تاريخ : 11 / 7 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

السلام علیک یا طفل شیر خوار کربلا

در دفتر گل ، ورق ورق گوهر بود

از اشک ، سرانگشت نگاهم تر بود

چیزی که بمن توان زاری میداد

قنداقه خونین علی اصغر بود

بمناسبت و یاد کوچک‌ترین شهید دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) همایش شیرخوارگان حسینی برگزار میگردد

از خواهران و مادران محترمه صالح شهر دعوت می شود تا در هشتمین همایش سالانه شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) حضور بهم رسانید .

راوی : کربلایی جانباز مدافع حرم سید بهرام حسینی

شاعر : کربلایی رجبعلی نیسی

با نوای برادر پاسدار محمد آسیابانی

مکان : صالح شهر خیابان شهید مطهری 4 بین خیابان های بسیج و کشاورز – مسجد حاج سید محسن سید آقامیری

زمان برگزاری همایش : جمعه 16 مهر ماه 1395

مصادف با 5 محرم الحرام 1437 بعد از نماز ظهر و عصر

مسئول برگزاری : 09169983462

09192135670

09192135671

ضمنا از تمام خانواده های محترم تقاضا می شود در صورت امکان لباس این مناسبت را بر تن شیر خوارتان بپوشاند .

 

 



تاريخ : 3 / 7 / 1395برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در روز عید غدیرخم ممانعت از اسراف را در درجه اول وظیفه آحاد مردم برشمرد و افزود: متاسفانه کشور ما گرفتار اسراف شده است و در مراسم ها و مناسبت ها اسراف و زیاده روی زیادی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه امروز جامعه اقتصادی و کاری ما درهمه زمینه ها گرفتار اسراف شده است افزود: سرانه مصرف درایران چند برابر دیگر کشورها است و اگر بخواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم یکی از راههای آن دوری از اسراف در قالب اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه گتوند با گرامیداشت پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع) در سال 1360گفت: این عملیات نمود علنی و عینی ولایت مداری و تاثیر ولایت در رسیدن به هدف می باشد.
حجت الاسلام شاه آبادی با گرامیداشت ششم مهر روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: زحمتکشان کار و اقتصاد خصوصا پیشکسوتان عمر شریف خودرا صرف پیشرفت و اقتصاد کشور کردند و این بازنشستگان سرمایه های ایمانی برای جامعه اسلامی هستند.
امام جمعه گتوند درپایان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی با هفته دفاع مقدس از تلاش مدیریت آموزش و پرورش، مجموعه اداری، دبیران و معلمان شهرستان گتوند به خاطر کسب رتبه نخست آموزشی این شهرستان در 3 سال متوالی در استان خوزستان قدردانی کرد.



تاريخ : 31 / 6 / 1395برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش تصویری برگزاری اولین مجمع الذاکرین مداحان شهرستان گتوند ، با حضور رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان ، فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، جانشین سپاه ناحیه گتوند ، و مسئول کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه گتوند و همچنین مداحان شهرستان برگزار گردید .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 6 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جامعه القرآن صالح شهر که بدون شک یکی از فعالترین کانون های اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی این شهر می باشد که با گردآوری دختران و پسران نوجوان توانسته است جای خوبی در دل خانواده های صالح شهر باز کند و با مدیرانی توانا و مربیانی دانا و قوی ، کلاسهای زیادی از جمله روخوانی قرآن ، حفظ قرآن ، لحن خوانی (عربی) ، مداحی و ... در طول هفته برگزار می کند .

تصاویری که در زیر و ادامه مطلب میبینید ، مربوط به برگزاری کلاس های مداحی توسط مداح صالح شهر برادر محمد آسیابانی است که ضمن آموزش و یادگیری در حال شناسایی خلاقیت این نوجوانان در این عرصه می باشد . همچنین تصویر دختر خانم نوجوان مربوط به خانم مریم جهانبخش قرآن آموز نمونه موسسه جامعه القرآن می باشد که موفق شده است پیش از ورود به دبستان قران را از رو قرائت کند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 6 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا امام جمعه گتوند در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این عید سعید اظهار داشت:عید قربان ، عید بندگی و اطاعت خداوند است.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی با بیان اینکه قربانی کردن برای همه مستحب بوده و بسیار سفارش شده است، افزود: تقسیم گوشت قربانی بین نیازمندان و اطعام مردم، جزو عبادات و از بهترین کارهای روز عید قربان است.
امام جمعه گتوند اضافه کرد: عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) است که به فرمان پروردگار فرزند خویش را به قربانگاه برد و اینگونه بندگی خود را به اثبات رساند و مسلمانان نیز با تاسی از او باید نفس خود را قربانی کنند تا به رستگاری و هدایت برسند.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: هر چند اقامه نماز عید قربان مستحب می باشد اما این سنت اسلامی باید در سالهای آینده باشکوهتر برگزار شود.
به گزارش ایرنا یکشنبه شب نیز مراسم جشنی با حضور مردم ولایتمدار گتوند در تالار اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و نیزمساجد و حسینیه ها برگزار شد.
شهرستان گتوند یکی از شهرهای مذهبی با 74هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است.



تاريخ : 30 / 5 / 1395برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود:مردمی بودن،رفع مشکل معیشت و اشتغال ، خادم مردم بودن، اقتصاد مقاومتی ، انقلابی بودن، غافل نشدن از آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان شماره یک انقلاب اسلامی و حفظ شتاب علمی کشور باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.
وی همچنین از منافقین به عنوان یک مهره سوخته استکباری و صهیونیستی نام برد و گفت:منافقین امیدوارند به پشتوانه دلارهای نفتی عربستان جان دوباره ای بگیرند.
خطیب جمعه گتوند به جنایات منافقین در ایران اشاره کرد و افزود: 16هزار ترور از سوی منافقین در کشور اسلامی ایران اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: دستان آلوده منافقین به خون این 16 هزار شهید قابل تطهیر نیست.
امام جمعه گتوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت 31 مرداد ماه روز جهانی مسجد افزود:به واسطه آتش زدن مسجدالاقصی بدست صهیونیست ها در سال 1348 ،کشورهای اسلامی این روز را به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کردند که نقش مسجدالاقصی باید به عنوان محور مقاومت فلسطین مورد توجه قرار گیرد.
شاه آبادی در ادامه با گرامیداشت یکم شهریور روز پزشک و تبریک این روز به جامعه پزشکی افزود: جامعه دلسوز و خدوم پزشکان مراقب و مواظب باشند تا دغدغه مادی به انسانی ترجیح داده نشود.
وی همچنین از پیگیری رئیس شبکه بهداشت و درمان گتوند در خصوص حمایت و حضور پزشکان متخصص در این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.
امام جمعه گتوند در خاتمه با اشاره به قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص راه اندازی بیمارستان 32 تختخوابی کارون گتوند در هفته های آینده افزود: بیمارستان کارون گتوند یکی از دغدغه های مردم این شهرستان می باشد که راه اندازی عملی و رسمی این بیمارستان ضروری است.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

امین دادور عضو شورای اسلامی صالح شهر در پیامی بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را تبریک گفت متن این پیام بدین شرح است :

وعده الهی تحقق یافت : و بشر الصابرین

بازگشت غرور افرین الگوهای صبر و استقامت را به میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض میکنم

روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاههای مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. صبر و استقامت این عزیزان همیشه ایام مثال زدنی است و آنها با صبر توانستند عزت و شرف را برای خود به ارمغان بیاورند .

دادور در پایان افزود : بی شک سال ها محرومیت این سرو قامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند. که جا دارد این روز را به این عزیزان ، خانواده های محترمشان و همه مردم ایران  تبریک و تهنیت عرض بنمایم .

امین دادور

عضو شورای اسلامی صالح شهر

 

 

 

 



گفتگوی اختصاصی با مسئول جامعه القرآن :

به لطف و یاری خداوند و با تحقیقات فراوان و با مشارکت جمعی از خواهران تصمیم بر آن داشتیم که یکی از موفق ترین موسسات قرآنی بنام جامعه القرآن کریم و اهل بیت (ع) به مدیریت حاج آقا سید محمد مهدی طباطبائی پدر بزرگوار نابغه چند سال اخیر که توانسته بود در سن 5 سالگی حافظ کل قرآن شود (سید محمد حسین طباطبائی یا علم الهدی) را در صالح شهر در اسفند ماه 93 پایه ریزی کنیم .

موسسه ما شعبه ای از واحد شوشتر می باشد که اساس کار آن بدین صورت است که در زیر آمده است :

1)      دوره آیه های زیبا و احادیث قشنگ با روش اشاره و بازی ویژه خردسالان 4-3.5 ساله

2)      دوره حفظ موضوعی شامل حفظ 54 آیه کاربردی (اخلاقی و رفتاری) به روش اشاره و برای رده سنی 6-4 سال

3)      دوره آموزش روخوانی و روانخوانی به لحن عرب برای رده سنی 12-6 سال

البته قرآن آموزانی که حفظ موضوعی را قبل از 6 سال به پایان رسانیده اند ، می تواند این دوره را آموزش ببینند .

در پایان این دوره کسانی که روخوانی و روانخوانی را با تسلط یادبگیرند می توانند در دوره حفظ ترتیبی شرکت کنند . و پس از گذراندن هر دوره ، مدرک اعطا می گردد .

تیر ماه سال جاری پس از تلاش و پیگیری های فراوان خواهران و برادران فعال در موسسه و به میزبانی موسسه جامعه القرآن صالح شهر و با همراهی برادر بزرگوار آقای اخلاقی و والده ایشان ، محفل انس با قرآن با حضور برگزیدگان و فعالان و حافظان قرآنی و نیز جمعی از متولیان فرهنگی شهر برگزار گردید .

در این محفل نورانی جمعی از برادران عضو شورای شهر ، فرماندهی بسیج برادران و مدیران مدارس و معلمان و خیرین حضوری سبز داشتند و از نزدیک شاهد عملکرد و برنامه های اجرا شده موسسه طی این یک سال و نیم کار و فعالیت مستمر بودند .

این محفل با اجرای توانای آقای رمضانی و نیز همکاری غلامرضا اکبرنژاد همراه بود .

از جمله برنامه های این محفل با همخوانی قرآن توسط گروه های قرآنی خواهران و برادران نوجوان و اجرای زیبای خردسالان حفظ موضوعی با روش اشاره مزین شده بود و در ادامه آقای اخلاقی سخنانی را در راستای فعالیتهای قرآنی موسسه و چیستی و چگونگی آن ایراد کردند .

بدنبال آن 2 تن از حافظان (بنام های کوثریان ، چعب) برگزیده استان که سال گذشته موفق به کسب عنوان رتبه اول در سطح استان شدند . محفل انس با حضور و قرائت های زیبایشان نیز اجرا گردید .

در پایان به رسم یادبود به قرآن آموزان برتر موسسه جوایزی اهدا گردید .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سیدمجید صالحی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر برگزاری برنامه های کیفی و ارزشمند در این دهه اظهار داشت: برنامه‌های دهه کرامت بانوان با هدف ترویج و تعمیق ارزش‌های اسلامی با تکیه بر سیره ائمه اطهار(ع) اجرا می‌شوند.
وی با بیان اینکه بانوان نیمی از پیکره این جامعه می باشد، افزود: در توسعه و آبادانی کشور باید از ظرفیت ها و پتانسیل بانوان و دختران استفاده کرد.
فرماندار گتوند گفت: جشن زنان و دختران، مسابقات ورزشی، مراسم تجلیل از زنان نخبه و کارآفرین،برگزاری نشست کتابخوان، جشنواره غذای محلی ، تور گردشگری به کتابخانه ها، نمایشگاه کتاب، اهدا جهیزیه به نوعروسان، نشست تربیتی، نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، یادواره زنان شهیده، کارگاه آسیب های اجتماعی و ازدواج از جمله برنامه های دهه کرامت در این شهرستان است.
صالحی اضافه کرد: برپایی ایستگاه صلواتی ، نورافشانی و تزیین مساجد و معابر توسط هیات‌های مذهبی و شهرداری ها از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان گتوند می باشد که اجرای آنها از روز پنجشنبه با مشارکت مردم آغاز شده است.
فرماندار گتوند بر همکاری اداره ها، بخشداران،دهیاران و شوراهای اسلامی در جهت هر چه بهتر برگزار شدن ویژه برنامه های این دهه تاکید کرد.
از 14 مرداد ماه سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا 24 مرداد سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
شهرستان گتوند از شهرهای مذهبی خوزستان با 74هزار نفر جمعیت در شمال این استان واقع شده است.



تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه گتوند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم افزود:این نهضت و این انقلاب یک نهضت اسلامی و جهانی است و محدود به جغرافیای کشور اسلامی ایران نیست.
وی افزود: مردم متدین و ولایت مدار افق دیدشان فقط مسائل پیش پا افتاده و جاری زندگی نباشد و باید افق جهانی و نگاه جهانی داشته باشیم.
خطیب جمعه گتوند اضافه کرد: مسئولین نظام مقدس اسلامی نگاه پایین و حداقلی به حکومت اسلامی نداشته باشند وباید افق دید شان رهبری و نگاهشان به نگاه رهبر باشد و نگاه به امور جاری و معیشتی مردم باید دربرنامه ریزی ها مشاهده شود.
حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اینکه نگاه جهانی به حکومت اسلامی را باید با برنامه ریزی مدیریت کنیم خاطر نشان کرد: زمینه سازی ظهور در این نهضت الهی پیش بینی شده و باید نگاه به سمت ظلم ستیزی و استکبار ستیزی باشد.
امام جمعه گتوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: برجام بد عهدی آمریکا را بار دیگر ثابت کرد لذا باید توجه کرد تنها راه حل مشکلات کشور استفاده از ظرفیت های درونی در قالب اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با اشرافی گری در جامعه افزود: امروز اشرافی گری در برخی از مراسم ها و جشن و عزا مشاهده می شود و باید باید از شیوه غلط برخورد شود.
امام جمعه گتوند در فراز دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 17 مرداد ماه سالروز شهادت دیپلمات های ایرانی و شهید محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری در سال 77 در کشور افغانستان و روز خبرنگار از تلاش خبرنگاران واصحاب رسانه در شهرستان گتوند تقدیر و تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اماکن زیارتی و بقاع متبرکه در این شهرستان، بر تسریع در رفع این مشکلات تاکید کرد و خواستار افتتاح و مستقل شدن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند شد.
امام جمعه گتوند در خاتمه با اشاره به تشییع باشکوه 1 شهید گمنام در روز 9مردادماه در شهر ترکالکی از حضور مردم ولایت مدار و شهید پرور در این آیین قدردانی کرد و افزود: شهدا مایه خیر و برکت در منطقه هستند و ساخت آرامگاه برای این شهدا باید در دستور کار قرار گیرد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 5 / 1395برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرنگار روناش، پیکر مطهر دو شهید گمنام ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه نهم مرداد ماه از محل فاطمیه واقع در میدان قدس شهر ترکالکی گتوند تشییع و پس از آن در محل پارک دولت این شهر به خاک سپرده شد. آیین وداع با این شهدا امشب در محل مصلی امام خمینی (ره) گتوند و همچنین فاطمیه شهر ترکالکی برگزار خواهد شد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

شب گذشته هیئت رزمندگان شهرستان گتوند با خانواده شهید بزرگوار روح ا... پورعلیداد دیدار کردند .

در این دیدار که در جمعی صمیمی و دوستانه صورت گرفت ، تعدادی از رزمندگان ، مداحان و بسیجیان شهرستان در منزل این شهید بزرگوار اقدام به خواندن زیارت عاشورا ، مداحی ، خاطره گویی از شهید روح ا... پورعلیداد و تفسیر آیاتی از قرآن کریم ، نمودند .

گفتنی است شهید روح ا... پورعلیداد (عزت الله) فرزند عیسی پورعلیداد می باشد که متولد 1348 و تاریخ شهادت ایشان سال 1370  و محل شهادت جانباز شیمیایی عملیات کربلای 5 می باشد. 

خانواده شهید پورعلیداد و پرده شناس تقدیر و تشکر ویژه ای از حضور رزمندگان و دیدار با این خانواده کردند .

شهرستان گتوند 300 شهید و صالح شهر از توابع شهرستان گتوند 28 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

 

 

 لطفا عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت السلام والمسلمین داور نیا امام جماعت محترم مسجد جامع صالح شهر در گفتگویی با ما ضمن قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمان روزه دار علی الخصوص زنان و مردان صالح شهر گفت : در صورت اعلام رسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و روئیت هلال ماه فردا چهارشنبه نماز عید فطر برگزار میگردد .

حاج آقا داور نیا در ادامه افزود : نماز عید فطر در صالح شهر همزمان با سایر شهرهای استان و کشور راس ساعت 7:00 صبح در محل مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد .

ایشان در سوالی که آیا به طور قطع فردا روز عید فطر هست نیز گفتند : اعضای دفتر استهلال مقام معظم رهبري در نشستی اظهار داشتند که بیش از 150 گروه در مناطق مختلف کشور برای رویت هلال ماه شوال مستقر شده اند و تصریح کردند: در صورت مساعد نبودن شرایط جوی و رویت نشدن هلال ماه در غروب روز سه شنبه، عید فطر پنج شنبه خواهد بود و موضوع به اطلاع مردم شریف خواهد رسید  و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ماه در غروب روز سه شنبه دیده می‌شود. 

امام جماعت مسجد جامع صالح شهر در ادامه درباره فضیلت خواندن این نماز بیان داشتند : نماز عید فطر نمازی است که مسلمانان در روز عید فطر می‌خوانند. این نماز در سال اول هجرت واجب شد و مسلمانان در زمان حضرت محمد(ص) ، به جماعت در این نماز شرکت می‌کردند. این نماز پس از فوت پیامبر، برای مسلمانان سنت موکده دانسته می‌شود.

 این نماز در زمان حضور امام شیعه واجب است و باید به جماعت خوانده شود، و در غیراین‌صورت مستحب است.

ایشان در پایان از تمامی مردم روزه دار صالح شهر اهم از مردان و زنان خواست تا در این نماز حضور یابند.



تقدیر و تشکر نایب رئیس شورای شهرستان گتوند از حضور حماسی مردم شریف شهرستان گتوند و حومه در راهپیمایی روز قدس

روز قدس نشان دهنده ایستادگی افراد حق طلب در برابر ظلم جهانی است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای تجدید بیعت با آرمانهای والای اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین با خلق حماسه عظیم در راهپیمایی روز قدس رقم می خورد.راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان یک حرکت حماسی نشان دهنده وحدت، اتحاد، همبستگی و بصیرت ملت در برابر استکبار جهانی و دفاع از ملت های مظلوم و آزاده است. درود خدا بر شما مردم مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه حمد و سپاس خداوند متعال را که بار دیگر، توفیق شرکت در راهپیمایی روز قدس را شامل حال امت شریف ایران اسلامی و به ویژه مردم ولایتمدار، متدین و شهید پرور شهرستان گتوند و حومه گردانید. و به فضل الهی با وحدت و بصیرت، بار دیگر با خلق حماسه ای بزرگ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ لرزه بر اندام استکبار و صهیونیسم انداخت و فریاد مظلومیت و عدالت‌خواهی مردم فلسطین اشغالی را به گوش جهانیان رساند. با توجه به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حضور با شکوه مردم شهرستان در راهپیمایی روز قدس، باعث ذلت و خواری رژیم صهیونیستی و تقویت روحیه امید و خود باوری مردم فلسطین شد. سپاس مخصوص خداوند که با توفیقات الهی خود و احساس تکلیف دینی و انقلابی شما مردم فهیم و بصیر شهرستان گتوند و حومه راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس با شکوهی خاص برگزار گردید و در این راهپیمایی حماسه ای دیگر آفریده شد. لذا از حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و بویژه مردم ولایتمدار و روزه دار شهرستان گتوند و حومه را در روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان  امسال که با شرکت در راهپیمایی این روز حماسه ای دیگر آفریدند، تقدیر و تشکر کرده و از خداوند بزرگ نجات مردم فلسطین و غزه را از زیر چنگال اسرائیل غاصب خواستارم. 

          محمود بلیوند
نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گتوند و عضو شورای اسلامی شهر صالح شهر


لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 4 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 4 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 4 / 1395برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر : مهندس رستمی در گفتگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر اظهار داشتند، به منظور معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویر 28 شهید صالح شهر در ورودی این شهر از سمت جاده شوشتر-گتوند توسط شهرداری صالح شهر نصب شد.

شهردار صالح شهر در حاشیه رونمایی از این تابلوها با اعلام این خبر گفت: تعداد 29 تابلو در ابعاد دو دریک ونیم متر مزین به تمثال امام راحل و 28 شهید دوران دفاع مقدس در این مسیر با نظر مساعد و همکاری شورای اسلامی شهر توسط شهرداری صالح شهرنصب شد.

شهردار صالح شهر گفت: به منظور معرفی شهدای گرانقدر و تکریم خانواده های بزرگوار آنها، شهرداری صالح شهر بر مبنای وظیفه خود با هماهنگی و همکاری شورای محترم اسلامی شهر تعداد قابل توجهی از خیابان ها ی سطح شهر را به نام مقدس شهدا مزین نمود.

مهندس رستمی عنوان کرد: انجام این گونه امور در جای خود مهم و با ارزش است ولی بالاتر از این امور، پیروی از سیره شهدا و عمل به توصیه ها و پیامهای این عزیزان است، شهدایی که آرامش و امنیت کنونی کشور مرهون ایثار و رشادتهای آنهاست و با معرفی آنها می توان بهترین الگوها و سبک زندگی شرافتمندانه را برای نسل جوان و آینده ساز کشور ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره، نصب تمثال و نامگذاری خیابانها و اماکن با تصاویر و اسامی شهدا صرفا تذکری برای همه ماست تا تکلیف خود را که پاسداشت از دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروی از ولی امرمسلمین است را فراموش نکنیم و از شهدا بیاموزیم که از فرصت و زمان کوتاه زندگی بیشترین و بهترین استفاده را جهت رسیدن به تعالی و کمال ببریم.



تاريخ : 3 / 4 / 1395برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 4 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش تصویری دیدار با خانواده شهیدان گتوندی

روز گذشته : دیدار با خانواده شهیدان گتوندی علی و مراد رضایی و جمشید عسکر زاده با حضور نماینده ولی فقیه جنا حاج آقا شاه آبادی امام جمعه محترم ، رئیس محترم بنیاد شهید و فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ کنگری بمناسبت ماه مبارک رمضان

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 4 / 1395برچسب:, | 5 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بندگی یعنی
در کوچه پس کوچه های زندگی
دست کسی را بگیری...!

به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز هفته اکرام ایتام و نیازمندان و به همت خیرین این شهر تعدادی بسته غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی و مواد شوینده در بین نیازمندان و افراد و خانواده های کم بضاعت توزیع شد. این آئیین هرساله و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بین اهالی محترم صالح شهر برگزار میگردد که این حرکت شایسته و قابل تقدیر می باشد . 



گردهمایی فعالان فرهنگی شهرستان گتوند ، شب گذشته همراه با نماز جماعت و سخنرانی حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی برگزار شد.

در این مراسم که در تالار ارم شهرستان گتوند برگزار شده بود ، امام جمعه محترم شهرستان گتوند در بین نماز به سخنرانی پرداختند و گفتند : شاعر ،یک نقاش ، یک بازیگر ازظرفیت خدادای برای رسیدن به کمال استفاده میکند ، ظرفیت همه ما انسانیت ماست و هنر این هست که انسانیت رو به نقطه اوج و کمال برسانیم . یعنی همه انسانها می توانند هنرمند باشند . همه انسانها می توانند این ظرفیت را به نقطه اوج برسانند . لذا بی هنری این نیست که من شعر و نقاشی و .. بلد نباشم ، بی هنری این است که انسان نتواند از ظرفیت فطری و خدایی خودش استفاده کند و خودش را به خدا برساند و آن چیزی که گفته می شود هنر متعهد که گفته می شود این نکته است که انسان باید با آن هنر اصلی اینها را هماهنگ کند . نقاشی و شعر و هنر باید در خدمت آن هن اصلی قرار بگیرند .

اگر شاعری ، نقاشی خطاطی بتواند آن هنر اصلی را روی صفحه بیاورد می گویند این هنر ، هنر متعهدانه است . زیبایی یک ظرفیت برای همه است اگر کسی این زیبایی را در ظرفیت صحیح خودش استفاده کند یک هنرمند است و اگر غیر از این باشد یک بی هنری است .

ایشان در ادامه به  سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و فرمودند که ایشان از ولنگاری فرهنگی گلایه کردند و ادامه دادند یک ولنگاری فرهنگی و نقطه اوج آن همین هست که انسان این خط مستقیم را فراموش کند . اگر این هنر اصلی را فراموش کرد به بی راه های متعددی گرفتار می شود که این می شود ولنگاری فرهنگی .

ان شاءالله مجموع متعهد و انقلابی و ارزشی شهرستان گتوند بتوانند در راستای آن هدف اصلی خلقت در پرتو هدایت خاتم رسولان (ص) و خط روشن و هدایتگر ولایت و امامت ، آن وظیفه و آرمان الهی که تعالی جامعه انسانی و بشری هست را تحقق بخشد و شاهد رشد و کمال یافتگی در جامعه روز افزون باشیم .

در آخر از آقای اسدی ریاست محترم فرهنگ و ارشاد شهرستان تشکر میکنم و برگزاری این برنامه قطعاً برای هگرایی ارزشمند است که ان شاءالله اهداف را تحقق بخشد .

در ادامه این برنامه و پس از صرف افطار ، شاعرین شهرستان به شعر گویی پرداختند و گروه تئاتر و نمایش نیز اجرای بسیار زیبایی داشتند .

گفتنی است در حاشیه این مراسم فرهنگیان شهرستان توسط پزشک محترم معالجه سرپایی شدند .

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب

گزارش تصویری دیدار با خانواده شهیدان گتوندی مهدی نظری و خیراله صالحی بمناسبت ماه مبارک رمضان با حضور ریاست محترم بنیاد شهید شهرستان آقای احمدی ، امام جمعه محترم شهرستان و فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند جناب سرهنگ کنگری

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 3 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند و حومه در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت کردند.
حجت السلام شاه آبادی امام جمعه گتوند در خطبه اول خود ضمن بیان فضایل ماه مبارک رمضان درباره هوا پرستی و کنترل شخص و هویت ایمانی ودینی افراد سخنانی را بیان داشتند .

در بخش بعدی از خطبه های خود ،بیانات خود را حول موضوع دیدار اخیر رهبری با مسئولین کشوری قرار داشتند و فرمایشات ایشان را خطاب به مسئولین
یادآوری کردند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبری خطاب به مسئولین شهرستان گتوند و نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند بیان داشتند که کارگاه های تولیدی رو به تعطیلی رفته و بی کاری ضرر جدی به مسائل خانوادگی زده و ظرفیت کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است که این مسائل باید مد نظر مسئولین باشد .
گفتنی است بعد از نماز جمعه امروز مراسم جز خوانی قران کریم برگزار شد و همچین در حاشیه نماز امروز نیز نمایشگاه عکسی با موضوع اعتیاد برگزار گردید.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

جمعی از کارکنان و ریاست محترم جهاد کشاورزی شهرستان گتوند بمناسبت هفته جهاد کشاورزی با خانواده شهید تاجدی و همچنین با امام جمعه محترم شهرستان گتوند دیدار کردند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 3 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته گتوند افزود: مجلس زنده مجلسی است که در موقعیت های حساس پشتیبان این ملت باشد.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارکرد: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانونگذاری، و در واقع ریل گذاری برای حرکت دولت است.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: انقلاب ما یک حادثه و جریان اتفاقی نبود بلکه ریشه در باورهای دینی دارد.
وی ایمان به هدف الهی پیغمبر(ص)، ایمان به همراهی مردم و نصرت الهی را از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) برشمرد و اضافه کرد: در پایبندی به دین و ارزش های دینی،امام متعبد است و بنده خداست.
خطیب جمعه گتوند ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد در چهارچوب منافع مادی، سیاسی،اجتماعی و یا قبیله ای، باورهای دین را می پذیرند و هر جایی که منافع به سودشان است باور می کنند و در جایی که به سودشان نباشد باورهای دینی را رد می کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: انقلاب اسلامی ما به یک تاریخ محدود از سال 42 تا امروز نیست بلکه رهبر معظم انقلاب شاخص هایی رابرای این انقلاب بیان کرده است و ما باید انقلاب را در این شاخص ها ببینیم.
حجت الاسلام شاه آبادی پایبندی به ارزش های مبنایی و اساسی اسلام ناب محمدی(ص)، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، سیاسی، اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی که مهمتر از همه است و استقلال امنیتی، حساسیت در برابر دشمن و کار و نقشه دشمن و تبعیت نکردن از آن، تقوای دینی و سیاسی را از شاخص های انقلابی رهبر معظم انقلاب بیان کرد.
امام جمعه گتوند در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: ایشان بانوی بزرگ و الگویی برای زنان مسلمان است و فقط نه در بعد اقتصادی بلکه در موقعیت های حساس دلسوز و غمخوار و پشتیبان پیغمبر(ص) بود و نخستین زن مسلمانی بود که زمینه را برای زندگی و تبلیغ پیغمبر(ص) آماده کرده بود.
وی در ادامه به 27خرداد روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 اشاره کرد و افزود:گتوند با وجود موقعیت ویژه کشاورزی و منابع آب فراوان می تواند یکی از قطب های مهم کشاورزی خوزستان باشد ولی به خاطر نبود توجه به این شهرستان متاسفانه مشکلات زیادی در بخش کشاورزی داریم و خواستار حمایت و نگاه ویژه دولت و مسئولان به این شهرستان هستیم.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه نداشتن میدان تره بار، نبود نظارت بر کشت و کار، نبود کارگاه های صنایع تبدیلی را از آسیب های کشاورزی این شهرستان نام برد و بر نظارت و پیگیری بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و تعاونی های روستایی تاکید کرد.



تاريخ : 22 / 3 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دیدار با خانواده شهید جعفری در شهر ترکالکی با حضور ریاست محترم بنیاد شهید گتوند و همرزمان شهید

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 3 / 1395برچسب:, | 5 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مژده ای منتظران ماه خدا آمده است / ماه شب‌های مناجات و دعا آمده است ماه دلدادگی بنده به معبود رسید / بر سر سفره شاهانه گدا آمده است…..

رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است.

نگوییم؛ رمضان آمد بگوییم ماه رمضان آمد

رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (ع) نقل روایت می‌کند و می‌گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (ع) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی‌رود و نمی‌آید که شیء زائل و نابود شدنی می‌رود و می‌آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می‌باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (س) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (ع) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی‌دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

لطفاً متن کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 3 / 1395برچسب:, | 4 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوندنیوز به گفته ی منابع آگاه , ایرج عسکرزاده از مدافعان حرم حضرت زینب در سوریه امروز در یک درگیری از چند ناحیه زخمی شد .

6666664444_56436bafbf194_574703a6c711d_57543f639b27fطبق اطلاعات رسیده این مدافع حرم از ناحیه ی دست و پا تیر خورده است و در حال حاضر در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده و در حال درمان است .

حال عمومی وی مساعد گزارش شده است .

در صورت دریافت جزئیات بیشتر این خبر بروز می شود .