تاريخ : 29 / 3 / 1396برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب‌های قدر که می‌آید طنین "الغوث الغوث" مردم به آسمان بالا می‌رود تا تداعی‌کننده چشم امید بندگان به درگاه ایزد تعالی در بخشایش و رحمت واسعه الهی باشد.

آیین معنوی شبهای قدر همانند سال های گذشته در تمام مساجد ، حسینیه ها و زینبیه های  صالح شهر برگزار گردید .

در این آیین که شب های 19 ، 21 و 23  ماه مبارک رمضان برگزار گردید جوانان و نوجوانان زیادی به عبادت و عزاداری مشغول شدند.

از برنامه های اجرا شده در این مساجد و حسینیه ها ختم قرآن ، قرائت پر فیض دعای جوشن کبیر ، خواندن دعای توسل و دعای کمیل ، قرآن به سر ، مداحی و سینه زنی و همچنین سخنرانی بود.

حضور تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در مکان های مذهبی این شهر از نکات جالب توجه این شبها قدر در صالح شهر بود . 

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 

 



ادامه مطلب

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه نماز جمعه این هفته گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 افزود:متاسفانه سال گذشته و امسال اعتبارات لازم به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند تخصیص داده نشده است.
وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یکی از دستگاه های مهم برای تبلیغات برنامه های فرهنگی و دینی است بر فعالتر شدن این دستگاه تاکید کرد.
امام جمعه گتوند همچنین به روز اصناف در روز یکم تیرماه اشاره کرد و از تمامی اصناف و بازاریان متدینی که رعایت انصاف می کنند و در خدمت به مردم تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود:در خصوص مسائل فرهنگی اصناف متاسفانه ما همراهی از اتاق بازار اصناف نداریم و این یک ضعف است.
وی ادامه داد:اگر قرار است در راستای خدمات فرهنگی به بخش اصناف همراهی و همکاری باشد باید نمود بیشتری پیدا کند و درصدی که برای کار فرهنگی تعیین شده است باید هزینه شود.
امام جمعه گتوندافزود:بازاریان شهرستان گتوند اهل خیر هستند و متولیان امر در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام دهند.
حجت الاسلام شاه آبادی با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: این روز یادآور مظلومیت جامعه اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیست است.
وی با بیان اهمیت این روز در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود:امسال نیز همانند پارسال به دلیل گرمای هوا راهپیمایی روز قدس در گتوند بعد از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.