تاريخ : 21 / 12 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اگر سری به رسانه ها و اینترنت و وب سایت ها بزنیم ، در این روز ها تمام شهرها ، مردم ، مسئولین و ... حال و هوای عید نوروز رو دارند و برای این عید بزرگ و باستانی تدارکات ویژه ای آماده و مهیا کردند تا با آمادگی کامل به استقبال سال جدید ، سال 1392 بروند .

این در حالیست که آیا در صالح شهر :

-        جلسه ای برای اتفاقات شب چهارشنبه سوری گرفته شده است ؟

-        جلسه ای برای میهمانان نوروزی در پارک و یا فضای سبز گلزار شهدا گرفته شده است ؟

-        جلسه ای درخصوص آمادگی کامل برای اتفاقاتی همچون تصادفات ، آتش سوزی و .. در ایام نوروز گرفته شده است ؟

-        جلسه ای برای تدارک جشنی برای افتتاح سال 1392 در صالح شهر گرفته شده است ؟

-        و .......

حتماً اینگونه جلسات در صالح شهر توسط مسئولین محترم و آینده نگر صالح شهر گرفته میشود ، ولی مطمئناً نیاز به اطلاع رسانی همشهریان در خصوص موضوع جلسات و ... می باشد که از طریق رسانه های شهرستانی و شهری به گوش مردم عزیز صالح شهر نیز برسد .

امید میرود تا مسئولین فهیم صالح شهر ، اینگونه جلسات را رسانه ای نمایند تا همشهریان محترم از کم و کیف این جلسات و مراسمات ، اطلاع و آگاهی کامل داشته باشند .

 



تاريخ : 21 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اولین سایت پاراگلایدر استان خوزستان در گتوند با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

در این مراسم که صبح امروز شنبه با حضور آذر فراهانی نائب رئیس فدراسیون ورزشهای هوایی برگزار شد مردم استقبال مناسبی از این مراسم به عمل آوردند.
هوشنگ محمدپور فرماندار گتوند در آئین افتتاح این سایت گفت: مردم شهرستان گتوند نشان داده اند که ورزش دوست و ورزشکار هستند و قهرمانان استانی، کشوری و بین المللی زیادی را داشته و دارند و امیدواریم با توجه ویژه به ورزش بتوانیم گامهای بلندی را در راستای پیشرفت در رشته های هوایی نیز برداریم.

قدرت اله نیکخواه رئیس هیئت ورزشهای هوایی استان خوزستان نیز در این مراسم افتتاحیه با تقدیر از پیگیریهای فرماندار گتوند در خصوص راه اندازی این سایت اظهار داشت: همزمان با افتتاح این سایت، مسابقات هدف زنی پاراگلایدر را با حضور خلبانانی از شهرهای دزفول، اهواز، رامهرمز و بهبهان برگزار کرده ایم و امیدواریم با توجه به شرایط مساعد جوی که در این منطقه و در این سایت وجود دارد بتوانیم شاهد برگزاری مسابقات کشوری یا بین المللی نیز باشیم.
آذر فرهانی نیز در این مراسم با تشریح اهداف این فدراسیون برای حاضران افزود: در استان خوزستان از سال 89 این هیئت فعال و شروع به کار کرده و هم اکنون به جز آقایان که حضور بسیار خوبی دارند تعداد 12 بانو نیز در این رشته فعالیت می کنند و ما به دنبال کشف استعدادها در سطح تمام کشور هستیم تا بتوانیم تیم ملی قدرتمند و باتجربه ای را در سطح بین المللی داشته باشیم.



دکتر اسداله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ در شب چهارشنبه آخر سال در محل‌های پرتردد و پرتجمع مستقر خواهند شد تا به محض وقوع حادثه به‌موقع در محل حاضر شوند.

وی عنوان کرد: عمده تجمع‌های چهارشنبه‌سوری در اهواز بیشتر در مناطق کیانپارس، زیتون و اتوبان سه‌راهی فرودگاه به سه‌راهی تپه دیده می‌شود و بنابراین، اکیپ‌های اورژانس در این محل‌ها مستقر خواهند شد.

 رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته ۳۵ ماموریت انجام شد که در حوادث این شب، ۲۱ نفر بستری و ۱۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند. این آمار در سال ۹۰ نسبت به سال پیش از آن با کاهش همراه بود؛ در سال ۸۹ ، اورژانس ۱۱۰ ماموریت در شب چهارشنبه‌سوری انجام داد که ۳۶ مصدوم در مراکز درمانی، بستری و ۶۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

موسوی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو، والدین توصیه‌های لازم را به فرزندان انتقال دهند و جوانان و نوجوانان نیز در این شب از انجام اقدامات خطرآمیز به شدت اجتناب کنند تا در آستانه سال جدید با حوادث ناگوار مواجه نشوند.



تاريخ : 19 / 12 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

  سادات‌ابراهیمی با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در تامین نکردن اعتبارات برای مالچ‌پاشی:

ریزگرد‌ها همچنان قربانی می‌گیرد

 عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با انتقاد از حل نشدن مشکل چندین ساله ریزگرد‌ها به ویژه در استان‌های غربی وجنوبی کشور، گفت: تاکنون هیچ‌گونه اقدام موثر و اثربخشی در زمینه مقابله با ریزگرد‌ها نشده و این میهمانان ناخوانده همچنان در کشور قربانی می‌گیرند.

 سیدمحمدسادات ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از حل نشدن معضل ریزگرد‌های استان‌های غرب و جنوب غرب کشور، گفت: متأسفانه تاکنون نهاد‌های ذی‌ربط به‌ویژه سازمان جنگل‌ها و مراتع اقدام جدی در جهت حل مشکل مردم نداشته‌اند و با گذشت چندین سال‌ از این معضل مردم همچنان با مخاطرات جدی در این زمینه مواجه هستند.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 12 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امیر حسین رحیمی نیا سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان گتوند در بین ورزشکاران با  کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری بر ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید کردند .

در این مراسم که دیروز جمعه برگزار گردید ، نهالهایی در کنار زمین های ورزشی صالح شهر کاشته شد .

همچنین در روزهای گذشته چندین اصله نهال در سطح شهر ، به کمک شهرداری صالح شهر نیز کاشته شده بود .

 



مراسم تشییع پیکر پاک جانباز شهید صادق محمدعلی پور امروز پنج شنبه برگزار می شود .

این مراسم در روز پنجشنبه مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۱  و در ساعت ۹ صبح از مسجد میرشکار واقع در کوچه پشت کتابخانه حکیم وفایی شوشتر به طرف مقام صاحب الزمان ( عج ) آغاز می گردد .

گفتنی است که جانباز شیمیایی صادق محمدعلی پور پس از چند سال تحمل درد و رنج ، شب گذشته در بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر به درجه رفیع شهادت نائل آمد .



تاريخ : 17 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- فرماندار شهرستان گتوند گفت: با اجرای طرح بسیج پاکسازی عمومی ، گتوند خود را برای استقبال از نوروز آماده می کند.

ˈهوشنگ محمدپورˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: در این راستا آیین نمادین پاکسازی عمومی 23 اسفند ماه در این شهرستان برگزار می شود.
وی با اشاره به ایام پایانی سال و حضور مهمانان نوروزی در شهرستان از تمام ادارات خواست در نظافت شهر مشارکت کرده و در برگزاری هرچه بهتر برنامه های روز پاکسازی عمومی همکاری کنند.
فرماندار گتوند در ادامه با اشاره به طرح عدالت در سلامت گفت: طرح عدالت در سلامت در برخی شاخص ها نظیر سامانه دفع فاضلاب،فضای ورزشی ، تصادفات رانندگی و حتی میزان چاقی و دیابت در افراد نقش دارد که انتظار می رود در سال آینده با اجرای این طرح شاهد تحولات مثبتی در این راستا در سطح شهرستان گتوند باشیم.
در ادامه این جلسه یکی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص اجرای طرح عدالت در سلامت سخنانی ایراد کرد.



تاريخ : 17 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند ، دزفول -به مناسبت هفته منابع طبیعی زنگ سبز روز چهارشنبه در مدرسه شاهد کوثر گتوند نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین نمادین که مدیر آموزش و پرورش ، سرپرست اداره منابع طبیعی و سایر مسئولان محلی حضور داشتند زنگ نمادین سبز توسط یکی از دانش آموزان نواخته شد.
ˈجلال کرمیˈ مدیر اداره آموزش و پرورش گتوند در این آیین در سخنانی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی به اهمیت و ضرورت توسعه فضای سبز تاکید کرد.
ˈامیرحسین رحیمی نیاˈ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند نیز با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز و اهمیت درخت و درختکاری ، مراحل تولید و کاشت نهال را به زبان ساده برای دانش آموزان بیان کرد.



تاريخ : 16 / 12 / 1391برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش شاهد صالح شهر به نقل از ایرنا ˈ هوشنگ محمدپورˈ روز سه شنبه در جلسه ستاد استقبال از مهمانان نوروزی با اشاره به ایام پایانی سال و در پیش بودن تعطیلات نوروزی بر استقبال شایسته از میهمانان نوروزی تاکید کرد.

وی افزود: هدف از تشکیل ستاد نوروزی ایجاد بستری مناسب جهت رفاه مسافران و ایجاد روحیه نشاط در مسافران و میهمانان نوروزی است و در این راستا ادارات باید همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار گتوند همچنین افزود:با برنامه ریزی صحیح و هدفمند ، استعدادها و ظرفیت های گردشگری و مذهبی شهرستان گتوند باید شناسایی و به مسافران نوروزی معرفی شوند.

محمدپور همچنین با اشاره به قابلیت های شهرستان گتوند و مناظر و چشم اندازهای طبیعی منطقه از اجرای برنامه ها ی فرهنگی در مراکز تفریحی سیاحتی ، برقراری کشیک نانوایی در شهرهای مختلف ، برقراری پایگاه امدادی توسط هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.



تاريخ : 14 / 12 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی شاهد صالح شهر :

عصر روز یکشنبه 13 اسفند 91 ، مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) جناب سروان عظیم حسنی کهنکی با حضور مسئولین محترم صالح شهر ، جناب سروان کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند و تعدادی از بسیجیان در مسجد جامع صالح شهر برگزار گردید .

در این مراسم از زحمات 6 ساله جناب سروان کهنکی تقدیر و تشکر گردید و جناب آقای حسن خسروزاده به سمت فرماندهی حوزه یکم امام حسین (ع) منسوب شدند .

در آخر این مراسم با سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، لوح تقدیر و هدایایی از طرف پایگاه های تابعه به فرمانده سابق حوزه یکم امام حسین (ع) ، اهدا گردید .

لازم به ذکر است که ، جناب سروان کهنکی به سمت بسیج ادارات در سپاه ناحیه گتوند منسوب گردیدند .

 



تاريخ : 14 / 12 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی شاهد صالح شهر :

در حالی که اینترنت دیگر در خانه های ما یک چیز عامیانه شده و اکثر کاربران از آن در خانه ها و کافی نت ها ، استفاده زیادی می نمایند ، و با این سرعت کم استفاده از آن را دچار مشکل کرده است ولی باز هم با این حساب کاربران را در سراسر ایران راضی کرده است .

در صالح شهر از شهرستان گتوند نیز تعداد کاربران این ابزار بصورت چشمگیری افزایش یافته است . و روزانه اخبار و اطلاعات و کارهای شخصی را انجام میدهند . این در حالی است که اینترنت شهر صالح شهر حدود 4 روز پیش قطع شده است و طبق پیگیری هایی از مخابرات صالح شهر مبنی بر قطع اینترنت ، جوابی به غیر از اینکه از مرکز (اهواز) قطع شده و چندین شهر دیگر در استان نیز با این مشکل مواجه شده اند ، شنیده نشده است .

امید میرود که مسئولین مربوطه اقداماتی هر چه سریعتر جهت بهبود مشکل پیش آمده انجام بنمایند.



تاريخ : 12 / 12 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور گفت: این شخصیت وارسته ، شاعری انقلابی و متعهد بود.

حجت الاسلام ˈ سید محمد سادات ابراهیمی ˈ جمعه شب در حاشیه افتتاح مجتمع فرهنگی ˈقیصر امین پورˈ در گتوند به خبرنگار ایرنا گفت:اشعار قیصر در وصف انقلاب و شهدا برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار باقی خواهد ماند.

وی ، ˈ قیصر امین پور ˈ را شاعر و استادی متواضع خواند و اظهار داشت: این شخصیت وارسته ، سختی های متفاوت و زیادی را در زندگی خود حس کرد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی خوزستان را مشهد شهیدان و دروازه ورود تشیع به ایران دانست و افزود: وجود آثار تاریخی در جای جای خوزستان نشان از غنای فرهنگی و دانش بالای این خطه دارد.

وی به آثار تاریخی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از این آثار با توجه به نبود اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان در حال نابودی است.

این نماینده از مسوولان فرهنگی خواستار افزایش فعالیت های فرهنگی در گتوند شد و افزود: با نگاهی به پیشینه تاریخی این شهر می توان از غنای فرهنگی این شهر آگاه و آن را به جهانیان معرفی کرد.



تاريخ : 12 / 12 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مجتمع فرهنگی  قیصر امین پور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گتوند افتتاح شد.
سیدمحمدحسینی عصر روز جمعه با حضور در شهرستان گتوند زادگاه این شاعر نامی ، مجتمع فرهنگی قیصر امین پور را افتتاح کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه همچنین در بدو ورود به گتوند بر مزار قیصر امین پور حضور یافته و با قرائت فاتحه نسبت به روح بلند این شاعر بزرگ ادای احترام کرد.
حسینی همچنین با حضور بر مزار شهدای گمنام در گتوند یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
مجتمع فرهنگی دکتر قیصر امین پور به منظور پاسداشت این شاعر نامی در زمینی با زیر بنای یک هزار و 100 متر مربع و در دو طبقه در گتوند احداث شده است.
ساخت این مجتمع که مجهز به سالن اجتماعات با گنجایش 250 نفر می باشد با صرف اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال در مراسم چهلم در گذشت این شاعر آغاز شد.
قیصر امین پور، متولد دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۸ شهرستان گتوند در هشتم آبان سال 1386 به علت بیماری در گذشت.
تنفس صبح ، در کوچه آفتاب ، آینه های ناگهان ،گزینه اشعار ، گل ها همه آفتابگردانند شعر و کودکی و دستور زبان عشق از جمله آثار قیصر امین پور می باشند.
از دیگر آثار این شاعر نامی در زمینه کتاب کودک و نوجوان نیز می توان به طوفان در پرانتز،منظومه ظهر روز دهم،مثل چشمه مثل رود، بی یال پریدن و به قول پرستو اشاره کرد.



تاريخ : 10 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرمانده ناجا گفت: برابر شاخص‌های موجود روند افزایشی سرقت‌ها در کشور از آذرماه رو به کاهش بوده و هم اکنون در آستانه پایان سال به سطح استانداردی رسیده است.
اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در استان خوزستان مربوط به تصادفات بود که با اتخاذ تدابیر لازم خوشبختانه شاهد کاهش این شاخص و کسب رتبه سوم کشوری در کاهش تصادفات در استان بوده‌ایم و در مجموع شرایط امنیتی استان نسبت به گذشته نیز بهبود یافته است.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در استان خوزستان، سرقت‌ها و مشکلات مرزی (نظیر قاچاق سلاح و مواد) کاهش چشمگیری داشته است.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: برابر شاخص‌های موجود روند افزایشی سرقت‌ها در کشور از آذرماه رو به کاهش بوده و هم اکنون در آستانه پایان سال به سطح استانداردی رسیده است.
وی با بیان اینکه توانسته‌ایم در ماه‌های پایان سال افزایش سرقت‌ها را مهار کنیم، گفت: با افزایش شاخص سرقت‌ها در ماه‌های مورد اشاره اقدامات قضایی و انتظامی به ویژه در بحث سرقت‌های خشن در دستور کار قرار گرفته و از سویی دیگر اقدامات اقتصادی دولت نیز دراین راستا موثر بوده است.



تاريخ : 10 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کاروان کتاب صبا در روز دوشنبه ۱۴/۱۲/۱۳۹۱ وارد شوشتر می شود .

کاروان کتاب صبا که با همکاری برنامه صبح بخیر ایران از شبکه اول سیما پخش می گردد در روز دوشنبه ۱۴/۱۲/۱۳۹۱ پس از گذر از شهرهای مختلف به شهرستان شوشتر می رسد .

در راستای ترویج فرهنگ حسنه اهدای کتاب گروه اجتماعی شبکه یک سیما ‌”برنامه صبح بخیر ایران” با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کاروان “کتاب صبا” را به منظور جذب کتب اهدایی اقشار مختلف مردم در شوشتر حضور می یابد .

تمام کتابخانه‌های عمومی آماده جذب کتاب‌های اهدایی مردم هستند و در مراسم جشن اهدای کتاب، تمام‌ کتاب‌های جذب شده به کتابخانه صبا اهدا می‌شود.



یک تیم ۵ نفره  به نمایندگی از سردار سهراب گیلانی در تاریخ ۸/۱۲/۹۱ و در ساعت ۱۴ از شهید زنده و جانباز شیمیایی صادق محمدعلی پور در بیمارستان خاتم الانبیا عیادت نمودند .

این هیئت اعزامی از سوی سردار سهراب گیلانی در بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر حضور و از روند رسیدگی و درمانی جانباز شیمیایی شوشتر مطلع گردیدند .

هیئت مذکور در پایان از زحمات کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر تقدیر و تشکر نمود .

لازم به ذکر است که جانباز شیمیایی صادق محمدعلی پور از ۸ روز پیش به علت وخامت حال در بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر بستری می باشد .



تاريخ : 9 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اختصاصی نشریه اینترنتی شاهد صالح شهر:

این نشریه که بعنوان گاهنامه شاهد صالح شهر منتشر خواهد گردید ، زیر نظر کانون های فرهنگی هنری صالح شهر(کانون شهید محمد نوری کانون شاهد و کانون مسجد جامع) ، وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند می باشد .

در این نشریه که ویژه عید نوروز 1392 و اولین نشریه شهر صالح شهر می باشد ، عناوین مختلفی از جمله تاریخچه و قومیت های این شهر ، مصاحبه اختصاصی با شهردار محترم صالح شهر ، مساجد و کانونهای صالح شهر ، ورزش صالح شهر ، جدول و مسابقه وعناوین متنوع دیگری به چشم میخورد .

جمع آوری اطلاعات این گاهنامه کار شبانه روزی عده ای از جوانان صالح شهر و از اوایل بهمن ماه آغاز گردیده است .

امید میرود که این شروع ، قدمی برای بهتر و به روز کردن این گاهنامه در سطح شهر و شهرستان باشد.

هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و نظر را با ما درمیان بگذارید تا ان شاءا... بتوانیم در شماره های بعدی آن ها را رفع و برای بهتر کردن آن تلاش بیشتری نمائیم .

m_r_proje@yahoo.com

پیامک : 09163007367



تاريخ : 8 / 12 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اگرچه کاهو بسیار برای سلامتی مفید است ولی باید قبل از مصرف آن به صورت خام یا پخته احتیاط کنید

کاهو حاوی ویتامین K است که با افزودن تراکم استخوان ها موجب تقویت استخوان شده و به گزارش نیک صالحی از پوکی استخوان جلوگیری می کند. ویتامین K همچنین آسیب های مغزی عصبی را کاهش داده و در نتیجه از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند
۱. منبع ویتامین آ
کاهو منبع غنی ویتامین ها است. کاهو خام و تازه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A و بتا کاروتن (بتاکاروتن ها در داخل بدن تبدیل به ویتامین A می شوند) است. ویتامین A با افزایش لایه های مخاط به داشتن پوست سالم کمک کرده و برای بینایی خوب است.
۲. جلوگیری از لکه های تدریجی در افزایش سن
کاهو حاوی زیکسانتین است که جذب شبکیه شده و باعث ارتقاء بینایی می شود. زیکسانتین همچنین حاوی ویژگی های آنتی اکسیدان است که از بیماری های لکه دار شدن در اثر بالارفتن سن جلوگیری می کند. همچنین از آب آوردن چشم جلوگیری می کند. فالانوئید موجود در کاهو از سرطان ریه و دهان جلوگیری می کند.
۳. محکم کردن استخوان ها
کاهو حاوی ویتامین K است که با افزودن تراکم استخوان ها موجب تقویت استخوان شده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. ویتامین K همچنین آسیب های مغزی عصبی را کاهش داده و در نتیجه از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.
۴. ارتقاء باروری
کاهو تازه مقادیر زیادی اسید فولیک و ویتامین اسید فولیک و ویتامین C است. اسید فولیک در طول بارداری جنین را سالم نگه می دارد. همچنین به ارتقاء سلامت تولید مثل زنان و مردان کمک می کند. بنابراین برای تقویت باروری موثر است. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را ارتقاء داده و در برابر عفونت ها مقاومت می کند.
۵. منبع مواد معدنی
کاهو منبع غنی انواع مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم، مس ، کلسیم و پتاسیم است که موجب ارتقاء سوخت و ساز بدن می شود. پتاسیم به داشتن فشار خون تحت کنترل کمک کرده و با تنظیم تعادل مایعات بدن موجب سلامت قلب می شود. کلسیم موجود در آن استخوان و دندان ها را محکم می کند. مس و آهن موجب تولید سلول های خونی در بدن می شود.
اگرچه کاهو بسیار برای سلامتی مفید است ولی باید قبل از مصرف آن به صورت خام یا پخته احتیاط کنید. کاهو یکی از سبزیجاتی است که بسیار مستعد آفت است. بنابراین قبل مصرف به طور کامل آن را با آب سرد بشویید.



تاريخ : 8 / 12 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با فرا رسیدن ایام عید اغلب افراد به فکر شست و شو و گردگیری خانه و وسایل آن می افتند به خصوص شستن قالی و فرش اما همیشه نیاز به شستن و صرف هزینه و وقت و اتلاف آب نیست می گید نه ؟! به مطالب زیر نگاهی بیاندازید :

نحوه از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش

برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش ، مقداری ماست روی محل لکه ریخته و با قاشق ماست را جمع کنید.
چند مرتبه این کار را تکرار کنید، لکه کاملاً از بین می رود.

نحوه بر طرف کردن لکه جوهر

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار یا خودنویس از شیر استفاده کنید.
قسمت جوهری شده لباس را حدود پنج دقیقه داخل شیر قرار داده و سپس آن را با آب معمولی بشویید.اثر لکه جوهر کاملاً از بین خواهد رفت.
برای این منظور می توان از شیر ترش شده و یا دوغ نیز استفاده کرد.
گاه برای برطرف شدن کامل اثر لکه، باید این کار چندین بار تکرار شود.

نحوه بر طرف کردن لکه واکس کفش

اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری واکس روی فرش یا لباستان مالید ، می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید.سپس روی پنبه مقدای مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بکشید .
بعد از این کار پنبه را آغشته به آب خالص کنید و دوباره روی لکه بکشید تا لکه کاملاً از بین برود.
اگر با این کار لکه از بین نرفت ، مقداری الکل بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود.
اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشویی و آب نیم گرم کاملاً بشویید.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 12 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند از توزیع رایگان نهال بین مردم این شهرستان خبر داد و گفت: حمایت از ایجاد فضای سبز باید کاربردی باشد.

به گزارش شاهد صالح شهر به نقل از فارس، هوشنگ محمدپور عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از ایجاد فضای سبز و گسترش سرانه‌های استاندارد در این شهرستان در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گرفته است و به این توزیع نهال رایگان بین مردم را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، برنامه‌های متعدد و مختلفی پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشن درختکاری در محل یادمان شهدای گمنام روستای دشت بزرگ، نواخته شدن زنگ سبز در مدارس شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مرتع‌داران، برگزاری گردهمایی قرق‌بانان، محافظین و همیاران طبیعت، توزیع نهال رایگان بین عموم مردم، غرس نهال در عرصه‌های ملی توسط بسیج سازندگی، کلنگ زنی بوستان‌های روستایی در بخش مرکزی و برگزاری مانور یگان حفاظت از عرصه های ملی و بیشه‌زارها اشاره کرد.

فرماندار گتوند با اشاره به اینکه باید جامعه در این باره ترغیب شود، خاطرنشان کرد: برای ترغیب جامعه به حفاظت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی هستیم تا تخریب‌ها در منابع طبیعی به حداقل کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: سال‌ها طول می‌کشد تا مرتعی ایجاد و خاکی برای رویش مستعد شود و باید کوشید تا با بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به مسائل پیرامون محیط زیست و منابع طبیعی صدمه‌ای به این نعمات خدادادی وارد نشود.

وی در پایان گفت: منابع طبیعی یکی از داشته‌های طبیعی کشور است و همه مردم برای حفاظت از آن باید تلاش کنند و دستگاه‌های مرتبط در این باره در چارچوب وظایف تعیین شده فعالیت کنند.



دوعامل اصلی جلوگیری از حقوق مصرف كنندگان وجود دلالان كاذب واحتكار می باشد.

خطبه اوّل

به گزارش سلام گتوند حجه الاسلام علوی در خطبه اول نماز جمعه با دعوت خود ونمازگزاران به رعایت تقوا وپرهیزكاری در ادامه سلسله مباحث سبك زندگی اسلامی گفتند: زندگی اسلامی مطابق بافطرت انسانها وكاملا باخلقت انسانی تناسب دارد وهیچگونه تضاد وضرر وزیانی برای جسم وجان انسان ندارد. حلال یعنی ازدست ورنج خود باشد یادیگری بارضایت خود به شما عطا كند .ازراه گران فروشی وستم وفریب دادن وكلاه برداری وغیر مشروع نباشد.وطیب باشد یعنی مطابق ومناسب با فطرت انسان باشد.

خطبه دوّم

ایشان در خطبه دوم  هفته امورتربیتی وتربیت اسلامی راگرامی داشتند و هدف ازتاسیس ستادهای امور تربیتی در مدار كشوری را رشد وشكوفایی استعدادهای باارزش انسانی ومعنوی دانش آموزان دانستند ودر كنار رشد وشكوفایی علمی وفناوری، تربیت استعدادهای معنوی دانش اموزان را هم لازم وضروری دانستند و گفتند: اصلا تحصیل علوم وبفرمایش امام راحل (ره) علم توحید هم كه باشد بدون تهذیب وتربیت بدرد جامعه نمی خورد بلكه مفید هم نخواهد بود.

حجه الاسلام علوی در بخش دیگری از بیاناتشان گفتند در دهه چهارم كه دهه پیشرفت عادلانه است جامعه ما بهعلم واخلاق نیازمند است. این دو باهم در توسعه همه جانبه كشور كارساز میباشند.

امام جمعه گتوند با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان گفتند: دو عامل مهم در جلو گیری از حقوق مصرف كنندگان وجود دلال های كاذب واحتكار است. وی در پایان نظارت بیشتر وبهتر بر كیفیت نان وقیمت ارزان واجناس موردنیاز مردم را خواستار شدند .



به نقل از پیک شوشتر : محمود بلیوند یکی از کاندیدای انتخابات شورای شهر صالح شهر با ارسال پیامی انتخاب مصطفی فتحی زاده خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر را به عنوان خبرنگار برتر شوشتر در سال ۱۳۹۱ تبریک گفت که در زیر منتشر می گردد :

باسلام
برادر گرانقدر و ارزشی جناب آقای مصطفی فتحی زاده :
انصافا حضرتعالی صدای مظلومیت مردم شهرستان های شوشتر ، گتوند و حومه را به گوش مسولین رساندید که به شما خدا قوت و خسته نباشید می گویم .

بی شک مزد اخروی حضرتعالی در نزد خداوند متعال محفوظ می باشد.

همچنین به جهت انتخاب شدن حضرتعالی بعنوان خبرنگار برتر شهرستان شوشتر را تبریک عرض می نمایم . انشالله که در این راستا موفق و موید باشید.

برادرتان محمود بلیوند-  صالح شهر



تاريخ : 6 / 12 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عیدانه ۸۵ هزارتومانی دولت و مجلس به هر ایرانی لحظاتی قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش جنوب نیوز، بر اساس توافق دولت و مجلس ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به عنوان قرض برداشت و اعتبار ریالی معادل آن به عنوان کمک اقتصادی شب عید در نظر گرفته شد.

خبرگزاری مهر نوشت: بر همین اساس، لحظاتی قبل عیدانه ۸۵ هزارتومانی به ازاء هر ایرانی به حساب سرپرست خانوار واریز شد که البته این مبلغ از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت می شود.

 بر اساس اطلاعات رسیده، عیدانه اقشار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه در نظر گرفته شده است.

 طبق اعلام نمایندگان مجلس بیش از ۷۳ میلیون ایرانی عیدانه دولت و مجلس را دریافت می کنند.



تاريخ : 5 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز روز گذشته (چهار شنبه 2 اسفند 91 ) ساختمان جدید درمانگاه سپاه گتوند افتتاح شد . ساختمان جدید توسط فرمانده سپاه استان خوزستان سردار شاهوارپور افتتاح شد که در این مراسم مسئولین شهرستان نیز حضور بعمل آوردند .

 در ادامه سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ماحیه گتوند از آب نیرو و سپاسد جهت کمک های نقدی و غیرنقدی تشکر کرد و گفت : ساختمان بهداری تقریبا تکمیل شده است و تنها اموراتی مانند گازکشی ، برق و ... تکمیل نشده است که انشاءلله به زودی تکمیل خواهد شد .

 سرهنگ پرویز مومن نژاد ، مسئول مهندسی سپاه گتوند به دلیل کسالت ناشی از فعالیت های زیاد چند روز اخیر در این مراسم شرکت نکردند که مورد تقدیر و تشکر سردار شاهوار و سرهنگ کنگری نیز قرار گرفتند .

 به زودی تجهیزات این درمانگاه به ساختمان جدید خود ، یعنی جنب سپاه ناحیه گتوند منتقل خواهد شد و سرویس دهی به مردم در آن مکان انجام می گیرد .



تاريخ : 3 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سلام گتوند راشد پورحمیدی ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی شهرستان شوشتر اظهار کرد: در سال‌جاری برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی زیادی شده است و به این دلیل برنامه مراسمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی درباره برگزاری مراسمات ویژه در بقاع شاخص شوشتر و گتوند خاطر نشان کرد: در بقاع شاخصی همچون امامزاده عبدالله شوشتر، مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر و محمدبن‌زید گتوند برنامه‌های ویژه‌ای مخصوص سال تحویل برگزار می‌شود که در این باره برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پس از پیگیری های انجام شده از طریق كانون فرهنگی  هنری جامع صالح شهر در خصوص برگزاری كارگاه آموزش عكاسی در صالح شهر، این كارگاه آموزشی روز های چهارشنبه و پنجشنبه(2و3اسفندماه) هفته جاری به شرح ذیل برگزار میگردد:

-      زمان ثبت نام : دوشنبه (91/11/30) و سه شنبه (91/12/1)

-      مكان ثبت نام : مسجد جامع از ساعت 18 الی 19

-      ویژه برادران

-      مدرس كارگاه : محمد زاده صفری



تاريخ : 2 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- مدیر جهاد کشاورزی گتوند گفت:چهار طرح عمرانی ، تولیدی و اشتغالزا در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، ˈ بیژن تاجوند ˈ افزود: این پروژه ها شامل طرح پرواربندی گوساله با ظرفیت 200 راس و مرغداری گوشتی با ظرفیت 35 هزار قطعه می باشد.
وی افزود:طرح آبیاری تحت فشار با حجم عملیاتی هشت هکتار و بند خاکی هروک با حجم عملیاتی یک میلیون و 290 هزار متر مکعب از دیگر طرح هاست.
وی اعتبار هزینه شده جهت اجرای پروژه های یاد شده را 26میلیارد و 371 میلیون ریال عنوان کرد و افزود : با افتتاح این طرح 34 فرصت شغلی فراهم شد.



تاريخ : 1 / 12 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آغاز بهره برداری رسمی از چهارمین واحد نیروگاه برقابی گتوند در 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش شاهد صالح شهر به نقل از ایرنا، ˈمحمد رضا رضازادهˈ روز دوشنبه در نشست شورای برق اظهار داشت: چهار واحد 250 مگاواتی این سد در فاز نخست آماده شده است و آخرین واحد این نیروگاه با ظرفیت 250 مگاوات در اوایل اسفند ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو بهره برداری رسمی می شود.
وی با بیان این که، نیروگاه سد گتوند علیا نقش بسزایی در تنظیم و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا خواهد کرد، گفت: تمامی اقدامات لازم برای بهره برداری رسمی این واحد انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: شرایط برای بهره برداری کاملا آماده است و محوطه سایت پاک سازی و جاده ها نیز آسفالت شده و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تمامی اقدام های لازم را انجام داده است.
وی در پایان گفت: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران منتظر اعلام برنامه وزارت نیرو برای راه اندازی رسمی واحد چهارم نیروگاه گتوند است.



تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

جاده روبروی صالح شهر که این جاده را به طول سه کیلومتر اتوبان خواهد کرد ، چند روز پیش عملیات زیر ساخت آن به پایان رسیده و از امروز عملیات قیر پاشی آن آغاز گردیده است . با دو بانده شدن این جاده مطمئناً شاهد کاهش تصادفات در این مسیر خواهیم شد .

 

در پشت جاده ورودی صالح شهر زمین های فوتبال خاکی وجود دارند که دوبانده شدن این جاده ممکن است جان این ورزشکاران را نیز به خطر بیندازد . که امیدواریم رانندگان عزیز با دقت و آرامش بیشتری کار رانندگی خود را انجام دهند . و همچنین مسئولین محترم شهر بایستی به فکر تردد جوانان و نوجوانان به آنسوی اوتوبان باشند و با احداث پل های هوایی مناسب ، موجب کاهش حوادث پیش رو شوند . 



تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راه آهن شوشتر ديگر مشكل اعتباري ندارد

*كار ريل گذاري راه آهن شوشتر به هفت تپه از طرحهاي ملي در خوزستان پايان يافت .

مديركل راه آهن خوزستان با اشاره به اينكه اجراي اين طرح از پار سال آغاز شده است گفت: طول اين خط راه آهن 57 كيلومتراست كه ريل گذري آن پايان يافته است.
رشيدي افزود: كل مسير بالاست ريزي شده است و فقط مقداري از كار ساختمان ايستگاه ر اه آهن شوشتر باقي مانده است .
وي گفت: اعتبار اختصاص يافته به اين طرح 285 ميليارد ريال است و اين طرح تا اواخر امسال به بهره برداري مي رسد.