تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-معاون فرماندار گتوند، توجه و حمایت از معلولان را یک ضرورت دانست و گفت: نگاه جامعه به معلولان باید تغییرکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈناصر نوری خواهˈ چهارشنبه در نشست ساماندهی معابر عمومی گتوند برای سهولت تردد معلولان افزود: معابر شهری و اماکن عمومی باید متناسب با وضعیت معلولان ساماندهی و ایمن سازی شود.

وی با اشاره به راهکارهای حمایت از معلولان در جامعه گفت: ساماندهی فضای ادارات ، نهادها ، سازمانها ، بانک ها ، بوستان و گلزار شهدا از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت از معلولان باید انجام شود.

نوری خواه همچنین از راهنمایی و رانندگی خواست با اختصاص فضای مناسب شهری و نصب تابلو امکان پارک خودرو جانبازان و افراد معلول را در خیابانهای گتوند فراهم کند.


وی بر حضور معلولان در سطح جامعه تاکید کرد و گفت:باید فضای جامعه را برای حضور فعال این افراد در جامعه مهیا کرد تا کشور از توانایی و ظرفیت این قشر بهره مند شود.

در این نشست ضمن هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و خدماتی گتوند در خصوص ساماندهی فضاهای عمومی شهری متناسب با نیاز جانبازان و معلولان بر هم سطح سازی ورودی های بانک ها و ادارات تاکید شد.

 



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق افزود: یکی از دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی مورد حمایت قرار نگرفتن تولیدکنندگان از سوی دولت است به طوری که یارانه ها در هدفمندی به صورت یک جانبه بود و یارانه ای به تولید پرداخت نشد.

وی افزود: با افزایش هزینه ها، تولید از جنبه اقتصادی خود خارج و کشاورزی را در معرض خطر نابودی قرار داد.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی به صورت بیمارگونه و عدم اجرای درست آن باعث کاهش رغبت به کشت شده است.

وی افزود: ضعف های بخش کشاورزی به علت نبود مدیریت هماهنگ بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است که باعث آشفتگی بازار واردات و صادرات محصولات کشاورزی شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: برخی از محصولات منحصر به فرد از جمله زعفران به دلیل نبود استراتژی معین و ایجاد ارتباط مناسب با کشاورزان باعث کاهش تولید و صادرات این محصول شده است.

وی در پایان گفت: در اقتصاد کشور تا زمانی که به کشاورزی به عنوان مقوله سوم و چهارم نگریسته شود ، کشاورزی همچنان در پله اول توسعه باقی می ماند.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند برای اجرای نسخه "02" طرح پزشک خانواده آمادگی دارد و هفته گذشته نیز این آمادگی به وزارت بهداشت اعلام شد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: گتوند برای اجرای نسخه "02" طرح پزشک خانواده آمادگی دارد و هفته گذشته نیز این آمادگی به وزارت بهداشت اعلام شد که با حضور و تایید هیات بازرسان وزارت بهداشت، این طرح رسما آغاز خواهد شد.دکتر مهدیه توکلی با بیان این‌که گتوند در اجرای نسخه " 01" به عنوان پایلوت بوده است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در گتوند به 8 پزشک نیاز بود که پزشکان تامین شده‌اند.

 

وی ادامه داد: سیستم IT نیز مشکلی ندارد و مطب پزشکان این طرح به سامانه متصل شده است.

 

توکلی تصریح کرد: برای اجرای سطح دو این طرح نیز که شامل پزشکان متخصص و سطح سه که شامل فوق‌تخصص است، نیروهای مورد نیاز تامین شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ‌مردم نیز پزشکان خود را انتخاب کرده‌اند که تنها تعداد کمی باقی مانده‌اند که در حال انتخاب پزشک هستند.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری گتوند خواستار نظارت جدی بر برنامه‌های غذایی مهدهای کودک شد.

به نقل از خبرگزاری فارس ، نرگس اسکندری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته کودک و نوجوان اظهار داشت: باید نهادهای متولی تغذیه کودکان در مهدهای کودک برنامه‌ریزی خاصی انجام دهند و نظارت بیشتری بر این مسئله مهم اعمال نمایند.  وی با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت کودکان و نوجوانان اظهار داشت: نظارت بر برنامه‌های غذایی مهدهای کودک در شهرها و روستاها باید به طور جدی پیگیری شود تا با مشکل مسمومیت غذایی و سوء تغذیه در این مراکز مواجه نشویم.

 مسئول  دفتر امور بانوان فرمانداری گتوند درباره آموزه‌های ارائه شده در مهدهای کودک تاکید کرد: آموزش‌های دینی باید سرلوحه کار مربیان مهدهای کودک باشد.

 اسکندری افزود: خانواده‌ها باید با تاثیرپذیری از مهدهای کودک، فرزندان خود را با رویکرد دینی تربیت کنند و اداره بهزیستی نیز باید نظارت و پیگیری خود را در این خصوص به طور دائم اعمال کند.

 وی همچنین درباره مهدهای کودک روستایی که توانایی مالی ندارند نیز اظهار داشت: در خصوص آموزش‌های دینی در مهدها نیز می‌توان از کتاب‌هایی که موضوع آن‌ها شیوه‌های عملی است برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کرد.

 اسکندری تاکید کرد: تعاونی زنان عقیلی و کانون فرهنگی اجتماعی بانوان نیز به مهدهای کودک که با مشکل مالی مواجه هستند، برای تغذیه کودکان کمک بلاعوض کنند.



پنج شنبه 23 آذر ساعت 16:30 از دور نیمه نهایی بازی بین تیم های دانیال ایذه و کشاورز گتوند به میزبانی تیم دانیال برگذار شد که در نهایت این بازی با برد قاطع 4 بر 1 به نفع کشاورز گتوند به پایان رسید .

تیم کشاورز گتوند با این برد ارزشمند به زیر گروه کشور راه یافت ، از استان خوزستان دو تیم توانایی اخذ جواز حضور در زیر گروه کشور را دارا هستند که این موفقیت نصیب تیم کشاورز گتوند و برنای خوزستان گردید .

روز جمعه 24 آذر نیز ساعت 16:30 فینال مسابقات سوپر لیگ فوتسال خوزستان در اهواز، گلستان ، سالن شهدای جهاد کشاورزی برگزار میگردد.

این موفقیت ارزشمند را به  مردم گتوند و مدیریت تیم علی جافری و مربیگری فوق العاده حمید علی پور و کادر فنی و بازیکنان خوب و زحمتکش این تیم تبریک می گوییم. برای این تیم در مراحل بعدی آرزوی موفقیت میکنیم و امید است همچنان اهالی ورزش شهرستان گتوند را با نتایج موفقیت آمیز خود خوشحال نگه دارند و موجب سربلندی نام شهرستان گردند .



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرشید جوادپور رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند با اشاره به این مطلب عنوان کرد: در این مسابقات استانهای خوزستان ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، فارس ، بوشهر ، و کهگیلویه و بویراحمد در قالب گروه منطقه ۵ کشور به روی رینگ خواهند رفت.

هیات بوکس شهرستان با رایزنیهای فراوان این مسابقات را در شهرستان و جهت تشویق جوانان به ورزش و کسب افتخار برگزار خواهد کرد که امیدوار است میزبان خوبی برای این دوره باشیم.

این مسابقات از ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه ۹۱ و به میزبانی گتوند در استادیوم  تختی شهرستان برگزار میشود.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رينگ کشاورزی در جاده خاکی

سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: حضور کمرنگ رینگ کشاورزی در بورس نشانه کم توجهی مسئولین مربوطه است.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: کشاورزی تنها در مقام شعار باقی مانده و کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود: باید کشاورزی محور اقتصادی باشد و حضور پررنگ آن در بورس نشانه رشدو توسعه این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: حضور محصولات کشاورزی در بورس باعث شفافیت قیمت ها در بازارمی شود.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

انتقاد یک نماینده روحانی از کم توجهی مجلس به مسائل فرهنگی

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در حرکت آزادی خواهانه مردم در سراسر جهان داشته است.

وی با بیان این که نظام اسلامی پس از گذشت 33 سال ثابت کرده که می تواند در برابر توطئه های شرق و غرب مقاومت کند و پیروز و سربلند بیرون آید، اظهار داشت: جمهوی اسلامی دارای نظامی اسلامی و مردمی است و در هیچ جای دنیا نظیر آن مشاهده نمی شود.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، این نهاد را از ارکان مهم و مستحکم انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر این که «مجلس در رأس همه امور است» ابراز داشت: مهم ترین ویژگی مجلس جمهوریت و اسلامی بودن آن است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی اهمیت مجلس را در انتخاب نمایندگان از طریق رأی مستقیم مردم و تأیید ولایت فقیه دانست و افزود: اسلامی بودن در شؤون و حرکات نمایندگان باید ملموس باشد.

وی مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس را گام برداشتن در راستای حفظ مصالح و عزت مردم دانست و گفت: سربلندی مجلس در گرو عمل به تکلیف است و پیروی از خواسته های نفسانی و شخصانی و درگیرشدن با باندهای قدرت و ثروت شأنیت مجلس را تخریب می کند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با بیان این که هیچ مجموعه ای بدون ضعف نیست و مجلس هم از این مسأله مستثنا نیست، ابراز داشت: مشکل کنونی مجلس این است که توجه اصلی آن معطوف به مسائل غیر فرهنگی شده است و مسائل اعتقادی و مذهبی به خاطر پیچیدگی های خاص و متولیان مختلف، سبب شده مجلس نتواند به صورت مؤثر در این عرصه وارد شود.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس، کمرنگ شدن ارزش های فرهنگی و اخلاقی در جامعه را یک معضل دانست و توجه به آن را در برهه کنونی مهم قلمداد کرد و افزود: دغدغه اصلی مجلس به مسائل غیر فرهنگی تبدیل شده و اهمیت مسائل دینی، اعتقادی و فرهنگی به دلایلی کمرنگ شده است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در جلوگیری از بروز فساد در جامعه، اظهار داشت: قوانینی را که مجلس تصویب می کند، تأثیر بسزایی در پیشرفت جامعه دارد و می توان با تصویب صحیح قانون بسیاری از مشکلات جامعه و مردم را حل کرد.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مديرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ارتقاء کيفيت خدمات و خدمت رساني آسان ،از جمله مهمترين اولويت هاي ثبت احوال در خوزستان است .

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر به نقل از خبرگزاري موج ، مديرکل به همراه معاون حقوقي وسجلي از اداره ثبت احوال گتوند بازديد و از نزديک عملکرد اين اداره را مورد ارزيابي قراردادند.

مهندس مريدي بر رعايت نظم و انظباط و همچنين انجام کار مراجعين در موعد مقرر وتوجه به تکريم ارباب رجوع تاکيد کرد.



عملیات ایمن سازی وتفکیک باند های رفت وبرگشت جاده روبروی صالح شهر به طول سه کیلومتر با همکاری شهرداری وشورای اسلامی صالح شهر واداره راه وشهرسازی شهرستان گتوند آغاز شد...
مهندس مردانی رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان گتوند درگفت وگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر گفت عملیات ایمن سازی وتفکیک جاده روبروی صالح شهر شامل :نصب وتکمیل علائم راهنمایی ورانندگی -نصب 3000چشم گربه ای وسط جاده-خط کشی ونصب سرعت گیر ازجمله اقدامات لازم جهت ایمن سازی می باشد که با همکاری شهرداری وشورای اسلامی صالح شهر انجام می شود .



تاريخ : 22 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

وحید گلستان کارگردان فیلم سینمایی " تتل و راز صندوقچه " در گفت وگو با هنر آنلاین در باره وضعیت پایان فیلمبرداری فیلم گفت : فیلمبرداری بعد از چهل جلسه کاری در13 آذر ماه در ارتفاعات شهرستان رامسر به پایان رسید ودر ساخت فیلم تلاش کردم سوای جذابیت های داستان فیلم به جنبه های اموزشی فیلم توجه کنم.

وی در مورد حضور بازیگران فیلم افزود : بازی بازیگرانی مثل حدیث فولادوند و بهاره افشاری به پایان رسیده بود و در روز پایانی فیلمبرداری نادر سلیمانی در نقش لاک پشت ، حسن معجونی و رضا فیض نوروزی در نقش بز دانا حضور داشتند و گروه دکور مشغول جمع اوری دکورهای فیلم هستند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی به بطور مشترک توسط وحید گلستان و منصور غلامی نوشته شده است. .فیلمبرداری نیز طبق برنامه ریزی انجام شده بلافاصله پس از پایان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان اصفهان در رامسر آغاز شد . فیلم فضای شاد ، مفرح، کودکانه دارد ..

موضوع "تتل و راز صندوقچه" درباره بزغاله‌ای است که با اشتباه خود موجب بروز یک سری مشکلات برای خود و دیگران می‌شود و تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند خودش است. این فیلم سینمایی که به صورت رئال و انیمیشن تولید می‌شود اولین همکاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب است.  عوامل سازنده فیلم عبارتند از : کارگردان : وحید گلستان ، مدیر فیلمبرداری : مرتضی غفوری ، طراح گریم : نوید فرح مرزی ، بازیگران : نادر سلیمانی ، حسن معجونی ، حدیث فولادوند و بهاره افشاری ، تهیه کننده : سعید هاشمی



تاريخ : 22 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از آزمایشگاه مرجع

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بازدید کردند.

به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده ی مردم شوشتروگتوند،در این بازدید حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی اظهار داشتند:بحث امنیت غذایی در هر کشوری بسیار مهم و یکی از مباحث جدی است از طرفی امام خمینی(ره) فرمودند:کشاورزی ،در اقتصاد کشور ما،پایه، اساس و محور است.بنابراین باید در زمینه ی رسیدن غذایی سالم به مردم و خودکفایی از همه ی توان ، استعداد و پتانسیل ها استفاده شود.

ایشان افزودند:متأسفانه آمار بیماران مبتلا به سرطان و همچنین بیماریهای قلبی و مغزی درکشورمان نسبت به سالیان گذشته رو به ازدیاد است.علی الخصوص استان خوزستان که آمار مرگ و میر ناشی از سرطان دراین استان ،  بیش از سایر استان هاست.بنابراین از مسئولان محترم اجرایی کشور اتظار می رود نسبت به علل و عوامل این بیماری ها تحقیقات میدانی و علمی انجام دهند.

نماینده مردم شوشتروگتونددرپایان خاطرنشان کردند: در این بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن آشنا شدن با وظایف و ماموریت های آزمایشگاه مرجع به تبادل نظر و گفتگو با مسئولان سازمان غذا و دارو پرداختند.

 



تاريخ : 22 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دو تن از معلمان مصدوم سانحه رانندگی صالح شهر بستری در بیمارستان دزفول در وضعیت مناسبی بسر می برند.

مسوول روابط عمومی بیمارستان دزفول روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:بر اثر سانحه رانندگی بین یکدستگاه خودرو پراید حامل معلمان و یکدستگاه تریلر در مسیر صالح شهر به گتوند دو تن از سرنشینان پراید در دم کشته شدند.
فرهاد سخاوت افزود: در این حادثه تصادف راننده پراید و یکی از بانوان معلم بر اثر شدت تصادف در دم کشته شده و دو مصدوم حادثه نیز به بیمارستان دزفول منتقل شدند.
وی افزود:مصدومان این حادثه که از ناحیه آرنج ، کمر ، مچ دست ، گردن و ساق پا دچار شکستگی شده اند در بخش آی سی یو و ارتوپدی بیمارستان بستری می باشند.

سخاوت گفت:این مصدومان در حال حاضر تحت نظر پزشکان بوده و حال عمومی آنان رضایت بخش است.




تاريخ : 21 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به علت تصادفات مکرر خواستار تسریع درآماده سازی باند دوم جاده روبروی صالح شهر بطول سه کیلومتر هستیم.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر درگفت وگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر در خصوص پروژه دوبانده شدن جاده روبروی صالح شهر اظهارداشت:
این پروژه به مدت دوسال است با پیگیریهای شهرداری واعضاء  محترم شورای اسلامی صالح شهر از طریق اداره کل محترم راه وشهرسازی درحال احداث می باشد که به علت عدم اعتبارات به کندی پیش می رود ...
ضروری است بخاطر رفاه حال شهروندان ومسافرین عبوری نسبت به تکمیل وایجاد ترافیک روی باند دوم اقدام عاجل شود.
مهندس رستمی شهردار صالح شهر درادامه توضیح داد ازسمت صالح شهر تا شرکت لاستیک خوزستان بطول هشت کیلومتر وضعیت جاده به هیچ وجه مناسب نیست که نیاز است نسبت به روکش آسفالت آن اقدام اساسی شود.
شهردار صالح شهر گفت:هرچند وقت دراین مسیر متاسفانه شاهدتصادفات ناگوار بخاطر وجود معادن شن وماسه وعبور ماشین آلات سنگین حمل مصالح به سطح استان هستیم که منجربه تلفات جانی ومالی مکرر در جاده صالح شهر می شودکه درتصادف مورخ 19/9/91 متاسفانه دونفر از همشهریان جان خودرا بعلت وضعیت نا مناسب جاده ازدست دادند.
شهردار صالح شهر درپایان خواهان رسیدگی مسئولین ذیربط درتسریع وبهره برداری باند دوم جاده صالح شهر شد.



تاريخ : 21 / 9 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز دوشنبه مورخ 20/9/91 جلسه تودیع ومعارفه بخشدار مرکزی شهرستان گتوند در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد...
دراین جلسه از زحمات جناب آقای مهدی زاده بخشدار مرکزی تقدیروتشکر شد وجناب آقای حیدری پور بعنوان بخشدار مرکزی شهرستان گتوند معرفی شد آقای حیدری پوردراداره آموزش وپرورش شهرستان گتوند مشغول به فعالیت بوده است...
ما هم برای جناب آقای حیدری پور وتمامی مسئولین درانجام امورات محوله آرزوی موفقیت داریم...



تاريخ : 21 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکسری مسابقات انتخابی کیوکوشین  برای مسابقات استانی در تاریخ جمعه 91/9/24در سالن تربیت بدنی شهرستان گتوند برگزار میگردد.



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

گتوند، دزفول -سانحه رانندگی در جاده صالح شهر در شهرستان گتوند به مرگ دو نفر منجر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این حادثه که یکشنبه در محور گتوند به صالح شهر این شهرستان رخ داد خودروی پراید با چهار سرنشین دچار حادثه شده که بر اثر آن یک معلم و راننده پراید جان خود را از دست دادند.
مسوول روابط عمومی بیمارستان گنجویان دزفول در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:راننده خودرو پراید در حال انتقال سه آموزگار گتوندی از صالح شهر به گتوند بوده که دچار حادثه شده است.
ˈفرهاد سخاوتˈ افزود:به دلیل کمبود امکانات پزشکی در شهرستان گتوند مصدومان حادثه برای درمان به بیمارستان دزفول منتقل شدند.
وی گفت:حال دو مصدوم دیگر این حادثه رضایت بخش بوده و بزودی به بخش منتقل می شوند.
علت این سانحه رانندگی از سوی پلیس راه در دست بررسی است.
به دنبال بروز این حادثه مسوولان آموزش وپرورش شهرهای دزفول و گتوند در بیمارستان دزفول حضور یافته و از مصدومان عیادت کردند.

 



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سهميه تغذيه آبان وآذر و نيز سهميه لوازم التحرير دانش آموزان مناطق محروم درشهرستان گتوند توزيع گرديد.

 سلام گتوند: به گزارش روابط عمومي اداره آموزش و پرورش به نقل از سيد احمدموسوي معاونت پشتيباني اداره آموزش وپرورش شهرستان گتوند۶۰۰كارتن خرماو۲۰۰۰كارتن بسكويت وكيك ونيز سهميه لوازم التحرير بين دانش آموزان محروم توزيع گرديد.



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 تمامی تلفن های شهرستان گتوند بخش مرکزی قطع می باشد.

به گزارش گتوندنیوز تمامی تلفن های شهرستان گتوند بخش مرکزی فاقد بوق می باشد . این قطعی تلفن ها از حدود ساعت 2 عصر روز یک شنبه (1391/09/19)شروع شده و تا کنون مشکل آن حل نشده است .

 طی تماس های گرفته شده با پرسنل فنی مخابرات ، گفته شده است این قطعی تلفن ها به دلیل نقص فنی می باشد که جهت رفع این نقص تمهیدات لازم انجام گرفته و تا ساعات آینده این مشکل مرتفع می گردد .



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان از آغاز توزیع شیر در مدارس این استان از روز شنبه خبر داد.

ˈسیروس خدادادیˈ روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبر نگار ایرنا افزود:توزیع شیر در مدارس شهرهای اروندکنار،دهدز و هویزه از روز شنبه هجدهم آذرماه و در شهر اهواز از امروز آغاز شده است.

وی افزود:سهمیه شیر مدارس خوزستان با 73 میلیارد ریال اعتبار تامین شده و بین 650 هزار دانش آموز پیش دبستانی ،دبستانی و راهنمایی دولتی ،مراکز آموزشی دانش آموزان بی سرپرست و مراکز شبانه روزی توزیع می شود.

خدادادی تصریح کرد:توزیع شیر بین دانش آموزان خوزستانی تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته و طبق سهمیه بندی صورت گرفته هر دانش آموز در طول سال تحصیلی در 70 نوبت 14 کیلوگرم شیر دریافت می کند.

وی گفت :طبق برنامه زمان بندی توزیع شیر در مدارس شهرستان دزفول نیز از هفته آینده آغاز می شود.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بعد از استقبال مردم دزفول ، اندیمشک و شوشتر از حرم مطهر امام حسین (ع) ، مسئولین محترم از جمله امام جمعه ، فرماندار و شورای اسلامی این شهرها با انتشار نامه ای از مردان و زنان این شهر ها تشکر و حضور گرمشان را مایه عزت و افتخار برای نسل های آینده دانستند .

در این راستا مسئولین صالح شهر اهم از شهردار و شورای اسلامی محترم نیز بخاطر حماسه ای که مردم صالح شهر در زیر باران آفریدند و خبرگزاری های کشوری از جمله خبرگزاری فارس چندین بار ازاین مردم تعریف و تمجید بعمل آوردند ، انتظار میرفت این مسئولین محترم نیز تقدیر و تشکری از حماسه آفرینان استقبال از حرم مطهر امام حسین (ع) داشته باشند .

ضمناً مسئولین محترم صالح شهر نیز در این عزاداری پا به پای مردم بدنبال هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم بودند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارند .



قال رسول ا…(ص)  : ان للحسین (ع) فی قلوب المومنین حراره لا تبرد ابداً

برای حسین (ع) در قلوب انسانهای مومن آتشی است که هیچگاه سرد نخواهد شد

  در بیستم محرم سال ۱۴۳۴ شهر دارالمومنین شوشتر و مردم ولایتمدارش و مردم غیور شهرهای همجوار و روستاهای اطراف پس از ۲۰ روز عزاداری و سیاهپوشی در مصیبت سید مظلومان و سرور آزادگان حسین ابن علی (ع) مزد خود را با در آغوش کشیدن ضریح مقدس سیدالشهداء گرفتند .

 یا ابا عبدا… مردم متدین با استقبال عاشقانه و در آغوش کشیدن عارفانه ضریح مطهرت ثابت کردند که تو هم راهی و هم راهنما ،  هم قافله ای و هم قافله سالار ، تویی کشتی نجات و مشعل هدایت، و نشان دادند که تشنه تو و زیارت تو و درسهای مکتب عاشورای تو هستند و با حضور خود در این مراسم و تعظیم شعائر به همه دشمنان  اهل بیت (ع) اعلام کردند که اگر در عاشورای ۶۱ نبودند تا «هل من ناصر ینصرنی» ترا لبیک گویند ، امروز عشق به ترا چراغ راه خود ، توسل به ترا نردبان تعالی خود و در آغوش کشیدن ضریح مقدس ترا مدال حقیقت و حریت خویش میدانند و به کوری چشم دشمنان اهل بیت (ع) از صدر اسلام تاکنون ، از بنی امیه دیروز تا وهابیت امروز سرود توحید واقعی را از نغمه های عاشورای تو میگیرند و تا ابد کام تشنه خود را با پیوند به کربلای تو سیراب میسازند و با همین رایت پرافتخار در مقابل تمام اهل ضلالت و بدعت ایستاده و خواهند ایستاد و با پیروی از سلاله پاک حسین (ع) مقام معظم رهبری پرچم عزت و اقتدار حسینی را برای همیشه در تاریخ پرافتخار خود برافراشته نگاه میدارند.

آفرین بر مردم ولایتمدار و با بصیرت شهرستان دارالمومنین شوشتر ، مرحبا بر وفاداری شما محبان و دلدادگان به سیدالشهدا (ع) ، چه حماسه عظیمی آفریدید ، چه استقبال با شکوهی ، زبان و قلم در وصف حرکت بی نظیر و ابراز احساسات به ضریح مطهر سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) عاجز است.

  اینجانبان بر خود لازم می دانیم از عموم مردم شریف شهرستان دارالمومنین شوشتر، شهر شرافت ، شهر گوریه و روستاهای بخشهای مرکزی و شعیبیه اعم از زن و مرد ، پیرو جوان ، خانواده معظم شهداء ، روحانیون ، جانبازان ، آزادگان ، ایثارگران ، مداحان ،کارگران ، کارمندان ، اساتید ، دانش جویان و دانش آموزان ، کسبه واصناف ، روستائیان ، کشاورزان و مردم شهرهای همجوار که پروانه وار گرد ضریح مطهرطواف نموده و عاشقانه ارادت خود را به امام حسین (ع) عرضه داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

 

قطعا ” اجرتان در نزد سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) محفوظ خواهد ماند.



دزفول-رییس شورای اسلامی شهر دزفول در پیامی از حضور حماسی و سرشار از معرفت و بصیرت مردم ولایتمدار این شهر در استقبال از کاروان سفینه النجاه حامل ضریح مطهر امام حسین (ع) قدردانی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، ˈسیدمصطفی عظیمی فر ˈ گفت: عبور ضریح مطهر از پایتخت مقاومت ایران اسلامی حال و هوای این شهر مذهبی را بار دیگر مملو از شور و شعور حسینی و شمیم ولایت علوی نمود و بار دیگر به کالبد دوستداران خاندان عصمت و طهارت جان تازه ای بخشید.
وی افزود: ارادت و دوستی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) قرن هاست که با روح و روان و جان مردم دزفول عجین است و این ابراز ارادت سالیان طولانی ست که به شکلی بی بدیل در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به منصه ظهور می رسد.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مردم در کنار هم به نیت عرض ارادت و تقرب بدور از عناوین و القاب در عزای شفیع عالمین بر سر و سینه می زنند تا برات عبور از پل صراط را از ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا (س) درخواست نمایند.
وی اظهار داشت :امروز تبلور این حضور عظیم، مهر زرین دیگری بر تارک دفتر سراسر حماسه دزفول در ادوار تاریخ شد که بی شک تا قیام قیامت خواهد درخشید.
عظیمی فر در پیام خود از حضور گسترده مردم دوستدار اهل بیت (ع) دزفول در این آیین روحانی ،زحمات امام جمعه و فرماندار دزفول و کلیه دست اندرکاران در برپایی مراسم استقبال از ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) تشکر و قدردانی کرد.



به نقل از سایت آموزش و پرورش : با همت اداره آموزش وپرورش وپژوهشسرای دانش آموزی دکتر قیصر امین پور سمینار آشنایی با فناوری سلولهای بنیادین و سلول درمانی با حضور نماینده ویژه پژوهشگاه رویان خانم دکتر محمدی روز سه شنبه 21/9/1391 صبح و عصر در سالن اجتماعات شهید قاصدگماری آموزش وپرورش شهرستان گتوند برگزار می گردد.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- مدیر توزیع برق دزفول از تجهیز خودروهای حوادث و اتفاقات این شهرستان به سامانه جی پی اس خبر داد.

ˈمحسن نمازی فرˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه برای نخستین بار در استان خوزستان راه اندازی شده است.
وی افزود:سرعت عمل بیشتر در خدمات رسانی ، نظارت و کنترل بیشتر سرویس اتفاقات برق از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است.
نمازی فر گفت: با راه اندازی این سامانه سرعت عمل در رسیدگی به حوادث ناشی ار برق در سطح شهرستان دزفول افزایش می یابد.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا از افزایش 50 میلیون مترمکعبی حجم ذخیره آب در مخزن این سد خبر داد و گفت: این رقم تا ظرفیت اسمی مخزن فاصله زیادی دارد.

 

به گزارش گتوندنیوز به نقل از خبرگزاری فارس محمدحسین معنوی‌فر اظهار داشت: بارش باران در شهرهای شمالی خوزستان در روزهای پایانی هفته گذشته بسیار چشم‌گیر بود به نحوی که آورد آب در مخزن سد گتوندعلیا بیش از 50.2 میلیون مترمکعب ارزیابی می شود.

 وی با اشاره به اینکه حجم کل ذخیره آب در مخزن سد گتوندعلیا، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دریاچه سدگتوندعلیا بیش از 2 میلیارد و 170 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

 معاون اجرایی سد گتوند علیا با اشاره به گنجایش دریاچه این سد، افزود: در مخزن این سد بیش از 5.3 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می‌شود و بزرگ‌ترین مخزن در حوزه کارون به شمار می‌آید.

 وی با اشاره به حجم ارتفاعی این سد، افزود: در روزهای گذشته بیش از یک متر به حجم آب مخزن سدگتوندعلیا افزوده شده است و امیدواریم که روند بارش‌ها ادامه داشته باشد.

 معنوی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو فاز نیروگاهی این سد راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: دو فاز نیروگاهی سدگتوندعلیا در شرایط لازم و در وضعیت پیک، وارد مدار می‌شوند و در هفته‌های آینده فاز سوم این نیروگاه نیز وارد مدار خواهد شد.

 وی افزود: بارش‌های باران در روزهای آینده ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم در حوزه مخزن سدگتوند نیز بارش‌ها قابل توجه باشد تا مخزن این سد در اسرع وقت به ظرفیت اسمی برسد.

 مخزن سدگتوند علیا در حال حاضر بیش از 3.2 میلیارد مترمکعب تا ظرفیت اسمی فاصله دارد و دست‌اندرکاران این سد امیدوارند تا پایان زمستان بخش زیادی از نیاز آب در این سد تامین شود.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سلام گتوند به نقل از رو ابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند، مرحله دوم اردوی راهیان نور به تعداد200 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس{شهدای هویزه-دهلاویه- والفجر 8و شلمچه و.....} آغاز گردید.

این اردو  با استقبال بی نظیر دانش آموزان و فرهنگیان روبرو شد در این برنامه از رزمندگان و راویان باتجربه عملیاتهای دوران ۸ سال دفاع مقدس استفاد ه گردید و درپایان برنامه مقررگردید به بهترین خاطرات دانش آموزی راهیان نور   هدایایی  توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی تقدیم گردد.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس خواستار شد

رفع کامل مشکلات عشایر در خوزستان

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع کامل مشکلات عشایر در استان خوزستان شد و گفت: باید مشکلات عشایر را در همه زمینه‌ها به ویژه تامین علوفه برطرف کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: عشایر در شرایط کنونی دچار مشکلات زیادی هستند و باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد و مسئولان در این باره برنامه‌ریزی کاری داشته باشند.وی با اشاره به تاثیرگذاری عشایر بر تولیدات پروتئینی در استان خاطر نشان کرد: عشایر در تولید مواد پروتئینی از قبیل گوشت دام‌های سبک و سنگین نقش بسیار زیادی دارند و برای حفظ جایگاه استان در این بخش و حمایت از تولیدکنندگان در این زمینه باید از عشایر حمایت شود.

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عشایر در هشت استان کشور با حدود 2 میلیون راس دام سبک حضور دارند که بخش زیادی از تولیدات داخلی کشور را تامین می‌کنند.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: دام‌های سبک عشایر 37 درصد دام‌های سبک استان و 9 درصد دام‌های سبک کشور را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی بیش از 18.2 درصد گوشت قرمز استان خوزستان توسط دام‌های عشایر تولید می‌شود که این خود اهمیت رفع مشکلات عشایر را بیش از پیش نشان می دهد.وی خاطر نشان کرد: باید برای رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و عشایر با برنامه‌ریزی جامع‌تری اقدام شود تا در این باره با مشکلات مواجه نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان خوزستان یکی از استان‌های عشایر پذیر کشور است که از ابتدای پاییز تا اوایل بهار عشایر را در خود جای می‌دهد.



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی گتوندنیوز:

 چاره اندیشی شهردار برای خروج از شرایط بد مالی

 به گزارش گتوندنیوز ، محسن شکری زاده در گفتگو با خبرنگار گتوند نیوز اظهار داشت : شهرداری برای خروج از این شرایط مالی ، راه های در آمدی جدیدی را آغاز کرده است که از این طریق بر مشکلات مالی خود فایق آید .

 در ادامه شهردار به این راه های درآمدی جدید اشاره کرد و گفت : یکی از این راه ها کسب در آمد ، از طریق ماشین آلات شهرداری است و درآمد دیگر کنترل هزینه ها می باشد که می تواند خود منبع درآمدی خوبی برای شهرداری باشد .

 همچنین شکری زاده تصرح کرد برخی از این درآمد و حل مشکل از طریق تعدیل نیرو انجام می گیرد که این تعدیل نیرو خود از طریق بازنشسته کردن نیرو ها انجام میگیرد .

 همچنین وی افزود تا کنون 11 نفر بازنشسته شده اند که احتمالا تا آخر سال 9 نفر دیگر بازنشسته خواهند شد . با این روند تا حدودی از مشکلات شهرداری کاسته خواهد شد .

 در ادامه شهردار از فعال سازی مجدد کارخانه آسفالت خبر داد و با اشاره به برخی مشکلات گفت : قرار گرفتن قیر در بورس از مشکلات تمامی شهرداری ها از جمله شهرداری گتوند می باشد .



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز پنجشنبه هفته گذشته این سایت یک گله و انتقاد از مدیریت وب سایت های شهرستان گتوند از جمله سلام گتوند داشتند مبنی بر اینکه هیچگونه خبری در مورد ایستگاه و توقف حرم مطهر امام حسین (ع) در صالح شهر انعکاس داده نشده بود . بحمدالله مدیریت محترم وب سایت سلام گتوند با پذیرفتن انتقاد از نشریه اینترنتی صالح شهر ، به مردم غیور و حسینی و همیشه در صحنه صالح شهر قول دادند که خبرهای مربوط به استقبال پرشور مردم صالح شهر را در وب سایت سلام گتوند منتشر نمایند. به امید شهرستان و شهری پاک و سالم