تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در صبحگاه مشترک فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوشتر اظهار داشتند: امنیت در شمار نعمت‌هاى بزرگى است که انسان تا از آن نعمت‌ محروم نباشد قدر آن را نمی‌داند، در سایه وجود امنیت است که کشور پیشرفت می‌کند.

ایشان افزودند: عرصه خدمات نیروی انتظامی بسیار گسترده است، خادمان مردم در این عرصه در برابر هجوم دشمن جان خود را برای امنیت ملت فدا می‌کنند و ما وظیفه داریم قدردان این ایثار باشیم.

نماینده مردم در مجلس نهم عدم اطلاع رسانی به مردم نسبت به زمینه‌های وقوع جرم در سطح جامعه را یکی از مهم‌ترین عوامل رخداد یک جرم دانستند و افزودند: با رعایت نکات ایمنی از سوی تمام گروه‌ها و اقشار جامعه به راحتی می‌توان جرائم و تخلفات را کاهش داد و این موضوع با آموزش و فرهنگ‌سازی دقیق و مشارکت همه و توجه به هشدارهای مراکز انتظامی قابل دسترسی است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی ابراز امیدواری کردند: نیروی انتظامی با افزایش ارتباطات مردمی نسبت به تکریم ارباب رجوع توجه بیشتری کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در پایان تاکید کردند: تا از طریق فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مسائل و مشکلات موجود پاسگاه ها و مراکز انتظامی در منطقه و کمبود تجهیزات، پیگیری های لازم را انجام دهند.

همچنین در این مراسم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوشتر ضمن گزارش عملکرد ناجا در شوشتر به مسائل و مشکلات موجود  در شهرستان اشاره کردند.

خاطر نشان می شود: در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی، فرماندار شوشتر، مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شوشتر و پرسنل ناجا نیزحضور داشتند.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اهدای دو دستگاه شناسایی وضعیت نوزاد (سونی کیت ) توسط نیکوکاران گتوندی به زایشگاه این شهرستان خبر داد.

به نقل از سلام گتوند ˈفریدون جعفریانفرˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:سه نفر از نیکوکاران شاغل در حوزه سلامت شهرستان گتوند در اقدامی خیرخواهانه این دو دستگاه را به زایشگاه شهرستان گتوند اهدا کردند.

وی افزود:بیژن حسین پور،امیر لرزاده و فریبا بختیاری زاده سه نیکوکاری هستند که این دو دستگاه را به زایشگاه گتوند اهدا کرده اند.



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود.این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی - شیعی و بیشتر دربارهٔ کشته‌شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.

این نمایش مذهبی هر ساله و حدود 70 سال است که در صالح شهر (شهرک شهید چمران) بمناسبت محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش گذاشته می شود . که جمع کثیری از مشتاقان به امام حسین و اهل بیت آن حضرت از صالح شهر ، شهرستان گتوند و حومه به تماشای واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن این امامان بزرگوار می نشینند.

در این ایام تعزیه هایی از جمله شهادت امام حسین (ع) ، شهادت حضرت عباس (ع) ، شهادت حر ، شهادت مسلم و طفلان آن حضرت (ع) ، تعزیه علی اکبر و حضرت قاسم (ع) و ... اجرا می گردد .

در ادامه برنامه های این ایام راس ساعت 20:00 امشب تعزیه موسی بن جعفر (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) و توسط هیئت عزاداران پهونده سفلی برگزار خواهد شد .که ان شاءا... ثوابی از این کار فرهنگی - مذهبی به روح پر فتوح روضه خوان امام حسین و این هیئت مذهبی مرحوم آ سید علاءالدین صدرالموسوی خواهد گردید . 

عکس هایی از این تعزیه متعاقبا در این سایت درج خواهد شد .



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پیام تبریک محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر به ورزشکار زن قهرمان کشوری صالح شهر

سرکار خانم زهرا عزیزی کسب مقام سوم کشوری ووشو را به شما ، خانواده محترمتان و همچنین جامعه ورزشی شهرستان گتوند خاصه صالح شهر تبریک عرض میکنم . و همچنین جا دارد تشکر ویژه ای از سرکار خانم رئیسی مربی دلسوز ایشان را داشته باشیم و این موفقیت را نیز به ایشان تبریک عرض بنمائیم.

محمود بلیوند عضو شورای اسلامی صالح شهر

 

گفتنی است : 

خانم زهرا عزیزی جزء تیم استان خوزستان در مسابقات کشوری ووشو سبک نن جوآن که در تهران برگزار گردید توانست مقام سوم در بخش ساندا را کسب کند.

تیم استان خوزستان که با 35 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود موفق به کسب مقام نخست گردید.

 



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در مسجد سید محسن آقامیری صالح شهر برگزار شد.

در این آئین معنوی مادران صالح شهری در حالی که نوزادان خود را بر دستان و آغوش داشتند با بلند کردن آنها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سردادند و کودکان شیرخوار صالح شهری لباس‌های متحد شکل سبز بر تن کرده و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) بر پیشانی بسته بودند.

طبق سنتی دیرینه شرکت کنندگان، درهمایشی که به نام طفل شیرخواره سید الشهدا (ع) برپا شد، فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کرده و برای سلامت و سعادت آنان، شهید نوزاد کربلا را نزد خداوند متعال واسطه قرار می‌دهند.

مداحان نیز در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

عکس قبل از شروع مراسم

 

 

 

 



مراسم سیزدهم آبان روز دانش آموز وتسخیر لانه جاسوسی ، در مدرسه راهنمایی شهید دستغیب با حضور  بخشدار مرکزی شهرستان گتوند،مهندس رستمی شهردار واعضای شورای اسلامی صالح شهر ،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر وتعدادی از معلمین ودانش آموزان  برگزار گردید.

در ابتدای مراسم علی امیری مدیرت مدرسه شهید دستغیب از حضور کلیه مسئولین وحاضرین درمراسم تقدیر وتشکر کردند.

در ادامه این مراسم جهانگیر حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان درخصوص اهمیت روز دانش آموز واتفاقات مهم این روز سخنرانی نمودند.و این روز را یکی از مهمترین روزهای سال دانستند و افزودند روز سیزده آبان، روز شگفتی است! روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است.

در آخر دانش آموزان نیز  مقاله وشعر به همین مناسبت ارائه کردند.مراسم با اجرای نمایش محلی توسط دانش آموزان خاتمه یافت.



تاريخ : 14 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه تزئینی در دولت قبل به بخش ورزش باعث وارد شدن خسارت‌های زیادی به این بخش شد و باید این نگاه در دولت جدید برطرف شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: گماشتن افراد کم‌تجربه به وزارت ورزش و جوانان باعث شد تا نگاه تزئینی در این بخش زیان‌های زیادی در بر داشته باشد، زیرا کمی تجربه باعث مدیریت آزمون و خطا می‌شود و تنها زیان در این زمینه به بخش ورزش وارد می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی ورزش کشور گفت: باید برای سامان‌دهی بخش ورزش نگاه مدیریتی و ورزشی به این بخش وارد شود و باید از افراد باتجربه و پرتلاش استفاده کرد تا بتوان به آینده ورزش کشور امیدوار بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلوگیری از انتخاب افراد کم‌توان، کم‌تجربه در بخش ورزش و نگاه سیاسی به این بخش باعث می‌شود تا روز به روز ورزش کشور به افول نزدیک شود و باید این شرایط در بخش ورزش اصلاح شود.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال فردی توانمند در این زمینه است، تاکید کرد: دولت در این باره بسیار همراه است، ولی باید توجه داشت در این بخش نیازمند نیروی متخصص و ورزشی هستیم و نیازی به گماشتن قهرمانی به این سمت نداریم.

وی تاکید کرد: باید بکوشیم تا دید تخصصی را به ورزش تقویت کنیم و در این زمینه مجلس تلاش دارد تا فردی متخصص و آشنا به ورزش را در این سمت جای دهد تا به آینده روشن ورزش امید پیدا شود.

این مسئول اذعان داشت: سامان‌دهی به شرایط ورزش، تقویت روحیه نشاط در جامعه و رشد ورزشی کشور در جایگاه‌های بین‌المللی از جمله اهداف وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جمعه گتوند ، یوم الله سیزده آبان را نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران دانست و گفت:راهپیمایی سیزده آبان با شکوه خاص برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بنا به فرموده مقام معظم رهبری ˈمردم ایران امسال نیز چون سالهای گذشته با حضور در راهپیمایی 13 آبانماه مواضع خود را به جهانیان نشان خواهند دادˈ.
امام جمعه گتوند گفت:تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری خود دست برندارد ملت ایران فریاد ˈمرگ بر آمریکاˈ سر می دهد.
وی افزود: مردم شهرستان گتوند فردا همگام با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی 13 آبان شعار ˈ مرگ بر آمریکاˈ سر داده و خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی به گوش جهانیان می رسانند.



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هرساله هیئت عزاداران گمار علیا مراسم شیرخوارگان حسینی را بمناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ص) طفل 6 ماهه و تیر خورده کربلا در صالح شهر  برگزار می نماید .

این مراسم که یکی از بهترین مراسمات مذهبی اجرا شده در سطح شهرستان و حومه می باشد ، چندین سال است که توسط جمعی از مشتاقان به اهل بیت و هیئت امنای مسجد آقامیری برگزار می گردد .

مراسم شیرخوارگان محرم سال 1392 در تاریخ 1392/08/17 روز جمعه ساعت 14 در مسجد سید محسن آقامیری با مداحی محمد آسیابانی ، علیرضا مهدی پور و محسن منجزی برگزار خواهد شد .

از مشتاقان و همشهریان عزیز دعوت به عمل می آید تا در این مراسم مذهبی و معنوی حضور به هم رسانند . ضمناً همشهریان گرامی میتوانند نذورات خود را امروز به مسئول برگزاری این مراسم در مسجد سید محسن اقامیری تحویل نمایند .



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: پرداخت غرامت اصلا مجازاتی کافی برای دستگاه‌های متخلف نیست و به این دلیل مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار نظری صریح کرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی دستگاه متخلف که باعث وارد شدن خسارت به رودخانه و یا محیط زیست می‌شود باید علاوه بر پرداخت خسارت‌های وارده به محیط زیست، آلودگی‌های ایجاد شده را نیز مانند روز پیش از واقعه برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه خاک بسیار ارزشمند است، گفت: خاک ارزش بسیار زیادی دارد و به این دلیل باید از آن حفاظت شود و تنها پرداخت غرامت کشته شدن چند ماهی در آب رودخانه اصلا قابل قبول نیست.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه در برابر آیندگان مسئول هستیم، گفت: باید به آیندگان پاسخ بدهیم و به این دلیل حفاظت دقیق از داشته‌های زیست محیطی اصلی‌ترین اقدامی است که می‌توان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به انسان و طبیعت به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: نباید به خوزستان و محیط زیستش بی‌تفاوت بود و باید در راستای رفع مشکلات به وجود آمده کوشا بود.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان توانمندی‌های زیادی در بخش محیط زیست دارد و باید از این داشته‌ها حفاظت شود و جلوی تخریب این داشته‌ها را گرفت./



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر ، اولین دیدار عمومی اعضاء چهارمین دوره ی شورای اسلامی صالح شهر جمعه 10/8/ 1392 بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور شهروندان و مسئولین صالح شهر در مسجد جامع برگزار گردید. در این مراسم كه روحانی جدید شهر، حاج آقا داورنیا نیز معارفه شد و مجید علیزاده مجری آن بود ابتدا آیاتی از قرآن كریم توسط خدایار علائی قرائت شد و سپس حاج آقا فرج پور از طرف سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند سخنرانی نمود. در ادامه برنامه محمدرضا بنیاد زاده رئیس شورای اسلامی صالح شهر به تشریح جایگاه شورا پرداخت و ضمن ارائه ی گزارشی از عملكرد حدوداً دوماهه شورا، وعده برگزاری دیدارهای عمومی شش ماه یك بار با شهروندان را داد. در پایان مراسم نیز با اهدا لوح و یك جلد قرآن كریم از اعضاء سومین دوره شورای اسلامی صالح شهر تقدیر و تشكر به عمل آمد.



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با توجه به جمعیت بیش از ده هزار نفری صالح شهر و توسعه شهری آن ، مطمئنا نیاز به اطلاع رسانی شماره های ضروری در سطح شهر از جایگاه بالایی برخوردار خواهد بود . داشتن این شماره ها می تواند جلوی تعداد زیادی از حوادث و اتفاقات ناگهانی را در سطح شهر بگیرد که امیدواریم مسئولین محترم مربوطه به فکر چاره اندیشی جهت این امر مهم باشند .

در زیر تعدادی از شماره های ضروری که می تواند در زمان و مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد به اختصار بیان گریده است :

درمانگاه-آژانس جاده ای (فوریت های پزشکی) – پاسگاه – آتشنشانی – اتفاقات برق – اتفاقات گاز- دفتر شهرداری – دفتر شورای اسلامی – دفتر روحانیت (خانه عالم) – حوزه یکم امام حسین (ع) – پایگاه های مستقر در شهر – دفاتر مدارس و ...



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در آستانه ماه محرم ، دل سوختگان حسینی و ارادتمندان به آقا ابا عبدالله الحسین(ع) در صالح شهربا سیاهپوش کردن شهر و برپایی تکایا خود را برای برگزاری آیین های عزاداری آماده کردند.

عاشقان سرور و سالار شهیدان در صالح شهربا افراشتن پرچم های سیاه در مساجد ، حسینیه ها و نیز سیاهپوش کردن مساجد طی چند روز گذشته خود را برای ورود به ماه حزن و اندوه آماده کرده اند.
آیین های عزاداری دهه اول محرم از اولین شب در تکایا و مساجد صالح شهر و همچنین اجرای تعزیه برگزار خواهد شد.
برپایی مجالس روضه خوانی در مساجد ، حسینیه ها و منازل از شب اول ماه محرم تا پایان روز عاشورا از جمله آیین های سنتی عزاداری مردم صالح شهر می باشد.



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش نکوداشت ˈقیصر امین پورˈ با حضور شاعران ، نویسندگان و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در گتوند زادگاه این شاعر نامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن قرائت پیام دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به این همایش گفت: خاکسپاری امین پور در زادگاهش گتوند کاری بسیار ارزشمند بود ولی متاسفانه تاکنون از این ظرفیت عظیم فرهنگی استفاده مطلوب نشده است.

حجت الاسلام ˈ سید محمد سادات ابراهیمی ˈ برگزاری همایش ملی در شان قیصر امین پور را برای نشر افکار و اندیشه های این شاعر نامی ضروری دانست و افزود: تذکر شفاهی در خصوص برگزاری همایش ملی قیصر امین پور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور وعده داد تا پایان امسال عملیات ساخت مقبره این شاعر نامی به اتمام رسد.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نشریه شاهد صالح شهر که در سال جاری برترین نشریه استان خوزستان انتخاب گردید ، از فردا چهارمین شماره از آن در سطح شهرستان منتشر خواهد شد .

این شماره که ویژه ماه مبارک محرم و همچنین سالگرد شاعر دکتر قیصر امین پور می باشد ، مطالب و عناوین متنوعی از جمله اشعار زیبای دکتر قیصر امین پور ، زندگی نامه ایشان گفتگویی کوتاه با پدر قیصر امین پور ، گفتگو با مخالف خوان تعزیه در صالح شهر عکس هایی از هیئت های عزاداری در صالح شهر ، گفتگو با خانواده محترم شهید رمضانی ، ستیزه های خانوادگی از زبان کارشناس ارشد مشاوره سرکار خانم فرهمند و مطالب متنوع دیگر به چشم میخورد .

جهت دریافت این شماره از نشریه می توانید با شماره 9163007367 رحیمی نیا تماس حاصل فرمائید .



تاريخ : 8 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
شهردار گتوند خبر داد
آغاز به کار 4 پروژه عمرانی شهر گتوند

شهردار گتوند از آغاز به کار چهار پروژه عمرانی این شهرداری خبر داد و گفت: این چهار پروژه بر اساس اولویت‌های موجود شهر گتوند تعریف شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، محسن‌ شکری‌زاده ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این چهار پروژه بیش از یک میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها قرار است از اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ها تامین اعتبار شوند و در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها 100 درصد اجرایی شوند.

وی با اشاره به این پروژه‌های تعریف شده افزود: این پروژه‌های تعریف شده شامل ساحل‌سازی شهرستان گتوند، ساخت پارک ساحلی حدفاصل پل قیصر تا سد تنظیمی گتوند، بهسازی خیابان خلیج فارس و بهسازی و آسفالت خیابان‌های سطح شهر گتوند است.

شکری‌زاده با اشاره به اینکه ساحل‌سازی این شهرستان در فاز دوم اجرایی می‌شود، گفت: فاز نخست این ساحل‌سازی در سال گذشته اجرایی شده که برای آن نیز 300 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به شرایط تخصیص اعتبارات در سال گذشته مالی گفت: امیدواریم تا اعتبارات در سال‌جاری تخصیص خوبی داشته باشند تا بتوان پروژه‌های بیشتری را برای مردم شهر گتوند اجرایی کنیم.

این مقام مسئول گفت: در تلاش هستیم تا مشارکت مردمی را در اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر کنیم و در این باره برنامه‌ریزی زیادی به کار بسته‌ایم.

شکری‌زاده افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح شهرستان گتوند بسیار ضعیف است و در راستای فعالیت در این بخش برنامه‌ریزی کرده‌ایم.



تاريخ : 7 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - نوزادی با دو سر روز دوشنبه در بیمارستان دزفول متولد شد.

 

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به خبرنگار ایرنا گفت:یک زن 30 ساله در سومین بارداری خود نوزادی با دوسر زایمان کرد که نوزاد متولد شده دارای دوسر، یک قلب، دوریه، و دوستون فقرات است که دارای یک لگن می باشد.

فریدون جعفریانفر افزود:حاصل این زایمان یک دوقلوی به هم چسبیده است که درجه چسبندگی آنها بالاست.

وی اظهار داشت:این نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمده و پزشکان امیدوارند بتوانند با اقدامات پزشکی به زنده ماندن این نوزاد کمک کنند.



تاريخ : 7 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند از برگزاری آیین بزرگداشت ˈقیصر امین پورˈ شاعر نامی کشور در این شهرستان خبر داد.

ˈمحمدعلی اسدیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت سالروز در گذشت این شاعر انقلاب روز شنبه یازدهم آبانماه آیین بزرگداشتی با حضور مسوولان کشوری واستانی در مجتمع فرهنگی هنری قیصر امین پور گتوند برگزار می شود.

وی گفت:در این آیین که ساعت 15 برگزار می شود شاعران خوزستانی و مردم فرهنگ دوست شهرستان گتوند حضور خواهند داشت.

اسدی اظهار داشت:در حاشیه این آیین نیز نمایشگاه خوشنویسی برگرفته از اشعار دکتر قیصر امین پور در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.



تاريخ : 6 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این روزها خبرهای زیادی مبنی بر تعامل و ارتباط خوب و مثبت اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر با مردم به گوش می رسد بر خود لازم دیدم تا این خبر مهم را منتشر نمایم . یکی از دلایلی که همه مردم اذعان داشتند رابطه دوستانه و صمیمی اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر با مردم چه در مسائل و مشکلات پیرامون شهر و چه در بحث انتقاد و نظر می باشد .

این رابطه و ارتباط های دوستانه را به فال نیک گرفته و امیدواریم مردم و مسئولین در تعامل بیشتری با هم صالح شهری آباد و با پیشرفت داشته باشیم .

 



تاريخ : 6 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکی از همشهریان صالح شهری پیامی ارسال نموده اند که بنده این پیام را بدون هیچ کم و کاستی منتشر خواهم نمود امیدوارم که مسئولین محترم مربوطه پیگیر این قضیه و اگه جوابیه ای نیز دارند ارسال تا بتوانیم جهت روشن شدن این موضوع گامی برداریم .

با سلام خدمت مسئولین پایه یک صالح شهر : لطفاً دامدارانی که داخل زمینهای مسکن را اشغال کرده اند پیگیری شود واقعاً از دستشان خسته شدیم ! لطفاً اقدام شود پشت گوش نیندازید با تشکر .



تاريخ : 5 / 8 / 1392برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
در آتش سوزی یک منزل مسکونی در صالح شهر گتوند
آتش‌نشانی دیر رسید/ مردم آتش را خاموش کردند/ علت ترکیدن هود آشپزخانه بود

آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در صالح شهر گتوند توسط مردم مهار شد.

به گزارش شاهد صالح شهر به نقل از خبرگزاری فارس ، آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در صالح شهر گتوند خساراتی را به بار آورد اما تلفات جانی نداشت.

این آتش‌سوزی صبح امروز در خیابان شهید چمران کوچه پنج سعدی صالح شهر گتوند در یک واحد مسکونی رخ داد.

به دنبال این آتش‌سوزی مردم چندین بار با آتش نشانی تماس گرفتند اما این تماس‌ها راه به جایی نبرد و مردم این شهر برای مهار آتش‌سوزی، خودشان دست به کار شدند.

پس از دست به کار شدن مردم و وقفه‌ای طولانی، خودروی آتش‌نشانی با مامور آن با لباس شخصی و بدون هیچگونه امکاناتی به صحنه آتش‌سوزی آمد که این دیر آمدن باعث خسارت بیشتر به منزل مسکونی شد.

خوشبختانه آتش‌سوزی در خیابان شهید چمران کوچه پنج سعدی صالح شهر گتوند تلفات جانی در بر نداشت اما خسارات زیادی به یک واحد مسکونی وارد شد.

به گفته یکی از شاهدان عینی دلیل آتش‌سوزی، ترکیدن هود آشپزخانه این واحد مسکونی بوده است.



تاريخ : 5 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روزانه خبرهای زیادی مبنی بر آسفالت و روکش جاده ها و لکه گیری هایی در نزدیکی شهرمان هستیم که از جمله این خبرها 17 کیلومتر روکش و آسفالت بخش هایی از شوشتر می باشد که نماینده محترم جناب آقای سادات ابراهیمی پیگیر و مقرر گردید تا به زودی این امر محقق شود . ولی متاسفانه حد فاصل بین صالح شهر تا شرکت لاستیک خوزستان که واقعاً نمی شود به آن جاده آسفالته گفت هیچگونه تغییر و تحولی رخ نمی دهد . اینجا چندسوال مطرح است که آیا نماینده محترم شهرستان این چند کیلومتر را مشاهده ننموده است ؟ آیا مشاهده نموده و پیگیر روکش این آسفالت می باشد و در آینده ای نزدیک روکش خواهد شد؟ و یا مسئولین شهری و شهرستانی اعتبار این بخش را برای مکان هایی دیگر مصرف می نمایند؟ روزانه بخاطر این آسفالت ناهموار شاهد تصادفات زیادی در این مسیر هستیم که هموطنانمان ناخواسته و برای فرار از این چاله ها با وسائط نقلیه روبرو برخورد می نمایند و جان خود را از دست میدهند . امیدوارم مسئولین مربوطه هرچه زود تر پیگیر تعمیر و بازسازی این جاده پر تردد بشوند .

 



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده شوشتر و گتوند گفتند: به وزیر نیرو در ارتباط با افزایش چهار برابری حق انشعاب برق تذکر کتبی داده شد.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی درخصوص تذکر کتبی به وزیر نیرو اظهار داشتند: افزایش چهار برابری حق انشعاب برق و افزایش هزینه مصرفی برق هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد و باید اصلاح شود.

ایشان افزودند: گرانی و افزایش هزینه های مصرفی برق، موجبات گرانی سایر خدمات، علی الخصوص توسط بخش خصوصی می شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کردند: با توجه به اینکه مردم به دولت تدبیر و امید دکتر روحانی امیدوار شده اند، انتظار دارند مشکلات تورمی کمتری را نسبت به گذشته داشته باشند



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی به قیمت نابودی کشاورزی خوزستان تمام می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی عنوان‌کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده انتقال آب کارون به فلات مرکزی هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد و علاوه بر آن چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.
وی افزود: خوزستان بیش از سایر استان‌های دیگر دارای اراضی مستعد کشاورزی است و اگر قرار است این اقدام به منظور توسعه، رشد و افزایش بهره‌وری باشند، اشتباه است.
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس تصریح‌کرد: اکنون پروژه‌های کشاورزی زیادی از جمله طرح مقام معظم رهبری در خوزستان در حال اجراء است؛ همچنین طرح توسعه کشاورزی مهر از دو سال گذشته در خوزستان کلید خورد و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است، پس انتقال آب کارون در کوتاه‌مدت علاوه بر این‌که موجب متوقف شدن این طرح‌ها می‌شود، هزینه‌های صرف شده نیز به هدر می‌رود.
سادات‌ابراهیمی اظهارکرد: جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی در اولویت کار نمایندگان خوزستان قرار دارد و اکنون در حال رایزنی جهت ممانعت از انجام این کار هستیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی یادآورشد: ما با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان و یزد مخالفیم و از مسئولان می‌خواهیم که بیش از این به خوزستان فشار نیاورند./



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

استان خوزستان با 24 شهر دارای نرخ بیکاری بسیار بالا برای کار زنان، بیکارترین استان کشور برای زنان و بدترین وضعیت ممکن برای کاریابی زنان محسوب می شود. در این استان حداقل نرخ بیکاری زنان 13.2 درصد در هویزه و بدترین نرخ بیکاری برای زنان شهر اندیمشک با 54.2 درصد است.

به گزارش سلام گتوند به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، بررسی جدیدترین نرخ های بیکاری مربوط به 392 شهر کشور در بخش زنان نشان می دهد که از مجموع شهرهای کشور، 289 شهر معادل 70 درصد کل شهرها در بخش زنان دارای نرخ بیکاری بالای 15 درصد است.

 وضعیت نرخ بیکاری زنان در برخی شهرها به نحوی است که تقاضای کار زنان آن شهرها را در وضعیت بحران قرار داده است. به صورت کلی از 392 شهر کشور فقط 103 شهر کشور معادل 30 درصد، دارای وضعیت بیکاری پایین تر از 15 درصد و در حدود نرخ بیکاری 12 درصدی عمومی کشور در پایان سال گذشته است.


ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
در بخشی از نمایش طنز خنده بازار، یک مرد روستایی با مراجعه به یک جلسه شبه دولتی می گوید: «ما آواره هستیم. خانه های ما به زیر آب رفته است. سدی ساخته اند و ما الان جایی برای زندگی نداریم. و هیچ پولی هم به ما نداده اند».

به گزارش سلام گتوند مجموعه تلویزیونی طنز “خنده بازار” که از شبکه سوم سیما پخش می شود در برنامه یکشنبه مورخ ۲۸/۰۷/۱۳۹۲ ، بی توجهی و تناقضگویی مسئولان وزارت نیرو درخصوص آواره شدن روستائیان و عشایر بختیاری منطقه آبماهیک را سوژه قرار داد.

 انعکاس به نقل از  آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، در بخشی از نمایش طنز خنده بازار، یک مرد روستایی با مراجعه به یک جلسه شبه دولتی می گوید: «ما آواره هستیم. خانه های ما به زیر آب رفته است. سدی ساخته اند و ما الان جایی برای زندگی نداریم. و هیچ پولی هم به ما نداده اند».

مرد روستایی در ادامه نمایش، می گوید: «وقتی این سد را ساختند، لاشه های نمکی در آن پیدا شد. آب سد شور شده و کسانی که خیار کاشته بودند، الان “خیارشور” برداشت می کنند».

در ادامه این نمایش، شخصی (که به نظر می رسد سازنده سد است) رو به مرد روستایی می کند و می گوید: «این سد را ما ساخته ایم و هیچ مشکلی ندارد».

و سرانجام مرد روستایی، سازنده سد را با بیل دنبال می کند و هر دو از صحنه خارج می شوند.

گفتنی است در جریان آبگیری سد گتوند علیا در شمال شرق خوزستان ۴۵ روستا به زیر آب رفت و هزاران نفر از روستاییان و عشایر بختیاری آواره شدند. همچنین جانمایی غیرعلمی این سد و بی توجهی به معضل وجود معادن نمکی در منطقه موجب شوری آب کارون و اعتراض گسترده کشاورزان در گتوند، عقیلی، شوشتر و پائین دست جلگه خوزستان شد. آوارگان سد گتوند که هیچ پولی بابت خانه ها و زمینها و مراتع خود دریافت نکرده اند، در ماههای پایانی دولت محمود احمدی نژاد و روزهای آغازین دولت حسن روحانی بارها دست به تجمع مسالمت آمیز در مقابل فرماندری لالی و استانداری خوزستان زده اند ولی پاسخی از مسئولین وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دریافت نکرده اند.

به گزارش ایبنانیوز، سکانس پایانی طنز “خنده بازار” یعنی تلاش مرد روستایی برای کوبیدن بیل بر سر مسئولان سد، نمودار وضع شکننده اجتماعی و امنیتی در بین روستائیان و عشایر بختیاری سد گتوند است که باید مورد توجه وزارت اطلاعات و سایر مجموعه های امنیتی کشور قرار گیرد.

این هم گزارشی از نمک هایی که میراث طبیعی شهروندان ایران بود و اکنون با آب سد گتوند به خورد خوزستانی ها داده شده است:


تاريخ : 30 / 7 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب گذشته نماز مغرب و عشاء به امامت حجه السلام و المسلمین حاج آقا علوی اصل امام جمعه محترم شهرستان گتوند ، در مسجد جامع صالح شهر برگزار گردید .

حاج آقا علوی اصل پس از پایان نماز که تعداد کثیری از مردم عزیز صالح شهر حضور داشتند به سخنرانی پرداختند .

ایشان پس از تبریک بمناسبت عید سعید غدیر خم به تمام مسلمین جهان خصوصاً مردان و زنان صالح شهر ، این روز را از بهترین روزهای مسلمین دانست و افزود که این روز باید بین المللی و جهانی گردد .

حاج آقا علوی اصل در این سخنرانی به شرح واقعه غدیر خم پرداخت و از آن بعنوان نگینی درخشان در تاریخ مسلمین یاد کرد .

در بخش پایانی این مراسم آقای کریمی مسئول جمع آوری نذورات شهرستان گتوند و حومه از  ساخت حرمین معصومین خبر داد و افزود : تدابیری اتخاذ گردیده تا بتوانیم نذورات مردم را چه بصورت نقدی ، اقساط و همچنین طلاجات جهت تسریع در ساخت حرمین معصومین (ع) جمع آوری نمائیم .

ضمن اینکه ایشان جهت جمع آوری این نذورات در صالح شهر از آقای امین علیخانی نام بردند .



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جاده روبروی صالح شهر پس از چندین سال بالاخره روز گذشته مراحل آسفالت آن به اتمام رسید . این جاده که حدود 3 کیلومتر می باشد جاده دزفول - شوشتر ، روبروی صالح شهر را دوبانده می کند .

دوبانده شدن این جاده می تواند به کاهش تصادفات در این مسیر کمک نماید .

ضمن تشکر از مسئولین مربوطه ، امیدمیرود که مراحل افتتاح آن به زودی برگزار گردد .



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ما همیشه در رسانه ها و نشریات به صراحت بیان نمودیم و براین باوریم که صالح شهر دارای اسعدادهای زیادی از نوجوان و جوانان می باشد ،  چه در عرصه علمی ، فرهنگی و آموزشی و چه در عرصه های توپ و تور.

 این بار نیز افتخاری دیگر برای شهر عزیزمان صالح شهر در مستطیل سبز را معرفی خواهیم نمود .

عباس محمدي گماري  نوجوان و فوتباليست آينده دار صالح شهري در تيم فوتبال فخر شوشتر در رده سني زير 14سال حضور دارد، تيم فوتبال فخر شوشتر كه به تازگي با خريد امتياز يك تيم ليگ كشوري وارد مسابقات كشوري زير 14 سال شده است ، از اين بازيكن صالح شهري به عنوان كاپيتان تيم بهره مي برد .

اميد است در آينده با تدابير مسئولين راه براي پيشرفت چنين استعداد هايي در شهرمان باز شود.



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت الاسلام علوی اصل: استکبار ستیزی در دستور کار همه انبیاء بوده است .عزت انسان در بندگی کردن خداوند متعال ومبارزه با طاغوت است وپذیرش سلطه استکبار وطاغوت درونی وبیرونی موجب ذلت وخواری وناامنی برای جامعه بشری وانسانی واسلامی است.

به نقل از سلام گتوند حجت الاسلام علوی اصل در ابتدای خطبه اول خود و نمازگزاران را به  رعایت تقوای الهی دعوت نمودند. 

ایشان در ادامه سلسله بحث های خصوصیات سبک زندگی انسانی اسلامی فرمودند: ذکر خداوند متعال در همه حال از جمله ویژگی های شیوه وروش اسلامی زندگی کردن است. وبرخلاف همه تکالیف ووظایف دینی این ذکر الهی هیچ حد وحدودی ندارد همانطور یکه انسان وهر موجود زنده ای برای زنده ماندن  بصورت دائم محتاج به هوای پاک  وانرژی واکسیزن وآب وغذای سالم دارد به ذکر الهی همیشه نیاز داردتا از فیض الهی محروم نشود.

 در خطبه دوّم خود و نمازگزاران را دعوت  و سفارش  مجدد به رعایت تقوای الهی نمودند.

ایشان در ادامه فرمودند : استکبار ستیزی در دستور کار همه انبیاء بوده است .عزت انسان در بندگی کردن خداوند متعال ومبارزه با طاغوت است وپذیرش سلطه استکبار وطاغوت درونی وبیرونی موجب ذلت وخواری وناامنی برای جامعه بشری وانسانی واسلامی است.

وی افزود تازمانیکه ابرقدرتهای دنیا  خوی استکباری دارند صلح وسازش با آنها معنا ومفهومی جز ذلت وعقب ماندگی وبیچارگی ندارد.

ایشان در ادامه به اشاره به روز جمعه 26مهرماه بعنوان روز تربیت بدنی افزودند: از دیدگاه اسلام ورزش باید در خدمت سلامت جسم وروح باشد نه اینکه انسان در خدمت ورزش باشد.

حجت الاسلام علوی سالروز ولادت باسعادت امام علی نقی (ع)را تبریک گفتند و در پایان  به مسائل شهرستان پرداخته و وظایف مهم شوراهای اسلامی ونماینده مجلس وامام جمعه وفرماندار را بیان کردند.