تاريخ : 3 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی شوشتر گفت: موسیقی 24 موقوم به نام شهرستان شوشتر به ثبت رسیده است و این مهم را به مردم این شهرستان کهن و فرهنگی تبریک می‏‏گویم.

 

محمدعلی طهور امروز در گفت‏‏‏وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: تیمی که از شوشتر برای دفاع از پرونده ثبت ملی موسیقی 24 موقوم شوشتر به سمنان رفته‏‏اند از ثبت ملی این اثر فاخر به نام شوشتر خبر داده‏‏‏اند.

وی ادامه داد: پرونده ثبت ملی موسیقی شوشتر به حدی کامل بوده است که همه روند ثبت در یک روز برای این پرونده طی شده است و این اثر به نام این شهر تاریخی به ثبت رسیده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی شهرستان شوشتر در حال تخریب هستند و به این دلیل باید برای جلوگیری از این اتفاقات به طور سریع اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌‏الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در جلسه مشترکی با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: آثار تاریخی شوشتر در حال حاضر به دلیل عدم توجه و تخصیص اعتبار در حال نابودی هستند.

وی افزود: بسیاری از آثار تاریخی سال‏‏‌ها بوده که مشکل دارند و حتی اعتباری برای مطالعه این آثار در نظر گرفته نشده است و به این دلیل باید کوشید تا در این باره اقدامی عاجل انجام شود.

*پل بالادست پل‏‏‌بند گرگر مصوب شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در اسرع وقت باید در راستای تصویب پل بالادست پل بند گرگر شوشتر اقدام شود و میراث فرهنگی نیز در این باره باید مجوزهای لازم را صادر کند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع موانع در این باره نیازمند مطالعه هستیم و باید طرحی هم‌خوان با منطقه و آثار تاریخی شوشتر برای ساخت پیشنهاد کرد.سادات ابراهیمی افزود: بیشتر اعتبارات هزینه شده در آثار تاریخی شوشتر از محل اعتبارات استانی تامین شده و باید اعتبارات ملی در این باره تقویت شود.

*دفتر یونسکو در شوشتر افتتاح شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دفتر یونسکو از نیازهای ضروری شهرستان شوشتر بوده و با ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر ضرورت افتتاح این دفتر بیشتر است.وی خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان شوشتر در راستای تامین امکانات این دفتر همکاری لازم را انجام دهند و در این باره باید تلاش کنند تا در اسرع وقت این دفتر افتتاح شود.

*طرح جامع شوشتر بازنگری شود

سادات ابراهیمی بیان کرد: طرح جامع شوشتر به صورت کاملا ناقص تدوین شده و باید برای رفع مشکلات مردم نقایص این طرح برطرف شود.وی افزود: اشتباهات زیادی در طرح جامع شوشتر وجود دارد که برای تسهیل امر شهرسازی در این شهر تاریخی باید این مشکلات برطرف شود.

 

 



تاريخ : 3 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

مسابقات فوتسال  ادارات شهرستان گتوند با حضور 8 تیم آغاز به کار کرد .

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از گتوند نیوز : در گفتگو  با مسئول برگزاری این رقابت ها ، مسابقات فوتسال ادارات شهرستان گتوند با حضور 8 تیم از دیروز 91/11/1 در سالن شماره 1 مجموعه ورزشی تختی کار خود را آغاز کرد که امروز در حال حاضر بازی بین دو تیم سپاه پاسداران و شبکه بهداشت در حال برگزاری است.

این مسابقات با حضور هشت تیم از ادارات شهرداری،سپاه پاسداران،گاز ،برق،آموزش و پرورش ، مخابرات و دادگستری برگزار می شود.

 مسابقات از طرف هیئت همگانی و به مناسبت دهه فجر تدارک دیده شده است .


 



تاريخ : 2 / 11 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اگر به شهرهای نزدیک ، سایت ها ، روزنامه ها و رسانه های ملی سری بزنیم ، روزانه همایش ها ،سمینارها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی زیادی در شهرهای مختلف کشور برگزار میگردد . که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

·        سمینارها و کنفرانس های کتاب و کتابخوانی

·        گفتمان های دینی و مذهبی

·        سمینارهای شعر و شعر خوانی همراه با مسابقات شعر

·        اجرای برنامه های قرآنی

·        برگزاری نمایشگاه های متنوع از جمله شعر ، نقاشی ، عکس های عاشورایی ، کتاب و ...

·        کنفرانس های پزشکی و بهداشت خانواده

·        برگزاری سمینارهای معضلات اجتماعی و جوانان

·        برگزاری همایش ها و برنامه های پیاده روی

·        برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان و برادران

·        و .....

اینگونه مراسمات و همایش ها میتواند افراد را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی کمک کند تا هم اطلاعاتی در این زمینه ها کسب نماید و هم اینکه دید فرهنگی اشخاص را نسبت به آینده خود و شهر بهتر نماید .

به جز تعداد محدودی از این مراسمات ، هیچ مراسم دیگری در شهر صالح شهر برگزار نمی شود ، که امیدواریم مسئولین مربوطه با کمک از دانشجویان و جوانان و نوجوانان خلاق و علاقه مند بتوانند اینگونه مراسمات را در سطح شهر پررنگ تر نمایند .

 



انتقاد صریح عضو کمیسیون کشاورزی از اظهارات احمدی نژاد

یک دانشجوی ترم اولی هم می‌داند که سخنان رئیس‌جمهور قابلیت اجرا ندارد

اینکه بخواهیم راه جنگل ها را باز کرده و هر کس داخل آن شود مبحثی است که در دوران قاجار اجرا می شد. مطرح کردن بحث اشتغال زایی با گشودن راه جنگل ها به روی افراد مختلف یک ادعای بی حساب و کتاب است. بهتر است آقای رئیس جمهور مسائل بخش کشاورزی را با دید تخصصی و علمی نگاه کنند. حفاظت از جنگل ها همواره و در تمام ادوار جزو وظایف دولت ها بوده و این امر به عصر حاضر مربوط نمی شود. بلکه 50 سال پیش نیز به جنگل ها توجه خاصی می کردند و مامورانی برای حفاظت از آن منصوب می شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان را عوام فریبانه خواند و گفت:  انتظاری که نمایندگان مجلس از صحبت های رئیس جمهور در مجلس داشتند این بود که حرف هایی زده شود که دارای پشتوانه علمی و عملی باشد اما حرف های ایشان هیچگونه سنخیتی با نظرات متخصصین و چهره های علمی کشاورزی نداشت.

سید محمد سادات ابراهیمی در گفتگو با «فردا» با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: این اظهارات به قدری ناپخته بود که حتی یک دانشجوی ترم اولی که با الفبای اولیه کشاورزی آشنا شده نیز به این نکته می رسد که مطالب بیان شده قابلیت اجرایی شدن ندارد.

 



ادامه مطلب

سادات ابراهيمي رييس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان خوزستان شد

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان از سه نماینده همان استان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که این هیات وظیفه نظارت بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.انتخابات دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال 92 برگزار خواهد شد.نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری که بر عهده شورای نگهبان است بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از هر استان سه نفر برای نظارت بر این انتخابات انتخاب می شوند.

آقایان حجةالاسلام سادات ابراهیمی نماینده شوشتر ،حاج عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان و دکتر شمس الله بهمنی نماینده رامهرمز بعنوان نمایندگان عضو هیات عالی نظارت بر دور چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خوزستان برگزیده شدند.



با وجود استعدادهای فراوان ورزشی در صالح شهر این شهراز کمترین امکانات ورزشی نیز برخوردار نیست .

میتوان به آسیب های اجتماعی که در کمین جوانان است اشاره کرد و گفت: حفظ جوانان در برابر آسیب های اجتماعی مستلزم تامین امکانات ورزشی مورد نیاز آنان به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان است.

زمین چمن که متاسفانه ساخت این مجموعه ورزشی نیمه کاره رها شده است  و چند روز پیش در وبلاگ آقای جوری فر با عنوان کشت جو به جای چمن نیز منتشر شده بود خواستار پیگیری مسئولان در رابط با ادامه روند شروع کار آن می باشد .

با بهره برداری از این طرح ورزشی بخشی از نیاز ورزشکاران وجوانان مرتفع می شود.

و همچنین سالن ورزشی صالح شهر که بدون استفاده رها شده است و در همین وبلاگ چند روز پیش عکس هایی از این مجموعه منتشر شده بود .

امیدواریم که مسئولین محترم صالح شهر پیگیر این مجموعه و مجموعه هایی با امکانات بیشتری در صالح شهر باشند .  

 

 



تاريخ : 1 / 11 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرنگار گتوند نیوز ، در خصوص تاریخ و اتفاقات چند ساله تیم فوتسال کشاورز گتوند و نحوه آغاز به کار و رویه چند ساله آن تا به امروز ، مصاحبه ای با حمید علی پور سرمربی این تیم شهرستانی ترتیب داده ایم که به شرح زیر می باشد :

این تیم فوتسال در شهرستان گتوند از چه سالی آغاز به کار کرده است و چه نتایجی به دست آورده است؟

 شروع فوتسال از اوایل سال 89 در شهرستان گتوند در مسابقات لیگ یک استان شروع به کار کرد و در آن شرایط ، نتایج چشمگیری داشت و توانست با اقتدار کامل و پس از 18 بازی با 14 برد و سه مساوی و یک باخت با 40 امتیاز پس از تیم بهبهان 41 امتیازی ، تیم فوتسال کشاورز گتوند با اقتدار کامل به سوپر لیگ خوزستان راه پیدا کرد . در مسابقات سوپر لیگ با 6 بازی 2 برد و 3 مساوی و 1 باخت توانست به همراه تیم ایذه مقام دوم را بصورت مشترک در بین 9 تیم شرکت کننده به دست آورد .

در سال 91 سوپرلیگ خوزستان با 14 تیم آغاز به کار کرد و تیم کشاورز گتوند در گروه شش تیمی قرار گرفت و توانست با قدرت و با 5 برد و 1 باخت به مرحله پلی آف راه پیدا کند و پس از شکست دادن تیم ایذه توانست به فینال مسابقات سوپرلیگ خوزستان راه پیدا کند و با اقتدار توانست تیم پرهزینه برنا را با نتیجه 2 بر صفرشکست دهد و به زیرگروه کشور راه پیدا کند .

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب

 

 

مدیرکل انتخابات وزارت کشور مطرح کرد
عمده‌ترین تغییرات در قانون جدید انتخابات / شرط لیسانس برای نامزدی شوراها

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: ما به عنوان مجری انتخابات موظف به اجرای قانون در تمام مراحل برگزاری انتخابات هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حسنعلی نوری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی برای ایران در دنیا محسوب می‌شود و تاثیرگذاری‌های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات ایران بر احزاب کشور آمریکا نیز تاثیرگذار است افزود: این مسئله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیده شد.وی همچنین با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات ملی و محلی ادامه داد: برای نخستین بار چنین امری در کشور رخ داده است که برگزاری این انتخابات به سازوکارهای خاص خود احتیاج دارد.نوری با بیان اینکه بحث آموزش مجریان انتخاباتی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به همین منظور، برگزاری 11 همایش منطقه‌ای در کشور در دستور کار است و تا پایان فروردین سال آتی تمامی جزوات این همایش‌ها در اختیار همکاران و مجریان انتخابات قرار خواهد گرفت.وی همچنین توجه به مکانیزه کردن انتخابات را از ضرورت‌های این دوره انتخاباتی برشمرد و افزود: در تلاشیم با نظم و هماهنگی در وزارت کشور بر اساس جدول زمان‌بندی شده، همه امور را پیش ببریم و نظم و انضباط و تقید را در این دوره مانند سایر دوره‌ها عملی کنیم.مدیرکل انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه یزد از نمونه‌های کشور در زمینه انتخابات مکانیزه است، گفت: برای برگزاری انتخابات مکانیزه و اخذ رای الکترونیک نیاز به مجوز از سوی شورای نگهبان داریم اما به طور یقین بحث فراگیر شدن آن در دستور کار نخواهد بود.وی از دلایل این امر را ساخت دستگاه‌های مکانیزه اخذ رای و نیز عدم تست آنها برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

 



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر گفت: احتمالا نوروز آینده گردشگران امکان بازدید از جداره‌ی غربی آبشارها و آسیاب‌های شوشتر را به‌دلیل وجود خطر ریزش نخواهند داشت.

امین محمودزاده” گفت: اگر بودجه‌ی مناسبی در اختیار داشته باشیم، تلاش می‌کنیم طرح‌های استانداردسازی را اجرا کنیم تا پایه‌هایی برای گردشگری در این مجموعه گذاشته شود. در این‌باره به‌جز بخشی از قلعه‌ی سلاسل (۶۰ پله) بقیه‌ی مکان‌ها تقریبا وضعیت ثابتی دارند و با توجه به اقداماتی که انجام شده است، مشکلی ندارند و برای بازدید گردشگران آماده‌اند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که برای رفع خطر و بحران در جداره‌ی غربی مجموعه‌ی سازه‌ها و آبشارها، مشاور خوبی پیدا کنیم تا طرحی برای جلوگیری از ریزش و استحکام‌بخشی این دیواره تهیه و اجرا شود.

وی با بیان این‌که به‌دنبال این هستیم تا در صورت امکان، از وجود یک مشاور بین‌المللی استفاده شود و قرار است با یونسکو نیز مکاتباتی انجام شود، گفت: با توجه به شرایط این بخش از مجموعه، احتمالا امکان بازدید گردشگران در نوروز امسال وجود نخواهد داشت، زیرا هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد. با این حال، مرحله‌ی اول کاری را تا پایان سال مالی شروع می‌کنیم.

محمودزاده همچنین بیان کرد: اکنون در حال تهیه‌ی یک گزارشی از اقداماتی که برای رفع بحران در مجموعه سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر انجام داده‌ایم‌، هستیم تا به یونسکو ارائه کنیم. این گزارش زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور تنظیم می‌شود و با گزارش‌های دوره‌یی که به یونسکو می‌فرستیم، متفاوت است. در این گزارش، علاوه بر روند پیگیری‌ها برای رفع بحران، به تعاملی که در پلان مدیریت در نظر گرفته شده بود نیز اشاره می‌شود. اولین تعامل بین ارگانی هم با وزارت نیرو بود که تلاش می‌کنیم در مراحل بعدی، با شهرداری هم به توافق‌هایی برسیم. (ایسنا)



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روناش : این تصاویر روز دوشنبه مورخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۱ از دریاچه پشت سد تنظیمی علی کله دزفول تهیه شده اند .

بدون شرح …!!!



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

گتوند، دزفول - شهردار گتوند نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی را مهم و کلیدی دانست و گفت:نقش و تاثیر رسانه در پیشبرد طرح ها و برنامه ها مهم و اثر گذار است.

ˈمحسن شکری زاده ˈ روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در برقراری ارتباط سالم و سازنده بین مردم و دستگاههای اجرایی افزود: تقویت این ارتباط روند فعالیت و پیشبرد طرح ها را شتاب می بخشد.
وی در این نشست به مشکلات شهرداری گتوند اشاره کرد و گفت: این شهرداری به دلیل مشکلات مالی برای پرداخت حقوق کارکنان نیز مشکل داشته به طوریکه چند ماه حقوق کارکنان شهرداری گتوند پرداخت نشده است.
شکری زاده از مردم گتوند خواست در راستای تعامل و همکاری با این شهرداری و نیز کمک به عمران و آبادانی شهر با پرداخت عوارض ، این شهرداری را در خدمات رسانی هر چه بهتر یاری کنند.
وی گفت:تعامل و مشارکت مردم با شهرداری در حل مشکلات شهری بسیار موثر و کار ساز بوده و امید است با اجرای برنامه های پیش بینی شده بتوان سهم مشارکت مردم را افزایش داد.
شهردار گتوندبه ظرفیت های این شهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح های عمران شهری علاوه بر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این شهر ، سطح خدمات رسانی به شهروندان نیز افزایش می یابد.
شکری زاده همچنین با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این شهرداری از ساماندهی بازارچه شهرداری خبر داد و گفت:در نخستین گام محل پارک وسایل نقلیه در بازارچه ساماندهی شد.
وی ساماندهی واحدهای فروش آبزیان را از دیگر اقدامات این شهرداری در این راستا برشمرد.



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در سالهای اخیر از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند که گاهی تمام دارایی یک خانواده است در گتوند دیده و شنیده شده است.

سلام گتوند: چند سالی است که گتوند هر از چندگاهی شاهد یک سرقت کلان است. از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند ولی گاهی این سرقت ها تمام دارایی یک خانواده است.

عصر روز پنج شنبه 28 دی ماه بود که خبر سرقت از طلافروشی عزیزی در شهر پیچید. انبوه جمعیت کنجکاو در محل حادثه پرسه می زنند و بازار گمانه زنی ها در مورد هویت سارقان، نحوه سرقت و ..... گرم است.

اما در میان بازاریان این گمانه زنی ها با ناراحتی بیشتری صورت می گیرد . شاید سوژه بعدی آنها باشند.

نیروی انتظامی نیز در صحنه حاضر است و به دنبال سرنخ برای دستگیری سارقان است. بازبینی فیلم دوربین های مداربسته و تحقیق و تفحص از بازاریان و همسایگان و .... ادامه دارد.

در این سرقت که تمامی طلاها به سرقت رفتند گفته می شود که 2 نفر ساعت 2 عصر در هنگامی که صاحب مغازه طلاها را جمع کرده بود و آماده رفتن بود، وارد مغازه شده و درب مغازه را بسته و صاحب مغازه را بیهوش کرده و تمامی طلاها را به سرقت بردند.

این سرقت یک کار حرفه ای و سنجیده بود که نشان از برنامه ریزی دقیقی برای آن بود. مقصر دانستن دستگاه و یا شخص خاصی در این حادثه منطقی نیست. اما در همین گذر می توان به نکاتی را بیان کرد.

این واقعه نه اولین سرقت بوده و نه هم آخرین خواهد بود. چرا که درمان واقعه پس از رخ دادن آن کمی مشکل است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. به جای اقدامات پیشگیرانه نمی توان منتظر حادثه ماند و سپس آن را درمان کرد.

درسالهای اخیر سرقت های مسلحانه و غیر مسلحانه در گتوند بسیار چشمگیر بوده است و نیازمند تدابیر امنستی بیشتری است.

این امر نیازمند گشت زنی های مکرر نیروی انتظامی خصوصاً در نیمه های شب است بطوری که سارقان احساس امنیت نکنند. گاها مشاهده می شود که خودروی پلیس با آژبر خطر در شهر می چرخد و جدای از اینکه عده ای را از خواب بیدار می کند به سارقان نیز اعلام حضور می کند!

این خودروی پلیس عمدتا دو یا سه سرباز به همراه دارد. یک خودرو با دو سرباز به تنهایی نمی تواند جوابگوی تهدیدات سارقان باشد. بایستی در ساعات شب تعداد خودروهای گشت زنی در سطح شهرستان و روستاها افزایش یابد .

سارقان عمدتا در زمان هایی وارد صحنه می شوند که کسی فکر آن را نمی کند. نمونه آن سرقت از بانک ملی بود که در شب عاشورا رخ داد.

در این این سرقت مسلحانه سارقان نیز از غفلت نیروهای انتظامی در خلوتی بازار سوء استفاده کرده و دست به سرقت زده اند.

برای در امان ماندن از اینگونه اتفاقات بایستی سیستم مراکز تجاری و بانکها به نیروی انتظامی وصل باشند تا در مواقع خطر سریعتر عمل کنند.

از میزان خسارت وارده به  این طلافروشی هنوز رقم رسمی اعلام نشده است.



تاريخ : 28 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ظهر دیروز در حضور امام جمعه گتوند مراسم تودیع ومعارفه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند انجام شد .  محمد علی اسدی به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی توسط معاون اداری مالی ومسئول حراست اداره کل اداره فرهنگ وارشاد استان معرفی گردید.

محمد علی اسدی پیش از این در اداره آموزش و پرورش مشغول به کار بوده است.



تاريخ : 28 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس:

مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی درباره بخش کشاورزی و دامداری قابلیت اجرایی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کشت زمین‌های بایر در کشور و آبیاری اراضی بدون کشت غیرقابل اجرا و بدون مبانی علمی و تخصصی است.

وی افزود: در بسیاری از استان‌های کشور زمین‌ها قابلیت کشت ندارند و به این دلیل اجرای طرح رئیس جمهور امکان پذیر نیست، مثلا در برخی استان‌های کویری نمی‌توان از زمین‌های کشاورزی استفاده کرد و یا در همین استان‌ها آبی وجود ندارد که بتوان کشاورزی راه‌اندازی کرد.

*حفاظت از جنگل‌ها وظیفه حاکمیتی است

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفاظت از اراضی جنگلی از وظایف اصلی دولت است و حاکمیت باید در این باره وارد شود و وظایف خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان دامداران را برای حفاظت از جنگل استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: استفاده از مردم برای نگهداری جنگل‌ها در هیچ‌جای قانون پیش‌بینی نشده است و در این صورت نمی‌توانیم کسی را برای تخریب جنگل‌ها بازخواست کنیم چون مردم باید جلوی تخریب‌ها را بگیرند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم قابلیت اجرایی ندارد زیرا به نوعی چوب حراج زدن به دارایی‌های طبیعی کشور محسوب می‌شود.

*تورم کاهش نداشته است/آمار دولت این را می‌گوید

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: در سال‌های پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها شاهد کاهش تورم نبوده‌ایم بلکه شاهد افزایش تورم به صورت سریع بوده‌ایم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: آمارهای دولت این ادعا را تائید می‌کند و تورم نیز در کوچه و بازار مشخص است و شاهد رشد آن بوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهادهای رئیس جمهور به طور قطع در دولت بررسی نشده است زیرا اگر در دولت و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده بود غیرقابل اجرا بودن آن‌ها گوش زد می‌شد.



فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : زن مفقود شده که از توابع شوشتر بوده و شایعه شده بود وی ربوده و یا به قتل رسیده است ، پس از یک ماه بی خبری دوباره به آغوش خانواده خود بازگشت .

سرهنگ صادق تاجی پور گفت : این زن با تلاش نیروی انتظامی و همکاری مقامات قضایی در شوشتر ، بالاخره پس از یک ماه تلاش شبانه روزی ، بار دیگر به همراه فرزند خردسال خود به آغوش خانواده برگشت .

وی افزود : پیش از این در شوشتر شایعه گشته بود که یک زن به همراه فرزند خردسال خود در نزدیکی شوشتر ربوده شده و آدم ربایی صورت گرفته است و پس از مدتی نیز شایعه شده بود که این زن به قتل رسیده است که خوشبختانه هم اکنون به نزد خانواده خود بازگشته است که جا دارد از همکاری مقامات قضایی در شوشتر تقدیر و تشکر نمایم .

همچنین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر به خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر از اجرای یک طرح انتظامی خبرداد و گفت : طرح خلع سلاح و یا همان طرح جمع آوری سلاحهای غیر مجاز در شوشتر اجرا گردید .

سرهنگ صادق تاجی پور افزود : در این طرح تعدادی سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط گردید .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوشتر در پایان خاطر نشان نمود : از همه شهروندان درخواست می شود به جهت جلوگیری از حوادث ناگوار در اثر استفاده از این سلاحها ، هرگونه اطلاعاتی در زمینه سلاحهای غیر مجاز در شوشتر و توابع آن در اختیار دارند فورا به اطلاع پلیس برسانند تا اقدامات قانونی صورت گیرد .



 

روستای سرداراباد به شهر سرداران و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفتند: روستای سردارآباد به شهر و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی اظهار داشتند: با پیگیری هایی که از چند سال گذشته صورت گرفته بود روستای سردارآباد به شهر سرداران و دهستان میان آب به بخش مستقل ارتقا یافتند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان افزودند: با توجه به شرایط و ضوابط قانونی لازم برای ارتقای شهرک شهید نورمحمدی، شهرک اندیشه وشهرک شهید علم الهدی به شهر،دولت مکلف است ارتقای این شهرک ها را به شهر انجام دهد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی در ادامه افزودند: کارهای مقدماتی و اداری جهت ارتقا شهرک های مذکور به شهر توسط فرمانداری شهرستان شوشتر و استانداری خوزستان به وزارت کشور ارسال شده تا در دستور کار وزارت کشور قرار بگیرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان ابراز امیدواری کردند: با ایجاد شهرها و بخش های جدید و استقرار امکانات دولتی و رفاهی، خدمات رسانی بیشتر به مردم و پیشرفت روزافزون این مناطق، در دستور کار مسئولین قرار گیرد.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز پس از اینکه در جاده شوشتر دزفول روبروی صالح شهر سرعتگیر و موانعی نصب شد و باتوجه به اینکه در این جاده ماشین های زیادی تردد میکنند ، مطمئناً داشتن دید و روشنایی کافی تاثیر بهتری بعد از نصب این سرعتگیر ها خواهد داشت .

این درحالی است که دیشب بخاطر نبود روشنایی در جاده با آتش زدن چند عدد لاستیک (تایر) ماشین ، این دید را برای رانندگان فراهم کرده بودند که دید مثبتی از نظر رهگذران در این جاده نخواهد داشت . تنها با نصب چند عدد چراغ و چراغ راهنمایی می توان این مهم را فراهم نمود.

درپایان اززحمات مهندس رستمی شهردار صالح شهر واعضاء شورای شهر درخصوص همکاری با اداره راه وشهرسازی گتوندجهت اقدامات انجام شده تشکر مینمائیم.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- سانحه تصادف بین دو دستگاه خودرو در محوردزفول - شوشتر به مرگ یک نفر منجر شد.

به گزارش ایرنا ، در این حادثه که دوشنبه شب در سه راهی شهرک دولتی به وقوع پیوست یکدستگاه کمپرسی با یکدستگاه سواری پراید از روبرو با هم برخورد کردند.

انحراف به چپ خودرو پراید علت بروز این سانحه تصادف عنوان شده است.

محور دزفول - شوشتر یک جاده رفت و برگشت کم عرض و مسیر عبور خودروهای سنگین و کمپرسی است که همواره شاهد وقوع حوادث خونین جاده ای است.



تاريخ : 25 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سادات‌ابراهیمی با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق کارگران:

جمعیت کارگران شرکت کشت کارون از ۱۰ هزار به ۴ هزار نفر تقلیل یافته است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، با انتقاد از پرداخت نشدن سه ماه حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، گفت: کارگران این شرکت به‌علت پرداخت نشدن مطالباتشان دست از کار کشیده‌اند.

سیدمحمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یاد‌آوری مشکلات کنونی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، تصریح کرد: متأسفانه این شرکت با وجود دارا بودن حدود ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، هم‌اکنون به‌علت ضعف مدیریتی با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از پرداخت نشدن سه ماه حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، گفت: کارگران این شرکت به‌علت پرداخت نشدن مطالباتشان دست از کار کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر موجب بروز معضلات اقتصادی و اجتماعی در منطقه شده است، افزود: به‌طور حتم مسئولان باید برای حل این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند.

سادات‌ابراهیمی با اعلام اینکه زمینه‌ها برای فعالیت و شکوفایی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این شرکت دارای نیروی انسانی، آب و زمین‌های کشاورزی مناسب است، بنابراین مسئولان باید از منابع به‌طور هدفمند استفاده کنند.

وی خواستار حل مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از سوی وزیر اقتصاد و امور دارایی شد و گفت:‌ این وزارتخانه باید تیمی را برای بررسی نواقص و مشکلات این شرکت به منطقه بفرستد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر نیروهای متخصص بومی در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر کنار گذاشته شده‌اند، افزود:‌ از طرف دیگر این شرکت به جذب نیروهای پروازی پرداخته است.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی این شرکت ۱۰ هزار نفر نیروی کار داشت که متأسفانه هم‌اکنون این میزان به ۴ هزار نفر رسیده است، لذا می‌طلبد تا منابع این منطقه در جهت صحیح استفاده شود.



تاريخ : 25 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی نشریه اینترنتی صالح شهر :

آقاي مهندس اميرحسين رحيمي نيا  بعنوان رييس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند منصوب گرديد .

وی نزدیک به 13 سال در اداره منابع طبیعی شهرستان شوشتر و 5 سال اخیرنیز بعنوان معاونت منابع طبیعی شهرستان شوشتر در آن اداره مشغول به کار بوده است .

مراسم تودیع و معارفه ایشان دیروز ساعت 2 بعداز ظهر با حضور فرماندار محترم شهرستان گتوند و مسئولین اداره کل منابع طبیعی استان و جهاد کشاورزی برگزار گردید . 

انتصاب بجا و شايسته ایشان را صميمانه تبريك و تهنيت عرض نموده ، و  آرزوی   موفقیت برای ايشان  در خدمت  به نظام مقدس  جمهوري اسلامي ايران در سایه توجهات حضرت ولی عصر ( عج) را از درگاه ایزد منان  خواستاریم.  ان شاء الله

 



امروز صبح که خبر برگزاری مراسم رحلت پیامبر و شهادت امام رضا (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) منعکس شده بود ، هم اکنون یکی از همشهریان محترم و مخاطب همیشگی نشریه صالح شهر با ارسال خبری مبنی بر اینکه این مراسم در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر نیز برگزار گردیده ، ما را بر این داشت تا با تماس با یکی از  هیئت امنای مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر جویای این مراسم شویم .

ایشان با بیان این مطلب که در مسجد حضرت محمد (ص) این مراسم با استقبال زیاد مردم همراه بوده و با مداحی حاج آقا پیمان ، به سوگ این عزای بزرگ نشسته بودند .

ضمناً مراسم شام نیز جهت کلیه خواهران و برادران عزادار تدارک دیده شده بود .

 

 



گزارش اختصاصی نشریه صالح شهر :

عاشقان خاندان عصمت و طهارت در صالح شهر به مناسبت 29 صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به سوگ نشستند.

این مراسم طی دو شب  در حسینیه صاحب الزمان (عج) همراه با مداحی آقایان گماری ، مجید علیزاده و حمید سوخته نژاد برگزار گردید .

در این جا شایان ذکر است هیئت های مذهبی و تکایا و مساجد دیگر صالح شهر تنها مراسم ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به سوگ می نشینند ، و از مراسمات دیگر به هر دلیل غیر موجه ای سر باز می زنند .

مدیریت نشریه اینترنتی صالح شهر این موضوع را طی گزارشی که پس از اربعین حسینی نیز منتشر و گله مند از هیئت امنای مساجدی که اینگونه مراسمات را برگزار نمی نمایند تا بتوانیم الگوی نسل های آینده مان شویم ، از مسئولین مربوطه استدعا می نمایم که این موضوع را مورد بررسی و پیگیری های لازم  قرار دهند .

امید آنکه در تمام هیئت های مذهبی و مساجد شهر صدای نجوای عزاداری عاشقان به اهل بیت (ع)به گوش برسد .



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: دستگاههای اجرایی در راستای رعایت حقوق شهروندی باید با دقت و توجه بیشتری به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ روز چهارشنبه در کلاس اخلاق مدیران و روسای ادارات شهرستان دزفول افزود:حضور به موقع در محل کار و پیگیری امور مربوط به ارباب رجوع از جمله حقوق شهروندی است که دستگاههای اجرایی باید به آن توجه کنند.
وی احترام به ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به امور مربوط به آنان را از جمله اخلاق شایسته یک مدیر شاغل در نظام اسلامی دانست و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید در تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم پیش قدم باشند.
فرماندار دزفول،روسا و مدیران دستگاههای اجرایی را به عمل به دستورات اسلام به عنوان برترین علم مدیریت توصیه کرد و گفت:اکثر مدیریت های پیشرفته جهان خط مشی خود را از نظام اسلامی گرفته اند.
حجت الاسلام ˈمحمدکاظم عارفی ˈ از مدرسان حوزه علمیه نیز در این کلاس آموزشی به تشریح اخلاق از دیدگاه اسلام و نیز اخلاق اداری و حقوق شهروندی پرداخت و بخشی از زندگی پربرکت پیامبر گرامی اسلام (ص) در رابطه با اخلاق و عمل به وظیفه را بیان کرد.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، از افزایش کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 واحد خبر داد.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از مهر، احمد عبدالهی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از کانونهای فرهنگی هنری مساجد گتوند، اظهار کرد:در چند ساله اخیر با رویکرد مثبت دولتهای نهم و دهم کانونهای فرهنگی هنری زیادی در سطح مساجد شهرستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تأسیس کانون ‌های فرهنگی هنری گامی مؤثر در راستای تخصصی کردن فعالیت‌ های هنری و فرهنگی در مساجد است، افزود: در این بخش برنامه ریزی مدون و فعالیتهای مطلوبی صورت گرفته است.
عبداللهی با اشاره به فعالیت 24کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان گتوند، از صدور مجوز سه کانون دیگر خبر داد و گفت: به این ترتیب کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 کانون افزایش می یابد.
وی به تشریح فعالیتهای این کانونها اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای خوشنویسی، نقاشی، انجمنهای شعر، و کلاسهای مشاوره و عدم اعتیاد از جمله برنامه هایی است که توسط این کانونها برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند اظهار کرد: رونق بخشیدن به فعالیت ‌های فرهنگی و دینی، استعدادیابی فرهنگی میان نیروهای مذهبی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای موجود در نهادهای مذهبی به ویژه مساجد از اهداف تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد است.


تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار جنت مکان در شهرستان گتوند از احداث دومین پارک در این شهر برای استفاده مردم خبر داد.

به گزارش سلام گتوند تورج بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پارک در زمینی به مساحت یک هکتار در مرکز شهر و با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث می شود.

 وی با اشاره به توسعه فضای سبز در جنت مکان اظهار کرد: خوشبختانه در چند ساله اخیر با حمایتهای دولت، توجه بسیار خوبی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شده است و با تبدیل شدن جنت مکان از روستا به شهر، فضای سبز نیز در این شهر گسترش داده شده است و زیباسازی محیط در دستور کار این شهرداری بوده است و با درختکاری خیابانهای شهر و احداث فضای سبز ورودی شهر، تحول بسار خوبی در جنت مکان حاصل شده است.

بابایی به سایر فعالیتهای این شهرداری اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی روشنایی معابر تعداد ۳۶ تیر چراغ برق توسط این شهرداری جابه جا شده است.

شهردار جنت مکان اظهار کرد: ضمن اینکه لایروبی زهکش ورودی شهر نیز انجام شده است و برای بارندگیهای فصل زمستان مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی ورودی شهر و مسیر سه راهی گتوند نیز اداره راه و شهرسازی فعالیتهای بسیار خوبی انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محسن شکری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از ساماندهی بازارچه شهرداری گتوند خبر داد و گفت: سعی می کنیم این بازارچه نقش بیتشر و بهتری را در زمینه تنظیم بازار در این شهرستان داشته باشد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از مهر وی با اشاره به مشکلات این بازارچه اظهار کرد: در اولین گام برای حل مشکلات این بازارچه اقدام به ساماندهی محل پارک وسایل نقلیه کرده ایم و البته همکاری مردم نیز در این میان بسیار مهم است.

شکرزی زاده اضافه کرد: برای بهبود وضع بهداشتی این بازارچه همچنین واحدهای فروش آبزیان نیز به صورت متمرکز در یک نقطه خاص از بازرچه قرار خواهند گرفت و از تمام واحدهای صنفی این بازارچه نیز می خواهیم نسبت به رعایت موارد بهداشتی و حریم عابر پیاده در دو طرف بازارچه اقدام لازم را انجام دهند.


تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهواز-یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: آرام غذا خوردن ترشحات اسید معده را تنظیم و بلعیدن غذا را نیز آسان‌تر می کند.

ˈعلی اکبر شایستهˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از آن‌جا که بخشی از هضم و جذب غذا درون دهان و به وسیله آنزیم‌های بزاق انجام می‌شود، تند غذا خوردن موجب می‌شود غذا به میزان کافی جویده نشده و مدت زیادی درون دهان قرار نگیرد.

وی افزود: ماده غذایی باید در دهان نرم شود تا راحت‌تر وارد مری شده و بلعیده شود و اگر غذا مدت زیادی در دهان نباشد،‌ عمل میکس و مخلوط شدن به خوبی انجام نمی‌شود.

شایسته تصریح کرد: هنگامی که غذا سریع خورده می‌شود، مقدار زیادی هوا نیز با آن بلعیده می‌شود که موجب سنگین شدن معده و روده شده و ناراحتی‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: برای جویدن غذا و زمان نگهداشتن آن در دهان نمی‌توان مدت خاصی تعیین کرد و خود فرد این موضوع را تشخیص می‌دهد و در صورتی که غذا به مقدار کافی نرم شده باشد می‌توان آن را بلعید.

وی گفت: تندخوری غذاهایی که لازم است کاملا جویده شوند ممکن است موجب پارگی مری شده و همین پارگی‌ها عوارض زیادی ایجاد کنند که حتی گاهی می‌تواند تا مرگ نیز پیش رود.

شایسته اضافه کرد: به طور معمول غذا پس از چند ثانیه از مری عبور کرده و به معده می‌رسد و در افرادی که در حرکات مری مشکل دارند ممکن است این زمان زیاد شود که باید آرام‌تر غذا بخورند.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول - نخستین ایستگاه مطالعه در فرمانداری شهرستان گتوند راه اندازی شد.

فرماندار گتوند روز چهارشنبه هدف از برپایی ایستگاه مطالعه در این فرمانداری را گسترش فرهنگ مطالعه بین اقشار جامعه و سهولت دسترسی ارباب رجوع به کتاب عنوان کرد.

ˈهوشنگ محمدپور ˈ افزود:در سایر ادارات شهرستان گتوند نیز بزودی ایستگاه مطالعه راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر تجهیز کتابخانه های گتوند گفت: امسال امکانات خوبی به کتابخانه های عمومی این شهرستان واگذار شداما برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی کتابخانه ها نیاز به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان می باشد.

فرماندار گتوند همچنین از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد و افزود: تاسیس کتابخانه در مناطق روستایی گام مهمی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و انس با کتاب در این شهرستان است.