تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 7 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - مه غلیظ صبحگاهی شهرهای شو‌ش ، اندیمشک و دزفول و شوشتر در شمال استان خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا مه غلیظ از ساعات اولیه صبح روز سه شنبه منطقه شمال خوزستان را فرا گرفته و موجب کاهش دید شده است.
در اندیمشک نیز مه غلیظ تردد وسایل نقلیه را با مشکل مواجه کرده و خودروها به دلیل کاهش شعاع دید با چراغ روشن در سطح شهر تردد می کنند.

در محور ترانزیتی اندیمشک - خرم آباد نیز مه غلیظ موجب کندی تردد وسایل نقلیه در این محور شده است.
شدت مه در محور شوش - اهواز بیشتر بوده و تردد در این محور تنها با چراغ مه شکن امکانپذیر است.
پلیس راه به رانندگان توصیه کرد با توجه به شدت مه ، حتما با چراغ روشن حرکت کنند.
دمای هوا در شهرهای شمال خوزستان نیز از صبح امروز کاهش چشمگیری داشته است.



تاريخ : 7 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 7 / 9 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شکری زاده ، بنده به انتقاد علاقه مند هستم به گزارش گزارشگر گتوندنیوز در نشست خبری ، محسن شکری زاده گفت : متاسفانه در شهر عمده مردم به نکات منفی توجه بیشتری دارند تا مکات مثبت ، لذا ترویج روح مثبت اندیشی در شهر وظیفه ی رسانه است ، هرچند تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم ، ولی نباید مایوس شویم و به کار خود ادامه دهیم . همچنین وی افروز ، بدون انتقاد اصلاح امور میسر نیست و مدیری که از کار خود بازخورد نگیرد ، به طور حتم مدیر موفقی نخواهد بود . در ادامه شکری زاده تصریح کرد ، کار انتقادی سالم ، لازمه ی یک کار رسانه ای . البته برای انتقاد کردن سالم ، شرط و شروطی را تعریف کرد ، که از این شروط می توان به حفظ شان و منزلت انتقاد شونده اشاره کرد .



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- فرمانده انتظامی دزفول از کشف هفت هزار سکه تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت:این سکه های تقلبی از هفت نفر کلاهبردار کشف و ضبط گردید. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا سرهنگ پاسدار ˈ ایرج نادبی زاده ˈ در تشریح اقدامات دو ماهه این نیرو افزود:با آغاز کوچ عشایر به منطقه ، آمار کلاهبرداری و فروش سکه تقلبی در شهرستان دزفول افزایش یافته است. وی افزود: هفت کلاهبردار حرفه ای در جریان فروش سکه های تقلبی در شهرستان دزفول دستگیر شد. فرمانده انتظامی دزفول همچنین اظهار داشت:این کلاهبرداران با فروش سکه های تقلبی یک میلیارد و 570 میلیون ریال کلاهبرداری کردند. فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در ادامه به انهدام دو باند کیف قاپ در دزفول اشاره و گفت: این سارقا ن به 32 فقره کیف قاپی اعتراف کردند. وی افزود: سارقان کیف قاپ با استفاده از تاریکی و خلوتی برخی معابر برای بانوان و نوجوانان مزاحمت ایجاد کرده و اقدام به سرقت تلفن همراه و و اشیا قیمتی آنان می کردند. سرهنگ نادبی زاده همچنین به دستگیری شخصی که با طراحی یک نرم افزار و نصب آن در کافی نت های دزفول از حساب افراد سرقت می کرد اشاره کرد و گفت:با پیگیری موضوع و رسیدگی به شکایات مالباختگان که بیشتر دانشجو بودند سارق دستگیر و به 15 فقره سرقت اینترنتی اعتراف کرد. وی همچنین به کشف 12 هزار و 900 لیتر سوخت قاچاق اشاره کرد و گفت:با واکنش به موقع نیروی انتظامی محموله سوخت قاچاق پیش از خروج از شهرستان توقیف شد. فرمانده انتظامی دزفول نقش مردم در کشفیات این نیرو و موفقیت در انجام عملیات و برخورد با مجرمان را مهم و اثر بخش دانست و از مردم خواست همچنان این نیرو را با اطلاع رسانی و تماس با پلیس 110 در انجام عملیات یاری کنند.



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

۱ – مراقب افکارت باش که گفتار میشود، مراقب گفتارت باش که رفتار میشود، مراقب رفتارت باش که عادت میشود،مراقب عادتت باش که شخصیت میشود ومراقب شخصیتت باش که سرنوشت را میسازد. ۲ – آنچنان زندگی کن گویی که فردا خواهی مرد و آنچنان بیاموز گویی که تا ابد زنده خواهی ماند . ۳ – همیشه دشمنانت را ببخش ، هیچ چیز بیش از این آنها را ناراحت نمیکند . ۴ – معیار واقعی بودن یک تصمیم آن است که دست به عمل بزنیم . ۵ – در زندگی چیزی به نام شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است . ۶ – آنچه سرنوشت ما را تعیین می‌کند، شرایط زندگی‌مان نیست بلکه تصمیم‌های ماست. ۷ – اگر کسی می گوید که برای تو می میرد دروغ میگوید!!! حقیقت را کسی میگوید که برای تو زندگی می کند . ۸ – شان افراد در گرفتن پست و مقام نیست، بلکه در لیاقت و استحقاق آنها در بدست آوردن آن خلاصه می شود. ۹ – برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است . وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند. ۱۰- برای پیشرفت و پیروزی سه چیز لازم است اول پشتکار ، دوم پشتکار و بالاخره سوم پشتکار.



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

موقع مناسبی است تا در این روزها یادی از سخنور توانمند ، مرجع عالیقدر و مبلّغ شریعت ، حضرت آیت اله حاج شیخ جعفر شوشتری داشته باشیم ، کسی که دوستدار اهل بیت ، خصوصا حضرت امام حسین (ع) بودند . سندی که در دست می باشد مربوط به نامه ایشان به یکی از تجار شوشتر بنام حاج آقا اسداله صاحب تاجر شوشتری است (برادر حاج سطانعلی صاحب تاجر شوشتری ) که از دوستان ایشان بود ، از آنجائیکه آقا اسداله برادر بزرگ آقا سلطانعلی بوده ، از نظر سنی به حاج شیخ جعفر نزدیکتر بوده است ؛ این سند فاقد تاریخ است اما می توان نوشتن آنرا بین سالهای ۱۳۰۱-۱۲۹۱ هجری قمری دانست . بسمه تعالی عالیشأن مکرم مهربان حاج آقا اسداله در حفظ و حمایت خداوند موفق به توفیق اطاعت او بود ه باشند مکتوب شما رسیده جویای حال شده بودید لله الحمد نعمت صحت برقرار از دعا گویی کوتاهی نخواهد شد بحمداله آنچه مقصود است از دنیا و آخرت و ترویج دین همه بطریق اکمل در اینجا حاصل است و الحمدلله کما هو اهلُه البته همیشه اوقات باعلام سلامتی حالات مسرور نموده والده ماجده را سلام برسد والسلام . در حاشیه سند : ارجمندان اخوان همیشه کتابت ایشان می رسد نوشته ام حاج سلطانعلی اگر شوشتر میاید اول بیاید زیارتی بکند (عتبات ) بعد بیاید شوشتر انشاء اله والسلام . و در قسمت دیگری از حاشیه سند : عالیشأن خواجه اسداله مولا را سلام برسد . در پشت سند مُهر علامه حاج شیخ جعفر شوشتری به این مضمون ثبت گردیده : لا اله الاالله ُالملکُ الحقُ المبین عبده جعفر



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عوامل مساعد کننده بعضی از عواملی که باعث می شوند آلودگی به سل تبدیل به بیماری تبدیل شود، یا فرد سالم بیشتر در معرض ابتلا باشد، در زیر آمده است: - بیماری ایدز - استفاده از مواد مخدر - عفونت اخیر با میکوباکتریوم توبرکلوزیس (طی دو سال گذشته) - علائم رادیوگرافی قفسه سینه که دال بر سل قبلی باشد (در افرادی که کامل درمان نشده‌اند یا اصلاً درمان نشده‌اند) - بیماری دیابت لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید...



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

۱ – استرس های شیمیایی: استرس های شیمیایی موجب آزاد شدن ترکیبی به نام سروتونین از سلول های پلاکت خون می شوند. سروتونین موجب انقباض عروق خونی شده که در نتیجه منجر به کاهش اکسیژن رسانی به بخش های مختلف مغز می شود. لازم به ذکر است که کمبود اکسیژن، خود یکی از دلایل بروز سردرد است. در اینجا است، واکنش دفاعی بدن، افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش فشار به اعصاب و آزاد شدن ترکیبی به نام ماده پی است که آغازگر بروز سردرد می باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

دزفول - ˈسعید عبدولیˈ، کشتی گیر صاحب نام اندیمشکی و قهرمان جهان بر اثر سانحه رانندگی در بیمارستان دزفول بستری شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، عبدولی روز گذشته در حالی که با موتورسیکلت در اندیمشک در تردد بود با یک دستگاه خودروی پژو تصادف و به بیمارستان منتقل شد.
ˈمهرداد کلانتریانˈ رییس بیمارستان بزرگ دزفول در خصوص وضعیت فعلی این کشتی گیر گفت:عبدولی دچار شکستگی لگن شده و تحت نظر پزشکان متخصص قرار دارد.
وی حال عمومی وی را رضایت بخش عنوان کرد و افزود:با اقدامات درمانی انجام شده وی بزودی از بیمارستان مرخص می شود.
سعید عبدولی کشتی‌گیر ۶۶ کیلوگرم فرنگی‌ دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ می باشد.
وی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ نیز توانست نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را به دست آورد.

 



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری محسن شکری زاده شهردار گتوند در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداری گتوند دچار مشکلات مالی شدید است.

 وی با اشاره به وضعیت درآمدی این شهرداری گفت: این شهرداری هم اکنون با 132 نفر پرسنل و حقوق حدود 160 میلیون تومان که باید در هر ماه پرداخت کند تاکنون حقوق سال 90 را که عقب مانده بود را تسویه و فقط دو ماه از سال جاری را پرداخت نموده است .

 شکری زاده افزود: متاسفانه حداکثر 30 درصد نیروهای شهرداری گتوند تخصص و تعهد لازم را دارند و این امر باعث افت کیفیت خدمت رسانی به مردم شده است ضمن اینکه پرداخت نشدن حقوق باعث بروز بی انگیزگی در بین پرسنل شده است.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید....

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اندیمشک/دزفول -رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک گفت: به مناسبت هفته بسیج یک هزار نفر رایگان تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند.

ˈاحمد مجیدیˈ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:در طرح معاینه رایگان بیماران که یک روز در سطح شهرستان اندیمشک اجرا شد ، تیم های پزشکی با استقرار در بخش های الوار گرمسیری و مرکزی در پایگاههای بهداشتی ، خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.

وی خدمات ارائه شده به بیماران را شامل معاینه سرپایی ،گرفتن نوار قلب و نیز تامین داروی بیماران عنوان کرد.

مجیدی افزود:عمده خدمات درمانی به ساکنان روستاهای محروم بخش الوار گرمسیری ارائه شد.



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول/گتوند- سرپرست فرمانداری گتوند از نرخ بالای بیکاری در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت:با اتمام پروژه ساخت سد گتوند علیا آمار بیکاری در این شهرستان رو به افزایش نهاده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ˈهوشنگ محمدپورˈ در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری گتوندافزود:به رغم پتانسیل بالای گتوند در بخش کشاورزی افزایش جمعیت بیکاران در این شهرستان موجب نگرانی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون فقط 34 درصد تعهد اشتغال در این شهرستان محقق شده است.

سرپرست فرمانداری گتوند افزود:از زمان فعالیت و شروع به کار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایجاد فرصت های شغلی صورت گرفته اما ضروری است فعالیت و پیگیری بیشتری صورت گیرد.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گتوند نیز در این نشست با ارائه آماری ازمیزان اشتغال ایجاد شده توسط ادارات و نهادهای این شهرستان گفت:اولویت نخست این اداره ، ایجاد فرصت های شغلی برای جویندگان کار می باشد.

فرهاد سلطانی افزود:با آغاز فعالیت این اداره در گتوند و به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای افراد بومی ، از استخدام افراد غیر بومی در این شهرستان جلوگیری شده است.

سلطانی تصریح کرد:برخی ادارات تا 60 درصد تعهد اشتغال خود را اجرایی کرده که نسبتا عملکرد مناسبی است اما برخی دیگر ضعیف عمل کرده که ضروری است تلاش بیشتری نمایند.

وی افزود:مدیران ادارات باید جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار داده و پیمانکاران نیز موظف اند از نیروهای بومی برای اجرای طرح ها استفاده کنند ، ضمن اینکه جذب نیرو توسط شرکت های پیمانکاری نیز باید تنها از مجاری قانونی شهرستان صورت گیرد.



معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نگه داری حیوانات وحشی در اماکن عمومی و خصوصی بدون مجوزسازمان محیط زیست ، غیرقانونی است و با متخلقان برخورد قانونی می شود.

به گزارش زیست بوم  اصغر محمدی فاضل در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : در حال حاضر نگه داری و خرید و فروش گونه هایی همچون حیوانات خانگی یا دام در منازل و اماکن تحت ضوابط خاص امکان پذیر است ولی نگه داری سایر گونه ها باید با موافقت و مجوز کتبی از سازمان حفاظت زیست باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این سند متعلق به اواخر دوره افشاریه ، بتاریخ ۱۱۹۷هجری قمری می باشد و مربوط به اجاره نامه قطعه زمینی است موسوم به چم قاضی واقع در روستای شلیلی که  هدف از انتشار آن آشنایی خواننده با این دسته از اسناد تاریخی است و می توان گفت جزو فراوانترین دسته از بین گروه های مختلف اسناد می باشد  .

 در این سند ذکر چند نکته حائز اهمیت است ، از آنجمله نام کاتب آن می باشد :  ” القاضی عنایت اله ابن محمد معصوم “

 با جستجو در منابع موجود ، به کتاب نابغه فقه و حدیث اثر سید محمد جزایری روبرو شدیم ، در این کتاب نسب قاضی بدین صورت بیان گردیده : ” قاضی عنایت اله فرزند قاضی محمد معصوم فرزند قاضی عبد الرضا “ ؛ همچنین در این منبع به نام برادر قاضی عنایت اله یعنی قاضی نعمت اله و فرزند ش  بنام محمد تقی نیز اشاره شده  است .

 در ذکر شخصیت وی نوشته شده : ” قاضی عنایت اله مردی خلیق نیکو سیرت و خوش محاوره بود و از حکام و اهل دنیا قبول تمام داشت و مدت العمر بقضای این بلد مشغول بود و در حکومت اول عبداله خان وفات یافت . در سال ۱۱۲۸ه . ق ، جلد اول کتاب غایة المرام را نوشته و در فهرست کتابخانه مجلس مذکور است ، به شماره : ۱۲/۱۶۰ “

نکته دوم : شخصی بنام آقا جعفر ابن محمد که زمین مورد نظر( چم قاضی ) را به مدت ۱۰ سال اجاره کرده ، بطور قطع از اجداد خانواده آقا ، از خانواده های سرشناس شوشتر بوده اند که در بین این خانواده چندین نفر جزو تجاران بزرگ بوده اند و دامنه تجارت آنها تا سرزمین هند و شهر بمبئی که یکی از بنادر بزرگ و مهم تجاری اقتصادی هند بوده کشانده شده بود ، ( ذکر حاج سلطانعلی شوشتری ، از این خانواده در مقالات پیشین آمده ) در اسناد بعدی با این خانواده ببیشتر آشنا خواهیم شد .

 



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرمربی تیم کشاورز گتوند در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : در پایان هفته سوم دور برگشت مسابقات فوتسال سوپرلیگ خوزستان ، تیم کشاورز گتوند مقتدرانه پیروز شد .

حمید علیپور گفت : از سری مسابقات سوپرلیگ خوزستان در حالی که سالن تختی گتوند مملو از تماشاگر بود ، تیم کشاورز گتوند توانست تیم برنا خوزستان را با ۴ گل شکست دهد .

وی تصریح نمود : با این برد تیم کشاورز گتوند مسیر خود را برای حضور در پلی آف لیگ ۳ کشور هموارتر نمود .

علیپور افزود : تیم کشاورز گتوند با ۱۶ امتیاز و ۷ بازی و با یک بازی کمتر به همراه تیم برنا خوزستان در صدر جدول این دوره از مسابقات هستند .



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

زیست بوم: علیرغم همه هشدارها و آموزش ها هنوز میزان زباله هایی که توسط انسان به محیط وارد می شود بیش از آن است که بتوان باور کرد. در ایران متاسفانه این میزان بیشتر گزارش می شود، برخی کارشناسان میزان زباله ای که هر گردشگر وارد محیط زیست می کند را بالغ بر ۲ کیلوگرم تخمین می زنند. نگاهی به این اینفوگرام که  میزان ماندگاری زباله ها در طبیعت را نشان می دهد شاید وادارمان کند هنگامی که قصد پرت کردن یک زباله به محیط را داریم دست نگهداریم ….



بمانسبت آغاز هفته بسیج و ایام الله سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) هیئت (( عاشقان ولایت)) مراسم عزاداری و سینه زنی  برگزار کردند.

این مراسم که از ساعت 10 صبح از مکان سپاه ناحیه گتوند آغاز شده بود ، با عبور این هیئت از خیابان استقلال ( بازار اصلی شهر ) ادامه یافت و در محل مصلی امام خمینی ( ره ) با مداحی و سپس اقامه نماز ظهر و عصر پایان یافت .

فرمانده سپاه ناحیه گتوند ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و گرامیداشت هفته بسیج گفت ، این مراسم سینه زنی جهت برقراری اتحاد و برادری نیروهای سپاه و نیروی انتظامی شهرستان گتوند برگزار گردید . 

سرهنگ پاسدار مجید کنگری در ادامه افزود نیروهای سپاه و نیروی انتظامی الگوی کامل بسیجی در خط ولایت و پیروان راستین اباعبدالله الحسین بر شمردند و تصریح کرد که لباس پاسداری و بسیجی لباس سربازی ابا عبدالله است .



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - فرماندار ویژه دزفول گفت: به منظور تامین امنیت و برخورد با متخلفان طرح نگهبان محله با استفاده از نیروهای بسیجی در دزفول اجرا می آید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا عبدالرضا احسانی نیا در جلسه شورای اداری افزود:اجرای این طرح با همکاری نیروی مقاومت بسیج گامی در راستای تامین امنیت و جلوگیری از وقوع جرائم و سرقت است.

وی اظهار داشت:طرح نگهبان محله بزودی از منطقه فرهنگ شهر و بهاران دزفول آغاز و بتدریج به سایر مناطق شهر گسترش می یابد.

فرماندار دزفول مشارکت بسیجیان در اجرای طرح نگهبان محله را در افزایش ضریب امنیت شهرستان موثر دانست و گفت:هزینه هر خانوار بابت اجرای طرح نگهبان محله ماهانه پنجاه هزار ریال می باشد.

 

 



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

. إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجارِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبْیدِ، وَ إنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبادَةٌ الْأحْرارِ، وَ هِیَ أفْضَلُ الْعِبادَةِ.
همانا عدّه اى خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوى بهشت عبادت مى كنند كه آن یك معامله و تجارت خواهد بود و عدّه اى دیگر از روى ترس، خداوند را عبادت و ستایش مى كنند كه همانند عبادت و اطاعت نوكر از ارباب باشد؛ و طائفه اى هم به عنوان شكر و سپاس، از روى معرفت، خداوند متعال را عبادت و ستایش مى نمایند؛ و این ، عبادت آزادگان است كه بهترین عبادات مى باشد.

 تحف العقول: ص 177، بحارالأنوار: ج 75، ص 117، ح 5

إنَّ أجْوَدَ النّاسِ مَنْ أعْطى مَنْ لا یَرْجُوهُ، وَ إنَّ أعْفَى النّاسِ مَنْ عَفى عَنْ قُدْرَة، وَ إنَّ أَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.
همانا سخاوتمندترین مردم آن كسى است كه كمك نماید به كسى كه امیدى به وى نداشته است. بخشنده ترین افراد آن شخصى است كه(نسبت به ظلم دیگرى با آن كه توان انتقام دارد) گذشت نماید. صله رحم كننده ترین مردم و دید و بازدید كننده نسبت به خویشان، آن كسى ست كه صله رحم نماید با كسى كه با او قطع رابطه كرده است.

نهج الشّهادة: ص 39، بحارالأنوار: ج 75، ص 121، ح 4

 النّاسُ عَبیدُالدُّنْیا، وَ الدّینُ لَعِبٌ عَلى ألْسِنَتِهِمْ، یَحُوطُونَهُ ما دارَتْ بِهِ مَعائِشَهُمْ، فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ.
افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبانشان گردیده است و براى إمرار معاش خود، دین را محور قرار داده اند ـ و سنگ اسلام را به سینه مى زنند. پس اگر بلائى (همانند خطرـ مقام و ریاست، جان، مال، فرزند و موقعیّت، ...) انسان را تهدید كند، خواهى دید كه دین داران واقعى كمیاب خواهند شد.

محجّة البیضاء: ج 4، ص 228، بحارالأنوار: ج 75، ص 116، ح 2

إعْمَلْ عَمَلَ رَجُل یَعْلَمُ أنّه مأخُوذٌ بِالاْجْرامِ، مُجْزى بِالاْحْسانِ.
كارها و أمور خود را همانند كسى تنظیم كن و انجام ده كه مى داند و مطمئن است كه در صورت خلاف تحت تعقیب قرار مى گیرد و مجازات خواهد شد. و در صورتى كه كارهایش صحیح باشد پاداش خواهد گرفت.

بحارالأنوار: ج 2، ص 130، ح 15 و ج 75، ص 127، ح 10



به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بهاره افشاری کار خود را با بازی در فیلم سینمایی ناف (1381) آغاز نموده و تا کنون در فیلم‌های متعددی نقش آفرینی کرده که از مهمترین آنها می‌توان به سه درجه تب، پایان ‌نامه، ازدواج در وقت اضافه، خیابان بیست و چهارم، زندگی شیرین، کلبه، تسویه حساب و صد سال به این سال‌ها و همچنین مجموعه های تلویزیونی روزگار قریب، او یک فرشته بود، فاصله‌ها، دست بالای دست و مرد نقره‌ای اشاره کرد.


نفیسه روشن نیز در سال 81 با حضور در مجموعه تلویزونی مجموعه "کمکم کن" به کارگردانی قاسم جعفری کارش را آغاز کرد و تاکنون در بیش از 15 مجموعه تلویزیونی از جمله "پنج کیلومتر تا بهشت", "دارا و ندار", "ساختمان 85", «ماه عسل", "اغما" و "روزگار قریب" و بیش از 10 تله فیلم و 5 شبکه خانگی حضور داشته است. وی همچنین در فیلمهای سینمایی چون «مادر زن سلام» کاظم معصومی نقش آفرینی کرده است.

 



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

طي احكام جداگانه اي از سوي دكتر حجازي استاندار خوزستان، آقاي صادق خلج به سمت معاون برنامه ريزي فرمانداري اهواز و همچنين آقاي قدرت الله اماني پور به سمت معاون سياسي فرمانداري اهواز منصوب شدند .

استاندار خوزستان در اين احكام آورده است:

اميد است با توجه به تجارب و شايستگي شما در راستاي تحقق اهداف كريمه جمهوري اسلامي ايران، در اجراي دقيق وظايف محوله موفق و مويد باشيد.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی دزفول به عزاداران حسینی توصیه کرد برای حفظ سلامت ، اصول بهداشتی را در تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری رعایت کنند.

علی افشه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هیات های عزادار در تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی و نذورات در مساجد،تکایا و هیات ها باید اصول و ضوابط بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی افزود:با توجه به احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماریهای عفونی روده ای رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی ، محیطی و مواد غذایی در ایام عزاداری ماه محرم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد:افرادی که وظیفه تهیه و توزیع آب، چای و موادغذایی بین عزاداران را دارند باید دارای کارت معاینه پزشکی معتبر بوده ودر هنگام ارائه خدمات، بهداشت فردی را رعایت کنند.
افشه بر مصرف مواد غذایی بسته بندی شده برای حفظ سلامت تاکید کرد و گفت:باید دقت کرد مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی بوده ضمن اینکه فرآورده های خام دامی نیز دارای مهر معتبر بهداشتی باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت:روغن مصرفی در پخت غذا و نذری باید روغن مایع دارای مجوز ساخت با ترانس پایین بوده ضمن اینکه از نمک های ید دار بسته بندی شده استفاده شود.

وی افزود:در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی (بر پایه نشاسته) یا ظروف آلومینیومی یکبار مصرف استفاده شود.

افشه ضمن هشدار نسبت به توزیع هرگونه مواد دخانی در مراسم مذهبی از هیات های عزادار خواست دام نذری را در محل های تعیین شده با هماهنگی دامپزشکی ذبح و قربانی کنند.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت جوانان بنی هاشم که چند سالی است از جمعی از جوانان عاشق به امام حسین (ع) و دوست دار قمربنی هاشم (ع) با هزینه های شخصی تشکیل شده است ، از تکایای فعال در محرم می باشد .

به همین مناسبت امشب راس ساعت 19:30 دقیقه شب در خیابان امام خمینی (ره) صالح شهر مراسم زیارت عاشورایی را برگزار می کند که در این مراسم حاج آقا طلاوری سخنران ، و محمد آسیابانی مداح این مراسم می باشند . امیدواریم که با شرکت در این مراسم معنوی بینش حسینی یعنی وابستگی فکری و عملی به تمامی اعتقادات امام حسین (ع) و تبعیت زینب وار از آن داشته باشیم .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مطلب زیر به نقل از وبلاگ قوم نگاری آقای محمد زاده صفری است که از کتاب نخل گردانی استاد بلوک باشی می باشد .

شیدونه شوشتری ها مانند ضریح زیارتگاه یا حجله حضرت قاسم است . آن را از چوب با چهار دیواره به نام طاق می سازند . هر یک از دو دیواره پیش و پس آن یک در ، و دو دیواره جانبی آن هریک دو در مشبک دارند. این ضریح بر روی دو تخت چوبی مربع مستطیل پایه دار وصل است. سقف شیدونه نیز مشبک است وروی آن یک گنبد فراز آمده است ، در پیش روی شیدونه یک طارمی کوچک سقف دار با دو ستون چوبی هست که ستون ها روی تخت ها استوار شده اند. رویه طاق ها یا دیواره ها و گنبد و گلدسته ها و طارمی را رنگ آمیزی و نقاشی کرده و بازرورقهای طلایی و نقره ای پوشانده اند . بر کتیبه های دورادور شیدونه اشعاری مذهبی ، به ویژه ابیاتی از شعر معروف محتشم کاشانی ، با خطی زیبا نوشته اند. 

شیدونه را روز هشتم محرم با پارچه های رنگین و گوی های رنگارنگی به نام ((تخم سیمرغ)) تزئین می کنند و می بندند. دسته های عزادار هر محله شیدونه تزئین شده محله خود را در روز تاسوعا و عاشورا از حسینیه شان بر می دارند و در پیشاپیش دسته های عزاداری با خود حمل می کنند. از این رو تاسوعا و عاشورا به روز ((شیدونه وردارون )) ( =شیدانه برداران، شیدانه برداشتن و حمل کردن ) معروف است .

برای برداشتن و حمل شیدونه چند مرد تنومند دو تیره چوبی کلفت و بلندی را که در  زیر شیدونه به تخت ها بسته اند ، می گیرند و بلند می کنندو روی شانه های خود می گذارند. شیونه کشان شیدونه را همراه با نوای مخصوص دهل و سرنا و طبل و سنج حرکت می دهند . عصر روز تاسوعا شیدونه را از حسینیه به مزار براءابن مالک ، و صبح روز عاشورا آن را به مزار امامزاده عبدالله در بیرون از شهر می برند و باز می گردانند. در راه چند جا شیدونه کش ها شیدونه را روی چهار پایه های مخصوص می گذارند و خستگی در می کنند یا جای خود را با دیگران عوض می کنند . هنگامی که شیدونه روی چهار پایه ها هست ، افراد دسته سینه زن و عزادار دور آن می دوند و (( یزله می کنند)) یعنی شعار می دهند . مثلا" می گویند (( صاحب شیدونه شیر نری یه )) یعنی صاحب شیدونه شیر نری است . این اشاره به سالار شهیدان امام حسین ( ع ) است . بنابر رسم معمول ، اهالی محله ای که شیدونه دارند روز تاسوعا و عاشورا حلوا می پزند و در نان تافتون می گذارند و می پیچند و میان عزاداران پخش می کنند. ( بلوک باشی . علی . نخل گردانی. 1383. تهران . دفتر پژو هشهای فرهنگی .چاپ دوم )

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کم کم محرم از راه رسید و در هر کوچه و محله داربستهای فلزی سر هم شدند و تکایای محرم با عطر اسپند و پرچمهای سیاه همه شهر را با نوای حسینی عجین کرد. بزرگ و بزرگتر می شویم اما هیئت محله همچنان هر محرم پر رونق تر از قبل چادر سیاه بر سر می کشد و میزبان عزاداران حسینی از تمامی قشرهای مردم است.

به راستی این چه سنتی است که گذر ایام گرد فراموشی بر آن برجای نمی گذارد و عاشقان حسینی هر محرم به یاد دلاوریهای سردار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) رخت سیاه بر تن می کنند و از عمق جان بر سر و روی خود کوفته و بر مظلومیت حسین(ع) و خاندانش مویه می کنند.

محرم که از راه می رسد، سر و روی شهر هم تغییر می کند. سر در خانه ها و ادارات پرچمهای سیاه بالا می رود و تکایا یکی پس از دیگری آماده استقبال از ماه محرم می شوند.

محبان اهل بیت در صالح شهر نیز مانند سایر مسلمانان جهان بطور مداوم و مستمر این عزاداری ها را برگزار میکنند . لازم به ذکر است که در صالح شهر بعضی از هیئت ها که مکان مناسب برای عزاداری ندارند ، در خیابان به اجرای مراسم خود مپردازند . این مراسمات به صورت زنجیر زنی و سینه زنی صورت می گیرد .

امدواریم این قلیل عزاداری از ما قبول باشد .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری 16 هزار و 800 تن لوبیای خشک از سطح مزارع استان تولید شود.

  به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد اظهار داشت: لوبیای بهاره در اسفند و فروردین کاشته و در اواخر خرداد و تیر برداشت می‌شود و لوبیای کاشت تابستانه که عمده کشت استان را به خود اختصاص می‌دهد از مرداد ماه آغاز و  برداشت آن از مهر ماه تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 91 ـ 90 ، 14 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت لوبیا رفته است، پیش‌بینی کرد که این سطح در سال زراعی 92 ـ 91 به 15 هزار هکتار برسد.

قاسمی‌نژاد گفت: کل دوره برداشت معمولاً هفت چین است که میانگین برداشت محصول سبز در حدود 5 تن در هکتار و برداشت محصول خشک در حدود 1.2 تن در هر هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی شهرستان‌های اهواز، شوشتر و دزفول را از مناطق عمده کشت لوبیا در سطح استان ذکر کرد و افزود: برداشت لوبیا کاملاً  سنتی و با دست انجام می‌گیرد.

به گفته وی، این محصول علاوه بر مصرف درون استانی به سایر استان‌ها و به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

 



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر کفت: پرداختن به شبهات و پاسخ گفتن اصولی به آن‌ها باید در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حیدر شهریاری عصر امروز در مراسم گفتمان دینی شهرستان شوشتر اظهار داشت: پرداختن به شبهات دینی و مشکلات اعتقادی در نسل جوان می‌تواند آینده اعتقادی جامعه را تضمین کند و به این دلیل باید کوشید تا مبلغان به صورت اصولی و با مطرح کردن مباحث عقلی به این مسائل بپردازند.

لطفاً ادامه مطلب رو بخونید ....



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: کارگردان هنری مستند علامه شیخ شوشتری از آماده‌سازی این مستند برای پخش در شبکه خوزستان تا دو ماه آینده خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مهرداد حق‌شناس ظهر امروز در آخرین سکانس‌های فیلمبرداری مستند علامه شیخ شوشتری اظهار داشت: با برخی مراجع تقلید و آیات عظام در قم برای فیلمبرداری اظهارات آن‌ها هماهنگ شده است و در روزهای آینده تیم مستندساز در قم حضور خواهد یافت.

وی افزود: در این باره با آیات عظام شیخ جعفر سبحانی، آیت الله رضا استادی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله دین پرور و آیت الله خزعلی هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا در اسرع وقت پس از سپری شدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در قم حاضر شده و اظهار نظرات این مراجع عالیقدر را برای مستند علامه شیخ شوشتری ضبط کنیم.

این کارگردان هنری درباره مراحل ساخت این مستند تاکید کرد: برای ساخت این مستند تلاش‌های زیادی انجام شده و بسیاری از کارشناسان همفکری‌ با این گروه را بر عهده داشته‌اند.

 



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بارش باران دوباره پس از وقفه کوتاه از باران قبلی دوباره شروع به باریدن کرد و فضای صالح شهر را پر از بوع عطر و گل و گیاه کرد . به امید بارش های دیگر ....

كاش بارانی ببارد قلبها را تر كند
بگذرد از هفت بند ما صدا را تر كند



قطره قطره رقص گیرد روی چتر لحظه ها
رشته رشته مویرگهای هوا را تر كند


بشكند در هم طلسم كهنه ی این باغ را
شاخه های خشك بی بار دعا را تر كند



مثل طوفان بزرگ نوح در صبحی شگفت
سرزمین سینه ها تا نا كجا را تر كند


چترها تان را ببندید ای به ساحل مانده ها
شاید این باران كه می بارد شما را تر كند