تاريخ : 30 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مجلات و ماهنامه های محلی که در سطح شهر های کوچک منتشر میگردد ، یکی از رسانه های اصلی جهت شناخت بهتر شهر و افراد و نخبگان خواهد بود .

با توجه به اینکه صالح شهر از داشتن گاهنامه و انتشارآن سود میبرد و ضمن اینکه این نشریه 2 شماره آن که ویژه عید نوروز و ولادت حضرت علی (ع) بوده است ، شماره سوم آن نیز در بخش جمع آوری و تدوین مطالب قرار دارد .

از این رو به اطلاع کلیه همشهریان عزیز و فرهنگی صالح شهر میرساند ، جهت مصاحبه با یکی از مهندسین ، نخبگان ، دانشجویان و افرادی که در سطح کشور به فعالیت موثر مشغول می باشند ، پیشنهاد همشهریان را دریافت تا بتوانیم مصاحبه و گفتگویی در خور شان این نشریه و مردم محترم صالح شهر داشته باشیم .

جهت دریافت نظرات با ایمیل m_r_proje@yahoo.om  و نشریه شاهد صالح شهر به آدرس http://salehshahrpublication.loxblog.com/ و همچنین با شماره تلفن 09163007367 تماس حاصل فرمائید .



تاريخ : 29 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پارک صالح شهرو قلیان های جمع آوری نشده

در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و سالم‌سازی جامعه از این پدیده ، تا کنون یا اقدامی در جهت جمع آوری قلیان ها در سطح پارک شهر نشده یا اگر هم شده تاثیر گذار نبوده و افرادی قلیان به دست در محیط پارک صالح شهر به کشیدن قلیان مشغولند .

پارک صالح شهر در ورودی این شهر قرارد دارد که در شب فضای مناسبی ، جهت همشهریان ایجاد کرده و مطمئناً با جمع آوری این افراد مناسب تر و زیباتر نیز خواهد بود .



تاريخ : 29 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با توجه به اینکه نان یکی از اقلام پرمصرف سفره های همه مردم از فقیر تا غنی میباشد ، آیا کیفیت آن در سطح شهر کنترل و مورد ارزیابی قرار میگیرد؟

شرکت خدماتی غله و اداره صنعت، معدن و تجارت کار رسیدگی به کیفیت و کمیت نان را برعهده دارد. کیفیت نان در تمام شهر ها و شهرستان ها توسط کارشناسان دادگستری ، شرکت خدماتی غله و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر باید مورد بازدید قرار گیرد وبا برگزاری کلاس های آموزشی ، شیوه و فنون این کار را آموزش دهند .

همچنین نانوایی هایی که نان بی کیفیتی پخت میکنند را از طریق تعزیرات و دادگستری مورد بخورد قرار دهند .  

 



تاريخ : 28 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرمربي دوميداني گتوند: مشكلات مالي انگيزه اي برايمان نگذاشته است

به گزارش گتوندنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری علي اكبر برزگر  گفت: متاسفانه مشكلات عديده مالي انگيزه اي براي ادامه كار برايمان نگذاشته است.

سرمربي تيم دووميداني گتوند با اشاره به كسب مقامهاي متعدد توسط دووميداني كاران گتوندي در يكسال گذشته اظهار داشت: در يكسال گذشته و با تلاش بسيار زيادي كه اعضاي تيم دووميداني گتوند از خود نشان دادند مقامهاي متعددي كسب شده كه جاي تقدير و تشكر از تمام ورزشكاران اين رشته را دارد.

برزگر به مقام هاي كسب شده اشاره نمود و ادامه داد: تيم دووميداني استان خوزستان متشكل از 10 نفر ورزشكار كه در مسابقات دووميداني انتخابي مدارس ابتدايي كشور در اهواز شركت كرده بودند كه از اين بين حسين سياحي در ماده 100 متر و 400 متر مقام اول را كسب و سهميه مسابقات قهرماني مدارس ابتدايي كشور كه اوايل شهريور ماه در نيشابور برگزار مي شود را بدست آورد ضمن اينكه ديگر ورزشكاران نيز مقامهاي اول و دوم و سوم را در ديگر ماده ها كسب نمودند.

 وي تصريح نمود : تيم دووميداني گتوند همچنين در خرداد ماه سال جاري در مسابقات نونهالان استان كه به ميزباني گتوند برگزار شد با كسب62 امتياز مقام اول تيمي را كسب كرد همچنين با هنرنمايي چهار نفر از  دووميداني كاران گتوندي تيم دووميداني خوزستان در مسابقات قهرماني نونهالان منطقه پنج كشور كه در شيراز برگزار شدتيم خوزستان در مجموع مقام سوم تيمي را كسب نمود.

 اين مربي فعال كه از سوي هيئت دووميداني استان خوزستان به عنوان مربي برتر استان  نيز معرفي شده است به برخي مشكلات اين رشته نيز اشاره نمود و ضمن تقدير از هيئت دووميداني استان خوزستان گفت: نداشتن امكانات ورزشي ويژه اين رشته و مشكلات شديد مالي باعث شده تا اين رشته در شهرستان گتوند آنچنان كه بايد مورد استقبال قرار نگيرد و دوميداني در گتوند نيازمند حمايت مالي و معنوي است.  



تاريخ : 27 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دو نوجوان گتوندی ساعاتی پیش طعمه ی کارون شدند .

به گزارش گتوندنیوز دیروز ظهر ، حدود ساعت 3:15 عصر دو نوجوان گتوندی که در محل جزیره ( جنب پارک گلستان ) در حال شنا کردن بوده اند طعمه ی کارون می شوند .

به گفته ی افراد محلی در گفتگو با گتوندنیوز این دو نوجوان 17 ساله که یکی امید شعبانی و دیگری احسان زاده اسد نام داشته اند در حال شنا کردن بوده اند که در ابتدا احسان زاده اسد غرق می شود و دوست وی ، امید شعبانی برای نجات او اقدام می کند و در نهایت هر دو نفر غرق می شوند .

هر چند تا کنون هیچ منبع رسمی دلیل این حادثه را ذکر نکرده است ولی به گفته ی منابع محلی زاده اسد در وسط کارون به دلیل خستگی زیاد قادر به بیرون کشیدن خود نمی باشد ، سپس شعبانی برای گرفتن وی اقدام می کند ولی وی توانایی بیرون کشیدن زاده اسد را ندارد و هر دو غرق می شوند .

جسد زاده اسد ساعتی پیش از آب گرفته شد ولی جستجو برای پیدا کردن جسد دوم توسط افراد بومی ادامه دارد .

( اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد )



تاريخ : 27 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند از اجراي بيش از سي برنامه متنوع به مناسبت دهه كرامت در سطح شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش گتوندنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ، هوشنگ محمدپور در گفتگو با خبرنگاران در گتوند اظهار داشت: برنامه هاي متنوع و نسبتا جديدي امسال در نقاط مختلف شهرستان برگزار مي شودكه اميدواريم مورد رضايت بانوان محترم قرار گيرد.

فرماندار گتوند با تاكيد بر برگزاري هر چه بهتر اين برنامه ها نسبت به سالهاي گذشته تصريح نمود:جشن ويژه ي ميلاد حضرت معصومه (س) براي بانوان بايد باشكوه هر چه تمام برگزار شود و دفتر امور بانوان تلاش كند محتواي برنامه ها نسبت به سالهاي گذشته پربارتر وبا كيفيت تر باشد.

مسئول دفتر امور بانوان فرمانداري نيز در اين خصوص گفت: جشن حماسه آفريني زنان گتوندي در انتخابات 24 خرداد- ديدار دختران برتر با امام جمعه –همايش پياده روي ويژه بانوان-برگزاري كلاسهاي آموزشي مهارت زندگي –تجليل از بانوان مدال آور گتوندي-تجليل از  بانوان نخبه شهرستان –برگزاري مسابقات ورزشي ويژه دختران-جشن حماسه آفريني زنان گتوندي در انتخابات 24 خرداد و ... از جمله برنامه هايي هستند كه براي دهه كرامت امسال در نظر گرفته شده است



تاريخ : 26 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جوابهایی که دیگر قانع کننده نیستند : «قرار است جلسه بگیریم» ،«به پیمانکار مهلت داده ایم»، «خودتان بروید نواقص را برطرف کنید»

بی شک یکی از خدمات ارزنده دولت قبل طرح مسکن مهر بود که توانست ظرف مدت کوتاهی آرزوی خانه دار شدن عده زیادی از مردم در روستاها  و شهرها وکلانشهر ها را برآورده کند که جای تشکر وقدردانی دارد .

 به گزارش گتوندنیوز به نقل از سلام گتوند، عمر دولت دهم هم به پایان رسید و اکثر شهرها و استانها از نعمت مسکن مهر برخورداد شدنداما در شهرستان گتوندمردم نتوانستند از شیرینی خانه های تکمیل شده این طرح استفاده کنند چرا که ساخت این واحد ها متوقف شد و واحد های نیمه کاره تحویل مردم شد.

 بعد از گذشت چند ماه از تحویل واحد های نیمه کاره عده ای انگشت شمار از مردم  موفق شدند که واحد ها ی خود را برای ساکن شدن آماده کنند.

 بنیاد مسکن هم هنوز نتوانسته پیمانکار را برای رفع نواقص بر سر پروژه حاضر کند و برای پاسخ به مراجعه کنندگان جوابی جز اینکه: «قرار است جلسه بگیریم» ،«به پیمانکار مهلت داده ایم»، «خودتان بروید نواقص را برطرف کنید»و......ندارند.

 خوب است مسئولین بنیاد مسکن گتوند کمی به فکر باشند.و این واحد ها را به سرانجام خود برسانند وحداقل برای شروع خیابان مناسبی احداث کند.



تاريخ : 26 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ساخت بارگاه قبور شهدای گمنام گتوند با گذشت سالیان دراز هنوز به پایان نرسیده است .

IMG 0308

به گزارش گتوند نیوز این شهدا چندین سال پیش در شهرستان گتوند تشییع و در ورودی شهر در مکان پارک گلستان گتوند به خاک سپرده شدند .

از آن زمان تا کنون مسئولین مربوطه در حال ساخت قبور مطهر این شهدای گمنام هستند و این کار هنوز به پایان نرسیده است و این در حالی است که این قبور به مکانی به کوچکی یک اتاق نیاز دارند ولی زمان ساخت این بارگاه کوچک بیش از ساخت سد عظیم گتوند زمان برده است .

در حال حاضر  پروژه ی عظیم سد گتوند به پایان رسیده است ولی ساخت این بارگاه کوچک هنوز ادامه دارد .

این بارگاه در حال حاضر نواقص زیادی از جمله عدم پوشش مناسب کف ، ورودی نامناسب  و عدم وجود نور کافی از دیگر نواقص این بارگاه است .

همچنین سنگ های مقبره های این شهیدان نیاز به بازسازی اساسی دارد . وجود محیط نامناسب اطراف این بارگاه از دیگر مشکلات این بارگاه است .

ماه هاست که اطراف این مقبره ها با داربست گرفته شده است ولی هیچگونه پیشرفت اساسی در ساخت این بارگاه مشاهده نشده است .



تاريخ : 26 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- امام جمعه گتوند با تبریک رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت:وزرا در خط امام ، شهدا و ولایت فقیه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلامˈسید حسین علوی اصلˈ در آیین نماز جمعه امروز گتوند افزود: وزرای انتخابی رسیدگی به مشکلات مردم را در راس امور قرار داده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.
وی به جنایات اخیر ارتش مصر و کشترا مردم این کشور اشاره کرد و افزود:مسلمانان در مقابل این جنایت که به سرکردگی آمریکا انجام می شود وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.
امام جمعه گتوند سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت و آزادگان را اسوه صبر و بردباری نامید.
وی در خاتمه با گرامیداشت روز جهانی مسجد از مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام نام برد



تاريخ : 26 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

چند روز قبل در یک جشن عروسی در روستای سبزآب استفاده ی غیر مجاز از اسلحه ی شکاری این عروسی را به عزا تبدیل کرد.

برخی مردم شهرستان گتوند و مخصوصا روستاهای تابعه علی رغم تذکرات زیاد مسئولین بر عدم استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا باز هم برخی مردم بر اجرای این رسم کهن و قدیمی پافشاری می کنند .

به گزارش گتوندنیوز در گفتگو با حاضرین در این عروسی ، چند روز قبل در یک عروسی که در روستای سبزآب برگزار شده بود ، در حین تیراندازی یکی از سلاح ها دچار نقص فنی می شود  و به دلیل نامعلوم گلوله به سمت مردم شلیک می شود .

در نتیجه ی این شلیک ، گلوله به دو نفر اصابت می کند که یکی از آنها ( مادر داماد ) به دلیل اصابت گلوله به گردن در دم جان میدهد و نفر دیگر ( برادر داماد ) پس از اصابت گلوله به دستش به بیمارستان منتقل می شود .

رخداد اینگونه اتفاقات در شهرستان بارها حادثه آفرین بوده است ولی مردم از این اتفاقات عبرت نمی گیرند و هرساله شاهد همچین اتفاقاتی بوده ایم .



تاريخ : 23 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته دوره ای یک روزه جهت شناخت و آشنایی بیشتر با اصول شهری با حضور آقای جولانژاد مدیر کل امور شهری و شوراها برگزار گردید .

این جلسه که در محل فرمانداری شهرستان شوشتر برگزار گردید ، 2 تن از منتخبین شورای اسلامی صالح شهر حضور داشتند .  

موضوع این جلسه آشنایی با شهر و شهرداری ، اصول و شیوه داشتن یک شهر خوب و ... بوده است .



تاريخ : 23 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برادران نوجوان صالح شهری به عضویت تیم نوجوانان فولاد خوزستان درآمدند .

برادران محمد و علی غلام زاده که در پست های دروازه بان و هافبک مرکزی توپ می زنند ، پس از چندین مرحله تست پزشکی و ورزشی با جلب نظر مسئولین تیم فولاد خوزستان بطور رسمی به عضویت این باشگاه در آمدند .

اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم صالح شهر از این نوجوانان با پخش بنر در سطح شهر تقدیر و تشکر به عمل آوردند .

نکته ای که اینجا حائز اهمیت است ، جوانان و نوجوانان این چنینی در صالح شهر بسیارند ، مسئولین محترم صالح شهر و اعضای منتخب شورای اسلامی به فکر زمین چمن و سالن ورزشی مناسب باشند . 

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر 10000 نفر اولین شهر پرجمعیت شهرستان گتوند می باشد . 



تاريخ : 22 / 5 / 1392برچسب:, | 15 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

منتخبین محترم چهارمین دوره شورای اسلامی صالح شهر با شهردار محترم جناب آقای مهندس رستمی دیدار کردند .

در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید ، عملکرد شهردار در سال های حضور خود در صالح شهر ، پروژه های نیمه تمام در صالح شهر و ... بحث و تبادل نظر گردید .

مهندس رستمی شهردار صالح شهر ، از ابتدای تبدیل وضعیت از روستا به شهر ، بعنوان شهردار صالح شهر انتخاب گردیده است . 



تاريخ : 22 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از آمادگی این دانشگاه برای راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ˈ عبدالرحیم صائمی نیا ˈ در نشست شورای اداری شهرستان گتوند افزود:در صورت حمایت و کمک مردم و همکاری ادارات این شهرستان نسبت به تامین فضای اسکان و آموزشی ، دانشکده علوم پزشکی گتوند راه اندازی می شود.
وی افزود: زمینه برای تحول در بخش بهداشت و درمان در شمال استان خوزستان و در شهرستان گتوند مهیاست و با توجه به اینکه در شهرستان گتوند پزشک متخصص وجود ندارد به دنبال جذب پزشکان متخصص در رشته های مختلف هستیم.
وی با اشاره به دیگر برنامه های حوزه بهداشت وسلامت در شهرستان گتوند گفت:در بخش بیمارستان نیز مجوز استخدام 70 نفر صادر شده که امیدواریم با تامین اعتبار بودجه حقوقی آنها و آزمون مربوطه برگزار شود.
صائمی نیا افزود: آخرین بخش تجهیزات بیمارستان گتوند نیز در دست انجام است و بزودی شاهد افتتاح بیمارستان 32 تحتخوابی گتوند خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت:در حوزه بهداشت و سلامت برای رسیدن به یک وضعیت آرمانی باید بیش از اینها تلاش شود تا با ورود علم ، موجبات پیشرفت علمی فراهم شود.



تاريخ : 22 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پیکر 12 جان‌ باخته حادثه سقوط وانت‌ در دزفول دقایقی پیش با حضور گسترده مردم و مسئولان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، آئین تشییع پیکر 12 جان باخته حادثه سقوط وانت‌بار به کانال آب در شهرستان دزفول از دقایقی پیش با حضور مردم و مسئولان آغاز شده است.

در این مراسم که از روستای سنجر دزفول آغاز شده است مسئولان شهری این شهرستان از جمله فرماندار و امام جمعه دزفول نیز حضور دارند.

همچنین جمعیت زیادی از شهرستان دزفول و شهرها و روستاهای اطراف این شهرستان برای حضور در آئین تشییع پیکر جان ‌باختگان این حادثه دلخراش به محل برگزاری مراسم آمده‌اند.

قرار است پیکر 12 جان باخته این حادثه پس از تشییع از روستای سنجر به سوی قبرستان بهشت علی(ع) دزفول به خاک سپرده شوند.

همچنین آئین یادبود کشته‌ شدگان این حادثه عصر امروز و از ساعت 17 در مسجد قلعه طوق دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حادثه سقوط یک دستگاه وانت پیکان به کانال آبی در مسیر دزفول که شنبه شب اتفاق افتاد متاسفانه 12 نفر از 13 سرنشین این خودرو به علت خفگی در آب جان خود را از دست دادند.



تاريخ : 20 / 5 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهید علیرضا مقامی در سال ۱۳۴۲ در یک خانواده متدین و مستضعف پا به عرصه وجود نهاد.

شهید مقامی در کودکی بسیار زیرک و پرجنب و جوش بود ،هر چند غبار فقر و محرومیت در چهره زادگاهش هویدا بود. اما همانند سایر مردم نجیب روستایش از علم و بصیرت و معنویت بسیار غنی برخوردار بود.

مشکلات اقتصادی نتوانست ذره ای در اراده این شهید گرانقدر خللی ایجاد کند ، وی با تلاش بسیار به تحصیل پرداخت و در کنار تحصیل در کارهای کشاورزی دوشادوش خانواده اش عرق ریخت.

شهید علیرضا مقامی به دلیل هوش فراوانش همواره مورد توجه معلمین خود بود و چندبار به عنوان دانش آموز ممتاز معرفی شد .

شهید مقامی بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل شوراهای اسلامی به عضویت شورا درآمد و در دبیرستان شهدای ترکالکی در رشته اقتصاد دیپلم گرفت.

او مفسر قرآن بود و به معنا و محتوای کتاب خدا اعتقاد عمیق داشت و به آن عمل می کرد، به مطالعه کتابهای شهید مطهری و نهج البلاغه علاقه بسیار داشت و اوقات خود را به مطالعه می گذراند.

با شروع جنگ تحمیلی شهید مقامی چندین بار به جبهه اعزام شد و در عملیاتهای خیبر ، بدر و والفجر ۸ شرکت کرد و درنهایت مجروح و به افتخار جانبازی نائل شد اما روحیه شهادت طلبی او امکان استراحت در منزل و بیمارستان به او نداد و مجددا به جبهه برگشت.

شهید مقامی قرآن را با صوت و لحن دلنشینی قرائت می کرد به گونه ای که هرجا علیرضا مشاهده می شد یا مشغول قرائت قرآن بود یا ذکر می گفت.

او فرمانده ای دلیر با روحیات معنوی بسیار بالا بود به طوری که نماز شب را ترک نمی کرد ،خوش خلق و گشاده رو بود و به همین دلیل چون نگینی در بین نیروهای تحت امرش می درخشید.

این شهید والا مقام در عملیات بدر هنگامی که تمام نیروهایش زیر آتش تیربار عراقی ها زمین گیر شده بودند شجاعانه برخاست و با آر پی جی به سوی دشمن یورش برد و تیربار را از کار انداخت و رزمندگان تکبیرگویان مواضع دشمن را فتح کردند.

در تک یا مهدی (عج) ادرکنی که در منطقه فکه انجام شد وی فرمانده نیروهای خط شکن بود که در سپیده دم بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در حال پاکسازی شیار از لوث بعثیان در کمین نیروهای عراقی گرفتار و در یک نبرد جانانه با دشمن شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر مطهرش همچنان نظاره گر رمل های روان و تفتیده فکه می باشد.



تاريخ : 19 / 5 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم صالح شهر روز جمعه نماز عید سعید فطر را به امامت حاج آقا طلاوری امام جماعت این شهردر مسجد جامع صالح شهر اقامه کردند.

امام جماعت صالح شهر در خطبه های نماز عید فطر با تاکید بر پرداخت زکات فطره گفت: پرداخت به موقع زکات فطره نشان از تاثیر ماه مبارک رمضان بر انسان و همدردی با نیازمندان است.
حاج آقا طلاوری بر رعایت تقوای الهی به عنوان ثمره یک ماه عبودیت و بندگی ماه مبارک رمضان در دیگر روزها و ماه های سال تاکید کرد و افزود:باید دقت کرد پس از ماه رمضان نیز روحیه دینی ومعنویت های کسب شده در ضیافت الهی در طول سال حفظ و تقویت شود تا فضای جامعه از زشتی ها و آلودگی های اخلاقی و رفتاری پاک شود.

طلاوری در این خطبه ها از مردم عزیز و همیشه در صحنه صالح شهر و خلق حماسه سیاسی در روز انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر ، تقدیر و تشکر و همچنین از اعضای شورای محترم و منتخبین مردم سپاس و قدردانی بعمل آورد و حمایت از سوی مسئولین و مشورت با مردم و نخبگان و جوانان را توصیه نمودند .  

لازم به ذکر است که نماز عید فطر در صالح شهر در مسجد حضرت محمد (ص) این شهر نیز برگزار گردید .



تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی مشارکت گسترده مردم و تعامل دوسویه آن ها با شورای شهر و شهرداری را از عوامل پیشرفت شهرداری های شهرهای کوچک عنوان کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حجت الاسلام ˈسیدمحمدسادات ابراهیمیˈ در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر گوریه از توابع گتوند گفت: خدمت به مردم تنها با پشت میز نشینی حاصل نخواهد شد بلکه مدیریت صحیح آن است که به میان مردم آمده و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تحول در این شهر را در گرو نگرش همه جانبه به مسائل عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تدابیر شورای منتخب، شهر گوریه به شهری نمونه در استان مبدل شود.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی در خصوص پیگیری برای راه اندازی مراکز دولتی وخدماتی در راستای توسعه شهر گوریه قول مساعدت داد.
وی همچنین گفت: باید از عریض شدن بدنه شهرداری و جذب بدون برنامه نیروهای انسانی در شهرداری شهر گوریه جلوگیری کرد.
در این دیدار هر یک از منتخبین شورای شهر گوریه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسائل شهر گوریه و شهرداری پرداختند.



تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون اداره كل تبليغات اسلامي خوزستان اعلام كرد: ميعادگاه هاي نماز جمعه در سراسر استان، محل برگزاري نماز باشكوه عيد فطر خواهند بود.

حجت الاسلام سروستاني در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهاركرد:  در روز عيد فطر، بیشتر مساجد در شهرها و روستاهاي استان آمده برگزاري نماز عيد هستند ولي به طور محوري مصلي هاي نماز جمعه براي اين منظور در نظر گرفته شده اند.

وي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي برپايي نماز عيد فطر مي توان به خواندن دعاي ندبه و پرداخت فطريه اشاره كرد. پرداخت فطريه امري واجب است كه بايد پيش از نماز پرداخت شود به همين منظور براي سهولت در كار نمازگزاران عزيز صندوق هاي جمع آوري فطريه در محل برپايي نماز مستقر خواهد شد.

معاون اداره كل تبليغات اسلامي خوزستان افزود: براساس فرمايشات نماينده ولي فقیه در خطبه هاي نماز جمعه روز قدس، ميزان فطريه 2700 تومان براي هر نفر اعلام شد ولي بنا بر احتياط بهتر است حدود 3000 تومان براي هر نفر پرداخت شود.

سروستاني گفت: نمازگزاران براي شركت در نماز باشكوه عيد فطر ساعت 7.30 در محل برگزاري نماز حاضر شوند. نماز عيد فطر ساعت 8 صبح با حضور گسترده مردم برپا خواهد شد.



تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده شوشتر- گتوند و حومه : میانه روی، وجه مشترک کابینه پیشنهادی آقای روحانی است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور از افرادی با سابقه در امور اجرایی تشکیل شده و پیش بینی می شود که بیشتر افراد معرفی شده، از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: وزرای پیشنهادی رئیس جمهور افراد جدید و بدون سوابق اجرایی نیستند، ولی لازم است که برنامه های این افراد به دقت بررسی شود.

وی ادامه داد: جلساتی که با برخی از این افراد پیشنهادی داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که میانه روی، وجه مشترک کابینه پیشنهادی آقای روحانی است. شرایط کشور هم از نظر بین المللی و هم داخلی نیز ایجاب می کند که چنین روحیه ای در میان وزرای دولت آینده باشد و نیازمند مشارکت بیشتر نخبگان، احزاب و گروه های مختلف در اجرای امور کشور هستیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس تصریح کرد: مشکلات دو دسته اند؛ یک دسته مشکلات مربوط به داخل کشور هستند و دولت برای حل این مشکلات و موانع همه ابزارهای کار را در اختیار دارد و هیچ بهانه ای برای طفره رفتن وجود ندارد. دسته دیگر مشکلات منشاء خارجی دارند که نمی توان به طور قطع گفت که با وجود این کابینه این دسته مشکلات حل می شوند یا نمی شوند، ولی باید ارتباطات، مذاکرات و گفت وگوها صورت بگیرد تا مشکلات حل شود.

سادات ابراهیمی گفت: بخش مهمی از مشکلات کشور داخلی است و در این زمینه از دولت انتظار می رود بر اساس شعار تدبیر و امید و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد برای پیشبرد توسعه در همه زمینه ها اقدامات لازم را انجام دهد. قطعاً دکتر روحانی برای عملیاتی کردن مفهوم شعار «دولت تدبیر و امید» وزرای کابینه خود را با نگرشی خاص به این موضوع انتخاب کرده است.



تاريخ : 14 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماز عید سعید فطر ، روز عید و رأس ساعت 7 صبح در مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد و همشهریان می‌توانند با حضور در این مکان نماز عید ر ا به جای آورند.

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر هرساله شاهد برگزاری مراسمات مذهبی در این شهر    می باشد .



تاريخ : 12 / 5 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از صالح شهر : در بازی فینال مسابقات فوتسال جام رمضان حوزه های بانک ملی استان خوزستان که روز گذشته در اهواز برگزار گردید، تیم فوتسال حوزه شوشتر با نتیجه 3 بر 2 تیم فوتسال حوزه غرب اهواز را شکست داد و قهرمان این مسابقات شد. محمد مرداسی بازیکن تیم شوشتر با درخشش در این بازی، 2 گل از 3 گل تیمش را به ثمر رساند. در ضمن محمد علی زاده صفری نیز به عنوان سرپرست، تیم فوتسال شوشتر را همراهی می کرد.



تاريخ : 12 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 11 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با سراسر کشور مردم صالح شهر  از صبح امروز خود را آماده حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس کردند تا ضمن محکومیت جنایات های رژیم اشغالگر قدس، آزادی قدس شریف و بازگشت آن به آغوش اسلام و مسلمین را فریاد بزنند.

در این راهپیمایی با شکوه که از ساعت 9 صبح از مسجد جامع صالح شهر شروع شد بمدت 2 ساعت به طول انجامید .

بعد از پایان مسیر راهپیمایی ، مردم عزیز و همیشه در صحنه صالح شهر با ورود به مسجد جامع صالح شهر مراسم پایانی این روز را با سخنرانی امام جماعت صالح شهر به پایان رساندند .

در این سخنرانی حاج آقا طلاوری گفت : در این روز، ملتهای مسلمان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند .

ایشان افزود : روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌دهنده‌ این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، به همه‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌ ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج‌کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آن‌ها بر روحیه‌ ملت ایران اثری ندارد.

حاج آقا طلاوری در ادامه سخنرانی هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کردند و افزود : بار دیگر دشمنان پلید اسلام و گروههای مزدور و دست نشانده استکبار جهانی دست به جنایتی هولناک و جانگداز زدند و صفحه سیاه دیگری بر صفحات زندگی ننگین خود افزودند و امت اسلام را در غم و اندوه بردند و به جهانیان ثابت نمودند که کینه توزی آنان نسبت به دین، قرآن و خاندان عصمت و رسالت (ص) حد و مرز ندارد.

در ادامه افزود : چنین اقدامی بدون شک هیچ خللی در «بیداری اسلامی» ایجاد نکرده و قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت چرا که مسلمانان جهان در پی اهانت و هتک حرمت به نبی مکرم اسلام (ص) سکوت نکرده و مراتب اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام موهن به گوش جهانیان خواهد رساند.



تاريخ : 10 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 21 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جماعت صالح شهر گفت: قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود.

حاج آقا طلاوری امروز در گفت‌وگو با شاهد در صالح شهر  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آخرین شب پرفیض و برکت قدر را پیش‌رو داریم و باید با تمام وجود از معنویات و فضائل این شب بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز قدس تصریح کرد: مردم ایران اسلامی امسال نیز چون هر ساله با حضور گسترده در روز قدس با آرما‌ن‌های انقلاب و امام تجدید پیمان خواهند کرد.

امام جماعت صالح شهراضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای روز قدس، مخالفت همگانی امت اسلامی با رژیم غاصب تبدیل این روز به اهرم فشار بر رژیم غاصب است و همین امر است که هر ساله مسلمانان را به راهپیمایی‌هایی منسجم می‌کشاند.

و همچنین بنا بر فرمایش ائمه (ع) هر کس صدا و ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به داد او نرسد ، مسلمان نیست .

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها سال‌هاست که با آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کرده‌ و به آرمان‌های فلسطین خیانت کرده‌اند و امید است در روز قدس فریادهای مسلمانان، گوشه‌ای از دل سیاه و مرده آنها را بیدار کند.

حاج آقا طلاوری با اشاره به اینکه قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود، عنوان کرد: مردم در روز قدس با حضور گسترده خود خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند و می‌گویند طاقت تماشای این همه ظلم را ندارند.

ایشان افزودند: مردم شهیدپرور و ولایتمدار صالح شهرنیز هم‌پا و هم‌صدای سایر شهرهای کشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اتحاد و برادری خود را نشان داده و حمایت خود را از برادرهای دینی و مسلمان خود اعلام می‌دارند.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 20 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار شهرستان گتوند گفت: روز قدس روز اتحاد مسلمانان است به همین دلیل مردم باید به صورت جدی در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

 

به گزارش سلام گتوند هوشنگ محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز موضوع قدس یك مسئله جهاني است و اگرچه موضوع جنايات صهيونيزم به مسلمانان است اما امروز مسئله قدس يك مسئله انساني است كه به كل دنيا بر مي گردد زیرا رژیم صهیونیستی در برابر چشم هفت میلیارد جمعیت جهان، سرزمینی را با زور و دروغ اشغال كرده و با تهدید كشورهای منطقه، حمله به كشورهای همسایه و تخریب خانه های مردم در حقیقت كرامت و شخصیت بشریت امروز را مورد خدشه و تحقیر قرار داده بنابراین موضوع فلسطین یك مسئله انساني است و مطمئنا هر كجای دنیا انسان آزاده ای باشد نسبت به موضوع قدس حساس است.

محمدپور تصريح کرد: امروز صهیونیستها در بین همه ملتهای جهان منفور هستند و به جز تشكيلات صهیونیسمي كه در آمریكا و اروپا چند هزار عضو دارد هیچ كس در دنیا به صهیونیستها علاقه ای ندارد.

وی افزود: شاید یكی از اهداف آغاز روند مذاكرات سازش تنها به دلیل مسایل انتخاباتی داخل آمریكا باشد و با صحنه سازی و تبلیغات قصد دارند در بین مردم آمریكا برای خود وجهه ای درست كنند در حالیكه به نظر می رسد نیازی به اینگونه صحنه سازیها وجود ندارد زیرا در آمریكا دو حزب بیشتر حاكم نیست و مردم گزینه سومی پیش رو ندارند و به اجبار باید حزبی كه ضرر كمتری دارد را انتخاب كنند مردم آمریكا فكر می‌كنند جمهوری خواهان خشن تر و بدتر از دیگران هستند از این رو نیازی به اینگونه تبلیغات و صحنه سازیها  وجود ندارد.

فرماندار گتوند به مسير راهپمايي در گتوند اشاره کرد و افزود: مردم هميشه در صحنه گتوند نيز همزمان همصدا با مردم سراسر كشور و دنيا در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت خواهند كرد و مسير اين مراسم نيز از ميدان بسيج تا مصلي امام خميني(ره) و راس ساعت 9 صبح خواهد بود.

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گتوند به منظور جلوگیری از بروز حریق در منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی برگزار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند روز چهارشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا افزود: این نشست به منظور جلوگیری از حریق در منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی و دولتی برگزار شد.
ˈامیرحسین رحیمی نیاˈ افزود:با توجه به گرما و فصل بحرانی و خطر بروز حریق در مراتع و بیشه زارها و جنگل ها در این نشست از دستگاههای اجرایی در خواست شد تدابیر حفاظتی را در این خصوص تشدید و همکاری لازم را از لحاظ نیرو و امکانات هنگام وقوع آتش سوزی در جهت اطفا حریق داشته باشند.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هجوم نوعی حشره به نام جیرجیرک به صالح شهر موجب سلب آسایش مردم شده و مشکلاتی برای آنان موجب شده اند.

شاهد صالح شهر :  افزایش غیر متعارف جمعیت این حشره در منطقه شمال استان خوزستان موجب شده تا مردم برای رهایی از مزاحمت این حشره و جلوگیری از ورود آنها به داخل ساختمان منازل به شیوه های مختلف متوسل شوند.

این حشره که بیشتر فعالیت آن در شب می باشد از مسیر پنجره ، نور گیر و مجاری فاضلاب وارد منازل شده و ضمن پراکنده شدن در نقاط مختلف ساختمان موجب وحشت کودکان شده و با صدای گوشخراشی که از خود تولید می کنند موجب سلب آسایش شهروندان در ساعات شب می شوند.

به گفته تعدادی از شهروندان صالح شهری ، جمعیت جیرجیرک ها به حدی افزایش یافته که امکان کنترل آنها با سموم حشره کش نیز میسر نیست.

به گفته این افراد:مشاهده تعداد زیادی از جیرجیرک ها در نقاط مختلف ساختمان به ویژه در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ، سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته است.

در سال قبل با سم پاشی در معابر و سطح خیابان ها در صالح شهر ، وجود این موجود پر سروصدا کمیاب و در جاهایی نایاب بود .

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار گتوند از آسفالت معابر شهری در گتوند خبر داد و گفت: پروژه‌های آسفالت شهرداری گتوند اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، محسن شکری‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با اختصاص 2 میلیارد و 618 میلیون ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی شهرداری گتوند اجرایی شده است.

وی با اشاره به محل تامین این اعتبار خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها تامین شده و کار آسفالت معابر شهری در مناطق حاشیه شهر گتوند انجام شده است.

شکری‌زاده افزود: در این پروژه بیش از 5 هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده که بخش زیادی از مشکلات تردد در مناطق حاشیه شهر را برطرف می‌کند.

شهردار گتوند گفت: در این پروژه‌ها 12 هزار متر مکعب خاکریزی و زیرسازی انجام شده ضمن اینکه عملیات جدول کاری نیز به متراژ 3 هزار متر نیز قبلا انجام شده است.

شکری‌زاده اضافه کرد: با پایان این عملیات بیش از 240 خانوار از آسفالت شهری بهره‌مند شده‌اند و البته امیدوار هستیم که از محل اعتبارات سال 92 نیز بتوانیم برای آسفالت دیگر مناطق محروم شهر گتوند استفاده کنیم. 

وی افزود: شهرداری گتوند نیازمند توجه بیشتر در بخش اعتبارات است تا بتوانیم در خدمات‌رسانی به مردم گام‌های بلند و قابل توجهی برداریم.