تاريخ : 12 / 5 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از صالح شهر : در بازی فینال مسابقات فوتسال جام رمضان حوزه های بانک ملی استان خوزستان که روز گذشته در اهواز برگزار گردید، تیم فوتسال حوزه شوشتر با نتیجه 3 بر 2 تیم فوتسال حوزه غرب اهواز را شکست داد و قهرمان این مسابقات شد. محمد مرداسی بازیکن تیم شوشتر با درخشش در این بازی، 2 گل از 3 گل تیمش را به ثمر رساند. در ضمن محمد علی زاده صفری نیز به عنوان سرپرست، تیم فوتسال شوشتر را همراهی می کرد.



تاريخ : 12 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 11 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با سراسر کشور مردم صالح شهر  از صبح امروز خود را آماده حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس کردند تا ضمن محکومیت جنایات های رژیم اشغالگر قدس، آزادی قدس شریف و بازگشت آن به آغوش اسلام و مسلمین را فریاد بزنند.

در این راهپیمایی با شکوه که از ساعت 9 صبح از مسجد جامع صالح شهر شروع شد بمدت 2 ساعت به طول انجامید .

بعد از پایان مسیر راهپیمایی ، مردم عزیز و همیشه در صحنه صالح شهر با ورود به مسجد جامع صالح شهر مراسم پایانی این روز را با سخنرانی امام جماعت صالح شهر به پایان رساندند .

در این سخنرانی حاج آقا طلاوری گفت : در این روز، ملتهای مسلمان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند .

ایشان افزود : روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌دهنده‌ این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، به همه‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌ ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج‌کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آن‌ها بر روحیه‌ ملت ایران اثری ندارد.

حاج آقا طلاوری در ادامه سخنرانی هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کردند و افزود : بار دیگر دشمنان پلید اسلام و گروههای مزدور و دست نشانده استکبار جهانی دست به جنایتی هولناک و جانگداز زدند و صفحه سیاه دیگری بر صفحات زندگی ننگین خود افزودند و امت اسلام را در غم و اندوه بردند و به جهانیان ثابت نمودند که کینه توزی آنان نسبت به دین، قرآن و خاندان عصمت و رسالت (ص) حد و مرز ندارد.

در ادامه افزود : چنین اقدامی بدون شک هیچ خللی در «بیداری اسلامی» ایجاد نکرده و قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت چرا که مسلمانان جهان در پی اهانت و هتک حرمت به نبی مکرم اسلام (ص) سکوت نکرده و مراتب اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام موهن به گوش جهانیان خواهد رساند.



تاريخ : 10 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 21 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جماعت صالح شهر گفت: قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود.

حاج آقا طلاوری امروز در گفت‌وگو با شاهد در صالح شهر  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آخرین شب پرفیض و برکت قدر را پیش‌رو داریم و باید با تمام وجود از معنویات و فضائل این شب بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز قدس تصریح کرد: مردم ایران اسلامی امسال نیز چون هر ساله با حضور گسترده در روز قدس با آرما‌ن‌های انقلاب و امام تجدید پیمان خواهند کرد.

امام جماعت صالح شهراضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای روز قدس، مخالفت همگانی امت اسلامی با رژیم غاصب تبدیل این روز به اهرم فشار بر رژیم غاصب است و همین امر است که هر ساله مسلمانان را به راهپیمایی‌هایی منسجم می‌کشاند.

و همچنین بنا بر فرمایش ائمه (ع) هر کس صدا و ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به داد او نرسد ، مسلمان نیست .

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها سال‌هاست که با آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کرده‌ و به آرمان‌های فلسطین خیانت کرده‌اند و امید است در روز قدس فریادهای مسلمانان، گوشه‌ای از دل سیاه و مرده آنها را بیدار کند.

حاج آقا طلاوری با اشاره به اینکه قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود، عنوان کرد: مردم در روز قدس با حضور گسترده خود خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند و می‌گویند طاقت تماشای این همه ظلم را ندارند.

ایشان افزودند: مردم شهیدپرور و ولایتمدار صالح شهرنیز هم‌پا و هم‌صدای سایر شهرهای کشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اتحاد و برادری خود را نشان داده و حمایت خود را از برادرهای دینی و مسلمان خود اعلام می‌دارند.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 20 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار شهرستان گتوند گفت: روز قدس روز اتحاد مسلمانان است به همین دلیل مردم باید به صورت جدی در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

 

به گزارش سلام گتوند هوشنگ محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز موضوع قدس یك مسئله جهاني است و اگرچه موضوع جنايات صهيونيزم به مسلمانان است اما امروز مسئله قدس يك مسئله انساني است كه به كل دنيا بر مي گردد زیرا رژیم صهیونیستی در برابر چشم هفت میلیارد جمعیت جهان، سرزمینی را با زور و دروغ اشغال كرده و با تهدید كشورهای منطقه، حمله به كشورهای همسایه و تخریب خانه های مردم در حقیقت كرامت و شخصیت بشریت امروز را مورد خدشه و تحقیر قرار داده بنابراین موضوع فلسطین یك مسئله انساني است و مطمئنا هر كجای دنیا انسان آزاده ای باشد نسبت به موضوع قدس حساس است.

محمدپور تصريح کرد: امروز صهیونیستها در بین همه ملتهای جهان منفور هستند و به جز تشكيلات صهیونیسمي كه در آمریكا و اروپا چند هزار عضو دارد هیچ كس در دنیا به صهیونیستها علاقه ای ندارد.

وی افزود: شاید یكی از اهداف آغاز روند مذاكرات سازش تنها به دلیل مسایل انتخاباتی داخل آمریكا باشد و با صحنه سازی و تبلیغات قصد دارند در بین مردم آمریكا برای خود وجهه ای درست كنند در حالیكه به نظر می رسد نیازی به اینگونه صحنه سازیها وجود ندارد زیرا در آمریكا دو حزب بیشتر حاكم نیست و مردم گزینه سومی پیش رو ندارند و به اجبار باید حزبی كه ضرر كمتری دارد را انتخاب كنند مردم آمریكا فكر می‌كنند جمهوری خواهان خشن تر و بدتر از دیگران هستند از این رو نیازی به اینگونه تبلیغات و صحنه سازیها  وجود ندارد.

فرماندار گتوند به مسير راهپمايي در گتوند اشاره کرد و افزود: مردم هميشه در صحنه گتوند نيز همزمان همصدا با مردم سراسر كشور و دنيا در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت خواهند كرد و مسير اين مراسم نيز از ميدان بسيج تا مصلي امام خميني(ره) و راس ساعت 9 صبح خواهد بود.

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گتوند به منظور جلوگیری از بروز حریق در منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی برگزار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند روز چهارشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا افزود: این نشست به منظور جلوگیری از حریق در منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی و دولتی برگزار شد.
ˈامیرحسین رحیمی نیاˈ افزود:با توجه به گرما و فصل بحرانی و خطر بروز حریق در مراتع و بیشه زارها و جنگل ها در این نشست از دستگاههای اجرایی در خواست شد تدابیر حفاظتی را در این خصوص تشدید و همکاری لازم را از لحاظ نیرو و امکانات هنگام وقوع آتش سوزی در جهت اطفا حریق داشته باشند.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هجوم نوعی حشره به نام جیرجیرک به صالح شهر موجب سلب آسایش مردم شده و مشکلاتی برای آنان موجب شده اند.

شاهد صالح شهر :  افزایش غیر متعارف جمعیت این حشره در منطقه شمال استان خوزستان موجب شده تا مردم برای رهایی از مزاحمت این حشره و جلوگیری از ورود آنها به داخل ساختمان منازل به شیوه های مختلف متوسل شوند.

این حشره که بیشتر فعالیت آن در شب می باشد از مسیر پنجره ، نور گیر و مجاری فاضلاب وارد منازل شده و ضمن پراکنده شدن در نقاط مختلف ساختمان موجب وحشت کودکان شده و با صدای گوشخراشی که از خود تولید می کنند موجب سلب آسایش شهروندان در ساعات شب می شوند.

به گفته تعدادی از شهروندان صالح شهری ، جمعیت جیرجیرک ها به حدی افزایش یافته که امکان کنترل آنها با سموم حشره کش نیز میسر نیست.

به گفته این افراد:مشاهده تعداد زیادی از جیرجیرک ها در نقاط مختلف ساختمان به ویژه در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ، سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته است.

در سال قبل با سم پاشی در معابر و سطح خیابان ها در صالح شهر ، وجود این موجود پر سروصدا کمیاب و در جاهایی نایاب بود .

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار گتوند از آسفالت معابر شهری در گتوند خبر داد و گفت: پروژه‌های آسفالت شهرداری گتوند اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، محسن شکری‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با اختصاص 2 میلیارد و 618 میلیون ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی شهرداری گتوند اجرایی شده است.

وی با اشاره به محل تامین این اعتبار خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها تامین شده و کار آسفالت معابر شهری در مناطق حاشیه شهر گتوند انجام شده است.

شکری‌زاده افزود: در این پروژه بیش از 5 هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده که بخش زیادی از مشکلات تردد در مناطق حاشیه شهر را برطرف می‌کند.

شهردار گتوند گفت: در این پروژه‌ها 12 هزار متر مکعب خاکریزی و زیرسازی انجام شده ضمن اینکه عملیات جدول کاری نیز به متراژ 3 هزار متر نیز قبلا انجام شده است.

شکری‌زاده اضافه کرد: با پایان این عملیات بیش از 240 خانوار از آسفالت شهری بهره‌مند شده‌اند و البته امیدوار هستیم که از محل اعتبارات سال 92 نیز بتوانیم برای آسفالت دیگر مناطق محروم شهر گتوند استفاده کنیم. 

وی افزود: شهرداری گتوند نیازمند توجه بیشتر در بخش اعتبارات است تا بتوانیم در خدمات‌رسانی به مردم گام‌های بلند و قابل توجهی برداریم.

 



تاريخ : 8 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر امروز پیکر شهیدان حمید شاهمرادی و روزعلی اسدی از شهدای تازه تفحص شده شهرستان گتوند میان اشک و آه عزاداران علوی تشییع و به خاک سپرده شد.

 به گزارش سلام گتوند:این مراسم با وجود گرمای هوا و روزه‌دار بودن مردم بسیار باشکوه و گسترده برگزار شد. مردم شهیدپرور گتوند بار دیگر نشان دادند که ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند و پس از گذشت سالها باز هم مانند دوران دفاع مقدس به استقبال عزیزانشان می آیند و دست بیعت به آنها می دهند.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور امروز گفت: این شهیدان به تازگی در تفحص درون مرزی به همت جستجوگران قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان در منطقه ابوغریب استان ایلام کشف و شناسایی شدند .
سرهنگ عشقی افزود: این شهدای والامقام در سال 1365 و در عملیات تک محدود با رمز یامهدی (عج) ، در منطقه ابوغریب استان ایلام به شهادت رسیدند .

 صبح امروز نیز مردم شهرستان گتوند با حضور در مراسم تشییع پیکر پاک شهید مقامی در روستای ایستادگی این شهید والا مقام را تا خانه ابدی بدرقه کردند.

 



فرصت استثنایی

به اطلاع کلیه همشهریان محترم صالح شهر- شهرستان گتوند و حومه ، میرساند نشریه شاهد در نظر دارد انتقاد ، پیشنهاد و آگهی های مورد نظر متقاضیان را ، اعم از خرید و فروش خودرو، ملک ، صنایع دستی ، درج پیام تبریک و تسلیت ، درج موفقیت فرزندان ، خدمات آموزشی ، ورزشی ، خرید و فروش کالا و سایر موارد را با هزینه ای بسیار اندک به چاپ برساند لذا متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با همراه  09163007367 تماس حاصل نمایند .

شماره سوم نشریه شاهد صالح شهر ویژه ماه مهر



تاريخ : 7 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با فرا رسيدن شب های قدر و ايام ضربت خوردن و شهادت مولای متقيان علی (ع)، مراسم احياء شبهای قدر ماه رمضان در محل حسینیه صاحب الزمان (عج) صالح شهر با جمع کثيری از عاشقان و دلسوختگان امير المومنين (ع) برگزار شد.

اين مجلس با مرثيه سرائی، قرائت دعای زيارت عاشورا و جوشن کبير و مراسم احياء ادامه يافت و با ضيافت سحری به پايان رسيد.

هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان (عج) – صالح شهر هر ساله به مناسبت شبهای قدر، مراسم ضیافت سحری را برگزار می نماید .

در اینجا جا دارد تشکر و قدردانی ویژه ای از این عزیزان داشته باشیم .



تاريخ : 7 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول- پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس ساعاتی پیش ( یکشنبه شب ) از اهواز به زادگاهشان در شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیکرهای شهیدان ˈحمید شاه مرادیˈ ، ˈروزعلی اسدیˈ و ˈ علیرضا مقامیˈ با حضور خانواده معظم آنان و نیز جمعی از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به شهر گتوند منتقل شده و آیین وداع با شهدا در مساجد محل زندگی آنان برگزار شد.
آیین وداع با پیکر این شهدا همزمان با دومین شب از لیالی قدر فردا شب در مصلای شهر گتوند و با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار می شود.
پیکر پاک این سه شهدا همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، در زادگاه شان شهرستان گتوند تشییع و به خاک سپرده می شود.
پیکرهای پاک این شهدا به تازگی توسط جستجوگران کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس کشف و شناسایی شده است.
این شهدای والامقام در سال 1365 و در عملیات تک محدود با رمز یامهدی (عج)، در منطقه ابوغریب استان ایلام به شهادت رسیده بودند.



تاريخ : 7 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

 



تاريخ : 6 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت شبهای مبارک قدر و شهادت حضرت علی (ع) ، حسینیه ها و مساجد صالح شهر مراسم شب 19 ماه مبارک رمضان را برگزار کردند.

 در كنار برگزاري مراسم احيا، مراسم خطابه و سخنراني، دعا و محفل انس با قرآن نيز برگزار گردید .

مراسم احياي شب‌هاي ماه مبارك رمضان شبهای بیست و یکم و بیست و سوم نیز در مساجد و حسينه‌های صالح شهر برگزار مي‌شود و شهروندان مي‌توانند از فضاي معنوي اين شب‌ها به خوبي استفاده نمایند.

 



تاريخ : 4 / 5 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس بیست و یکم ماه رمضان در گتوند تشییع و به خاک سپرده می شود.

 

به گزارش سلام گتوند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این سه شهید والا مقام به نام های روز علی اسدی ، حمید شاه مرادی و علی رضا مقامی 24 اردیبهشت سال 65 مصادف با چهارم رمضان به شهادت رسیدند که پیکر مطهر آنان به تازگی توسط گروه تفحص شناسایی شد.

حجت الاسلام سپهر افزود: مراسم تشییع وخاکسپاری این شهدا 21 رمضان در ایام شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) از محل بخشداری سابق گتوند تا گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم وداع با این شهدا شامگاه 20 رمضان در مصلای گتوند برگزار می شود.

 

پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس به تازگی در مرحله تفحص درون مرزی توسط جستجو گران قرارگاه عملیاتی کمیته جستجو مفقودین در منطقه درون مرزی شرهانی ، سومار، فکه و ابوغریب شناسایی شد.

 

این پیکرها مربوط به یگان‌های لشکر 27 محمدرسول الله(ص)، 21 حمزه سیدالشهدا(س)، 7 ولی عصر(عج) و 40 سراب است .

 

هم اکنون پیکر پاک این شهدا در معراج شهدا پادگان شهید محمود وند در اهواز قرار دارد و قرار است پیکر مطهر این شهیدان در ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) در استان‌های تهران، خوزستان، گلستان و همدان تشییع و به خاک سپرده شود.

 

 



تاريخ : 1 / 5 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
وسط کانون پرورش فکری کودکان
کارگاه نمایش خلاق ویژه‌ کودکان و نوجوانان گتوندی برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گتوند همزمان با ایام تابستان کارگاه نمایش خلاق را برای کودکان و نوجوانان گتوندی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند اظهار کرد: به‌منظور پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گتوندی کارگاه نمایش خلاق را به وسیله عروسک‌های دارا و سارا در این مرکز برگزار کردیم.

مرضیه حسین‌زاده افزود: در این کارگاه بچه‌ها بعد از توضیحات مربی پیرامون نمایش خلاق، با عروسک‌گردانی عروسک‌های دارا و سارا به اجرای نمایش خلاق می‌پردازند.

وی در ادامه از طرح امانت‌دهی عروسک‌های دارا و سارا به کودکان و نوجوانان گتوندی سخن گفت و تصریح‌کرد: طرح امانت‌دهی عروسک‌های دارا و سارا با اهداف تربیتی عاطفی و در راستای هم‌نشینی بیشتر دارا و سارا با بچه‌ها در کانون گتوند برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی با بیان این که عروسک‌ها نماینده فرهنگ‌ها هستند و نباید به سادگی از کنار آن‌ها رد شد اضافه‌کرد: کودک با عروسک هم ذات پنداری می‌کند و از شخصیت آن‌ها برای زندگی خود الگوسازی کرده و در حقیقت کودک با عروسک رابطه ظریف آموزشی برقرار می‌کند از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند سعی دارد، با اجرای این طرح و امانت دهی عروسک‌های سارا و دارا به صورت غیرمستقیم، ارزش‌ها و آموزش‌های لازم را به کودکان بیاموزد.



شاید گمنام باشد ولی اگر برای شنیدن یک ربّنای زیبا دلتان تنگ شده است با احمدرضا مهدی آبادی آشنا شوید .

احمد رضا مهدی آبادی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر گفت : ۱۶ سال سن دارم و در کلاس دوم دبیرستان می باشم و تاکنون در مسابقات مختلفی نیز شرکت نموده ام .

مهدی آبادی در خصوص رتبه هایی که موفق به دریافت آنها شده است افزود : در سال ۱۳۹۰ رتبه چهارم اذان کشور و در سال ۱۳۹۱ نیز رتبه ششم اذان در کشور را به دست آوردم .

وی در ادامه تصریح نمود : در سال ۱۳۹۱ رتبه اول تواشیح در استان خوزستان و رتبه اول حفظ قرآن و رتبه اول قرائت در شوشتر و همچنین در سالهای گذشته را دارا هستم .

ایشان تصریح نمود : در ورزش بدمینتون نیز در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ مقام اول استان خوزستان را کسب نموده ام .

احمدرضا مهدی آبادی تاکنون در مسجد مرتضی علی ( ع ) ، مسجد علامه شیخ ( ره ) و مسجد حضرت زینب شوشتر ربِّنای زیبایی را قرائت نموده است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است .



تاريخ : 1 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

http://salamgotvand.ir/old/images/site/newsite/%2011.jpg



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر و حدود 4 سال تبدیل به شهر گردیده است .

این شهر که در مسیر جاده اصلی شوشتر – دزفول قرار دارد فاقد یک جایگاه سوخت می باشد که در طی سال های قبل پیگیری هایی از سوی مسئولین محترم و تعدادی از مردم عزیز صالح شهر گردیده است .

ولی متاسفانه تا کنون نتیجه ی قابل قبولی برای این شهر بدست نیامده است .

این در حالی است که طی روزهای گذشته وبلاگی با نام نگین برنا مدارکی دال بر واگذاری جایگاه سوخت صالح شهر به آقای اکبری زاده ، بر روی فضای مجازی منتشر گردیده است .

متن این نامه ها که بصورت واضح و خوانا درج گردیده ، از طرف شورای محترم اسلامی صالح شهر ، فرماندار محترم شهرستان ، بخشدار مرکزی شهرستان ، مدیر کل ارزیابی بازرسی و پاسخگویی به شکایات ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می باشد .  

آیا مسئولین صالح شهر در امر واگذاری این جایگاه کم کاری کرده اند ؟ یا اینکه زمین مناسب جهت ساخت این جایگاه وجود نداشته است؟

امید میرود که مسئولین محترم صالح شهر این مسئله که از اهم مسائل صالح شهر می باشد ، هرچه سریعتر حل نموده تا مردم عزیز صالح شهر از امکان جایگاه سوخت بهره مند گردند.   



تاريخ : 29 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سلام گتوند به نقل ازخبرگزاری فارس از گتوند ، حجت الاسلام سید حسین علوی اصل در خطبه های نماز جمعه که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا ، مسئولان ادارات آب و برق و نانوایی ها مواظب باشند مشکلی برای مردم روزه دار بوجود نیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان نسبت به تشدید بازرسی ها بر نانوایی های شهرستان اقدام کند و با متخلفان برخورد کند، چراکه با توجه به گرمای هوا کیفیت نان در برخی مناطق شهرستان بسیار افت داشته است.

 

علوی اصل افزود: در ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم با تمرین تقوا از فرصت خودسازی که خداوند به ما داده است نهایت استفاده را بکنیم.

 

وی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن میلاد پربرکت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به هفته اکرام و اطعام ایتام اشاره نمود و از عموم مردم برای کمک به ایتام دعوت کرد.

 

امام جمعه گتوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تشخیص حق و باطل توسط انسان مسلمان گفت: زمانیکه انسان تقوا داشته باشد و خدا را مد نظر داشته باشد آن زمان حق و باطل قابل تشخیص خواهد بود.

 



با بالارفتن دمای هوا در استان خوزستان و مناطق بالادستی سد گتوند علیا، رسیدگی به اعتراض مردم این منطقه به سرگردانی و بلا تکلیفی خود وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از ایبنانیوز، روستاییان و عشایر بختیاری مخزن سد گتوند علیا که مجبور به ترک خانه های خود شده و هفته گذشته تجمع اعتراض آمیزی در مقابل فرمانداری لالی داشتند، با وعده ی مساعد فرماندار لالی به استانداری خوزستان در اهواز فراخوانده شدند.

در جلسه مورخ 92/3/24 آوارگان سد گتوند با مسئولان اداره کل بازرسی استانداری خوزستان، بار دیگر موضوع عدم تمکین مسئولین شرکت آب و نیرو در قبال تعهدات خود در مناطق پیرامون ساختگاه سدهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

توژی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان پس از استماع گزارش فرماندار شهرستان لالی و نمایندگان روستاهای منطقه، ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده و طولانی شدن روند رسیدگی به آوارگان سدسازی در خوزستان گفت: بازرسی استانداری گزارش مبسوطی از احوال مردم منطقه تهیه و تقدیم استاندار خوزستان کرده است.

توژی همچنین گفت: در اسرع وقت کمیته ای متشکل از همه طرفهای مسئول تشکیل و از نماینده ی شرکت آب و نیرو، اهالی محل، معتمدین، سازمان آب، فرمانداری و... خواسته می شود که در این جلسه مسئله آوارگان سد گتوند علیا بصورت ریشه ای حل گردد.

علی یوسفی نماینده مردم منطقه آبماهیک در این خصوص به گزارشگر ایبنانیوز گفت: درحالیکه مجموعه استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان لالی تلاش بسیاری در این قضیه نموده اند اما متاسفانه سنگ اندازی برخی مسئولین شرکت آب و نیرو شاغل در سد گتوند علیا موجب طولانی شدن قضایا شده است.

یوسفی با ابراز گلایه از عملکرد اسماعیل جلیلی و سادات ابراهیمی نمایندگان شهرستانهای مسجدسلیمان و گتوند، گفت: متاسفانه نمایندگان مردم منطقه جدیت چندانی در امور آوارگان سد گتوند علیا نشان نمی دهند و به محض انتصاب، بجای پرداختن به موضوعات حیاتی منطقه وقت خود را صرف امور سیاسی می نمایند.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهردار گتوند گفت: ساحل رودخانه کارون در سطح شهر گتوند ایمن‌سازی شده است و نگرانی خاصی در این باره وجود ندارد.
محسن شکری‌زاده اظهار کرد: ساحل رودخانه کارون در شهر گتوند محلی برای شنای مردم است و به این دلیل ایمن‌سازی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
‌وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی ساحل رودخانه کارون در گتوند انجام شده است، گفت: پیش از فرارسیدن ایام گرم سال در این شهر و در ساحل رودخانه علائم هشدار دهنده و شنا ممنوع نصب شده است و تدارک تیم‌های امدادی نیز برای این روزها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه باید کوشید تا جان مردم حفظ شود، خاطر نشان کرد: به دنبال حفظ جان مردم هستیم و باید پیش از وقوع حادثه برای آن برنامه‌ریزی کرد و به این منظور تلاش می‌کنیم تا خطری جان مردم را تهدید نکند.
شکری‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری گتوند در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است، گفت: کوشیده‌ایم تا با ساختن پارک ساحلی این شهر گامی در راستای ایمن‌سازی رودخانه و سواحل موجود در شهر گتوند برداریم.
وی عنوان کرد: پارک ساحلی گتوند در شرایط کنونی آماده بهره‌برداری است و مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و امیدواریم در اسرع وقت برای استفاده عموم مهیا شود.
شهر گتوند از نخستین شهرهایی است که پس از رهاسازی آب از سدگتوند از سواحل مختلفی در کنار رودخانه کارون بهره‌مند است.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرهای مختلف خوزستان مدتهاست که نان باکیفیت نخورده‌اند و مجبور هستند از نان های بی‌کیفیت عرضه شده مصرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی در خصوص کیفیت پائین نان اظهار کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر مردم خوزستان مجبور نباشند هیچ یک از آنها نان فعلی عرضه شده در نانوایی‌های استان را خریداری نمی‌کردند زیرا واقعا مصرف این نان‌ها عذاب‌آور و آزاردهنده است.

وی ادامه داد: البته برخی نانوایی‌های هستند که نان با کیفیت تحویل مردم می‌دهند اما تعداد آنها بسیار اندک است و در کل وجود آنها رضایت نسبی در استان ایجاد نکرده است. حتی مردم ترجیح می‌دهند که نان خود را از برخی نانوایی های خانگی تامین کنند که البته بهداشت با اینگونه نانوایی‌ها برخورد می‌کند و امکان فعالیت به آنها نمی دهد.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه کفیت پائین نان در استان به دلیل ضعف در ساختارهای نظارتی در این صنف است، عنوان کرد: با در نظر گرفتن این مسئله که استان خوزستان بخش عمده ای از گندم کشور را تامین می‌کند اما به دلیل حیف و میل‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد ما شاهد کیفیت پایین آرد گندم نیز در خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در این بخش به دنبال چاره اندیشی باشند، اظهار کرد: مسئولان باید در این بخش به بررسی بپردازند و نانوایان متخلف در استان را شناسایی کنند و با قاطعیت با آنها برخورد شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا هر زمان که ما در حوزه نظارت دارای ضعف باشیم شاهد تولید نان بی کیفیت در استان نیز هستیم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: تا چه زمان مردم خوزستان باید حسرت نان‌های سایر استان‌ها را بخورند و معمولا در سفر به سایر استانها همواره از وجود نان با کیفیت در سایر استانها با حسرت صحبت می‌کنند.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
 شوشتر با ۴۸ درجه گرمترین شهر جهان و بوینس ایرس ارژانتین با ۳ درجه زیر صفر سردترین شهر جهان بوده وگرمای تهران به به قوت خود باقی است .

شوشتر  ایران با نوسان ۴۸ و ۲۶ درجه گرمترین شهر جهان است.
 بوینس ایرس ارژانتین با ۰ و ۳ درجه زیر صفر سردترین شهر جهان است.
تهران با نوسان۳۷ و ۲۳ درجه گرمتر می شود.
مکه با ۴۳ و ۲۸ درجه در نوسان است.
دمای هوای رم بین۳۱ و ۲۱ درجه در نوسان است.
دمای هوای پاریس بین ۲۶ و ۲۲ دجه در نوسان است.
دمای هوای لندن بین ۲۵ و ۲۲ درجه در نوسان است.


تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به اطلاع همشهریان محترم صالح شهری میرساند ، گار شهر صالح شهر تا اطلاع ثانوی قطع می گردد .

علت و مدت قطعی گاز از سوی مسئولان مربوطه در حال پیگیری است .  

 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص طب سنتي گفت: مصرف عرقيجات در ماه رمضان توصيه نمي‌شود، زيرا اين نوشيدني‌ها خنك كننده كبد هستند و نه خنك‌كننده بدن.  
اقباله ذاكر حسيني  با تاكيد بر مصرف نوشيدني‌هاي ولرم در وعده‌هاي افطار، اظهار كرد: به دليل طبع سرد بدن لازم است در وعده افطار از نوشيدني‌هاي ولرم همراه با مواد داراي قند طبيعي مانند خرما، عسل يا انگور شيرين استفاده شود، چرا كه اين مواد شيرين علاوه بر تنظيم قندخون بدن خاصيت سم‌زدايي نيز دارند.  
وي درباره مواد غذايي پيشنهادي در ماه رمضان كه به رفع عطش كمك مي‌كنند، بيان كرد: دم كردن برگ خشك نعناع و يا مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت و نوشيدن آن بين افطار تا سحر موجب رفع تشنگي خواهد شد.  
ذاکر حسيني افزود: در ميان عرقيات تنها كاسني خاصيت خنك‌كنندگي بدن را دارد، از اين رو پيشنهاد مي‌شود نوشيدني هايي مانند خاكشير را با كمي كاسني و گلاب مخلوط كرده و سپس استفاده كرد.  
اين متخصص طب سنتي، تمبر هندي را به عنوان يكي از مواد غذايي مفيد در ماه رمضان معرفي كرد و گفت: خيس دادن تمبر هندي و صاف كردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت، نوشيدني مفيدي براي رفع يبوست در ماه رمضان محسوب مي‌شود.  
وي افزود: مي‌توان از دم كرده ليمو عماني و همچنين مخلوط زردآلوي تازه همراه عسل نيز به عنوان مواد غذايي مناسب جهت رفع عطش و سنگيني معده استفاده کرد.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس هیئت فوتبال گتوند گفت: تیم فوتبال کشاورز گتوند قهرمان مسابقات فوتبال بزرگسالان در این شهرستان شد. امیدواریم که مسئولان امر به ویژه فرماندار شهرستان در این خصوص همکاری لازم را با تیم‌های فوتبال انجام دهند.

 

به گزارش سلام گتوند بهزاد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقات با حضور 10 تیم  و در قالب 44 مسابقه به مدت سه ماه برگزار شده است.

 

وی افزود: در پایان تیم‌های کشاورز و شاهین به فینال رقابت‌ها راه پیدا کردند که در بازی فینال تیم کشاورز با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

 

رئیس هیئت فوتبال گتوند تصریح کرد: آقای گل این رقابت‌ها نیز رضا بشیری از تیم پیام بود که در پایان مسابقات از وی تقدیر به عمل آمد.

 

جعفرزاده در ادامه اضافه کرد: مسابقات فوتبال در گتوند بر اساس تقویم سالیانه بوده و هم اکنون نیز مسابقات رده نوجوانان در حال برگزاری است.

 

رئیس هیئت فوتبال گتوند در مورد مشکلات در این بخش افزود: یکی از مشکلات عدیده تیم‌های فوتبال در گتوند مشکلات مالی است که بسیار حاد است و باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشید.

 

جعفرزاده با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این زمینه گفت: امیدواریم که مسئولان امر به ویژه فرماندار شهرستان در این خصوص همکاری لازم را با تیم‌های فوتبال انجام دهند.

 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند گفت: شوراها از پافشاری و اجرای پروژه‌های غیر اصولی خودداری کنند.

به گزارش سلام گتوند به نقل از فارس، هوشنگ محمدپور عصر امروز در نشست با اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهرهای تابعه گتوند با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: معتقدم با توجه به زمان باقیمانده تا آغاز به کار شورای چهارم اعضای منتخب با تشکیل جلسات با یکدیگر هماهنگی خود را افزایش دهند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت همدلی بین اعضای شوراها افزود: اعضای شوراها باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تجربه شوراهای قبلی به میدان بیایند و تلاش کنند با تنظیم و تقسیم وظایف بین اعضا رضایت‌مندی مردم را جلب کنند.

فرماندار گتوند به اهمیت انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار بسیار مهم است و مسائل قومی و محله‌ای نباید در عملکرد شورا تاثیر داشته باشد ضمن اینکه ویژگی‌های یک شهردار را باید مد نظر داشته باشید و یک شهردار متخصص در امور عمرانی و شهری و شهرسازی انتخاب کنید.

محمدپور با اشاره به شرایط شهردار موفق گفت: عدم شناخت وظایف و عدم تسلط به شرح وظایف شوراها و شهرداری‌ها باعث بسیاری از مشکلات به وجود آمده در برخی شوراهاست.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان گتوند با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب توسط شوراها ادامه داد: شوراها از پافشاری و اجرای پروژه‌های غیر اصولی خودداری کنند.

فرماندار گتوند خاطر نشان کرد: عملکرد خود را هر 6 ماه یک بار ارزیابی کرده و گزارش عملکرد به مردم بدهید تا عموم مردم از کارها و فعالیت‌های انجام شده مطلع شوند.



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند از برگزاری جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام گتوند باقر ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان گتوند برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن، چهارشنبه شب دوم مرداد ماه سال جاری مصادف با 15 رمضان ساعت 22  با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

 مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشن از هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است، خاطر نشان کرد: در این باره تلاش کرده‌ایم تا این جشن به عنوان محوری‌ترین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان گتوند باشد.

 وی ادامه داد: این جشن همچون سالیان گذشته با حضور و مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود و شامل پخش شیرینی و شربت و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت و برگزاری مسابقات فرهنگی و سخنرانی حجت‌الاسلام ممبینی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی گتوند خواهد بود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا محتوای این جشن با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد، گفت: با توجه به مشارکت گسترده مردم و به ویژه جوانان در این مراسم تلاش شده است تا برای شناخت امام حسن(ع) به نسل جوان تلاشی مضاعف انجام شود.