تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با استعانت از الطاف خداوند قادر متعال و پیگیری های همشهریان محترم و عده ای از جوانان صالح شهر ، وبلاگ شاهد صالح شهر ، آمادگی خود را جهت انعکاس اهداف و  برنامه کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا را تا 24 ساعت قبل از روز رأی گیری ، اعلام میدارد .

لذا از کلیه نامزدهای ثبت نامی تقاضا مندیم که جهت آشنایی بیشتر همشهریان صالح شهری با کاندیدای محترم ، و انتشار برنامه های آتی خود و همچنین برای بهبود صالح شهری متناسب با مردم این شهر متدین و فرهنگی در چهار سال آینده ، برای هماهنگی بیشتر با مدیریت وبلاگ تماس حاصل فرمایند .

با تشکر

مدیریت وبلاگ شاهد صالح شهر



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

علی رضایی در میتینگ تبلیغاتی محسن رضایی که ساعاتی پیش در شوشتر برگزار شده بود، گفت : استان خوزستان باید به ۳ استان تقسیم گردد .

علی رضایی افزود : خوزستان همانند استان خراسان باید به ۳ استان مستقل تقسیم گردد و ما در دولت محسن رضایی این کار را با استفاده از نمایندگان مجلس انجام خواهیم داد .

وی با ادعای درآمد ۱۰۰ سال پول نفت در دولت احمدی نژاد خاطرنشان نمود : دولت احمدی نژاد به اندازه ۱۰۰ سال پول نفت به دست آورده است ولی معلوم نیست این پولها کجا هزینه شده اند .

علی رضایی تصریح نمود : در دولت محسن رضایی دیگر فقر و بیکاری وجود ندارد و همه بیکاران صاحب شغل می گردند .

ایشان تاکید کرد : در دولت ما دیگر مردم برای گرفتن وام نیازی به مراجعه در بانک ندارند و از درون منازل خود درخواست وام می دهند و مبلغ وام هم در حسابشان واریز خواهد شد .

گفتنی است که پیش از شروع جلسه ، امیر رسولی و فرامرز محمودی کوهی که هر دو نفر از اعضای شورای شهر شوشتر می باشند رسما حمایت خود را از محسن رضایی اعلام نمودند .



تاريخ : 5 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- با انجام نخستین پرواز ،جابجایی مسافر بین دزفول - اصفهان و برگشت از چهارم اردیبهشت ماه از فرودگاه دزفول آغاز شد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:با پیگیری مسوولان محلی و با توجه به تقاضای مردم شهرهای شمال خوزستان پرواز دزفول - اصفهان و برگشت از امروز برقرار شده است.
ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ افزود: تلاش برای راه اندازی پرواز دزفول- مشهد نیز در حال انجام است.
نخستین پرواز در مسیر اصفهان - دزفول ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز انجام شد.
از این پس پرواز در مسیر دزفول - اصفهان و برشگت ساعت 14 روزهای چهارشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی هسا برقرار است.
استقبال ساکنان شهرهای شمالی خوزستان از فرودگاه دزفول موجب شده تا شمار پروازهای داخلی این فرودگاه افزایش یابد.
هم اکنون پرواز دزفول - تهران و برگشت همه روزه از فرودگاه دزفول برقرار است.
در روزهای شنبه ، یکشنبه ، دوشنبه ، و جمعه روزانه چهار پرواز به صورت رفت و برگشت در مسیر دزفول - تهران انجام می شود.
همچنین روزهای پنج شنبه دو پرواز رفت و برگشت و روز سه شنبه نیز سه پرواز رفت و برگشت در مسیر دزفول - تهران از فرودگاه دزفول برقرار است.
با برقراری پرواز دزفول - اصفهان ، شمار پروازهای فرودگاه دزفول در روزهای چهارشنبه از دو پرواز به چهار پرواز رفت و برگشت در مسیر دزفول- تهران و دزفول - اصفهان افزایش یافت.
پرواز های فرودگاه دزفول توسط شرکت های هواپیمایی آسمان ، نفت و هسا انجام می شود.
با توجه به ظرفیت بالای مسافر در شمال خوزستان، امکان افزایش شمار پروازهای فرودگاه دزفول و نیز برقراری خط پروازی در مسیرهای جدید وجود دارد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس کمیته امداد امام خمینی شوشتر از ثبت نام بیش از یک‌هزار و 260 خانوار روستایی برای حمایت و تحت پوشش قرار گرفتن خدمات کمیته امداد خبر داد.

خبرگزاری فارس: 1260 خانوار روستایی شوشتر تحت پوشش کمیته امداد هستند

 
 

بیژن بلیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: برنامه‌های مفصلی در رابطه با بحث اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌های روستایی در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها تحت پوشش قرار دادن خانوارهای روستایی است.

وی با اشاره به فعالیت‌‌های فرهنگی اجتماعی این نهاد در شوشتر افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره تحت عنوان بهداشت زندگی و مسائل اجتماعی و چگونه زیستن در این نهاد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شوشتر با اشاره به تمرکز فعالیت‌ها بر مناطق روستایی شهرستان شوشتر گفت: قرار است در آینده برنامه‌های فرهنگی مختص دانش‌آموزان روستایی انجام شود.

وی اضافه کرد: تاکنون تسهیلات و وام‌های دریافتی زیادی به خانوارهای تحت پوشش داده شده و با رایزنی‌هایی که با شرکت‌های حومه این شهرستان انجام شده 110 فرزند تحت پوشش کمیته امداد در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: تسهیلات و اعتبارات داده شده به خانوارهای تحت پوشش و افرادی تعلق می‌گیرد که بیکار بوده و فاقد شغل باشند.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
 
رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان خبر داد
ثبت‌نام 14237 داوطلب در شهر و روستاهای خوزستان

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان از ثبت‌نام 14 هزار و 237 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در هفت روز ثبت‌نام در شهرهای خوزستان بیش از 14 هزار و 237 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که انجام مراحل استعلامات چهارگانه این افراد آغاز شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام‌های تفکیکی شهر و روستا در سطح خوزستان افزود: استقبال در روستاها بیش از شهرهای خوزستان بوده است به نحوی که بیش از 75,6 درصد مردم در روستاها و 24,4 درصد در شهرها کاندیدا شده‌اند.

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان تصریح کرد: برای شوراهای روستایی خوزستان بیش از 10 هزار و 796 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان 10 هزار و 513 نفر از آن‌ها مرد و مابقی کاندیدای زن است.

سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کاندیداها به پایان رسیده است و قرار است مراحل استعلام آن‌ها از روزهای آینده انجام شود.

وی ادامه داد: افرادی که از نظر مراجع چهارگانه استعلام پاسخ مناسب دریافت کنند، تأیید می‌شوند در غیر این‌صورت رد صلاحیت خواهند شد.

سادات ابراهیمی افزود: تلاش می کنیم شرایط را برای حضور همه سلایق در انتخابات فراهم می‌کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ رب گوجه سطلی تولید شرکتهای معین یار شرق و شادچین با نشانهای تجاری مجمل و شادچین را غیرمجاز و غیرقابل مصرف اعلام کرد.
دکتر بهزاد شریف مخمل زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: این رب گوجه به دلیل تولید در سطل پلاستیکی(پلی اتیلنی 4 کیلوگرمی) مورد تایید وزارت بهداشت نیست و از شهروندان در خواست می شود برای حفظ سلامت خود از این فرآورده ها استفاده نکنند.
وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد تخلف را با شماره تلفن  2232352-0611 واحد رسیدگی به شکایات غذایی این معاونت گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صبح امروز نوزادی بدون پوست در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش متولد شده که تعجب همگان را برانگیخته است.

این نوزاد در قسمت‌هایی مانند پا پوست ندارد و به این دلیل باعث تعجب تیم مامایی و پزشکی بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این کودک صبح امروز در بیمارستان نظام مافی شوش به دنیا آمده است.

عبدالرحیم صائمی تصریح کرد: این نوزاد به دلیل برخی مشکلات خود از استفاده شیر مادر در شرایط کنونی محروم شده است و متخصصان بر این نظرند که فعلا نباید از شیر مادر استفاده کند. وی با اشاره به علائم تعجب برانگیز این نوزاد گفت: این نوزاد در قسمت لب‌ها، زبان و دهان نیز دارای برجستگی‌هایی شبیه تاول است که هنور دلیل خاصی برای این علائم کشف نشده است.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

محمد بقالان، شاعر آييني و محلي‌سراي خوزستاني، شعرِ  ترکیب‌بندیِ مناظره با چهار زبان شوشتری و دزفولی و لری و فارسی سروده است که پاره‌اي از منتقدان ادبي معتقدند می‌توان آن را در تاریخ ادبیات بی‌سابقه دانست چراكه برای اولین بار است که شعری با چهار زبان یا گویش یا لهجه سروده می‌شود.

متن كامل اين شعر به قرار زير است:
بند اول شوشتری:
دردُم که نه درمون بیدِشَه هیچ نه چاره
هردَم بِکشه تیر اَ  مین سینه دوباره
اَو روز که وُزَه او ب گِره هی اَزمون کِناره
روز عید بَتَر شامِ غریبون سیمون تاره
کاش میمَه اَ دیر یَه پِرِه کُرد اَزمون نِظارَه
{ بلکه گُشَه سیمون دَری اَ بَشنِه یِ دیوار
بند دوم دزفولی:
چا نَمبینَه مون چارَه ذُغال اَر نزنیم نُق
یا نَنَه چه سر روزمون اومَس اَر نَکَشیم جُق
اَ لِنگِ لَقَـت شُوندَن و هم دو زَدَن شُق
چِی گُروَه گِرُفمونَه خودش سر تِکِ مَرزُق
لِف کرمی به اُزمویه مو تا کی بِخوَریم لُق
{ اَر چی خرِ سقا نه کِپیم مین بنِ بِندار
بند سوم بختیاری:
هی کر هو  زِ هَر هیردَه خَوَر واخورَه خُوس
ز اینو که اِگوی وا هو که نهونی  زِوَره خُوس
مر نونَه : که باغ چی سرِ کَل قربون گَرَه خُوس
مِنِ فیلمِ دو عالم همه جا : بازیگره خُوس
اَر بَردِ بَلا اینه : اِسازَه سپره خُوس
{ هی قربون او بَرد که هو ناس ، وُر مِنِ کیوار
بند چهارم فارسی:
چندی است میان من و دل جنگ گرفته
آئینه ی آئین دلم زنگ گرفته
شیطان هوا زیر بغل سنگ گرفته
این زنگی بد مست به من تنگ گرفته
پتیاره نفس است که نیرنگ گرفته
{ « لا حول و لا قوۀ الا » تو مدد کار...



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرپرست ميراث فرهنگي شوشتر از آغاز دوباره مرمت مسجد جامع شوشتر خبر داد.
سيد حسين موسوي‌نسب اظهار كرد: پيش از اين در زمستان سال گذشته مرمت شبستان اين مسجد را آغاز كرده بوديم كه به علت كمبود اعتبار عمليات مرمت متوقف شد.

وي افزود: اكنون دوباره اعتبار مورد نياز تخصيص داده شده و ما از دو روز پيش كار مرمت سقف آن را شروع كرده‌ايم.  
به گفته موسوي‌نسب: اعتبار تخصيص داده شده براي مرمت مسجد جامع شوشتر استاني است.
گفتني است ساخت مسجد جامع شوشتر مربوط به صدر اسلام و دوره سیزدهمین خلیفه عباسی که در زمان امام حسن عسکری (ع) خلافت می‌کرده آغاز شده ‌است. شبستان مسجد دارای ۴۸ ستون سنگی و سقف‌های گنبدی بین ستون‌ها است. در این شبستان یک منبر چوبی و کتیبه‌هایی به خطوط ثلث، کوفی و نستعلیق وجود دارد. دیواره‌های خارجی مسجد نیز با ستون‌های سنگ تراشیده با طاق رومی بلند و بعضی نقش‌های لچکی در روی بعضی از ستون‌ها است. مناره مسجد نیز ۲۷متر بوده که اکنون فقط ۱۷ متر آن باقی است. در وصف این مسجد لغت‌نامه دهخدا نوشته‌است که پس از مسجد کوفه، قبله این مسجد از تمام مساجد دیگر در اعتدال است.



تاريخ : 3 / 2 / 1392برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش فارس از قم، در پی انتشار خبری در خروجی برخی از سایت‌ها مبنی بر لغو سفر محسن رضایی به دلیل وقوع سانحه تصادف، خبرنگار فارس از یک منبع نزدیک به این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کسب اطلاع کرد که تصادف جزئی برای خودروی حامل دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رخ داده است.

به گفته وی حال ایشان هم اکنون خوب است و سفرهای رضایی کماکان از فردا چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

این منبع نزدیک به محسن رضایی از پیگیری و دغدغه اهالی رسانه در این باره، تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود فردا برنامه سفر دبیر تشخیص مصلحت نظام در اصفهان خواهد بود.



تاريخ : 3 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب گذشته 91/02/02 مراسم تودیع و معارفه جانشین حوزه یکم امام حسین (ع) و همچنین فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه صالح شهر با حضور فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند سرهنگ کنگری برگزار گردید .

در این مراسم که بسیجیان ، معتمدین مساجد و عده ای از مردم صالح شهر حضور داشتند ، سرهنگ کنگری از اخذ مجوز مجتمع ورزشی چند منظوره و همچنین احداث ساختمان جدید حوزه یکم امام حسین (ع) خبر داد و گفت: جهت زمین این مجتمع با شورای اسلامی و شهردار محترم هماهنگی های لازم صورت گرفته است . و در اولین فرصت ، به کلنگ زنی این دو طرح اقدام خواهیم کرد.



تاريخ : 3 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس جمهور گفت: امیدواریم فاز دوم نیروگاه سدگتوند تماماً ایرانی باشد و باید تلاش کنیم تا این مهم محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید و افتتاح نیروگاه سدگتوند علیا در گفت‌وگویی کوتاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سدگتوند علیا نمادی از توانمندی ایرانی است و زحمات زیادی در این سد کشیده شده است که از همه دست اندرکاران این سد تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم فاز دوم نیروگاه سدگتوند علیا در اسرع وقت ساخته شود و همه تجهیزات استفاده شده در آن ایرانی باشد تا افتخاری بر افتخارات مردم و کارشناسان در این بخش افزوده شود.

در این مراسم افتتاح مشایی، بقایی، نامجو، نیکزاد و الهام از اعضای هیئت دولت، رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.



تاريخ : 3 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

بلندترین سد خاکی کشور و نخستین توربین آبی ساخت ایران عصر امروز توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و با رمز«یا مهدی(عج)» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سد گتوندعلیا به عنوان بلند‌ترین سد خاکی کشور در منتهی‌الیه موقعیت کوهستانی رودخانه کارون، در فاصله 380 کیلومتری از مصب رودخانه و در نزدیکی شهرستان گتوند در خوزستان اجرا شده است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که با ارتفاع 182 متر و طول تاج 760 متر ساخته شده است.

سدگتوند علیا قابلیت ذخیره‌سازی نزدیک به 5 میلیارد متر مکعب آب و تنظیم آن برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان دارد.

با راه‌اندازی نیروگاه این سد، دو هزار مگاوات انرژی برق آبی با توان تولید سالانه چهار هزار و 570 گیگاوات ساعت برق به تولید برق کشور افزوده می‌شود. پس از افتتاح سد گتوند، نیروگاه دو هزار مگاواتی این سند  به عنوان بزرگترین مخزن آبی و پرظرفیت ترین نیروگاه برق آبی کشور، به بهره‌برداری رسید.

این توربین آبی با قطر 4.5 متر در داخل کشور ساخته شده که با بهره برداری از آن، نیاز کشور به ساخت این نوع توربین‌ها برآورده می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد با  رمز «یا مهدی (عج)» دستور افتتاح سد و آغاز به کار نیروگاه را صادر کرد.



تاريخ : 3 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار شهرستان شوشتر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : تعداد کل ثبت نام شدگان نهایی کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر شوشتر و روستا ۷۹۲ نفر می باشد .

حیدر نجفی افزود : در حوزه انتخابیه شوشتر تعداد ۹۶ نفر ثبت نام نمودند .

وی خاطرنشان نمود : در شرافت ۳۱ نفر ، شهر گوریه ۲۳ نفر و شهر سرداران ۲۲ نفر ثبت نام خود را نهایی نمودند .

نجفی به خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : در کلیه روستاهای بخش مرکزی ۱۶۴ نفر ، میان آب ۲۲۱ نفر و در شعیبیه ۲۳۵ نفر نیز ثبت نام نمودند که در مجموع ۷۹۲ نفر در انتخابات شورای شهر شوشتر و روستاها ثبت نام خود را نهایی نموده که لیست این افراد جهت استعلام به مراجع چهارگانه مانند : نیروی انتظامی ، اداره ثبت احوال ، وزارت اطلاعات و دادگستری ارسال گردیده است .



تاريخ : 2 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سرويس انتخابات شوراي اسلامي شهر سايت شاهد، 16 نفر در ثبت نام  نهایی چهارمین دور انتخابات شورای شهر و روستا در صالح شهر ، با حضور در فرمانداری شهرستان گتوند ، حضور خود را اعلام نمودند .

4 نفر از ثبت نام شوندگان ، عضو فعلی شورای اسلامی صالح شهر و 12 نفر دیگر تعدادی از جوانان شهر صالح شهر می باشند . با آرزوی موفقیت روز افزون و همچنین سلامتی و تندرستی برای این دوستان .

در زیر اسامی این 16 نفر ذکر گردیده است :

 

 



تاريخ : 2 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آیین افتتاح بلند‌ترین سد خاکی کشور در گتوند خوزستان به دلیل فشردگی برنامه‌های رئیس جمهور به امروز دوشنبه موکول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طبق برنامه اعلام شده قرار بود، رئیس جمهور عصر امروز بلند‌ترین سد خاکی کشور در گتوند خوزستان را افتتاح کند که این موضوع تحقق نیافت. ظاهراً فشردگی برنامه‌ها موجب موکول شدن آیین افتتاحیه این سد به امروز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سد گتوندعلیا به عنوان بلند‌ترین سد خاکی کشور در منتهی‌الیه موقعیت کوهستانی رودخانه کارون، در فاصله 380 کیلومتری از مصب رودخانه و در نزدیکی شهرستان گتوند در خوزستان اجرا شده است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که با ارتفاع 182 متر و طول تاج 760 متر ساخته شده است.

سدگتوند علیا قابلیت ذخیره‌سازی نزدیک به 5 میلیارد متر مکعب آب و تنظیم آن برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان دارد.

با راه‌اندازی نیروگاه این سد، دو هزار مگاوات انرژی برق آبی با توان تولید سالانه چهار هزار و 570 گیگاوات ساعت برق به تولید برق کشور افزوده می‌شود.



تاريخ : 2 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: سهم خوزستان از درآمدهای نفتی بسیار ناچیز است و باید در این خصوص تصمیمی جدی در دولت اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی عصر دیروز در شورای اداری شهرستان شوشتر اظهار کرد: سهم خوزستان از درآمدهای نفتی بسیار ناچیز است و خوزستان نیز مانند دیگر استان‌های کشور درنظر گرفته شده است که این قانون باید اصلاح شود.

وی افزود: خوزستان به واسطه دارا بودن نفت مشکلاتی دارد که باید با افزایش سهم خوزستان از نفت این مشکلات برطرف شود و گامی در راستای رفع محرومیت از خوزستان برداشته شود.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به اینکه باید مطالبات مردمی را درخواست کنم، گفت: هرچند در روزهای پایانی دولت هستیم، اما باید به نحوی تلاش کنیم که مصوبات سفرهای پیشین دولت پیگیری شود و برای رفع مشکلات در این حوزه گام برداشت.

*حذف حق محرومیت خوزستان

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: حق محرومیت شهرستان شوشتر و 11 شهر دیگر استان براساس اطلاعاتی که به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است، حذف شده که این مهم باید اصلاح شود.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی بسیاری از نخبگان تقاضای مهاجرت از خوزستان دارند و با این مصوبه این روند بسیار سریع‌تر می‌شود و باید جلوی این امر را گرفت.

سادات‌ابراهیمی گفت: با اجرای این مصوبه بین 200 تا 300 هزارتومان از حقوق کارکنان دولت کاسته می‌شود و این خود مشکلی مضاعف برای مردم به وجود می‌آورد.

*کشت و صنعت کارون وضعیت بسیار بدی دارد

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشت و صنعت کارون شوشتر دچار مشکلات زیادی است و به این دلیل باید برای رفع مشکلات در این حوزه تلاش کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی تنها 85 هزار تن شکر در این شرکت تولید می‌شود؛ درصورتی که تا سال‌های گذشته این شرکت با بیش از 130 هزار تن جایگاه تعیین کننده‌ای در تولیدات شکر کشور داشت.

سادات‌ابراهیمی در پایان افزود: این شرکت با نیمه‌تعطیل بودنش مشکلات زیادی برای مسئله اشتغال ایجاد کرده است که باید در اسرع وقت این شرکت تعیین تکلیف شود.



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تب و تاب ثبت نام کاندیدای شورای اسلامی صالح شهر ، به اوج حساسیت خود رسیده است . این در حالی است که ساعت ثبت نام ، تا 22 شب تمدید گردیده است و سه نفر دیگر به این کاندیدها اضافه شده است که اسامی این نفرات در زیر آمده است:

 
اسحق غلامی نژاد ( عضو شورای فعلی )
عبدالرضا زارع زاده
محمود علی محمدی


تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در حالی که فقط کمتر از 2 ساعت مانده به پایان وقت مشخص شده ثبت نام نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ور وستا ، 5 نفر دیگر به نامزدهای ثبت نامی صالح شهر اضافه شده است .

در زیر نام این پنج کاندید آمده است :
حبیب امیری خواه
سید حسن حسینی احمد فداله
نعمت پورعلیداد ( عضو شورای فعلی )
رستم عبداله پور ( عضو شورای فعلی )
امیر زمانی راد ( عضو شورای فعلی )


تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

از آنجایی که اعضای شورا در هر شهری ، جزء نفرات اهم و مسئولین اول هر شهر و روستا می باشند ، لذا برگزاری یک دوره مناظره بین مردم و شورای احتمالی شهر می تواند در برنامه آتی خود اعضای شورای شهر و همچنین انتخاب کاندید مناسب و اصلح از طرف مردم ، تاثیر قابل توجهی در پیشرفت شهرمان داشته باشد .

مهمتر از اینکه ما بتوانیم با اهداف و چشم انداز این کاندیداها ، و سوالات و پیشنهادات مردم آشنایی بهتری پیدا نمائیم .

امید میرود تا با هماهنگی کامل مردم صالح شهر و همچنین نامزدهای ثبت نامی ، این مناظره به نحو احسن و طبق موازين شرع مقدس اسلام عزيز و قوانين و مقررات نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران و به دور از هر گونه حاشیه و برخورد نامناسب برگزار گردد .



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی زاده عصر دیروز شنبه در شورای اداری شهرستان گتوند اظهار کرد: این شهرستان از قدمت بالایی برخوردار است و سابقه تاریخی آن را می توان به نوعی سابقه تاریخی کل کشور به حساب آورد.

وی با بیان اینکه قیصر امین پور یکی از مفاخر شهرستان گتوند است، عنوان کرد: وجود این شخصیت باید باعث شود این شهرستان در بخش فرهنگ، هنر و ادب جایگاه بالاتری پیدا کند به همین دلیل لازم است که آرامگاه مرحوم امین پور به عنوان قطب فرهنگی گتوند تکمیل، بازسازی و گسترش یابد.

محمدی زاده در مورد درخواست امام جمعه این شهرستان برای راه اندازی حوزه علمیه در گتوند نیز عنوان کرد: به علت اینکه گتوند از مردمی ولایتمدار و دیندار تشکیل شده است وجود یک حوزه عملیه برای پروش جوانان مومن و ترویج اندیشه های ناب اسلامی در این شهرستان لازم و ضروری است.

نماینده رئیس جمهور در شهرستان گتوند همچنین بر لزوم توسعه علمی شهرستان گتوند تاکید کرد و گفت: تلاش می شود شاخه ای از دانشگاه علوم پزشکی دزفول که در مجاورت شهرستان گتوند قرار دارد به این شهر منتقل شود که این امر می تواند باعث توسعه علمی گتوند شود.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان دانشکده فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را به گتوند منتقل کرد تا شاهد شکوفایی فرزندان گتوند در عرصه علم باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه دو سوم جمعیت شهرستان گتوند در روستا ساکن هستند، عنوان کرد: حمایت از روستا، کلید توسعه در کشور و در همه شهرهای ایران به شمار می رود به همین دلیل لازم است مصوباتی برای توسعه و عمران و آبادی روستاهای گتوند تصویب شود.

وی اضافه کرد: مرغوب ترین مرکبات کشور و شاید منطقه در شهرستان گتوند به علت داشتن زمینهای حاصلخیز کشاورزی برداشت می شود به همین دلیل جا دارد دولت برای توسعه این بخش در گتوند مصوباتی برای توسعه و ترویج باغداری داشته باشد.

محمدی زاده تاکید کرد: قطعا با توسعه کشاورزی در شهرستان گتوند شاهد کاهش نرخ بیکاری و توسعه و عمران منطقه خواهیم بود و هم اکنون گتوند از این ظرفیت بالقوه برخوردار است و تنها توجه دولت را لازم دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به لزوم فعال سازی کامل شهرک صنعتی گتوند عنوان کرد: به علت اینکه برخی از کارگران سد گتوند با تکمیل شدن این طرح بیکار می شوند لازم است فعالیت های صنعتی جایگزین برای استمرار اشتغال این افراد ایجاد شود که یکی از بهترین فعالیت ها در این زمینه فعال سازی شهرک صنعتی گتوند است.

محمدی زاده با اشاره به سه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان عنوان کرد: تاکنون در این سه سفر 90 مصوبه مربوط به شهرستان گتوند بوده که از جمع آنها 75 مصوبه به صورت کامل اجرایی شده است و 15 مصوبه دیگر در حال فعالیت هستند.

وی تکمیل بیمارستان شهرستان گتوند را اصلی نیاز مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: این بیمارستان 35 میلیارد ریال کسری اعتبار دارد که قصد دارم در جلسه رئیس جمهور برای استان خوزستان که فردا برگزار می شود آن را مطرح کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین سفر هیئت دولت به استان خوزستان فردا یکشنبه آغاز می شود.



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
گتوند – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تکمیل شدن عملیاتی عمرانی سد و نیروگاه گتوند، بیکاری کارگران این پروژه یکی از معضلات جدی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی عصر شنبه در شورای اداری شهرستان گتوند اظهار کرد: سد و نیروگاه گتوند یکی از پروژه های افتخارآمیز کشور به شمار می رود که به دست نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده هم اکنون تکمیل شده و قرار است در چند روز آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

وی افزود: وجود این پروژه بزرگ در شهرستان گتوند باعث اشتغال بسیاری از افراد به خصوص جوانان این منطقه در نقاط مختلف سد و نیروگاه شده بود که هم اکنون با پایان یافتن عملیات عمرانی و اجرایی ساخت سد و نیروگاه، اغلب این کارگران به جرگه بیکاران پیوسته اند.

سادات ابراهیمی ادامه داد: انتظار داریم دولت برای حل این مشکل راهکاری بیندیشد زیرا وجود این همه بیکار در این شهرستان باعث بروز معضلاتی می شود. نماینده مردم گتوند در مجلس عنوان کرد: سد و نیروگاه گتوند مشکلاتی را برای منطقه به وجود آورده است که از جمله آن می توان به تخریب برخی زمین های حاصلخیز کشاورزی اشاره کرد به همین دلیل انتظار می رود مسئولان سد گتوند برای احیای این زمین های حاصلخیز وارد کار شوند.

سادات ابراهیمی همچنین از رئیس سازمان محیط زیست که به عنوان نماینده رئیس جمهور در این جلسه حضور داشت خواست که موضوع آبی کردن زمینهای دیم گتوند را با رئیس جمهور در میان گذاشته و برای این کار اعتباری به شهرستان گتوند اختصاص یابد. وی اظهار کرد: هم اکنون نیمی از زمینهای کشاورزی گتوند به صورت دیم کشت می شوند که به دنبال جذب اعتباری خاص برای آبی کردن آنها هستیم که حضور هیئت دولت در استان خوزستان در قالب چهارمین سفر بهترین فرصت است به شمار می رود تا این معضل برطرف شود.



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
جاده های گتوند نیازمند نگاه ویژه دولت است
گتوند – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان گتوند گفت: جاده های مواصلاتی این شهرستان نیازمند نگاه ویژه دولت برای بهسازی و نوسازی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمد پور عصر امروز شنبه در شورای اداری شهرستان گتوند اظهار کرد: شهرستان گتوند 300 شهید در طول جنگ تحمیلی تقدیم کشور کرده و به عبارتی نقش ویژه ای در دفاع از حریم انقلاب و کشور داشته است. وی با اشاره به اینکه شهرستان گتوند محل تولد و دفن قیصر امین پور شاعر پرآوازه کشور است، عنوان کرد: به دلیل وجود چنین شخصیتی در گتوند، این شهرستان می تواند در بخش شعر و فرهنگ و هنر به جایگاه بالاتری در کشور دست پیدا کند.

محمد پور تصریح کرد: کشاورزی، شغل اصلی مردم گتوند به شمار می رود و این شهرستان محصولات متنوعی را هر ساله تولید و در بازارهای کشور عرضه می کند ولی برای گسترش کشاورزی که یک توسعه پایدار به شمار می رود نیازمند اعتبارات دولتی هستیم.

فرماندار گتوند با بیان اینکه یکی از معضلات جدی شهرستان گتوند در بخش راه های موصلاتی این شهرستان دیده می شود، خواستار نگاه ویژه دولت برای حل این مشکل شد. وی افزود: جاده کوشکک و جاده گتوند به دزفول از جمله راه های مشکل دار شهرستان گتوند به شمار می روند که تلفات قابل توجهی در این جاده ها صورت می گیرد به همین دلیل نیاز هست دولت با اختصاص اعتبارات بیشتر، این مشکل شهرستان گتوند را حل کند.

 



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
گتوند – خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان گتوند بر راه اندازی حوزه عملیه در این شهرستان برای ترویج بیش از پیش معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین علوی اصل عصر شنبه در شورای اداری شهرستان گتوند اظهار کرد: شهرستان گتوند یکی از شهرهای استان خوزستان است که از مردمی متدین برخوردار بوده ولی نبود یک حوزه علمیه در این شهرستان یک خلاء اساسی فرهنگی به شمار می رود.

وی افزود: انتظار داریم با نگاه خاص مسئولان به این شهر، حوزه علمیه چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان برای جذب افراد مستعد در حوزه دین راه اندازی شوند.

علوی اصل با اشاره به اینکه گتوند 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، گفت: این شهر با این جایگاه باید در نگاه دولت نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و مشکلات فعلی آن برای زندگی بهتر مرتفع شود.

امام جمعه گتوند عنوان کرد: باید از دولت بابت انجام سفرهای استانی تشکر کرد زیرا با این کار دولتمردان با حضور در شهرهای مختلف از نزدیک با مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این سفرها مصوبات فراوانی برای حل مشکلات مردم به تصویب می رسد، اظهار کرد: البته در این سفرها باید مصوبات تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شوند در غیر اینصورت این مصوبات علاجی برای مشکلات مردم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین سفر هیئت دولت به استان خوزستان فردا یکشنبه آغاز می شود.



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌های شوشتر و گتوند که برای افتتاح در سفر چهارم هیئت دولت به خوزستان اعلام شده بود با اعتراض شدید نماینده شوشتر و گتوند در مجلس از دستورکار خارج شد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: قرار بود براساس اظهارات استاندار محترم خوزستان راه‌آهن شوشتر، بیمارستان 32 تخته خوابه تأمین اجتماعی گتوند به بهره‌برداری برسد که با اعتراض‌های انجام شده این افتتاح‌ها لغو شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در حد بهره‌برداری نیستند، افزود: این پروژه‌ها هنوز آماده بهره‌برداری نشده‌اند و به این دلیل نباید در لیست افتتاحی‌های سفر هیئت دولت به خوزستان قرار می‌گرفت و براین اساس اعتراض‌های زیادی به مسئولان در این خصوص انجام شده تا مسئولان در استان و مرکز مجبور به خارج کردن این پروژه‌ها از لیست افتتاحی شده‌اند.
*مردم از این کارها ناراحت می‌شوند
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم از افتتاح صوری پروژه‌ها ناراحت می‌شوند و به این دلیل تلاش شد تا پروژه‌های نیمه تمام افتتاح نشوند.
وی با اشاره به اینکه سفرهای هیئت دولت به استان‌ها به ویژه خوزستان نباید تبلیغاتی باشد، افزود: اگر پروژه‌ای تکمیل شده است، باید افتتاح شود و اگر پروژه‌ای تکمیل نشده است، لزومی ندارد به صورت نیمه تمام و برای استفاده ابزاری در راستای تبلیغات و کسب رأی افتتاح شود.
سادات‌ابراهیمی با اشاره به اینکه از این روش فعالیت‌ها ناراحت هستیم، گفت: بارها تذکر داده‌ایم که در این باره دقت لازم اعمال شود، اما این بار نیز در حال اشتباه بودند که تذکرات لازم داده شد.
*ایستگاه راه‌آهن شوشتر تکمیل نیست
وی افزود: ایستگاه راه‌آهن شوشتر تکمیل نیست و به این دلیل نیازی نیست در این زمان افتتاح شود و همچنین بیمارستان تأمین اجتماعی گتوند که اصلاً قابل تردد نیست، باید محوطه‌سازی شود.
 در استان خوزستان افتتاح پروژه‌های شهرستانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در دور قبلی نیز مسبوق به سابقه است و طبق اعلام استاندار خوزستان فردا قرار است جاده شوشتر به اهواز تا حدفاصل بندقیر افتتاح شود که این اتوبان براساس مشاهده خبرنگار خبرگزاری فارس در ظهر امروز قابل تردد نیست و بخش‌هایی از آن حفاری شده است، اما همچنان این پروژه در لیست افتتاح قرار دارد.



تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تا كنون كه 7 روز از ثبت نام قانوني انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در كشور مي گذرد هشت نفر براي انتخابات شوراي اسلامي شهر صالح شهر كانديدا شده اند.

به گزارش سرويس انتخابات شوراي اسلامي شهر سايت شاهد ، در حالي كه امروز، روز آخر از ثبت نام كانديداهاي شوراي اسلامي شهر مي باشد ، ثبت نام هشت نفر براي شوراي اسلامي شهر صالح شهر به تائيد رسيده است.اسامي ثبت نام كنندگان به شرح ذيل است.

·       فرهاد جعفری

·       بهزاد بهداروند

·       محمود بلیوند

·       حسین چلوی زاده

·       محمدعلی زارع

·       امین دادور

·       مهدی مردانی

·       محمد رضا بنیادزاده

·       به اضافه ی اعضای شورای قبل

 



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
تار مو حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد سطح استرس در افراد مسن است که می توان از آن برای تعیین میزان خطر ابتلا به بیماری قلب در این افراد استفاده کرد.
به گزارش افکارنیوز، برخلاف آزمایش خون که میزان هورمون استرس را در یک نقطه خاص زمان مشخص می کند، آنالیز موی سر می تواند برای مشاهده سطح هورمون استرس کورتیزول در طول یک دوره چند ماهه مورد استفاده قرار گیرد.
این راهبرد به محققان امکان می دهد تا درک بهتری از تنوع سطح کورتیزول داشته باشند.
این مطالعه نشان داده است سالمندانی که در بلند مدت سطح بیشتری از هورمون استرس کورتیزول داشتند، احتمالا بیش تر به بیماری قلبی و عروقی مبتلا بودند.
"لورا ماننشیجن" مجری این تحقیقات از دانشگاه روتردام در هلند گفت: مطالعات ما حاکی است مانند فشار خون بالا یا چربی شکمی، افزایش سطح کورتیزول سیگنال مهمی است که میزان خطر بیماری قلبی را در افراد نشان می دهد.
به گفته وی و از آنجا که موی سر اطلاعاتی را درباره چگونگی تغییر سطح کورتیزول در طول زمان دریافت می کند پس بررسی موی سر می تواند ابزار بهتری برای ارزیابی خطر بروز بیماری قلبی باشد.
این مطالعه میزان کورتیزول را در یک گروه ۲۸۳ نفره بین ۶۵ تا ۸۵ ساله را بررسی کرد.
محققان از نمونه سه سانتی متری موی سر گرفته شده از مناطق نزدیک به پوست سر استفاده کردند و توانستند میزان کورتیزول را طی یک دوره سه ماهه اندازه گیری کنند.
افرادی که میزان زیادی کورتیزول در موی سر خود داشتند، بیشتر از سایرین سابقه بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، بیماری شریان محیطی و دیابت از خود نشان دادند.
این یافته ها نشان دهنده ارتباط مشخص بین افزایش مزمن سطح کورتیزول و بیماری قلب و عروق است.
kتایج این تحقیقات قرار است در نشریه The Endocrine Society`s Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (JCEM) منتشر شده است.


تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در آستانه انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم که هم به جهت حضور و تأثیر گسترده و سرنوشت ساز این شوراها در سراسر کشور و هم به این جهت که در صورت سهل انگاری، ممکن است این انتخابات بتواند زمینه ساز ورود و نفوذ جریانهای ناسالم به صحنه های اجرائی و سیاسی کشور شود، از اهمیّت خاصی برخوردار است و مردم(چه هیأتهای اجرائی و نظارت و چه رأی دهندگان) باید با دقّت و حسّاسیّت بیشتری با آن روبرو شوند.
در اصل یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین آمده است:"برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همكاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلّی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد كه‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ كنند."، از طرفی طبق مواد 4 و 7 قانون شوراها، اعضای شوراهای اسلامی در هر روستا بین 3 تا 5 نفر و در شهرها بین 10 تا 33 نفر(اصلی و علی البدل)خواهند بود که با افزودن بیش از 25000 دهیار و 2000 شهردار به آنان، جمعیّتی چند صد هزار نفری از نخبگان منتخب مردم را تشکیل می دهند که به مدّت 4 سال می توانند به مسائل و مشکلات محلّ زندگی خود پرداخته و ضمن تصمیم گیری و برنامه ریزی و انتخاب فردی شایسته به عنوان دهیار یا شهردار، بر اداره امور و پشبرد برنامه ها توسط منخب خود، نظارت فعّال و مؤثّر داشته باشند. حال اگر مردم به انتخابات شوراها اهمیّت داده و شایسته ترین ها را برای عضویّت در شورای اسلامی روستا و یا شهر خود برگزینند، می توانند اثرات انتخاب صحیح خود را در رفع مشکلات محل زندگی و ارتقاء رفاه خود و نزدیکانشان ملاحظه کنند، همچنانکه تجربه انتخابات شوراها در 3 دوره گذشته نیز تأیید می کند که در هر روستا و شهر که مردم نسبت به این انتخابات حسّاسیت نشان داده و در انتخاب اعضاء شورا، مصالح عمومی را بر گرایشات قومی و گروهی ترجیح دادند و به تشکیل شورائی توانمند و دلسوز کمک کردند، تحّولات مثبتی را در کلّیه امور محل زندگی خود شاهد بودند، و در مناطقی که این انتخابات مورد بی توجّهی قرار گرفت و یا در ا نتخاب اعضاء شورا، مصالح عمومی فدای وابستگیهای قومی و گروهی شد، یا از حضور 4 ساله شورا و دهیار و شهردار منتخب آنان نتیجه ای حاصل نگردید و یا این مجموعه خود به عامل بروز مشکلات متعدّد برای مردم، منطقه و کشور تبدیل شد که نمونه های آن در سراسر کشور قابل اشاره است.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با صدور حکمی از طرف استاندار خوزستان حیدر سیدی به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان باوی منصوب شد. وی پیش از این به مدت 12 سال مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهواز بود و تجارب مدیریتی مختلفی در شهرهای استان را دارد. پیشنهاد فرماندار شدن سیدی به وزارت کشور ارسال شده و پیش بینی می شود تا دو سه روز دیگر حکم وی از وزارت کشور به استان ابلاغ شود.
فرماندار سابق باوی، دشتی نژاد بود که هم اکنون سرپرست فرمانداری شهرستان کارون است و حکم فرماندار شدن وی نیز از سوی وزیر کشور به خوزستان ارسال خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عملیّات اجرائی چهارمین دوره انتخابات شوراهاب اسلامی شهر و روستا که با صدور دستور وزیر کشور برای انتشار آگهی ثبت نام از داوطلبان و تشکیل هیأتهای اجرائی در 21 فروردین آغاز شده بود، روز گذشته، با شروع ثبت نام از داوطلبان وارد مرحل بعدی خود شد. براساس "قانون اصلاح قانون تجمیع انتخابات" مصوب 2 تیرماه 1389، با افزایش طول دوره سوم شوراهای اسلامی، انتخابات این دوره از شوراها همزمان با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری برگزار می گردد و همین مسأله موجب شده است که انتخابات شوراها تحت الشّعاع قرار گیرد و علیرغم اهمیّت آن، مورد کم توجّهی قرار گرفته ، طمع قدرت طلبان مطرود جامعه را برای ورود و نفوذ در شوراها تحریک کند.
طبق اصول هفتم و یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شوراها به عنوان ارکان تصمیم گیری و نظارت بر اداره امور کشور شناخته شده و لذا نقشی تعیین کننده در سرنوشت کشور دارند و بطوریکه پیش بینی می شد و تجربه نیز نشان داده است شوراها می توانند زمینه ساز کشف و تربیت مدیران و دستیابی جریانات سیاسی به ارکان قدرت در کشور شوند.
شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین جلوه های واگذاری کار مردم به خود آنها بوده و برای برنامه ریزی جهت رفع مشکلات و پیشرفت امور مناطق توسط منتخبین همان مناطق تشکیل می شود و لذا از اعضای شوراها انتظاری جز همدلی با یکدیگر برای خدمت صادقانه نیست، امّا تجربه 3 دوره این شوراها نشان داده است که هرگاه مردم اشخاص صدیق و عاشقان خدمت را به عضویت شوراها برگزیده اند، همدلی در جهت خدمت به مردم شکل گرفته و اعضاء در فضائی صمیمی به رفع مشکلات و پیشبرد برنامه ها پرداخته اند، امّا در مناطقی که، مردم تحت تأثیر تبلیغات و یا بدلیل وابستگیهای قومی و گروهی، افراد دنیا پرست و قدرت طلب را انتخاب کرده اند، شورائی با تشتّت آراء بوجود آمده که خود به کانونی مشکل آفرین تبدیل شده است.
کم توجّهی مردم و رسانه ها به مسأله انتخابات شوراها، به دلیل همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری از یک طرف و عدم وجود نهاد پرقدرت و صاحب صلاحیّتی همچون شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویّـت در شوراها و نظارت دقیق بر اجرای انتخابات آن، می تواند محرّک بسیاری از افراد و جریانهای فرصت طلب، برای ورود به صحنه کم درد سر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد. این افراد و جریانها که بدلیل عدم تقیّدات شرعی از ثروتهای بادآورده نیز برخوردار بوده و از فریبکاری نیز ابائی ندارند، ممکن است که با تبلیغات فراوان به جلب رأی مردم و عضویّت در شوراها موفق شده و تجربه تلخ برخی شوراهای گذشته را مکرّر کنند، لذا باید در افشای این افراد و جریانها کوشید و ما انشاا... چنین خواهیم کرد.