تجمع اعتراضی کارگران نی بر هفت تپه و کشت و صنعت کارون شوشتر که بامداد روزسه شنبه (۳ بهمن ماه) درمقابل ساختمان ریاست جمهوری آغاز شده بود عصر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه با توافقاتی میان نمایندگان کارگران و وعده‌های مسئولان دولتی خاتمه یافت. به گزارش ایلنا، تجمع اعتراضی کارگران فصلی نی بر کارون شوشتر مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در حالی خاتمه یافته است که حدود ۳۰۰ نفر از کارگران نی‌شکر هفت تپه نیز که از روز شنبه هفتم بهمن ماه در اعتراض به مشکلات صنفی مشابهی از شوش دانیال با سفر به تهران به جمع کارگران کارون پیوسته‌ بودند. به گفته یکی از کارگران معترض، پس از گذشت هفت روز از تجمع کارگران فصلی نی بر در مقابل ساختمان ریاست جمهوری، ناچار شدیم به وعده های مسئولان دفتر ریاست جمهوری برای پی گیری مطالباتمان اعتماد کنیم. این کارگر در ادامه گفت: نمایندگان ما طی مذاکراتی که به مسئولان داشته‌اند قرار شده است ظرف دو هفته آتی دولت مشکلاتمان را در مجلس مطرح کند. این کارگر گفت: کارگران با پایان دادن به تجمع خود نشان دادند که به وعدهای دولت اعتماد کرده‌اند. او افزود: بعد از گذشت دو الی سه هفته فرصتی که دولت از کارگران خواسته است تا به مشکلاتمان رسیدگی کند، در صورت بی پاسخ ماندن خواسته هایمان، طبق گفته مسئولان دفتر ریاست جمهوری (که اگر به مشکلات شما رسیدگی نشد دوباره تجمع کنید)، ما به تجمعات خود ادامه خواهیم داد.



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

زنگ انقلاب در دبیرستان نیکان با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند نواخته شد.

 به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در این مراسم اظهار داشتند: انقلاب ما همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند؛ بزرگترین معجزه ی قرن و انفجار نور بود.

 نماینده شوشتر و گتوند افزودند: وظیفه اصلی دانش آموزان خوب درس خواندن است، چرا که با خوب درس خواندن و کسب علم می شود پله های ترقی علم و دانش را پیمود.

 ایشان تأکید کردند: زیرساخت رشد و توسعه همه جانبه ی کشور آموزش است و مسئولین همگی باید با جدیت در این زمینه تلاش کنند.

 حجت الاسلام سادات ابراهیمی در مورد مشکلات کنونی اقتصادی کشور گفتند: با توجه به گفته ی مقام معظم رهبری ما هم اکنون در یک پیچ تاریخی هستیم و باید با درایت و برنامه ریزی مناسب مشکلات کنونی را حل کنیم.

 نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس یادآور شدند: مشکلات اقتصادی فشارهای زیادی را به مردم وارد کرده است و مسئولین باید با صداقت کامل مردم را در جریان امور بگذارند و واقعیات را به اطلاع آنها برسانند و در جهت حل مشکلات اقتصادی تلاش مضاعف انجام بدهند.



به مناسبت فرارسیدن سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فیلم‌های جشنواره عمار در خوزستان اکران می‌شود.

به گزارش سلام گتوند عبدالرضا رستمی‌فر امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره در 50 نقطه از استان خوزستان فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار اکران شده است.

دبیر استانی جشنواره فیلم عمار در خوزستان ادامه داد: از سوی جشنواره، 57 اثر برگزیده برای اکران در شهرهای خوزستان ارسال شد که حدود 25 اثر در اهواز به نمایش درآمد.

فرزند شهید قدرت‌الله رستمی‌فر در خصوص اکران فیلم‌ها در شهرهای دیگر نیز گفت: این فیلم‌ها در شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، ایذه، بهبهان، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز، دزفول، شوشتر، گتوند و مسجدسلیمان اکران شده است.



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:نشریه صالح شهر-شوری کارون-سد گتوند, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اگر تازگي ها از محدوده جاده ساحلي اهواز گذشته باشيد متوجه لايه هاي سفيد نمك برحاشيه هاي خاكي كارون شده ايد. گفته می شود مسئولين سدگتوند با رها سازي آب شور باعث شوري اين روزهاي كارون شده اند...

به گزارش نشریه اینترنتی صالح به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ اگر تازگي ها از محدوده جاده ساحلي اهواز گذشته باشيد متوجه لايه هاي سفيد نمك برحاشيه هاي خاكي كارون شده ايد. گفته می شود مسئولين سدگتوند با رها سازي آب شور باعث شوري اين روزهاي كارون شده اند به نحوي كه در حال حاضر شوري كارون به 3400 تا 3500 ميكروماوس مي رسد.


به نظر مي رسد با افزايش نسبي حجم آب كارون مسئولين سد تصميم گرفته اند با توجه به پرآبي نسبي و با توجه به فصل زمستان براي كنترل آورد سد اقدام به رها سازي آب كنند كه با توجه به شور بودن اين آب باعث افزايش شوري كارون شده اند.

این در حالی است که در مقایسه فصل زمستان سال های گذشته به اعتقاد کارشناسان، شوری رودخانه کارون در گذشته، حتی در فصل زمستان بیش از یک هزار و 400 میکروموس نبوده و افزایش شوری تا 3500 میکرو ماوس واقعن نگران کننده است.

این وضع در شرایطی رخ می دهد که چندی پیش سازمان بازرسی کشور از پیگیری تخلیه سد گتوند و تغییر کاربری آن سخن به میان آورده بود اما ظاهرا سدگتوند با چراغ خاموش در حال شور کردن کارون است.



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پروژه ساخت کتابخانه صالح شهر که در مسیر جاده کندرو این شهر می باشد ، پس از چندین ماه وقفه مداوم ساخت آن دوباره از سر گرفته شده است . امید میرود که روند کار این کتابخانه برای چندمین بار متوقف نشود تا جوانان با استعداد صالح شهر بتوانند هر چه سریعتر از این مکان استفاده نمایند .

عکس از وبلاگ آقای هادی جوری فر :



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

واگذاري اختيارات بانک کشاورزي به وزير جهاد کشاورزي باعث افزايش منابع مالي

 واگذاري اختيارات بانک کشاورزي به وزير جهاد کشاورزي باعث افزايش منابع مالي و سرمايه گذاري مي شود.

 سید محمد سادات ابراهيمي عضو کميسيون کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: در طرح انتزاع اختيارات و وظايف بانک کشاورزي بررسي مي شود زيرا يکي از مشکلات بخش چگونگي پرداخت تسهيلات اين بانک به کشاورزان است.

 وي افزود: کشاورزان همواره با مشکل تسهيلات بانکي مواجه هستند و عدم دريافت تسهيلات باعث شده تا سرمايه گذاري در اين بخش کاهش يابد.

 وي ادامه داد: نمايندگان هر زمانيکه در خصوص مسائل بيمه کشاورزان و بانک کشاورزي از وزير جهاد کشاورزي خواهان توضيحات مي شوند وزير اعلام بي اطلاعي مي کند و هيچ کنترلي بر بانک کشاورزي ندارد.

 سادات ابراهيمي تصريح کرد: طرح انتزاع بصورت کارشناسي صورت گرفته و در پي آن است تا مسائل مالي بخش کشاورزي، در اختيار وزير جهاد کشاورزي قرار گيرد تا منابع بيشتري به اين سمت سوق يابد.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهواز- معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی بعد ازظهر پنج شنبه وارد استان خوزستان می شود.

ˈ علیرضا غلامپورˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از فردا پنجشنبه بعد از ظهر سامانه جدید بارشی وارد استان خوزستان می شود که این سامانه تا جمعه بعد از ظهر در استان فعال است، این سامانه بارشی به همراه وزش باد خواد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان خوزستان بیان داشت : بیشترین میزان بارش طی 24 ساعت گذشته در استان خوزستان با 2/63 میلیمتر مربع در شهرستان ایذه و کمترین میزان بارش با 8/0 میلیمتر مربع در شهرستان آبادان ثبت شده است.

وی گفت: میزان بارش ها طی 24 ساعت گذشته در شهرستان های دزفول 5/32 میلیمتر مربع، در بستان 1/5، در کلان شهر اهواز 2/32، در مسجد سلیمان 4/51، رامهرمز 9/42، ماهشهر 4/17، امیدیه 28، بهبهان 3/53، شوشتر 3/40، حسینیه 7/32، دهدز 8/31، هندیجان 6/28، لالی 8/52، شادگان 1/8، شوش 2/15، گتوند 4/14 و آغاجاری 8/29 ثبت شده است.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مجري سد و نيروگاه گتوند با بيان اينكه ميزان شوري (EC ) آب خروجي از سد گتوند به طور روزانه اندازه گيري مي شود،گفت: اطلاعات مربوط به مخزن سد و يا EC آب چيزي نيست كه بتوان آن را مخفي كرد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از ايرنا : ˈكريم شيبانيˈ امروز، دوشنبه ، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: در حال حاضر در مخزن و خروجي سد گتوند هيچ مشكلي وجود ندارد و ميزان شوري آب خروجي هم براساس توافق هايي كه با مقامات ارشد استان خوزستان از جمله استانداري حاصل شده ، تنظيم مي شود.
مجري سد گتوند با اشاره به اظهارات اخير دبير كل خانه كشاورز در خصوص مشكلات ناشي از شوري آب خروجي سد گتوند، اظهار داشت: كساني كه اطلاعاتي را در چنين سطح گسترده اي منتشر مي كنند، مي توانستند از مقامات مربوطه كسب اطلاع كنند.
وي با تاكيد براينكه اطلاعات مربوط به مخزن سد و يا EC آب چيزي نيست كه بتوان آن را مخفي كرد، گفت: EC آبي كه از سد مسجد سليمان تخليه مي شود 1000 است و EC تخليه كننده نيروگاه نيز همين مقدار است.



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر شعب بانک کشاورزی استان خوزستان گفت: بدون تضمین کافی یک ریال وام به افراد معرفی شده به شعب این بانک در استان پرداخت نمی شود.

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر حجت الله اژدر در گفتگو با مهر در حاشیه ملاقات مردمیش در محل سامانه «سامد» استان خوزستان اظهار کرد: اعتبار طرح توسعه کشاورزی که از سوی دولت به استان خوزستان اختصاص یافتف چهار هزار و 250 میلیارد ریال بود که با توجه به تغییرات صورت گرفته در سطح کشور به سه هزار و 380 میلیارد ریال کاهش یافت. این اعتبار با سود هفت درصد به دست متقاضیان می رسد.

وی افزود: همچنین تاکنون، سه هزار و 60 میلیارد ریال پرونده متقاضیان طرح های توسعه کشاورزی به مدیریت شعب بانک کشاورزی استان ارسال شده که از مبلغ اختصاص یافته به ما بیشتر بود به گونه ای که ما حدنصاب خود یعنی سه هزار و 380 میلیارد ریال را به مرحله انعقاد قرارداد رساندیم و مابقی آن را مجدد با اعتبار 13 درصدی در حدود 590 میلیارد ریال به این مدیریت اختصاص دادند و ما از این محل، سایر تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کردیم.
اژدر ادامه داد: سعی کردیم مبالغ کلان و بالای 10 میلیارد ریالی به سوی تسهیلات 13 درصدی و سایر پرونده ها را به سمت اعتبارات هفت درصدی هدایت کنیم.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان خوزستان در خصوص طرح های مهم افتتاح شده از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی تصریح کرد: مرغداری 20 هزار قطعه ای دزفول با اشتغال چهار نفر، مرغدای گوشتی 40 هزار قطعه ای گتوند با اشتغال شش نفر، مجتمع گوساله پرواربندی 200 راسی گتوند با اشتغال شش نفر و مجتمع مرغ تخم گذار 30 هزار قطعه ای رامهرمز با اشتغال شش نفر از مهمترین طرح های به بهره برداری رسیده از طریق دریافت وام از صندوق توسعه ملی کشاورزی هستند.
اژدر در خصوص احتمال اینکه این حجم بالای اعتبارات در برگشت به بانک با مشکل مواجه شوند، عنوان کرد: البته برخی فرمانداران ایرادتی در خصوص سخت گیری برای تضمین پرداخت وام دارند ولی ما نمی توانیم اعتبارات بیت المال را بدون دریافت وثیقه قابل قبول به متقاضیان پرداخت کنیم.
وی افزود: البته سخت گیری در خصوص وثیقه نباید منجر به کاهش سرمایه گذاری شود ولی بدون تضمین کافی یک ریال وام در بانک کشاورزی خوزستان به متقاضیان پرداخت نمی شود زیرا این مبالغ باید به بانک بازگردانده شوند تا در دیگر طرحهای کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند.


تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بانام غلامحسن نوری، فرزند حاج میرزاخان، برادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری، یادگار هشت سال دفاع مقدس ،به رحمت ایزدی پیوست.

از فعالیت های مرحوم غلامحسن نوری میتوان به عضویت در شورای اسلامی صالح شهر(شهرک چمران) در سالهای اول انقلاب به مدت 14سال و فرماندهی بسیج صالح شهر و . . . اشاره نمود.

مراسم تشیع و تدفین این مرحوم راس ساعت 9 صبح چهارشنبه 91/11/11 از درب مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر به طرف گلزار شهدای صالح شهر برگزار و مجلس تا راس ساعت 4 بعد از ظهر بصورت نشست و برخواست برای خواهران و برادران برقرار خواهد بود .

بدينوسيله اين مصيبت را به خانواده محترمشان تسليت عرض نموده از خداوند متعال براي آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر و بردباري خواستاريم. روحش شاد.



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر از کشف ۲۹ قبضه اسلحه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری شوشتر، مجید کاویانی اظهار داشت: در راستای جمع آوری سلاح غیرمجاز در این شهرستان، پیگیری های به عمل آمده و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، طی چهار ماه اخیر، تعداد ۱۴ قبضه سلاح جنگی و ۱۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجار به همراه ۱۷۵ تیر فشنگ جنگی از دارندگان آن ها کشف و ضبط شد.

وی افزود: برای دارندگان این سلاح ها، قرار های قانونی مناسب صادر شد.

کاویانی گفت: در همین راستا، دستورات قضایی متعدد به منظور کشف دیگر سلاح های غیرمجاز صادر و در دستور کار انتظامی و قضایی قرار گرفته است.

همچنین دادستان شوشتر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر از ادامه کلاهبرداری برخی سودجویان خبرداد و گفت : متاسفانه به دلیل عدم توجه شهروندان به هشدارها ، مردم در دام تبلیغات کلاهبرداران قرار گرفته و همچنان با مراجعه به عابربانکها و با اغفال ، مورد کلاهبرداری قرار می گیرند .

کاویانی تصریح نمود : شهروندان از پاسخگویی به تبلیغات جدا خودداری نمایند .



امروز، دوشنبه (نهم بهمن ماه) تجمع اعتراضی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون در مقابل ساختمان ریاست جمهوری وارد هفتمین روز خود شد و این در حالی است که کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه نیز برای سومین روز متوالی این کارگران را همراهی می کنند.

یکی از کارگران معترض نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر حاضر در این تجمع، به ایلنا گفت: با وجود آنکه امروز هفتمین روز است که ما کارگران فصلی نی بر برای پی‌گیری خواسته‌های صنفی‌مان در مقابل دفتر رئیس جمهور جمع شده‌ایم، با مذاکراتی که چند تن از کارگران به نمایندگی از همه کارگران نی بر انجام داده‌اند مطلع شدیم که هنوز به خواسته‌هایمان پاسخ قانع کننده‌ای داده نشده است.

او افزود: ما که طی این هفت روز به سختی توانسته‌ایم بدور از هر امکاناتی به تجمع خود ادامه بدهیم همچنان مصمم‌ایم تا زمان دریافت پاسخ قانع کننده‌ای که نشان دهنده حل مشکلاتمان باشد در تهران حضور یابیم.

گفتنی است کارگران این دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت واقع در استان خوزستان، علاوه بر درخواست تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفتن و اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر ساز و کار رفع فاصله بیمه‌ای خود هستند.



تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بیش از هفت روز از تجمعات متوالی و تا به امروز بی‌نتیجهٔ کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری می‌گذرد. این در حالی است که امروز (دوشنبه، نهم بهمن ماه) کارگران نی بر هفت تپه نیز برای سومین روز متوالی به جمع همکاران خود در مقابل ساختمان دولت پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از شروع این تجمعات متوالی، انجمن صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر، نامه‌های متعددی را برای مسئولان و مقامات دولتی مختلف ارسال و مشکلات خود را برای آنان بازگو کرده بودند که نتیجه‌ای حاصل نشده بود.

بنا بر این گزارش، در تاریخ ۱۴ دی ماه سال جاری، انجمن صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر طی نامه‌ای به رئیس دولت ضمن اشاره به مشکلات بیمه‌ای کارگران شرکت مذکور و شرکت هفت تپهٔ شوش دانیال، از احمدی‌نژاد خواستند تا در تقسیم بودجه‌ای سالانهٔ کشور، مشکل این کارگران را در نظر بگیرد و نسبت به اصلاح سوابق بیمه‌ای آنان اقدام کند.

۶ روز بعد، کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس نهم شورای اسلامی در تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری، در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم آوردند: علی رغم پیگیری‌های متعددی که از سال ۸۸ در خصوص حل مشکلات بیمه‌ای کارگران نی بر و نیشکر کارون و هفت تپه در استان خوزستان انجام شده است تاکنون هیچگونه اقدامی برای حل مشکل این قشر محروم جامعه صورت نپذیرفته است.

آنان در ادامهٔ این نامه خواستار دستور رئیس دولت به سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات خود در قبال این کارگران شدند.

در ۳ بهمن ماه سال جاری انجمن‌های صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر در اولین روز تجمع خود در نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اصلاح سوابق بیمه‌ای خود شدند.

آنان در نامهٔ خود به شیخ الاسلامی آوردند: مبلغی که بایست به عنوان سهم حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود ۸۱ میلیون تومان به ازای هر کارگر است که حدود ۶۰ درصد از آن از سوی کارفرما تامین می‌شود و کارگران نیز باید ۴۰ درصد از آن را پرداخت کنند.

این تشکل صنفی در ادامهٔ نامه، خواستار تعدیل مبلغ تعیین شده فوق، عهده دار شدن پرداخت درصدی از مبلغ فوق (۵۰ درصد) به صورت کمک از سوی دولت و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده‌اند.

با بی‌نتیجه ماندن نامه نگاری‌های فوق، انجمن‌های صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه شوش دانیال به تازگی در تاریخ ۴ بهمن‌ماه، ناامید از مقامات دولتی در نامه‌ای به مقام رهبری خواستار دیدار ایشان و در میان گذاشتن مشکلات خود با رهبری شده‌اند.

گفتنی است تعداد کارگران شاغل در دو شرکت نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه شوش به ۲۷۰۰ تن می‌رسد که از شش سال پیش پیگیر مطالبات قانونی خود هستند.



اعتراض صنفی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری وارد ششمین روز خود شد. این در حالی است که امروز (یکشنبه، هشتم بهمن ماه) کارگران نی بر هفت تپه نیز برای دومین روز متوالی به جمع همکاران خود در مقابل این نهاد دولتی پیوسته‌اند.

 
به گزارش ایلنا، یکی از کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر حاضر در این تجمع گفت: امروز ششمین روزی است که ما از کار و زندگی خود در خوزستان دست کشیده‌ایم و برای مطالبه خواسته‌هایمان به تهران پناه آورده‌ایم تا شاید به مشکلاتمان رسیدگی شود.

او افزود: با وجود آنکه همکارانمان ازصبح روز گذشته از یک واحد تولیدی دیگر (مجتمع هفت تپه) به ما پیوسته‌اند و تعدادمان بسیار قابل توجه است متاسفانه هنوز پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.
 این کارگر تاکید کرد: اگر پاسخی می‌گرفتیم این تجمع اعتراضی تا به امروز طول نمی‌کشید.
این کارگر با اظهار به اینکه در طول این شش روز هیچ مسئولی نه تنها حاضر نشد از مشکلات ما بپرسد، بلکه حتی کسی نپرسید که در این مدت چه می‌خورید و شب‌ها به کجا می‌روید، افزود: سال گذشته در مزارع نی شکر که کار می‌کردیم وقتی به علت سرما تعداد زیادی کلاغ به صورت دسته جمعی مردند ده‌ها خبرنگار و عکاس برای دریافت خبر و به تصویر کشیدن مرگ کلاغ‌ها به مزارع نی شکر آمدند. اما در این شش روزی که در تهران هستیم با وجود آنکه از طریق ایلنا به همه مسئولان و مطبوعات اطلاع دادیم، کسی به سراغ‌مان نیامد.
 
او ادامه داد: زندگی کلاغهای همجوار ما برای خبرنگاران جذاب‌تر از کارگرانی بود که در وضعیت سخت معیشتی به سر می‌برند.
 
او افزود: در طول این چند روزی هم که در تهران هستیم با وجود اینکه همه مسئولان و رسانه‌های دولتی و صدا وسیما از وجود اعتراض ما با خبر هستند حتی کوچک‌ترین سختی به خود راه ندادند تا بیایند و از نزدیک مشکلات ما را جویا شوند.
 
این کارگر در خاتمه گفت: ما که با تحمل سختی شش روز را در تهران گذرانده‌ایم تا زمانی که جواب قانع کننده‌ای برای همسر و فرزندان‌مان به شهرمان نبریم به تجمع خود ادامه می‌دهیم.

یکی دیگر از کارگران درباره شائبه تهدید قضایی در زمان بازگشت کارگران به خوزستان، گفت: اگر مسئولان استانی به وعده‌های خود ظرف پنج سال گذشته عمل می‌کردند هیچ نیازی به مراجعه ما به تهران برای پی‌گیری مسائل صنفی مان وجود نداشت.


تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل جذب سرباز معلم در سال تحصیلی 93-92 به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد.

 

خسرو ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مشمولین واجد شرایط دارای برگه آماده ‌به‌ خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها از اسفند ‌ماه 91 تا تیر‌ماه 92 باشد می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از واجدین شرایط در سه مرحله انجام می‌پذیرد، افزود: در مرحله اول دارندگان مدارک فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌ لیسانس که برگه اعزام آن‌ها از تاریخ یکم‌ اسفند‌ماه جاری تا سی‌ام تیر‌ماه سال 92 است تا تاریخ 16 بهمن ماه 91 می‌توانند نسبت به ثبت‌نام  اقدام کنند.

ساکی یادآور شد: در صورت عدم تکمیل ظرفیت، در مرحله دوم دارندگان مدارک فوق‌ دیپلم، لیسانس و فوق ‌لیسانس که تاریخ اعزام آن‌ها یکم اردیبهشت‌ ماه سال 92 تا سی‌ام تیرماه همان ‌سال است تا پایان بهمن‌ماه جاری می‌توانند برای ثبت‌نام به ادارات شهرستان و منطقه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در صورت تکمیل ظرفیت در هر مرحله، مرحله بعدی ثبت‌نام منتفی خواهد بود، اظهار کرد: در صورت عدم تکمیل ظرفیت، در مرحله سوم از دارندگان مدارک فوق‌ دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس ثبت‌نام می‌شود.

ساکی گفت: با توجه به اینکه تعیین محل خدمت پذیرفته‌شدگان نهایی پس از پایان دوره آموزش ‌نظامی و فرهنگی از طریق اداره‌کل صورت خواهد گرفت، از ثبت‌نام شدگان برگه تعهد مبنی بر ادامه خدمت در هر شهرستان و منطقه استان بر اساس نیاز و به تشخیص اداره‌کل اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: به کارگیری پذیرفته‌شدگان با مدرک تحصیلی فوق‌ دیپلم در دوره متوسطه صرفا در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌دانش به عنوان استادکار (در رشته تحصیلی مرتبط) مجاز خواهد بود.

ساکی در پایان با اشاره به اینکه از پذیرفته‌شدگان تعهد اولیه مبنی بر نداشتن هرگونه کسر‌ خدمت اخذ می‌شود، گفت: ضمنا تاریخ اعزام به خدمت تمامی پذیرفته‌شدگان یکم تیرماه سال 92 بوده و لازم ‌است قبل از ثبت‌نام برگه‌ اعزام افراد کنترل شود.



تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد که چهارشنبه هفته جاری تعطیل نخواهد بود.

سیدکریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان  اظهار کرد: چهارشنبه هفته جاری (11 بهمن) ادارات و مدارس و دانشگاه های استان خوزستان تعطیل نخواهند بود و به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به تعطیلی رسمی روز سه شنبه (فردا) به مناسبت میلاد پیامبر (ص)، افزود: اگرچه چهارشنبه میان دو تعطیلی قرار گرفته، ولی تصمیمی در خصوص تعطیلی این روز اتخاذ نشده است.
با توجه به اینکه سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن (12 بهمن) در روز پنجشنبه است، امسال مراسم زنگ انقلاب در روز چهارشنبه در مدارس استان نواخته می شود.



تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 از ساعت 14 امروز دوشنبه(9 بهمن‌ماه) خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا 21 بهمن ادامه دارد.
دکتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد، گفت: داوطلبان برای انجام ثبت‌نام باید به سایت مرکز آزمون به نشانی http://www.azmoon.org ، مراجعه کنند.
وی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد 9، 10، 11خرداد ماه سال 92 برگزار می‌شود.
اقبالی با اشاره به تغییرات آزمون امسال نسبت به گذشته؛ گفت: ‌امسال هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل را از یک مجموعه امتحانی انتخاب کند، این در حالی‌است که در گذشته حق انتخاب تنها یک رشته محل را داشتند. همچنین ثبت رشته محل در انتخاب اول دانشجو مزیتی به لحاظ رقابتی ایجاد نمی‌کند.
وی با بیان این‌که امسال 46 حوزه امتحانی در سراسر کشور تعیین شده‌است، ادامه‌داد: همچنین امسال داوطلب می‌تواند بدون توجه به انتخاب‌های خود یک محل را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کند.
رئیس مرکز آزمون افزایش 49 درصدی رشته‌محل‌ها را تغییر دیگر آزمون امسال عنوان کرد و گفت:‌ تعداد رشته محل‌ها از 2155 در سال گذشته به 3220 رشته محل در سال جاری افزایش یافته است.
وی هزینه ثبت‌نام را 40 هزار تومان عنوان کرد و ادامه‌داد:‌ ثبت‌نام داوطلبان پذیرش بدون آزمون(استعدادهای درخشان) نیز از 9 بهمن آغاز می‌شود.
اقبالی در خصوص نحوه گزینش داوطلبان در کنکور ارشد، گفت:‌ ملاک گزینش داوطلبان نمره کل آزمون خواهد بود.
وی با بیان این‌که حدود 70 هزار نفر در این دوره آزمون پذیرفته می‌شوند، گفت: ظرفیت پذیرش امسال 49 درصد افزایش یافته است.
رئیس مرکز آزمون در خاتمه از اعلام نتایج آزمون در شهريورماه خبر داد. 



تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در جلسه شب گذشته مجلس و دولت تصمیم‌گیری شده است تا علاوه بر سبد کالایی که به خانواده‌ها در ایام پایانی سال ارائه می‌شود به هر خانوار کمک 200 هزار تومانی شود.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از خبرگزاری فارس ، قرار است این کمک توسط نظام پرداخت یارانه و فقط به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز شود تا کاهش قدرت خرید مردم را در اثر نوسانات نرخ ارز و تورمی که در چند ماه گذشته بوده است، ترمیم کنند.

همچنین حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس به فارس گفت: جلسه دیشب مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه، وزرای اقتصادی دولت و روسای کمیسیون‌ها و چهره‌های اقتصادی مجلس طبق روال گذشته برگزار شد.

وی افزود: دولت و مجلس توافق کردند که کمک معیشتی به مردم در شب عید انجام شود، البته کلیت این مسئله مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا دولت در مورد جزئیات این مسئله اطلاع رسانی کند.

فولادگر ادامه داد: هنوز در مورد نحوه و منبع این پرداخت و همچنین نوع آنکه نقدی یا غیر نقدی باشد، تصمیم قطعی و نهایی گرفته نشده و قرار است دولت در رابطه با این مسئله اطلاع‌رسانی داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: بحث در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمایندگان و دولت در این رابطه بیشتر با هم مباحثه داشته باشند.

وی افزود: نشست بعدی مشترک مجلس و دولت شنبه هفته آینده (14 بهمن) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود که در این جلسه رؤسای دو قوه نیز حضور خواهند داشت.



تاريخ : 8 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان:

 همه براي ورود افراد واجد صلاحيت به عرصه انتخابات تلاش كنند

 نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه 2 عامل اصلي در دوام و بقاي انقلاب اسلامي ما الهي بودن و مردمي بودن آن است، ملاك قرار دادن قانون و اجتناب از برداشت‌ها و اعمال سليقه‌هاي شخصي را مهم‌ترين عنصر در مشاركت حداكثري مردم در انتخابات دانست و گفت: بايد با يك سعه‌صدر سعي شود ميدان براي ورود افرادي از تمام نگرش‌ها و جناح‌هاي سياسي مختلف كشور، با رعايت قوانين و مقررات فراهم شود؛ مردم بايد براي انتخابات تصميم بگيرند نه اين‌كه براي مردم تصميم‌گيري كنيم.

 به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‌ ـ منطقه خوزستان ـ حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد سادات ابراهيمي در آيين افتتاحيه همايش توجيهي ـ آموزشي مجريان و دست‌اندركاران يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، كه با مشاركت وزارت كشور و استانداري‌هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد در آمفي‌تئاتر مجموعه فرهنگي ورزشي سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، با تصريح بر اين‌كه امام راحل(ره)‌ انقلاب ايران را معجزه و انقلابي الهي كه خداوند متعال از آن حفاظت خواهد كرد مي‌دانستند، افزود: در حال حاضر هم بعد الهي بودن انقلاب تغييري نكرده و عنايات خداوند به اين انقلاب و نظام ادامه دارد.

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ...



 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی گتوند گفت: همزمان با دهه مبارک فجر دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان گتوند افتتاح می شود.

به گزارش سلام گتوند مسعود خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این دو کتابخانه که یکی از آنها با نام «کتابخانه نور» روستای پل پرزین با جمعیت یک هزار و 700 نفر و «کتابخانه حکمت» در روستای محمدی با جمعیت سه هزار و 500 نفر است، افزود: کتابخانه حکمت و نور با زیربنای 350 مترمربع و مساحت یک هزار مترمربع از سوی دهیاری های روستاها به اداره کتابخانه های عمومی واگذار شده است.

خلیلی افزود: این بخشها از بخشهای محروم استان به حساب می آیند که در حوزه فرهنگی نیازمند همت و توجه  بیشتر مسئولان را می طلبند.

وی یادآور شد: این دو روستا نیاز مبرمی به کتابخانه داشتند که با همکاری دهیاریهای روستاها، کتابخانه ها همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی گتوند افزود: از دیگر فعالیتهای این اداره در دهه مبارک فجر برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، ارسال پیام کوتاه از طریق سامانه پیام کوتاه کتابخانه های عمومی و برگزاری جشن انقلاب در کتابخانه های عمومی است.

خلیلی در ادامه گفت: برگزاری همایش شب شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته شهرستان با موضوع انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست ادبی و نقد و بررسی کتاب نویسندگان بزرگ شهرستان توسط کانون ادبی شهرستان، راه اندازی ایستگاه نقاشی در محل کتابخانه های عمومی با موضوع انقلاب و دهه مبارک فجر نیز در برنامه های این اداره کل است.

به گفته وی در ایام دهه مبارک فجر، کتب مربوط به انقلاب اسلامی و دهه فجر در ویترین کتابخانه های عمومی برای بازدید و استفاده اعضاء قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، هم اکنون در شهرستان گتوند پنج باب کتابخانه در حال فعالیت هستند.


تاريخ : 7 / 11 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هفت تپه ، دزفول - مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: 420 تن شکر سفید روزانه در این شرکت تولید می شود که دستیابی به این رقم در تاریخ 50 ساله فعالیت شرکت بی سابقه است.

ˈفرشید مومن غریبˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: برداشت نیشکر از سطح هشت هزار و 500 هکتار از مزارع این شرکت از نیمه مهر آغاز و پیش بینی می شود 600 هزار تن محصول نیشکر از این سطح برداشت شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: به دلیل کاهش سهمیه آب شرکت ناشی از کمبود منابع آب در سال زراعی جاری ، کاهش 200 هزار تنی نیشکر پیش بینی شده است.

وی پیش بینی تولید شکر سفید امسال این شرکت در پنجاه و سومین دوره فعالیت را 50 هزار تن عنوان کرد و افزود:به منظور افزایش ظرفیت تولید ، برنامه هایی از جمله به روز کردن خط تولید و نوسازی آن و افزایش تولید نیشکر در این شرکت اجرا و یا در دست اجراست.

ظرفیت اسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان تولید 100 هزار تن شکر سفید در سال است.



تاريخ : 7 / 11 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یک منبع آگاه چند روز قبل گفت: در حال‌حاضر واردات برنج در کشور در دست سه نفر است که به این افراد تذکر داده شده و برای آن‌ها پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

طی سال های گذشته همواره به رغم اعلام نیاز واقعی مصرف برنج کشور معمولا واردات دو برابری را شاهد بودیم، امسال نیز در حالی که تولید برنج کشور 2 میلیون و 400 هزار تن و واردات 820 هزار تن یعنی بیش از نیاز کشور بوده اما همچنان ثبت سفارش‌ها و واردات برنج ادامه دارد.

بر اساس نظر کارشناسان میزان نیاز سالانه کشور به برنج در خوشبینانه ترین حالت بیش از 3 میلیون تن نیست،در حالی که تاکنون مجموع محصول تولیدی و وارداتی بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن بوده است و به گفته مسئولان متولی، واردات همچنان ادامه دارد.

اخیرا مسئولان وزارت صنعت از واردات برنج از هند، پاکستان و اروگوئه خبر دادند و طی این سال ها هیچوقت دلیل تفاوت  600 هزار تنی آمار مصرف وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معلوم نشده بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 11 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

کارشناسان تغذیه بر انتخاب زمان مناسب خوردن میوه تاکید دارند و صرف میوبه گزارش پایگاه اینترنتی هلث نیوز، دانستن زمان صرف میوه بسیار مهم است و میوه باید قبل از صرف وعده های غذایی و یا زمانی که معده خالی است، خورده شود.

کارشناسان تغذیه می گویند: درصورت صرف میوه با معده پر، بدن را با مقدار زیادی انرژی پر می کنید که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت های زندگی می شود.

به گفته ی کارشناسان تغذیه، درصورت پی بردن به روش صحیح میوه خوردن به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست خواهید یافت.

آنها افزودند: اگر با معده خالی میوه بخورید سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم اتفاق نخواهند افتاد.

براساس نظر کارشناسان، زمانی که نیاز دارید آبمیوه بنوشید، فقط آبمیوه تازه بنوشید. میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد و تنها مزه شان را دریافت می کنید. پختن میوه باعث از بین بردن ویتامین های آن شده و خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.

آنها افزودند: اگر باید آبمیوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام قورت دهید، چرا که باید اجازه دهید که آبمیوه با بزاق دهانتان قبل از قورت دادن آن کاملا ترکیب شود. ه پس از خوردن غذا را درست نمی دانند.



 کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت شوشتر برای دومین روز متوالی در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، با پیوستن جمع دیگری از کارگران که برای همراهی همکاران خود از خوزستان به تهران سفر کرده‌اند، این اعتراض صنفی امروز وارد مرحله جدیدی شده است.

بامداد دیروز (سوم بهمن) جمع کثیری از کارگران فصلی نی بر مجتمع کشت صنعت کارون شوشتر با سفر به پایتخت در اعتراض به اجرای نشدن طرح بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند.

صبح امروز نیز این کارگران به همراه جمع دیگری که از بامداد به جمع آنان پیوسته‌اند، مجددا در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری دست به تجمع زده‌اند.

یکی از این کارگران معترض امروز به ایلنا گفت: با وجود اینکه شب گذشته را با سختی در تهران به صبح رسانده‌ایم در صورت عدم رسیدگی به مشکلات‌مان توسط مسئولان ارشد دولتی و دریافت یک جواب قانع کننده، به تجمع خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است دو هزار کارگر فصلی «نی‌بر» مجتمع کارون شوشتر ظرف شش  سال گذشته ضمن اعتراضات مکرر در مقابل ارگانهای وابسته به دولت در استان خوزستان، برای دومین بار به تهران آمده و در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.



تاريخ : 5 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند گفت: یکی از مشکلات این شهرستان این است که مدیران به خوبی مصوبات را پیگیری نمی کنند.

 

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر به نقل از مهر، هوشنگ محمدپور صبح چهارشنبه در شواری اداری شهرستان گتوند با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با رویکرد مثبتی که دولتهای نهم و دهم به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داشته اند فعالیتهای بسیار خوبی در این منطقه انجام شده و کارهای انجام شده به وضوح قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماهه اخیر با حضور یافتن تعدادی از مدیران کل استانی در شهرستان، پیگیریهای خوبی انجام شده است ضمن اینکه با اختصاص اعتباری معادل 70 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی امیدواریم رونق این بخش را در ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان کشاورزی و تولید بیشتر محصولات شاهد باشیم همچنین به تازگی اعتباری معادل 10 میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل زودبازده از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) به شهرستان اختصاص یافته است که امیدواریم با جذب این اعتبار شاهد توسعه هر چه بیشتر مشاغل زودبازده و خانگی در سطح شهرستان باشیم.
فرماندار گتوند همچنین با تاکید بر حضور منظم و موثر روسای ادارات در جلسات ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی شهرستان، عدم پیگیری و یا پیگیری ضعیف  مصوبات جلسات توسط مسئولان است که لازم است تا مسئولان ادارات و نهادها فعالیت بیشتر و پررنگتری داشته باشند و سعی کنند مصوبات را تاحد ممکن اجرایی کرده و به نتیجه برسانند.
محمد پور به انتخابات پیش رو نیز اشاره و تصریح کرد: انتخابات مهم و بسیار حساسی را در پیش داریم و البته برگزاری انتخابات نشاندهنده ی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه مسئولان از ورود مستقیم به انتخابات و جانب داری از فرد یا حزب خاص باید خودداری کنند.


تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول - فرماندار گتوند از اختصاص 80 میلیارد ریال تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی و نیز طرح های اشتغالزای زودبازده این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ˈ هوشنگ محمدپور ˈ در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در سه ماهه گذشته با حضور تعدادی از مدیران کل استانی در گتوند و پیگیری انجام شده هفتاد میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.
وی ابراز امیدواری کرد با جذب این تسهیلات و اجرای طرح های کشاورزی شاهد رونق این بخش در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان کشاورزی و نیز افزایش تولید محصولات در گتوند باشیم.
فرماندار گتوند همچنین از اختصاص 10 میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل زود بازده از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) به شهرستان گتوند خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار ،مشاغل زودبازده و خانگی در سطح شهرستان رونق خواهد گرفت.
وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در این شهرستان گفت: با رویکرد مثبتی که دولت های نهم و دهم به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارند ، فعالیت های بسیار خوبی در این منطقه انجام شده است.
محمدپور همچنین با تاکید بر حضور منظم و موثر روسای ادارات در جلسات افزود: یکی از مشکلات فعلی شهرستان گتوند عدم پیگیری و یا پیگیری ضعیف مصوبات جلسات توسط مسئولان است.
وی تاکید کرد:مسئولان ادارات و نهادها با افزایش فعالیت ها و پیگیری باید تلاش کنند تا مصوبات جلسات اجرایی شود.
فرماندار گتوند به موضوع انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز اشاره و تصریح کرد : برگزاری انتخابات نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست از ورود مستقیم به انتخابات و جانب داری از فرد یا حزب خاص خودداری کنند.
در این جلسه تعدادی از روسای ادارات به ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود پرداخته و در ادامه مسائل و مشکلات شهرستان گتوند طرح و مورد بررسی قرار گرفت.



تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-امام جمعه اندیمشک گفت:جریان انحرافی تلاش دارد تا مهدویت و انتظار را در جامعه کمرنگ کند لذا ضروری است فلسفه مهدویت برای نسل های جدید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ˈنعمت اله خدامیˈ روز سه شنبه در جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در کانون شهید مطهری افزود:با وجود گذشت 1105 سال از عصر غیبت اعتقاد به جایگاه والای حضرت ولی عصر (عج) در جامعه بسیار چشمگیر است.

وی اظهار داشت:برطرف کردن شک درباره مساله امامت ، پرسش و پاسخ فقهی،آمادگی شیعیان برای غیبت کبری ، جلوگیری از فرقه گرایی مسلمانان ، مبارزه با مدعیان دروغین و حفظ سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه مواردی است که نواب خاص امام زمان(عج) آنها را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام خدامی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت برترین فرهنگ است و باید برای اشاعه آن برنامه های سازنده و اثر گذار اجرا گردد.

در این آیین با مداحی و مولودی آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت جشن گرفته شد.



تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس:

حمایتی از بخش کشاورزی انجام نشده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایتی جدی از بخش تولید و کشاورزی انجام نشده است و در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در بخش کشاورزی مشکلات زیادی وجود دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود و این مشکلات کشاورزان را بسیار ناتوان کرده است.

وی افزود: قیمت نهاده‌های کشاورزی برای مردم مشکل آفریده است و به این دلیل باید کوشید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای کاهش یابد. وی با اشاره به مشکلاتی که برای کشاورزان به وجود آمده است، تاکید کرد: در شرایط کنونی در بخش کشاورزی از تامین سموم تا تامین بذر دچار مشکل هستیم و کشاورزان با کاهش تولید مواجه شده‌اند.

*کود کشاورزی نایاب شده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کود کشاورزی در بازار نایاب شده است و به این دلیل باید کوشید تا در اسرع وقت برای کاهش مشکلات در این حوزه تلاش کرد. سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: باید در راستای رفع مشکلات کشاورزی به دلیل وابستگی قوت جامعه به آن تلاش کرد و بحران‌های به وجود آمده در این حوزه را مدیریت کرد. دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشاورزان در دریافت خسارت‌های خشکسالی، کود، سموم و... دچار مشکل هستند و باید در اسرع وقت برای رفع این مشکلات اقدامی عاجل شود.

*مشکلات بخش کشاورزی به صورت زیربنایی حل شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از شرایط موجود و سنتی خارج شد و کشاورزی را به صورت مکانیزه انجام داد. وی خاطر نشان کرد: باید در راستای احداث کانال‌های انتقال آب تا مزارع کشاورزان و آبشاری تحت فشار تلاش کرد و در این راستا نیاز اقدامات عاجل و سریع هستیم.



تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همه جای دنیا مانع توی جاده اصلی معنی نمیده بجز گتوند. و همه جا اگر توی جاده اصلی بخواهند مانع بزنند فرعی به اصلی را مانع میزنند بجز گتوند که اینها همه شاهکارهای راهنمایی رانندگی گتوند و راه وترابری هستند.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از سلام گتوند: متن زیر حاوی مطالب و درد دل هایی است که یکی از همشهریان برای ما ارسال کرده اند و بنابر رسالت رسانه ای خود آن را منتشر می کنیم. انتشار این مطالب به معنی تأیید و یا رد این مطالب نیست و مسئولین مربوطه می توانند در این زمینه پاسخگو باشند.

همشهری: همه جای دنیا مانع توی جاده اصلی معنی نمیده بجز گتوند. و همه جا اگر توی جاده اصلی بخواهند مانع بزنند فرعی به اصلی را مانع میزنند بجز گتوند که اینها همه شاهکارهای راهنمایی رانندگی گتوند و راه وترابری هستند. مثلا" در دور برگردان جنت مکان بجای اینکه در قسمت دور برگردان گتوند به جنت مکان مانع بزنند تا خودروهایی که قصد دارند از مسیر فرعی دور برگردان به سمت جنت مکان بروند و وارد جاده اصلی بشوند سرعت خود را به حداقل برسانند. اقایان در جاده اصلی از سه راهی به سمت گتوند مانع زده اند که مطمئن باشید در آینده نزدیک شاهد تصادف خواهیم بود.

بخصوص در ایام نوروز که میهمانان نوروزی با جاده اشنایی ندارند و حتی کسی که با سرعت بالا به مانع برخورد کند ممکن است واژگون شود و باعث مرگ تعدادی هموطن شود و نوروز آنها را عزا کند.

مورد دیگر در ورودی جاده فرعی کوشکک به گتوند در تقاطع جنت مکان است که باید مانع زده میشد ولی در مسیر جاده اصلی سه راهی به گتوند در تقاطع جنت مکان مانع زده اند که از قضا روی پیچ است و کوچکترین چرخشی از طرف راننده باعث تصادف یا واژگونی خواهد شد.


 

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول كه یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر كوتاه به رخ دادهایی كه پس از شهادت امام حسن عسكری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره كنیم.

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری علیه السلام پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد كه امام یازدهم افزون بر این كه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده كرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری كردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و كفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با كنار زدن عمویش جعفر كه قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب