به گلوله بسته شد و با برخورد رضاشاهی بسیاری از مردم بخاطر دفاع از فرهنگ اصیل اسلامی به نام عفاف و حجاب به خاک و خون کشیده شدند و عده زیادی از علما نیز به خاطر اعتراض به این جنایت دستگیر شدند.
حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی اضافه کرد: شهرستان گتوند بحمدالله یکی از شهرستانهای مذهبی می باشد که به دلیل سابقه دیانت، غیرت و تعصب در خانواده ها در مساله حجاب و عفاف آسیبی نداریم ولی خطر نوجوان ها و جوان های ما را تهدید می کند ولی نظارت و برنامه ریزی بیشتر آموزش و پرورش در مدارس مورد تاکید است.
امام جمعه گتوند در پایان با اشاره به 23 تیرماه هشتم شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع (ع) توسط آل سعود و تفکر وهابیت در سال 1344 ه.ق، تفکر وهابیت را، تفکر تهی از عقلانیت و تهی از احساس معنویت و انسانهایی عقب گرا و قهقرا رفته عنوان کرد و این حرکت آل سعود را محکوم کرد.



به گزارش روز جمعه ایرنا سید مجید صالحی در این دیدار که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد به همراه بخشدار مرکزی ، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی با پنج خانواده نیازمند و معلول در شهر جنت مکان، مهمانشهر شهید بنی نجار این شهرستان دیدار کرد.
وی در این دیدار گفت:وظیفه مسئولان کمک به حل مشکلات جامعه معلولان و افراد نیازمند می باشد و در این راستا باید با برقراری ارتباط عاطفی و ایجاد روحیه نشاط در جمع خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از آنان حمایت کرد.
وی با تشکر از زحمات مدیر و کارکنان اداره بهزیستی گتوند در رسیدگی به مشکلات خانواده های تحت پوشش گفت: این بازدیدها به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات نیازمندان و بررسی و رفع این مشکلات می باشد.
صالحی افزود: توجه به معلولان و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی از مسائل مهمی است که دنبال می شود تا در راستای توانمندسازی آنان اقدام موثر صورت گیرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گتوند نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای کمک به حل مشکلات افراد زیر پوشش گفت:ساخت مسکن، اشتغال، حمایت از خانواده های بی سرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به کودکان و تدارک پیشگیری، درمانی و توانبخشی معلولان جسمی و روانی از جمله اقدام های انجام شده در این راستا بوده است.
وحید طالبوند با بیان اینکه یکهزار و 235 پرونده معلول واحد توانبخشی، 300خانواده نیازمند تحت حمایت واحد امور اجتماعی و 120پرونده بهبود یافته تحت حمایت واحد پیشگیری اداره بهزیستی گتوند می باشند خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه مرکز توانبخشی طاهره، صداقت و امید زندگی در این شهرستان به معلولان خدمات رسانی می کنند.
در این دیدارها سبد کالا و هدایایی بین خانواده های نیازمند و معلولان توزیع شد.
شهرستان 74هزار نفری گتوند با 2 بخش مرکزی و عقیلی در شمال استان خوزستان واقع است.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

 

 

 لطفا عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت السلام والمسلمین داور نیا امام جماعت محترم مسجد جامع صالح شهر در گفتگویی با ما ضمن قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمان روزه دار علی الخصوص زنان و مردان صالح شهر گفت : در صورت اعلام رسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و روئیت هلال ماه فردا چهارشنبه نماز عید فطر برگزار میگردد .

حاج آقا داور نیا در ادامه افزود : نماز عید فطر در صالح شهر همزمان با سایر شهرهای استان و کشور راس ساعت 7:00 صبح در محل مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد .

ایشان در سوالی که آیا به طور قطع فردا روز عید فطر هست نیز گفتند : اعضای دفتر استهلال مقام معظم رهبري در نشستی اظهار داشتند که بیش از 150 گروه در مناطق مختلف کشور برای رویت هلال ماه شوال مستقر شده اند و تصریح کردند: در صورت مساعد نبودن شرایط جوی و رویت نشدن هلال ماه در غروب روز سه شنبه، عید فطر پنج شنبه خواهد بود و موضوع به اطلاع مردم شریف خواهد رسید  و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ماه در غروب روز سه شنبه دیده می‌شود. 

امام جماعت مسجد جامع صالح شهر در ادامه درباره فضیلت خواندن این نماز بیان داشتند : نماز عید فطر نمازی است که مسلمانان در روز عید فطر می‌خوانند. این نماز در سال اول هجرت واجب شد و مسلمانان در زمان حضرت محمد(ص) ، به جماعت در این نماز شرکت می‌کردند. این نماز پس از فوت پیامبر، برای مسلمانان سنت موکده دانسته می‌شود.

 این نماز در زمان حضور امام شیعه واجب است و باید به جماعت خوانده شود، و در غیراین‌صورت مستحب است.

ایشان در پایان از تمامی مردم روزه دار صالح شهر اهم از مردان و زنان خواست تا در این نماز حضور یابند.



به گزارش ایرنا سید مجید صالحی روز پنج شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به کارها و اقدام های صورت گرفته در گتوند اظهار کرد: اقدام های خوبی در سطح شهرستان انجام شده است اما درعین حال مسائل و مشکلات زیادی نیز همچنان وجود دارد که امیدواریم امسال اعتبارات کافی برای شتاب بخشی به طرح های در حال اجرا یا راکد تخصیص یابد.
وی مشکلات سد گتوند ، بیمارستان ، استخر ، مشکلات کشاورزان و عدم خرید محصولات کشاورزان و ساحل سازی رودخانه کارون را از جمله این موارد نام برد که نیازمند پیگیری و اختصاص اعتبار دارد.
فرماندار گتوند با اشاره به اینکه برخی از مسائل و مشکلات درسطح شهرستان قابل حل نیستند افزود: با کمک نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ودسترسی وی به وزیران و دولتمردان این مشکلات حل خواهد شد.

لطفاً متن و تصاویر کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

چند روزیست که خبر شکایت مدیر کتابخانه های شهرستان شوشتر از خبرنگار پیک شوشتر در صدر اخبار و وب سایتها قرار گرفته است . این خبر و شکایت از خبرنگار فعال شهرستان شوشتر تا جایی پیش رفته که استاندار محترم خوزستان نیز به این شکایت واکنش نشان داده است و گفته است : تا مادامی که من استاندارم هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگاران و رسانه ها را ندارد.

خبرنگار پیک شوشتر نیز در این راستا مصاحبه ای با نماینده محترم شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه انجام داده است که متن آن در زیر آمده است :

نماینده محترم مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پیک شوشتر گفت: از استاندار محترم خوزستان به خاطر حمایت از آزادی خبرنگاران و مصطفی فتحی زاده خبرنگار پرتلاش و فعال شهرستان شوشتر تشکر می نمایم .

سهراب گیلانی افزود: اقدام استاندار محترم خوزستان در حمایت از آقای مصطفی فتحی زاده خبرنگار فعال شهرستان شوشتر که به خاطر انتقاد از مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر به دادگاه احضار شده است قابل تقدیر می باشد .

نماینده مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس گفت: من هم از حق انتقاد و اطلاع رسانی خبرنگار حمایت می کنم و اعلام می نمایم که خبرنگاران حق دارند از دستگاهها و ارگانها انتقاد نمایند .

سهراب گیلانی افزود: به زودی سکوت خود را خواهم شکست و در مصاحبه و سخنرانیهایی که در روزهای آینده خواهم داشت سخنان مهمی را در همین موضوع با مردم خواهم گفت .

وی خاطرنشان کرد: موضع بنده نیز در حمایت از آزادی خبرنگاران کاملا شفاف است و با طرح شکایت مدیران از خبرنگاران در دادگاه مخالف هستم و مدیران موظف هستند پاسخگوی انتقادات خبرنگاران در رسانه ها باشند .

 



تقدیر و تشکر نایب رئیس شورای شهرستان گتوند از حضور حماسی مردم شریف شهرستان گتوند و حومه در راهپیمایی روز قدس

روز قدس نشان دهنده ایستادگی افراد حق طلب در برابر ظلم جهانی است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای تجدید بیعت با آرمانهای والای اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین با خلق حماسه عظیم در راهپیمایی روز قدس رقم می خورد.راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان یک حرکت حماسی نشان دهنده وحدت، اتحاد، همبستگی و بصیرت ملت در برابر استکبار جهانی و دفاع از ملت های مظلوم و آزاده است. درود خدا بر شما مردم مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه حمد و سپاس خداوند متعال را که بار دیگر، توفیق شرکت در راهپیمایی روز قدس را شامل حال امت شریف ایران اسلامی و به ویژه مردم ولایتمدار، متدین و شهید پرور شهرستان گتوند و حومه گردانید. و به فضل الهی با وحدت و بصیرت، بار دیگر با خلق حماسه ای بزرگ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ لرزه بر اندام استکبار و صهیونیسم انداخت و فریاد مظلومیت و عدالت‌خواهی مردم فلسطین اشغالی را به گوش جهانیان رساند. با توجه به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حضور با شکوه مردم شهرستان در راهپیمایی روز قدس، باعث ذلت و خواری رژیم صهیونیستی و تقویت روحیه امید و خود باوری مردم فلسطین شد. سپاس مخصوص خداوند که با توفیقات الهی خود و احساس تکلیف دینی و انقلابی شما مردم فهیم و بصیر شهرستان گتوند و حومه راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس با شکوهی خاص برگزار گردید و در این راهپیمایی حماسه ای دیگر آفریده شد. لذا از حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و بویژه مردم ولایتمدار و روزه دار شهرستان گتوند و حومه را در روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان  امسال که با شرکت در راهپیمایی این روز حماسه ای دیگر آفریدند، تقدیر و تشکر کرده و از خداوند بزرگ نجات مردم فلسطین و غزه را از زیر چنگال اسرائیل غاصب خواستارم. 

          محمود بلیوند
نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گتوند و عضو شورای اسلامی شهر صالح شهر


لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 4 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 4 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 4 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نوجوانان

اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان از فردا (چهارشنبه 9 تیرماه) در کمپ تیم های ملی آغاز می شود.

 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان از بعدازظهر فردا (چهارشنبه 9 تیر) آغاز می شود. برهمین اساس کادر فنی تیم ملی نوجوانان 25 بازیکن را به این اردو دعوت کرد و بازیکنان دعوت شده باید روز چهارشنبه 9 تیرماه راس ساعت 14 در هتل بلوار تهران واقع در بلوار کشاورز خود را به کادر فنی معرفی کنند.

 

اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:

 

عارف محمد علی پور، الهیار صیاد منش ، کاظم انتظاری، امیرحسین اسماعیل زاده، علیرضا اسدآبادی ، محمدرضا جعفری، طاها شریعتی، محمدمهدی سرداری، سعید آهنی، امیرحسین حسین پور، امیرحسین خدامرادی، حسین نخودکار، محسن معظمی گودرزی، مهرداد عباسی، محمد شریفی، سیدرضا موسویان، احمدرضا جلالی، یونس دلفی، علی غلامزاده (صالح شهر)، معراج اسماعیلی، محمدرضا غبیشاوی، علیرضا سواری، محمد قادری، محمدامین رضایی و مبین عشایر

 

لازم به توضیح است، اردوی فوق تا روز سه شنبه 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.

 



تاريخ : 5 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

درفضاهای مجازی و غیرمجازی گاه دیده ایم بعضی بختیاری ستیزها هرگاه قصد سخن گفتن راجع به شهیدعلیمردان خان بختیاری را دارند با یک نفرت خاصی نسبت به او صحبت می کنند، البته بیشتر اوقات بیان این نفرت پراکنی با هوشمندی نفرت پراکنان و انفعال نخبگان بختیاری حاضر در آن جمع صورت می گیرد.

در این میان همواره از خود می پرسیدم امثال شیرعلی مردان خان ها،ابوالقاسم خان ها،محمد تقی خان ها،نامدار خان ها چه کرده اند که بعضی ها اینگونه تلاش می کنند این اسطوره ها در میان بختیاری گمنام بمانند؟

متوجه شدم که این اسطوره ها خصوصا شیرعلیمردان خان نمادی از روح جامعه بختیاری بوده اند، جامعه ایی که هیچ وقت به بازی گرفته نشد و این بازی گرفته نشدن عامدانه و حساب شده بوده،گویی قرارست حتی داستان حماسه آنان فراموش شود،یک فراموشی تدریجی!

اما جامعه بختیاری سرنوشت خودش را با شیرعلیمردان خان و امثال شیرعلیمردان خان گره خورده می بیند،حتی اگر نخبگان بختیاری وابسته یا الینه شده از خودبیگانه طرفدار پهلویسم ، بدنبال محو آن باشند.
جامعه بصورت ناخودآگاه تصمیم می گیرد حماسه لربلیط خور زنده بماند و اینجاست که اراده مردم بختیاری بر نخبگان پهلوی پرست می چربد! اما باید پرسید آیا این چربش جامعه بختیاری دائمی است؟
قطعا خیر!
پرسش اصلی اما همواره این بوده چرا تلاش شده این قهرمانان و نوستالژی های شان برای مردم خود گمنام بمانند؟ مگر اینها چه خواسته اند و چه کرده اند؟پرسشی که شاید درک آن برای ما سخت باشد چرا که نسل جنس خواسته های آنان منقرض شده است.

اما قطعا ریشه اصلی این خواسته ها مطالبات هویتی و قومی بوده البته با شرایط و فهم آن زمانی و شاید فلسفه اصلی تشکیل حزب ستاره بختیاری توسط شیرعلیمردان خان و یارانش همین بوده،حرکتی برعلیه پهلویسم ها و خوانین غیربختیاری گر!

در علم روانشناسی و تربیت گفته می شود برای ترویج یا حذف یک اندیشه از روش تشویق یا تنبیه استفاده کن، روشی که ظاهرا خاندان پهلوی برای تضعیف هویت گرایی بختیاری ها بخوبی استفاده کردند!
خاندان پهلوی با حمایت و رشد و تشویق نخبگان بختیاری وابسته به خود ، آنها که پیاده کننده اهداف سیاسی ،باستانی و فرهنگی شان بوده اند را تقویت نموده و با تضعیف و حذف نخبگان بختیاری هویت گرا و غیر وابسته به خود همچون شیرعلی مردان خان،ابوالقاسم خان و ... و همچنین تخریب اسطوره هایی که قبل از پهلوی نمادی پیشرو در هویت گرایی بختیاری بوده اند همچون محمدتقی کیانرسی چهارلنگ ، نامدار خان منجزی و اسدخان شیر کش نخبگان هویت گرا را قلع و قمع کرده، جبهه سیاسی فرهنگی آنان را تضعیف نموده و هر تفکر هویت گرا و مطالبه گر لری در اینجا لربختیاری بعنوان جریان پیشرو لری را در نطفه خفه کرده تا اینگونه جامعه بختیاری در یک کمای طولانی عدم هویت گرایی برده شود.

به قلم : ابوالفضل بابادی شوراب 

لطفاً متن کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 4 / 1395برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر : مهندس رستمی در گفتگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر اظهار داشتند، به منظور معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویر 28 شهید صالح شهر در ورودی این شهر از سمت جاده شوشتر-گتوند توسط شهرداری صالح شهر نصب شد.

شهردار صالح شهر در حاشیه رونمایی از این تابلوها با اعلام این خبر گفت: تعداد 29 تابلو در ابعاد دو دریک ونیم متر مزین به تمثال امام راحل و 28 شهید دوران دفاع مقدس در این مسیر با نظر مساعد و همکاری شورای اسلامی شهر توسط شهرداری صالح شهرنصب شد.

شهردار صالح شهر گفت: به منظور معرفی شهدای گرانقدر و تکریم خانواده های بزرگوار آنها، شهرداری صالح شهر بر مبنای وظیفه خود با هماهنگی و همکاری شورای محترم اسلامی شهر تعداد قابل توجهی از خیابان ها ی سطح شهر را به نام مقدس شهدا مزین نمود.

مهندس رستمی عنوان کرد: انجام این گونه امور در جای خود مهم و با ارزش است ولی بالاتر از این امور، پیروی از سیره شهدا و عمل به توصیه ها و پیامهای این عزیزان است، شهدایی که آرامش و امنیت کنونی کشور مرهون ایثار و رشادتهای آنهاست و با معرفی آنها می توان بهترین الگوها و سبک زندگی شرافتمندانه را برای نسل جوان و آینده ساز کشور ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره، نصب تمثال و نامگذاری خیابانها و اماکن با تصاویر و اسامی شهدا صرفا تذکری برای همه ماست تا تکلیف خود را که پاسداشت از دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروی از ولی امرمسلمین است را فراموش نکنیم و از شهدا بیاموزیم که از فرصت و زمان کوتاه زندگی بیشترین و بهترین استفاده را جهت رسیدن به تعالی و کمال ببریم.



تاريخ : 3 / 4 / 1395برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش تصویری دیدار با خانواده شهیدان گتوندی

روز گذشته : دیدار با خانواده شهیدان گتوندی علی و مراد رضایی و جمشید عسکر زاده با حضور نماینده ولی فقیه جنا حاج آقا شاه آبادی امام جمعه محترم ، رئیس محترم بنیاد شهید و فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ کنگری بمناسبت ماه مبارک رمضان

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 4 / 1395برچسب:, | 5 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بندگی یعنی
در کوچه پس کوچه های زندگی
دست کسی را بگیری...!

به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز هفته اکرام ایتام و نیازمندان و به همت خیرین این شهر تعدادی بسته غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی و مواد شوینده در بین نیازمندان و افراد و خانواده های کم بضاعت توزیع شد. این آئیین هرساله و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بین اهالی محترم صالح شهر برگزار میگردد که این حرکت شایسته و قابل تقدیر می باشد . 



گردهمایی فعالان فرهنگی شهرستان گتوند ، شب گذشته همراه با نماز جماعت و سخنرانی حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی برگزار شد.

در این مراسم که در تالار ارم شهرستان گتوند برگزار شده بود ، امام جمعه محترم شهرستان گتوند در بین نماز به سخنرانی پرداختند و گفتند : شاعر ،یک نقاش ، یک بازیگر ازظرفیت خدادای برای رسیدن به کمال استفاده میکند ، ظرفیت همه ما انسانیت ماست و هنر این هست که انسانیت رو به نقطه اوج و کمال برسانیم . یعنی همه انسانها می توانند هنرمند باشند . همه انسانها می توانند این ظرفیت را به نقطه اوج برسانند . لذا بی هنری این نیست که من شعر و نقاشی و .. بلد نباشم ، بی هنری این است که انسان نتواند از ظرفیت فطری و خدایی خودش استفاده کند و خودش را به خدا برساند و آن چیزی که گفته می شود هنر متعهد که گفته می شود این نکته است که انسان باید با آن هنر اصلی اینها را هماهنگ کند . نقاشی و شعر و هنر باید در خدمت آن هن اصلی قرار بگیرند .

اگر شاعری ، نقاشی خطاطی بتواند آن هنر اصلی را روی صفحه بیاورد می گویند این هنر ، هنر متعهدانه است . زیبایی یک ظرفیت برای همه است اگر کسی این زیبایی را در ظرفیت صحیح خودش استفاده کند یک هنرمند است و اگر غیر از این باشد یک بی هنری است .

ایشان در ادامه به  سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و فرمودند که ایشان از ولنگاری فرهنگی گلایه کردند و ادامه دادند یک ولنگاری فرهنگی و نقطه اوج آن همین هست که انسان این خط مستقیم را فراموش کند . اگر این هنر اصلی را فراموش کرد به بی راه های متعددی گرفتار می شود که این می شود ولنگاری فرهنگی .

ان شاءالله مجموع متعهد و انقلابی و ارزشی شهرستان گتوند بتوانند در راستای آن هدف اصلی خلقت در پرتو هدایت خاتم رسولان (ص) و خط روشن و هدایتگر ولایت و امامت ، آن وظیفه و آرمان الهی که تعالی جامعه انسانی و بشری هست را تحقق بخشد و شاهد رشد و کمال یافتگی در جامعه روز افزون باشیم .

در آخر از آقای اسدی ریاست محترم فرهنگ و ارشاد شهرستان تشکر میکنم و برگزاری این برنامه قطعاً برای هگرایی ارزشمند است که ان شاءالله اهداف را تحقق بخشد .

در ادامه این برنامه و پس از صرف افطار ، شاعرین شهرستان به شعر گویی پرداختند و گروه تئاتر و نمایش نیز اجرای بسیار زیبایی داشتند .

گفتنی است در حاشیه این مراسم فرهنگیان شهرستان توسط پزشک محترم معالجه سرپایی شدند .

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب

گزارش تصویری دیدار با خانواده شهیدان گتوندی مهدی نظری و خیراله صالحی بمناسبت ماه مبارک رمضان با حضور ریاست محترم بنیاد شهید شهرستان آقای احمدی ، امام جمعه محترم شهرستان و فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند جناب سرهنگ کنگری

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب