تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول- مسوول امور بانوان فرمانداری گتوند از برگزاری طرح رحمت ویژه بانوان این شهرستان خبر داد.

ˈنرگس اسکندریˈ روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون بانوان فرمانداری گتوند افزود: این طرح در شهرهای صالح شهر ،گتوند ، ترکالکی، جنت مکان و سماله تا پایان سال جاری اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای طرح رحمت بیش از 250 نفر از بانوان تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار می گیرند.

مشاور فرماندار گتوند در ادامه با تشریح اقتصاد مقاومتی در راستای مقاوم سازی اقتصاد ملی به نقش بانوان در این زمینه اشاره کرد و گفت:

نقش بانوان به عنوان مدیر سبد دارایی خانواده و فرهنگ سازی در جهت استفاده از تولید ملی در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و اثر گذار است.

اسکندری همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش بانوان در تربیت فرزندان گفت: باید تلاش کرد سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از ظرفیت بانوان و آموزش فرزندان ، در جامعه نهادینه شود.

در این جلسه مشاور سپاه ناحیه گتوند گزارشی از آموزش های سبک زندگی اسلامی و نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در حلقه های طرح صالحین ارائه کرد.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها و هشدار نسبت به نقشه‌های دشمن/ هدف ملموس دشمن مانع تراشی در راه حضور پر شور مردم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مشمولانی که از تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری به بعد از خدمت دوره ضرورت معاف شده‌اند، در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی برای آنها کارت معافیت صادر می‌شود.

گفتنی است، مطابق قانون وظیفه عمومی همه مشمولانی که به واسطه معافیت‌های کفالت، ایثارگران، مددجویان و موارد ویژه غیر از معافیت پزشکی از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، پس از گذراندن دوره آموزش نظامی کوتاه مدت می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند.

برای مشمولانی که از تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری از خدمت معاف شده و پرونده آنها در مرحله معرفی برای صدور کارت است، در صورت طی دوره آموزش نظامی و دریافت گواهی‌نامه مربوطه، کارت معافیت صادر می‌شود.

سپری کردن دوره آموزشی شامل معافیت‌های پزشکی نبوده و آن دسته از مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده‌اند یا قبلا آموزش نظامی را در یکی از نیروهای مسلح گذرانده و یا گواهی‌نامه آموزش تکمیلی بسیج دارند، نیازی به طی دوره آموزشی مجدد نبوده و با ارائه اصل گواهی مذکور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) می‌توانند درخواست معافیت از خدمت را ارائه دهند.



تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جمعه گتوند خواستار حمايت بيشتر از واحدهاي تعاوني شد و گفت: با تقويت واحدهاي تعاوني، مشکل اشتغال در کشور حل مي شود.

به گزارش سلام گتوند به نقل از خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين علوي اصل در همايش "تعاون محور اشتغال" افزود: با حمايت از سرمايه گذاران و راه اندازي واحد هاي تعاوني مي توان مشکل بيکاري جوانان شهرستان گتوند را برطرف کرد.
وي زمينه سازي براي ايجاد اشتغال در کشور را ضروري دانست و گفت: اعطاي تسهيلات بانکي گامي مهم در راستاي کمک به واحدهاي تعاوني است .
سپس معاون توسعه کارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان در سخناني بر ضرورت طرح ترويج و توسعه کارآفريني و توانمندسازي جوانان مستعد مناطق محروم تاکيد کرد: کمک به بهبود و توسعه کيفيت زندگي جوانان مناطق محروم استان، کمک به پرورش ايده هاي خلاق و نوآور و ايجاد فرصت هاي اشتغال و کسب و کارهاي جديد توسط جوانان و نيز زنان سرپرست خانوار استان از جمله اهداف اصلي طرح است.



ادامه مطلب

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس مطرح کرد

کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست/ورود پسماند نیشکر و فاضلاب دلیل دیگر شوری آب کارون

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست، گفت: ورود پسماند نیشکر و فاضلاب‌های مختلف به رودخانه کارون موجب افزایش شوری آب این رودخانه می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اعلام مطلب فوق  اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در خصوص سد گتوند وجود دارد، عدم اطلاع رسانی به موقع وزارت نیرو و حتی سکوت برخی مسئولان این وزارتخانه است.

وی با یبان اینکه برخی شنیده‌های بنده که البته به صورت غیر رسمی اعلام شده، باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده بود، گفت: در این خصوص بنده به وزیر نیرو تذکر کتبی دادم همچنین تذکر شفاهی خود  را در مجلس اعلام کردم تا اینکه مسئولان وزارت نیرو اعلام کردند احداث این سد آسیبی به منطقه وارد نخواهد کرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه البته در این موضوع اشکالات و ضعف هایی هم وجود داشت که وارد است و ما به دنبال رفع آن هستیم، ادامه داد: برخی عنوان می کردند که طبق گفته فلان نماینده مجلس، آب پشت سد گتوند هیچ مشکلی از لحاظ شوری ندارد؛ این در حالی است که ما نمی گوییم آب رودخانه کارون به طور 100 درصد ایده آل است.

وی اضافه کرد: کسی منکر وجود معدن نمک در مخزن سد گتوند نیست و مسئولان مربوطه نیز بارها تاکید کردند که در خصوص این موضوع اقدامات کارشناسی بسیاری صورت گرفته است؛ کارشناسان داخلی و خارجی نیز به اتفاق نظر نظر رسیدند که طرحی را برای مهار این پدیده تهیه کنند که این طرح تهیه و اجرا شده و سد، آبگیری و نیروگاه نیز راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی افزود: بر اساس تمام اقدامات کارشناسی که صورت گرفته است، در حال حاضر، پس از آبگیری، شوری آب نیز به طور مرتب رصد می شود و بر اساس همان پیش بینی‌ها کار پیش می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه شوری آب رودخانه کارون دلایل متعددی دارد که یکی از آنها به بحث توده نمکی مربوط است، گفت: البته در هنگام بارندگی‌ها که دریاچه متلاطم می شود، میزان شوری آب رودخانه کارون افزایش می یابد ولی در زمان غیر بارندگی‌ها، کارشناسان به طور روزانه گزارش می دهند که میزان شوری آب این رودخانه رو به کاهش است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس بیان کرد: با سرازیر شدن از سد گتوند به سمت اهواز و شهرهای پایین‌تر، انواع و اقسام پسماندهای نیشکر و فاضلاب های مختلف به رودخانه کارون وارد می شود که موجب افزایش شوری آب این رودخانه می شود.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو به طور صد در صد بر مشکلات این سد اذعان دارند، افزود: ما نیز قطعا نقدهای خود را اعلام خواهیم کرد اما از مردم و بخش کشاورزی نیز حمایت می کنیم.  

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سئوال سادات‌ابراهیمی از وزیر کشور در کمیسیون شوراها

علت تبدیل نشدن منطقه عرب‌حسن شوشتر به بخش مستقل چیست؟

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، گفت: در جلسه روز سه شنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور علت ارتقا نیافتن برخی منطقه‌های حوزه انتخابیه خود را از وزیر کشور سئوال می‌کنم.

سید محمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فردا سه‌شنبه نوزدهم دی ماه، با حضور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از وزیر کشور سئوال خواهد کرد، گفت: سئوال من مربوط به تغییر تقسیمات کشوری در منطقه شوشتر و گتوند است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: سئوال من از مصطفی محمدنجار، درباره علت ایجاد نشدن بخش مستقل به مرکزیت عرب‌حسن است.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، علت ارتقا نیافتن روستاهای سردارآباد، اندیشه، علم‌الهدی و نورمحمدی به شهر را از وزیر کشور جویا خواهم شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه جمعیت و وسعت این مناطق به حدی است که قابلیت ارتقای آنها بر اساس قانون وجود دارد، تصریح کرد: وزیر کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا این وزارت‌خانه تا به حال به موارد قانونی در زمینه ارتقای سطح تقسیمات کشوری در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند با توجه به وسعت و جمعیت مناطق مذکور، عمل نکرده است.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گروه اقتصاد روناش ، براساس ماده واحد قانون کار کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند ….

براساس قانون کار حداقل و حداکثر عیدی آخر سال کارگران بین ۷۷۹ هزار و یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصاد روناش ، براساس ماده واحد قانون کار کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

بنابراین با توجه به اینکه حداقل دستمزد سال جاری کارگران ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان است حداقل و حداکثر عیدی پایان سال بین ۷۷۹ هزار تومان و یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان خواهد بود.

همچنین براساس تبصره این قانون، مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد.

مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

بنابراین گزارش ، سال گذشته حداقل عیدی کارگران ۶۰۶ هزار و ۹۶ تومان و حداکثر عیدی ۹۰۹ هزار و ۱۴۴ تومان بود.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر نمایشگاه بزرگ  کتاب بابیش از۳۰۰۰  عنوان و حدود۱۵۰۰۰  جلدکتاب از۱۶ دیماه لغایت ۳۰ دیماه ۱۳۹۱ توسط انتشارات فرهنگ جامع تهران با همکاری اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر درشوشتربه مدت ۲ هفته  برگزارمی شود.

به گفته بنی هاشمی سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شوشتر:  کتابهای متنوعی ازجمله : اجتماعی،ادبیات،کودکان، کمک درسی ،مذهبی، وعناوین متنوع  دیگری  دراین نمایشگاه ارائه شده است مردم شوشترعلاقه زیادی به کتاب ومطالعه دارند ونمایشگاه با استقبال خوبی روبرو می شود .وی با اشاره به اینکه نمایشگاههای کتاب متعددی باعنوانهای مختلف درطول سال درشهرستان شوشترتوسط انتشارات مختلف درشوشتربرگزارمیگرددافزود:کتاب بایددرسبدخانوارها قرارگیردتا مردم کتاب راجزئی ازنیازهای روزمره خوداحساس کنند،ایشان درادامه ازعلاقه مندان به فرهنگ کتاب وکتابخوانی خواستند تا همه روزه ازساعت ۸ صبح لعایت ۲۱ شب جهت بازدیدازنمایشگاه به آدرس: خیابان طالقانی،روبروی دبیرستان بنت الهدی ،بقعه سیدمحمدشاه مراجعه نمایند.

 



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فروزان هزاره سین از اهالی روستای شیخ شمس الدین شوشتر – از ناحیه پا دچار معلولیت جسمی (کوتاهی ) است.

فروزان دوره آمادگی را در مدرسه استثنایی سپری کرد اما با توجه به برخوردای از سلامت ذهنی، مقرر شد که از امسال در مدارس عادی همراه سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل شود.

از مهر ماه با توجه به وضعیت و شرایط جسمانی این کودک خوزستان میز و نیمکتی برای استفاده وی در مدرسه فراهم شد و اکنون او با حضور در مدرسه و کلاس درس می تواند همچون سایر همکلاسی ها و هم سن و سالانش از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شود.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از ایسنا: دبیر کمیته تجویز منطقی دارو در استان یزد توصیه کرد، افراد از انجام هرگونه تزریقات حتی داروهای B 12 و تقویتی در منزل و اماکن فاقد تجهیزات بپرهیزند.

دکتر محمدرضا لطفعلیانی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: مراکز تزریقات حتما باید به دستگاه احیا کننده و ترالی اورژانس مجهز باشند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ممکن است برخی داروها به بعضی بیماران شوک بدهد، در صورتی که تزریق در محل مجهز به دستگاه احیا باشد و دارو به فرد شوک بدهد، این شوک قابل درمان است و در غیر این صورت منجر به مرگ بیمار می‌شود.

دبیر کمیته تجویز منطقی دارو در استان یزد در پایان اضافه کرد: تمام داروهای تزریقی در مکانی که دارای تجهیزات کافی باشد انجام شود و به هیچ عنوان هیچ داروی تزریقی در منزل تزریق نشود.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از خبرگزاری مهر :

برای مردم خوزستان که تمایل دارند از دغدغه شهر دوری کنند و به مکانی آرام برای استراحت رجوع کنند و در میان باغی از پرتقال، نارنگی، مزارع گندم، خیار، گوجه، سیب زمینی، کلم و... روح و جسمشان را نوازش دهند، دشت مخملی "عقیلی" در شهرستان گتوند یک فرصت ایده آل به شمار می رود.

به نقل از مهر، کسانی که می خواهند در کرانه نیلگون کارون  قدم بزنند و آفتاب بگیرند و در کوهستان بقعه «محمدبن زید» کوهپیمایی کنند، سازه های آبی تاریخی ناشناخته را بازدید کنند؛ منطقه عقیلی شهرستان گتوند در خوزستان از جمله مستعدترین مناطقی است که می تواند شما را در خود پذیرا باشد.

بی شک وجود طبیعت بکر و گردشگاه های متعدد در این منطقه در پرورش افراد برجسته در حوزه ادبیات و فرهنگ نقش موثری داشته است که از جمله این افراد دکتر قیصر امین پور و دکتر ناصر کرمی را می توان نام برد.

برای آمدن به گتوند از سمت شوشتر سه جاده صاحب الزمان، دانشگاه آزاد و جاده دزفول - شوشتر وجود دارد. از شوشتر تا گتوند 20 کیلومتر فاصله است. وجود «چغاتپه»،«قلعه رستم»، «کوه طبل خانه»،«دره انار»، «دره پل پرزین»، «بیشه چم عربان»، «کیارس»، «سد تنطیمی»، «اصطبل اسب ابر عقیلی»، «گوردخمه ها»، «عمارت مجیدخان و مهری خانم» از دیگر جاذبه های شهرستان گتوند است. وجود بقعه بشر حافی و سرعلی در نهر شاهی از دیگر جلوه های تاریخی این مطقه است.

منطقه عقیلی از 24 روستا برخوردار است. دو شهر از توابع گتوند به نامهای «سُماله» و «تُرکالکی» در منطقه عقیلی واقع است. روستاهای ایستادگی، بنه حیدر، بنه ویسی، بنه مرتضی، چم عربان، سیدان، رودنی، دشت بزرگ، مندنی، بنه کاظم حاج سلطان، بدیل، کایدان، ظلم آباد، کوه زر، ماهور، دهلران، برادله،محمد صفیه، پشت درب سفلی، علیا و وسطی، چپی در منطقه عقیلی قرار دارند.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ....

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

از سری مسابقات استانی امید های فوتسال خوزستان عصر دیروز یکشنبه 16 دی ، بازی دو تیم کشاورز گتوند و نماینده سوسنگرد در اهواز برگذار شد که در نهایت بازی با نتیجه نزدیک  4 بر 3 به سود نماینده سوسنگرد به پایان رسید و با این نتیجه  تیم سوسنگردی به مسابقات کشوری امیدهای کشور راه یافت .

 قعطا با سرمایه گذاری و برنامه ریزی منظم و حمایت مسئولین و وجود بودجه کافی برای  رده های سنی پایین تر است که میتوان شاهد تیم های خوبی در رده بزرگسالان بود هر چند هر کدام جایگاه خود را دارد و باید در جای خود به آن توجه کافی نمود .

 امید است  تیم های شهرستانی در رقابت های آینده با قدرت بیشتری ظاهر شده و موفق به کسب عناوین مختلف شوند .



تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرنگار روناش از شوشتر ، تنها هتلی که به سازه های آبی شوشتر به عنوان میراث جهانی ایران نزدیک بود ؛ به علت سود ده نبودن ، و همچنین پس از اتمام قرارداد ده ساله اش ، تعطیل گردید ….

مدیر این هتل جهانگردی ضمن اشاره به اینکه جهانگردی شوشتر مطلقا در اختیار شهرداری این شهر است ؛ افزود : در مدت اخیر تعداد گردشگران از این سازه ها که یک اثر جهانی است ، بسیار کاهش یافته ؛ به طوریکه ۱۲ اتاق این هتل همیشه خالی می مانده است !

منصور سخایی گفت : این هتل را که ۱۰ سال پیش با قراردادی ده ساله اجاره کرده بودم ، به علت اتمام قرارداد و تمام نشدن مراحل تسویه حساب ، و همچنین نداشتن درآمد مکفی ، پلمپ گردید .

وی ادامه داد : دیگر حاضر نیستم در صنعت هتل داری کار کنم ؛ چرا که مدت هاست صنعت توریست خوابیده است . حتی سال گذشته نیز هتل کشت و صنعت کارون ، که تنها هتل نزدیک به بنای تاریخی چغازنبیل بوده ، و مدیریت آن را نیز برعهده داشتم ، به دلیل سود ده نبودن ، تعطیل شده است .



تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 



هوشنگ محمدپور ˈ  در نشست ساماندهی امور جوانان گتوند افزود:با توجه به جوان بودن جامعه باید ضمن شناسایی نیازهای قشر جوان برای حل مشکلات آنان اقدام کرد.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از ایرنا وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای جوانان گفت: وظیفه مسوولان دستگاههای اجرایی فراهم کردن زمینه رشد و ارتقاء سطح علم و آگاهی جوانان می باشد.

فرماندار گتوند افزود:تشکیل خانواده و برخورداری از یک زندگی سالم به دور از دغدغه حق هر جوانی است که باید در این رستا با برنامه ریزی و فراهم کردن امکانات لازم اقدام کرد.

محمدپور خاطر نشان کرد:دستگاههای متولی رسیدگی به امور جوانان باید با دقت وضعیت جوانان را رصد کرده و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های شهرستان زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم کرد.

وی با تشریح وظایف کمیته های زیر مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گتوند همچنین گفت:اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی امور جوانان باید با برنامه ریزی زمینه حضور جوانان را فراهم کرده تا نظرات آنان ارائه ، بررسی و توسط دستگاههای ذیربط ،اجرایی شود



تاريخ : 16 / 10 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران از روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: بارش‌های باران ضعیف خواهد بود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بارش‌های باران در شهرهای خوزستان از اواخر وقت روز دوشنبه آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی درباره این سامانه بارشی گفت: سامانه بارشی که از روز دوشنبه به خوزستان وارد می‌شود مدیترانه‌ای خواهد بود ولی بارش‌های قابل توجهی در استان از این سامانه شاهد نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: از عرض‌های بالایی جو، هوای سرد به خوزستان سرازیر شده است و به این دلیل پدیده مه و بارش‌های اخیر باران در استان رخ داده است.

دهملایی خاطر نشان کرد: این سامانه بارش‌هایی را در استان پدید می‌آورد ولی این بارش‌ها در نیمه شمالی خوزستان قابل توجه‌تر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آسمان خوزستان مه‌آلود و کاهش دید به دلیل وجود مه در خوزستان دور از انتظار نیست و بارش باران نیز از اواخر وقت روز دوشنبه پدیده غالب خواهد بود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار و مه جهت باد، غربی تا جنوب غربی سرعت باد، 14 تا 31 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته شوش با 18.8 و دهدز با 3.5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط جوی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده، خاطر نشان کرد: حداکثر دمای اهواز به 21 و حداقل به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.



تاريخ : 16 / 10 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ صالح شهر :

بنابر گفته چند شاهد عینی ، دیروز مادری سراسیمه فرزند خردسال خود را که به نظر می رسید اشتباهاً نفت خورده را به مرکز بهداشتی درمانی صالح شهر آورده بود و به دستور و تشخیص پزشک این خردسال می بایست به بیمارستان گنجویان دزفول اعزام می شد ولی در عین ناباوری شاهدین ماجرا ، آمبولانس اورژانس در اختیار این مادر برای اعزام فرزندش قرار نگرفت و این مادر مجبور گردید با خودرویی شخصی این کار را انجام دهد.

با توجه به اینکه این مادر از شهروندان عشایر می باشد و از آن جا که عشایر نیز شهروند محسوب می شوند می بایست تمامی امکانات و خدمات در اختیار آن ها نیز قرار گیرد ، سوال این است که آیا عشایر بودن ایشان باعث شده تا آمبولانس در اختیارش قرار نگیرد یا مشکلی دیگر باعث این اقدام شده است !؟

در ضمن پس از این اتفاق، شاهدین ماجرا ، این موضوع را به اطلاع شورای اسلامی شهر و همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند رسانده و خواستار پیگیری و در صورت نیاز برخورد با خاطیان شده اند.



با فرا رسیدن اربیعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) ، مردم مذهبی و دین مدار صالح شهر نیز مانند سایر مسلمین جهان این روز را به سوگ نشستند .

روز پنجشنبه صبح هیئت مذهبی مسجد امام حسین (ع) (بنه حاج رضا) پس از عزاداری شب گذشته بصورت زنجیر زنی و سینه زنی و با نظم خاصی به طرف گلزار شهدای علی پهونده حرکت کردند .

بعد از ظهر همان روز نیز هیئت های حسینیه صاحب الزمان (عج)(پهونده سفلی) و همچنین هیئت مسجد جامع (پهونده علیا) بصورت زنجیر زنی و سینه زنی به طرف گلزار شهدای علی پهونده حرکت کردند و بعد از رسیدن به آنجا توسط مداحان این هیئت ها چند دقیقه ای به عزاداری پرداختند و سپس به طرف صالح شهر حرکت کردند .

امید آنکه این مجالس همیشه در صالح شهر و تمام هیئت های این شهر برقرار و پایدار بماند .



تاريخ : 16 / 10 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جسد یک نوزاد 2 ماهه کنار جاده در نزدیکی شهر ترکالکی از توابع گتوند پیدا شده است.

بنابر اخبار غیر رسمی این نوزاد در کنار جاده رها شده و بر اثر شدت سرما جان داده است. تا کنون مشخص نشده است که والدین این نوزاد چه کسانی هستند و با چه انگیزه ای این کودک در کنار جاده رها شده است.

شایان ذکر است که طی چند روز گذشته یک کودک 12 ساله نیز در یکی از روستاهای اطراف گتوند ناپدید شد و پس از چند روز جسد این کودک در نزدیکی روستای سبزآب پیدا شد.



تاريخ : 16 / 10 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ جوانان صالح شهر :

ما خیلی خوشحالیم که از جوان خوب و موفق، صالح شهری (غلامی )و نویسنده محترم فیلمنامه تتل و راز صندوقچه در سایت شهرداری حرفی بمیان آمده که این خود گامی ارزنده در راستای الگوسازی در بین نسل جوان می باشد ولی جای سئوال دارد که چرا خبری و نامی از نخبه علمی و پژوهشگر برتر استان که در سطح استان از سوی استانداری و منطقه 6 دانشگاه آزاد و . . به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه ها و مراکز آموزش استان خوزستان مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرد اما در سایت شهر داری صالح شهر خبری در این باب نیست؟؟؟!!!
حال بنظر شما چه دستی در این کار نقش دارد . ما از شهردار و شورای محترم صالح شهر می خواهیم که در این خصوص تدابیری اندیشده و اگر در واردکنندگان مطالب در سایت شهرداری سوء نیتی وجود دارد را مرتفع ساخته ودر شناسایی چنین نخبگانی که ظاهراً دیگران بیشتر قدرشان را میدانند قدمی استوار برداریم . و به جوانان صالح شهر اجازه بدهیم تا الگو های مناسب را خود پیش رو ببینند

(هرچند مطلب در مورد پورتال شهرداري صالح شهر زياد مي باشد اما گذشتيم )



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز شنبه این وبلاگ خبری منتشر کرد که لیگ فوتبال صالح شهر با دو قهرمان به پایان رسید. این خبر با عکس العمل یکی از اعضای محترم هیئت فوتبال صالح شهر مواجه شده ، که مدیریت سایت بخاطر روشن تر شدن مسئله  متن سوال هیئت فوتبال و پاسخ مدیریت این سایت را بطور کامل منتشر، تا در معرض دید همشهریان محترم صالح شهر و همچنین بازدیدکنندگان حومه شهرستان گتوند قرار بگیرد .

 

 سوال از هیئت فوتبال صالح شهر

عزيزم اولا: تيم شاهين كاملا مخالف برگزاري بازي ديگري بود.ثانيا:از اول هم قرار نبود بازي ها رفت و برگشت باشه.ثالثا تيمها و در راس آنها شاهين درخواست رفت و برگشت داشتند اما بلافاصله طي جلسه اي از هيئت خواستند كه فقط رفت باشد.

پاسخ از مدیریت نشریه اینترنتی صالح شهر :

با سلام وادب و احترام به اعضای محترم هیئت فوتبال صالح شهر

در مورد مسئله اول :

بنده شخصاً از آقای بلیوند سرمربی تیم شاهین در این مورد خواستم که اظهار داشتند هیئت فوتبال با برگزاری بازی بعد از امتحانات این فصل موافقت نفرمودند .

در مورد مسئله دوم :

بله کاملاً صحیح می باشد از اول قرار نبود رفت و برگشت برگزار شوند ولی بدلیل انصراف دو تیم از مسابقات احتمال رفت و برگشت وجود داشت که بنده شخصا از آقای سبزوار زاده که در آن بازی داور چهارم یا ناظر بودند سوال نمودم که فرمودند این احتمال وجود دارد . (در سایت هم کلمه احتمال بکار برده شده است) .

در مورد مسئله سوم :

جواب سوال را خودتان فرموده اید در اینجا چون خود تیم ها این تصمیم را گرفته اند ، هیئت فوتبال نیز تصمیم خود تیم ها را پذیرفته که عمل بسیار منطقی و به جا می باشد .

 در آخر برای اعضای هیئت فوتبال صالح شهر آرزوی موفقیت و سربلندی و تشکر بخاطر نظراتشان .

 

 



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند.

درد وخارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا" همه ما در هنگام سرماخوردگی از آنها رنج می بریم ، بنابراین طبیعی است که همه ما از این بیماری متنفریم. معمولا" درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر ما رژیم غذایی و روش زندگیمان
را تغییر دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.
آب بنوشید :
وقتی بدن ما با سرماخوردگی مبارزه می کند نوشیدن مایعات خیلی اهمیت دارد و به بدن ما خیلی کمک می کند. بنابراین حداقل ۶ لیوان در روز آب بخورید . علاوه بر آب ، از آب میوه ها و آب سبزیجات طبیعی و شیرین نشده نیز می توانید استفاده کنید اما از مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه ، چای سیاه غلیظ و سودا خودداری کنید. زیرا این نوشیدنیها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند ، آب بدن شما را کم می کنند. نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.
بخوابید:
وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید ، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد . خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما" چند خواب کوتاه داشته باشید.
مواد مقوی مصرف کنید:
وقتی بدن شما با سرماخوردگی مبارزه می کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند درمقابل این بیماری از خود دفاع کند ، به انرژی و غذای مقوی احتیاج دارد.از خوردن غذاهای سرخ شده ، شور ، چرب و شیرین خودداری کنید در عوض از غذاهایی استفاده کنید که سبک و مغذی باشند و هضم آن ها برای بدن آسانتر باشد. برای مثال میوه ها ، سبزیجات ، غلات و پروتئینهای بدون چربی که سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند برای بدن بیمار بسیار مفید ند. غذاهای آبدار به درمان سرماخوردگی خیلی کمک می کنند. برای مثال سوپ مرغ با رشته فرنگی برای درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است. سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است و حرکت موکوس ها را بطور موقتی تسریع می کند و در نتیجه منجر به تسکین احتقاق(گرفتگی بینی ) و کاهش زمان تماس ویروس با پوشش داخلی بینی می شود.
دارو :
داروهای زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم که وقتی نشانه های سرماخوردگی آغاز شد شما هر روز ۴ وعده و در هر وعده ۴۰۰ میلی گرم ویتامین سی به همراه آب فراوان مصرف کنید و علاوه بر آن هر ۶ ساعت یکبار یک قرص زینک مصرف کنید.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- کارگاه آموزشی آشنایی با ایمنی گاز برای دانش آموزان شهرستان گتوند برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در این کارگاه یکروزه که در مدرسه راهنمایی امام حسن(ع)گتوند برگزار شد،کارشناسان اداره گاز این شهرستان اصول ایمنی استفاده صحیح از گاز شهری را به دانش آموزان آموزش دادند.

رییس اداره گاز گتوند در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمازا فراگیری آموزش های لازم در رابطه با مصرف صحیح گاز به دانش آموزان ضروری است.

ˈ منصور عبدی ˈ هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی با ایمنی گاز عنوان کرد و افزود: این کارگاه آموزشی به صورت هفتگی در مدارس مختلف شهرستان گتوند برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی گفت: دانش آموزانی که در فراگیری آموزش های لازم فعالتر باشند جوایزی به آنان اعطا می شود .



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند ،دزفول- امام جمعه گتوند خواستار حمایت بیشتر از واحدهای تعاونی شد و گفت: با تقویت واحدهای تعاونی ، مشکل اشتغال در کشور حل می شود.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام ˈسید حسین علوی اصل ˈ در همایش تعاون محور اشتغال افزود:با حمایت از سرمایه گذاران و راه اندازی واحد های تعاونی می توان مشکل بیکاری جوانان شهرستان گتوند را برطرف کرد.

وی زمینه سازی برای ایجاد اشتغال در کشور را ضروری دانست و گفت: اعطای تسهیلات بانکی گامی مهم در راستای کمک به واحدهای تعاونی است .

ˈ فرهاد سلطانی ˈ رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گتوند نیز در این همایش گزارشی از وضعیت تعاونی های گتوند ارائه داد و استقبال مردم گتوند از واحدهای تعاونی را قابل قبول دانست و سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد تعاونی ها برای ایجاد اشتغال در گتوند دعوت کرد.

پخش کلیپ در خصوص تعاونی ها برای حاضران از دیگر بخش های این همایش بود.

در حاشیه این همایش ، نمایشگاهی از تولیدات تعاونی های شهرستان گتوند برپا شد.

همایش تعاون محور اشتغال با استقبال سرمایه گذاران و اعضای تعاونی ها به همت اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گتوند برگزار شد.



به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر : روز پنجشنبه  مورخ 91/10/07 مهندس دهقانی قائم مقام وزیر ومدیر کل راه وشهرسازی استان به همراه حجه الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده شهرستان شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی ،مهندس محمد پور فرماندار شهرستان گتوند،مهندس مردانی رئیس راه وشهر سازی شهرستان گتوند ،اعضای شورای اسلامی شهر صالح شهر وجمعی از اهالی صالح شهر از روند اجرایی پروژه دوبانده محور گتوند -دزفول بازدید کردند...
 با هماهنگی های حجه الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده شهرستان شوشتر وگتوند درمجلس شورای اسلامی وفرمانداری شهرستان گتوند ،مدیر کل راه وشهرسازی استان از پروژه های شهرستان گتوند بازدید کردند وبا توجه به اینکه جاده روبروی صالح شهر یکی از نقاط حادثه خیز می باشد ومتاسفانه همه ساله حوادث جانی ومالی در این نقطه اتفاق می افتد از روند اجرایی این پروژه نیز بازدید کردند ...در این بازدیداعضای شورای اسلامی شهر تاکید داشتند تا بهره برداری از باند دوم جاده روبروی صالح شهر  جهت رفاه حال شهروندان ومسافرین عبوری ، نصب موانع ، روشنایی جاده روبروی شهر وهمچنین ترمیم آسفالت جاده از صالح شهر به سمت شوشتر را خواستار شدند .



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش خصوصی نشریه صالح شهر :

مسابقات فوتبال صالح شهر که بعد از وقفه های طولانی مدت شروع شده بود و بعد از آن همه حاشیه ، بالاخره معلوم شد دو تیم قهرمان این بازی ها شده است .

در این بازیها تیم های فوتبال شاهین و پرسپولیس صالح شهر که هر دو امتیاز و تفاضل شان یکی بود ، مقرر شده بود روز جمعه گذشته بازی فینال را برگزار کنند ، طی جلسه ای که روز پنجشنبه بین سرمربیان تیم ها و هیئت فوتبال برگزار گردید ، با بیان این مطلب که هر دو تیم ، تیمهای قهرمان این لیگ هستند و به هر یک از تیم ها یک جام قهرمانی اهداء مینماید ، بازی ها به اتمام رسیده است . 

این در حالی است که هیئت فوتبال قبل از اتمام بازی ها اظهار داشته بود که احتمال دارد بازی ها بصورت رفت و برگشت باشند . 

آقای بلیوند سرمربی تیم شاهین بیان کردند که :

یک نظریه به هیئت فوتبال صالح شهر داده اند که بازی فینال را بعد از امتحانات فصل جاری برگزار نمیاند که هیئت فوتبال با این نظریه نیز مخالف بودند .

امید میرود که این هیئت فوتبال یا هیئت های آینده بتوانند بازی های لیگ صالح شهر را ، در خور شان نام صالح شهر برگزار نمایند و تیم های این شهر نیز همکاری های لازمه را به خوبی انجام بدهند .



تاريخ : 7 / 10 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند ، دزفول - مه غلیظ صبحگاهی در گتوند شعاع دید را در جاده های این شهرستان به کمتر از پنجاه متر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مه غلیظ از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ، گتوند را فراگرفته و موجب سختی تردد در محورهای ارتباطی به ویژه جاده های روستایی این شهرستان شده است.
همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا به رغم توقف بارندگی در این شهرستان ، آبگرفتگی معابر شهری همچنان شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.
شهردار گتوند گفت: برای جمع آوری آب باران از معابر و خیابانهای این شهر ،شهردیاری تمام امکانات خود را بسیج کرده است.
محسن شکری زاده افزود: با تلاش ماموران شهرداری مشکل آبگرفتگی برخی معابر شهری مرتفع شده و تلاش برای پاکسازی دیگر معابر همچنان ادامه دارد.
در دیگر شهرهای شمالی استان خوزستان نیز مه غلیظ موجب کندی تردد خودروها در جاده ها شد.



تاريخ : 7 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرده دستور توقف تمام ‏فعاليت هاي سد گتوند در منطقه شمال خوزستان صادر شده است. به گزارش سازمان بازرسي كل كشور، پورمحمدي، رييس اين سازمان ‏گفته تصميم گرفته شده آب پشت سد گتوند تخليه شود.


‏به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از تابناک پورمحمدي كه او نيز مانند نامزدهاي احتمالي ديگر رياست جمهوري، اين روزها بيش از گذشته در رسانه ها و مجامع حاضر مي ‏شود گفته اين تصميم بر اساس ساعت ها كاركارشناسي، نتيجه گيري شده است. ‏

اين اظهارات در حالي بيان مي شود كه مدير اجرايي سد گتوند مي گويد اصلاخبر ندارد چنين اتفاقي افتاده. به گفته ‏شيباني، تا لحظه تنظيم اين گزارش هيچ دستوري به مسوولان سد گتوند يا وزارت نيرو درباره توقف فعاليت هاي سد گتوند داده نشده است. ‏شيباني درباره توقف فعاليت هاي سد مي گويد: «ما از طريق رسانه ها از اين خبر مطلع شديم. در حال حاضر نيز در حال بررسي ‏هستيم تا ببينيم موضوع چيست و اين دستور به كجا ابلاغ شده.»‏



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 10 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - بخشدار مرکزی گتوند گفت:خدمات رسانی در مناطق روستایی این شهرستان با تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی باید شتاب گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ˈجهانگیر حیدری پورˈ در نشست دهیاران و اعضای شوراهای شهرهای بخش مرکزی گتوند افزود: توسعه فضای سبز در روستاها ، اصلاح و تکمیل روشنایی معابر ، لایروبی و آهک پاشی مجاری فاضلاب و نیز اتلاف سگ های ولگرد باید به عنوان محور فعالیت دهیاران پیگیری شود.
وی همکاری و تعامل دهیاران ، شوراهای شهر و روستا با بخشداری را در حل مشکلات مناطق روستایی این شهرستان مهم و موثر دانست و گفت: افتخار و ارزش مسوولیت در نظام ، به واسطه خدمت رسانی به مردم و تلاش برای عمران و آبادانی کشور است.
در این نشست دهیاران و روسای شوراها مسایل و مشکلات حوزه کاری خود را طرح کردند.



تاريخ : 6 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

پژوهش فرآیند تولید علم است  و تولید فناوری به کارگیری یافته های پژوهشی است . تاثیرگذاری پژوهش وفناوری درتمدن کنونی دنیا و درآینده ی آن بسیار روشن و بدیهی است  و هرچه در تاریخ بشری به زمان های اخیر نزدیک می شویم این تاثیرگذاری بیشتر می شود .

 

جناب آقای مجتبی زنگنه بعنوان پژوهشگر برتر استان خوزستان معرفی و از طرف استانداری خوزستان مورد تقدیر و تشکر مسئولین استانی قرار گرفت . این جوان فرهیخته  ، فعال در زمینه های پژوهشی و آموزشی ، با اندیشه و دانش خود توانسته است چندین مقاله در سطح جهانی و کشوری تقدیم به عرصه علم و دانش نماید . آقای زنگنه هم اکنون بعنوان مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر مشغول به تدریس می باشند .

ضمن آرزوی موفقیت برای دوست و همشهری عزیزمان تقدیرنامه ای از طرف مدیریت نشریه صالح شهر تقدیم این عزیز می گردد .