تاريخ : 23 / 8 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ، اولین آزمون سراسری قرآن و عترت در سالن اجتماعات اداره ارشاد گتوند برگزار گردید .

این آزمون صبح روز جمعه و از ساغت 8 و 30 دقیقه با حضور 61 نفر که ثبت نام آنها در مهرماه 94 و بصورت اینترنتی انجام شده بود ، صورت پذیرفت .

گفتنی است که اولین آزمونی است که در این سطح در شهرستان گتوند و توسط موسسه قرآن و عترت احزاب و همچنین اداره ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می گردد.



بهداشت روان، دانش و هنری است كه به افراد كمك می‌كند تا با ايجاد روش هايی صحيح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محيط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب‌تری را برای حل مشكلاتشان انتخاب نمايند.

خانم شفیعی زاده در گفتگویی با ما گفت : دهم اکتبر مصادف با نوزدهم مهر ماه از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است.در ایران هفته پایانی مهر ماه (24 لغایت30 مهر) به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییرو اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد. 

مدیر آموزشگاه پروین اعتصامی در ادامه افزود : به همین مناسبت نمایشگاه و کلاسهای آموزشی و آگاهی به همت دبیران و دانش آموزان و با کمک اداره بهداشت شهرستان گتوند برگزار گردید و در پایان به جمعی از دانش آموزان که روزنامه دیواری به همین مناسبت تهیه کرده بودند ، هدایایی اهداء گردید .

عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 6 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرکار خانم ساجده عسکری زاده دانش آموز صالح شهر موفق به کسب رتبه 108 کنکور در رشته هنر سال 1394 گردد.

برای این دانش آموز جوان آرزوی سلامتی مینمائیم و ان شاءالله در مراحل بعدی نیز موفق گردد.



تاريخ : 14 / 5 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از ایرنا فرمانده سپاه ناحیه گتوند گفت:با اجرای این طرح دانش آموزان در فضایی مناسب توانایی خود را شناسایی و مسوولیت پذیر خواهند شد.
سرهنگ پاسدار مجید کنگری افزود: در این طرح دانش آموزان علاوه بر انجام کار، زندگی در جمع را می آموزند و آموزه های دینی را فرا می گیرند.
غلامرضا استادی مسوول بسیج سازندگی شهرستان گتوند نیز در این آیین هدف از اجرای این طرح را نوسازی و شاداب سازی مدارس توسط دانش آموزان عنوان کرد و افزود: از مزایای مهم این طرح مهارت آموزی دانش آموزان است ضمن اینکه دانش آموزان زمانی که در نوسازی مدارس مشارکت داشته باشند بیشتر از فضای آموزشی خود مراقبت می کنند.
استادی افزود:ساخت وضوخانه وسنگ فرش حیاط مسجد روستای آبید، وضوخانه مسجد روستای میان پیلان دهستان پل پرزین، وضوخانه مسجد شهرک پنجم ،ساخت سرویس بهداشتی مدرسه عشایری روستای آب تاسوله دربخش مرکزی گتوند از جمله فعالیت های دانش آموزان در طرح هجرت در سال گذشته می باشد.
وی به اعزام دوگروه جهادی 22نفره بسیج محلات جهت کمک به خانواده های محروم اشاره کرد و افزود:زیباسازی 12مدرسه در سطح شهرستان گتوند شامل رنگ آمیزی، آبخوری،خط کشی، ساخت یک باب مسجد و ساخت سرویس بهداشتی مدرسه عشایری در شهرک پنجم در بخش مرکزی ،اعزام 560 نفر از حلقه های صالحین نیروهای بسیجی پایگاههای مقاومت تحت عنوان گروههای جهادی به اردوهای یک روزه جهت کمک به محرومان وخانواده های کم درآمد و برداشت محصولات کشاورزی ،کاشت درخت و هرس درختان وکمک عمرانی به دوخانواده تحت پوشش کمیته امداد دربخش عقیلی از جمله برنامه های امسال این طرح در گتوند می باشد.
مسوول بسیج سازندگی شهرستان گتوند افزود : طرح هجرت 3 همه ساله با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش و دانش آموزان در ایام تابستان و با هدف بهسازی، تعمیر و مرمت مدارس آغاز و تا اول مهرماه ادامه دارد.



تاريخ : 8 / 5 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش پیک شوشتر ، دانشگاه آزاد شوشتر با دارا بودن بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی مجرب و با بهره گیری از کلیه امکانات آموزشی، پژوهشی، کتابخانه های مجهز، مراکز اینترنت، کارگاه ها و آزمایشگاه ها ی پیشرفته، خوابگاههای دانشجویی ، استخر ، سالن های ورزشی مدرن ، سرویس ایاب و ذهاب، تقسیط شهریه، وام های کوتاه مدت و بلند مدت و بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل و دیگر امکانات رفاهی به عنوان تنها دانشگاه جامع جنوب وجنوب غرب کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بصورت بدون آزمون جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پذیرای دانشجویان و داوطلبان ادامه تحصیل می باشد.

داوطلبان جهت ثبت نام و اعلام نتایج می توانند به سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرسwww.azmoon.org مراجعه نموده و با تهیه کارت اعتباری ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و کد رهگیری ثبت نام را دریافت و در زمان ثبت نام نهایی که متعاقبا اعلام خواهد شد ، به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه و با تحویل مدارک ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

یادآور میشود که کلیه رشته های تحصیلی کاردانی و کارشناسی این واحد دانشگاهی بدون آزمون میباشد .



تاريخ : 16 / 4 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر جلسه شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در صالح شهر امروز با حضور امام جماعت مسجدجامع، شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صالح شهر و دیگر اعضای شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در محل شهرداری صالح شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه برنامه‌های مرتبط برای هر چه بهتر برگزار شدن راهپیمایی روز قدس مورد بررسی قرار گرفت تا به جهت اهمیت زیادی که این روز دارد تمام موارد مورد نظر به بهترین نحو انجام شود.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر در آغاز جلسه ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: همدلی و هم‌زبانی و متحد بودن مسلمانان همیشه باعث شده که تمام نقشه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شود و در این برهه نیز به طور قطع عظمت اتحاد میان مسلمان مشتی شده بر دهان استکبار جهانی خواهد خورد.

در این جلسه دیگر اعضای شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی نیز نظرات خود را برای هرچه باشکوه‌تر این مهم نسبت به سال‌های گذشته اعلام کردند که در پایان چندین موارد بیان شد تا پیگیری‌های لازم در خصوص موضوعات مطرح شده انجام شود.

گفتی است صالح شهر از توابع شهرستان گتوند با جمعیتی حدود 10 هزار نفر هر ساله مراسم راهپیمایی روز قدس را با شکوه خاصی برگزار میکند .

حضور در راهپیمایی روز قدس 19/04/1394



تاريخ : 6 / 3 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن الفبا در مدرسه ابتدایی بعثت با حضورخانواده های محترم دانش آموزان برگزار گردید .

خانم بوستانی در گفتگویی با ما گفت : در راستای رسالت آموزشی و فرهنگی و خاطره انگیز کردن دانش آموختگی دانش آموزان این جشن برگزار گردید . در این جشن باشکوه دانش آموزان به همراه خانواده های خود یک روز خاطره انگیز را تجربه کردند .دانش آموزان به همراه والدین خود با گرفتن عکس های یادگاری و دریافت هدایایی از سوی معلمان بعد از یکسال تلاش و کوشش و طی نمودن مراحل آموزشی برای رفتن به سطحی بالاتر آماده شدند .

گفتنی است خانم بوستانی معلم پایه اول در طرح الگوهای برتر در شهرستان مقام اول و در استان مقام سوم را کسب نمودند . که از زحمات این معلم زحمت کش تقدیر میگردد و ان شاءا... موفقیت های بیشتری را کسب نماید .



تاريخ : 20 / 2 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

خانواده نرگس احمدی دختر هفت ساله مبتلا به بیماری صعب العلاج دیستونی برای تامین هزینه درمان فرزند بیمارشان چشم انتظار کمک های مردم خیر می باشند.

به گزارش سلام گتوند این دختر هفت ساله از چند سال پیش به بیماری دیستونی (انقباض غیر ارادی عضلات ) مبتلا شده و توانایی انجام کارهای روزانه را ندارد به گونه ای که از تحصیل نیز بازمانده است.

پدر این دختر بچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:چند سال پیش در حالی که دخترم بیش از سه سال داشت هنگام راه رفتن دچار گرفتگی مچ پا شده و صورتش کبود گردید و پزشک پس از معاینه اعلام کرد که مشکل خاصی نیست.

صادق احمدی افزود:پس از چندی مچ پای دخترم کج شده و راه رفتن وی مشکل شد که پس از مراجعه به پزشک مغز و اعصاب در اهواز بیماری دیستونی وی تایید شد که متاسفانه درمان قطعی هم ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه این بیماری دخترم پیشرفت کرده و از انگشت پا تا ران او را فرا گرفته که با درد شدیدی همراه است اظهار کرد:با مراجعه به پزشکان متخصص در تهران آمپول هایی به قیمت هفت میلیون ریال برای وی تجویز شده ضمن اینکه این دختر بچه برای تحمل درد باید روزانه هشت قرص قوی مصرف کند.

وی با اشاره به مشکلات نگهداری از این کودک گفت:در مراجعه به پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب متوجه شدم دخترمان به دیستونی نوع شش مبتلا می باشد که تنها توانایی خنده ، گریه و نگاه کردن را دارد و هیچ گونه اراده و تعادلی برای انجام کارها و حرکات خود ندارد.

احمدی که خود کارگر شهرداری است و توان مالی تامین هزینه درمان کودک بیمار خود را ندارد افزود:علاوه بر هزینه بالای درمان ، برای تقویت این کودک بیمار باید مواد غذایی مقوی تهیه کرد که با حقوق اندک قادر به تامین این هزینه نیستم.

وی اظهار کرد: همسرم نیز به دلیل سختی نگهداری و مراقبت از وی تاکنون چند بار قصد خودکشی داشته است.


پدر این کودک افزود:در حال حاضر در خانه استیجاری زندگی می کنم و توانایی پرداخت هزینه پرستار برای نگهداری از فرزندم را ندارم لذا از مسوولان و مردم خیر اندیش در خواست کمک دارم.

وی گفت :در حال حاضر کمک های مالی اندکی از سوی اداره بهزیستی گتوند دریافت می کنم که بسیار ناچیز است.

رییس اداره بهزیستی گتوند نیز ضمن تایید این موضوع گفت:بیماری دیستونی بیماری صعب العلاجی است لذا باید خانواده این بیمار مورد حمایت قرار گیرند ضمن اینکه نگهداری از وی نیز دشوار است.

قاسم پاپی زاده حاضر به ارایه اطلاعات بیشتر در این رابطه و تعداد بیماران مشابه در شهرستان گتوند نشد.

دیستونی به معنای انقباض غیرارادی ، مکرر و طولانی در یک عضله یا در گروهی از عضلات یا بروز وضعیت های بدنی خاص است و یک اختلال حرکتی عصبی محسوب می شود.

هنوز هم برخی از دیستونی ها علت ناشناخته دارند، اما عوامل ارثی ، حادثه و صدمات بدنی، برخی عفونت ها، مصدومیت ها، عوارض برخی داروها، کاهش اکسیژن هنگام زایمان، بروز ضربات زایمانی و افزایش بیش از حد معمول بیلی روبین هنگام دوران نوزادی و شیرخواری در بروز

این بیماری نقش دارند.

افراد نیکوکار برای کمک به مشکلات معیشتی خانواده این دختر بیمار و تامین هزینه پرستار برای نگهداری از وی می توانند کمک های مالی خود را به شماره حساب تجارت 4889555101 به نام صادق احمدی پدر این کودک واریز کنند.



تاريخ : 29 / 12 / 1393برچسب:, | 17 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پايان مشكلات اينترنت صالح شهر

مجيد شهبازي راد مسئول اينترنت صالح شهر در گفتگویی اختصاصی با ما گفت :

سال 93 به پايان رسيد در حالي كه در ماه‌هاي آخر سال قطعي و اختلالات و مشكلات مداوم اينترنت موجب نارضايتي در سطح استان از جمله كاربران اينترنت صالح شهر گرديده بود. و البته اين تغييرات نيز به خاطر تغيير پيش شماره هاي استان  از 612677 به 613637 و همچنين سامانه مشتريان اينترنت مخابرات از سيترا به آدرس 80.191.224.242 به سامانه پارتاك به آدرس 10.232.139.186 بوده است.

شهبازی راد در ادامه با بیان این مطلب که متأسفانه اين تغييرات باعث مشكلات زيادي در ثبت نام مشتريان و شارژ اينترنت كاربران و نارضايتي شديد بسياري از همشهريان گرديد  ، گفت : اينجانب در تمام اين مدت بدون هيچ وقفه اي و با جديدت تمام پيگير مسأله بودم و با وجود فشار زياد كاري ، پيگيري هاي لازم را با استان و شهرستان گتوند هم به صورت حضوري و هم با تماس های مکررتلفنی نموده ام .

مسئول اینترنت صالح شهر در ادامه افزود : بحمدا... این پیگیری ها جواب داد و به صورت كامل مشکل قطعی اینترنت صالح شهرحل گرديد و هم اكنون با افتخارمي توانم در آستانه سال نو رفع تمامي اين مشكلات را به همشهريان عزيز مژده دهم.

مجید شهبازی در ادامه از آغاز ثبت نام مشترکین جدید بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت : این موضوع را هم پیگیری نموده ایم که بعد از پایان این تعطیلات همشهریان عزیز می توانند با حضور در دفتر اینترنت صالح شهر واقع در خیابان سعدی 7 روبروی مدرسه ابتدایی شهید چمران روند ثبت نام خود را انجام دهند .

شهبازی راد در پایان از آقاي بهروز عزيزي (مسئول مخابرات صالح شهر) ، آقاي جعفر حبيبي (رياست مخابرات گتوند) – آقاي مرتضي حيدري (مسئولان شركت ديتاي اهواز) – آقاي شريف زاده (مسئولان شركت مخابرات خوزستان) – خانم عيدي زاده (مسئولان سامانه پارتاك) – خانم شفيعي (مسئولان شارژ سامانه پارتاك) –خانم پورحسن (مسئولان شركت اوآسيس – شركت ارائه دهنده اينترنت ) و همچنين آقاي محمود بليوند عضو محترم شوراي اسلامی صالح شهر كه در اين مدت براي رفع اين مشكل همكاري نمودند ، تقدیر و تشکر ویژه ای نمودند و افزود اميد است كه سال پيش رو ، سالي خوب و پر بركت براي  شهروندان صالح شهری و تمامي هموطنان در سراسر مهين اسلامي باشد. ان شاء الله...



تاريخ : 22 / 11 / 1393برچسب:, | 20 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بسمه تعالی
نون و القلم
ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن یوم الله 22بهمن خدمت هم استانی های عزیز و شهید پرور
نقش و اهمیت آموزش و پرورش در تمام جوامع بشری بر همگان روشن و مبرهن است در دین مبین اسلام نیز آیه شریفه فوق مبنی بر لزوم توجه به امر آموزش و پرورش در دستورات وحیانی خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) است. در ایران اسلامی نیز سابقه  علم و دانش همین بس که پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد (ص) در این خصوص فرمایشی گهر بار دارند که اگر دانش در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت و خوزستان عزیز که مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است از دیرباز در پرورش نخبگان نقش اساسی برعهده داشته و خواهد داشت اکنون که یکی از دلسوزان و مدیران صادق و درستکار بر منصب عالی ترین دستگاه آموزشی و فرهنگی خوزستان عزیز تکیه داده است وظیفه همگان است با حمایت همه جانبه از مدیرکل خدوم و صادق در خصوص خدمات ارائه شده در سال گذشته  و اینکه  جناب استاد تقی زاده عزیز عزم خود را جزم نموده و یک تنه در مقابل تمام دستگاههای بدهکار به آموزش و پرورش ایستاده می طلبد برای رشد و توسعه  بهتر آموزش و پرورش استان تمام رسانه ها مانند ما جوانان و دانشجویان استان از استاد و فرزند خدوم خود استاد تقی زاده حمایت نمایید ، تا مسئله طلب اداره کل آموزش و پرورش بعنوان مطالبه مردم خوزستان مطرح گردد.
برادران و خواهران عزیزم خانه دوم ما اکنون به کمک همه ما نیاز دارد تا بتواند رسالت بزرگی که بر عهده دارد را سر منزل نهایی خود برساند .
جمعی از جوانان و  فعالان دانشجویی استان خوزستان

 


تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از طلوع صالح شهر http://banoosaleh.blogfa.com/post/84

عصر ما ، عصر تبليغات است ؛ 

عصري كه مي توان سياه را سفيد نمايش داد و سفيد را سياه .  

عصري كه در آن عده اي توانسته اند باطل خود را حق جلوه دهند و چه خسران ديده ايم ما ،اگر نتوانيم آنگونه كه شايسته است حقمان را به عرصه ي ظهور درآوريم.  

در عصر ما ، رسانه ها پادشاهند . سلاطين عصر ما كساني هستند كه بتوانند بيشتر از ديگران ، افكار جامعه را به سمت خود ميل دهند .

و در اين عصر ، شما هم پادشاهيد و محدوده ي فرمانروايي تان دنياي افكار و انديشه هاي كودكان است، دنيايي كه با وجود كوچكي اش، دنيايي است بس عظيم ، چرا كه يك تفكر مي تواند جهاني را تغيير دهد .

شما مديران و مربيان محترم ، نيمي از عمر فكري كودكان اين سرزمين را در يك دوره زماني مشخص در اختيار داريد . موقعيتي بس عظيم كه آرزوي بسياري از غول هاي فرهنگي دنياست ،  همانها كه با هزينه كردن مبالغ فراوان ، سعي در توليد معجون هاي متنوع فرهنگي و تزريق آن به شريانهاي حياتي فرهنگ جهاني دارند .

لطفاً متن بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ....



ادامه مطلب

به نفل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان گتوند صبح پنجشنبه زیارت پر فیض عاشورا برگزار گردید .

در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین محترم ادارات شهرستان گتوند از جمله معاونت محترم فرمانداری شهرستان ، مدیریت جهاد کشاورزی ، رئیس محترم اداره ارشاد و همچنین مدیریت منابع طبیعی حضور داشتند ، زیارت عاشورا توسط حاج آقا حسنی مشاور فرهنگی جهاد کشاورزی و امام جمعه موقت شهرستان گتوند قرائت گردید .

روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی در ادامه ضمن تشکر از زحمات امام جماعت موقت شهرستان افزود از شروع ماه مبارک رمضان تا کنون تمام ایام هفته در این اداره نماز جماعتی به امامت حاج آقا حسنی برگزار می گردد که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر بعمل آید .



در این شماره از نشریه شاهد صالح شهر مطالبی از جمله گفتگو با فرماندار شهرستان گتوند ، گفتگو با خانواده شهید پورابراهیمی ، گفتگو با مداح اهل بیت برادر محمد آسیابانی ، اهم اخبار شهرستان ، آثار شاعران صالح شهر و ... به چشم میخورد  که این مطالب را بصورت فایل PDF در اختیار کاربران قرار داده ایم ، ضمناً از کاربران محترم درخواست مینمائیم هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و نقطه نظری دارند از بخش نظرات این سایت می توانند با ما درمیان بگذارند .

صفحه 1

http://s5.picofile.com/file/8151077584/1.pdf.html

صفحه 2

http://s5.picofile.com/file/8151077600/2.pdf.html

صفحه 3

http://s5.picofile.com/file/8151077626/3.pdf.html

صفحه 4

http://s5.picofile.com/file/8151077650/4.pdf.html

صفحه 5

http://s5.picofile.com/file/8151077776/5.pdf.html

صفحه 6

http://s5.picofile.com/file/8151077884/6.pdf.html

صفحه 7

http://s5.picofile.com/file/8151077950/7.pdf.html

صفحه 8

http://s5.picofile.com/file/8151078000/8.pdf.html

صفحه 9

http://s5.picofile.com/file/8151078068/9.pdf.html

صفحه 10

http://s5.picofile.com/file/8151078118/10.pdf.html

صفحه 11

http://s5.picofile.com/file/8151078334/11.docx.html

صفحه 12

http://s5.picofile.com/file/8151078184/12.pdf.html

صفحه 13

http://s5.picofile.com/file/8151078276/13.pdf.html

صفحه 14

http://s5.picofile.com/file/8151078284/14.pdf.html

صفحه 15

http://s5.picofile.com/file/8151078300/15.pdf.html

صفحه 16

http://s5.picofile.com/file/8151078318/16.pdf.html

 

 



تاريخ : 28 / 7 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر آموزش و پرورش گتوند از اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزی این شهرستان به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت:این کاروان 320 نفره صبح روز یکشنبه به مناطق عملیاتی اعزام شد.

به گزارش ایرنا ' یوسف علیدادی' در آیین بدرقه این کاروان راهیان نور افزود:این دانش آموزان به وسیله 10 دستگاه اتوبوس عازم دیدار از مناطق عملیاتی شدند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 695 دانش آموز از جمله 380 دانش آموز دختر به دیدار از مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

مدیر آموزش و پرورش گتوند اعزام کاروانهای راهیان نور را تداوم راه عزت بخش شهیدان دانست و گفت:دراین سفر دو روزه دانش آموزان از مناطق عملیاتی فتح المبین و هویزه دیدن می کنند.

علیدادی افزود:اعزام کاروانهای راهیان نور به عنوان یک امر فرهنگی درجهت زنده نگه داشتن یادو خاطره شهدا و رزمندگان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس موثر است.

مدیر آموزش وپرورش گتوند تجدید میثاق دوباره با آرمانهای امام راحل(ره)،مقام معظم رهبری وشهدا وآشنایی با وقایع دوران جنگ تحمیلی و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان را از اهداف این برنامه فرهنگی عنوان کرد.



تاريخ : 30 / 6 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با اعلام نتایج آزمون دکتری سال 1393 با خبر شدیم که آقای مجتبی زنگـنه یکی از جوانان موفق صالح شهری که در سالهای 1390 و 1391 پژوهشگر برتر استان شناخته شده بود، در مقطع دکتری رشته مهندسی منابع آب دانشگاه علوم و تحقیقات تهران قبول شده است. این نخبه صالح شهری مدرس و مدیرگروهی دانشگاه و دهها مقاله بین المللی ISI ، چندین طرح پژوهشی و ارائه کنفرانس های متعدد را در کارنامه علمی خود دارد، امید است که دیگر جوانان منطقه گتوند بالاخص جوانان صالح شهری با الگوپذیری از چنین جوانان شایسته ای بتوانند آینده ی خود را بهتر رقم بزنند. لازم بذکر می باشد که ایشان کتابی در زمینه مسائل عمرانی در دست تهیه و چاپ دارند. قابل توضیح است با توجه به تماس تلفنی با ایشان، ضمن تشکر از کلیه کسانی که با ارسال پیامک و تماس تلفنی ابراز محبت نموده اند، تمایلی به مصاحبه و انعکاس چنین خبری نداشته که این نشان از فروتنی این جوان صالح شهری دارد، لذا با اصرار ما در حد اطلاع رسانی صورت گرفته است.

در پایان برای این نخبه استانی آرزوی موفقیت روز افزون و سلامتی را از درگاه خداوند بزرگ خواهانیم .



تاريخ : 25 / 6 / 1393برچسب:, | 22 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فصل مدارس کم کم از راه میرسد و بوی مدرسه و کتاب و کیف در خانه ها و خیابان ها به استشمام میرسد .

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر 10هزار نفر و حدود دو هزار خانوار نیز حال و هوای فصل مهر را به خود گرفته است و کلاس اولی ها ذوق رفتن به مدرسه . این ذوق و شادی را در چهره معصومشان هنگام خرید ملزومات مدرسه میتوان مشاهده نمود .

شهرداری صالح شهر نیز همانند سایر شهرهای کشور اقدامات ویژه ای جهت این فصل سال و بازگشایی مدارس نموده است که از آنجمله میتوان به خط کشی معابر و خیابان های منتهی به مدارسٰ و چهار راه ها و همچنین طرح پاکسازی و شستشوی خیابان ها نموده است .

بدون شک این اقدامات قابل تحسین می توانند کمک شایانی هم از نظر طرح ترافیکی و هم از نظر مسائل فرهنگی در هنگام حضور دانش آموزان مدارس بالاخص دانش آموزان ابتدایی و کلاس اولی هادر محل مدارس گردد .



تاريخ : 23 / 6 / 1393برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب گذشته نشست سرگروه های حلقه های طرح صالحین شجره طیبه در حوزه یکم امام حسین (ع) برگزار گردید .

در این جلسه که امام جماعت محترم صالح شهر حاج آقا داور نیا ، مربیان ، سرگروه ها و اعضای شورای حوزه حضور داشتند ، به بحث و تبادل نظر در امر برگزاری این حلقه ها پرداختند .

در ادامه این نشست امام جماعت صالح شهر ایراد سخن نمودند و گفتند : برگزای حلقه های صالحین می تواند کمک شایانی در بحث مسائل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی در سطح شهر داشته باشد .

ایشان در ادامه افزود : تشکیل این گروه ها با احتساب اینکه هزینه ای هم در بر داشته باشد ، میتواند ما را در پیشبرد سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که امسال را نیز به این نام مزین کرده است ، اثرات مثبتی داشته باشد .

امام جماعت صالح شهر در آخر از آقای بهداروند مسئول آموزش و برگزاری حلقه های صالحین خواست که تداوم برگزاری حلقه ها ، استفاده از شاخص مذهبی و فرهنگی مناسب ، استفاده از نخبگان و استادان دانشگاه می تواند به جوانان و نوجوانان جهت بهتر شناساندن اسلام و تشیع کمک نماید ، و آنها را در مسیر هدایت قرار دهد .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 6 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مطلبی زیبا و پر معنی با نام ( از زبان بريده ي مرگ ) و با نویسندگی زهرا فرهمند کارشناس ارشد زبان و ادبیات از صالح شهر

تقدیم به مردم غم دیده و مظلوم غزه....

 

از زبان بريده ي مرگ

        سوار بر اسب يال افشان زمانم .خواهم آمد؛ از هر دري و از هر راهي و در حريم تاريخ بشري هجوم خواهم آورد. آن روز كه خدا ماموراني از فرشتگان مقرب خود را به سوي زمين فرستاد، در نامه تقدير من چنين ثبت گرديد كه برو و امانت داده شده بر جسمهاي استخواني رانده شدگان از بهشت را در مقابل يك آرامش ابدي از آنها بگير. من مسافر غريب اين سرزمينم كه هيچ ميزباني مرا به خانه خود راه نمي دهد؛ اما من مهمان ناخوانده ام خواهم آمد به سراغ شما نيز خواهم آمد چه بخواهيد چه نخواهيد. روزي به سراغ شما خواهم آمد از راهي كه پاياني نمي توان برايش تصور كرد وبه شما خواهم گفت راهي كه برگزيده ايد سرابي بيش نيست. به سراغتان خواهم آمد و شما را از تخت هاي بي اساس پادشاهي به زير خواهم آورد و در گوش شما ناقوس رفتن را به صدا در خواهم آورد و چشمانتان را بر حقايق زندگي خواهم گشود تا شايد برگي از اوراق تاريخ مايه عبرت شما باشد. شما به خيال خودتان روشنايي را در چاههاي پر از ظلمت و فساد و تباهي مي جستيد و افتخارتان را در خفه كردن صداي مظلوماني مي ديديد كه فريادشان مظلوميت در تاريخ را معنا مي كرد.شما دست پرورده كدام شيطانيد و در مكتب كدام ديو سياه قصه ها درس خوانده ايد. از كجا آمده ايدٌٍُِّْ؟ و به كجا خواهيد رفت؟ آيا از خود پرسيده ايد .؟آيا شما زندگي را ابديت محض مي دانيد؟ و آيا خون مظلومان و ستمديدگان تاريخ درخت بقا و پايداري شما را آبياري خواهد كرد.؟

      روزي كه از در خانه ها و از كنارتان گذشتم چشمانتان را بر من بستيد تا شايد به خيال خودتان مرا نبينيد. اما من در نهانگاه ذهنم شما را نقش بستم؛ تا روزي شما را به ياد آورم. روزي كه شما با دستان  پليدتان سلاح مرگ مظلومان تاريخ را مي ساختيد، روزي كه نفسهاي انساني را در سينه حبس مي كرديد و انسانيت خود را در صفات حيواني و شيطاني گم كرديد همان روز دستاني تابوت مرگ شما را مي ساخت . من گريه كودكان آواره در كوچه ها را ، فرياد دادخواهي مادران زجر كشيده در دادگاه حق و حقيقت و ويرانه هاي بر جاي مانده از شهري كه روزگاري روح زندگي در رگهاي آن جاري بود همه را به تصوير كشيده ام؛ آيا شما اين تصاوير را در هيچ نمايشگاهي نديده ايد؟ آياپنجره احساستان تا ابد بسته خواهد ماند؟

      آيندگان تاريخ بر جاي مانده از حكومت شما را چگونه تفسير خواهند كرد. واژه هاي به كار رفته در فرهنگ لغت شما ركيك ترين واژه هاي تاريخ خواهند ماند و همين واژه ها بي معناترين و كريه ترين جمله ها را در وصف شما خواهد سرود براي شعرتان هيچ وزن و قافيه اي نمي توان در نظر گرفت. به سراغتان خواهم آمد و به يادتان خواهم آورد آنچه در اذهان پليدتان نهان داشته ايد. داستان زندگي شما همان قصه اي خواهد شد كه شنيدنش كابوس شبهاي تاريك كودكان را بدنبال خواهد داشت. به سراغتان خواهم آمد و سرتان را به سنگ خواهم زد سري كه در

برابر هيچ قانون و دادگاهي فرو نيامد. آن روز كه مادران داغ ديده بر جسدهاي غرقه به خون فرزندان به ناحق كشته خود لالايي خواب ابديت را زمزمه مي كردند آن روز شما را از خواب غفلت بيدار خواهم كرد، خوابي كه وجدان و انسانيت شما را به يغما برد. من بارها نمايش استعمارگري شما را در صحنه هاي هنرمنديتان ديده ام. صحنه هاي نمايشي كه بازيگراني دست نشانده چون عروسك هاي خيمه شب بازي نقش انسانهاي به ظاهر طرفدار حقوق بشر را بازي مي كنند و خنده بي شرمي تماشاگراني كه مزدورانه مهر تاييد بر پيشاني آنها مي زنند. شما عروسك گردان وقيح ترين نمايش دنياييد.

      آن روزدر كوچه هاي غم گرفته شهري كه روزگاري آهنگ زندگي گوش هر رهگذري را نوازش مي كرد ؛پايكوبي شيطان وجودتان را به نظاره نشستم. همان روز در ميان سكوت رعب آور سرزمين هاي غارت شده ،تاريخ مرگ شما را رقم مي زدم. روزي كه خواب شيرين بامداد رحيل، شما را از شنيدن آواي جرس كاروان باز داشت شما غرق در روياهاي به ظاهر شيريني بوديد كه چيزي جز زهر ناكامي را به كامتان نخواهد ريخت. همان روز عالم را در سكوتي ناباورانه فروخواهم برد تا صداي ناقوس مرا بشنويد و به خود بياييد كه تفسير خواب شما همان چيزي خواهد بود كه بناي زندگيتان را بر باد خواهد داد.     

 



تاريخ : 1 / 4 / 1393برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دومین کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در صالح شهر توسط گروه اجتماع محور آهنگ هستی صالح شهر برگزار خواهد شد .

این کارگاه توسط واحد پیشگیری بهزیستی گتوند و با تدریس سرکار خانم خدارحمی در طی 3 جلسه برگزار می شود .

مکان برگزاری این کارگاه مهد کودک فردیس و از تاریخ پنجشنبه 5/04/93 آغاز میگردد .



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معلمان و فرهنگیان یکی از گروه های مرجع و پایه هر شهر هستند چرا که هم آموزش و هم تربیت فرزندان ما را بر عهده دارد ، لذا باید روحیه ای با نشاط و فعال داشته باشند.

تا برنامه های هفته معلم در شان مقام معلم نباشد نمی توان ازمعلم ایجاد خلاقیت و نو آوری را در فضای آموزشی برای فرزندانمان انتظار داشته باشیم.

"معلمی یکی از پر زحمت ترین شغل هاست "این جمله را همه می دانیم و درک میکنیم چرا که زحمت آنها را در برخورد با فرهنگ ها و آداب های مختلف در کلاس و ... را در طی روزها مشاهده می کنیم . در این راستا هفته معلم باید با برنامه های ویژه و در شان معلم برگزار گردد، تا از زحمات یک ساله آن معلم تقدیر شود.

امروزه نباید معلم  از معلم تقدیر و تشکر کند بلکه جامعه باید به پاس خدمات معلم از معلم تقدیر کند. چنانکه مشاهده می شود در مدارس صالح شهر دانش آموزان و مدیران مدارس با تقدیم شاخه گلی از زحمات معلم تقدیر و تشکر می نمایند .

سایت ها ، مجلات ، وبلاگ ها و .. نیز رسالت اطلاع رسانی و حمایت از زحمات معلمین را دارند و این را مشاهده نموده ایم در نشریات و سایت های صالح شهر نیز این اطلاع رسانی چندین بار در سال های گذشته و امسال صورت گرفته ولی در این راستا مسئولین محترم صالح شهر هیچگونه برنامه ای برای تقدیر و تشکر از این قشر در سطح شهر نداشته ، ندارند و یا شاید نداشته باشند .

این در حالی است که در اولین نشریه شاهد صالح شهر در سال 1393 یکی از تلخ ترین موارد سال 92 تقدیر نکردن از مقام معلم عنوان شده بود. 



تاريخ : 5 / 2 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بامداد روز چهارشنبه مورخه 93/02/03در پی حادثه ای که در روبروی شهر صالح شهر اتفاق افتاد منجر به فوت یکی از جوانان صالح شهر گردید که در پی این حادثه مخاطبین این وبلاگ با ارسال پیام هایی درخواست پیگیری مسئولین قضایی جهت بررسی این حادثه نمودند تا بتواند مرهمی بر دل داغ دار این خانواده گردد .

مدیریت این سایت ضمن تشکر از مردم فهیم صالح شهر که در پی این حادثه دلخراش با این خانواده ابراز هم دردی نمودند از مسئولین امر تقاضای عاجل مینماید تا هرچه سریعتر پیگیر این پرونده گردند .



کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

در غم از دست دادن عزیزان به سوگ نشستن صبری میخواهد عظیم ،

جناب آقای منوچهر بهداروند ضایعه دردناک درگذشت خواهر زاده گرامیتان را بشما و خانواده محترمتان تسلیت عرض مینمایم از خداوند بزرگ برای شماصبر و شکیبایی و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم .

سردبیر نشریه شاهد صالح شهر

مسئول کانون فرهنگی هنری شاهد صالح شهر

 



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با خانواده محترم شهید مهندس محمدپور در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر ویژه نوروز 93

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/d012-Dosdc1.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گفتگو با دکتر پوربختیار محقق و پژوهشگر تاریخ و ایل بختیاری در نشریه شماره 6 شاهد صالح شهر

 

دانلود فایل word :

http://up.persianscript.ir/uploads/b15e-6-11.docx

 

فایل متنی در بخش ادامه مطلب همین خبر



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس جمهور بعد از اتمام جلسه امروز هیأت دولت با حضور در بین خبرنگاران، سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پس از پایان نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۹۳ به همراه حجت‌الاسلام المسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در حیاط ساختمان نهاد ریاست جمهوری در بین خبرنگاران حاضر شد و سال نو را به آن‌ها تبریک گفت.



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت روز بزرگداشت پروین اعتصامی شاعر پرآوازه ایران که نمادی از زنان هنرمند ایرانی است وبه افتخار نام زیبای مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی ، بزرگداشت این شاعر گرانقدر برگزار گردید.

در این مراسم که مسئولان این مدرسه و دانش آموزان حضور داشتند ، وبلاگ مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی نیز راه اندازی و افتتاح گردید.

در ادامه این بزرگداشت به دانش آموزانی که نام پروین داشتند هدیه ای به رسم یادبود اهدا گردید .

در آخر این برنامه مدیریت محترم این مدرسه از تمام کسانی که در راه کسب موفقیت این مدرسه تلاش نمودند و همچنین آقای مجتبی رحیمی نیا به جهت راه اندازی وبلاگ این مدرسه ، تشکر و قدردانی ویژه به عمل آوردند . 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سال 1392 برای مردم صالح شهر ، سالی پر از فراز و نشیب و با طعم اتفاقات خوش و ناخوش بود.

سالی که خوشی آن پیشرفت و آبادانی صالح شهر که به همت مسئولین رقم خورده بود و ناخوشی آن درگذشت 12 تن از جوانان و دانشجویان و مهندسان این شهر کوچک بود.

بی گمان از هر شهروند صالح شهری این سوال پرسیده شود جوابی جز این دو نخواهد شنید . پیشرفت را در یک نگاه و با چرخ کوچکی در خیابان ها ، کوچه ها و فضاهای داخل و خارج شهر و ناخوشی را می توان در پنجشنبه آخر سال بر مزار این عزیزان دید و مشاهده کرد .  این سال با هر چه خوشی و ناخوشی در بر داشت ، گذشت ....

فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای ، که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. در سال نو، ۳۶۵ روز سلامتی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و عشق را برای مردم شهرستان گتوند بالاخص صالح شهر آرزومندم و امیدوارم در این سال بتوانیم بدی های گذشته را فراموش و خوشی های آن را با نام خاطره و تجربه در ذهن خود ثبت و ضبط بنمائیم.

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از روابط عمومی شهرداری مهندس رستمی شهردار صالح شهر در پیامی ضمن تبریک سال 1393 به همشهریان عزیز صالح شهر برای خانواده های 12 جان باخته تصادف آذر ماه صالح شهر از خداوند متعال صبر و شکیبایی را خواستار شد .

متن این پیام در زیر آمده است :

به نام ذات هستی بخش
آخرین روزهای سال 92 با تمام خوبیها وبدیها وبا تمام خاطرات وحوادث تلخ وشیرین در حال سپری شدن است
در آستانه سال نو وبهار طبیعت جا دارد ضمن تسلیت بمناسبت  ایام فاطمیه (س) از مردم خوب و غیور صالح شهر بابت همکاری در عمران وآبادانی شهر صمیمانه تشکر  نمایم وازخداوند منان که توفیق خدمتگذاری به مردم شریف را نصیبمان کرده سپاسگذارم.امیدوارم در سال جدید با استعانت از خداوند متعال وحمایت شما شهروندان  عوامل  شهرداری توفیق خدمت صادقانه را بیش از بیش به نحو مطلوب ارائه نمایند و از آنجائیکه شهرداری و مدیریت شهری مجموعه پیچیده ومتنوعی می باشد و اعتقادم بر این است که این مردم هستند که شهر را می سازند و در سایه همین مشارکت داشتن شهری زیبا وسالم و بانشاط و مطلوب را با برنامه ریزی و حمایت بی دریغ و تاثیر گذار اعضاء محترم شورای اسلامی شهر به پیش ببریم.
درپایان برخود لازم می دانم سال 93 و آغاز بهار طبیعت را به همشهریان عزیز تبریک عرض نموه و انشاءالله سالی پربار وسرشار از موفقیت وسربلندی برای تک تک شهروندان وهم میهنان عزیزم  آرزومندم. جا دارد در بهار طبیعت و آغاز سال نو فقدان جانگداز دوازده تن از همشهریان عزیز را که در سانحه دلخراش تصادف در آذرماه 92 جان خود را از دست دادند گرامی بداریم وبرای خانواده های این عزیزان از خداوند متعال صبر جزیل مسئلت نماییم.



تاريخ : 23 / 12 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نشریه شماره 6 صالح شهر ویژه نوروز 1393 از شنبه توزیع خواهد شد .

در این شماره سعی شده است از ضعف های نشریات گذشته کاسته شد و بیشتر موضوعات مرتبط با مسائل روز در آن منتشر گردد .

در این شماره مطالبی از جمله : گفتگو با خانواده مهندس شهید محمدپور (ویژه روز مهندس) ، گفتگو با دکتر پور بختیار (ویژه اتفاقات فیلم سرزمین کهن) ، گفتگو با مسئول کانون های فرهنگی مساجد شهرستان (ویژه روز کانون ها و مساجد ) ، گفتگو با مسئولین هیئت ورزشی صالح شهر ، پیام تبریک عید نوروز از طرف مسئولین (ویژه نوروز 1393) ، توصیه ها و مسائل مربوط به مسافران نوروزی (ویژه نوروز 1393) ، جاذبه های گردشگری و شماره تلفن های ضروری (ویژه نوروز 93) ، بخش اهم اخبار صالح شهر ، بخش فناوری و دانش ، و ... وجود دارد که امیدواریم مورد قبول همشهریان و مسافرین نوروزی قرار بگیرد .

همشهریان عزیز صالح شهر جهت گرفتن اشتراک و دریافت نشریه شماره 6 می توانند با شماره 9163007367 تماس حاصل نمایند .



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برای مهندسین بن بستی وجود ندارد.

آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت

5 اسفند ماه سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین توسی و روز مهندس بر تمام مهندسین و دانشجویان کشور خاصه مهندسین صالح شهر مبارک باد. ان شاءالله زیر سایه امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی سربلند ، پیروز ، موفق و سلامت باشید .