تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان گفت: زلزله ای با شدت 3 و 3 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز پنج شنبه گتوند در خوزستان را لرزاند.

به گزارش سلام گتوند به نقل از مهر:محمد رضا آملازاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این زلزله ساعت 24 و 39 دقیقه بامداد شهرستان گتوند را لرزاند.

وی افزود: این زلزله خسارت جانی و مالی در پی نداشته است ضمن اینکه آمادگی لازم برای مقابله با زلزله های احتمالی در این استان و شهرهایی که احتمال وقوع زلزله در پیش بینی شده است وجود دارد.



دزفول- امام جمعه و فرماندار دزفول با صدور پیام مشترکی از حضور حماسی مردم این شهرستان در استقبال از کاروان سفینه النجاه حامل ضریح مطهر امام حسین (ع) قدردانی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،در پیام مشترک حجت الاسلام ˈسیدمحمد علی قاضی دزفولیˈ و ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ آمده است:حضور باشکوه و با عظمت مردم دزفول در استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) بار دیگر پیوند ماندگار با پرچمدار سرخ کربلای عشق را به نمایش گذاشت.
در ادامه این پیام آمده است : عاشقان و دل سوختگان حسینی در دزفول بار دیگر با استقبال حماسی خود از کاروان سفینه النجاه ، عشق و محبت دیرینه خود را نسبت به اهل بیت (ع) به اثبات رساندند.
در این پیام تصریح شده، استقبال پرشور و بی نظیر مردم ولایتمدار ، عاشورایی و حسینی دزفول از ضریح مطهر بارگاه سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم،حضرت حسین بن علی (ع) بیانگر عمق عشق و علاقه مردم ولایتمدار شهر دارالمومنین دزفول نسبت به ائمه اطهار و امام حسین (ع) است.
در خاتمه این پیام آمده است:اینجانبان به پاس این حضور باشکوه و حماسی مراتب تشکر و امتنان خود را از غیرت دینی و اعتقادی مردم دارالمومنین ابراز داشته و خدا را شاکریم که ما را بر سفره اهل بیت نشاند.
کاروان حامل ضریح مطهر امام حسین (ع) سه شنبه شب در میان استقبال پر شور ، حماسی و عاشورایی مردم وارد دزفول شده و روز چهارشنبه با بدرقه ای باشکوه و ماندگار این شهر را به مقصد گتوند ترک کرد.



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز تیم آماده شاهین توانست با یک بازی دیدنی تیم وحدت را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد تا صدر جدول را از آن خود کند .  در این بازی برای  تیم شاهین مهرداد جمالپور از نقطه پنالتی و ابراهیم حسنی ، و برای وحدت مهدی علیپور از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند . از اوایل شروع بازی تماشاگران تیم شاهین به نحوه قضاوت داوری آقای بهزاد بهداروند اعتراض داشتند ، و همچنین بازیکنان این تیم اعتراض به اینکه بازیکنان وحدت با خشونت بازی می کنند . در حال حاضر شاهین با 3 بازی و 7 امتیاز تیم اول گروه می باشد .

از نکات حائز اهمیت این دیدار برگزاری بازی در زمین تیم وحدت صالح شهر بود ، زیرا تمام بازی ها طبق توافق اولیه هیئت فوتبال با تیم ها قرار بود در زمین تیم پرسپولیس برگزار گردد . طبق بررسی های بعمل آمده زمین پرسپولیس بر اثر باران روزهای گذشته برای بازی مناسب نبود .

حداقل دو مورد در زمین وحدت نیز وجود داشت که نمیتوان گفت بازی در این زمین هم مناسب باشد . یکی اینکه در پشت گل ، یک دره وجود داشت که آب باران و خروجی آبرفت های صالح شهر در آن سرازیر میشود که بازیکنان برای بیرون آوردن توپ از آن با مشکل مواجه می شدند .(ضمناً یک توپ یدک وجودداشت ولی بر اثر افتادن توپ ها در این آب ها، مانند توپ فوتسال سنگین شده بود و بازی را سخت کرده بود.)

 

نکته دیگر اینکه چسبیدن خط یکی از گل ها به جاده جدید صالح شهر که حتی بازیکنان برای زدن کرنر نیز با مشکل مواجه می شدند .

 

در زیر جدول این بازی ها را مشاهده می کنیم .

 

 

 

 



یکی از نکات انتقاد آمیز از مدیران وب سایتهای اصلی شهرستان گتوند به نامهای گتوند نیوز و سلام گتوند این است که ، طی روزهای اخیر که تنها ایستگاه توقف حرم مطهر امام حسین (ع) صالح شهر انتخاب شده بود ، حتی یک بار این خبر را در وب سایتهای خود منتشر نکرده بودند در حالی که وب سایت شهرستان دزفول چندین بار خبر توقف حرم مطهر را بعد از دزفول ، شهر صالح شهر در شهرستان گتوند منتشر کرده بود . وب سایت شهرستان گتوند تنها یک بار منتشر کرده بود که بعد از اندیمشک و دزفول ، شهرک چمران ایستگاه توقف حرم خواهد بود در صورتی که کسی در این سطح آیا نمیداند شهرک چمران حدود 4 سال تبدیل به شهر صالح شهر شده است ؟

امید میرود که در مراسمات بعدی که در صالح شهر برگزار میگردد ، مدیریت این وب سایتها اینگونه اخبار به این مهمی را بصورت جامع منتشر کنند .  

 صالح شهر بزرگترین شهر شهرستان گتوند می باشد ، که نزدیک به 10 هزار جمعیت ، و در مسیر جاده اصلی شهرستانهای شوشتر و دزفول قرار دارد .

 



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حرم مطهر امام حسین (ع) دیشب بعد از چندیدن ساعت انتظار ساعت 10 شب وارد صالح شهر شد . به عینه شاهد بودیم مردم غیرتمند صالح شهر و همچنین مسئولین محترم و دیندار صالح شهر و شهرستان گتوند در زیر شدید ترین باران و با شور و هیجان به عزاداری و تدارک برنامه ، پرداخته بودند . در این مراسم استقبال که درحومه شهرستان تنها ایستگاه توقف حرم مطهر صالح شهر بود ،  تعداد کثیری از زنان و مردان  شهرهای اطراف از جمله گتوند ، جنت مکان ، بخش های عقیلی و ترکالکی ، شهرک حمزه و .... بخاطر عشق و علاقه ای که به امام حسین (ع) داشتند ، به صالح شهر آمدند ، تا بتوانند به حرم مطهر امام حسین (ع) حرف دلشان را بزنند . ان شاءا... بتوانیم این حرم مطهر را در خود کربلا و بین الحرمین نیز یک بار دیگر زیارت کنیم . 

در اینجا جا ، جا دارد ، از کسانی که این چند روز واقعاٌ زحمات فراوانی کشیدند تا این مراسم استقبال با کیفیت بالایی برگزار گردد ، تشکر و قدردانی فراوانی داریم . 

از جمله : امام جمعه شهرستان گتوند ، فرمانده سپاه گتوند ، رئیس پلیس راه گتوند ،ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات گتوند، کلانتری صالح شهر ، شهرداری و شورای محترم صالح شهر ، حوزه یکم امام حسین (ع)، هیئت امنای مساجد صالح شهرو همچنین مداحان اهل بیت که واقعاً سنگ تمام گذاشتند تا این مراسم به نحو احسنتی برگزار گردد .

 

خوشا به سعادتمان ، خوشا به سعادتمان ، خوشا به سعادتمان

در زیر عکس هایی از استقبال این حرم مطهر گرفته شده که خواهیم دید :

 

 



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهواز- نماینده مردم شوشتر و گتونددرمجلس شورای اسلامی از اجرای طرح فاضلاب شهر گتوند از محل اعتبارات اوراق مشارکت خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، حجت الاسلام ˈسیدمحمد سادات ابراهیمیˈ ، اجرای شبکه فاضلاب گتوند از محل اعتبار اوراق مشارکت را یک طرح منحصر به فرد خواند و افزود: در صورت تصویب این پیشنهاد، شبکه فاضلاب شهر گتوند و شهرک های اقماری اطراف این شهر همزمان با احداث شبکه فاضلاب شوشتر از محل اعتبار مشارکت های مردمی اجرا می شود.
وی پیشرفت شبکه فاضلاب شوشتر را در اکثر مناطق رضایت بخش خواند و افزود: با توجه به حجم اعتبارات موجود نیاز است که سرعت اجرای این پروژه با افزوده شدن جبهه های کاری جدید و افزایش نویت های کاری بیشتر شود.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، تخصیص 310 میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق مشارکت را در قیاس با بودجه سنواتی که سالانه به فاضلاب شوشتر اختصاص می یافت تحولی بزرگ خواند و افزود: ظرف دو تا سه سال آینده مشکل فاضلاب شوشتر و شهرک های اطراف آن حل خواهد شد.
وی همچنین از همکاری مطلوب سایر ارگانها و مسوولان شهری در اجرای این پروژه بزرگ ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم باید همه مسوولان و دستگاهها در حد توان خود ، حمایت و همکاری کنند.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی در ادامه نحوه اجرای شبکه فاضلاب در خیابان دکتر شریعتی شوشتر را بسیار رضایت بخش خواند و گفت: مسلما تسریع در انجام آسفالت این خیابان نیز باعث رضایت بیشتر شهروندان خواهد شد.
و در ادامه خواستار همت و تلاش سازمان های مسوول برای تکمیل خط انتقال چاه های ˈفلمنˈ و مخازن ذخیره آب ˈبلیتیˈ شوشتر شد و گفت: کار خوبی در زمینه تامین آب آشامیدنی در حال انجام است که با اتمام آن مشکل تامین آب شوشتر را برای 20 سال آینده حل می کند.

 



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

چند ماهی است که بازارچه شهرداری گتوند تبدیل به یک موضوع پرتنش شده است. پس از گذشت سالها از ساخت و واگذاری بازارچه به مردم، یک نفر مدعی مالکیت زمین های واگذار شده است. این شخص که در محله نزدیک بازارچه زندگی می کند وتا کنون سراغی از زمین ها نگرفته است، مدعی است که این زمین ها را سالها پیش خریداری کرده است و اسناد آن را نیز دارد.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

از ادامه مسابقات لیگ صالح شهر ، عصر دیروز پرسپولیس توانست با تک گل محمد بهداروند بر حریف خودکشاورز پیروز شود ، تا سه امتیاز کامل این دیدار را از آن خود کند . با این نتیجه پرسپولیس و شاهین هر دو با چهار امتیاز در صدر قرار دارند.

جدول این بازیها را در زیر مشاهده میکنید :

 

 



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرپرست فرمانداری گتوند با اشاره به مشکلات کشتارگاه این شهرستان گفت: تجهیز کشتارگاه گتوند به دستگاه لاشه سوز ضروری است.

به گزارش سلام گتوند به نقل از ایرنا ˈهوشنگ محمد پورˈ روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی گتوند گفت: از سوی شهرداری گتوند اقداماتی برای ساماندهی و بهبود وضعیت کشتارگاه این شهرستان صورت گرفته اما باید روند اجرای آنها تسریع شود.
وی بر مدیریت،نظارت و برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت شهرستان گتوند تاکید کرد و افزود: با تعامل و همکاری ادارات می توان اقدامات قابل توجهی در این راستا در گتوند انجام داد.
سرپرست فرمانداری گتوند همچنین بر تدوین برنامه کوتاه مدت برای کمک به حل مشکلات این شهرستان تاکید کرد و گفت :با برنامه ریزی می توان بسیاری از مشکلات این شهرستان را بدون نیاز به بودجه کلان مرتفع کرد.
محمد پور با اشاره به وضعیت شاخص های بهداشتی در شهرستان گتوند افزود: گتوند از نظر شاخص های بهداشتی در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشته اما در بعضی شاخص ها نیز مشکلاتی وجود دارد.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر :

جلسه هماهنگی جهت ورود ضریح جدید امام حسین(ع)به منطقه شهرستان گتوندوصالح شهر روز سه شنبه مورخ 91/9/14با حضور حاج آقا علوی اصل امام جمعه محترم شهرستان گتوند ،فرماندهی سپاه ناحیه گتوند،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر ،جناب مهندس رستمی شهردار صالح شهرواعضاء شورای اسلامی شهر ومداحان اهل بیت درمحل شهرداری صالح شهربرگزار شد.
مهندس رستمی شهردار صالح شهر ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص ورود ضریح جدید امام حسین(ع)به منطقه صالح شهر گفت :این افتخار بزرگی است که نصیب مردم شریف وولایتمدار صالح شهر وگتوند گردیده است وباتمام امکانات به استقبال این قطعه بهشتی خواهیم رفت وباید آثار ورود ضریح جهت کارفرهنگی ماندگارثبت وضبط گردد.




تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

گتوندنیوز:

 ضریح سید الشهداء در شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک مورد استقبال مردم حسینیه قرار خواهد گرفت و استقبال استانی در پادگان دوکوهه انجام می شود.

پس از زیارت ضریح مطهر امام حسین (ع) توسط مردم دیار هزار شهید، کاروان سفینةالنجاة از اندیمشک به سمت دزفول حرکت خواهد کرد و یک شب نیز میهمان مردم این شهر مقاوم و شهید پرور خواهد بود.

 صالح شهر، شوشتر، مهدی آباد، عرب حسن، ملاثانی، ویس، باوی و اهواز مسیرهای بعدی عبور ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند که مردم این مناطق نیز به زیارت این قطعه بهشتی می‌روند.

 پس از عبور از اهواز شهرهای حمیدیه، آبادان و خرمشهر نیز از جمله شهرهای دیگر استان خوزستان هستند که میزبان ضریح منور امام حسین (ع) و کاروان سفینةالنجاة خواهند بود.

 

 



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در گفتگوباخبرنگارپارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به توجه ویژه مجلس به بحث کنترل بازار، اظهار داشت: کنترل بازار از جمله مسائل اجرایی و جزء وظايف دولت است ولی به دلیل حساسیت مطلب و لزوم آرامش بازار، نمایندگان بیش از گذشته به این موضوع توجه دارند.
وي در ادامه افزود: در جلسات مشترك مجلس با دولت همواره بر محور مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تاكيد مي‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آرامش بازار را وابسته به تعادل در عرضه و تقاضا دانست و مدیریت یکپارچه و واحد در کشور را عامل دستیابی به آن اعلام کرد.

سادات‌ابراهیمی با بیان اینکه موازی‌کاری‌،‌ بازار را دچار التهاب می‌کند،‌ تصریح کرد: برخی از وظایف دو وزراتخانه صنعت و وزارت جهاد کشاورزی، عامل موازی‌کاری است و کمیسیون کشاورزی در صدد تفکیک وظایف این دو وزارتخانه است.

وی در پایان عنوان کرد: باید کلیه اختیارات و تصمیم‌گیری‌ها در خصوص مواد غذایی و تولیدات بخش کشاورزی، به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.

 

 



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر :

براساس گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات ضریح جدید امام حسین (ع)درمسیر حرکت به سمت شلمچه جهت اعزام به کربلای معلی در صالح شهر توقف خواهد داشت .تا دوستداران وعلاقمندان بتوانند این قطعه بهشتی رازبارت کنند.
درهمین راستا امروز مورخ 13/9/91 مهندس محمدپورفرماندارشهرستان گتوندوجناب سرهنگ کنگری فرماندهی سپاه شهرستان گتوند و جناب سروان رحیمی فرماندهی راهنمایی ورانندگی شهرستان گتوند باتفاق شورای شهر صالح شهر از مسیر حرکت ومحل توقف ضریح بازدید کردند.
این ضریح که به دست هنرمندان ایرانی طی پنج سال در شهرمقدس قم ساخته شده است آماده اعزام به کربلای معلی است .درطراحی این ضریح از هنر استاد محمود فرشچیان بهره برده شده واستاد مصطفی خدادادزاده نیز قلم زنی اثر راانجام داده است وسید محمد حسینی موحد سوره هایی از قرآن -احادیث واسماء جلاله وامامان معصوم راروی ضریح خطاطی کرده است.
تمامی هزینه های ساخت ضریح امام حسین(ع)ازنذورات مردمی تامین شده است وباتوجه به اعلام مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار شده درطول مسیرازجمع آوری نذورات خودداری شود.
این ضریح پس از عبوراز استان خوزستان به سمت کربلای معلی ازمرز شلمچه خارج می شود.
برادر حاج امیر حسین زمانی نژاد ریئس شورای اسلامی شهردرگفت وگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر اعلام داشت براساس بازدید فرماندارشهرستان گتوند ومسئولین مربوطه مکان توقف ضریح جدید امام حسین (ع)درصالح شهر روبروی مدرسه ابتدایی درپارک ورودی شهر می باشد.وزمان ورود ضریح به صالح شهر روز چهارشنبه اعلام شده است.



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - نخستین موزه تخصصی خراطی کشور در دزفول افتتاح شد.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این موزه با هدف معرفی صنایع چوب و کاربری آن در فضاهای معماری شهری و شناساندن هنر بومی خراطی دزفول راه اندازی شده است.

ˈغلامعلی باغبان زادهˈ افزود:در این موزه که در محل شبستان اداره میراث فرهنگی دزفول (خانه تاریخی تیزنو) واقع شده کلیه تولیدات خراطی هنرمند دزفولی ˈعبدالرحیم فروتنˈ خراط خوزستانی نمونه کشور به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به مزایای افتتاح موزه خراطی افزود: تاسیس موزه خراطی اقدامی برای معرفی هر چه بیشتر این صنعت به هنرمندان و آموزش خراطی به علاقمندان می باشد.

باغبان زاده گفت:موزه خراطی دزفول فرصتی برای علاقه مندان به صنایع دستی این منطقه است تا ضمن بازدید و آشنایی با صنعت خراطی ، آثار مورد نظر حود را نیز خریداری کنند.

دزفول با پیشینه کهن تاریخی ، در زمینه صنایع دستی نیز دارای آثار منحصر بفرد و کم نظیری است.

به دلیل کیفیت و اصالت آثار خراطی دزفول، مهر اصالت یونسکو به یکی از صنعتگران این شهرستان اعطا شد.

عبدالرحیم فروتن هنرمند خراط دزفولی صاحب ثبت دو اثر جهانی در یونسکوست.



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

چرا عزاداری برای امام حسین (ع) ویاران با وفایشان از اول محرم آغاز می شود با این که ایشان در دهم محرم به شهادت رسیدند ؟
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ تا شهادت با ولایت در جدیدترین نوشته خود آورده است:

اولا: با آغاز مام محرم مصائب امام حسین (ع) ویارانش تداعی می شود وسیره ائمه علیهم السلام نیز   احیای دهه محرم بود همان طوری که  امام رضا (ع) می فرمایند  کان أبی إذا دخل شهر المحرم  لا یری ضاحکا و کانت الکآبة تغلب علیه حتی یمضی منه عشرة أیام فإذا کان یوم العاشر کان ذلک الیوم یوم مصیبته وحزنه وبکائه ویقول: هو الیوم الذی قتل فیه الحسین صلی الله علیه.

یعنی:  وقتی ماه محرم فرا می رسید  در پدرم امام کاظم علیه السلام آثار شادی  دیده نمی شد و همواره غمگین بودند ،  روز دهم ، روز مصیبت و اندوه و گریه او بود و می فرمود : در این روز بود که حسین علیه السلام را به شهادت رساندند.

امالی صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284.

ثانیا: در عرف رسم براین است که  تجلیل از خاطره خوب و یا تلخ به صورت دهه برگذار می شود مانند دهه فجر و دهه ولادت رسول اکرم (ص) و  دهه فاطمیه و غیره.

ثالثا: به خاطر  این که در طول ده روز فرصت مناسی باشد برای  تبین اهداف عالی حضرت سید الشهداء علیه السلام و فلسفه سوگواری برای آن حضرت مانند:

1 .  حیات مجدد اسلام  واحیای سنت .

2 .  حفظ مکتب و شریعت بود .

3 .  تحکیم باورهای دینی مردم با آشنا شدن توده هابا معارف دینی.

4 .  پیوند عمیق عاطفی میان امت والگوهای راستین.

5 .  اعلام وفاداری نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم

 



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول/اندیمشک -ضریح مطهر سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز (دوشنبه) از طریق اندیمشک وارد استان خوزستان می شود.

 

سرپرست فرمانداری اندیمشک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جوش و خروش مردمی از چندین روز پیش برای استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) در اندیمشک آغاز شده گفت:با تشکیل کمیته های هفت گانه تمهیدات لازم برای برگزاری آیین های عزاداری و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی با ورود ضریح در نظر گرفته شده است.

خداداد محمدی افزود:مردم شهید پرور اندیمشک در مبادی ورودی استان خوزستان در پل زال ، بیدروبه و حسینه چشم انتظار ورود ضریح مطهر به استان خوزستان بوده و پیش بینی می شود ساعت 14 امروز ضریح مطهر وارد استان خوزستان شود.

وی گفت: به منظور رفاه حال استقبال کنندگان ، محل استقبال از این ضریح از دوکوهه به میدان آزادی کوی لور اندیمشک تغییر یافته و ضریح با حضور مردم تا مقبره شهدای گمنام اندیمشک حمل می شود.

سرپرست فرمانداری اندیمشک خاطر نشان کرد:مقبره شهدای گمنام نقطه اصلی استقبال است که مردم و هیئت های مذهبی با اجرای آیین های سوگواری ماه محرم و برنامه های دعا و ادعیه ضریح مطهر را بدرقه خواهند کرد.

وی استقبال پرشور مردم دیگر استان ها از ضریح مطهر امام حسین (ع) را نشان دهنده جایگاه والای ائمه اطهار (ع) دانست گفت: مردم ولایتمدار اندیمشک نیز استقبال پر شور و تاریخی از ضریح مطهر خواهند داشت.

محمد حمزه علی رییس اداره راهنمایی و رانندگی اندیمشک نیز گفت: مسیر حرکت کاروان حامل ضریح مطهر امام حسین (ع) از میدان آزادی کوی لور - بلوار انقلاب تا مقبره شهدای گمنام ،امروز بر روی خودروها بسته می باشد.



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 اتهامات وارده از سوی شرکت دولتی توسعه منابع آب و نیروی ایران به آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) را وارد ندانست.

به گزارش گتندنیوز به نقل از مهر ، شعبه یازدهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری استان تهران، اتهامات وارده از سوی شرکت دولتی توسعه منابع آب و نیروی ایران به آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) را وارد ندانست و با تبرئه این پایگاه اطلاع رسانی، قرار منع تعقیب متهم را صادر کرد.

 محسن حیدری مدیرمسئول ایبنانیوز  اظهار داشت: در پی شدت گرفتن انتقادات فعالان اجتماعی و محیط زیست زاگرس میانی نسبت به آسیبهای سدسازی به محیط زیست طبیعی و انسانی این منطقه، به ویژه پروژه سد گتوند علیا، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) شکایت کرد.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ....



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر تملکات سد گتوند علیا گفت: با آبگیری کامل سد گتوند علیا، 3 زیارتگاه در مخزن این سد به زیرآب می‌رود.

به گزارش سلام گتوند شهرام محتشم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: در فازهای بعدی آبگیری سد گتوند، سه زیارتگاه در مخزن این سد به زیر آب می‌رود و شرایط لازم برای مستغرق شدن این زیارتگاه‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی تملک شده‌اند، افزود: این سه زیارتگاه از سوی شرکت آب و نیروی ایران در توافقی با سازمان اوقاف و امور خیریه خریداری شده‌اند.

محتشم خانی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی قدمگاه هستند، افزود: این زیارتگاه‌ها از سند تاریخی و دینی مستحکمی نیز برخوردار نبوده‌اند.

مدیر تملکات سد گتوند علیا خاطر نشان کرد: هزینه اراضی این زیارتگاه‌ها با احتساب عرصه و اعیان آنها به اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تملکات در محدوده مخزن سدگتوند در حال انجام است، افزود: بر اساس قانون اراضی مخزن سدگتوند خریداری می‌شود و هرچه که قانون در نظر گرفته باشد به مالکان پرداخت می‌شود.

مدیر تملکات سد گتوند علیا با اشاره به اینکه سدگتوند علیا با چند مشکل مواجه است، از جمله این مشکلات را محرز نبودن مالکیت افراد، وجود مشاجره بین مالکان موروثی، ادعای بی‌محتوای برخی درباره مالکیت اراضی بدون ارائه سند و نبود انحصار و وراثت برخی اراضی به ارث رسیده نام برد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 250 میلیارد ریالی برای تملکات این سد اعتبار هزینه شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برای توافق با مالکان می‌توان تا بیش از 15 درصد از قیمت تعیین شده از سوی شورای سه نفره به مالکان پرداخت کرد که در بیشتر موارد نیز از این اختیار استفاده شده است.



 


به نقل از جوانان صالح شهر : عباس نوری گفت : حتی تاکنون به کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر شوشتر نیز فکر نکرده ام .

مشاور استاندار خوزستان افزود : همیشه آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر شوشتر در سایت پیک شوشتر را دنبال می نمایم اما خودم تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات را ندارم .

عباس نوری همچنین به خبرنگار سایت پیک شوشتر گفت : شنیده ام که برخی تشکلهای اهواز نام بنده را در لیست ۵۰ نفره کاندیدای انتخابات شورای شهر اهواز قرار داده اند که البته تاکنون تصمیمی در این خصوص نگرفته ام .

نوری در پاسخ به پرسش خبرنگار پیک شوشتر که آیا ممکن است کاندیدای انتخابات شورای شهر اهواز بشوید گفت : فعلا مشخص نیست و این تشکلها با بنده جلسه ایی نداشته اند .

مشاور جوان سابق فرمانداری شوشتر در پرسش خبرنگار سایت پیک شوشتر که نام این تشکلها چیست خاطر نشان نمود : بیشتر این تشکلهایی که اقدام به درج نام بنده در لیست ۵۰ نفره خود نموده اند بیشتر تشکلهای اجتماعی و فرهنگی در اهواز می باشند .

 

 



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز جمعه 91/09/10از ساعت 3 بعدازظهر بازی دو تیم شاهین و پرسپولیس با داوری آقای رضا سبزوارزاده انجام گرفت . که در این بازی هیچکدام نتوانستند به گل برسند و نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید . در این بازی که یکی از بازیهای زیبا در این سری از مسابقات بود هر دو تیم توانستند موقعیت هایی را بر روی دروازه حریف خود ایجاد کنند .

یکی از نکات جالب در این بازی این بود که تیم شاهین دوکبوتر به رنگهای سیاه و سفید که نشانه پیراهن این تیم میباشد را در اول این بازی به پرواز درآوردند .


تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - همایش فرهنگی ، سیاسی ، شعر عاشورایی در سالن اجتماعات قیصر امین پور گتوند برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا سرهنگ ˈمجید کنگریˈ فرمانده سپاه ناحیه گتوند در این همایش که با حضور جمعی از فرهنگیان ، شاعران و دانشجویان برگزار شد با اشاره به لزوم بصیرت افزایی در بین جوانان گفت: برگزاری اینگونه همایش ها گامی در راستای آگاهی بخشی به جوانان و دانشجویان می باشد.

حجت الاسلام ˈمهدی پور شاه آبادیˈ مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گتوند نیز در این همایش با اشاره به قیام عاشورا گفت: مشعل فروزان امام حسین (ع) راه رسیدن به کمال و پیروزی بر فتنه را نمایان می کند.

در این همایش تعدادی از شاعران در وصف امام حسین (ع) و یارانش و قیام عاشورا اشعار خود را قرائت کردند.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرها حاکی از این است که  روز 15 آذر ماه حرم مطهر امام حسین (ع) بعد از گذشتن از اندیمشک ، دزفول و شوش به شهر صالح شهر می رسد . استقبال از حرم مطهر سومین امام شیعیان در 15 آذر ماه سال جاری در پارک صالح شهر انجام میشود که حدود 2 ساعت است . مسئولین محترم صالح شهر اهم از بسیج و شورای اسلامی شهر بدنبال تدارک مراسم ویژه ای برای استقبال از این حرم مطهر می باشند . و از مردم دعوت میشود تا در این مراسم حضور پررنگ داشته باشند .

خبرهای تازه از این مراسم ان شاءا... در روزهای آینده در وبلاگ ثبت خواهد شد ...

 



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فرماندار شوشتر خبر داد:
15 آذر؛ استقبال از حرم امام حسین(ع) در شوشتر

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر از استقبالمردم این شهرستان از حرم امام حسین(ع) در شوشتر در روز پانزدهم آذرماه خبر داد و گفت: همه امکانات برای حضوری پرشور و استقبال از حرم متبرک فراهم شده است. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی  در جلسه  ستاد  استقبال از حرم  مطهر  امام حسین (ع)  اظهار

داشت : استقبال از حرم مطهر سومین امام شیعیان در روز 15 آذرماه سال‌جاری در ورودی شهر شوشتر انجام می‌شود و از مردم دعوت می کنیم در این مراسم حضوری پررنگ داشته باشند.

وی افزود: حرم مطهر امام حسین(ع) قرار است روز 13 آذرماه به استان خوزستان وارد شود و پس از گذر از شهرهای اندیمشک، شوش و دزفول به شوشتر وارد می‌شود.

 

 



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون فرماندار گتوند خواستار احداث سالن چند منظوره ویژه بانوان در این شهرستان شد و گفت: باید فضای مناسبی برای ورزش بانوان در گتوند احداث شود.

به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، ناصر نوری‌خواه صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان، شرح وظایف کمیته‌های مختلف را یادآور شد و اظهار داشت: جایگاه گتوند از نظر فرهنگی و اجتماعی جایگاه مناسبی است و مسئولان عرصه‌های فرهنگی شهرستان همواره باید در راستای گسترش و تعمیق باورهای دینی تلاش کنند.

وی افزود: باید با برگزاری منظم جلسات و انجام فعالیت‌های با محتوا و هدفمند زمینه ارتقا و رشد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را در این شهرستان فراهم کنیم.معاون فرماندار گتوند تصریح کرد: اعضا و دبیران کمیته‌های هفت‌گانه که زیر مجموعه این کارگروه هستند، با پیگیری مصوبات به صورت منظم و ماهانه گزارش عملکرد کمیته‌ها را ارائه کنند.نوری خواه همچنین تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح نشاط اجتماعی کمیته مربوطه باید اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی متعدد را در دستور کار خود قرار داده ضمن اینکه برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های آموزشی با موضوعات مختلف توسط ادارات و نهادهای ذی‌ربط در سطح شهرها و روستاها برگزار شود.وی افزود: باید در راستای تامین فضای مناسب برای ورزش بانوان در سطح شهرستان گتوند تلاش و برای احداث سالن چند منظوره ورزش بانوان برنامه‌ریزی کرد.



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرپرست فرمانداری گتوند: اداره ارشاد گتوند هم اکنون با کمبود شدید نیرو مواجه بوده ضمن اینکه تفکیک سامانه اداری اداره ارشاد و اداره کتابخانه های عمومی ضروری است.

به گزارش سلام گتوند  به نقل از ایرنا سرپرست فرمانداری گتوند روز چهارشنبه در این نشست از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خواست در خصوص ساماندهی آرامگاه این شاعر خوزستانی هر چه سریعتر اقدام کند.هوشنگ محمدپور افزود: وضعیت فعلی محوطه آرامگاه قیصر امین پور مناسب و در شان این شاعر انقلابی نیست.وی همچنین خواستار انتشار تمبر یادبود و نامگذاری یکی از میادین مرکز استان به نام این شاعر فقید شد.
سرپرست فرمانداری گتوند با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بالای این شهرستان در بخش فرهنگ ، عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام و فعالیت روحانیون در گتوند را خوب توصیف کرد و گفت:برای تقویت این فعالیت ها نیاز به احداث خانه های عالم و مجتمع های فرهنگی هنری است.محمدپور همچنین برتاسیس و استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان گتوند تاکید کرد وگفت:تا زمان راه اندازی اداره اوقاف و امور خیریه تعیین محدوده وتوسعه امامزاده محمدبن زید(ع) اجرایی می شود.وی با اشاره به کمبود نیرو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند افزود:اداره ارشاد گتوند هم اکنون با کمبود شدید نیرو مواجه بوده ضمن اینکه تفکیک سامانه اداری اداره ارشاد و اداره کتابخانه های عمومی ضروری است.
تاسیس دبیرستان صدرا ، حوزه علمیه ، تقویت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ، احداث خانه های عالم در روستاها ، احداث مجتمع های فرهنگی و هنری ، از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

 



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس:

گردشگری در شوشتر مغفول مانده است

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری و توجه به میراث فرهنگی در شوشتر مغفول مانده است و باید در اسرع وقت به وضعیت آثار تاریخی این شهر رسیدگی شود.حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: رسیدگی به آثار تاریخی که به صورت مخروبه درآمده‌اند در شرایط کنونی به یک آرزو برای مردم مبدل شده و باید این مطالبه پیگیری و رسیدگی شود.وی با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی در شهرستان شوشتر تاکید کرد: بخش اعظم آثار تاریخی شوشتر در آستانه ویرانی هستند و به نظر می‌رسد متولی میراث فرهنگی در خوزستان توانایی رسیدگی به مشکلات این حوزه را ندارد.سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: مرمت آثار تاریخی، ایجاد فضاهای تفریحی برای گردشگران در شوشتر، سامان‌دهی به آثار تاریخی و رفع مشکلات در برخی از آثار از نیازهای ضروری آثار تاریخی است.نماینده شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رفع همه این مشکلات نیازمند اعتباری ویژه است که از زمان ثبت سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در ردیف آثار ثبت در یونسکو وعده داده شده ولی تاکنون محقق نشده است.

 



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام خمینی ( ره ) : اين محرم را زند ه نگه داريد؛ ما هر چه داريم از اين محرم است

به گزارش اختصاصی گتوندنیوز برخی ادارات شهرستان گتوند ، در سیاهپوش کردن ادارات تنها به یک بنر کوچک آن هم به صورت آویزان، یا فقط 2 یا 3 پرچم کوچک ، یا کمتر از آن بسنده کرده اند و این امر در حالیست که فرماندار شهر ، قبل از فرا رسیدن ماه محرم ، در شورای اداری بر سیاه پوش کردن ادارات تاکیدات لازم را کرده بود.

 عدم سیاه پوش کردن ، تنها در ادارات نبوده ، و در سطح شهر نمود بیشتری داشته است به طوری که در ورودی گتوند ، جز مواردی نادر ، هیچ اثری از محرم و سیاهپوش کردن شهر ، و تغییر فضای روحانی و معنوی شهر دیده نمی شود و این در حالی است که همه ی ما میدانیم امام خمینی (ر ه )  فرمودند :  اين محرم را زند ه نگه داريد؛ ما هر چه داريم از اين محرم است و در جایی دیگر فرمودند : محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 امید ، که بتوانیم محرم و صفر را زنده نگهداریم .

 



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جلسه بررسی مشکلات و مسائل حوزه فرهنگی شهرستان گتوند با حضور مدیران کل فرهنگی استان در گتوند برگزار شد.

به گزارش گتوندنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ، هوشنگ محمد پور سرپرست فرمانداری گتوند در این جلسه که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای بسیار خوب فرهنگی که در گتوند وجود دارد گفت:  در خصوص سازمان تبلیغات اسلامی خوشبختانه فعالیت روحانیون مستقر در شهرستان خوب بوده اما در جهت تقویت این فعالیتها نیاز به احداث خانه های عالم بیشتر و مجتمعهای فرهنگی هنری می باشد که  امیدواریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در این خصوص همکاری لازم را به عمل آورد.

 

وی همچنین به وجود بقاع و امامزاده ها در این شهرستان اشاره نمود و گفت: در خصوص امامزاده ها و بقاع متبرکه با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان هنوز راه اندازی نشده است لازم است تا هرچه سریعتر این اداره راه اندازی شود ضمن اینکه آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن یک مکان موقت برای این اداره وجود دارد ،

 

افزون بر آن تا راه اندازی این اداره لازم است  برنامه های مربوط به تعیین محدوده امامزاده محمد بن زید (ع) و طرح توسعه آن هرچه سریعتر آماده و اجرایی شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم * ‏ ‏

فَكُلُواْ مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللّهِ عَلَیْهِ إِن كُنتُمْ بِآیَاتِهِ مُؤْمِنِینَ ﴿۱۱۸﴾

پس اگر به آیات الهى ایمان دارید (تنها از) آنچه نام خداوند (هنگام ذبح) بر آن برده شد بخورید.(118)

*******
سوره ۶: الأنعام - جزء ۷
نکته ها




بردن نام خداوند هنگام ذبح حیوان، نوعى مصونیّت دادن به مادیات و به صحنه آوردن ایمان است.یاد خدا در هر كارى خوب است، امّا در ذبح حیوان كه گرفتن جان آن مطرح است، ضرورت مى‏یابد.
از نشانه‏هاى جامعیّت مكتب اسلام این است كه در یك مسئله ‏ىجزیى مانند ذبح، همه‏ى جوانب آن را مطرح كرده است: هم مكتب (نام خدا)، هم وسیله (آهن)، هم شیوه‏ى بریدن رگ‏ها، هم امّت (مسلمان بودن كسى كه ذبح مى‏كند) و هم جهت(قبله) و هم موارد مصرف. «فكلوا مما ذكر اسم اللَّه»



پیام ها


 


1- غذا و خوراك مؤمن باید جهت الهى داشته باشد. «فكلوا مما ذكر اسم اللَّه»

2- نام خداوند، مُهر جواز مصرف و پروانه‏ى استفاده از گوشت حیوانات قابل مصرف است. «فكلوا ممّا ذكر اسم اللّه علیه...»

3- براى تحكیم پایه‏هاى توحید، از هر فرصتى، حتّى ذبح حیوان باید استفاده كرد. آرى توحید، تنها یك مسأله‏ى ذهنى نیست. «فكلوا ممّا ذكر اسم اللّه علیه»

4- تغذیه‏ى حلال و التزام به احكام، شرط ایمان است. «اِن كنتم بآیاته مؤمنین»



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول -با کاهش نسبی دما از روزسه شنبه ، موج سرما شمال استان خوزستان را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا دمای هوا در شمال استان خوزستان طی 12 ساعت گذشته پنج درجه کاهش یافته است.

رییس اداره هواشناسی کشاورزی صفی آباد دزفول روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، حداقل دمای امروز در این شهرستان را 12 درجه سانتیگراد عنوان کردوگفت: این دما نسبت به روز گذشته بیش از پنج درجه کاهش داشته است.

ˈسیدفاضل ضیایی اصلˈ افزود:مه غلیظ صبحگاهی در دزفول همچنین موجب کاهش شعاع دید به کمتر از 100 متر شد ضمن اینکه رطوبت هوای دزفول نیز به 95 درصد رسید.

ضیایی افزود:پیش بینی می شود با عبور سامانه مه آلود از منطقه ،دمای هوا در دزفول چهار درجه و در مناطق کوهستانی پنج درجه کاهش یابد.

با کاهش نسبی دما در شهرهای اندیمشک ، شوش و دزفول ، استفاده از وسایل گرمازا در این شهرها افزایش یافت.