تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برداشت محصول لیموترش از سطح 50 هکتار از باغ های مرکبات شهرستان گتوند آغاز شد.
مدیرجهاد کشاورزی گتوند روز شنبه با اعلام این خبر گفت: برداشت محصول لیموترش تا پایان مهرماه در گتوند ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 300 تن محصول لیموترش از باغ های مرکبات شهرستان گتوند برداشت شود.
بیژن تاجوند افزود: باغ های لیموترش در شهر سماله ، روستای ایستادگی ، بخش عقیلی و بصورت پراکنده در سایر مناطق گتوند واقع هستند.
مدیر جهاد کشاورزی گتوند مجموع باغ های مرکبات این شهرستان را 300 هکتار عنوان کرد و گفت: محصول لیموترش گتوند علاوه بر عرضه در بازار منطقه به سایر استانها نیز صادر می شود.
شهرستان گتوند به دلیل خاک حاصلخیز از ظرفیت بالایی در زمینه کشت و تولید انواع محصولات به ویژه مرکبات برخوردار می باشد.
نارنج ، پرتقال ، انار ، خرما و انجیر از دیگر محصولات باغی شهرستان گتوند می باشند.
از سطح 32 هزار هکتار اراضی آبی و دیم شهرستان گتوند سالانه 460 هزار تن انواع محصولات از جمله 300 هزار تن سبزی و صیفی تولید و به بازار مصرف سراسر کشور ارسال می گردد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی می باشد.



تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گتوند از تأسیس ۱۴ مؤسسه قرآنی به نیت ۱۴ معصوم در این شهرستان خبر داد

حجت‌الاسلام عبدالرحمن جمال، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گتوند از تأسیس ۱۴ مؤسسه قرآنی به نیت ۱۴ معصوم در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جمال در جلسه شورای اداری شهرستان گتوند با اعلام این خبر افزود: با هدف ساماندهی، بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی، کار ثبت و تأسیس ۱۴ مؤسسه قرآنی به نیت ۱۴ معصوم در این شهرستان آغاز شده است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی گتوند بیان کرد: هم‌اکنون مراحل ثبت این مؤسسات توسط دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی آغاز و در زمینه مکان تأسیس آن‌ها نیز در شهرها و روستاهای تابعه اقداماتی صورت گرفته است.



تاريخ : 11 / 5 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش گتوند: اداره آموزش و پرورش گتوند برای دومین سال پیاپی رتبه نخست آموزشی استان خوزستان را کسب کرد.

محمدرضا مهرابی زاده معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند برای دومین سال پیایپی توانست رتبه اول آموزشی استان خوزستان را کسب نماید.

مهرابی زاده در ادامه افزود : با تحلیل نتایج امتحانات خرداد ماه ۹۴ در سطح استان اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند در امتحانات نهایی سال سوم  رتبه و میانگین اول استان را کسب کرده است.

معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش گتوند اظهار داشت : در مجموعِ رشته های فنی و حرفه ای و رشته های نظری هم در میانگین نمره و هم درصد قبولی رتبه یک استان را کسب کرده ایم که جا دارد از مجموع دبیران ، آموزگاران ، معاون های مدارس و کلیه عوامل آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کنم.

آمارها مربوط به کلیه دوره ها می باشد که بدین شرح است:

در دوره ابتدایی در کلیه پایه ها ۹۸ درصد قبولی در خرداد ماه

در دوره اول متوسطه(راهنمایی) :

کلاس اول : درصد قبولی رتبه یک- میانگین نمره رتبه یک

کلاس دوم : درصد قبولی رتبه سوم – میانگین نمره رتبه یک

در دوره دوم متوسطه(دبیرستان):

رشته علوم انسانی : درصد قبولی رتبه یک – میانگین نمره رتبه یک

رشته علوم تجربی: درصد قبولی رتبه یک – میانگین نمره رتبه دوم

رشته ریاضی: درصد قبولی رتبه دوم – میانگین نمره رتبه سوم

رشته های فنی و حرفه ای : درصد قبولی رتبه دوم – میانگین نمره رتبه چهارم



تاريخ : 8 / 5 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش پیک شوشتر ، دانشگاه آزاد شوشتر با دارا بودن بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی مجرب و با بهره گیری از کلیه امکانات آموزشی، پژوهشی، کتابخانه های مجهز، مراکز اینترنت، کارگاه ها و آزمایشگاه ها ی پیشرفته، خوابگاههای دانشجویی ، استخر ، سالن های ورزشی مدرن ، سرویس ایاب و ذهاب، تقسیط شهریه، وام های کوتاه مدت و بلند مدت و بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل و دیگر امکانات رفاهی به عنوان تنها دانشگاه جامع جنوب وجنوب غرب کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بصورت بدون آزمون جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پذیرای دانشجویان و داوطلبان ادامه تحصیل می باشد.

داوطلبان جهت ثبت نام و اعلام نتایج می توانند به سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرسwww.azmoon.org مراجعه نموده و با تهیه کارت اعتباری ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و کد رهگیری ثبت نام را دریافت و در زمان ثبت نام نهایی که متعاقبا اعلام خواهد شد ، به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه و با تحویل مدارک ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

یادآور میشود که کلیه رشته های تحصیلی کاردانی و کارشناسی این واحد دانشگاهی بدون آزمون میباشد .



تاريخ : 8 / 5 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کاووس مقامی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود:این عملیات شامل احداث جوی و جدول بندی ، زیرسازی خیابانها از جمله خاکبرداری ، قیر و آسفالت به همراه پیاده رو سازی معابر ، احداث ایستگاه مسافر و احداث پارک کودک می باشد که با صرف اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال از محل ماده 180 و اعتبارات استانی آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده بر اساس نیاز روستاها اولویت بندی شده و با نظارت بخشداری هزینه می شود گفت:طرح هادی روستایی با هدف بهسازی محیط روستا، هدفمند کردن ساخت و سازها ، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه و تسهیل در ارائه خدمات دیگر دستگاه های اجرایی انجام می شود و نگاهی جامع و همه جانبه به همه نیازهای روستا دارد.
مقامی هدف بنیاد مسکن را تثبیت کانون های جمعیتی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان، ماندگاری جمعیت در روستا و کانون های تولید همچنین افزایش سطح بهداشت محیط روستایی عنوان کرد.
شهرک پنجم با یکهزار و 711 نفر جمعیت و 338 خانوار در بخش مرکزی و روستای بدیل با یکهزار نفر جمعیت شامل 252 خانوار در بخش عقیلی شهرستان گتوند قرار دارند.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی می باشد.



به نقل از ایرنا پرویز رضایی روز دوشنبه در دومین جلسه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در سالن جلسات فرمانداری گتوند به رشد علمی و فناوری در کشور اشاره کرد و ریشه کردن بیسوادی را یک مسئله مهم دانست و گفت:ریشه کنی بی سوادی وظیفه ای همگانی است و همه مردم و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه مشارکت کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت تمهیدات ویژه ای در این خصوص اندیشیده است افزود: یکی از راهکارهای مهم درشهرستان گتوند در زمینه ریشه کنی بیسوادی ترویج و ترغیب بیسوادان به شرکت در کلاس های سواد آموزی و استفاده از تمام ظرفیت دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد می باشد.
رضایی گفت:مسوولان ادارات وظیفه دارند برنامه های دولت در زمینه ریشه کنی بیسوادی را درجهت خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب انجام دهند ضمن اینکه دهیاران وشوراها برای شناسایی افراد بیسواد با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند نیز در این نشست با تاکید به همکاری ادارات ومردم جهت ریشه کنی بیسوادی افزود: تلاش به منظور ریشه کنی بیسوادی در شهرستان گتوند باید به جد پیگیری شود و این وظیفه خطیر بر عهده مسوولان و مردم است.
وی افزود:اقدامات خوبی در این سال ها در زمینه سوادآموزی در شهرستان گتوند انجام شده است و تلاش می شود تا پایان سال 94 ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان را جشن بگیریم.
بخشدارمرکزی گتوند به شوراها ودهیاران وافراد متقاضی سواد آموزی شهرستان اعلام کرد با مراجعه به آموزش و پرورش از مزایای این طرح بهره مند شوند.
از دو هزار و 246 بیسواد شناسایی شده در شهرستان گتوند تعداد یکهزار و 100 نفر امسال باسواد می شوند.
سال گذشته نیز 389 نفر در شهرستان گتوند باسواد شدند.
نرخ بیسوادی در شهرستان 76 هزار نفری گتوند 1.3 درصد اعلام شده است.



تاريخ : 7 / 5 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوندنیوز : مسئول فوریت های پزشکی گتوند : شب گذشته دو دستگاه پراید در مسیر گتوند – شوشتر ( سه راهی روستای عوضعلی ) ، به صورت رخ به رخ ( شاخ به شاخ ) با هم برخورد کردند.

به گزارشگتوندنیوز پیروز محمودی کیا مسئول فوریت های پزشکی شهرستان گتوند در گفتگو با خبرنگار ما گفت : شب گذشته دو دستگاه پراید در مسیر گتوند – شوشتر ( سه راهی روستای عوضعلی ) به صورت رخ به رخ ( شاخ به شاخ ) با هم برخورد کردند.

محمودی کیا افزود : خودروها تک سرنشین بوده اند که رانندگان هر دو خودرو آسیب دیده و به درمانگاه گتوند منتقل  شدند .

وی همچنین بیان داشت :هر دو راننده حال عمومی نسبتا مساعدی دارند ولی ممکن است تا لحظاتی دیگر جهت اطمینان از وضع سلامتی آنها به بیمارستان دزفول منتقل شوند.

لازم به ذکر است در محل این تصادف در تاریخ ۳۰ اردیبهشت یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه پیکان نیز تصادف کردند و همین امر هشداری است به مسولین امر تا با تدابیر خود از تصادفات دیگر در این مکان جلوگیری نمایند.

عکس واقعی نمی باشد.



اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال نوجوانان از روز  جمعه دوم مردادماه در آکادمی ملی فوتبال آغاز می شود.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون، تیم ملی فوتبال نوجوانان که خود را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می کند، اردوی جدید خود را از روز جمعه دوم مردادماه آغاز می کند. بر همین اساس از سوی حمید علیدوستی، سرمربی 25 بازیکن به این اردو دعوت شدند. 
اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:
مازندران: عارف محمدعلی پور، امیرحسین اسماعیل زاده
تهران: ، مهرداد زارعی، طاها شریعتی، علیرضا انصاری، علیرضا سرداری، محمدرضا داوری، عرفان صادقی اصل،  سعید آهنی، عبدالرئوف نجاری، امیرحسین خدا مرادی،  امیرحسین حسین پور
اصفهان: محسن معظمی گودرزی، امیرسامان رنجبر، مهرداد عباسی
خوزستان: محمد شریفی، وحید نامداری، معراج اسماعیلی، علیرضا سواری، علی غلام زاده، محمدرضا غبیشاوی، ایمان عالی نژاد
هرمزگان: محمد قادری، محمد امین رضایی
گیلان: مبین عشایر
لازم به توضیح است، این اردو تا 7 مردادماه ادامه خواهد داشت و بازیکنان دعوت شده باید راس ساعت 12 روز جمعه  دوم مردادماه با حضور در هتل آکادمی خود را به کادرفنی معرفی کنند.


تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تصادف مرگبار وانت و ۲۰۶ در گتوند+تصاویر

گتوندنیوز: بر اثر برخورد یک دستگاه وانت بار با یک پژو ۲۰۶ در مسیر گتوند – شوشتر  راننده خودروی وانت بار جان خود را از دست داد.

IMG-20150725-WA0007به گزارش گتوندنیوز لحظاتی پیش بر اثر یک دستگاه خودروی وانت بار با پژو ۲۰۶ که منجر به نصف شدن خودروی وانت شده بود یک نفر(راننده وانت) جان خود را از دست داد.

این حادثه در مسیر گتوند-شوشتر و نزدیک شهر جنت مکان رخ داد که شدت حادثه منجر به فوت راننده وانت بار شد.

به گفته شاهادان عینی مقصر این حادثه دلخراش خودروی وانت بار بوده و راننده پژو به دلیل بستن کمربند ایمنی و داشتن کیسه هوا جان سالم به در برده  ولی تا کنون از منابع رسمی جزییاتی اعلام نشده است.

 

 

 

IMG-20150725-WA0008

IMG-20150725-WA0009لطفا عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

گتوندنیوز: امام جمعه گتوند: شعار همیشگی و همچنین یکی از اصول اصلی انقلاب ما نابودی اسرائیل است .

IMG_9487-300x294به گزارش گتوندنیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شاه آبادی امام جمعه گتوند در خطبه های نماز جمعه گفت : ایران نقش کلیدی خود را با امضای توافق نامه هسته ای به رخ همه کشید و جدای از امضای این توافق نامه آن چیزی که نمود بیشتری داشته منطق و صلح طلبی دولت و تیم مذاکره کننده ما بوده و این مقاومت در برابر استکبار بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی در خصوص سفر هیات آلمانی به ایران و اظهارات معاون صدر اعظم آلمان بیان کرد : زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان قبل از سفر خود به ایران و همچنین در تهران دهن کجی کرده و گفته که اگر ایران خواهان روابط بیشتر با آلمان است باید رابطه خود را با اسرائیل بهبود ببخشد.

وی تاکید کرد : این جسارت معاون صدر اعظم آلمان باید پاسخ داده شود زیرا شعار همیشگی و همچنین یکی از اصول اصلی انقلاب ما نابودی اسرائیل است و بدانند که در راس این حکومت فرزند حیدر کرار قرار دارد ، شخصیتی برگرفته از مکتب امام خمینی که حرف اول و آخرش نابودی اسرائیل بوده است.

خطیب نماز جمعه گتوند افزود :معاون صدراعظم آلمان اظهار نظراتی در خصوص حقوق بشر در ایران کرده است که باید به او گفت که اگر شما از حقوق بشر سر در می آورید چرا صحبتی از کشتار مردم ، کودکان و غیر نظامی های یمن نمی کنید؟  چرا از جنایاتی که در عراق ، سوریه ، لیبی و بحرین صورت می گیرد صحبتی نمی کنید ؟ آیا اینها حقوق بشر نیستند؟

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی در پایان بیان داشت : رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور امریکا می گویند لاف در غربی میزنید ، حالا یک وِز وِز ضعیفِ امثال شاه سلمان عربستانی وهابی می خواهد ایران را تهدید کند ، یکی نیست بگوید بیچاره شما هنوز در منجلاب یمن مثل الاغ گیر کرده اید پس در مقابل ایران عرض اندام نکنید.



تاريخ : 27 / 4 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور و با حضور گسترده مردم مومن و متدین صالح شهر و به امامت حجت الاسلام داورنیا برگزار شد.

مردم خداجو و ولایتمدار صالح شهر امروز (شنبه) در مسجد جامع پس از یک ماه مهمانی پروردگار و روزه داری،  نماز عید سعید فطر را با شکوه خاصی به امامت حجت الاسلام داور نیا اقامه کردند.

امام جماعت مسجد جامع صالح شهر در خطبه های خود از اهمیت این روز گفتند و بیان کردند امروز یک جا جمع شده ایم تا درس اتحاد و وحدت را به نمایش بگذاریم. و از حضور مردم در این هوای گرم تشکر کردند .

حجت الاسلام داور نیا در ادامه خطبه خود از تیم مذاکره کننده هسته ای نیز تقدیر و تشکر نمودند و گفتند تلاش بی نظیر آنها قابل ستایش است . 

 



آغاز روشنایی ورودی صالح شهر در آینده ای نزدیک / خبری از ادامه چهاربانده کردن جاده صالح شهر تا پل 18 روبروی شرکت لاستیک نیست .

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده محترم شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه در مجلس گفت : در شهرستان گتوند پروژه چهاربانده کردن ورودی شهر گتوند با اعتبار  ۳۰ میلیارد  ریال و همچنین روشنایی ورودی شهر های گتوند و صالح شهر  به زودی آغاز می شوند.

سادات ابراهیمی از 200 میلیارد ریال اعتبار تا اواخر مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود : عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های بسیار مهم و تاثیرگذار حوزه راهسازی شهرستانهای شوشتر و گتوند به زودی آغاز می شود.

با توجه به اولویت های مشخص شده خبری از ادامه چهاربانده کردن جاده صالح شهر به سمت شوشتر ( حد فاصل صالح شهر تا شرکت لاستیک ) که سالها این قول به مردم داده شده ، نخواهد بود .

جاده دزفول به شوشتر از جاده های ترانزیتی و پر تردد شمال استان خوزستان می باشد که سالیانه چندین تصادف منجر به مرگ در آن اتفاق می افتد .



مردم ولایتمدار  صالح شهر پرشور و پر حماسه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و بار دیگر با لبیک به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی با زبان روزه در روز جهانی قدس حماسه ای ساختند از جنس وحدت و همدلی . 

امین دادور عضو محترم شورای اسلامی صالح شهر از حضور مردم تقدیر و تشکر نمود و افزود در این هوای گرم و با زبان روزه حضور مردم در این مراسم ستودنی است و از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه صالح شهر انتظار این میرفت که باری دیگر حماسه ای با شکوه خلق نمایند .

عضو شورای اسلامی صالح شهر با تقدیر از هیئت ها و مساجد و مردم بمناسبت برگزاری شبهای احیاء و حضور در راهپیمایی روز قدس ، از مردم خواست تا با حضور در نماز عید سعید فطر و نماز وحدت مسلمین ، امید آنکه بتوانیم در مسیر منویّات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ایران در مسیر شعار همدلی و همزبانی گام بر داریم.



تاريخ : 20 / 4 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

*جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی گتوند: روز قدس نمایش وحدت ملت بزرگ ایران است و ما با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان خواهیم داد که تهدید نظامی و تحریم های بیگانگان هیچ اثری در اراده ملت ایران ندارد و همچنین نشان خواهیم داد که همچنان در مقابل استکبار ایستاده ایم و با تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری دشمنان داخلی و خارجی را ناکام می گذاریم.

*جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی گتوند: با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری ، دشمنان داخلی و خارجی را ناکام بگذاریم .

*جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی گتوند: با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس ، نشان خواهیم داد که تحریم های بیگانگان ملت ما را مقاومتر می کند .

*جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی گتوند: همچون گذشته ، همپای ملت سلحشور ایران ، در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد .

*جهانگیر حیدری بخشدار مرکزی گتوند: ثواب حضور در راهپیمایی روز قدس را به روح امام هدیه می دهیم .

جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی شهرستان گتوند در پیامی از حضور پرشور و حماسی مردم فهیم گتوند در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

آفرین باد بر شما که خیال خام و خواب بی‌تعبیر آمریکا و صهیونیست را آشفته ساختید و درخت تنومند اسلام را حیاتی دوباره بخشیدید و هوشیاری، حمایت و همبستگی خود را به مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف و همه آزادگان و مظلومان تاریخ به ثبت رسانده و ثابت کردید که فلسطین در دنیا تنها نیست.

بی تردید این حضور باشکوه و خروش انقلابی و دینی که در لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در راستای پیروی از منویات مقام عظمای ولایت در سال  «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» شکل گرفت.

بر خود وظیفه می دانم از آحاد ملت شریف ایران اسلامی و اقشار مختلف مردم بیدار و همیشه در صحنه شهرستان گتوند به خصوص  خانواده‌های معظم شهدا ، ایثارگران، مسئولین محترم و عشایرغیور که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای تجدید بیعت با آرمانهای والای اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) ، به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین با خلق حماسه عظیم دیگر در راهپیمایی روز قدس شرکت نمودند تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان، اقتدار و سربلندی روز افزون اسلام و مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران و نابودی رژیم صهیونیستی را مسئلت نمایم.



مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، امروز (جمعه) با حضور گسترده مردم صالح شهر برگزار شد.

مراسم راهپیمایی مردم عزیز به مناسبت روز جهانی قدس با حضور صدها نفر از اقشار مختلف روزه‌دار از ساعت 10 در مورخه 19 تیر 1394 آغاز گردید .

در این راهپیمایی که از محل مسجد جامع شروع گردید ، مردم ولایتمدار صالح شهر با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا، مرگ براسرائیل ،امروز روز قدس و روز دین است ، خامنه ای رهبر امت ماست  و همچنین شعارهای دیگر یکبار دیگر حمایت خود را از آرمان های امام ( ره ) و مقام معظم رهبری و تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام داشتند .

در ادامه این مراسم و با حضور در مسجد جامع صالح شهر ، امام جماعت صالح شهر به سخنرانی پرداخت .

حجت السلام و المسلمین داور نیا اضهار داشت: تمام گرفتاریهای شرق و غرب زیر سر آمریکا است و این کشور دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل با اساس اسلام دشمنی دارند چرا که اسلام و کتاب و سنت را سد راه خود و مانع چپاولگری‏ شان می‏ دانند.

وی بیان کرد: تمام خونریزیهایی که در کشورهای مسلمان بدست داعش و تکفیریها انجام می‏شود با تحریکات آمریکا و صهیونیست است.

امام جماعت محترم مسجد جامع صالح شهر در پایان سخنرانی خود از تمامی کسانی که در این راهپیمایی به منزله حمایت از مردم بی دفاع فلسطین شرکت نموده بودند ، تشکر نمود .

در پایان مراسم نیز قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی پناه فلسطین قرائت گردید .

 از حاشیه های این مراسم ، مسیر راهپیمایی بود که با توجه به گرمای شدید نسبت به سالهای گذشته کمتر شده بود .



روز قدس روز تجلی وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم در آزادی قدس شریف و رهاندن مردم مظلوم فلسطین از چنگال ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستان است.روز قدس روز تجسم تاثیر شگرف ولایت فقیه در به حرکت واداشتن توده های عظیم مردمی در جهت دفاع از اسلام ناب محمدی صلی الله و علیه و آله و ناکام گذاشتن ترفندهای شوم دشمان است.آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز همدلی با ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و روز حمایت از قدس شریف بوده و مردم همیشه در صحنه شهرستان های شوشتر و گتوند و حومه همچون سال های گذشته در ماه میهمانی خدا با حضور حماسی خود همگام با سراسر کشور بار دیگر ضمن تجدید بیعت ناگسستنی با آرمان های حضرت امام (ره) و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله) حمایت خود را از مردم ستمدیده و بی دفاع فلسطین و جنبش شجاع و مردمی حماسی اعلام میکنند.
لذا اینجانب ضمن محکوم نمودن کشتار بی رحمانه زنان و کودکان غزه در ماه ضیافت الهی با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم شهرستان های شوشتر و گتوند و حومه همراه با ملل آزاده و حق طلب ایران و جهان با حضور یکپارچه و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و تاکید بر اهمیت مضاعف روز قدس امسال، باتوجه به حوادث و رخدادهای اخیر در مقایسه با سال های گذشته اعلام می نماییم.امسال روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در توجه به اولویت های امروز جهان اسلام در فلسطین، غزه، عراق و سوریه می باشد.
 
محمود بلیوند نایب رئیس شورای شهرستان گتوند
و عضو شورای شهر صالح شهر
 


تاريخ : 18 / 4 / 1394برچسب:, | 15 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امین دادور عضو محترم شورای اسلامی صالح شهر از مردم همیشه در صحنه صالح شهر دعوت نمود تا در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند . 

امین دادور در پیامی ضمن قبولی طاعات و عبادات مردم شهید پرور صالح شهر و همچنین تسلیت بمناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و لیالی قدر ، از مردم خواست تا با شرکت در این راهپیمایی خشم و انزجار از رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی را اعلام دارند . 

دادور عضو محترم شورای صالح شهر در ادامه گفت : اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم شریف صالح شهر ،  در آستانه‌ی روز جهانی قدس از عموم مردم دعوت می نمایم ضمن حضور و مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، به تبعیت از فرامین حضرت امام و رهبر معظّم انقلاب اسلامی، بیزاری و برائت خود را از صهیونیسم، آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها اعلام و عهد خود را با آرمان آزادسازی سرزمین های اسلامی به ویژه سرزمین قدس و فلسطین تجدید فرمایند.

دادور در پایان افزودند امید است آن چنان که مقام معظّم رهبری فرمودند: "روز قدس را و همه‌ی این ایام حساس را که لیله القدر تاریخ اسلام است ، به بیداری و هشیاری بگذارنیم تا مطلع‌الفجر نجات ملت‌های مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم". 

 

 



تاريخ : 16 / 4 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر جلسه شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در صالح شهر امروز با حضور امام جماعت مسجدجامع، شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صالح شهر و دیگر اعضای شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در محل شهرداری صالح شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه برنامه‌های مرتبط برای هر چه بهتر برگزار شدن راهپیمایی روز قدس مورد بررسی قرار گرفت تا به جهت اهمیت زیادی که این روز دارد تمام موارد مورد نظر به بهترین نحو انجام شود.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر در آغاز جلسه ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: همدلی و هم‌زبانی و متحد بودن مسلمانان همیشه باعث شده که تمام نقشه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شود و در این برهه نیز به طور قطع عظمت اتحاد میان مسلمان مشتی شده بر دهان استکبار جهانی خواهد خورد.

در این جلسه دیگر اعضای شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی نیز نظرات خود را برای هرچه باشکوه‌تر این مهم نسبت به سال‌های گذشته اعلام کردند که در پایان چندین موارد بیان شد تا پیگیری‌های لازم در خصوص موضوعات مطرح شده انجام شود.

گفتی است صالح شهر از توابع شهرستان گتوند با جمعیتی حدود 10 هزار نفر هر ساله مراسم راهپیمایی روز قدس را با شکوه خاصی برگزار میکند .

حضور در راهپیمایی روز قدس 19/04/1394



تاريخ : 9 / 4 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اعضای بسیج کارمندی به همراه سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند و نعمت بهادری رئیس بانک ملی گتوند به مناسبت هفته قوه قضاییه با رئیس دادگستری شهرستان گتوند دیدار بعمل آوردند.

 به گزارش گتوندنیوز اعضای بسیج کارمندی به همراه سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند و نعمت بهادری رئیس بانک ملی گتوند به مناسبت هفته قوه قضاییه با رئیس دادگستری شهرستان گتوند دیدار بعمل آوردند.

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر گفت : قوه قضاییه باید کاملا مستقل ، دور از فشارها و با قاطعیت عمل کند.

وی همچنین به نیابت از اعضا بسیج کارمندی فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را به رئیس و اعضا دادگستری شهرستان تبریک گفت.

محمد معینی رئیس دادگستری شهرستان گتوند نیز در سخنانی از حضور اعضا بسیج کارمندی در این جلسه تشکر کرد و گفت این جلسات باعث ایجاد ارتباط و تعامل خوب بین ادارات می شود.



تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همه ما باید در حفظ و نگهداری از محیط زیست کوشا باشیم،  از گونه های جانوری محافظت کنیم ، با عوامل رشد روز افزون آلودگی هوا و تخریب محیط زیست مقابله کنیم.

ما  ومحیط زیست:

روز پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست نامیده شده.

بدلیل ضرورت و اهمیت موضوع محیط زیست روز پنجم ژوئن توسط مجمع عمومی سازمان ملل بعنوان روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است و علت اینکه این روز در تقویم همه ملت ها گنجانده شده ، این است که تلاشی همه جانبه برای آگاهی بخشی به جامعه در حفظ و حراست از محیط زیست صورت گیرد .

همه ما باید در حفظ و نگهداری از محیط زیست کوشا باشیم،  از گونه های جانوری محافظت کنیم ، با عوامل رشد روز افزون آلودگی هوا و تخریب محیط زیست مقابله کنیم.

در کشور ما از روز ۱۵ الی ۲۱ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نام گزاری شده و در آموزه های دینی و مفاهیم اسلامی هم آمده است که حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است چرا که متعلق به نسل های آینده است همانطور که طبیعت همه منابع و سرمایه های خود را به ما ارزانی داشته است ما نیز وظیفه داریم به قانون و طبیعت احترام بگذاریم.

در جامعه امروزی ما قطع بی رویه درختان ، به هدر دادن آب ومنابع آبی ، تخریب جنگل ها و مراتع موجب تهدید محیط زیست گردیده است و ما در قبال نسل های آینده مسولیم و باید از این منابع به گونه ای استفاده و مدیریت کنیم تا نسل های آینده نیز بتوانند بدون مشکل و دغدغه و تهدید از این منابع استفاده بهینه نمایند.



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن ولادت حضرت مهدی (عج) شب گذشته در محوطه منبع آب شهر صالح شهر برگزار شد.

به گزارش شاهد صالح شهر ،صدها نفر از جوانان و زنان و مردان در آیین جشن ولادت حضرت ولیعصر (عج) حضور داشتند.

همچنین این مراسم با اجرای برنامه های شاد و متنوع ، حضور طنز پرداز استان کر شرگلا ، شاعر توانمند شهرستان شوشتر محب شوشتری ، شاعر نوجوان صالح شهری بیتا زنگنه و شعرای شهرستان گتوند و با سخنرانی حجت السلام ممبینی همراه بود.

گفتنی است این مراسم به همت اداره محترم ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و کانون ها و مساجد صالح شهر برگزارگردید.

جا دارد از همین جا از زحمات بی شائبه رئیس محترم ارشاد اسلامی شهرستان گتوند محمد علی اسدی و همچنین شهرداری و شورای اسلامی صالح شهر تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آید .



تاريخ : 6 / 3 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن الفبا در مدرسه ابتدایی بعثت با حضورخانواده های محترم دانش آموزان برگزار گردید .

خانم بوستانی در گفتگویی با ما گفت : در راستای رسالت آموزشی و فرهنگی و خاطره انگیز کردن دانش آموختگی دانش آموزان این جشن برگزار گردید . در این جشن باشکوه دانش آموزان به همراه خانواده های خود یک روز خاطره انگیز را تجربه کردند .دانش آموزان به همراه والدین خود با گرفتن عکس های یادگاری و دریافت هدایایی از سوی معلمان بعد از یکسال تلاش و کوشش و طی نمودن مراحل آموزشی برای رفتن به سطحی بالاتر آماده شدند .

گفتنی است خانم بوستانی معلم پایه اول در طرح الگوهای برتر در شهرستان مقام اول و در استان مقام سوم را کسب نمودند . که از زحمات این معلم زحمت کش تقدیر میگردد و ان شاءا... موفقیت های بیشتری را کسب نماید .



تاريخ : 6 / 3 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اعضا شورای اسلامی شهر به همراه مهندس رستمی شهردار محترم صالح شهر در مجموعه عظیم کشت و صنعت کارون حضوریافتند و ضمن دیدار با مدیرعامل محترم این مجموعه جناب مهندس میرزاپور در خصوص مسائل و مشکلات، بیکاری و اشتغال جوانان صالح شهر به گفتگو پرداختند.
در این دیدار آقای بنیادزاده ریاست محترم شورای اسلامی شهر خواستار جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده صالح شهری در این مجتمع عظیم شدند.
همچنین در خصوص شایعات تخریب باغ مرکبات ۱۴۰ هکتاری با مدیرعامل کشت و صنعت صحبت شد که مهندس میرزاپور ضمن تایید این خبر به صرفه نبودن و نداشتن توجه اقتصادی این باغ را دلیل تصمیم خود مبنی بر تخریب و جمع آوری دانستند که شورای محترم شهر از آثار مخرب و زیان آور زیست محیطی در صورت تخریب این باغ و دیگر معایب این کار درآینده نزدیک برای شهر و مردم صالح شهر ایراد سخن نمودند و خواستار توقف این کار شدند.
همچنین شهردار و اعضا محترم شورا شهر طی دیدارهای جداگانه ای با مدیریت جهادکشاورزی و محیط زیست شهرستان گتوند در خصوص تخریب باغ مرکبات کشت و صنعت کارون داشتند که مسئولین ذی ربط قول پیگیری و حل این مشکل را تا حصول نتیجه را دادند.
جناب آقای بنیادزاده ریاست محترم شورای اسلامی شهر در پایان از مکاتبات متعدد این شورا با مراجع ذیصلاح از جمله نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر دادند و خواستار حل این مشکل در اسرع وقت شدند.



تاريخ : 4 / 3 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حسن بهداروندی فعال محیط زیست صالح شهری : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر است و هم از نظر محیط زیست و هم نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد

حسن بهداروندی از فعالان محیط زیست صالح شهری با ابراز نگرانی در خصوص آینده باغ پهونده به گفتگو با سایت خبری شوشترآنلاین پرداخت و اظهار داشت:  باغ مرکبات شرکت کشت و صنعت کارون با وسعت 135 هکتار در نزدیکی صالح شهر از توابع شهرستان گتوند می باشد. این باغ در دو مرحله نهال کاری شده است که مرحله اول در سال 1361 و مرحله دوم در سال 1377 بوده است و محصولات آن شامل پرتقال - گریپ فروت - لیمو شیرین - نارنج و نارنگی می باشد.

بهداروندی افزود : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر است و هم از نظر محیط زیست و هم از نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد و مسئولین محترم باید در حفظ و نگهداری این باغ نهایت همکاری انجام شود.

 اهمیت باغ پهونده برای صالح شهر و منطقه:

   ایجاد اشتغال

   محیط زیست منطقه

 ایجاد اشتغال

زمان برداشت محصول این باغ  که  معمولا از مهرماه  تا اسفند ماه ادامه دارد تقریبا تعداد 30 تا 40 نفر از جوانان شهر صالح شهر که  شغل ثابت ندارند و بصورت فصلی کار می کنند در باغ مشغول به کار می شوند از این رو باغ مد نظر ارزش بالایی از نظر اشتغال برای مردم صالح شهر دارد.

محیط زیست منطقه

با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت کارون در فصل برداشت نیشکر با آتش زدن نیشکر مشکلات زیست محیطی برای مردمان منطقه ایجاد می کند و هیچ حرکتی جهت رفع این مشکل نکرده اینک تصمیم به از بین بردن تنها باغ با این وسعت در منطقه که ارزش زیست محیطی متعددی برای این منطقه دارد گرفته است که به برخی از این ارزشها اشاره می شود.

  جذب غبار و ذرات معلق در هوا

   زیستگاه برخی برندگان مهاجر و تحت حفاظت محیط زیست و ..

   تعدیل دما

  کارکردهای روانی

   کاهش آلودگیهای صوتی

  افزایش رطوبت نسبی

مدیریت کشت و صنعت کارون کاهش ثمر دهی درختان را بهانه ای برای از بین بردن این باغ مد نظر قرار داده اند در حالی که حدود 10 هکتار از درختان این باغ جوان هستند و فقط به دلیل نبود مدیریت کافی و سهل انگاری ای باغ به این روز افتاده و اگر مثل طرح احیاء باغات مر کبات دزفول که اقدام به جایگزین کردن نهال بجای درختان پیر و تغییر روش آبیاری کرده اند مدیریت محترم  شرکت تصمیم به احیاء این باغ می گرفت دیگر نیازی به از بین بردن این باغ نبود هر چند که هنوز دیر نیست...

بهداروندی در پایان گفت: حال بدینوسیله ازادارات منابع طبیعی و محیط زیست و دیگر نهادهای مربوطه  شهرستانهای شوشتر و گتوند و کلیه فعالان و دوستداران محیط زیست خواسته می شود که  از تخریب این باغ جلوگیری نمایند.

 با تشکر

فعال محیط زیست

حسن بهداروندی



مهندس امین دادور عضو محترم شورای اسلامی صالح شهر فرا رسیدن  مبعث خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) را به تمامی مسلمانان تبریک گفت:

در متن این پیام آمده آست:

اقرَأ باسم رَبّکَ الّذِی خَلَقَ

ندای «اقرأ باسم ربک الذی خلق» در جانِ روشن پیامبر صلی الله علیه و آله طنین انداخته است.

قرآن، بر قلب مبارک پیامبری نازل می شود که امین وحی است و دلسوز مؤمنان،مردی از نسل ابراهیم، به پیامبری مبعوث می شود تا دیگر بار کعبه را از آلایش بت ها پاک سازد.پیامبری می آید تا تجلی رحمتِ خداوند باشد.

سلام بر تو ای پیامبر که بشر را از گمراهی آشکارش نجات دادی و در راه هدایت خلق خدا، به جان کوشیدی و احکام شریعت خداوند را برقرار ساختی.

سلام بر تو که آیین یکتاپرستی را احیا کردی و خدا را سپاس می گوییم که پیامبری چون تو را برای ما فرستاده است.

اينك برخود لازم ميدانم مبعث رسول خاتم حضرت محمد مصطفي (ص) را به مسلمانان جهان به ويژه همشهريان عزيز تبريك و تهنيت عرض نموده و از خداوند بي همتا حفظ ارزشهاي اسلامي را از گزند استعمارگران وبدخواهان مسئلت نمايم.

امین دادور عضو شورای اسلامی صالح شهر



تاريخ : 22 / 2 / 1394برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن روز معلم با همکاری دانش آموزان و معلمان این آموزشگاه برگزار گردید. خانم شفیعی زاده  مدیر محترم،از کلیه ی همکاران شاغل در این آموزشگاه با اهدا هدیه و لوح تقدیر قدردانی کردند. 



تاريخ : 20 / 2 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آشنایی با سامانه ۱۳۷

۱۳۷ با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیرران ارشد شهرداری می باشد .

۱۳۷ جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی گردیده است و اینک شهروندان بدون مواجه با هرگونه انتظار و خواسته ای از سوی مبدا اجرایی و بدون منت به خواسته‌های شهری خود خوهند رسید.

تلفن ۱۳۷ به صورت شبانه روزی با شهروندان ارتباط مستقیم دارد و شهروندان نواقص و مشکلات خود را در خصوص خدمات شهری از طریق تماس با شماره تلفن ۱۳۷ به سایت منتقل نموده که پس از دریافت و مشخص نمودن نوع اولویت، کد شناسایی به تماس گیرنده ارائه می‌شود که از طریق این کد شهروند می تواند در هر زمان پیگیری پیام خود باشد.

پیام‌های ارسال شده توسط تیم فوریت‌های ۱۳۷ مستقر در منطقه یا ناحیه بررسی و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است:

خدمات شهری و عمرانی:
آسفالت ، جدول گذاری ، آبیاری درختان ، جمع آوری زباله ، لایروبی ، رفع آبگرفتگی ، نصب پل عابر پیاده ، احداث فضای سبز ، احداث اماکن فرهنگی ، هنری ، ورزش و …

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس ، تاکسی ، مینی بوس ، خطوط عابر پیاده ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی

اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز ، پایانه های مسافربری ، مراکز معاینه فنی ، میادین میوه و تره بار ، فروشگاهای شهروند ، ایستگاهای اتوبوس و …

زیباسازی و چشم اندازی شهری:
حذف زوائد فیزیکی ، نظافت دیوارها ، درختکاری ، گلکاری ، معابر عمومی ، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری ، نظافت معابر و …

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر ، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگی ، هنری ، ورزشی



تاريخ : 20 / 2 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

خانواده نرگس احمدی دختر هفت ساله مبتلا به بیماری صعب العلاج دیستونی برای تامین هزینه درمان فرزند بیمارشان چشم انتظار کمک های مردم خیر می باشند.

به گزارش سلام گتوند این دختر هفت ساله از چند سال پیش به بیماری دیستونی (انقباض غیر ارادی عضلات ) مبتلا شده و توانایی انجام کارهای روزانه را ندارد به گونه ای که از تحصیل نیز بازمانده است.

پدر این دختر بچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:چند سال پیش در حالی که دخترم بیش از سه سال داشت هنگام راه رفتن دچار گرفتگی مچ پا شده و صورتش کبود گردید و پزشک پس از معاینه اعلام کرد که مشکل خاصی نیست.

صادق احمدی افزود:پس از چندی مچ پای دخترم کج شده و راه رفتن وی مشکل شد که پس از مراجعه به پزشک مغز و اعصاب در اهواز بیماری دیستونی وی تایید شد که متاسفانه درمان قطعی هم ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه این بیماری دخترم پیشرفت کرده و از انگشت پا تا ران او را فرا گرفته که با درد شدیدی همراه است اظهار کرد:با مراجعه به پزشکان متخصص در تهران آمپول هایی به قیمت هفت میلیون ریال برای وی تجویز شده ضمن اینکه این دختر بچه برای تحمل درد باید روزانه هشت قرص قوی مصرف کند.

وی با اشاره به مشکلات نگهداری از این کودک گفت:در مراجعه به پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب متوجه شدم دخترمان به دیستونی نوع شش مبتلا می باشد که تنها توانایی خنده ، گریه و نگاه کردن را دارد و هیچ گونه اراده و تعادلی برای انجام کارها و حرکات خود ندارد.

احمدی که خود کارگر شهرداری است و توان مالی تامین هزینه درمان کودک بیمار خود را ندارد افزود:علاوه بر هزینه بالای درمان ، برای تقویت این کودک بیمار باید مواد غذایی مقوی تهیه کرد که با حقوق اندک قادر به تامین این هزینه نیستم.

وی اظهار کرد: همسرم نیز به دلیل سختی نگهداری و مراقبت از وی تاکنون چند بار قصد خودکشی داشته است.


پدر این کودک افزود:در حال حاضر در خانه استیجاری زندگی می کنم و توانایی پرداخت هزینه پرستار برای نگهداری از فرزندم را ندارم لذا از مسوولان و مردم خیر اندیش در خواست کمک دارم.

وی گفت :در حال حاضر کمک های مالی اندکی از سوی اداره بهزیستی گتوند دریافت می کنم که بسیار ناچیز است.

رییس اداره بهزیستی گتوند نیز ضمن تایید این موضوع گفت:بیماری دیستونی بیماری صعب العلاجی است لذا باید خانواده این بیمار مورد حمایت قرار گیرند ضمن اینکه نگهداری از وی نیز دشوار است.

قاسم پاپی زاده حاضر به ارایه اطلاعات بیشتر در این رابطه و تعداد بیماران مشابه در شهرستان گتوند نشد.

دیستونی به معنای انقباض غیرارادی ، مکرر و طولانی در یک عضله یا در گروهی از عضلات یا بروز وضعیت های بدنی خاص است و یک اختلال حرکتی عصبی محسوب می شود.

هنوز هم برخی از دیستونی ها علت ناشناخته دارند، اما عوامل ارثی ، حادثه و صدمات بدنی، برخی عفونت ها، مصدومیت ها، عوارض برخی داروها، کاهش اکسیژن هنگام زایمان، بروز ضربات زایمانی و افزایش بیش از حد معمول بیلی روبین هنگام دوران نوزادی و شیرخواری در بروز

این بیماری نقش دارند.

افراد نیکوکار برای کمک به مشکلات معیشتی خانواده این دختر بیمار و تامین هزینه پرستار برای نگهداری از وی می توانند کمک های مالی خود را به شماره حساب تجارت 4889555101 به نام صادق احمدی پدر این کودک واریز کنند.



تاريخ : 20 / 2 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از عقیلی نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر سماله ، بخش دندان پزشکی درمانگاه شهر سماله امروز با حضور آقای دکتر حسین پور رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند ، شورای سلامی شهر سماله ، خیرین محترم درمانگاه ، و یکی از بزرگان و مردم شهر سماله جهت رفاه و رسیدگی بهتر مردم در زمینه دهان و دندان افتتاح گردید.

آقای نظرزاده عضو شورای اسلامی شهر سماله ضمن سپاسگزاری از دکتر حسین پور بابت راه اندازی بخش دندانپزشکی مرکز بهداشتی درمانی شهر سماله ، اظهار امیدواری کردند و به گفته ایشان ، شبانه روزی کردن درمانگاه هم در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت.



تاريخ : 15 / 2 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بالاخره پس از چندین سال و ارسال مطالب متعدد از طریق سایت شاهد صالح شهر و نشریه شاهد مبنی بر اینکه چرا از معلمان در صالح شهر تقدیر بعمل نمی آید ، این آیین شکسته شد و امسال از معلمین و مدیران زحمتکش صالح شهر توسط مسئولین همراه با لوح تقدیری قدردانی شد . 

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر به مناسبت هفته معلم، مهندس رستمی شهردار و اعضاء شورای اسلامی صالح شهر از مدارس سطح شهر  بازدید نمودند و این گرامیداشت را به معلمان و کارکنان مدارس تبریک گفتند و با اهداء لوح تقدیر به همکاران فرهنگی از ایشان تجلیل نمودند.در این دیدارمدیران مدارس بعضی از مشکلات موجود در مدارس را مورد بررسی قرار دادند.

شهردار صالح شهر در این دیدارها با اشاره به تقارن مسعود بزرگداشت روز معلم و میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: اولین هدفی که ما به دنبال آن هستیم ارج نهادن به شأن و منزلت رفیع جامعه فرهنگی می باشد و به حمدالله امروز بستر خوبی جهت تعامل بیش از پیش بین مسئولین اجرایی و معلمان عزیز فراهم گردیده است. 

جناب آقای علیدادی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین محترم در مدارس و ارج گذاشتن گرامیداشت هفته معلم از همکاری شهرداری و شورای اسلامی صالح شهر تشکر نمودند.