تاريخ : 27 / 11 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بر غـنچه‌‏ی لب‌هاشان لبیک حسینی بود

امیـد دل آن‌ها لـبـخـنـد خـمـیـنـی(ره) بود

 جلسات و نشست های هماهنگی سومین یادواره شهدای صالح شهر در چندین مرحله برگزار گردید .

در این جلسات و نشست ها که با اعضای محترم شورای حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) و جمعی از جانبازان ، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و همچنین در جلسه جداگانه ای با بسیج خواهران و  اعضای شورای اسلامی و شهردار صالح شهر برگزار گردید ، مقرر شد سومین یادواره 27 شهید صالح شهر در تاریخ 4 اسفند ماه 1393 در دبیرستان دخترانه حضرت آسیه (س)  با سخنرانی حجه السلام و المسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مداح کشوری حاج رضا نبویان برگزار گردد .

درسین این مراسم که از ساعت 19:30 دقیقه آغاز خواهد شد برنامه های متنوع و گوناگونی از جمله : سخنرانی ، مداحی ، پخش کلیپ ، قرائت وصیت نامه شهدا و...  همچنین اسکان غرفه های فرهنگی و پزشکی و معاینات سرپایی قرار خواهد گرفت .



تاريخ : 25 / 11 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 18 و19 بهمن ماه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی ، کانون های فرهنگی و هنری حضرت رقیه(س) و اداره آموزش وپرورش شهرستان گتوند به مدت 2روز اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی در رشته های گواش و مدادرنگی با موضوعات انقلاب اسلامی و آزاد  ،به مناسبت سی ششمین پیروزی انقلاب اسلامی ودهه مبارک  فجر در مدارس راهنمایی  دخترانه شهرگتوند برگزار گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) دستاوردی جهانی بود که ما با انتقال به نسل های بعد از همین دوران کودکی حتی با کشیدن نقاشی می توانیم روحیه انقلابی را در وجودشان بوجود بیاوریم.
وی اظهار داشت: در این مسابقه  تعداد300 نفر شرکت کردند و به افراد برگزیده جوایز به رسم یاد بود اهدا گردید.

 



ادامه مطلب

 سید مجید صالحی فرماندار گتوند در پیامی از حضور گسترده وباشکوه مردم شهرستان گتوند در راهپیمایی 22بهمن تشکر وقدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گتوند، در این پیام آمده است:

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد وخاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) وپاسداشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب ،ازحضور پرشور وحماسه ساز همه برادران وخواهران عزیز که در هوای آلوده و وجود ریزگردها، در راهپیمایی با شکوه 22بهمن شرکت نمودند کمال تشکر وقدردانی را دارم ،و وحدت وهمبستگی وانسجام ملی روز افزون ایران اسلامی را از خداوند سبحان مسئلت می نمایم .

 

سید مجید صالحی

فرماندار شهرستان گتوند



تاريخ : 25 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دکتر محسن رضایی در ویژه برنامه سی و شش:

هنوز انقلاب اقتصادی در ایران صورت نگرفته

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید بازگشت به اصل انقلاب داشته باشیم. در ایران هنوز انقلاب اقتصادی صورت نگرفته، ما فقط در عرصه سیاست انقلاب کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، دکتر محسن رضایی با حضور در ویژه برنامه سی و شش که از شبکه سوم سیما پخش می شد به پرسش های شرکت کنندگان در این برنامه پیرامون رخدادهای دو سال نخست انقلاب اسلامی پاسخ گفت.

محسن رضایی با اشاره به وقایع سال­های 58 تا 59 گفت: این دوسال از پر حادثه­ترین سالهای انقلاب اسلامی بودند و شاهد حوادث زنجیره ای متعددی از پیروزی انقلاب تا وقوع جنگ در این دو سال بودیم. ده ها حادثه که وظیفه داریم برای مردم و نسل جوان شرح بدهیم. نکته مهم این بود که حضرت امام یک تجربه ای را از دوران مشروطه و ملی شدن نفت داشتند که اگر ایشان آن تجربه را به کار نمی گرفتند در همان ماه های اول بعد از پیروزی، انقلاب از دست رفته بود. امام از آن تجربه تاریخی استفاده کرد و اینبار نگذاشتند انقلابی که حاصل شده، از دست برود. یعنی همین اشتباهی که در مصر توسط آقای مرسی رخ داد و یا رویدادهای عراق پس از سرنگونی صدام، که از تجربه انقلاب ما درس نگرفتند و خطر داعش به وجود آمد در ایران روی نداد.



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 11 / 1393برچسب:, | 20 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بسمه تعالی
نون و القلم
ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن یوم الله 22بهمن خدمت هم استانی های عزیز و شهید پرور
نقش و اهمیت آموزش و پرورش در تمام جوامع بشری بر همگان روشن و مبرهن است در دین مبین اسلام نیز آیه شریفه فوق مبنی بر لزوم توجه به امر آموزش و پرورش در دستورات وحیانی خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) است. در ایران اسلامی نیز سابقه  علم و دانش همین بس که پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد (ص) در این خصوص فرمایشی گهر بار دارند که اگر دانش در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت و خوزستان عزیز که مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است از دیرباز در پرورش نخبگان نقش اساسی برعهده داشته و خواهد داشت اکنون که یکی از دلسوزان و مدیران صادق و درستکار بر منصب عالی ترین دستگاه آموزشی و فرهنگی خوزستان عزیز تکیه داده است وظیفه همگان است با حمایت همه جانبه از مدیرکل خدوم و صادق در خصوص خدمات ارائه شده در سال گذشته  و اینکه  جناب استاد تقی زاده عزیز عزم خود را جزم نموده و یک تنه در مقابل تمام دستگاههای بدهکار به آموزش و پرورش ایستاده می طلبد برای رشد و توسعه  بهتر آموزش و پرورش استان تمام رسانه ها مانند ما جوانان و دانشجویان استان از استاد و فرزند خدوم خود استاد تقی زاده حمایت نمایید ، تا مسئله طلب اداره کل آموزش و پرورش بعنوان مطالبه مردم خوزستان مطرح گردد.
برادران و خواهران عزیزم خانه دوم ما اکنون به کمک همه ما نیاز دارد تا بتواند رسالت بزرگی که بر عهده دارد را سر منزل نهایی خود برساند .
جمعی از جوانان و  فعالان دانشجویی استان خوزستان

 


تاريخ : 22 / 11 / 1393برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم همیشه در صحنه صالح شهر همزمان با سراسر کشور راهپیمایی 22 بهمن را از مقابل مسجد جامع این شهر با حضوری پر شور و با شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» آغاز کردند.

در این راهپیمایی مردم و مسوولان اعم از امام جماعت محترم صالح شهر ، سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه ، حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان ، مسولان شهری ، فرهنگیان، نیروهای انتظامی و بسیجیان و بانوان و دانش آموزان حضوری پر شور و گسترده را در یوم الله 22 بهمن از خود به منصه ظهور گذاشتند.
مردم همیشه در صحنه و حاضر صالح شهر با حضور گسترده و با شکوه خود امروز به صحنه آمده بودند تا نشان دهند که همیشه و در تمامی عرصه ها حامی انقلاب اسلامی و اهداف والای امام راحل هستند.

در ادامه این راهپیمایی و عبور از مسیرهای از قبل مشخص شده در مسجد جامع صالح شهر جمع شدند و  ادامه مراسم در این مکان مقدس برگزار گردید .

سرهنگ کنگری سخنران مراسم با تقدیر و تشکر از مردم انقلابی و ولایتمدار صالح شهر و حضور پررنگ و همیشه این مردم از انقلاب تا کنون گفت : امام دین را به عنوان کارآمدترین نظام فکری، فرهنگی و اجرایی می‌دانست و می­‌خواست کشور بر اساس آموزه­‌های دینی اداره شود.

وی حضور مردم خوزستان و صالح شهر در راهپیمایی را با توجه به وجود شدید ریزگردها و گرد و غبار ستودنی دانست و افزود: مردم با اینکه شرایط آب و هوایی مساعد نیست، اما با ایمان، عشق، اراده و وفای به عهد در این راهپیمایی حضور یافتند.

در ادامه این برنامه قطعه شعری انقلابی و زیبا از دانش آموزان مدرسه ریحانه به اجرا در آمد و همچنین قطعه شعری از منوچهر بهداروند عضو شورای راهبردی دکتر رضایی نیز در این زمینه خوانده شد .

در انتهای این مراسم قطعنامه توسط مجید علیزاده قرائت گردید .

 



بمناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و همگام با سایر مدارس کشور، دبستان ریحانه نیز فعالیت هایی طرح ریزی و اجرا نموده است که از این جمله می توان به برگزاری جشنواره غذا و نیز طرح جابربن حیان اشاره نمود . 

فاطمه زمانی مدیریت مدرسه ریحانه در گفتگویی با ما گفت : روز یکشنبه مورخ 19/11/93 ساعت 10 صبح و با حضور مسئولین آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر ونیز شهرداری صالح شهر این جشنواره برگزار گردید که مورد استقبال پرشــور دانش آموزان و خانواده های محترمشان قرار گرفت.

مدیرمدرسه ریحانه در ادامه افزود در برگزاری این برنامه ها و مراسم تلاش های زیادی صورت گرفته که در این راستا از اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر و شهرداری صالح شهر ، آموزش و پرورش شهرستان و حاج آقا کلانتری مسئول انجمن اداره آموزش و پرورش و همچنین از اولیاء محترم تقدیر و تشکر بعمل می آید .

در پایان نیز به برگزیدگان جشنواره طرح جابربن حیان جوایزی اهدا گردید.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 14  بهمن ماه کار نمایشی کودک همراه با لباس تن پوش عروسکی و کریم چهره  به مدت دو روز  توسط گروه هنری صحنه  به کارگردانی خانم الهام خواجوی در سالن نمایش دکتر قیصر امین پور شهرستان گتوند ویژه دانش آموزان در مقطع ابتدایی اجرا گردید.

محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در حاشیه این دیدار درباره برگزاری این نمایش عروسکی افزود: هنر تئاتر یکی از موثرترین و مهمترین شیوه های انتقال مفاهیم و مضامین به افراد است و همواره از تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده است بنابراین حمایت از این هنر و هنرمندان دغدغه اصلی این قشر در شهرستان گتوند، به شمار مي رود.

 



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر به مناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ایران ، با حضور فرماندار محترم شهرستان گتوند جناب آقای مهندس سید مجید صالحی،روحانیون محترم، مسئولين محترم ادارات شهرستان گتوند،مسئولین محترم محلی ،اعضاء محترم شورای  اسلامی شهر و اهالي  ولایتمدار و شهیدپرور صالح شهر ، پروژه های  "پل گلزار شهدا و زیرگذر ساماندهی ورودی شهر " که نقش مهم و بسزایی در تسهیل تردد همشهریان صالح شهری به کشت وصنعت کارون،شهرستان های شوشتر-دزفول و گتوند و همچنین دسترسی آسان به گلزار شهدای صالح شهرجهت برگزاری مراسمات مذهبی و محلی  دارد به بهره برداري رسيد.

مهندس سید مجید صالحی فرماندار شهرستان گتوند ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر در اين مراسم اظهار داشتند: ارتباط نزدیک مسئولان با مردم يکي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است.

فرماندار شهرستان گتوند  با بيان اينکه مردم از ابتداي شروع انقلاب به رهبري امام خميني (ره) هميشه در صحنه هاي مختلف حضور فعال داشته اند ،از اهالي صالح شهر به دليل مشارکت در پيشبرد طرح هاي عمراني تشکر کردند .

مهندس رستمی شهردار صالح شهر ضمن عرض خوشامدگویی به مدعوین محترم ،گزارشی از عملکرد پروژه های  پل گلزار شهدا و زیرگذر و دیگر پروژه های در دست اجرای شهرداری صالح شهر   ارائه دادند.جناب سرهنگ کنگری فرماندهی محترم سپاه شهرستان گتوند از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از طرف شورای محترم اسلامی صالح شهر و پرسنل شهرداری از مهندس رستمی شهردار صالح شهر تقدیر و تشکر گردید .

 لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور جانشین محترم سپاه ناحیه گتوند ، فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) و جمعی از جانبازان و بسیجیان ، از خانواده های معظم و بزرگوار شهدا تجلیل شد .

در این دیدار صمیمانه سروان حسنی کهنکی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا ، دیدار با خانواده های معزز آنها را توفیقی برای مسئولین دانست و گفت : همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه های مختلف مرهون خون پاک شهداست .

جانشین محترم سپاه ناحیه ، خانواده معظم شهدا ء را سرمایه های ارزشمندی برای جامعه و خدمت به آنان را توفیق الهی دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولین خادمان خوبی برای مردم شهید پرور باشند.

حسنی کهنکی  با اشاره به اینکه شجره انقلاب اسلامی از امام عزیز وبا خون شهدا رنگین شده است گفت : هرچه داریم از خانواده شهدا وایثارگران داریم وافتخار هم می کنیم که خود را وقف این عزیزان کنیم .

در پایان این دیدار نیز با اهداء لوح و هدایایی از این خانواده ها ی محترم شهدا تجلیل به عمل آمد .



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
«میهمانی لاله ها»
به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر مراسم غبار روبي و عطرافشاني مزار مطهر شهداء با حضور فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، بسیجیان و اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر در گلزار شهدای علی پهونده این شهر برگزار گرديد. 
در این مراسم که روز پنجشنبه 16 بهمن برگزار گردید پس از شستشوی قبور شهدا با گلاب و تقدیم شاخه گل ، با قرائت فاتحه ای روح این عزیزان را شاد نمودند.
 


تاريخ : 14 / 11 / 1393برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر : مهندس سید مجید صالحی فرماندار گتوند طی بازدید و سرکشی از واحد های مختلف شهرداری ، از پروژه های انجام شده و در دست اقدام شهرداری صالح شهر بازدید به عمل آوردند. ایشان از اقدامات خوب عمرانی و خدماتی انجام شده توسط شهرداری صالح شهر تشکر کردند. فرماندار شهرستان گتوند در حاشیه بازدید خود از سطح شهر صالح شهر اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی که از فعالیت شهرداری صالح شهر   می گذرد  شاهد  تحولات گسترده ای در حوزه عمرانی و خدماتی هستیم .مهندس سید مجید صالحی اظهار داشتند در طی بازدیدی که از نقاط شهر، بصورت سرزده داشتیم خدمات صورت گرفته توسط شهرداری را مشاهده کردیم که ضمن خسته نباشید به کلیه همکاران شهرداری انتظارمیرود این روند تا رسیدن به مرحله ایده ال ادامه داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه ادامه این فعالیت ها می تواند توفیقات ارزشمندی را برای منطقه و شهروندان صالح شهر داشته باشد گفت: به رغم   فعالیت های صورت گرفته  انتظار می رود با تکمیل پروژه های در دست اجراء توسط شهرداری شاهد به اتمام رسیدن پروژه هاو ارائه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان باشیم .

فرماندار شهرستان گتوند توفیقات شهرداریها را در گرو تعامل و همدلی اعضای شورای اسلامی شهرها دانست و اظهار داشت :به اعتقاد بنده تحولات صورت گرفته در صالح شهر در گرو تعامل و همراهی اعضای شورای اسلامی بوده است .

رئیس شورای اسلامی صالح شهر با توجه به بازدید فرماندار و هیئت همراه از صالح شهر و پروژه های انجام گرفته در صالح شهر اظهار داشتند صالح شهر دارای ظرفیت های بالقوه و بالایی است و از فرماندار محترم خواستار  مرتفع کردن مشکلات مردم شریف و ولایتمدار صالح شهر  از جمله مشکل آب شرب،کمبود و فقدان فضاهای ورزشی مورد نیاز ،کمبود امکانات بهداشتی و درمانی ،روشنایی حدفاصل جاده روبروی صالح شهر ،مشکل بیکاری جوانان و پیشنهادبرای حضور مسئولین شهرستان در صالح شهر و دیدار با مردم وبررسی مشکلات موجود و پیگیری تا حصول نتیجه در حیطه کاری هر دستگاه اجرایی شدند.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر از حضور فرماندار و هیئت همراه به صالح شهر تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند با توجه به بازدید فرماندار و هیئت همراه از پروژه های صورت گرفته و دردست اقدام توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر،خواستار همکاری و مساعدت فرماندار محترم و دیگر مسئولین در پیشرفت پروژه های موجود و در دست اقدام شدند.



تاريخ : 14 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این انقلاب صاحب دارد و صاحب آن کسی جز امام زمان نیست

گتوندنیوز : فرمانده سپاه ناحیه گتوند: دستاورد کشور بعد از انقلاب ، استقلال کشور بوده که در زمان قبل از انقلاب این استقلال را نداشتیم و اکنون ما هر چه داریم از بعد از انقلاب داریم

سرهنگ مجید کنگریسرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوند نیوز گفت ما هم اکنون در آستانه دهه فجر هستیم و باید این ایام الله را جشن بگیریم تا مردم بدانند که قبل از انقلاب چه مشکلات و ناخوشی هایی بوده و بعد از انقلاب چه برکت هایی هست و بر همه مردم و بخصوص جوانان لازم است تا کتاب های تاریخ را بخوانند و مهمتر از آن به تاریخ زنده ای مثل رزمندگان و انبازان توجه کنند و  استفاده نمایند.

سرهنگ کنگری در ادامه افزود دستاورد کشور بعد از انقلاب ، استقلال کشور بوده که در زمان قبل از انقلاب این استقلال را نداشتیم و تحت الحمایه غرب بودیم و اکنون ما هر چه داریم از بعد از انقلاب داریم.

وی همچنین تصریح کرد : هم در زمان قاجار ، هم رضا شاه و هم محمد رضا شاه به کشور خیانت شد و الان به برکت انقلاب روز به روز این کشور در حال پیشرفت است و کشور ما در همه عرصه ها یکه تازی میکند و رهبر عزیز ما با قدرت  این انقلاب را به جلو هدایت می کند.

فرمانده سپاه گتوند در ادامه بیان داشت : آزادی ما یک نعمت است و در این زمان کسی جرات تعدی به ما را ندارد در صورتی  که همسایگان ما بدون امنیت هستند و این نعمت بزرگی است که به وسیله نعمت بزرگ ولایت به ما ارزانی شده است .

سرهنگ کنگری در پایان تاکید کرد : ما باید این انقلاب را حفظ کنیم و همه باید بدانند که این انقلاب صاحب دارد و صاحب آن کسی جز امام زمان نیست و این حکومت امام زمان است و رهبر ما نائب امام زمان (عج) است و کسانی که این را نمی یپذیرند در قلبشان مرض وجود دارد و این انقلاب و حکومت ایران را امروز هیچکس نمی تواند نادیده بگیرد.



فرماندار گتوند : تمام سعی ما این است که افتتاح بیمارستان در سال ۹۳ انجام گیرد و ما پیگیری های مربوطه را انجام خواهیم داد ولی ممکن است برای افتتاح آن وارد سال جدید شویم .

سید مجید صالحی فرماندار گتوندسید مجید صالحی فرماندار گتوند در گفت و گو با خبرنگار گتوندنیوز در خصوص افتتاح بیمارستان گتوند گفت این بیمارستان در دهه فجر امسال قطعا افتتاح نخواهد شد چون ریزه کاری هایی دارد که باید انجام بشود و ان شاالله نوید افتتاح آن را در یک مناسبت نزدیک خواهیم داد ولی این ایام ده روزه به مرحله افتتاح نمی رسد چون ما ۱۹ پروژه داریم با اعتبار بالای ۶ میلیارد که در این ایام افتتاح خواهند شد.

صالحی در ادامه تصریح کرد تمام سعی ما این است که افتتاح بیمارستان در سال ۹۳ انجام گیرد و ما پیگیری های مربوطه را انجام خواهیم داد ولی احتمال طولانی تر شدن را هم دارد و ممکن است واردسال جدید شویم چون قصد نداریم کار بیمارستان را به صورت ناقص و کامل نشده افتتاح کنیم ، چون ممکن است یکسری پروژه ها را افتاح بکنند ولی در برق و یا بخش دیگر مشکلی باشد ولی ما قصد داریم بیمارستان کامل باشد و در خدمات دهی نقصی نداشته باشد.

وی در خصوص مجوز جهت جذب نیرو گفت هنوز مجوزی به ما داده نشده ولی ما پیگیر این موضوع هستیم.

در پایان فرماندار گتوند در ادامه تصریح کرد جهت محوطه سازی اعتبارات لازم واریز شده و تامین اعتبار شده ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته و  با صحبت هایی که با پیمانکار انجام داده ایم مقرر شده که به زودی کار خود را شروع کند.



تاريخ : 14 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در اولین روز از دهه مبارک فجر کتاب «انقلاب اسلامی در شوشتر و گتوند» تألیف محمدعلی اسدی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی،این اثر به بررسی حوادث و رخدادهای دوران انقلاب اسلامی در دو شهر شوشتر و گتوند از شهرهای استان خوزستان می‌پردازد. این دو شهر به دلیل داشتن ارتباطات گسترده با شهرهای همجوار خود مثل دزفول و به‌ویژه اهواز، از حوادث دو شهر یادشده، در کنار جریانات کلی کشور در دوران انقلاب اسلامی تأثیر پذیرفته است. همانند بسیاری از شهرهای ایران تحولات این منطقه پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی و با آغاز نهضت روحانیون به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه آغاز گردید.

 به سبب ویژگی‌های مذهبی این مناطق و حضور چند تن از روحانیون مانند آیت‌الله سیدمحمدحسن آل‌طیب و آیت‌الله سیدمحمد جزایری و نیز مسافرت مردم این شهرها به اهواز، قم، مشهد و تهران، مردم در جریان کلی روند نهضت اسلامی قرار گرفته و با امام خمینی رحمةالله علیه آشنا شدند و با نهضت اسلامی همراهی کردند.در این پژوهش با بیش از 300 نفر گفتگو شده است و تلاش شده تا از بایگانیِ مراکز اسنادی و بایگانی برخی دستگاه‌های دولتی و اسناد شخصی افراد نیز استفاده شود، هرچند این کار با سختی‌ها و مشکلاتی نیز همراه بوده است. نتیجه‌ی این تلاش‌ها و جستجوها و فعالیت‌ها مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات بود که براساس آنها برای این پژوهش دوازده فصل به شرح زیر طراحی شده است.

فصل اول: در این فصل اطلاعات جامعی از وضعیت جغرافیایی ـ سیاسی و اجتماعی این دو شهرستان آورده شده است تا خواننده بتواند در ذهن خود تصویر کلی از این موارد داشته باشد.

فصل دوم: در فصل دوم به حوادثی که از انقلاب مشروطه تا آغاز دهه‌ی چهل در کشور رخ داده پرداخته شده است و نهایتاً بازتاب و نقش عوامل سیاسی و اجتماعی این شهرستان‌ها مورد بررسی قرارگرفته است.

 



ادامه مطلب

در آستانه فرا رسيدن 12 بهمن سالروز ورود مسرت بخش و تاریخی بزرگ مرد تاريخ و بنیانگذار کبیر و فقید انقلاب عظیم اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به ميهن اسلامي، بر خود لازم می دانم، ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهدا و امام شهدا، اين ايام مبارك و فرخنده را به مردم ايران اسلامي بويژه مردم دلاور و همیشه در صحنه صالح شهر تبریک و شادباش عرض نمايم.

خداوند سبحان را شاكريم که در چنين ايامي، عطيه‌اي چون جمهوري اسلامي را بر ما عنايت نمود. اميدواريم بتوانيم در سايه فضل الهي و توجهات حضرت ولي عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، ادامه دهنده راه امام (ره) و شهداي انقلاب اسلامي باشيم كه تداوم انقلاب اسلامي راز ماندگاری و جاودانگی ماست.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 22 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: شوشتر به عنوان یک ظرفیت اقتصادی در کشور تعیین شده و همیشه به عنوان یک ظرفیت ملی مورد توجه مسئولان بوده و هست.
وی درباره پروژه باند دوم جاده کمربندی شوش‌تر افزود: ملحقات پروژه باند دوم اینجاده یک سری پل در منطقه جاده حضرت صاحب‌الزمان (عج) و مقام شیخ بوده که باید طراحی و ساخته شوند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این پروژه در راستای ظرفیت کنار گذر شوش‌تر طراحی شده و با ساخت باند دوم این محور که از جاده دزفول شروع و به جاده مسجد سلیمان ختم می‌شود سوانح رانندگی و ترافیک به شدت کاهش پیدا می‌کند.
وی درباره تأمین بودجه این پروژه اظهار کرد: اینجاده به عنوان کمربند جنوبی شوشتر است و مبلغ قراردادی این پروژه از پروژه‌های ملی وزارت راه بوده که مشکل منابع مالی برای احداث این پروژه وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی بیان کرد: مدت زمان پروژه ۳۰ ماه بوده که امیدواریم این پیمانکار بتواند این پروژه را به پایان برساند.
وی درباره این پروژه بیان کرد: این پروژه که بهمن ماه امسال کلنگ زنی شد در سال ۱۳۹۱ در لایحه بودجه دولت به مجلس تقدیم شده بود اما به دلیل اینکه کارهای کار‌شناسی و مطالعاتی به اتمام نرسیده بود با پیگیری‌هایی که از طریق وزیر راه و شهر سازی و همچنین تلاش معاون وزیر راه کلنگ زنی شده است.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ترافیک در این شهرستان ابراز کرد: قطعا این کمربندی در حل مشکل ترافیکی و هم مسائل مربوط به تصادفات را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با پیگری وزیر راه و شهرسازی، مردم شهرستان شوش‌تر از مزایای این پروژه به زودی بهره‌مند شوند.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 21 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آیین گرامیداشت سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همزمان با سالروز ورود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره(  امروز دوازدهم بهمن ماه با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شهید دستغیب آغاز شد.

زنگ مقاومت به صورت نمادین توسط حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان گتوند در مدرسه دستغیب و با حضور مهندس رستمی شهردارصالح شهرو اعضای شورای اسلامی ، مهرابی زاده معاون آموزش و پرورش ، هادی پور کارشناس متوسطه  ، خسرو محمدی شورای هماهنگی ، دبیران و دانش آموزان به صدا درآمد.

بخشدار محترم مرکزی در گفتگویی با ما ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: همه ما باید توان خود را در بالا بردن بصیرت و شناخت نسبت به انقلاب بالا ببریم.

وی افزود: امام در قلب های مردم جای داشت و این رابطه عاطفی و ولایی موجب شد تا شاه خائن از کشور بیرون رانده بشود و پس از آن با رأی مردم، نظام جمهوری اسلامی بر ایران حاکم بشود.

حیدری پور تصریح کرد: برای به ثمر رسیدن این انقلاب دهها هزار نفر شهید شدند و امروز در فضایی مطبوع و معنوی حکومت اسلامی در حال زندگی کردن هستیم و باید قدر آن را بدانیم.

ایشان در ادامه تأکید کرد: نسل جوان ما باید شناخت خوب، انتخاب درست و عمل صالح داشته باشند تا بتوانند خون شهیدان را پاس بدارند و انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند در ادامه این مراسم و با حضور در مدرسه فجر صالح شهر از دانش آموز فاطمه غلامی رتبه نخست استانی در بخش انشاء نویسی (نامه ای به رئیس جمهور) ، به همراه لوح و هدیه ای تقدیر و تشکر کرد.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گتوند"جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند " با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی وبا گرامیداشت یاد وخاطره معمار کبیر انقلاب حضرت امام  خمینی (ره )وشهدای انقلاب ودفاع مقدس وبا اشاره به اینکه ایمان بخدا ، رهبری خردمندانه حضرت امام (ره ) و وجود وحدت بین اقشار جامعه از عوامل  اصلی  پیروزی انقلاب اسلامی می باشد. ایشان در ادامه افزود : امروزه بایستی قدردان نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و درایت و تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم در حال حاضر انقلاب اسلامی باعث بیداری جهانیان شده ویک الگوی ایده ال برای تمام جهان است واین از دستاوردهای انقلاب می باشد و حفظ و صیانت از انقلاب یک وظیفه خطیر است که بر عهده نسل حاضر می باشد.

بخشدار مرکزی گتوند در ادامه از  برگزاری زنگ انقلاب در مدارس با همکاری اداره آموزش وپرورش و بسیج دانش آموزی ،  اجرای برنامه های ورزشی وتفریحی با همکاری اداره ورزش وجوانان وکمیته روستایی و عشایری از جمله پیاده رویی خانوادگی،کوهنوردی وسایر برنامه های ورزشی در سطح شهرها و روستاهها ،  افتتاح بیش از دهها طرح عمرانی شهری وروستایی ازجمله اصلاح معابر روستایی وآسفالت خیابانهای کوشکک وچغامله ، افتتاح وبهره برداری پل زیر گذر شهدای صالح شهر و طرحهای کشاورزی ومرغداری در جنت مکان ،آبیاری تحت فشار و ساخت وضوخانه در آبید علی باز وحاجی بابا ، افتتاح  مرکز فوریتهای پزشکی پل پرزین وافتتاح ساختمان شهرداری جنت مکان در بخش  مرکزی خبر داد.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت دهه مبارک فجر ، یک سری مسابقات والیبال با شرکت 6 تیم از امروز در صالح شهر آغاز میگردد.

این مسابقات با شرکت تیم های شاهین الف ، شاهین ب ، استقلال ، عقاب ، دارایی و سروش از ساعت 15 و در زمین تیم شاهین برگزار خواهد شد .

گفتنی است صالح شهر دارای 5 زمین والیبال خاکی است که از مدتها پیش جوانان و نوجوانان زیادی به این ورزش پرتحرک و نشاط آور روی آورده اند و میتوان هیجان و استقبال این جوانان را در زمین های خاکی والیبال مشاهده نمود . و امید میرود با توجه بیشتر مسئولین مربوطه به این ورزش ، همانند ورزش فوتبال موفقیت هایی در سطح کشور و تیم ملی نوجوانان ، در والیبال نیز بدون شک این استعداد ها وجود دارد و با این توجه شکوفا خواهد گردید .

دیدارهای هفته اول این مسابقات به شرح زیر می باشد :

یکشنبه 93/11/12ساعت 15:00: شاهین ب - استقلال

دو شنبه 93/11/13ساعت 15:00 : عقاب - دارایی

سه شنبه 93/11/14ساعت 15:00 : سروش - شاهین الف



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر مهندس رستمی اظهار داشت : امسال نیز همچون سالهای گذشته بمناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آذین بندی میادین و معابر شهر توسط شهرداری صالح شهر انجام شده است.

 شهردار صالح شهر در ادامه افزود : بمنظور بزرگداشت این مناسبت غرور انگیز این شهرداری با کلیه ادارات و نهادهای شهر جهت نصب بنر،پرتابل و بیلبورد ، برگزاری همایش پیاده روی خانواده در روز جمعه مورخ 93/11/17 همکاری نموده و در برگزاری راهپیمایی باشکوه روز 22 بهمن ، تمامی امکانات خود را جهت هرچه با صلابت برگزار شدن این راهپیمایی بسیج خواهد کرد.   مهندس رستمی از افتتاح دو پروژه  زیرگذر و پل گلزار شهدا خبر داد و گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله مسابقات ورزشی ، دیدار با خانواده های شهدا ، چاپ و توزیع شعارهای انقلابی برگزار خواهد گردید .

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرا رسیدن دهه مبارک فجر بر فجر آفرینان مبارک و فرخنده باد 

دهه فجر مهم ترین مقطع تاریخی و سرنوشت سازترین واقعه برای ملت ایران است

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون 4 رکن اسلام، رهبری، مردم و اتحاد بود انقلابی که به تعبیر مستکبرین و دشمنان قسم خورده مردم در پایان قرن بیستم چنان زلزله‎ای را ایجاد نمود که تار و پود نظام سلطه از نوع غربی و شرقی آنرا از هم گسست و از نظام نوپای سه دهه قبل، امروز درخت تنومندی بپا شد که حق جویان عالم را پناه، مستکبرین را شگفت زده و دین ستیزان را به خشم آورده است. قلیل ساده لوحان که از صف مبارزه مردم در دوران ستم شاهی بازماندند و مثال مشت و درفش آنها برای عدم همراهی مردم در مبارزه هنوز در خاطره ها مانده کجا هستند که ببینند از اتحاد مشت های دیروز ملت، امروز مشت و درفش در اختیار آنهاست و امنیت این سرزمین در منطقه حساس و استثنایی خاورمیانه به پشتوانه اعتقادات این مردم و قدرت انکارناپذیر آنها تامین و بلکه پیش قراول تحقق این حق ابتدایی برای ملت های منطقه در مقابل رژیم تروریستی صهیونیزمی و عوامل تکفیری آنهاست، خدایا این نعمت بزرگ را شکر گزاریم و سر بر آستان لایتناهی تو فرود می‌آوریم که هر چه داریم لطف و عنایت تو بوده است.

 



روز گذشته اولین نمایشگاه جانوران و محیط زیست آنان برای اولین بار در منطقه وشهرستان گتوند درآموزشگاه پروین اعتصامی برگزار گردید.این نمایشگاه باحضور اعضای محترم شورای شهرصالح شهر,کلیه ی دانش آموزان واولیای محترم آنان به نمایش گذاشته شد .

در این نمایشگاه که با استقبال فراوان دانش آموزان رو به رو گردید نکات مهم آموزشی مربوط به درس علوم تجربی بارویکردی نو و تازه که همان معرفی حیوانات اهلی و وحشی,حشرات,خزندگان ,دوزیستان و... ومحیط زیست آنان بود نمایش داده شد.

 



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سپاه گتوند بیش از ۶۰ برنامه برای دهه فجر برنامه ریزی کرده است

گتوند نیوز : سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند : امسال در گتوند بیش از ۶۰ برنامه و افتتاح برای دهه ی فجر برنامه ریزی کرده ایم .

-صحبت

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند با تبیین برنامه های دهه ی فجر گفت : امسال بیش از ۶۰ برنامه و افتتاح برای دهه ی فجر امسال برنامه ریزی کرده ایم .

سرهنگ کنگری افزود  : دیدار با خانواده های شهدا ، افتتاح سالن ورزش جنت مکان ، کوه پیمایی و چند برنامه ی فرهنگی از مهمترین برنامه های دهه ی فجر این نهاد است.

وی در ادامه به مهمترین برنامه های سپاه ناحیه گتوند برای دهه ی فجر ۹۳ اشاره کرد که ذیلا به صورت لیست درج شده است .

 *آذین بندی مساجد ، پایگاه ها و سطح شهرها و روستا ها

 *اجرای زنگ انقلاب در مدارس

 *افتتاح سالن ورزش جنت مکان 

 *کوه پیمایی

 *شب شعر و خاطرات

 *همایش سران عشایر

 *جشنواره ها و مسابقات قرانی

 *در محضر خوبان (دیدار با خانواده های شهدا ، جانبازان و علمای شهر و روستا)

 *غبار روبی از مزار شهدا

 *اعزام پزشک به مناطق محروم با ویزیت رایگان

 *برگزاری مسابقات ورزشی مخصوص دهه فجر



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امین میرزازاده کشتی گیر نوجوان گتوندی موفق به کسب مدال طلا در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگار امام (ره) شد.

رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام یادگار امام (ره) در مشهد مقدس بدر حال برگزاری است. که در روز نخست مسابقات، امین میرزازاده کشتی گیر نوجوان گتوندی موفق به کسب مقام نخست در وزن ۱۰۰ کیلوگرم کشی فرنگی شد و مدال طلا را به گردن آویخت.



تاريخ : 8 / 11 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان شوشتر اظهار داشت: در زمینه آب روستایی در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این روستا‌ها است.

وی افزود: تعدادی از روستا‌ها که در تقسیمات جدید تبدیل به شهر شدند با افزایش جمعیت مواجه هستند و این مشکلاتی را ایجاد کرده و به همین دلیل توسعه زیر ساخت‌ها و سامانه‌های آبرسانی در این شهر‌ها باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب عنوان کرد: سرمایه گذاری‌های قبلی در این شهر‌ها کافی نیست و باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

جانباز درباره تامین سامانه آبرسانی شهر‌ها گفت: در این سفر به طور ویژه درباره تامین سامانه آبرسانی شهرهای جدید تصمیم گیری شد و ما تلاش می‌کنیم همزمان با گسترش شهر‌ها سامانه‌های پایدار تامین آب شرب شهرهای منطقه را در دستور کار قرار دهیم.

وی به مشکلات در شهرستان گتوند اشاره و گفت: مشکلات موضوع فاضلاب شهر گتوند از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود؛ همچنین اقداماتی جهت تکمیل نقشه‌های اجرایی این شهر انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: صحبت‌هایی با مقامات مسئول در این شهرستان شده تا از طریق مشارکت‌های مردمی و روش‌های جدید سرمایه گذاری این پروژه را آغاز کنیم و از محل اعتبارات متمرکز ملی هم بتوانیم به اجرای این پروژه کمک کنیم.

وی با اشاره به منابع آب در شهرستان شوش‌تر و گتوند، اظهار کرد: منابع آب در این مناطق بسیار مهم است و باید استفاده بهینه از این منابع آب شود.



تاريخ : 8 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نامه رهبری هشداری به سردمداران غربی جهت تجدید نظر در مسائل فرهنگی است

نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی ، پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را یادآور پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف قبل از فروپاشی شوروی دانست و افزود: پیام رهبری هشداری به سردمداران اروپا و آمریکا است تا نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی خود تجدید نظر کنند.

سادات ابراهیمیحجه الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی با بیان این که رهبری در پیام خود عالمانه موضوع آزاداندیشی را مد نظر قرار داده است، گفت: رهبری در این پیام، جوانان را به منابع اصیل اسلامی ارجاع داده و فرموده که به دور از پیش داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را نوعی مناظره غیر مستقیم میان فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی دانست و افزود: با توجه به چالش های موجود در فرهنگ غربی، به سود خود غربی ها است تا به آموزه های اصیل اسلامی مراجعه کنند.

سادات ابراهیمی با بیان این که داعش و امثال آن برای تضعیف اسلام و از بین بردن اسلام اصیل طراحی شده اند، گفت: چنین طراحی های غربی و اسلام هراسی های آنان تا به امروز نه تنها موفق نبوده بلکه به چالشی بزرگ برای خود آنان نیز تبدیل شده است و مستکبران برای دستیابی به منافع خود و جهت گسترش سلطه ظالمانه بر دنیا سعی در اسلام هراسی دارند.

نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که منابع غنی اسلامی همواره به دنبال نفی خشونت و وحدت هستند، گفت: دشمن مسیرهای بسیاری را جهت منحرف ساختن جوانان جهان از شناخت اسلام ناب محمدی طراحی کرده است، اما منابع اسلامی قرآن و سیره نبوی هستند و هر گونه تغییر و تحول در کشور ها از سوی مردم صورت می گیرد و موتور محرک مردم نیز جوانان هستند

منبع : رسا



تاريخ : 8 / 11 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این هفته دیگر به عنوان امام جمعه برای ایراد خطبه نخواهم آمد

حجه الاسلام عباس حسنی : بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردیم با این وجود به احتمال زیاد جمعه این هفته در شهرستان گتوند نماز وحدت خوانده خواهد شد.

حجه الاسلام عباس حسنی گتوندحجت الاسلام عباس حسنی در گفت و گو با خبرنگار گتوند نیوز در خصوص ماندن یا نماندن در سمت امام جمعه ای شهرستان گتوند گفت : از قم به بنده اطلاع داده اند که به عنوان امام جمعه دیگر نمی توانید فعالیت کنید ،  دلیل های زیادی دارد که به علت حساسیت بحث از ذکر این مباحث خودداری می کنم و به این نکته اکتفا می کنم که به من گفته شده که سطح تحصیلاتتان پایین است ، در صورتی که برای امام جمعه شدن سطح تحصیلات تا پایه ۱۰ نیاز است که بنده امتحانات ترم اول این پایه را نیز گذراندم.

وی گفت در خصوص برپایی نماز جمعه این هفته با من بسیار تماس گرفته شده ، هم از طرف مسولین و هم از طرف طلاب و مردم تا این هفته هم به عنوان امام جمعه به فعالیت خودم ادامه دهم ولی کسی که در این فکر نیست که بنده ۶ ماه به این صورت این مسولیت را با تمام مشکلات و سختی ها قبول کردم و آن را اجرا کرده ام ولی این هفته دیگر به عنوان امام جمعه برای ایراد خطبه نخواهم آمد و به احتمال زیاد جمعه این هفته در مصلای امام خمینی شهرستان گتوند نماز وحدت خوانده خواهد شد.

حسنی در ادامه افزود در خصوص دوران فعالیت خود در این ۶ ماه تصریح کرد: بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردیم اکنون هم از تمامی مردم و کسانی که به بنده محبت داشته اند و از من حمایت کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم  و از گفتن برخی مطالب خود داری می کنم چون مسائل و مشکلات شهرستان بسیار زیاد است و من هم آرزو دارم تا یکی از طلاب شهرستان که دلسوز مردم و شهرستان باشد به عنوان امام جمعه انتخاب شود و مسائل گتوند را حل  کند.

حجت الاسلام عباس حسنی بعد از حجت الاسلام علوی اصل انتخاب شدند و در این ۶ ماه به عنوان امام جمعه موقت شهرستان گتوند مشغول فعالت بودند و مردم گتوند اصرار زیادی بر امام جمعه شدن ایشان داشتند .



تاريخ : 7 / 11 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کتاب انقلاب اسلامی در شوشتر وگتوند توسط محمد علی اسدی رئیس محترم اداره ارشاد اسلامی شهرستان گتوند منتشر گردید .

اسدی در گفتگویی با ما گفت : کتاب انقلاب اسلامی در شوشتر وگتوند به حوادث دروره معاصر این دو شهر پرداخته است . پس از مقدمه ای در خصوص معرفی ویژگی های اجتماعی سیاسی فرهنگی و جغرافیایی به حوادث دوره مشروطه پرداخته شده و در فصل های مجزا به حوادث و رویدادهای مهم پرداخته شده است تا آغاز نهضت اسلامی روحانیت به رهبری حضرت امام در سال 1342 ، از آن سال به بعد همسو با جریانات سیاسی کشور فعالیت های فعالین نهضت در منطقه با استفاده از مصاحبه اسناد و ... ذکر گردیده است.

با آغاز حرکت شتابان انقلاب در سال 56 جریانات انقلابی در منطقه وارد مرحله جدیدی شده که شامل فعال شدن گروه ها و افراد گردید و تا اینکه با حوادث پی در پی حرکت شتابان انقلاب وارد سال 57 گردید که با حضور گسترده مردم بخصوص جوانان و رهبری الهی حضرت امام انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسد .

نویسنده این کتاب در ادامه افزود : این کتاب در 400 صفحه و 12 فصل توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ گردیده است .

مراسم رونمایی از این کتاب روز 14 بهمن ساعت 10 صبح با حضور مردم انقلابی ، مسئولین و دکتراشرفی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سالن ارشاد گتوند برگزار خواهد شد .